Siis ihan oikeasti, miten näin sekopäät tekee lapsia?

"mii"
[QUOTE="ompus";28233844]Ei kun aivan normaali ihminen, jolla on vielä kaiken lisäksi 3 kilttiä ja hyvin kasvatettua lasta.[/QUOTE]

ja minäkin ilmoittaudun kanssasi samaan ryhmään.

Minkäs teet esim. meidän tapauksessa, kun on 4 alle 4vuotiasta, niin kyllä joissakin kaupoissa on niin huonosti kärryjä tarjolle, ettei monessa paikassa mahtuis kun yks kpl/kärry niitä lapsia kyytiin. Jos joku tulee valittamaan, niin sanon että mee myjälle itkee asioitas. Ja jos myyjä tulee sanoo, niin sanonn suorat sanat, ettei mun pakko oo siellä kaupassa käydä. Kyllä niille meidänkin "suurperheen" rahat pitäis kelvata.

Ja jos joku meille tulee urputtaa lasten määrästä niin soitan kyllä poliisit paikalle tai ei sitä tosta puolisosta tiedä saattas sekin otsikoihin venyä, vaikka rauhallinen onkin.

Se että sanoo tomerasti takasin kaikenmaailman kitisijöille ei oo mitään huonoja käytöstapoja, meidän lapset osaa kyllä käyttäytyä todella hyvin. Käytöstapoja on toisten huomioonottaminen ja se taito teiltä näköjään puuttuu,
lapset pitäs teiltä piilottaa, kun ne niin kauheesti aina aiheuttaa häiriötä..

Että siis melkeen sain ruokamyrkytyksen kun se istui niissä kärryissä ja kuulo meni kun se kiekas ilosesti äidilleen ja sokeekski tulin ihan järkytyksestä, kun näin että räkäpallero sillä oli sieraimessa..
 
[QUOTE="ompus";28233969]Voi kun olisikin. Poistettiin meidän lähikaupoista muutama vuosi sitten uusien erilaisten yhden lapsen istuttavien autokärryjen myötä. Kahta vanhempaa niissä sainkin aikanaan työntää :([/QUOTE]

Tyhmäähän se on. Meillä ainakin vielä cittareissa ja prismoissa on pääosin noita 2 istuttavia autoja.
 
Huoh..
[QUOTE="vieras";28233490]Omakotialueella asuvien pitäisi puolestaan kerrata kielioppia. "Niimpä" ei ole sana ja lauseen loppuun laitetaan vain yksi huutomerkki.[/QUOTE]

Näsäviisaiden kannattaisi varmaan opetella erottamaan mikä on mm. sarkasmia. :)

Että niin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
"heh"
[QUOTE="hei";28233716]Siis hei eiks teitä keskustelijoita lainkaan häiritse, että tän aggressiivisen äidin tempaukset laitetaan ap:n ja muutaman kanssakeskustelijan toimesta lapsen syyksi, ja että ratkaisuna esitetään lisääntymisvapauden rajoittamista. Onks nää mammapalstat ihan oikeesti näin lapsivihamielistä aluetta, ku tältä mun tutustumisvisiitiltä oon lukenu?

Kyllä täällä näkee että aggressiot on pinnalla yhden jos toisenkin näkökulman omaavilla, kai tällaset palstalle rumia kirjottelevat kanssa kastroidaan, että minun kullannuppuni eivät joudu kiusatuiksi tullessaan kontaktiikään teidän teoreettisten jälkeläistenne kanssa.[/QUOTE]

Häirihtee. Ja oletusarvona näillä meuhkaajilla tietty on, että itse on ihan a-kastia lisääntyjiä ;)
 
"ompus"
[QUOTE="jep";28233957]Ompus, oletan, että kyseessä on erityislapsi, koska painoraja noissa on 15 kg, ja terveen kolmivuotiaan olettaisi jaksavan "koko marketin läpi". Jos lähdetään siitäkin, että kävelymatkasuositus on ikä vuosissa + 1 km, eli 3-vuotias jaksaisi periaatteessa 4 km matkan (tokikaan ei samaan tahtiin kuin aikuinen). Jos taas lapsi on sairas tai muuten erityistarpeinen, miksi ette ota omia rattaita/pyörätuolia mukaan?[/QUOTE]

