Suurperheelliset Odottajat

Elysee ja Hotmilk =) Tekin täällä!!! :heart: Entisiä suurperhepinoilijoita minäkin ;) Hmm... ja nykyinen :LOL:

Eli seitsemättä odottelen ja viikkoja 11+1 :heart:

Autosta sen verran, että seitsemän hengen tila-autolla ajelen ja mies omalla työkotturalla perässä... Etsinnässä myös 9 hengen auto. Toistaiseksi lapset kaikki haluavat/joutuvat kulkemaan matkassa. Esikoinen 12 ja kuopus 1v3kk
 
Iltoja!

Tännehän onkin löytynyt kivasti porukkaa. :) Mukavaa jos saataisiin aktiivinen pino aikaiseksi.

Elysee ja Hotmilk onkin tuttuja entisestä pinosta, tosin itse silloin palstailin nikillä AngelEyes. :wave:

marja76 Siulla on kyllä ollut koettelemuksia tässä raskaudessa. :hug: Kiva kuitenkin kuulla että kaiken pitäisi ainakin olla hyvin. Itsekkin nyt ensimmäistä kertaa kävin noissa sikiöseulonnoissa. Sen takia tällä kertaa menin, että keskeytys olisi ollut täälläkin ainoa vaihtoehto jos jotain vakavaa olisi ilmennyt. Tässä vaiheessa kun on pakko jo ajatella olemassa oleviakin lapsia ja omaa jaksamista.

Lyytinen Kuulosti niin tutulta tuo että kun nämä lapset ei vaan ikinä tunnu niiltä viimeisiltä. :D Meillä jo neljännen piti olla se "viimeinen" ja tässä sitä nyt kuudetta odotellaan. Tosin nyt olen päättänyt että sterilisaatio tehdään, yritän sitten vaan elää sen asian kanssa että enempää lapsia ei meille tule. Saa nähdä kuinka käy.

Pieni Tähtönen Onnea pikkuisesta prinsessasta. :heart: Kyselit autoista, meillä on tällä hetkellä äytössä VW Touran ja tuo jää nyt tämän uuden tulokkaan syntyessä paikoiltaan jo pieneksi kun on vaan seitsemälle. Ollaan kateltu Toyotan Land Cruiseria jossa 8h paikat ja sitten Chevrolet Suburbania. Tuo Suburban on kyllä vahvoilla koska on 8 paikan lisäksi sen verran tavaratilaa että mahtuu esim. vaunut matkaan.
Tuossa Touranissa ollaan jouduttu hommaamaan suksiboksi sitten tavaroita varten jos johonkin reissuun pitää lähteä.

(.) Tämä on kyllä ihan paras aika raskaudessa kun potkuja tuntuu päivittäin. :) Ollaan noiden pienten tyttöjen kanssa yritetty pongailla että millon vauva on hereillä ja milloin nukkuu. Tämä raskaus on muuten mennyt ihan ok, mutta kun on vähän ajan sisällä niin monta kertaa ollut raskaana niin alkaa kroppa jo pettämään. Tällä hetkellä olen sairaslomalla jalkojen takia, lisäksi iskias vaivaa ja muutenkin noita ipuajj tuntuu mahassa olevan enemmän. Ei onneksi mitään vakavampaa kuitenkaan. :)

Tällä viikolla onkin jännää kun kolmonen aloittaa päiväkerhon. On ihan innoissaan sinne menossa, saa nähdä että miten sujuu, kun ei kovin paljon ole missään hoidossa tms. ollut. Ensi viikolla olisi sitten viitosen 1-vuotis synttärit eli leipomiskiireitä tiedossa tässä. Lisäksi pitäisi käydä sokerirasituksessa mikä on kyllä joka kerta yhtä epämiellyttävää. :(

Ajattelin että jos tuohon etusivulle väsäisi vaikka jonkin moista listaa? Mitäs tietoja haluaisitten siihen laitettavan?

