Saan yhtäkkiä tänään sikarokotteet kahdelle lapselleni, MINUA PELOTTAA!

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Hei,

Sain yllättäen tietää, että meidän 8kk ikäinen vauva saa TÄNÄÄN sikainfluenssarokotteen. Siis apua, olen niin kahden vaiheilla asian suhteen, mutta en uskalla jättää rokottamattakaan. Ja samalla rokote pelottaa. Onko kellään rokotettu jo lasta ja erityisesti pientä vauvaa? Millaiset oireet vauva sai?

Yhtäkkiä saan tänään kahdelle lapsista rokotteen kun yksi kuuluu riskiryhmään. Minua oikeasti pelottaa :( Siis pelkään seuraamuksia pitkällä aikavälilä.
 
Älä pelkää :hug: Lapsesi ovat varmasti saaneet muitakin rokotteita, sama asia tämänyt on, ihmiset vaan hysterisoi asiaa :heart: Juttele vielä siellä ottamassa kun olette niin hoitajan kanssa niin saat sitten mielenrauhaa.
 
maanantainasaadaan
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Hei,

Sain yllättäen tietää, että meidän 8kk ikäinen vauva saa TÄNÄÄN sikainfluenssarokotteen. Siis apua, olen niin kahden vaiheilla asian suhteen, mutta en uskalla jättää rokottamattakaan. Ja samalla rokote pelottaa. Onko kellään rokotettu jo lasta ja erityisesti pientä vauvaa? Millaiset oireet vauva sai?

Yhtäkkiä saan tänään kahdelle lapsista rokotteen kun yksi kuuluu riskiryhmään. Minua oikeasti pelottaa :( Siis pelkään seuraamuksia pitkällä aikavälilä.
Niin, se vain täytyy miettiä kumpi on pienempi "paha" eli rokotat ja otat vastaan oireet ja vaikutukset pitkälläkin aikavälillä (jos niitä tulee) tai olet rokottamatta ja kärsit sikalenssun oireet joka pahimmillaan voi johtaa kuolemaan.
Meillä rokotetaan kaikki, meistä pienempi paha tuo rokote.
 
ght
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Älä pelkää :hug: Lapsesi ovat varmasti saaneet muitakin rokotteita, sama asia tämänyt on, ihmiset vaan hysterisoi asiaa :heart: Juttele vielä siellä ottamassa kun olette niin hoitajan kanssa niin saat sitten mielenrauhaa.
muut rokotteet ovat vaan aika paljon enemmän tutkittuja kun tuo.elä vääristele asioita,rokotetta ei turhaan hysterisoi vaan ovat huolissaan kun kaikki vaan manipuloi ottamaan ja todellisuudessa kun ihmiset vaan pitäisivät pintansa eivätkä ottaisi.kukaan ei osaa vastata siihenkään että miksi ei suomeen tilattu turvallista rokotetta kaikille,siksi kai ku tän myrkkykasan sai halvemmalla
 
vieras
Miettisin sinuna asiaa myös siltä kannalta että kuinka paljon siellä päin on jo tautia??

Koska rokotteen jälkeen menee vielä 2vkoa ennenkuin se tehoaa että onkohan jo liian myöhäistä!
 
ei hätää
Rokote ei ole sen kummempi kuin influenssarokote saman sisältöinenkin vielä. Influenssarokotettakin on rokotettu jo monta vuotta ja valtavia määriä ja ei ole esiintynyt mitään vakavaa. Voit ihan kaikessa rauhassa ottaa rokoitteen. Julkisuudessa on tehty kärpäsestä härkänen! Itse ottaisin rokotukset ihan samantien koko perheelleni mutta emme kuulu ensimmäisiin onnekkaisiin vaan joudumme odottamaan marraskuun loppuun tai joulukuun alkuun silloin voi olla jo myöhäistä saada rokotetta :-(
 
mieti
kannattaa tosiaan miettiä montakertaa ennen rokotteen ottamista
minä en sitä ota enkä anna lapsillekaan laittaa
en vaan luota kyseiseen rokotukseen yhtään, liian pikapikaa tekaistu
 