Olisi ihan kiva nähdä se kolmevuotias, joka jaksaa vielä hoitopäivän jälkeen illalla kiltisti ja reippaana kävellä koko ison kaupan läpi ja odotella rauhassa kun äiti tekee ostokset. Miellä ei ainakaan tällaista ole. Nostan keskimmäisen kärryyn istumaan ja pienin istuu istuimessa, silloin homma sujuu hienosti. Kaupassa näkee kyllä ihan riittävästi niitä äitejä, jotka sättivät väsyneitä lattialle laonneita lapsiaan ja näiden puolesta oikeasti tulee paha mieli. Viimeiseen saakka yritän arkipäivisin suuria kauppoja välttää, mutta aina vaan ei valitettavasti pysty. Muutama vuosi sitten meidänkin lähikaupoissa oli niitä kahden lapsen autokärryjä, vaan ei ole enää :(.

Meillä ei myöskän ole omia rattaita johon 2 lasta mahtuu ja toisekseen jos olisi, niin mihin laittaisin ostokset?
 
[QUOTE="ompus";28233934]Tässä mennään nyt ihan kokonaan toiseen ongelmaan eli siihen, että miksi koiran omistajat eivät kerää koiriensa jätöksiä. Toisekseen katson kyllä aina että lapsellani on vaatteet ja kengät siistissä kunnossa ennen kuin nostan hänet kärryihin.[/QUOTE]

Siistit vaatteet ja kengät tarkoita sitä että ne olisi puhtaat. Omissa ostoksissakin luultavasti viet kaikenmaailman pöpöt omaan jääkaappiisi :x
 
"mii"
Jos sun muksus on astunu koiranpaskaan ja menee kärryihin niin se paska kulkeutuu kaupan kassan hihnan kautta sen asiakkaan kotiin saakka joka teidän jälkeen kärryt saa käyttöön.
Toivottavasti se oot sinä nii saat vähän aivoille tarpeen olevia vitamiineja..

Kai sä nyt tiedät että joka omenassa minkä ostat on jonkun spermaa ja uimahallissa tuut tunnin polskottelulla juoneeks puol litraa eri ihmisten kusta... Nää meiän kullannuput asuu meillä ihan 24/7 ja vähemmän ollaan sairastettu ku muut vaikka koiranpaskaa on suuhun kulkeutunu ja yks lapsista on ihmisenpaskaakin syöny ja kaikki ne on aikanaan kusta juonu paitsi esikoinen, kun ei ollu edeltävää pottaharjoittelijaa. Näkyvää likaa ei tietty kannata ehdoin tahdoin suuhunsa laittaa, mutta kaikki näkymätön on ihan ok. Tieto lisää tuskaa.

Ja jos yöunet menee niin kauppaan valitusta tai sitten vaikka toive erikokosten perheiden huomioonottamisesta, me on valitettu jo. Jos siinä niitä lapsille tarkoitettuja paikkoja tai muita ratkaisuja ois niin tuskin sinne kärriin ihan huvikseen vaan sitä jälkikasvua laitetaan.
Mutta oon mä silti sitä mieltä että suomalaiset on ihan liian hienohelmoja..
 
.....
Mun ostokset ainakin painaa välillä enemmän kuin mun lapset ja kyllä ne korokkeet on ihan hyvin ostokseni painon kestäneet... Meillä lapset saa auttaa minua tavaroiden pakkaamisessa ja kyllä, se tarkoittaa sitä, että he saavat olla polvillaan korokkeella. Sormet eivät ole vaarassa, sillä hihna loppuu jo huomattavasti lähempänä kassaa. Kyllä meillä lapset osaavat pysyä siinä omalla puolellaan, eivätkä estä toisia. Jos estäisivät, huomauttaisin kyllä.

Meillä lapset osallistuu muutenkin kaupassa ostosten tekoon. Hakevat ostoksia, laittavat kärryihin, lataavat hihnalle ja auttavat pakkaamaan. Näin meidän kauppareissutkin menee paljon paremmin kuin silloin, jos yritän vain pitää lapset mahdollisimman näkymättöminä, "hajuttomina ja mauttomina" kuten tietysti monien mielestä lasten tulisi olla.
 
"vieras"
[QUOTE="mii";28233972]ja minäkin ilmoittaudun kanssasi samaan ryhmään.

