Siis ihan oikeasti, miten näin sekopäät tekee lapsia?

"vieras"
Kirjotin jo aiemmin johonkin ketjuun johon olit kommentoinut, muttet vissiin enää lukenut niitä myöhemmin etkä siis huomannut.. Olitko syyskuisten pinossa odottelemassa vauvaa saapuvaksi? :) Muistan sut hämärästi samasta pinosta ja jostain luin et odotatko toista lasta teille? :) Mä olin siis siinä syyskuisten pinossa, nykyään tosin harmaana täällä silloin tällöin käyn.. :)
 
"Sari"
[QUOTE="ompus";28233796]minun lapseni saa ainakin auttaa ostosten pakkaamisessa ja olla polvillaan kassojen päädyssä. Usein toinen pienemmistä istuu myös ostoskärryssä. En näe kummassakaan mitään ongelmaa. tuolikin on tarkoitettu istumiseen ja itse seison siinä useinkin kun otan tavaroita ylähyllyltä. Myöskin lattiaharja on tarkoitettusiivoamiseen, mutta käytän sitä myös usein esineiden poistoon telkkatason alta. Kaupasta tuotteet ostetaan pakattuina, joten en näe mikä hygieeniaongelma ostoskärryissä istumisessa on. Nehän säilytetäänkin ulkona!!![/QUOTE]

Ja taas yksi idiootti ilmoittautuu.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äide;28233680:
Jaahas. Tämä siis todellakin uutta tietoa. Eli siis muksut pois sieltä istumasta, tämän minäkin ymmärrän :)

Ihmettelen vain miksi tästä asiasta ei puhuta. Kassojenkaan en ole koskaan asiasta kuullut mainitsevan.

Itse jotenkin ajattelen, että ne muksut pysyy siellä jopa paremmin hallinnassa ostoksia odottelemassa kuin käsipuolessa roikkumassa, kun äiti koittaa maksaa yms. Useimmat muksut kuitenkin ovat aika vilkkaita ;)
No ei muuta kuin uusia kikkoja kokeilemaan ne kenellä vielä muksut pieniä.
Korokkeet kestävät painoa vähintään 25 kiloa, muuten ne ovat laittomia! Joten kyllä ne lapset siinä voivat olla. Lapsille sattuu ja tapahtuu muutenkin. En usko että kassan korokkeelta tippuminen ja itsensä vahingoittaminen on yhtään sen todennäköisempää kuin rappusissakaan kaatuminen. Relatkaa nyt hei vähän!!!

Tavaroiden sörkkiminen tai pakkauksien rikkominen ja muu riehuminen/ häiriköiminen kaupassa on tietenkin ehdottomasti kiellettyä. Mutta ostoskärryissä ja kassan pakkauskorokkeella istuminen on ihan hyvää käytöstä, kunhan lapsi on nätisti eikä häiritse muita.
 
[QUOTE="ompus";28233796]minun lapseni saa ainakin auttaa ostosten pakkaamisessa ja olla polvillaan kassojen päädyssä. Usein toinen pienemmistä istuu myös ostoskärryssä. En näe kummassakaan mitään ongelmaa. tuolikin on tarkoitettu istumiseen ja itse seison siinä useinkin kun otan tavaroita ylähyllyltä. Myöskin lattiaharja on tarkoitettusiivoamiseen, mutta käytän sitä myös usein esineiden poistoon telkkatason alta. Kaupasta tuotteet ostetaan pakattuina, joten en näe mikä hygieeniaongelma ostoskärryissä istumisessa on. Nehän säilytetäänkin ulkona!!![/QUOTE]

Useassa kaupassa on kyltti, ettei lasta saa pitää ostoskärryissä. Joten se on sääntö. Sinun tavallasi siis ajateltuna, säännöillä ei ole mitään merkitystä. Joten kärjistettynä 50 alueella on ok ajella 80?
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
"ompus"
Useassa kaupassa on kyltti, ettei lasta saa pitää ostoskärryissä. Joten se on sääntö. Sinun tavallasi siis ajateltuna, säännöillä ei ole mitään merkitystä. Joten kärjistettynä 50 alueella on ok ajella 80?

En aja koskaan ylinopeutta eikä meilläpäin ole missään kaupassa kieltoa lasten ostoskärryissä pitämisestä. Paikallisessa Prismassa lukee ainoastaan, että valvothan ostoskärryissä istuvaa lasta, -kiitos!

Ja tosiaan, mikä se hygieniaongelma on, kun kärryt seisovat aina pihalla? Steriloidaanko ne aina aamuisin?
 
