Sis paino ei putoa esim näilläkään eväillä

  • Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti
"Satu"
Ja mulla on ylipainoa 25 kiloa. Aerobista harrastan 3-4 päivänä viikossa, kcl kuluu. En laske hiilareita, protskuja, koska normi kotiruokaahan syön, tässä esim.

Aamiainen puuro marjoilla, hedelmä tai 2 kpl weetabix, sokeroimaton mehukeitto, oliiviöljy.

Lounaalla 2 perunaa, salaattia yli puolet lautasella, 2 omatekemää jauhelihapihviä, oliiviöljyä, maito, raejuusto.

Välipalana maustamaton rahka, hedelmä.

Päivällisellä voi olla ns sama kun lounaalla.

Iltapalana pari leipää, kurkkua, tomaattia, öljyä.
 
"vieras"
Ehkä syöt liian vähän kulutukseen nähden? Elimistö kuvittelee ettei ruokaa tule ja menee säästöliekille? Muistan, että joskus suurimmassa pudottajassa Jillian ja se yksi kilpailija riitelivät juuri tuosta syömisestä, se mies ei halunnut syödä enempää ja Jillian sanoi ettei sitten painokaan tipu kun syö liian vähän.
 
"Niin"
Paljonko sitten on tuota öljyä, sitä näköjään joka aterialla - ehkei niin välttämätön, tai max 1rkl? Etkä varmasti napostele välissä? kuinka pitkään olet syönyt noin?
 
"minä"
Minä jättäisin öljyn pois aamu- ja iltapalalta. Tokihan öljy on tärkeä asia, mutta eiköhän yksi öljylisä päivässä riitä, jos on tavoitteena pudottaa painoa.
 
syö vähemmän niin laihdut
Syöt ihan normaalin määrän ruokaa. Useimmilla ei noilla ruokamäärillä paino putoa. Öljylisät on turhia, samoin esim. raejuustot lounaalla ja päivällisellä (kun kerran lihaa näillä aterioilla syöt). Myöskin 2 jauhelihapihviä aterialla on liioittelua. Yhdellä selviää.
 
"Satu"
Alkuperäinen kirjoittaja syö vähemmän niin laihdut;22637962:
Syöt ihan normaalin määrän ruokaa. Useimmilla ei noilla ruokamäärillä paino putoa. Öljylisät on turhia, samoin esim. raejuustot lounaalla ja päivällisellä (kun kerran lihaa näillä aterioilla syöt). Myöskin 2 jauhelihapihviä aterialla on liioittelua. Yhdellä selviää.
Mulla tulee noista kcl päivässä 1700 kcl, mun pitäs syödä 2100 kcl kun liikun että en ainakaan liika syö. Mulla on nälkä treeni päivinä, en yhellä perunalla, jauhelihapihvillä selvii. Siinä jauhelihapihvissä on 120 kcl, ei paljoa. Öljyä siksi että saan hyvää rasvaa, raejuustoa että saan proteiiniakin joka aterialla ja olen syönyt näin 1kk. Ja en herkuttele muuta kun kerran viikossa kohtuullisesti.
 
Syöt liian monta ateriaa päivässä välipalat mukaanlukien.
Sä et kasva enää pituutta niin et tarvitse kasvuun tasaisesti energiaa ja sulla ei ole verensokerinkanssa häikkää niin pari ateriaa päivässä pitäs aikuiselle riittää :)
 
"Satu"
Alkuperäinen kirjoittaja äitix4;22641222:
Syöt liian monta ateriaa päivässä välipalat mukaanlukien.
Sä et kasva enää pituutta niin et tarvitse kasvuun tasaisesti energiaa ja sulla ei ole verensokerinkanssa häikkää niin pari ateriaa päivässä pitäs aikuiselle riittää :)
Höpö höpö, nimenomaan 3 h välein syödä pieniä aterioita niin ei nälkä yllätä, kysäseppä joltain PT ammattilaiselta.
 