MLM ja Kukkis 23+6
 
Mä olen ollut vasta tosi vähän aikaa täällä 2+ sivustolla kirjoittelemassa, eli nyt on pakko kysyä mikä se kerho on? Onko se joku suljetumpi paikka? Minä voin tulla ihan mihin vaan, on niin mukavaa löytää tälläinen ketju jossa ei itse ole ihan kummajainen =)

Mommyslittle... Se onkin varmaan jonkunlaisen surutyön ja luopumisen tuskan paikka, se strerilisaatio! Vaikkei enää tietoisesti haluaisikaan lisää lapsia, on luultavasti se ajatuskin siitä ettei niitä enää voi saada, varmaan sellainen joka vaatii totuttelua. Itse olen jo ajatellut niinkin pitkälle kuin vaihdevuosiin, että miltäköhän se mahtaa tuntua, kun tietää ettei enää ikinä : / Kaipa me ollaan vaan yhdenlainen ihmisrotu, me isojen perheiden äidit. Tuskin ihan kaikki äidit tälläisiä miettii...
 
Elysee Mie ainakin mielummin kirjottelen täällä, jossain kerhossa joskus ollut, mutta niin huonosti muistan käydä katselemassa onko uusia juttuja tullut että on kirjoittelu sitten jäänyt. :ashamed:
Tässä on niin helppoa kun näkee samantien kaikki ketjut. :D

Lyytinen Se on kyllä kova paikka, tiedän jo että varmaan monet itkut asian tiimoilta tulee itkettyä, mutta toisaalta järki sanoo että nyt pitäisi jo riittää. Edellisen jälkeen miulla oli tarkoitus laittaa hormonikierukka mutta ennenkuin ehdin varata lääkäriä, olinkin jo raskaana. :D Pelottaa että tällä kertaa käy samalla tavalla, ja tuskin ruumis kestäisi viidettä raskautta putkeen, saati sitten pää. Nyt vaan viimeaikoina on tullut mieleen että onkohan tuo sterilisaatio kuitenkin liian lopullinen päätös....
 
Autoista sen verran, että meillä toi 10heng, auto haettiin Saksasta ja on Volkkari, transport. Tosin kun se on rekisteröity linja-autoksi, niin vaati D1 ajokortin, mutta hyvää siinä on se, että ei tarvitse maksaa käyttömaksuja, eikä diselveroja...eli veronkiertoauto ja diseliä vei tosi vähän. 8 litraa/100km vähän allekkin..
 
ihana lukea tätä ketjua!
meille tulossa vasta pikku nelonen,mutta kuumeilu nostattanut päätä sen verta pahasti että mieskin kyseli että millon laitetaan pikku vitonen alulle ;)

no kerkeehän tässä,ikää27v ja vanhin vasta 7v,keskimmäinen kohta 5v ja kuopus kohta 4v. ja uusi tulokas saapumassa joulukuuksi :))))

autona valmiiksi ollut jo useamman vuoden bussi mallin hiace 9h, koska kummilapsia tulee kyydittyä ja iso koira talouskun olemme niin tilaa pitää olla niitäkin kulettaa.

vaikken tähän pinoon kuulukkaan,mutta mielekiinnosta kyselen millaisessa talossa/asunnossa asutte?

meillä vanha rintamamiestalo joka rempattu,makuuhuoneita vain 3,tietysti isot vasatot molemmin puolin yläkerrassa.joita olenkin miettinyt käyttäväni kun tilaa tarvittaisiin enemmän,laajentaa makkareita ym..
 
Viimeksi muokattu:
Mukava ketju tosiaan! Meillä on chervolet transsport ja mukana kulkee korkeintaan neljä lasta, eli hyvin vauva vielä mahtuu. Meillä vanhin 18v. ei kulje koskaan meidän mukana ja teinipojat ajelee mopoilla tai sitten junalla, ei tuu mukaan kuin pakolla!

Talossa on ihan hyvin tilaa -95 rakennettu tiilitalo 300 neliöä. Yläkerrassa 3 makkaria ja iso aula. Alhaalla 4 makkaria, olohuone kodinhoitohuone, saunatilat ja keittiö.