Minkäs teet esim. meidän tapauksessa, kun on 4 alle 4vuotiasta, niin kyllä joissakin kaupoissa on niin huonosti kärryjä tarjolle, ettei monessa paikassa mahtuis kun yks kpl/kärry niitä lapsia kyytiin. Jos joku tulee valittamaan, niin sanon että mee myjälle itkee asioitas. Ja jos myyjä tulee sanoo, niin sanonn suorat sanat, ettei mun pakko oo siellä kaupassa käydä. Kyllä niille meidänkin "suurperheen" rahat pitäis kelvata.

Ja jos joku meille tulee urputtaa lasten määrästä niin soitan kyllä poliisit paikalle tai ei sitä tosta puolisosta tiedä saattas sekin otsikoihin venyä, vaikka rauhallinen onkin.

Se että sanoo tomerasti takasin kaikenmaailman kitisijöille ei oo mitään huonoja käytöstapoja, meidän lapset osaa kyllä käyttäytyä todella hyvin. Käytöstapoja on toisten huomioonottaminen ja se taito teiltä näköjään puuttuu,
lapset pitäs teiltä piilottaa, kun ne niin kauheesti aina aiheuttaa häiriötä..

Että siis melkeen sain ruokamyrkytyksen kun se istui niissä kärryissä ja kuulo meni kun se kiekas ilosesti äidilleen ja sokeekski tulin ihan järkytyksestä, kun näin että räkäpallero sillä oli sieraimessa..[/QUOTE]

Tiivistettynä: MINÄ MINÄ MINÄ MINUN ENKELIT MINÄ MINÄ MINÄ PAINUKAA MUUT VITTUUN MINÄ MINÄ MINÄ MINUN KULTAMUSSUKAT MINÄ
 
"ompus"
Siistit vaatteet ja kengät tarkoita sitä että ne olisi puhtaat. Omissa ostoksissakin luultavasti viet kaikenmaailman pöpöt omaan jääkaappiisi :x
Eivät ne kaupan tuotteet todellakaan hygieenisiä ole, siinä olen kanssasi aivan samaa mieltä. Monta kertaa olen nähnyt kun tuotteita tyhjennetän ensin kauoan lattialle ja siitä vasta nostetaan hyllyyn. Kaupoissa käy myös varsin epämääräistä porukkaa lääppimässä hyllyjä ja seiniä. Jos hygieniaa haluaa, niin kaikki alkaen ostoskärryjen työntökahvasta saisi desinfioida ennen käyttöä.

Itse olen sitä mieltä, että elämä normaalissa bakteerikannassa pitää ihmiset terveinä. Oletko muuten huomannut, että koirien omistajat ovat varmaan Suomen terveintä sakkia. He saavat bakteereja riittävästi vastustuskyvyn ylläpitoon (koira nuolee ensin takapuolensa ja sitten...)
 
"heh"
[QUOTE="vieras";28234036]Tiivistettynä: MINÄ MINÄ MINÄ MINUN ENKELIT MINÄ MINÄ MINÄ PAINUKAA MUUT VITTUUN MINÄ MINÄ MINÄ MINUN KULTAMUSSUKAT MINÄ[/QUOTE]

No höpö höpö, luepa uudelleen.
 
"Muikku"
Kyllä mun mielestä siihen saa puuttua kuka tahansa, jos nyt esim. just uittaa käsiä kurkkupurkissa. En mä ainakaan haluaisi ostaa niitä kurkkuja enää. Kylä kasvattaa periaatteella ylilyönteihin ainakin voi ja saa ja pitääkin puuttua kenen vain. Mutta tosiaan, ei saa sanoa miten vaan.
En koskaan osta kurkkuja siitä altaasta.
Kerran katselin, kun pikkupojat n 6-8v syljeskelivät kurkkualtaaseen ja naureskelivat, ilmeisesti heille jokapäiväinen huvi. Kerroin myyjille, mutta pojat juoksivat nopeasti pois.Eli ostan kurkut purkissa.
 
