Suurperheelliset Odottajat

Tervehdys!!

Meillä olis tänään lääkäri neuvola käynti. Neuvolasta soittivat että jos sopis niin huomenna eli tänään olis peruutusaika 1,5v neuvolaan. No kyllähän se passas =)

Mulla oli viime raskaus pikkuisen hankala kun tuli se raskausmyrkytys ja sen takia joutuivat käynnistämään. Ajattelin samalla kysyä lääkäriltä että onko ihan ok jos "joskus" vaikka viel yksi tulisi. Saanpahan mielenrauhan sitten itselle. Eihän sitä ikinä tiedä mitä raskauksissa voi tulla...

iines84
 
Hmmm,uskaltaskohan tätä viel liikaa hehkuttaa mutta jos kuiteskin kertoisin että mä sain PLUSSAN tänään ja olo on aikas hämmentynyt ja samalla tietty iloinen vaikka en osannut tuota odottaa vielä hetkeen tapahtuvan :) Toivotaan nyt kuiteskin että kaikki menis hyvin loppuunasti tässä raskaudessa ja kaikille muillekkin raskautuneille hirmuisesti onnea matkaan :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: minimuu
taaperox5 Hirmuisesti onnea plussasta ja tarrasukkia pikkuiselle matkaan. :heart:

iines84 Toivottavasti lääkärilläkään ei ole mitään uutta vauvaa vastaan ja pääsette sitten aloittamaan yritystä. :)

Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia, vähän tylsäksi käy tämä yksin puhelu täällä. Miten HotMilkillä raskaus etenee?

(.) Tänään oli sitten viimeinen neuvolalääkärikin.

Rv 35+6

paino 94,5 (+528g/vko)
turvotus -
RR 124/80
pissa puhdas
hb 119
sf-mittaa ei mitattu kun lääkäri ei löytänyt mittanauhaa...
tarjonta pt
sykkeet + 136
liikkeet ++

Kohdunsuun tilanne oli pehmeä, kiinni ja pituus 2,5 cm

Kukkis siis ilmeisesti perätilassa edelleen majailee, joten laittoi lähetteen sitten äitipolille tarjonnantarkistukseen. Se on kyllä kiva, pääsee vielä kerran näkemään pientä. Täällä kun ei mitään synnytystapa-arvioita tehdä automaattisesti. Muuten kaikki oli siis ihan mainiosti, alhaallakaan ei suurempia muutoksia ollut.

Seuraava neuvolakäynti onkin jo ensi viikolla, eli nyt sitten käydään viikon välein tuolla.

Huomenna poksuu viikot taasen, jo 36 viikkoa takana. Ihan hurjaa kyllä. Jotenkin hassua ajatella että siitä sitten viikko niin ollaankin jo täysiaikaisia...

MLM ja Kukkis 35+6
 
Tervehdys!!

Lääkäri sanoi että anti mennä vaan jos siltä tuntuu ;) . Sanoi että isompi riski on saada uudestaan raskausmyrkytys mutta hän ei mitenkään kieltäis uuden vauvan hankkimista. Kyllähän mä sen tiesin mutta jonku piti sanoa se mulle. Mies sanoi illalla ihanasti että olishan se ihan hullun hommaa kun meillä on KUITENKIN nää neljä mutta taas toisaalta olishan se sääli kun ei näkis minkälainen vauva siltä tulis... :)

Mulla taitaa olla kuume nousemassa kun kurkku on ihan hirveän kipeä ja koko päätä särkee ja paleltaa ihan hirveesti. On muuten v***umaista olla kipeenä kun mies tekee pitkää päivää.. Lapset tarvii äitiä mutta kun ei jaksa... Onneksi ruoka on ees tehtynä valmiiksi niin voivat sitä lämmittää mutta nyt peiton alle!

iines84
 
Kaikki kadonneet feisbuukkiin?;)

Toisesta pinosta huomasin että Oliivittarelle annettu poikalupausta,onnea:heart:Mites teillä jakaantuu nyt sukupuolet?

HotMilk Kuinkas sun raskaus etenee??

Itse menen 19 viikolla,rakenneultraan 13 päivää:whistle:

Tulkaa nyt jokunen sananen laittamaan kuulumisia tällekin puolen!

:wave:
 
Heippa kaikille piitkäästää aikaa :wave: Pakko todeta heti alkuun, että kyllä ihan itseäänkin ärsyttää kun niin laiskaksi tullut ettei edes kuulumisiaan saa kirjoitettua :ashamed::headwall:
Niin, olen kyllä lueskellut kuulumisia, mutta ovatko kaikki tosiaan kadonneet kun pino on useinmiten tippunut toiselle sivulle?

Omista kuulumisista, nyt siis rv 15+, kaikki mennyt hyvin. Minulla oli tiukka työjakso tässä välissä ja samaan aikaan osui uuvuttava väsymys, kuopuksen yöheräilyt ja totaalinen ruokahaluttomuus. Töissä olo oli kyllä virkistävää, mutta tuntuu että nyt minun paikka on kotona lasten kanssa =)

Onnittelut Taaperolle! Onnittelut Oliivittarelle masu-pojasta!

Lily-rose, miksi en saa päähäni kuka olet? =) "tunnetaanko" me jostakin aiemmasta pinosta?

Kyllä nyt täytyy ottaa itseään niskasta kiinni, että saisi aikasiksi kirjoitella tänne - siis kuulumisiin :wave:
 
Lily-rose, kahlasin tässä aikani kuluksi pinoa läpi uudelleen etsien jotain mistä tunnistaisin sinut - luulen että nyt sen tein, taidan tietää kuka olet =) Supersuuret onnittelut pikkuisesta masuvauvasta :heart:
 
HotMilk,kyllä sä tiedät kuka oon:DEikä sen nyt enää niin väliä ole vaikka tässä entisen nikkin paljastaisin...Elysee;)

Ihana kuulla että sun raskaus sujuu hyvin ja että noin pitkällä jo,vau:heart:
Yritä nyt hieman useammin tulla kertomaan kuulumisa,kuten kaikki muutki:flower:
 
Viimeksi muokattu:
arvasin mä :attn: =) oikein sut lily-rose!! Mistä muuten keksit noin ihastuttavan nicin ?, jotenkin tulee tässä joulun allakin niin keväinen olo siitä =) Miten olet tämän raskauden aikana voinnut? Mitä teillä lapset tuumasivat uudesta tulokkaasta?
 
HotMilk,vauvan tulo oli täysi yllätys ja ensiksi kamala järkytys.Meillä oli tarkoitus ihan vakaasti että 8:n lasta riittää.Vaikka itse "kuumeilin"vauvaa,oli se sellaista vaaleanpunaiset lasit päässä kuumeilua,ei oikeastaan ollenkaan realistista,ottaen huomioon edellisen odotuksen ja synnytyksen ja ylipäätään omat voimavarat.
Mutta tää tuli siis varkain ja itku kurkussa soitin miehelleni että kaksi viivaa testissä(olin uumoillut asiaa omasta olostani jo useamman päivän,mutta yrittänyt työntää taka-alalle)

Nyt kun alkaa puoliväli lähestyä ja vauva liikkuu ja olo on hyvä:O on mulla ihan oikea vauvakuume nostanut päätään.:heart:Eiköhän me tästäkin sitten selvitä,vaikka onhan tässä vielä matkaa kuljettavana....

Meillä isommat olivat järkyttyneitä myöskin uutisesta"te lupasitte ettei enempää lapsia...!!!"Mutta puolisen tuntia uutisesta jo innoissaan kyselivät koska syntyy,kumpi on,mikä nimeksi ja huolikin nosti päätään"Mitä jos sulle äiti tai sille vauvalle käy jotain?"