--
Alkuperäinen kirjoittaja äitix4;22641222:
Syöt liian monta ateriaa päivässä välipalat mukaanlukien.
Sä et kasva enää pituutta niin et tarvitse kasvuun tasaisesti energiaa ja sulla ei ole verensokerinkanssa häikkää niin pari ateriaa päivässä pitäs aikuiselle riittää :)
Mulle on opetettu että ihmisen pitää syödä kolmen tunnin välein. Pari ateriaa päivässä on liian vähän.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja syö vähemmän niin laihdut;22637962:
Syöt ihan normaalin määrän ruokaa. Useimmilla ei noilla ruokamäärillä paino putoa. Öljylisät on turhia, samoin esim. raejuustot lounaalla ja päivällisellä (kun kerran lihaa näillä aterioilla syöt). Myöskin 2 jauhelihapihviä aterialla on liioittelua. Yhdellä selviää.
Älä höpötä. Mää syön päivässä enemmän kuin aloittaja, mutta painan 55 kiloa (165 cm pitkä), että eiköhän ole todennäköisempää, että aloittaja syö liian vähän. Kasviksia lisää! :)
 
"Satu"
[QUOTE="vieras";22641256]Älä höpötä. Mää syön päivässä enemmän kuin aloittaja, mutta painan 55 kiloa (165 cm pitkä), että eiköhän ole todennäköisempää, että aloittaja syö liian vähän. Kasviksia lisää! :)[/QUOTE]

En usko että kasviksista mun paino junnaa, ei varmasti, voi olla että syön liian vähän, ei muuta kun 10 perunaa ja 10 jauhelihapihvii :D Jos lopettaisin liikunnan ni veikkaan et paino putois.
 
Minustakin syöt liikaa. Mulla on mitat 162 cm ja 81 kg. Laihdutan ja en todellakaan voi syödä tuollaisia määriä. Laihdutusyrityksiä on aika monta takana. Syön nyt päivittäin n. 1200 kcal, työssäni joudun liikkumaan paljon ja silti paino putoaa n. puoli kiloa viikossa. Mulla ikää yli 30v ja painon pudottaminen ei enää niin helppoa ole.
 
"Satu"
Minustakin syöt liikaa. Mulla on mitat 162 cm ja 81 kg. Laihdutan ja en todellakaan voi syödä tuollaisia määriä. Laihdutusyrityksiä on aika monta takana. Syön nyt päivittäin n. 1200 kcal, työssäni joudun liikkumaan paljon ja silti paino putoaa n. puoli kiloa viikossa. Mulla ikää yli 30v ja painon pudottaminen ei enää niin helppoa ole.
No sitten tuo kiloklubikin valehtelee ku syötän sinne mitä kulutan liikunalla, ku se syöttää 2100 kcl sinä pv kun liikun. Tiedän että tuo 1200 kcl päivä on ihan kitu dietti kun normi ihmisetkin syö 2000 kcl pv lihomatta.
 
Hiilareita ei kannattais syödä iltapalana, jos et haluu leivästä luopua niin vaihda välipalaa ja iltapalaa. Samoin perunan voisi jättää pois tai vähentää.

Itse olen laihtunut melkein 20kiloa syksyn aikana proteiinipitoisella ruokavaliolla, jossa vähän rasvaa ja hiilareita. Ja tosiaan 2-4h välein pitää syödä.
 
sinikkaaaaaaa
[QUOTE="Satu";22637791]Ja mulla on ylipainoa 25 kiloa. Aerobista harrastan 3-4 päivänä viikossa, kcl kuluu. En laske hiilareita, protskuja, koska normi kotiruokaahan syön, tässä esim.

Aamiainen puuro marjoilla, hedelmä tai 2 kpl weetabix, sokeroimaton mehukeitto, oliiviöljy.

Lounaalla 2 perunaa, salaattia yli puolet lautasella, 2 omatekemää jauhelihapihviä, oliiviöljyä, maito, raejuusto.

Välipalana maustamaton rahka, hedelmä.

Päivällisellä voi olla ns sama kun lounaalla.

Iltapalana pari leipää, kurkkua, tomaattia, öljyä.[/QUOTE]

Kokeile 2 viikoa: Jätä puuro, weetabix, peruna ja leipä pois?
 