[QUOTE="ompus";28233924]Hei ihan oikeasti ne kärryt ovat ulkona parkkipaikoilla autojen vieressä (mukamas katoksissa, jotka ovat reilusti ylitäytettyjä). Autoista lentää kuraa, rapaa ja pölyä ja taivaalta sataa ties mitä ja silti olet vakavasti sitä mieltä, että lasten vaatteet ja kengät likaavat kärryt? Lisäksi oletko huomannut, että kun työnnät niitä kärryjä ulkona autolle, niin niistä kärryjen pyöristä lentää ihan älyttömästi rapaa kärryihin.[/QUOTE]

No en tiedä mitään mestaa täällä näin, missä kärryt eivät olisi suojassa. Täällä ovat kaikki kaupan sisällä, parkkipaikalla ja joissain paikoissa ulkona katoksen alla (ja nämä eivät ole minun aikanani olleet koskaan liian täynnä).

Ei sitä silti tarvitse likaa lisää! Niitä kärryjä ainakin Prismoissa puhdistetaan silloin tällöin ja vaikka tulisikin likaa kärryihin parkkipaikalta (mitä tosin harvemmin näkee) niin en silti laittaisi lastani sinne likaamaan sitä lisää. Ei mitään järkeä.
 
[QUOTE="ompus";28233946]Kyllä meillä yksi lapsi istuukin siinä oikeassa istumapaikassa, mutta toinen ei siihen mahdu. Hän ei myöskään jaksa kävellä koko supermarkettia läpi, joten kauppaan lasten kanssa en edes pääse, jos en yhtä lasta kärryihin nosta. Kolmas lapsi kyllä kävelee sitten kärryjen vieressä.[/QUOTE]

Sitten voi aina huilia jossain penkillä? Kaupan ulkopuolella, jos ei sisällä ole penkkejä. Ottaa kylmä tuotteet viimeiseksi ja sitten huilaa ja sitten vasta jatkaa niitten kylmä ostosten shoppailua, jotka eivät kestä pitkään olla lämpimässä.
 
"ompus"
Sitten voi aina huilia jossain penkillä? Kaupan ulkopuolella, jos ei sisällä ole penkkejä. Ottaa kylmä tuotteet viimeiseksi ja sitten huilaa ja sitten vasta jatkaa niitten kylmä ostosten shoppailua, jotka eivät kestä pitkään olla lämpimässä.
Jessus onkos sulla lapsia ollenkaan? Kyllä meillä lapset ainakin haluavat mieluummin pikaiseen pois sieltä kaupasta kotiin tai ulos leikkimään kun istumaan huimaan kaupan penkeille. Sitä paitsi noissa meidän lähikaupoissa on hyvin vähän penkkejä kaupan puolella ja nekin yleensä eläkeläisten kokoontumispaikkoja. Ja jos keskimmäinen haluaisikin huilia, niin kaksi muuta kyllä haluaa jatkaa matkaa.

Vai oliko siis sun ehdotus se, että tullaan välillä ulos sieltä kaupasta huilimaan ja palataan sitten takaisin jatkamaan ostoksia. Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jatkamme kuitenkin vanhaan malliin...
 
"vieras"
Ainut mitä täällä päin näkee, on se että suurin osa vanhemmista päästää lapset ostoskärryihin (mikä on kiellettyä hygieniasyistä kaikissa kaupoissa, jotka vain tiedän) ja annetaan lasten kiivetä siihen "korokkeelle" missä pakataan ostokset. Onneksi joskus näkee niitä kunnon vanhempia, jotka sanovat: "POIS SIELTÄ! Se ei ole lapsille tarkoitettu. Siinä pakataan ostokset. NYT ALAS SIELTÄ!" :D
No jaa, mä kyllä annan lasten kiivetä sinne polvilleen, koska eihän ne muuten yllä pakkaamaan niitä ostoksia! Mutta pidän kyllä huolen että ovat omalla puolella eivätkä häiritse toisia.
 
[QUOTE="ompus";28234145]Jessus onkos sulla lapsia ollenkaan? Kyllä meillä lapset ainakin haluavat mieluummin pikaiseen pois sieltä kaupasta kotiin tai ulos leikkimään kun istumaan huimaan kaupan penkeille. Sitä paitsi noissa meidän lähikaupoissa on hyvin vähän penkkejä kaupan puolella ja nekin yleensä eläkeläisten kokoontumispaikkoja. Ja jos keskimmäinen haluaisikin huilia, niin kaksi muuta kyllä haluaa jatkaa matkaa.

