Sis paino ei putoa esim näilläkään eväillä

  • Viestiketjun aloittaja "Satu"
  • Ensimmäinen viesti
LLLL
Mitä sä jankkaat jostain liikunnalla kulutetuista kaloreista, kun et näköjään tiedä mitään...

Luuletko siis, että 50 kg ja 100 kg painava kuluttaa yhtä paljon kaloreita kävelylenkillä samassa ajassa? :D Ihan noin esimerkkinä...



Tääkään ei ole niin helppo asia kuin ihmiset luulevat, huippukuntoinen 50kg ihminen pystyy ottamaan siitä tunnin kävelystä kaiken irti, Kun taas 100kg heikkokuntoinen ihminen saattaa todellisuudessa jaksaa kävellä sen 10min samoilla tehoilla ja loppuaika vaikka raskaalta tuntuukin olla hyvinkin kevyttä kävelyä.
 
hahahah
[QUOTE="Satu";22661303]Jos näkisit mut ni et sanois mua kyllä helvetin lihavaksi. Mä tiedän sen itsekkin etten näytä mega possulta, ei usko moni tuttavakaan että 100 kg painan, ehkä pituutenikin auttaa siihen. Ja kyllä kulutan ne mitä olen sanonut, saatte jankata ihan rauhassa kulutanko vai en, mutta valehtele en :)[/QUOTE]



Hyvä Satu tiedän että uskot kuluttavasi energiaa tuon verran!!
Mutta todellisuudessa ET millään pysty kuluttamaan tuota määrää energiaa kävelemällä,
Jos käytetän esim peruskulutus arviota laskureita on netti täynnä, saadaan kävelyn kulutukseksi sinun painolla 7km/h n 400-500kcl/h.

Mutta kun se fakta on että noissa kulutus arvioissa sinulle lasketaan arvio olettaman mukaan että painostasi on n22% rasvaa, Mikä EI pidä paikkaansa esim sinun kohdallasi, Ja tuolla saadaan jo yli kymmenen kg heitto sinun painoosi koska RASVA EI kuluta energiaa samalla tavalla kuin lihas.
Näinollen energian kulutus arvio onkin enää 300-400 kcl/h eli todellinen SINUN kulutus jos jaksaisit kävelä sen 7km/h mitä epäilen olisi jossain 300+ kalorin paikkeilla, ja tästä voi vähentää tauot ja joka hetken kun kävelet hiljempaa kun tuo km/h.


Minua kiinnostaisi henk kohtaisesti todella paljon tietää kuinka pitkän matkan pystyt kävelemään tunnissa ja sekin mitä joku tuolla kysyi kuinka paljon painosi tippuu tuon tunnin aikana?
 
nooo
[QUOTE="Satu";22651131]Tunnin spinning 650 kcl, sali puolella 1 h 600-700 kcl, ohan mulla tota ylipainoa ni eritavalla se kuluttaa kun 50 kg ihminen. Ja en millään pikku painoilla vetele. Lihasta kropassa 56 kg.[/QUOTE]

Mitä toi lihasta kropassa 56 kg tarkoittaa? Jostain luin, että naisella tulisi lihasten kokonaismassa painosta olla 36 % eli miten sulla 25 kg ylipainoisella 100 kg painavalla voi olla lihasta yli puolet sun omasta painosta? Vai ymmärsinkö jotain väärin?
 
FF28
Mitä toi lihasta kropassa 56 kg tarkoittaa? Jostain luin, että naisella tulisi lihasten kokonaismassa painosta olla 36 % eli miten sulla 25 kg ylipainoisella 100 kg painavalla voi olla lihasta yli puolet sun omasta painosta? Vai ymmärsinkö jotain väärin?


Ymmärsit tuo 56kg on varmasti NS rasvaton paino, jos se olisi lihasten paino Satulla ei olisi rasvaa juuri ollenkaan kropassa, josta voikin päätellä että normaalilla R% Sadun paino olisi n: 68kg olettaen ettei Sadulta lähde lihasmassaa laihduttaessa mikä taas on lähes mahdotonta..
 

Yhteistyössä