Mä tosiaan oon nyt voinut hyvin,en aina edes muista raskautta=)Ja kovin toivon että sama linja jatkuu eteenpäinkin.
Sain neuvolasta lähetteen pelkopolille,mikä on hyvä juttu,sen verran jäi "haavoja auki"edellisestä odotuksesta ja synnytyksestä.
Ja lähinnä se ettei mua kuunneltu vaikka kaiken aikaa itse tiesin ettei kaikki ole hyvin.Jospa nyt saisin sanottua asiani ja lääkärit ymmärtämään että ehkäpä 9:ttä odottava voi tuntea oman kroppansa ja mitä sielä tapahtuu:kieh:
 
lilyrose, mikä sun la? mula on 29.5 mutta uskon että kesäkuun puolelle menee.

Lasten suhtautumisesta - meillä tuo 12v on ehkä kaikista ärsyyntyneimmin ottanut asian. Ainoa asia mikä tuntuu kiinnostavan on, että missä vauva on tehty ja milloin :$ Oikein huonoina hetkinä olisi tehnyt mieli sanoa että sun syntymäpäivänä ja saunanlauteilla :D:mad::x No täytyy kait yrittää käyttäytyä aikuismaisesti ja antaa aikaa sulatella asiaa.
En tiedä onko se sisarusmäärä jotenkin kynnyskysymys, noloa omistaa niin monta sisarusta. Luokkakavereina on tosin vakaumuksellisen perheen lapsia joten se välillä helpottaa tilannetta - ei ole siis ainut suuresta perheestä. Siitä tulikin aasinsilta, kyselläänkö teiltä keltään koskaan että onko isoon lapsimäärään syynä vakaumus? Me ei siis olla minkään suunnan edustajia mutta välillä oletan ihmisten niin ajattelevan.

Pakko mennä, lettupannu käryää...
 
:wave:

Mä olen täällä ja pysyn :D Päivittelen muuttumatonta sivua...Kiva että aktivoiduitte taas vähän :) Mä siis en ole feissarissa, enkä mene.

Isoille kerrottiin tulevasta perheenlisästä rakenneultran jälkeen. Isot pojat 15 ja 13v ei tykkää :p Kai se on aika kamala ajatus että mitä äiti ja isä on joutunu tekemän että näin on käyny :kieh: Ja pikkusisarukset kuulemma pilaa niiden elämän :p Isoimmalla on jo tyttöystäväkin, jonka luona on kyllä käynyt mutta meille ei sitä voi tuoda kun meillä on noi pikkuset. Isosisko 10vee on ihan onnessaan tulevasta pikkusiskosta ja kertookin sen kaikille :D Meidän ei siis tarvitse asiasta kertoa kun Sisko hoitaa homman. Pikkupojat oottelevat kovasti pikkusiskoa eivät vaan oikein ymmärrä miten se siellä mahassa on ja miten tulee pois. Olemme siis perimmäisten kysymysten äärellä :eek: Ja ihan tavis luterilaisia olemme. Joskus kyllä joku utelee vakaumusta mutta ei meillä mitään sen kummempaa syytä ole lisääntyä ja täyttää maa kuin nämä loistavat geenit :LOL:

Kuudes ihme :) 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkään ei ole uskonnollista vakaumusta, vaikka niin moni luuleekin. Meillä on syynä vain suuri rakkaus lapsiin ja uuteen elämään :heart::heart::heart:

Lily-Rose mulla kesti hetki ennenkuin tunnistin sunt:) Aivan ihanaa, onnea kovasti :heart::flower: Saanko kysyä:ashamed:, että oliko teillä joku ehkäisy, kun kirjoitit, että raskaus oli täysi yllätys???
 
tervetuloa uusille :)

ketkä kaikki täällä ovat nyt noin niinkuin alku metreillä raskaudessa itellä siis menossa viikot 11+2 (la kesäkuussa)

Me ei olla uskallettu kenellekkään hiiskua raskaudesta eikä mitään myönnetäkkään ennen kuin joku hoksaa ( mun äiti kun suuttu eikä oo sen jälkeen mitään kuulunut =(
Luulen että kaikille muille tulee samanlaista reagtioo. kun sitä oli jo neljännenkin jälkeen eikö noi jo riitä,ette mahdu autoon ym huox!!