No voisko siihen kassoille laittaa kyltin, että ne korokkeet on ostosten lastausta varten, eikä niissä saa lapset istua? Mä väitän, että 99 prosenttia ihmisistä ei tiedä tätä nimittäin mun kaikkien tuttujenkin lapset siinä on, vaikka muuten komentaisivatkin lapsiaan eivätkä ole "väliinpitämättömiä" vanhempia. Oikeesti tämä oli mulle uusi tieto.
Kyltti siihen kassan päähän "ethän anna lapsesi istua tässä turvallisuussyistä, kiitos!". Luulisi vähentävän kuitenkin melko paljon siinä istumista, koska aika moni ei varmasti tuollaista ole ajatellutkaan.
Minä en voi siihen mitään kylttiä laittaa. Eikun ehdotoksia Keskolle ja Hok-Elantoon vain. :)
 
[QUOTE="ompus";28233796]minun lapseni saa ainakin auttaa ostosten pakkaamisessa ja olla polvillaan kassojen päädyssä. Usein toinen pienemmistä istuu myös ostoskärryssä. En näe kummassakaan mitään ongelmaa. tuolikin on tarkoitettu istumiseen ja itse seison siinä useinkin kun otan tavaroita ylähyllyltä. Myöskin lattiaharja on tarkoitettusiivoamiseen, mutta käytän sitä myös usein esineiden poistoon telkkatason alta. Kaupasta tuotteet ostetaan pakattuina, joten en näe mikä hygieeniaongelma ostoskärryissä istumisessa on. Nehän säilytetäänkin ulkona!!![/QUOTE]

Lasten likaiset kengät, vaatteet esim. Arvaa haluaako kukaan mitään vaatteita niihin kärryihin laittaa, jos ovat likaiset muitten lasten oleilusta siellä?
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
"Sari"
[QUOTE="ompus";28233844]Ei kun aivan normaali ihminen, jolla on vielä kaiken lisäksi 3 kilttiä ja hyvin kasvatettua lasta.[/QUOTE]

Tästä tulee mielee se ketju, jossa mietitään tajuavatko tyhmät itse olevansa tyhmiä. Näköjään eivät.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
[QUOTE="ompus";28233861]En aja koskaan ylinopeutta eikä meilläpäin ole missään kaupassa kieltoa lasten ostoskärryissä pitämisestä. Paikallisessa Prismassa lukee ainoastaan, että valvothan ostoskärryissä istuvaa lasta, -kiitos!

Ja tosiaan, mikä se hygieniaongelma on, kun kärryt seisovat aina pihalla? Steriloidaanko ne aina aamuisin?[/QUOTE]

Tuo ylinopeus olikin kärjistetty esimerkki. Mitä tulee valvothan ostoskärryissä istuvaa lasta. Minä olen sen automaattisesti tulkinnut niin, että kärryissä (niissähän on se istuinpaikka lapselle) istuvaa lasta tarkoitetaan kärryissä oikeassa paikassa istuvaa lasta. Itse en ymmärrä miksi lapsi nostetaan ostoksille tarkoitettuun tilaan, koska istumista varten on omansa.

Mitä hygieniaan tulee, tuskin ne kärryt puhtaita on. Mutta kaipa sekin johonkin säädökseen viittaa, kerta joissain kaupoissa moinen kieltokyltti on.
 
[QUOTE="ompus";28233796] Kaupasta tuotteet ostetaan pakattuina, joten en näe mikä hygieeniaongelma ostoskärryissä istumisessa on. Nehän säilytetäänkin ulkona!!![/QUOTE]

Jos sun muksus on astunu koiranpaskaan ja menee kärryihin niin se paska kulkeutuu kaupan kassan hihnan kautta sen asiakkaan kotiin saakka joka teidän jälkeen kärryt saa käyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy
"jep"
Ainakin Tarjoustalossa on jonkinlainen kieltokyltti niiden kassojen päissä. Omalle lapselle olen kaupassa sanonut, että siihen ei saa kiivetä. Ymmärrän hyvin, jos joku ei ole tullut ajatelleeksi turvallisuusnäkökohtia, toisen tiellä olemista, sitä, että vaikka ne periaatteessa kestäisivät 25 kg, ne eivät ehkä kestä sitä jatkuvasti, sitä, että lapsi ei välttämättä ole siinä aina polvillaan vaan kengillä, eivätkä kaikki halua kengistä tulevaa likaa ostoskasseihin, jotka ehkä laitetaan kotona pöydälle jne. Se on inhimillistä. Sen sijaan myönnän rehellisesti ärsyyntyväni siitä asenteesta, että ei kai se nyt ketään voi haitata, jos meidän Nicopetteri. Samalla logiikallahan tuota mainittua ylinopeutta ajetaan - "kyllähän minä olen taitava kuski, ja voin ajaa vähän kovempaakin, kun hallitsen kyllä auton ja havainnoin tarkasti...OHO!" Tuon säännön noudattaminen ei kuitenkaan ole mitenkään kohtuutonta tai lapsen elämää kurjistavaa, ei siinä päädyssä ole pakko seistä. Lapsi voi auttaa sitten kotona kassien purkamisessa.
 
  • Tykkää
Reactions: LuvLucy ja Oisku
"ompus"
Lasten likaiset kengät, vaatteet esim. Arvaa haluaako kukaan mitään vaatteita niihin kärryihin laittaa, jos ovat likaiset muitten lasten oleilusta siellä?
Hei ihan oikeasti ne kärryt ovat ulkona parkkipaikoilla autojen vieressä (mukamas katoksissa, jotka ovat reilusti ylitäytettyjä). Autoista lentää kuraa, rapaa ja pölyä ja taivaalta sataa ties mitä ja silti olet vakavasti sitä mieltä, että lasten vaatteet ja kengät likaavat kärryt? Lisäksi oletko huomannut, että kun työnnät niitä kärryjä ulkona autolle, niin niistä kärryjen pyöristä lentää ihan älyttömästi rapaa kärryihin.
 
"Äh"
[QUOTE="Sari";28233757]Tätä palstaa lukiessa voi saa ikäväkseen huomata, että yli puolet kuuluu tähän samaiseen wt-porukkaan.[/QUOTE]

Hei Hei! Yksikään ei mielestäni tässä ketjussa ole puolustellut tämän lehti jutun äitiä.
Keskustelu on rönsyillyt ihan muihin juttuihin kuten lasten istumiseen kassahihnan päässä.
 
"ompus"
Jos sun muksus on astunu koiranpaskaan ja menee kärryihin niin se paska kulkeutuu kaupan kassan hihnan kautta sen asiakkaan kotiin saakka joka teidän jälkeen kärryt saa käyttöön.
Tässä mennään nyt ihan kokonaan toiseen ongelmaan eli siihen, että miksi koiran omistajat eivät kerää koiriensa jätöksiä. Toisekseen katson kyllä aina että lapsellani on vaatteet ja kengät siistissä kunnossa ennen kuin nostan hänet kärryihin.
 
"jep"
Ja vielä aloitukseen - jos näkisin jonkun lapsen uittavan käsiään kurkkusaavissa, itsestään selvästi olettaisin, että vanhempi on vain tosi väsynyt tai omissa ajatuksissaan tms., eikä ole huomannut, koska tietenkin muuten puuttuisi asiaan itse. Ja että teen hänellekin palveluksen puuttumalla asiaan. Toki jos kyseessä olisi alle kouluikäinen, lähtisin oletuksesta, ettei lapsi ole tahallisen ilkeä, vaan vain uteliaisuuttaan ei sillä hetkellä muistaisi, mitä sopii tehdä ja mitä ei. Koettaisin siis sanoa ystävällisesti tyyliin "hei hetkinen, nyt taidat olla kyllä väärässä paikassa" tms. ja olettaisin vanhemman tai lapsen seurassa olevan aikuisen pyyhältävän paikalle hoitamaan tilanteen loppuun.
 
[QUOTE="ompus";28233934]Tässä mennään nyt ihan kokonaan toiseen ongelmaan eli siihen, että miksi koiran omistajat eivät kerää koiriensa jätöksiä. Toisekseen katson kyllä aina että lapsellani on vaatteet ja kengät siistissä kunnossa ennen kuin nostan hänet kärryihin.[/QUOTE]

Nyt on pakko ihan mielenkiinnosta kysyä. Miksi kärryihin. Miksi ei siihen istuimeen mikä kärryissä on tarkoitettu lasta varten?
 
"ompus"
Tuo ylinopeus olikin kärjistetty esimerkki. Mitä tulee valvothan ostoskärryissä istuvaa lasta. Minä olen sen automaattisesti tulkinnut niin, että kärryissä (niissähän on se istuinpaikka lapselle) istuvaa lasta tarkoitetaan kärryissä oikeassa paikassa istuvaa lasta. Itse en ymmärrä miksi lapsi nostetaan ostoksille tarkoitettuun tilaan, koska istumista varten on omansa.

Mitä hygieniaan tulee, tuskin ne kärryt puhtaita on. Mutta kaipa sekin johonkin säädökseen viittaa, kerta joissain kaupoissa moinen kieltokyltti on.
Kyllä meillä yksi lapsi istuukin siinä oikeassa istumapaikassa, mutta toinen ei siihen mahdu. Hän ei myöskään jaksa kävellä koko supermarkettia läpi, joten kauppaan lasten kanssa en edes pääse, jos en yhtä lasta kärryihin nosta. Kolmas lapsi kyllä kävelee sitten kärryjen vieressä.
 
"jep"
Ompus, oletan, että kyseessä on erityislapsi, koska painoraja noissa on 15 kg, ja terveen kolmivuotiaan olettaisi jaksavan "koko marketin läpi". Jos lähdetään siitäkin, että kävelymatkasuositus on ikä vuosissa + 1 km, eli 3-vuotias jaksaisi periaatteessa 4 km matkan (tokikaan ei samaan tahtiin kuin aikuinen). Jos taas lapsi on sairas tai muuten erityistarpeinen, miksi ette ota omia rattaita/pyörätuolia mukaan?
 
[QUOTE="ompus";28233946]Kyllä meillä yksi lapsi istuukin siinä oikeassa istumapaikassa, mutta toinen ei siihen mahdu. Hän ei myöskään jaksa kävellä koko supermarkettia läpi, joten kauppaan lasten kanssa en edes pääse, jos en yhtä lasta kärryihin nosta. Kolmas lapsi kyllä kävelee sitten kärryjen vieressä.[/QUOTE]

Sitten olisi esimerkiksi yksi vaihtoehto 2 istuttava autokärry.
 

Yhteistyössä