Meillä oli kaksi koiraa, joista toinen kuoli reilu viikko sitten erittäin mystisesti. Rotanmyrkky suljettiin heti pois, tulehdusarvot eivät olleet koholla, ei anemiaa, ei kuumetta. Venla konkkasi ensi jalkaansa, meni erittäin sekavaksi, ei tiennyt missä on. Lääkäri antoi jotain morfiinipohjannaista ja antibiootiti, mutta eivät auttaneet, vaan halvaantui ja nukkui pois reilussa vuorokaudessa. Venlalle olisi tullut pentuja tämän kuun lopussa ja oli vaan 4 v. Meillä on niin kova ikävä.:'( Onhan meillä vielä musta uros labradori ja tässä kuussa haemme uuden narttu pennun Tornado Eaglesista!

Tosiaan olin jo tehnyt pitkän ja raskaan surutyön, ettei lapsia meille tule. Kellekkään sukulaiselle tai ystävälle en ole vielä kertonut, pelkään että isä saa sydänkohtauksen, itse kun olen ainoa lapsi.:LOL: Toivottavasti ei sentään!
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Autoista meillä on tällähetkellä vuosimallia 2006 oleva 7- hengen Opel Zafira. Auto on vielä sen verran uusi ja kilometrejä kertynyt vähän joten ollaan ajateltu vaihtaa tuollaiseen vw-caddy maxiin, jossa siis suurempi tavaratila ja liukuovet. Ei ole autoa ulkonäöllä pilattu mutta varmasti on käytännöllinen tämän kokoiselle perheelle. =)

minimuu ja poikanen 36+1
 
Meillä tosiaan on lapset syntyneet tyttö-00, poika-01,poika -02, poika -04, poika -07 ja tyttö -09 ja tämä tuleva pitäisii olla tyttö.=)

Meillä on 9-hengen mersun vito. tosi hyvä ja kätevä ollu.

Laskettu aika on nyt 27 päivä,eli 3 viikon päästä.

lapset on olleet syntyessä kooltaan 2.8-3.3kiloa

Nyt ekaluokkalainen saattelemaan kouluun...
 
Elysee ja Pai - teidän autoista, kun kaikki penkit kiinni niin minkä verran jää ns. tavaratilaa? Meillä Fordin tila-auto ja kun kaikki penkit kiinni niin tavaratilaa penkkien taakse jää juuri sen verran että pari laukkua mahtuu mutta ei esim rattaita ja kauppatavaroita. Kauppaan mennessä pitää isommat lapset jättää kotiin että tavarat sopii rattaiden lisäksi.

Asunnosta oli ollut puhetta, meillä täydellisen remontin alla rintamiestalo, väliaikaisesti asutaan rivitalossa kuin sillit suolassa. Nyt tilaa ei ole nimeksikään mutta sitten kun remppa valmistuu niin on.

AE, siis Mommys...., kiva sinäkin täällä, minkä ikäinen teidän nuorin tyttö onkaan?
 
Heippa!

Saanko liittyä joukkoonne, vaikka odottelenkin vasta neljättä? Tuolla suurperhekuumeilijoissa olen jonkun verran pyörinytkin, joten tuttuja nikkejä täällä on. :D
Meillä on lapset -07 poika, -09 tyttö ja -10 poika. Nyt raskaus on ihan alussa ja LA joskus huhti-toukokuun vaihteessa. Mulla itsellä on ikää 31 v.
Meillä on haaveissa 5 tai 6 lasta ja krooninen vauvakuume on täälläkin. :D Täälläkin siis odotellaan sitä tunnetta jolloin tietää odottavansa viimeistä vauvaa. :D

marzipaani
 
Ehkä mäkin voisin täällä joukossa pyöriä, sillä edelliselläkin kerralla tällä pinolla oli raskauttava vaikutus, jospa nytkin :LOL:

Mommys..., niin Emma on vasta nyt vuoden, teillä tärppäsikin aika pian. Mulla on kroppa reistaillut synnytyksen jälkeen niin kauheasti että mua alkaa ihan suututtamaan. Saa nähdä tulenko enää raskaaksi... no tietty mulla pian ikää 39 joten ihmekös tuo, mutta surullista jos kroppa päättää että lapset on nyt tässä - no, eipä tarvitse itse päättää sitä : /

Onpa kiva kun täällä niin monta "vanhaa" tuttua, aina me vaan ollaan samassa junassa =):heart:

HotMilk :wave:
 
Saisinkohan minäkin liitty joukkoon vaikka en odotakkaan tällä hetkellä mutta kuume on kova :D

Elikkäs mä oon 29v viiden lapsen äiti ja lapset on syntyneet 04,05,07,08 ja 09 <3

Täällä näkyi olevan monta vanhaa tuttuakin :)
 
Hotmilk kaikki penkit ns irtopenkkejä ja siirrettävissä sekä käännettävissä.Takana on tilaa niin ettei tarvitse kuin vaunut nostaa sinne,ei siis tarvii kasata ja silti mahtuu ne normaalit 6 ruokakassia ja vaippapaketit:LOL:
 
HOTMILK meillä se lyhempi malli vitosta mutta peräkonttiin mahtuu satikkarattaat,ei isompia yksöstenrattaita mutta ne taas mahtuu takapenkille,siellä n ihan hyvästi tilaa jalkatilassa ja toisten penkkien takana.penkit siis vastakkain. ja pohjoisesa oltiin perheellä viikko keällä ja kaikki kamat rattaineen mahtui reiusti mukaan ja tilaa jäi. Voin sanoa että mukavaja suht tilava matkustaa tuo auto.
 
Huomenta kaikille! :wave:

Alkoi kovasti kiinnostamaan tuo 9-hengen Vito. Mieshän meillä loppujen lopuksi päätökseen tekee, koska hänet valtuutan tallipäälliköksi ;) Automaatti vaihteet kuitenkin haluaa tämä Äippä ja paljon tilaa tavaroille ja penkit tarpeeksi kauaksi toisistaan ja ilmastoinnin ja.... Listaahan voisi jatkaa loputtomiin :D

Rintamamiestalossa asutaan ja elämäntapana remontti. Katto, ulkovuoraus, villotus ja ikkunat saatu ajantasalle ja nyt sitten laajennusta tehdään: pari makuuhuonetta lisää ja kodinhoitohuone. Silloin kun oli vasta kaksi lasta ja suunniteltiin huonejärjestystä, tuumasin, että mitähän kodinhoitohuoneellakin tekee, mokomakin äitien selli???? :O Nyt hän tekee aaltoja, kun sanankin kuulee :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: MARMAx4
Meilläkin taloon tulee laajennus, ilman sitä tuo tavallinen rintamiestalo ei makuuhuoneineen tilaltaan ehkä riitä.
Missä päin sinä Oliivitar asutkaan? Te ette taida ihan kaupungissa asua kun silloin haavelit niistä laamoista =)

Täällä kun on niin monta odottajaa jo, niin voisitte ilahduttaa meitä masukuvilla =)
 
Oliivitar, me kun ollaan tässä ihan taannoin käyty näitä autoja läpi oikein urakalla, niin tiedän kertoa että siitä Vitosta on olemassa kolme eri pituista versiota. Me harkittiin lähinnä sitä keskipituista, siihen olisi jäänyt jo aika kivasti tavaratilaakin vikojen penkkien jälkeen. Mutta siis, koska toistaiseksi meille riittää 7 paikkaa, niin mies halusi "hienomman" auton, eikä vielä ihan bussia, niin päädyttiin sitten siihen VW Sharaniin. Joka muuten tilattiin eilen =)

Me asutaan uudessa omakotitalossa, eli siis raksaurakka on just takana. Olipahan aikamoista kun raksavuonna (viime vuonna) kaksi nuorinta oli molemmat alle 2v ja nuorin ei nukkunut... :| Mutta nyt on tietty ihanaa, kun tää alkaa vihdoin olla valmis, tänä kesänä laitettiin pihakin :)
 
Heipat!

taaperox5 ja marzipaani Mukaan vaan, kiva kun on enempi porukkaa. :)

HotMilk Ei meillä mitään yritystä ollut edes, kierukkaresepti odotteli vaan ilmoitustaululla että saan varattua sen lääkäriajan. :ashamed: Oli melkoinen shokki tämä raskaus aluksi, mutta nopsaan se siitä iloksi sitten muuttui. Tarkoituksena oli siis että ehkä joskus viiden vuoden päästä voisi vielä yhtä yrittää.
Toivottavasti teilläkin kuitenkin tärppäisi vielä. :)

Talosta Me asustellaan okt:ssa 5h+k 131 neliötä ja ahtaaksi alkaa käydä. :D Päänvaivaa tuottaa lähinnä tuo vaatteiden säilytys ja että miten näitä huoneita näiden lasten kesken jakaisi. Haaveissa olisi rakentaa isompi talo, mutta toistaiseksi tässä nyt ollaan.