Uti
Minua taas pelottaa se että ehtiikö saada rokotusta lapsille ajoissa. Olen samaa mieltä, rokotuksia on annettu jo niin kauan että kyllä uskallan ottaa koko perheelle mahd. pian.
 
ei hätää
Tuo on väärää tietoa kyllä vasta-aineiden muodostuminen alkaa rokottamisesta mutta koska se on saavuttanut riittävän tason sitä en tiedä. En usko että vielä on myöhäistä ottaa rokotetta.
 
Minun 10 kk ikäinen tyttö sai eilen aamupäivällä ja eilen ei tullut mitään oireita, tyttö oli ihan pirteä ja iloinen oma itsensä. Tänä aamuna, kun heräsi klo 8 maissa, hänellä oli kuumetta 37,2 ( eli pepusta mitattuna 37,7) ja oli selvästi vähän nuutunut. Söi normaalimäärän äidinmaidonkorviketta ja menimme unille. Kun heräsimme vähän vaille 10, tyttö oli normaalin pirteä. Nyt en ole vielä uudestaan mitannut kuumetta, mutta koska tyttö touhuaa ja leikkii ihan normaalin virkeästi, mittaan sen hetken päästä. Pistoskohta ei ole punainen eikä arista.


Tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ght:
muut rokotteet ovat vaan aika paljon enemmän tutkittuja kun tuo.elä vääristele asioita,rokotetta ei turhaan hysterisoi vaan ovat huolissaan kun kaikki vaan manipuloi ottamaan ja todellisuudessa kun ihmiset vaan pitäisivät pintansa eivätkä ottaisi.kukaan ei osaa vastata siihenkään että miksi ei suomeen tilattu turvallista rokotetta kaikille,siksi kai ku tän myrkkykasan sai halvemmalla
No onhan tuohon vastattu jo sataan kertaan! Sitä tehosteetonta rokotetta ei otettu Suomeen, koska sitä olisi saatavilla vasta ensi vuoden helmikuussa. Lisäksi sitä käyttäessa kestää noin 6 viikkoa ennen kun suoja on päällä. Näin ollen rokote olisi voimassa joskus huhtikuussa ja silloin se olisi jo myöhäistä.

Rokotteessa ei ole mitään tutkimattomia uusia myrkkyjä. Tuota samaa pohjaa on käytetty jo kauan ympäri maailmaa. Siihen vaan vaihdetaan uusi taudinaiheuttaja, kun tulee uusi tauti. Ei sen kummempaa. Kausi-influrokotteet on aina myös uusia joka vuosi, eikä niistä kukaan vauhkoa.
 
No kuule ght perehdyppä nyt asiaan sitten oikeesti. Just tollasten kaltaistesi hysterisoivien ihmisten takia tällaisia pelkoja tulee. Mikä siinä rokotteessa on sellainen mitä ei ole tutkittu?

Ja ehkä siksi halusivat suomeen tämän kun adjuvantittomaa saisi vasta ensi vuonna ja teho ei ole yhtä hyvä. JA tuo adjuvantti skvaleeni on kuitenkin mielestäni aika vaaraton kun ihmiskehokin sitä tuottaa ja sitä on mm. oliiviöljyssä ja rasvoissakin ja elohopeaa tuossa rokotteessa (niin kuin monessa muussakin) on ja sitä on yhtä paljon kuin silakassa.
 
Tässä vähän faktaa siitä Suomessa käytettävästä rokotteesta. Kopsattu Espoon Kaupungin sivuilta:

Sikainfluenssarokote sisältää pieniä osasia sikainfluenssaviruksen pinnalta. Rokotteessa on tehosteainetta, joka parantaa sen tehoa. Sikainfluenssarokotteessa käytetty tehosteaine koostuu tavanomaisista aineista, joita saadaan ravinnosta tai esimerkiksi vitamiinivalmisteista. Vastaavanlaista tehosteainetta on käytetty kausi-influenssarokotteessa yli kymmenen vuoden ajan. Huolenaiheita ei ole tutkimuksissa noussut esille.

