Siis MITEN noi Martsu ja Escobar oikein pesee ton vauvan pyllyä??

  • Viestiketjun aloittaja hah
  • Ensimmäinen viesti
Me oltiin kyllä ihan käsiä esikoisen kaa ekat kuukaudet!
Mä en ollut koskaan aiemmin esim. vaihtanut vaippaa. En ollut tainnu ees pitää montaa kertaa ketään vauvaa sylissäkään.
Oppiihan sitä siinä sitten :)
 
Niinpä
Just samaa että mullakin oli rutkasti kokemusta lastenhoidosta mut silti oman ekan kapsen kans olin ihan huuli pyöreenä ja varovaisena että mitäs nyt tässä tehdäänkään. Ja juu kattelin mäkin vähän että erikoinen tyyli pestä sitä pyllyä,mutta kuka sitä nyt sanoo että mikä on juuri se oikee tapa.kyllä ne varmasti lapsensa osaa hyvin hoitaa,vaikkakin sit menis vähän omalla tyylillään!
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja ö:
musta ovat ihana pari! Sanokaa mitä sanotte. Ja Martina on aivan järjettömän kaunis nainen ja hyväkroppainen! Ja esikoisen kans meilläkin ihmeteltiin ekaa pissaakin,että miten tätä on tullut näin paljon..ja kuinka vaippa laitetaan ym ym ja mulla oli paljon lastenhoitokokemusta ennen omaa!! Mut se Eka Oma Lapsi on niiiin eri!
En ymmärrä miksi Martinan ulkonäkö pitää ottaa, joka ketjussa esille. Onhan se nätti, mutta niin on moni mukin.
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja henni:
Erittäin harva nainen on hyvännäköinen ihan loppuraskaudesta, synnytyksen aikana ja heti sen jälkeen!


(ainakaan minun näkemistäni ja tuntemistani ) :D
peesi tähän
Mutta toisaalta harvalle se ulkonäkö on työ ja harvaa kuvataan telkkariin.
Mutta mä kyllä myönnän että ihailla pitää Marttinan kauneutta
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja sa:
On teillä hauskaa!? Otte ite onneks osannu alusta asti kaiken täydellisesti...
joo, ei kai kukaan ole ollu täydellinen heti ekasta päivästä lähtien. Tosin oma esikoiseni kun syntyi, osasin jo kyllä pestä ja vaatettaa ihan muitta mutkistta vastasyntyneen. Ymmärrän kyllä, ettei he ehkä ole olleet vauvojen kanssa aikaisemmin tekemisissä. Se kuitenkin ihmetyttää, että miksi ei voineet etukäteen hieman opetella, kun kerran oli tiedossa, että tehdään televisio ohjelmaa.
 
mä tykkään
Kieltämätä itsellänikin pisti silmään tuo tapa pestä vauvan peppua.Mutta herkistyin ihan kun näin miten toiset teki kaiken niin aidosti.Ihana pari.
Ilostuttipa sekin asia että Martina ei yrittänyt millään tavalla peitellä synnytyksen jälkeistä mahaansa.Olisin ennen ensimmäisäkään jakoa kuvitellut että hän on todella pinnallinen,ja epäaito ihminen.Onneksi olin väärässä.
Mä todella pidän tuosat parista,vaikken sitä voikkaan ymmärtää miksi vauvalle pitää laittaa korvakorut 2viikon iässä.
 
36 tunnin synnytys takana
Eipä siinä tilanteessa varmasti jaksa miettiä mitenpäin sitä vauvaa pestään ja hyvinhän se näkyi sujuvan ensikertalaisilta.Yhdessä opetellen hekin ovat ihan saletisti oppineet typykkää hoitamaan ja ovat varmasti rakastavat ja hyvät vanhemmat.
Kaiken sen pinnallisuuden alla näkyi ainakin televisioruudusta välittyvän aito rakkaus pientä uutta ihmistaimea kohtaan,sehän on se tärkein asia.En itsekkään esikoisen saadessani vuosikausia sitten nuorena yksinhuoltajaäitinä ollut varmaankaan kovin taitava pesijä ja pukija ensimmäisiä kertoja.Ainakin muistan sen kauhuntunteen että tuo on minun ja minun pitää kyetä pitämään se hengissä kunnes se tulee toimeen omillaan.
Kun on halu tehdä ja oppia niin normaaliälyinen ihminen oppii kyllä.
Ei se typykkä näkynyt traumoja saavan.
Oli muuten tosi pirtsakka vastasyntynyt,isot silmät killitti auki heti kun äidin vatsalle pääsi.
Ei saa olla aina niin negatiivinen ja ilkeä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jaiks:
Niin, haahaahaa. Ne ovat varmaan ainoat esikoisen vanhemmat, jotka eivät osaa heti ensimmäisestä päivästä lähtien hoitaa vauvaa täydellisesti. Aika noloa.
täytyy nyt ehkä sitten kehasta itteeni ja miestäni, että kyllä me sillon 15vuotiaina jopa osattiin ekasta päivästä lähtien pestä vauvan pylly oikeinpäin :D toi oli kieltämättä huvittavaa :D

mutta tykkään tyypeistä ja ohjelmasta, haluisin että jatkuis pitempään =)
Mutta ehkäisyä ei osattu tai no tietysti suunnittelitte kaiken etukäteenkin hienosti.
minäminäminäminäminä...memememememememememememememe
Martina ja Esko on just parhaita! Ohjelma on vaan parantunut loppua kohden:)
 
2omaa
mä ainakin osasin perusjutut vauvanhoidosta jo ennen ku sain oman ensimmäiseni. Liekö sillä vaikutusta, et mulla on kaksi pikkusiskoa :) ja isosiskolla oli kaksi lasta jo ennen kuin sain omani. Esim otteet sun muut oli selvät ilman neuvontaa. Imetyskin meni hemmetin hyvin, ei minkäännäköistä ongelmaa. Että on meitäkin oikeesti olemassa, joilla kaikki noi menee nappiin ilman sen kummempaa siunailua :) ja toisilla taas kestää aikansa ennenkuin hommat sujuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja henni:
Erittäin harva nainen on hyvännäköinen ihan loppuraskaudesta, synnytyksen aikana ja heti sen jälkeen!


