Suurperheelliset Odottajat

Onpas ihanstuttavia masukuvia minimuu ja MLM!

ihana syksyinen siiliasu. Tykkään kanssa ruskeasta ja käytänkin tolla nuoremalla pojalla paljon, sopii sille.

Itsehän olen ainoa lapsi ja isällä ja äidillä kauhisteltavaa riittää, vaikkakin ovat sanoneet että on oma asiani, eihän se heille kuulu, mutta ihmettelee mun jaksamista. Isä on aina olluit kauhea työnarkomaani ja ollut nyt vuoden eläkkellä. Tällä hetkellä remppaa meidän toista omakotitaloa Kanta-hämeessä, josta tuleekin tosi luxus, uusii kaiken ja pitää saada kuulemma kova hinta. Mullehan kelpaa!;)

Hyviä uutisia tuli verikokeen ja ultraäänen yhteisseulasta! "Tulos on normaali ja lisääntynyttä riskiä ei ole todettu. Tulos ei anna aihetta jatkotutkimuksille Mitään suhdelukuja ei ilmoitettu, mutta olen hyvillä mielin.

Liljan äippä ja pieni ihme 12+1 (12+5)
 
Aivan ihanat masukuvat täällä :heart: Oma röllykkä on illasta niin turvonnut, että luulisi raskausviikkoja jo enemmänkin olevan. Itselläni on jäänyt raskauksista kiloja ja ne on silleen mukavasti jäänyt juuri tuohon masun kohdalle pömpölleen. Joten turvotus ja alkava pieni pallukka lantiossa saavat kyllä masun valtavaksi jo nyt :ashamed: Laittelen kuvaa kunhan enemmän täytettä tulee tuohon hötösen tilalle.

Hotmilk ja muutkin :LOL: Juuh... minähän se edellisessä raskaudessa sain ihmehimoja muuhunkin kuin ruokaan. Halusin laamoja lauman ja haluan kyllä vieläkin :D Himmelit olivat kanssa listalla, mutta tekemisen taidon opin niihin kansalaisopiston kursseilla... joten kunhan vain omaa aikaa saan (ehkäpä joskus keskiyön aikaan) Saatanpa jouluksi muutaman tehdä!
Niin ja sain minä lauman laamojakin ;) Olimme lasten kanssa Elisashopitissa ja naureskelin saunalahden julmaa mainoskampanjaa laamoja kohtaan. Sanoin, että kyllä minä voisin käyttää puhelinkuoria laamonkarvoineen ja suloisine korvineen :heart: Saimme jokainen laama-avaimenperät ja lapset olivat heti juonessa mukana ja laittoivat ne roikkumaan vetoketjuihin. Niin minä onnellisena tallustin sitten kaupungissa laamajengin kanssa :LOL:

Minkälaisia ihania tai ei niin ihania mielitekoja teillä on ollut/on raskauksissa?

Liljan Äippä Onnittelut loistavista tuloksista :heart:

Taapero Ihana setti. Minäkin olen suosinut pikkumiehellä oranssia, ruskeaa, turkoosia ja punaistakin. Jotenkin sininen on alkanut tökkimään viiden perättäisen pojan kanssa. Vaikkakin vaaleansininen on ihuna ruskean kanssa. Mistä löysit tuon ihanan setin?

Gallupista Olen itse kolmen lapsen perheen kuopus ja sisaruksillakin on vähintään 3 lasta. Mummoni pyöräytti 8 lasta, joten neljännen jälkeen loppuivat ihmettelyt lapsimäärästä sukulaisteni puolelta.

Niin Hotmilk Pääkaupungin pölyt jäivät jalkoihin kun muutin pohjoiseen maaseudulle opiskelemaan ja miehen vamppaamaan :D Onneksi sukulaisia jäi Helsinkiin joten pääsen sinne aina kun kaipuu kaupunkiin herää =)


Oliivitar ja "Möykky" 11+5
 
Liljanäiti oli saanut hyviä ja helpottavia vastauksia,onnea:heart:

Upeita vauva masuja ootte laitelleet,oih:heart:

Itsellä 2 sisarusta ja miehellä samoin,että ollaan kyllä suvun kummajaiset.Mun edesmenneellä isoäidilläni oli/on 5 lasta.Äitini nuorin heistä.