Rokotteessa käytetty tehosteaine (AS03) sisältää lähinnä kehossa muutenkin esiintyviä, normaaliin aineenvaihduntaan liittyviä yhdisteitä, kuten E-vitamiinia. Tehosteaineella on tehty kaikki normaalit rokotteen myyntilupaa varten tarvittavat turvallisuustutkimukset. Näissä tutkimuksissa tehosteaine todettiin turvalliseksi ja tehokkaaksi.

Rokotteessa käytetty säilöntäaine tiomersaali on sellaisessa muodossa, että se sisältämä elohopea ei kerry elimistöön vaan poistuu nopeasti. Tiomersaali on vuosikymmenien käytössä osoittautunut lastenkin rokotuksissa turvalliseksi. Rokotteen elohopeamäärä on lisäksi niin pieni, että enemmän elohopeaa saa esim. kala-ateriasta.

Rokotetta on testattu tuhansilla ihmisillä, eikä tutkimuksissa ole todettu mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Lisäksi samantyyppistä tehoainetta on käytetty Euroopassa myytävässä kausi-influenssarokotteessa jo vuodesta 1997. Tätä rokotetta on myyty yli 45 miljoonaa annosta, eikä turvallisuusongelmia ole ilmennyt.
 
1
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Pitääkö minun alkaa tentata tuosta rokotteesta, että millainen on? Onko turvallinen vai ei-turvallinen versio?
yhtä turvallinen kuin kaikki muutkin rokotteet, joillekin tulee sivuvaikutuksia enemmän myös rokotus ohjelman rokotteista, toisille ei.
elä hitossa usko näitä kaikkitietäviä.Rokotteessa on elohopeaa ja se on myrkky!!lisäksi kaikkea muuta mitä kukaan ei kerro julkisesti
 
**
meillä on kans 8-kuinen vauva, enkä tiiä mitä teen rokotuksen suhteen. Mua ei pelota niinkään että tuo kuolis tautiin, mutta en tahdo et joutuu sairaalaan tai kärsimään hirveistä kivuista yms.

Rokotteessa mua ei pelota tiomersaali tai testaamattomuus vaan se skvaleeni. Siitä en oo löytäny paljoa tietoo ja seki ristiriitasta. Yks mitä luin oli että kun elimistöön laitetaan sitä rokotteena niin elimistö pyrkii eroon sen jälkeen myös siitä skvaleenista mitä siellä luonnollisesti on, ja että se vaikuttaisi vastustuskykyyn. Olis kiva tietää tästä enemmän. Onko sitten tuon jälkeen lapsi kipeenä jatkuvasti, välttää yhden taudin ja saa tilalle ties kuinka monta muuta lopun elämäänsä?
 
0
Alkuperäinen kirjoittaja mamizuukkeli:
No kuule ght perehdyppä nyt asiaan sitten oikeesti. Just tollasten kaltaistesi hysterisoivien ihmisten takia tällaisia pelkoja tulee. Mikä siinä rokotteessa on sellainen mitä ei ole tutkittu?

Ja ehkä siksi halusivat suomeen tämän kun adjuvantittomaa saisi vasta ensi vuonna ja teho ei ole yhtä hyvä. JA tuo adjuvantti skvaleeni on kuitenkin mielestäni aika vaaraton kun ihmiskehokin sitä tuottaa ja sitä on mm. oliiviöljyssä ja rasvoissakin ja elohopeaa tuossa rokotteessa (niin kuin monessa muussakin) on ja sitä on yhtä paljon kuin silakassa.
joo ai sun mielestä se on turvallista heh,ei kannattaisi julkisesti sanoa noin,voit joutua oikeuteen.
 

Yhteistyössä