"kuntoilija"
[QUOTE="Satu";22641419]Kroppa kyllä on kiinteytynyt mutta mutta, leivästä voin luopua mutta en kyllä aamupuurosta, perunasta.[/QUOTE]

Puuron ja perunan voit pitää mutta jätä muut hiilarit. Ja lopeta pitkäkestoset aerbiset, kävely ja lyhytkestoiset intervallit ovat tehokkaampia rasvanpolttajia.
 
"vieras"
[QUOTE="Satu";22641327]No sitten tuo kiloklubikin valehtelee ku syötän sinne mitä kulutan liikunalla, ku se syöttää 2100 kcl sinä pv kun liikun. Tiedän että tuo 1200 kcl päivä on ihan kitu dietti kun normi ihmisetkin syö 2000 kcl pv lihomatta.[/QUOTE]

Mä suosittelen, että syöt ihan reilusti sen kiloklubin suositteleman määrän, siis jätät sen vajeen mitä se ehdottaa ja katot et pallot tulee vihreiksi. Sillä tavalla mä ainakin olen pudottanut nyt painoa 6kg, kilo viikossa. Lähtöpaino 78kg ja pituutta 163,5cm. Monet ei vaan uskalla syödä tarpeeksi ja elimistö on jatkuvasti säästöliekillä ja sit on itselläkin koko ajan nälkä ja helpommin sortuu herkkuihin ja ahmimaan.
Onnea painonpudotukseen!
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22641432]Mä suosittelen, että syöt ihan reilusti sen kiloklubin suositteleman määrän, siis jätät sen vajeen mitä se ehdottaa ja katot et pallot tulee vihreiksi. Sillä tavalla mä ainakin olen pudottanut nyt painoa 6kg, kilo viikossa. Lähtöpaino 78kg ja pituutta 163,5cm. Monet ei vaan uskalla syödä tarpeeksi ja elimistö on jatkuvasti säästöliekillä ja sit on itselläkin koko ajan nälkä ja helpommin sortuu herkkuihin ja ahmimaan.
Onnea painonpudotukseen![/QUOTE]

Ja mun liikunta on kävely + kotijumppa.
 
[QUOTE="Satu";22641327]No sitten tuo kiloklubikin valehtelee ku syötän sinne mitä kulutan liikunalla, ku se syöttää 2100 kcl sinä pv kun liikun. Tiedän että tuo 1200 kcl päivä on ihan kitu dietti kun normi ihmisetkin syö 2000 kcl pv lihomatta.[/QUOTE]

Itse kuulun keventäjiin ja sen mukaan saisin syödä 1700 kcal. En todellakaan voi, vaan pakko pitää nälkädieettiä. Paino kun tippuu niin se tarkoittaa sitten vielä sitä, että vielä vähemmän saan syödä. Yksilölliset erot on huimia energiankulutuksen suhteen.
 
..
[QUOTE="Satu";22641419]Kroppa kyllä on kiinteytynyt mutta mutta, leivästä voin luopua mutta en kyllä aamupuurosta, perunasta.[/QUOTE]

no karsia kannattaa, voit kokeilla parin viikon jaksoa (kuten tuossa ehdotettiin) lähes ilman hiilareita, ja sitten lisätä perunan ja puuron. vie hyvin himot ja helpompi jatkossa syödä hillittyjä määriä. välillä sitten tietysti myös herkuttelupäiviä, ettei mene koko homma plörinäksi.
 
"morjens"
Voi hyvänen aika. Perusfakta. Syö vähemmän kuin kulutat. Pienennä annoskokoja ja totuttele että ihmisen ei aina tarvitse olla täynnä runttilautaa myöten.
Paino putoaa kun ihminen ei syö ylitarpeen. Harva nykyajan ihminen tarvitsee 5 ateriaa päivässä vaikka liikkuisi kuinka. Tottumus ruokaan ja näläntunne ja ennenkikkea vatsan tottuminen isoihin annoksiin on se suurin vika. Ja sitä sitten vielä lietsotaan näillä pisteet ja kalorit ja vajeet-jutuilla.
Säästöliekit sanonko mitä...
 

Yhteistyössä