**SYDÄNTENMURSKAAJAT-09** Tammikuussa!

Mä päädyin kyselyni perusteella siihen, että ostan Baby Dry-vaippoja yökäyttöön... ja Active Fit vaipat päivällä... Ja tosiaan ostan nyt sitä Baby Dryta yöks kokoo 4, jos ne saa tarpeeks tiukalle, ostan myös seuraavan paketin Active fittiä kans 4-kokoo... Noi kolmoset alkaa oleen aika nafteja! Ja vilihän on nyt siis n 8kg

Kiva että viihdyitte sea lifessa! mekin ajateltiin käydä kattoon haita siellä kun ollaan ens kerralla tulossa pk-seudulle :)
 
Meillä käytössä Pampersin 3 koko, mut tarttis kyl varmaa pikkuhiljaa alkaa siirtyy 4 kokoon!!!

Neiti on jo iäisyyden tehny neljää hammasta alas... nyt niist vihdoin yks jo osittain puhjennu!

Ja voi ihanuuden huippu... meil näyttäis nyt vakiintuneen yöuniksi klo 20-08 heräämättä!!! Niin on nyt menny putkeen jo monta yötä!! :)

Mahtavaa... tää mamma menee tänään viettään kaverin kans tyttöjen iltaa, meinataan syödä ja juoda hyvin! :D
 
Huom kaikki Korvikemutsit ;)

Törmäsin Mitäs Nyt puolella tälläiseen linkkiin ...

Alkuperäinen kirjoittaja Grynna:
Vielä lopuksi linkki erinomaiselle keskustelufoorumille:
http://www.phpbbplanet.com/korvikemutsit/index.php?mforum=korvikemutsit

Foorumilla tarjolla vertaistukea imetyspettymyksen kokeneille, mutta myös vinkkejä ja niksejä pulloruokintaan kaikille eri syistä pulloileville äideille (ja isille =) ).
 
Artullakin on käytössä noi Pampers Baby Dry:n neloskoon vaipat. Vaihdettiin tuohon joulun aikaan kun mummolaan piti ostaa vaippoja jotka sitten jätettiin sinne. Ei tarvii pelätä että jää heti pieneksi. Meidän Citymarketissa on usein nuo Pamper Baby Dry vaipat tarjouksessa, siis ne laatikoittain myytävät, sen kun ostaa niin ei tarvii kovin usein vaippoja ostaa.

 
Me ostettiin kans paketti noita Pampersin 3-koon Active fittejä, kun sain pari näytettä ja vaikutti hyvältä. Toivottavasti se vaippoihin lisätty voide ei vaan aiheuta mitään iho-oireita. Liberoissahan ei tota voidetta oo ja musta se on pelkästään hyvä juttu. Mut katotaan. Lidlin vaipat on kyllä tosi hyviä!

Me mennään huomenna vauvauintiin. Tosi kivaa kyllä mennä ja toivottavasti neitikin tykkää! Tossa meidän uintipaikassa uikkareiden pitää olla sellaset uimahousut, jotka ostetaan sit paikan päältä.

Neiti ei viihdy enää ollenkaan selällään vaan kiepsahtaa aina masulleen ja tönöttää sitten onnellisena pää pystyssä, kunnes väsähtää. :D Muutaman kerran on vahingossa kiepsahtanut takaisin selälleen, mutta ei ole tainnut vielä hoksata miten se tapahtuu.

Jaahas, ja neiti kutsuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Neiti ei viihdy enää ollenkaan selällään vaan kiepsahtaa aina masulleen ja tönöttää sitten onnellisena pää pystyssä, kunnes väsähtää. :D Muutaman kerran on vahingossa kiepsahtanut takaisin selälleen, mutta ei ole tainnut vielä hoksata miten se tapahtuu.
Alkaako teillä hirveä huuto kun ei jaksa olla masullaan muttei pääse selälleen? Meidän sälli on ainakin sellainen että kääntyy koko ajan mahalleen ja kun pääsee mahalleen, on siinä niin kauan kuin jaksaa ja sitten alkaa hirmuhuuto kun ei pääse takas selälleen...