Masukuvia oltiin huhuiltu. Tässä olisi eiliseltä kun poksui viikot 24+0. :)





Muut kuvat löytyypi tuolta masukuva pinoista. :)

(.) Tänään oli kolmosen ensimmäinen kerhopäivä ja hienosti sujui. Olin ihan varma että ei suostu sinne jäämään, mutta ei edes itkenyt perään. Päiväkodissa ei ole koskaan ollut, eikä oikeastaa muuallakaan hoidossa paria tuntia pitempään. Ja suostui jopa menemään ensi viikolla taas uudelleen. :D

Eilen kyykin miehen apuna tuolla perunapellolla ja nyt tänään on ollut selkä ja hartiat niiiin jumissa. : / Alkaa visiin ikä jo painaa, kun ei nämä raskaudet enää suju tuosta vaan. Lisäksi oon nyt alkanut jännittää sitä lääkäriä, että jos ei kirjotakkaan enempää saikkua niin miten mie pystyn siellä töissä olemaan. :( Kaikkea sitä pitääkin murehtia...

MLM ja Kukkis 24+1
 
Mun tietoihin voi päivittää että laskettu-aika on 4.10 :)

Mites muuten, oletteko te itse suurperheiden lapsia? Minä olen 5 lapsisesta perheestä joten suurperheen arki on sinäänsä tuttua jo omasta lapsuudesta. Mies on 3 lapsisesta perheestä, ehkä tämä lapsilukumme onkin ollut suurin "järkytys" miehen suvulla :LOL: Tosin kun aannoin kuulivat että saamme viidennen villahousun, ottivat asian todella hyvin vastaan. Mitään negatiivista kommenttia en ole kuullut :)

Tuohon alle vielä pari masukuvaa tältä päivältä kun viikkoja on 36+2 (piti laittaa mustavalkoisena ettei arvet näy niin ikävästi.. :( )


 
Minimuu Ihana massu siulla. :heart:

Miehen kanssa ollaan kumpikin kolmilapsisesta perheestä. Perheet ei ole lapsilukua kommentoineet mitenkään, mutta kaveripiirissä on jotkut kauhistelleet. Itse olen todennut että kunhan ite pysyy laskuissa mukana, niin se riittää. ;)
 
Ihania massuja teillä :)

Me asutaan aikas pienessä omakotitalossa.. vielä.. hakusessa on kyllä isompi ja talon pitää olla just tietyltä alueelta :), siellä on vaan lapsiperheitä.
Sain askarreltua neitosen kastekutsukortit :heart:

Kiitos autovinkeistä Meillä on netti kuumana, kun etsimme sopivaa autoa ja ei ole mikään helpoin tehtävä. Me tarvitaan tuplarattaita kuljetella, että tilava on auton oltava..

Olen nelilapsisesta perheestä. Meidän lapsilukua on kaikki kauhistelleet ja en ole todellakaan moisista kommenteista piitannut. Törkeää arvostella toisten lapsiluku toiveita :stick: MURRR...

Pieni Tähtönen ja Neiti rakkaus 21vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Minimuulla ja MLM:llä ihana masu :heart:

Me asutaan tällä hetkellä 5h+k+s 120 neliöisessä pienkerrostalossa ja ei nyt vähään aikaan aiota tästä pois muuttaa koska esikoisen koulu on tuossa ihan vieressä jne...

Meillä on autona tällä hetkellä 7 paikkanen opel zafira ja hakusessa ois hieman isompi auto täälläkin :)

Mutta tähän loppuun jaan aivan ihanan siilisetin joka tipahtaa luukusta ihan mikä päivä vain,tätä odotan jo innolla saapuvaksi :heart:

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä