Se on sitten huomena tiukan keskustelun paikka, perrr.....

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
suuttunut
Sovittiin jo aikaa sitten, et mies pitää tänään terassinrakennustalkoot.
Täällä on sit äijiä pyöriny aamusta asti.
Oltiin muksun kanssa kotona sen verran et tarjosin ruuat ja kahvit ja lähdettiin mummulaan. Olut on virrannu koko päivän, mutta toki terassikin valmistunut.
Tultiin äsken kotiin, syötiin lapsen kanssa iltapala ja laitoin sen nukkumaan koska aamulla herätys klo6 kun lähdetään aamusta ajeleen mun kummitytön synttäreille.
Piha edelleen täys äijiä ja osa hulppeasti humaltuneessa tilassa, eikä siinäkään mitään, olkoon kunhan ovat asiallisesti eivätkä tuu sisälle meluaan.
Kävin sit äsken sanoon et musat pienemmälle kun lapsi meni nukkuun, niin mies haukku mut kavereiden kuullen niuhoksi kun laitan 7vuotiaan tähän aikaan nukkumaan, naapurin 3vuotiaskin leikkii vielä pihassaan.
Tiuskasin, et meillä on herätys klo6 ja huolehdi sä vaan siitä bissen lipittämisestä ja anna meidän edetä meidän aikatauluilla.
Että sieppas, hitto siitä tulee tollanen urpo aina kun ottaa kaljaa ja on "yleisöä".
 
??
Sovittiin jo aikaa sitten, et mies pitää tänään terassinrakennustalkoot.
Täällä on sit äijiä pyöriny aamusta asti.
Oltiin muksun kanssa kotona sen verran et tarjosin ruuat ja kahvit ja lähdettiin mummulaan. Olut on virrannu koko päivän, mutta toki terassikin valmistunut.
Tultiin äsken kotiin, syötiin lapsen kanssa iltapala ja laitoin sen nukkumaan koska aamulla herätys klo6 kun lähdetään aamusta ajeleen mun kummitytön synttäreille.
Piha edelleen täys äijiä ja osa hulppeasti humaltuneessa tilassa, eikä siinäkään mitään, olkoon kunhan ovat asiallisesti eivätkä tuu sisälle meluaan.
Kävin sit äsken sanoon et musat pienemmälle kun lapsi meni nukkuun, niin mies haukku mut kavereiden kuullen niuhoksi kun laitan 7vuotiaan tähän aikaan nukkumaan, naapurin 3vuotiaskin leikkii vielä pihassaan.
Tiuskasin, et meillä on herätys klo6 ja huolehdi sä vaan siitä bissen lipittämisestä ja anna meidän edetä meidän aikatauluilla.
Että sieppas, hitto siitä tulee tollanen urpo aina kun ottaa kaljaa ja on "yleisöä".
Tsemppiä Heidi.
 
Olen sen verran koti natsi, että olisin ukolle tuumannut että jos se suu ei pysy kiinni niin bileet loppuu nyt!

ps. meillä 9v,8v ja 7v meni 15min sitten nukkumaan vaikka aamulla ei edes ole mitään menoa.
 
hmmmm
No toisaalta myös miehesi mielestä voi olla tiukan keskustelun paikka. Mietitkö itse yhtään kuinka noloa hänelle on, että kaverit ovat käyttäneet koko lauantai-päivän sinun terassisi rakentamiseen ja sitten kehtaat tulla launtai-iltana yhdeksältä jäättämään musiikista? NOLOA!
Jos lapsi nukkuu, voi asian hoitaa myös kohteliaasti ja nätisti, eli sanot miehellesi kahden kesken YSTÄVÄLLISESTI, että voisiko musiikki olla hiljempaa kun lapsi jo nukkuu.
En ihmettele tän maan avioerotilastoja, kun vieraiden nähden käyttäydytään noin töykeästi. Miehesi oli ehkä ajtellut pyytää kavereiltaan apua toistekin. Mitä luulet, kehtaako enää? Työpanos kelpaa ja sitten on sopviaa lähteä muualle, kun kuningatar saapuu kotiin?
 
