Saako teidän lapset juoda energiajuomia?

  • Viestiketjun aloittaja tiukkisko?
  • Ensimmäinen viesti
saa.15 vuotiaankin kanssa keskusteltiin asiasta kun alkoi hänelle maistumaan ja luopui niisä.
Kyllä tuota energiaa täytyy ihan normaaliravinnosta riittävästi saada tarvittaessa vitamiinilisän kanssa.
ööö..nyt vasta huomasinkin,että kysymys oli ala-asteikäisitä...no,luonnollisesti vastaus siihenkin on EI!

 
Tirppis
Meillä viisi lasta, joista kaksi vanhinta murrosiässä ja kolme vanhinta pelaa jalkapalloa.

Energiajuomia eivät juo ollenkaan, vaikka osa joukkuelaisista juo. Tosin valmentajat onneksi kieltävät sen.

Olen kyllä antanut pari kertaa ostaa energiajuomapullon, että tietäisivät, miltä maistuu ja että ei käy houkutus liian isoksi (eli että täytyis salaa ostella, kun kaikki kiellettyhän on kivaa, tiedämmehän me aikuisetkin sen omasta elämästämme...)

Mua aina kyllä huvittaa nuo pienten lasten vanhempien kirjoitukset, että "sitten kun meidän lapset on isoja, niin varmasti eivät saa sitä ja tätä."..Kuinkas sitten käykään; ne samat vanhemmat kuitenkin antavat periksi, kun huomaavat, että isompien lasten kanssa on hieman vaikeampaa neuvotella asioista kuin pienten....
 
Ei todellakaan, tosin vasta kohta 3 ja 5,5 vuotiaat. Energiajuomat eivät ole tarkoitettu alaikäisille, niiden ikärajahan on siis 18 vuotta (moraalinen, jos ei ihan lakiin kirjoitettu). Niissähän sanotaan, että ei lapsille.
 
ap
Suurin osa vastaajista on kanssani samaa mieltä, eli meilläkään noita juomia ei lasten anneta juoda. poika vaan hermostu mulle viime viikolla, kun oli koulun retkellä ollut ainut poika joka noita ei ollu saanu ostaa, onneks ope oli kieltäny et seuraavalla kerralla ei kukaan saa kyseisiä juomia ostella. joku ihme villitys tuntusivat olevan
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemaan Liisa:
Miksi niitä pitäisi ylipäätään juoda? Mun mielestä vielä turhempia kuin limsat, maustetut kivennäisvedet, siiderit yms. holittomat virjoitusjuomat.
Siideri parempi vaihtoehto kuin energiajuoma ??Et varmaan ajattele noin, kun oma kullannuppus on 16 v.
 
Eli meillä esikoinen välillä niihin sortuu mutta ollaan kovasti niistä puhuttu ja hän on vähentänyt niiden juomista.
Poju siis ripari-ikäinen.

Mutta ala-asteen lapsukaiset sekä pienemmät eivät saa.
Ovat joskus maistaneet ja kahvia saa kotona joskus jos haluaa.

Mutta en anna energiajuomia,heillä sitä energiaa ihan omasta takaa!!! ;)
 
Ei, en juo itsekään, jo illalla juotu iso lasi kokista valvottaa mua aauyölle. Mukuloilla piisaa energiaa ihan tarpeeksi muutoinkin. Teetä ja kahvia (siis kupin pohjalla on kahvia ehkä 5 ml, niin että just hiukan väriä tulee siihen maitoon...) joskus juovat.
 
Sanoit asian hyvin
Mua aina kyllä huvittaa nuo pienten lasten vanhempien kirjoitukset, että "sitten kun meidän lapset on isoja, niin varmasti eivät saa sitä ja tätä."..Kuinkas sitten käykään; ne samat vanhemmat kuitenkin antavat periksi, kun huomaavat, että isompien lasten kanssa on hieman vaikeampaa neuvotella asioista kuin pienten....
 

Yhteistyössä