Mulla on nt-ultra jouluviikolla ja meinattiin että joulun pyhinä voitas lapsille kertoa vauvasta. mutta sit taas luulen että eivät osaa pitää suutaan kiinni vaan siitä tiedetään sitten lomien jälkeen myös koulussa ja hoidossa.
että pitkitetään kuitenkin vielä sitäkin kertomista.

mun yx tuttu lohkaskin kun kerroin raskaudestani että et kai aio pitää sitä kun teitä on muutenkin noin paljon. ääärghh.. mutta meille on ihan sama vaikka joka ikinen kaveri ja sukulainen lopettas yhteyden pidon meillä on toisemme ja lapsemme ja pärjätään ihan hyvin.

meillä ei myöskään ole mitään uskonnollista taustaa vaan lapset vaan on ihania.mutta kyllä se niin on että tämä viides on meidän viimeinen. jos ei sitten vaikka 10 vuoden päästä tee vielä toista satsia :D

möhköpantti +rv 11+2
 
Lily-Rose =) Onnittelut :heart: Minulla meni aluksi ihan ohi millä nimimerkillä olit ollut :D Meille tulee kuudes poika :heart: Yksi tyttökin löytyy joukosta!

Hotmilk'in vasta plussasi ja viikkoja jo 15!!!!! Ihanaa :heart:

Minimuun poika on kasvanut, ihana kuva, kiitoksia :)

Tuonne facebookin puolellehan nuo mammat ovat kadonneet, mutta onhan meitä muutama täälläkin vielä turisemassa. Itse olen tosin ollut laiska :ashamed: Joulualus-aika vienyt mennessään ja tuntuu että lahjojen hankinnasta ei tule loppua :| Kovasti yritän pitää paketti määrän pari per lapsi, mutta HUH HUH :D Miten te muut selviätte lahjoista ja niiden hankinnoista?

Ja Galluppiin. Mieheltä enemmänkin kysellään onko vakaumuksellinen tausta, kun kuulevat meidän lapsimäärän :D Minä olen saanut olla rauhassa sen suhteen, pieni kylä, pienet kuviot. Huulenheittoa saakin kuulla senkin edestä. Onneksi karjalaiset juureni eivät saa minua hiljaiseksi eikä loukkaantumaan.

Möhköpantti Tule kertomaan uutisia ultrasta :heart:

Taapero!!!!!!!!!!!!!!! Iiiiiiiiiiks Olit plussanut:heart: Tuhannesti onnea:kiss:
 
Viimeksi muokattu:
Heips pitkästä aikaa!

Facebookkiin on jämähdetty, ja joulunaika tuntuu olevan kiireitä täynnä. Lahjat on suurimmaksi osaksi ostettu. Meillä on se pari lahjaa per lärvi, mutta sukulaislta tulee noille pienimmille paketteja ja karkkilahjat vielä päälle, että niitä kertyy semmoiset 4-5. Isommat saavat aina rahalahjan, n. 150-200 euroa, vaikka se ei kai ole joulun perimmäinen tarkoitus, mutta kun heillä ei ole mitään toiveita ja saavat sietten itse ostaa haluamansa housut, takin tms.. Mun isä, anoppi ja mun täti antavat kolmelle vanhimmalle myös rahalahjan, koska eivät yksinkertaisesti osaa ostaa mitään, ainaki väittävät niin.=)

Galluppiin! Meillä ei ole uskonnollista vakaumusta, eikä kukaan ole oikein koskaan kysynytkään siitä. Tutut tietävät, että olen lapsirakas ja olen vain halunnut suurperheen. Meidän puolen suku otti uuuden tulokkaan ihan tyynesti ja äitikin soittelee jatkuvasti ja kyselee vointia, vaikkei itse mikään kovin lapsirakas ole koskaan ollut, ainoa lapsi kun olen ja äiti on aina tarvinnut paljon omaa rauhaa..

Meillä kun lapsille kerrottiin tulevasta vauvasta, ei hetkahdettu oikeastaan suuntaan jos toiseen. Ainoastaan vanhin poika (kohta 19 v.) tokais mä teen itsemurhan, mutta pilaahan se oli. Nyt on keksimässä pojalle jo nimeä, mikä tosiaan on vaikeata, että saadaan sopimaan muiden nimien kanssa. Aika pitkä nimi olisi hakusessa, mutta r- kirjainta ei saa olla. Mulle kelpaisi, mutta mies ei halua.:whistle:

Tervetuloa uusille masunkasvattajille, mulla alkaa hieman häntäluu reistata ja närästys nostaa taas päätään! Poika on aika kova menijä, vähän niinkuin esikko. Toivon vaan, ettei saa hänen ilmavaivojaan perintönä, ton älypuolen voisi kyllä periä.;)

Liljan äippä ja poika pyörremyrsky 25+6 (ultran mukaan 26+3)
 
*Heiluttaa kättä* Täällä yks, joka kans haluais liittyä joukkoon kirjavaan, vaikkakin teidän juttuja lukiessani, en enää tuntenut itseäni NIIIN suurperheen äidiksi viidettä odottaessani =) Tällä hetkellä löytyy tytöt 13, 13 ja 8 vee, sekä poika 10 vee. Iltatähden la 26.4.12. FB- ryhmään olisi myös kiva päästä, koska siellä enemmänkin surffailen =) Ihanaa Joulun odotusta kaikille :heart:
 
Mä käyn täällä joka viikko lueskelemassa teidän kuulumisia mutta harvemmin tosiaan tulee mitään kommentoitua.. :ashamed:

Vakaumuksesta eli ei meilläkään olla lestadiolaisia tms. Mä itse olen 5 lapsisesta perheestä ja tiesin että haluan itsekin aikanaan useamman lapsen, tosin meidän lapsiluvun piti jäädä siihen neljään... :whistle:
Kerran työkavereiltani kysyin että oletteko pitäneet minua lestadiolaisena (eihän sellaista kukaan kehtaa suoraan kysyä) niin mulle sanottiin että ei tosiaankaan, mä en kuulema vaikuta yhtään sellaiselta :p :LOL: Tiedä mitä sitten tarkoittivat sillä.

MaMa1977 laitan sulle yksäriä tuosta fb-ryhmästä :wave:
 
Heipsis!

Tännehän on taas tullut tekstiä, kiva kiva. :)

MaMa1977 Tervetuloa joukkoon. :flower:

Gallup Eipä meilläkään ole mitään uskonnollista vakaumusta, ollaan vaan haluttu monta lasta. :) Meiltä on kyllä ihan kysyttykin, että kuulutaanko johonkin tuollaiseen. Mieheltä asiaa jopa udeltiin työhaastattelussa. :O

Joulustressiä pukkaa täällä. :( Mie oon yrittänyt psyykata vauvaa että ei syntyisi ennen ensi viikon lauantaita. :D Mutta tänäänkin on niin kauheat kivut olleet tuolla lantiossa että ei taideta meillä jouluun saakka päästä... Lahjat on melkein hankittu, mutta tuo ruokapuoli vähän tuottaa päänvaivaa, kun meillä mies ei ole mikään huippukokki, että kuka tekee jouluruoat. No kaipa se tuossa ensi viikolla selviää. :D

(.) Mie kävin siellä äippäpolilla viime keskiviikkona ja kyllä ihan oikeinpäin oltiin masussa. :) Samalla tuli selvyys että eipä miun tyttöolot pitäneet paikkaansa, selvästi näkyi pallit ultrassa joten poikaa täälläkin siis odotellaan. :heart: Muutenkin kaikki oli ok, painoarvio oli n. 2,9 kiloa eli samoja kokoja näiden muidenkin kanssa tulee olemaan. Kohdunsuulla ei ollut tapahtunut mitään, sen takia vähän elättelinkin toiveita että päästäisiin sinne joulun yli.
Tänään kuitenkin aamulla kun heräsin niin koko lantio oli kuin tulessa ja edelleen juilii ja sattuu tuonne selkään ja pakaroihin. Ei ole supistuksia, mutta kaipa tuo tuolla valahtaa nyt sitten alaspäin ja luut senkun paukkuu. :D

MLM ja poitsu 37+6
 

Yhteistyössä