suuttunut
No toisaalta myös miehesi mielestä voi olla tiukan keskustelun paikka. Mietitkö itse yhtään kuinka noloa hänelle on, että kaverit ovat käyttäneet koko lauantai-päivän sinun terassisi rakentamiseen ja sitten kehtaat tulla launtai-iltana yhdeksältä jäättämään musiikista? NOLOA!
Jos lapsi nukkuu, voi asian hoitaa myös kohteliaasti ja nätisti, eli sanot miehellesi kahden kesken YSTÄVÄLLISESTI, että voisiko musiikki olla hiljempaa kun lapsi jo nukkuu.
En ihmettele tän maan avioerotilastoja, kun vieraiden nähden käyttäydytään noin töykeästi. Miehesi oli ehkä ajtellut pyytää kavereiltaan apua toistekin. Mitä luulet, kehtaako enää? Työpanos kelpaa ja sitten on sopviaa lähteä muualle, kun kuningatar saapuu kotiin?
No jos bassonjytke on sitä lajia et taulut tärisee seinillä, niin mulla on todellakin oikeus mennä sanomaan et musat pienemmälle. Jos lapsi ei olis kotona, niin ei mua haittais. Mut naapureitakin voi haitata.
Mä en vaan ymmärrä sun ajatusmaailmaas, mut ei mun tarviikaan.
 
No toisaalta myös miehesi mielestä voi olla tiukan keskustelun paikka. Mietitkö itse yhtään kuinka noloa hänelle on, että kaverit ovat käyttäneet koko lauantai-päivän sinun terassisi rakentamiseen ja sitten kehtaat tulla launtai-iltana yhdeksältä jäättämään musiikista? NOLOA!
Jos lapsi nukkuu, voi asian hoitaa myös kohteliaasti ja nätisti, eli sanot miehellesi kahden kesken YSTÄVÄLLISESTI, että voisiko musiikki olla hiljempaa kun lapsi jo nukkuu.
En ihmettele tän maan avioerotilastoja, kun vieraiden nähden käyttäydytään noin töykeästi. Miehesi oli ehkä ajtellut pyytää kavereiltaan apua toistekin. Mitä luulet, kehtaako enää? Työpanos kelpaa ja sitten on sopviaa lähteä muualle, kun kuningatar saapuu kotiin?
:LOL: Nyt se selvisi miksi erotilasto on niin huikea :LOL:
 
"vieras"
Siis sun 7v ei saa nukuttua jos ulkoa kuuluu ääniä? Kuinkahan me täällä kaupungissa pystytään ikinä nukkumaan kun aina kuuluu jostain jotain? Ja yhdyn edellisiin, olisit voinut vähän löysätä pipoa.
 
[QUOTE="vieras";26341495]Siis sun 7v ei saa nukuttua jos ulkoa kuuluu ääniä? Kuinkahan me täällä kaupungissa pystytään ikinä nukkumaan kun aina kuuluu jostain jotain? Ja yhdyn edellisiin, olisit voinut vähän löysätä pipoa.[/QUOTE]

No musta on ihan eri jos ulkoa kuuluu ääniä kun ap:n mainitsema jos bassonjytke on sitä lajia et taulut tärisee seinillä :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";26341495]Siis sun 7v ei saa nukuttua jos ulkoa kuuluu ääniä? Kuinkahan me täällä kaupungissa pystytään ikinä nukkumaan kun aina kuuluu jostain jotain? Ja yhdyn edellisiin, olisit voinut vähän löysätä pipoa.[/QUOTE]

Mä säälin sun lapsia jos niille normiyö tarkoittaa unta seinien täristessä bassonjytkeessä. Ehkä sun olisi syytä vähän taas tiukentaa nutturaa?
 
No toisaalta myös miehesi mielestä voi olla tiukan keskustelun paikka. Mietitkö itse yhtään kuinka noloa hänelle on, että kaverit ovat käyttäneet koko lauantai-päivän sinun terassisi rakentamiseen ja sitten kehtaat tulla launtai-iltana yhdeksältä jäättämään musiikista? NOLOA!
Jos lapsi nukkuu, voi asian hoitaa myös kohteliaasti ja nätisti, eli sanot miehellesi kahden kesken YSTÄVÄLLISESTI, että voisiko musiikki olla hiljempaa kun lapsi jo nukkuu.
En ihmettele tän maan avioerotilastoja, kun vieraiden nähden käyttäydytään noin töykeästi. Miehesi oli ehkä ajtellut pyytää kavereiltaan apua toistekin. Mitä luulet, kehtaako enää? Työpanos kelpaa ja sitten on sopviaa lähteä muualle, kun kuningatar saapuu kotiin?
Komppaan tätä. Olisit vaikka pyytänyt sitä miestäsi käymään sisällä ja siellä sitten - kiitettyäsi ensin siitä terassista! - selittänyt ihan asiallisesti, että illanistujaiset voivat hyvin jatkua kun ulkona yhä tarkenee, mutta että sitä musiikkia pitäisi nyt kyllä laittaa hiukan hiljaisemmalle. Lopputuloksena kaikilla olisi ollut edelleen hyvä mieli. :)
 