(ainakaan minun näkemistäni ja tuntemistani ) :D
katsos kun muilla on vähän tärkeämpiä asioita synnytyksen jälkeen, kuin oma pärstä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja 2omaa:
mä ainakin osasin perusjutut vauvanhoidosta jo ennen ku sain oman ensimmäiseni. Liekö sillä vaikutusta, et mulla on kaksi pikkusiskoa :) ja isosiskolla oli kaksi lasta jo ennen kuin sain omani. Esim otteet sun muut oli selvät ilman neuvontaa. Imetyskin meni hemmetin hyvin, ei minkäännäköistä ongelmaa. Että on meitäkin oikeesti olemassa, joilla kaikki noi menee nappiin ilman sen kummempaa siunailua :) ja toisilla taas kestää aikansa ennenkuin hommat sujuu.
:)
 
Mun mielestä tuo kertoo enemmän siitä että sairaalassa on aika heikkotasoista tuo uusien äitien perehdyttäminen jos eivät edes pyllyä voi opettaa pesemään. Ei tuo kerro mitään kenenkään vanhemmuudesta ja siitä onko hyvä äiti tai isä. En siis ole edes ko. sarjaa katsonut mutta kunhan tuli mieleen.
 
Åidipaali
Alkuperäinen kirjoittaja 2omaa:
mä ainakin osasin perusjutut vauvanhoidosta jo ennen ku sain oman ensimmäiseni. Liekö sillä vaikutusta, et mulla on kaksi pikkusiskoa :) ja isosiskolla oli kaksi lasta jo ennen kuin sain omani. Esim otteet sun muut oli selvät ilman neuvontaa. Imetyskin meni hemmetin hyvin, ei minkäännäköistä ongelmaa. Että on meitäkin oikeesti olemassa, joilla kaikki noi menee nappiin ilman sen kummempaa siunailua :) ja toisilla taas kestää aikansa ennenkuin hommat sujuu.

Nimeomaan, sinulla oli kokemusta ennestään. "On meitäkin joilla kaikki menee nappiin", on toki. Usein juurikin siksi, että aiempaa kokemusta on. Tiedän monia ensisynnyttäjiä, jotka eivät ole ennen omaa lasta pitäneet edes pientä vauvaa sylissä. Turhaan sinä itseäsi ylistät jos kerran kokemusta vauvoista on. Kommenttisi olisi fiksu, jos tosiaan et olisi aiemmin saanut "tuntumaa" vauvoihin.

 
Mä tykkään kyllä heistä, loppujen lopuksi ovat "vain tavallisia ihmisiä" vaikkakin omalaatuisia. :D Onneks meikää ei ollu kukaan kuvaamassa kun esikoisen takapuolen pesin ekaa kertaa, liekö meni noinkaan hyvin kuin Eskolla... :LOL: Ja kyllä täytyy Martinan kunniaksi sanoa että synnytys näytti menevän hallitusti ku mikä.
 
Empä oo ohjelmaa kattonu, mutta kakkapyllyn mä olen kaikilta lapsilta pessy aina molemmin puolin. Siis kun pesee vaan takapuolen, voi masu ja tytöllä häpyhuulten väli olla vielä ihan kakassa, siispä käännetään vauva toisin päin ja pestään myös vauvan etupuoli.
 
hivenenhullu
heh, mitenköhän kätenä täällä olsi mua pidetty, kun tuli ekan vaipanvaihdon aika ja hoitaja oli sen "oikean" tyylin aiemmin näyttänyt, kannoin vauvan sinne pöydälle, oli siinä selällään mä sitä siinä kahtelin että ihan kiva muuten joo mutat mites mä saan nostettua sen ilmaan niin et on mahallaan,yhden käden varassa niin että kuitenkin tuen sitä niskaa nostaessa... :D
hetken siinä sain taiteilla, opin samalla kertaa että se hana kannattaa avata ennen kuin nostaa sen vauvan ilmaan, ja että veden lämpötila pitäis kans ennen sitä koittaa... siinä sitten yhdellä kädellä taiteilin ja poltin käteni ja sitten tuli dilemma että miten saan sen lapsen takas selälleen siihen pöydälle.. seuraavalla kerralla menikin sitten jo paremmin :D

niin ja tuota vauvan käsittelyä haittas radikaalisti ne 6 kanyyliä jotka oli mun molemmissa käsissä... eli sen lisäks etten osannut, niin en myöskään luottanut siihen etten lasta pudota kun tuntuu inhottavalta...
 
Heh, eikö nyt mitään muuta naurettavaa löytynyt kuin se että joku sattuu pesemään vauvan perseen "väärin" :LOL: On nämä mammat maan mainioita, onneks he sentään osaavat pestä perseet oikein.

Ainut mikä mua taas suretti ja ihmetytti oli se koostepätkä seuraavasta jaksosta, miks ne aikuiset ihmiset eivät voi puhua toisilleen normaalisti, sellainen haukkuminen ja vitun syöttö parisuhteessa on sairasta.
 

Yhteistyössä