Raskausajan intohimoista mä en nyt muista mikä raskaus milloinkin ollut kyseessä,mutta yhdestä aloin himoita maissintähkää voihin upotettuna ja koko elämäni olin inhonnut jo sen hajuakin:x:)
Ja yhdestä raskaudesta aloin himoita sieniä jotka myös olleet inhokki listalla:x:)
Molemmat jääneet ruokavalioon ja maistuvat edelleen!

Nyt viimeisimmästä himoitsin maustamatonta jugurttia,sekaan kiivin palasia ja myslejä,nam.

Aina kun oon ollut raskaana,on mulla ollut kamala into hoitaa ihoa ja hiuksia:)

Me asutaan uudehkossa omakotitalossa ja lapset jakaa huoneita.Isoimmalla vain oma huone.Jos ja kun meille vielä vauva tulisi,olis sijoitus paikka sitten kun meidän vierestä siirtyis,aikamoisen mietinnän alla....Mutta yhtään isompaa taloa(ja pihaa) en haluaisi hoidettavaksi.Vaikka muutama huone lisää olis plussaa,niin neliöt kuitenkin mitä oivallisimmat=)

Rattoisaa sunnuntai-iltaa kaikille,odottaville ja haaveileville:flower:
 
Kiitos onnitteluista oliivitar ja Elysee

Paha olo alkaa kai väistyä hiljalleen. Aamulla ei ole kuvottanut yhtään, eikä mikään ällötä, jee!!!:popcorn: on intohimoni, vaikken viitsi kauheen suolaisia tehdä, hyppii verenpaineet liikaa.

Lyytisen maha on ihana, mulla tota lölleröökin löytyy ja näyttää itsestäni joi aika hurjalta. Laittelen kuva kunhan ehdin!
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Liljan äipälle hienoista tuloksista! =)

Ihania masuja, kyllä raskaana olevat naiset ovat sitten kauniita pallomahoineen :heart:
Hyvä Oliivitar, että sait laamalauman kuitenkin!

Gallupista, me molemmat miehen kanssa ollaan ainoita lapsia, mun isällä 9 sisarusta mutta muuut isovanhemmat myöskin ainoita lapsia. Meidän lapsimäärä kyllä on herättänyt keskustelua ja toteamuksia että nämä riittää (jo viimeistä edellisen kohdalla).

Raskauden aikaisista mieliteoista, minulla on joka kerta ollut mieletön himo HK:n siniseen kiukaalla paistettuna. Huvittavinta oli kun olin ollut 10 v kasvissyöjä ja yht´äkkiä kiukaalla tirisee makkaraa :O Siitä saattoi päätellä että jostaki tavallisesta poikkeavasta on kyse :LOL: Ekalla kerralla joku viisas sanoi että suolaisen himo tietää tyttöä ja kaikkihan meillä tyttöjä ovatkin. No, makkaran himoa odotellessa ;) Siitä saakin hyvän aasinsillan omanapaiseen juttuun --->

Eli aika epätoivoinen täytyy kait olla, kun meilläkin prisman kärryyn eksyi ovistikkuja :O Niitä sitten tikutellessa tikkuun piirtyikin toistaan komeampia viivoja ja tänä aamuna testiviiva näkyi jo metrin pästä - miestä on kellistetty oikein urakalla, eipä se huonoakaan ole tuumannut :LOL:
Tikut on mulle siis uusi tuttavuus, mutta olettaisin että ovis tapahtuisi tänään tai huomenna - sitten onkin jännitettävää!

Mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Hotmilk, meilläkin tämä raskaus sai alkunsa ovistikkujen avulla! En ole niitä ennen käyttänytkään, mutta mulla alkoi kärsivällisyys loppua, kun tuntui ettei yrityksestä huolimatta "tullut tulosta" niin testien kanssa nappaskin heti ekassa kierrossa jossa niitä käytin :) Mulla jäi niitä myös yli, et pitäis kai laittaa ne eteenpäin tarvitseville...

Mä en ole muistanutkaan vastata tohon oman lapsuudenperheen kokoon, eli mulla on vain yksi sisarus, 6v nuorempi veli jonka kanssa ollaan, no, lievästi sanottuna etäisiä. Halusin kai tarjota lapsilleni sen sisarussuhteiden kirjon joka itseltäni on puuttunut? Miehen perheessä on ollut neljä lasta, joista mies on nuorin ja nythän meillä on tulossa vasta kolmas yhteinen, eli mistäs sitä vielä tietää... ;)

Mä en kyllä tajuu tätä mun mahan kasvua, kun joka lapsesta se tuntuu tulevan aiemmin esiin ja olevan lopulta aina isompi kuin edellisellä kerralla. Viimeksi olin jo niin iso, että luultavasti jonkunlaiset inhimilliset rajat alkaa tulla vastaan... Eli kovasti toivon että tälläkertaa ei tulis ainakaan enää isompaa. Ei mahaa eikä lasta, poika oli viimeksi 4610g ja 54cm, eli ei kyllä tarvis siksikään isompaa tulla :rolleyes:
 
Lyytinen, tämä menee jo arkaluontoisuuden puolelle kysyä tälläistä :ashamed: mutta kun sait tikkuun viivoja niin oliko teillä seksiä kaikkina niinä päivinä kun tikussa oli viivat? meillä tämänpäiväisen jälkeen ei miehen töiden vuoksi ole mahdollista peittoja pöllytellä joten täytyy toivoa että simot pitää pintansa, jos ovis tapahtuukin muutaman päivän sisään.
 
Hotmilk mulla tuli kahtena päivänä siihen jonkunlaista viivaa (ei koskaan sellaista jota ohjeiden mukaa olis pitäny olla...) ja ne oli kp 13 ja 14. Näistä ainakin tuntemusten perusteella ovis olis ollu kp14. Puuhailut osui niin, että oltiin silloin kp 13 ja sitten suraavan kerran vasta kp 15. Se mun tulkitsema ovispäivä jäi väliin kun meillä oli tuparit, ja illalla oltiin sen verran "väsyneita" ettei jaksanu :ashamed: :LOL: Onnistui se onneksi noinkin! Tsemppiä teille =)
 
Mulla on ollut raskauden alusta asti himo enemmänkin suolaiseen kuin makeaan, nyt loppuvaiheessa taas oon ruvennu himoitsemaan suklaata ja muita makeita herkkuja joista yleensä en oo välittäny..:ashamed:
Meille on varmasti tulossa poika, joten enpä tiedä miten on pitänyt paikkansa noi mieliteot.. Mä muistelin et jos hirveästi makeaa himoitsee niin se merkkaisi tyttöä?
Uskomuksiahan noi tietty kaikki on. Itse jopa alussa sorruin tekemään niitä hömppä sukupuoli-testejä, kiinalainen testi kyllä veikkasti poikaa :whistle:

Kävin tänään äitipolilla ja mun synnytys käynnistetään viikolla 38+3 eli 23.9. :)
poitsu oli oikein hyvänkokoinen ja syntymäpainoa voi olla jopa 3,8kg!
Saatiin ihana kasvokuva poikasesta, laitan tähän liitteeksi.

Hotmilk onnea tikutteluun! :)

minimuu ja poikanen 36+6



kuvassa vauva katsoo siis "kameraan" päin :)
 
taasen kurkittu pinoa.
tänne pitäis kans saada hivenen laajennusta,mut ehkäpä se on sit muutaman muksun jälkeen ajankohtasta.vielä mahdutaan 4 lapsukaisen kanssa ihan hyvin.
toinen vessa,olohuone(nykyään tupa),muutama edes pientä makkaria.eli taloo vois laajentaa pituus suunnassa. :) suunnitelmia suunnitelmia.

odotan neljättä ja kuumeilen jo seuraavaa kuten mieskin ;D

miehellä on 1sisko ja 4 veljeä,eli 6 ja mulla 1 veli ja 5 siskoa,eli 7.
eli ei ole mikään ihme jos lapsia siunaantuu hurumyckenään ;D ja kuume sen kuin kasvaa.
 
Mä ilmottaudun kanssa tänne. Meillä on perheen seitemäs mukula tulossa. Nykyinen asunto on jo nyt ahdas, mut isompaa asuntoa ollaan katteltu. Laskettua aikaa en tarkalleen osaa sanoa, mut toukokuun 2012 puoliväliin asettunee. Kunhan käyn ultrassa, niin asia selkenee. En kuitenkaan hoppuile neuvola-ajan varaamisen kanssa. Kylläpä tuota kerkee siellä vielä ramppaamaan....
 
Iltaa!

ruttunen Tervetuloa ja onnea plussasta. :)

minimuu Ihana ultrakuva. :heart: Siulla ei enää sitten montaa päivää ole odotusta jäljellä. Jotenkin itsekkin toivoisi että pääsisi jo näkemään vauvan, mutta toisaalta kun on viimenen kerta niin täytyy yrittää nauttia vaan kunnolla. :D

HotMilk Tsemppiä tikutteluun. :)

Lyytinen Ihana massu siullakin. :heart:

Liljan äippä Onnea hienoista tuloksista. :)

(.) Tänään mein pikkunen kuopus sitten täytti vuoden. Ja ihan justiinsahan tuo syntyi. :O Synttärijuhlia pitäisi tässä alkaa järjestelemään, sunnuntaina on vieraat kutsuttu juhlimaan. No ainakin hyvä syy siivota täällä tätä kaaosta. :p
Keskiviikkoaamuna pitäisi mennä sokerirasitukseen, jotenkin tuntuu ihan turhalta tuo kun ei ole koskaan mitään siinä ollut. Joutuu vaan turhaan itseään kiusaamaan. :( No onneksi ei ole kuin tuo yksi kerta.

MLM ja Kukkis 24+5
 
Huomenia :wave:

Kun minä olen nyt niin noitten tikkujen lumoon jäänyt niin osaako kukaan kertoa milloin ovulaatiotestin toinen viiva pitäisi hävitä :attn: Kaikista vahvin testiviiva oli eilisaamuisessa mutta tämän päiväinenkään ei paljon siitä kalpene. Olo alkaa olla ns.normaali eli kivut hävisi mutta viiva jäi tikkuun :O

Onnea MLM:n pienelle tyttöselle :heart:

Ruttunen, Tervetuloa!
 
Minimuu Aivan ihastuttava kuva :heart:

Hotmilk Se viivanen ovistikussa saattaa näkyä jonnin aikaa, vaalenee pikkuhiljaa. Itsekin ehdin kuumeillessa tikuttamaan Ovista, ja ensimmäisillä kierroilla se vain vilahti tikuissa parin päivän ajan. Tässä "tärppikierrossa" Ovis näkyikin pitempään (laitoin silloin kuvan Ihanien Siskojen palstalle 40+ So What wol.12 sivulla 281) Kuulemma vahvimman viivan ilmaantuessa, ei kannata enää välittää sen jälkeen tulevista viivoista...

Oliivitar ja "Möykky" jo 12+1 =)

Ruttunen Onnittelut plussasta :heart: Ja Tervetuloa!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Pakko oli nyt iltasellakin tikkuun pissiä ja enää hyvin hailakka viiva näkyi. Tämähän muuttuu jännäksi... kohtahan voisi aloittaa r-testien pissaamisen :LOL:, kun kerran tikuttelun makuun pääsi. Noh, aika näyttää miten käy =)

Oliivitar, oliko sulla tuossa kuvassa tikku per päivä? Mulla eka hailu viiva tuli lauantaina eli kp 18 ja siitä se komistui niin että eilinen oli tosi tummanpunainen. Olin niin iloinen tuosta tikun näkymästä, koska mulla on edellisen synnytyksen jälkeen ollut hankalia vuoto-ongelmia ja olin jo varma että vaihdevuodet ovat selättäneet mut - ei ehkä sittenkään.

Oliivitar, koska ultra?
 
Huomenta :wave:

Hotmilk Tuo on koukuttavaa tuo tikuttaminen :D Itse en ainakaan stressiä siitä saanut, ainoastaan ymmälleen menin kropan toiminnoista. Kun aloimme kuumeilemaan kiertoni alkoi heittelemään. Tikut olivatkin avuksi Oviksen paikantamiseksi. Plussan saaminen vei tikkuja aikamoisen arsenaalin :heart: :LOL: Siinä kuvasessa oli testaus per päivä. Aina kun tikkuun alkoi piirtymään toinen viiva, tikutin kahdesti vuorokaudessa.... Mutta nuo ovat tosiaan päiväpisuista.

Hedelmällistä "Raskaana kunnes toisin todistetaan" piinailua Sinulle :heart:

Ja.... Ultra häämöttää huomenna =) Kovasti levoton mieli juoksuttaa, mutta toivottavasti hyviä uutisia saan. Toivon niin kovasti, että tämä masumatka saisi jatkua sen täydet 40 viikkoa :heart: Arvokasta aikaa on tämä pienen ihmeen kantaminen tähänkin asti ollut. Eli jatkoaikaa hakemaan :heart:

Oliivitar ja "Möykky" 12+2
 
Viimeksi muokattu:
Oliivittarelle onnea huomiseen ultraan! Tulehan sitten kertoilemaan kuulumiset :)

Voi, tuntuu että vasta itse olin tuossa nt-ultrassa ja nyt ensiviikolla jo menossa synnyttämään. Tää aika menee niin nopeasti ettei oikein perässä meinaa pysyä.
Hieman on haikeat fiilikset odotuksen loppuessa (tämä on viimeinen raskauteni) mutta toisaalta olotila on ollut nämä viimeiset viikot niin tukala että mielelläni luovun tästä "repusta". Yritän kivuista ja säryistä huolimatta nauttia näistä viimeisistä raskaista päivistä ;)

Vauvaa varten on nyt kaikki valmiina, vaipatkin ostin vihdoin ja viimein. Nyt sopii beben tulla, isommat sisaruksetkin jo odottavat malttamattomina! :)

minimuu ja poikanen 37+1
 
Heissan! Täällä on maattu sairaalassa ja juuri kotiuduttu...Eli viimevkon keskiviikkona jouduin korkeiden verenpaineiden takia. Verenpainelääkitys alotettiin perjantaina ja käynnistystä suunnittelivat, mutta sitten 4 eri lääkärin jälkeen kotiuttivat mut sunnuntaina ja eilen sitten taas takas. Ei apua lääkityksestä ja paineet edelleen korkeella...No tänään lääkri sitten teki ratkasun ja perjantaina käynnistävät! Sairaalaan en suostunut jäämään makaamaan, vaikka lääkäri niin halusi, mutta sovimme sitten, että tulen takas jos vointi menee taas huonoksi...Alapaine on nyt lääkityksellä siinä 96-110...Viivyttivät kuulemma käynnistystä mun RD takia, että huomenna kun on se 38rv, niin sillon voi diabeetikon vauvat syntyä...viimevkon painoarvio oli muka 2911g ja nyt sit 3,8kg...
 
Marja76 onnea perjantaille! Jopas painoarvio heittää. Mulla oli kanssa tota seurantaa viime raskaudessa paljon. Vauvalla oli korkea nt ja sokeriarvoissa oli myös häikkää. Meillä vauvan painoarvio piti loppuun saakka. Lääkäri arveli n. 3700g ja tyttö oli syntyessään 3760, eli aikas hyvin piti paikkansa.=)

minimuu itsekin työstin kolme vuotta sitä ettei meille vauvoja tule ja olin tosiaan jo asennoitunut siihen, mutta luonto päätti toisin ja nyt mahaa kasvatellaan ihan hyvillä mielin alku shokin jälkeen. Ihanaa loppuraskautta sulle!

Oliivitar tuleppa tosiaan kertomaan ultrakuulumiset, se on niin jännää.;)


Ovulaatio tikuttamisesta mulla ei ole harmainta aavistustakaan. Koskaan en ole käyttänyt ja kierto on ollut aika jämti, että ovulaation on yleensä huomannut.

Eilen iski taas karmee olo, ei niinkään raskauteen liittyen, vaan allergiseen reaktioon. Oltiin lasten kanssa retkellä metsässä ja homeherkkänä sain sitten kauheen allergisen reaktion, tuntu että kaikki paikat oli tulessa. No nyt onneks helpottanut jo.

Meillä suku kyselee mun työkuvioista, kun piti pienimuotoinen kenneli perustaa, mutta pistin sen nyt jäihin vauvaasian takia. Kierrellen ja kaarrellen vielä vähän aikaa, ennenkuin pläjäytän tän uutisen. Anoppi on varma, ettei meille tule enään enempää lapsia ja haluaisi myös sitä, vaikka ei ole koskaan joutunut hoitamaan ketään. Hänhän sai ensimmäisen lapsenlapsenlapsen elokuussa ja omille lapsille ei hänen mukaansa saisi enään lapsia tulla!! Järkytys on kamala kun kuulee tästä.:LOL:

Kiitos kaikille onnittelijoille, mulla on niin hyvä mieli kun kerrankin ultra ja verikokeen tulokset meni nappiin!

Liljan äippä ja pieni ihme rv.13 (13+4)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille! Ihana tuo puolitusinaa:n en ole raskaana vielä... :LOL: Sullakin taitaa olla siellä aika vilinää, on vissiin kaikki lapset aika pienillä ikäeroilla?

Paljon onnea marjalle huomiseksi!! Ihanaa vauvantuoksua... :heart:
 

Yhteistyössä