missä omat käytöstapasi
No toisaalta myös miehesi mielestä voi olla tiukan keskustelun paikka. Mietitkö itse yhtään kuinka noloa hänelle on, että kaverit ovat käyttäneet koko lauantai-päivän sinun terassisi rakentamiseen ja sitten kehtaat tulla launtai-iltana yhdeksältä jäättämään musiikista? NOLOA!
Jos lapsi nukkuu, voi asian hoitaa myös kohteliaasti ja nätisti, eli sanot miehellesi kahden kesken YSTÄVÄLLISESTI, että voisiko musiikki olla hiljempaa kun lapsi jo nukkuu.
En ihmettele tän maan avioerotilastoja, kun vieraiden nähden käyttäydytään noin töykeästi. Miehesi oli ehkä ajtellut pyytää kavereiltaan apua toistekin. Mitä luulet, kehtaako enää? Työpanos kelpaa ja sitten on sopviaa lähteä muualle, kun kuningatar saapuu kotiin?
Just näin. Musiikista voi huomauttaa, mutta on kyllä todella moukkamaista ja törkeää sekä miestäsi että sen kavereita kohtaan mainita siitä kaikkien kuullen.
Pahasti sanoi mieheskin, mutta kyllä muakin ois ottanu kupoliin, jos toinen tulee jäkättämään muiden kuullen.
Sillä ei ole merkitystä, jytkyikö basso vai ei, vaan asian esitystavalla.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ArjestaSelviytyjä;26341520:
No musta on ihan eri jos ulkoa kuuluu ääniä kun ap:n mainitsema jos bassonjytke on sitä lajia et taulut tärisee seinillä :D
No vaikea kuvitella että seinät tärisee, vaatii jo aika hyvät vehkeet. Ja luulen että ap liiottelee koska sitä vituttaa koko mies ja juominen. Meillä jytisee ratikat ja muu liikenne ikkunan alla, konsertteja jne kesäisin usein, ihmiset elää täällä myös yöaikaan ja kun ikkunat on auki niin kaikki kuuluu, ja hyvin nukutaan. Ehkä sitten maalla eriasia kun ei ole tottunut ääniin?
 
[QUOTE="vieras";26341601]No vaikea kuvitella että seinät tärisee, vaatii jo aika hyvät vehkeet. Ja luulen että ap liiottelee koska sitä vituttaa koko mies ja juominen. Meillä jytisee ratikat ja muu liikenne ikkunan alla, konsertteja jne kesäisin usein, ihmiset elää täällä myös yöaikaan ja kun ikkunat on auki niin kaikki kuuluu, ja hyvin nukutaan. Ehkä sitten maalla eriasia kun ei ole tottunut ääniin?[/QUOTE]

No mä asun itse maalla ja tosiaan en ole tottunut ns.liikenteen ääniin. En saa koskaan kunnolla nukuttua ystäväni luona joka asuu helsingin keskustassa, se jatkuva häly häiritsee mua niin etten pääse syvään uneen. Mutta tottumuskysymys.

Ja ihan tossa taas lueskelin näitä viestejä, niin aphan sanoi käyneensä SANOMASSA et musat hiljemmalle, mistä me tiedetään miten paljon se on terassista kiitelly tai millä äänensävyllä musiikista maininnut? Mä ymmärrän kyllä täysin, pitää aikuisten ihmisten sen verran käyttäytyä jos on lapsi maisemissa.
Ja meillä esim.miehen auton vehkeistä lähtee aikamoinen jytke.....
Mutta koska en ollut paikalla enkä tiedä sen tarkempia yksityiskohtia, niin en puutu enempää :)
 
"vieras"
Minulla olis jo siinä vaiheessa kilahtanu kun olisin nähnyt sen ukkolaiman ympärikännissä :eek:
Meillä on paljon pidetty talkoita eikä ole kaljan kaljaa tarjottu ja aina on ollu väkeä tulossa uudestaankin. Ruokaa on ollu kyllä tarjolla niin paljon ku napa vetää mut kaljaa ei ole tarjottu.

Ja olisin kyllä itsekkin sanonu jos musikki olis sisälle asti kuulunu. Olisin jo siittäkin sanonu,että ne ukot oli vielä siellä ja lasten nukkumaan meno aika.

Onneksi minun ukko osaa käytöstavat eikä tuo kotiin ketään kittaamaan kaljaa. Ei itsekkään juo ni ei meillä juo kukaan muukaan.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341652:
Hyvät on soittopelit pojilla! :) Tuollainen vaatinee useamman 10000kW vahvistintehoa, Tuskan PA lainassa?
Minulle olis yksistään se riittäny että musiikki kuuluu sisälle tärisi seinät tai ei. Meillä ei lapset kyllä rauhotu jos tietävät että piha on täynnä jengiä. Ja jos ukko tiesi että lapsen pitää herätä jo ennen kuutta ni aika ajattelematonta jäähä partsille ryyppään.
 
"noh"
[QUOTE="vieras";26341731]Minulle olis yksistään se riittäny että musiikki kuuluu sisälle tärisi seinät tai ei. Meillä ei lapset kyllä rauhotu jos tietävät että piha on täynnä jengiä. Ja jos ukko tiesi että lapsen pitää herätä jo ennen kuutta ni aika ajattelematonta jäähä partsille ryyppään.[/QUOTE]

Tää on musta vähän surullista; monet tosiaan häätää kaverit kotiin kun lapset menee nukkumaan. Musta on kiva viettää sosiaalista elämää omassa kodissani vaikka onkin lapsia. Ihan naurettavaa jotenkin, että koko ympäristön pitää jotenkin pysähtyä kun lpasi menee nukkumaan. Musta on ihan selvä, että lapsilla on nukkuma-aika ja aikuiset saa sen jälkeenkin vielä viettää iltaa. Näen siis ystäviäni viikoittain, joko omassa kodissani tai heillä, lapset jää yöksi jos ilta venyy ohi nukkuma-ajan. Lasten saaminen ei estä vilkasta sosiaalista elämää eikä lapset oikeasti ole moksiskaan vaikka niitä ihmisten/musiikin ääniä kuuluukin.

En tosin ota tähän tapaukseen kantaa kun ei voi tietää musiikin todellista voimakkuutta.
 
"vieras"
[QUOTE="noh";26341788]Tää on musta vähän surullista; monet tosiaan häätää kaverit kotiin kun lapset menee nukkumaan. Musta on kiva viettää sosiaalista elämää omassa kodissani vaikka onkin lapsia. Ihan naurettavaa jotenkin, että koko ympäristön pitää jotenkin pysähtyä kun lpasi menee nukkumaan. Musta on ihan selvä, että lapsilla on nukkuma-aika ja aikuiset saa sen jälkeenkin vielä viettää iltaa. Näen siis ystäviäni viikoittain, joko omassa kodissani tai heillä, lapset jää yöksi jos ilta venyy ohi nukkuma-ajan. Lasten saaminen ei estä vilkasta sosiaalista elämää eikä lapset oikeasti ole moksiskaan vaikka niitä ihmisten/musiikin ääniä kuuluukin.

En tosin ota tähän tapaukseen kantaa kun ei voi tietää musiikin todellista voimakkuutta.[/QUOTE]

Meillä on lapsilla nukkumarauha.
Ja istutaan iltaa monestikki kavereiden kanssa. Mutta siihen ei kuulu älytöntä möykettä.
 
[QUOTE="vieras";26341714]Minulla olis jo siinä vaiheessa kilahtanu kun olisin nähnyt sen ukkolaiman ympärikännissä :eek:
[/QUOTE]

:O Puuh, kyllä on tiukkapipoista sakkia! Onneksi on olemassa myös toisenlaisia naisia. :heart:

Ihan oikeasti, onko todellakin niin, että "tärkeintä on se, ettei tee elämässä lainkaan virheitä"? Jos on tosiaan käyttänyt koko lauantaipäivän jonkun saakelin terassin bygaamiseen, niin se on sitten liian suuri virhe nauttia talkookavereiden kanssa jokunen olut siihen päälle?
 
"Hmmm"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341652:
Hyvät on soittopelit pojilla! :) Tuollainen vaatinee useamman 10000kW vahvistintehoa, Tuskan PA lainassa?
Ei taida isämiehellä olla kokemusta... Asumme omakotitalossa ja naapurin ukko tykkää soitella myös laitteitaan kännipäissään. Ja todellakin volume on sitä tasoa, että se basso (tärinä) voi häiritä meitäkin! Enkä valita pienestä...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;26341822:
:O Puuh, kyllä on tiukkapipoista sakkia! Onneksi on olemassa myös toisenlaisia naisia. :heart:

Ihan oikeasti, onko todellakin niin, että "tärkeintä on se, ettei tee elämässä lainkaan virheitä"? Jos on tosiaan käyttänyt koko lauantaipäivän jonkun saakelin terassin bygaamiseen, niin se on sitten liian suuri virhe nauttia talkookavereiden kanssa jokunen olut siihen päälle?
;) myönnän että olen tässä asiassa oikeesti aika tiukkapiponen. meillä ei käytetä alkoa lainkaan ja en suvaitse että meidän terassilla ryypätään.
Muuten en ole lainkaan tiukkis. Josta saan aina hyvää palautetta mieheltäni joka vertaa monesti muitten muijia et mistä ne taas jäkätti.
 

Yhteistyössä