Vai oliko siis sun ehdotus se, että tullaan välillä ulos sieltä kaupasta huilimaan ja palataan sitten takaisin jatkamaan ostoksia. Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jatkamme kuitenkin vanhaan malliin...[/QUOTE]

Sen uskon, että jatkatte. Itsekkäitä ja välinpitämättömiä vanhempia riittää, ei ole uusi asia. Itse vain opetan lapseni huomioimaan myös muut, eivätkä vain itseään ja lasten paikka on vain istuma-osassa, ei itse ostoskärryissä. Turvakaukalo on asia erikseen. Sen voi tietenkin sinne ostoskärryihin laittaa. :)
 
[QUOTE="vieras";28234216]No jaa, mä kyllä annan lasten kiivetä sinne polvilleen, koska eihän ne muuten yllä pakkaamaan niitä ostoksia! Mutta pidän kyllä huolen että ovat omalla puolella eivätkä häiritse toisia.[/QUOTE]

Meillä saavat sitten lapset pakata ostoksia, kun yltävät itse sinne ylös ilman apua. Sitten auttavat pakkaamisessa. Kotona voivat sitten auttaa purkaamisessa. Ja kaupassa voivat hakea tavaroita hyllyiltä, laittaa ostoksia hihnalle (annan heille jonkun tavaran, jonka itse laittavat hihnalle) ja sitten odottavat, kunnes pakkaan ostokset ja eiku menoks. :)
 
"vieras"
[QUOTE="ompus";28234145]Jessus onkos sulla lapsia ollenkaan? Kyllä meillä lapset ainakin haluavat mieluummin pikaiseen pois sieltä kaupasta kotiin tai ulos leikkimään kun istumaan huimaan kaupan penkeille. Sitä paitsi noissa meidän lähikaupoissa on hyvin vähän penkkejä kaupan puolella ja nekin yleensä eläkeläisten kokoontumispaikkoja. Ja jos keskimmäinen haluaisikin huilia, niin kaksi muuta kyllä haluaa jatkaa matkaa.

Vai oliko siis sun ehdotus se, että tullaan välillä ulos sieltä kaupasta huilimaan ja palataan sitten takaisin jatkamaan ostoksia. Kuulostaa mielenkiintoiselta, mutta jatkamme kuitenkin vanhaan malliin...[/QUOTE]

No miks ne pitää sinne kauppaan raahata?
 
Sitten voi aina huilia jossain penkillä? Kaupan ulkopuolella, jos ei sisällä ole penkkejä. Ottaa kylmä tuotteet viimeiseksi ja sitten huilaa ja sitten vasta jatkaa niitten kylmä ostosten shoppailua, jotka eivät kestä pitkään olla lämpimässä.
Minäpä kerron, mitä tarkoittaa että lapsi ei "jaksa" kävellä koko markettia läpi. Se ei tarkoita, että pikku jalkoja väsyttää ja pitää istahtaa. Se tarkoittaa sitä, että lapsen päässä käynnistyy ketjureaktio joka johtaa äärimmäiseen katastrofiin sitä suuremmalla todennäköisyydellä mitä pidempään kaupassa vielä viivytään.
 
"Sari"
[QUOTE="ompus";28233995]Olisi ihan kiva nähdä se kolmevuotias, joka jaksaa vielä hoitopäivän jälkeen illalla kiltisti ja reippaana kävellä koko ison kaupan läpi ja odotella rauhassa kun äiti tekee ostokset. Miellä ei ainakaan tällaista ole. Nostan keskimmäisen kärryyn istumaan ja pienin istuu istuimessa, silloin homma sujuu hienosti. Kaupassa näkee kyllä ihan riittävästi niitä äitejä, jotka sättivät väsyneitä lattialle laonneita lapsiaan ja näiden puolesta oikeasti tulee paha mieli. Viimeiseen saakka yritän arkipäivisin suuria kauppoja välttää, mutta aina vaan ei valitettavasti pysty. Muutama vuosi sitten meidänkin lähikaupoissa oli niitä kahden lapsen autokärryjä, vaan ei ole enää :(.

Meillä ei myöskän ole omia rattaita johon 2 lasta mahtuu ja toisekseen jos olisi, niin mihin laittaisin ostokset?[/QUOTE]

Mutta sen takia ei tule paha mieli, että joku raskaana oleva nainen saattaa saada toksoplasmoosin sinun kakarasi kengänpohjista kärryyn kulkeutuneen mullan takia, ja nainen saa keskenmenon tai lapsi vammautuu loppuiäkseen?
 

Yhteistyössä