 
Meillä on kyllä iho pysynyt tosi hyvänä sen jälkeen kun alettiin käyttää noita vaippoja... Tiedä sitten mikä siihen vaikuttaa. Mutta peppu kuin muukin kroppa on kokoajan tosi hyvässä kunnossa... Lääkärikin ihasteli, että harvoin on vauvalla niin hyvä iho. Mut hyvä niin.

Vili söi sit "pienen" iltapalan! Ekaks vedettiin lautasellinen bataattisosetta... HUOM! Valkosipulilla höystettynä! :D Sen jälkeen syötiin vielä muutama lusikallinen luumua, ja persikka-päärynäsosetta... JA sit mentiin sänkyyn siitä ja juotiin vielä melkein satku maitoa ennenkö nukahdettiin! Oli se aika pallo kyllä...! :LOL: Täytyykin mennä laskeskelemaan paljonko tänään taas menny ruokaa... mut vois sanoo, että aikas hyvin!

Mä veikkaan, että tää Vilin yhtäkkinen ruokahalun kasvaminen on nyt vaan suoraan johdannollista siihen, että se on päättänyt määrätietoisesti alkaa lähtemään liikkeelle! Selällä ollessa kokoajan vääntää masulleen (ei, pää ei vieläkään nouse sieltä ylös, eli jätkä on ihan mutkalla...) ja masulla ollessaan joko peruuttaa, pyörii napansa ympärillä tai yrittää ryömiä.

Nyt ukon luokse soffalle kiehnäämään, jos se vaikka tekis meille lättyjä iltapalaksi kun oikein kiltisti pyydän :whistle: :D :p :wave:
 
schnuller
Vaipoista:Me käytetään Nature Babycare-vaippoja(Prismasta saa).Ne on valmistettu jostain maissiseoksesta, joten ei kuormita luontoakaan joutuessaan kaatopaikalle.Koetettiin alussa myös Pampersia ja Liberoa, mutta ne ei olleet niin pitäviä.Nämä ovat olleet tosi hyviä!Ja koska niissä ei ole muovia, niin uskoisin, että sen takia täällä myös iho on pysynyt tosi hyvänä.Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut turvautua pepun rasvaukseen tai ilmakylpykuureihin.Suosittelen siis!


Täällä kans vetästiin kunnon iltapala pitkästä aikaa.60ml peruna-porkkanavelliä+90ml maitoa.
Kuinka paljon sitä velliä voi maksimissaan antaa, jos antaa vaan sitä?Milloin olette vaihtaneet vellitutin kehiin?Meillä nyt tosiaan tuo sekoitus ja hyvin tulee vielä normi tutista läpi.

Nyt on neitokainen tänään alkanut kans pyörimään napansa ympäri.Ei siis enää riitä,että käännytään kokoajan selältä vatsalleen ja taas selälleen, vaan pitää pyöriä niin kuin kello. :)
Lisäksi on oppinut kiljahtelemaan.Aikasemmin oli pelkästään sellaista kätinää, mutta nyt kiljahtelee välillä oikein kovalla ja kimeällä äänellä. :)

Meillä on alettu meneen nyt nukkumaan niin, että mies nukuttaa.Sinne se vie sen sänkyyn ja odottaa vieressä, että nukahtaa.Yleensä menee se 20-30min.Mä saan sillä välin rauhassa istuskella ja lueskella vielä.Ihana, kun löytyy joku tuollainen oma tyyli ja tapa.

Vili tosiaan varmaan syö enemmän koska kuluttaa nyt paljon enemmän kun koko ajan pitää olla menossa.Mä olen huomannut saman, että ruoka maistuu nyt paljon paremmin kun on alettu pyörimään.Mä tässä kauhulla odotan sitä, kun vaavi alkaa konttamaan........ :D
 
Olkkis, meillä neitokainen alkaa yleensä aina ähisemään kovaan ääneen, kun ei enää jaksa olla masullaan ja mä sit nappaan neidin syliin tai käännän takaisin selälleen - itkuun asti ei oo siis vielä ehtiny, mut varmaan sieltä kitinääkin tulis, jossain vaiheessa. :D

Schnuller, täällä on kans kiljuttu jo jonkun aikaa korkeelta ja kovaa! Niin huvittavaa kävellä täällä tollanen innosta kiljahteleva pötkö sylissä! Myös purulelua jäystettäessä lähtee aika mahtavat volyymit neidistä. Ilmeisesti sitä omaa ääntä on niin ihana käyttää ja kuunnella. :)

Ilmakylpyilettekö
te muuten paljon? Me ollaan nyt otettu tavaksi ilmakylpyillä ainakin 2 kertaa päivässä, kun neiti siitä niin kovasti nauttii! Mä laitan aina muovitetun froteen ja pyyheliinan alle ja neiti saa siinä sitten jumppailla. Ja se jumpan määrä onkin aikamoista. :D Olisko ekat kääntymisetkin tulleet siitä ilosta, kun sai venkuilla peppu paljaana.
 
Rosehip: Meillä ei ähistä vaan heti alkaa hirmuhuuto... Toki yleensä se on merkki myös siitä että täytyy pikkuhiljaa päästä omaan sänkyyn päikkäreille kun alkaa väsymään.

Meiltä on sitten pitkät yöunet hävinneet ihan kokonaan. Arttu nukkui 3.5kk:n iässä jo 7-9h/yö ennen syöttöä. Nyt nukutaan se 4-5h ja sitten aletaan heräillä 1-1.5h välein kun tutti tippuu suusta. Aamuyön syöttö tapahtuu edelleen 04-06 joten olis kiva jos itse sais nukuttua edes hieman enemmän kuin tunnin kerrallaan kun siihen on ehtinyt jo tottua. Kenelläkään neuvoja miten tästä tuttiheräilyistä pääsis eroon? En kuitenkaan ihan vielä haluis ottaa koko tuttia pois kun kuitenkin ihan selkeästi imemisen tarve on ihan älytön.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cummastelija:
Totta turisette noista käyristä - siis silloin kun kyseessä "normilapsi". Meillä kun refluksi (ja ilmeisesti ainakin epäilys myös Miimumaijalla) niin aina ei voi pelkkään omaan silmään luottaa. Ja nauttikaa kun pysytte näkemään lapsestanne sen hyvänolon, meillä kiukutaan ja puklataan niin siitä on vaikea ottaa mitään selvää, ainakin näin ensikertalainen :eek:

roona mites sä pakastat tuo ruoat? Itse laitan bataatin jääpalamuoteissa mutta miten sä teet kun Vilin ruokamäärät ovat noin suuria? Ei kai sitten kannata enää tunkea niitä pieniin muotteihin kun jo valmiiksi tietää, että sitä menee iso satsi.
Ikeassa on niitä just vauvalle sopivia annoksia, sit kun syö enemmän. Se iso kipposatsi maksaa joku 3,95 ja siinä on kaiken kokoisia, mutta niit skidejä 4 kpl!

 
Joku kysy tosta et aikooko jäädä hoitovapaalle. Mä ajattelin jäädä "työttömäksi" n. 3 kk et tyttö olis vähän vanhempi. Liiton rahoilla on paljon kivempi olla kun hoitovapaan rahoilla. Tuntuuhan se nöyrältä olla työttöömänä, mutta kun mulla on kuitenkin ollut aika iso palkka niin ei todellakaan pärjätä hoitovapaan rahalla vaikka miehelläkin ihan ok (isot??) tulot. Mutta menotkin on sitten sen mukaiset! Kuitenkin meillä on 2 autoa, vene ja kohta toinen vene - purjevene jne.. jne.. Eli jos jäisin hoitovapaalle niin joutus luopuu jostain, koska ei olisi varaa maksaa osareita ja vakuutuksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Rosehip: Meillä ei ähistä vaan heti alkaa hirmuhuuto... Toki yleensä se on merkki myös siitä että täytyy pikkuhiljaa päästä omaan sänkyyn päikkäreille kun alkaa väsymään.

Meiltä on sitten pitkät yöunet hävinneet ihan kokonaan. Arttu nukkui 3.5kk:n iässä jo 7-9h/yö ennen syöttöä. Nyt nukutaan se 4-5h ja sitten aletaan heräillä 1-1.5h välein kun tutti tippuu suusta. Aamuyön syöttö tapahtuu edelleen 04-06 joten olis kiva jos itse sais nukuttua edes hieman enemmän kuin tunnin kerrallaan kun siihen on ehtinyt jo tottua. Kenelläkään neuvoja miten tästä tuttiheräilyistä pääsis eroon? En kuitenkaan ihan vielä haluis ottaa koko tuttia pois kun kuitenkin ihan selkeästi imemisen tarve on ihan älytön.
Tervetuloa kerhoon. Meillä oli pitkiä unia, mutta ne hävis :D Nykyään heräilee juuri tutin tippumiseen jne.. Toivon, että ohimenevää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yonnazzz:
Joku kysy tosta et aikooko jäädä hoitovapaalle. Mä ajattelin jäädä "työttömäksi" n. 3 kk et tyttö olis vähän vanhempi. Liiton rahoilla on paljon kivempi olla kun hoitovapaan rahoilla. Tuntuuhan se nöyrältä olla työttöömänä, mutta kun mulla on kuitenkin ollut aika iso palkka niin ei todellakaan pärjätä hoitovapaan rahalla vaikka miehelläkin ihan ok (isot??) tulot. Mutta menotkin on sitten sen mukaiset! Kuitenkin meillä on 2 autoa, vene ja kohta toinen vene - purjevene jne.. jne.. Eli jos jäisin hoitovapaalle niin joutus luopuu jostain, koska ei olisi varaa maksaa osareita ja vakuutuksia.
Mites toi sit toimii käytännössä - saako liitosta ilman karenssia sit rahaa? Mä jäin työttömäks viime toukokuussa, eli olin muutaman kuukauden ansiosidonnaisella ennenkö jäin äippälomalle... Eli pystysinkö mäki hakeen sit Metallista työttömyyspvrahaa? Siinä on vaan se, et pitäs olla valmis työmarkkinoille jos työkkäristä paikkoja tarjotaan... Tosin mun "alalla" se olis aika epätodennäköistä.. Mut...?
 
Heippistä :wave:

Meillä on jo siirrytty 4 kokoon noissa pamppersseissa kun tuntui siltä että tuo 3 oli jo todellakin nafti...pimu kun on jo melkein 8kg ja pituutta huimat 67cm... :p

Meillä päästiin tuttiongelmasta kaikesta muustakin yöheräilystä kun hankittiin pinnasängyn jalkoihin sellaiset TASSUT jotka heijaa vauvan väkisinkin uneen, kun rupeaa siel heilumaan,tms =)

Nykyään edelleen nukkuu 9-11h yöunia...toisinaa yhdellä syötöllä toisinaan ei ollenkaan...nukahtaa viimeistään kympiltä ja jos syö niin, syö tossa 05 ja jatkaa unia viel kasiin tai seiskaan...syötän pimun yleensä hänen ollessa viel ihan täysin unessa...niin röyhtyn jlk sitten jatkaa samantein unia :attn:

Onkin heränyt ajatus että miten paljon teidän vauvanne nukkuu päivällä? Siksi kysyn koska olen nyt törmänyt monen vauvan kohdalla siihen ettei oikein tahdo nukkua öisin...Meillä siis edelleen mennään sellaisilla rytmeillä että...likka valvoo sellaiset 1-2h kerrallaan ja nukkuu aina kuin nakutettu sen puol tuntia...valvoo taas 1-2h ja nukkuu puol tuntia...jossain välissä päivällä vetää noin 1,5-2h yhtenäiset unoset...ja taas jatkuu illalla sama puolen tunnin nukkumisrytmi...näillä ollaan menty ja sitten tosiaankin riittää unta yölle vielä parhaimmillaan se 11h ;)

Mun maalaisjärki sanoo sen että kun on olemassa tietty määrä mitä tuon ikäiset nukkuu vuorokauden aikana...jos nukkuvat liikaa päivällä, NIIIIIN eihän sitä unta enää jää siihen yöhän...NÄIN MEILLÄ...olisi kiva kuulla miten teillä muilla mennään....esim. vaikka Roona...miten paljon yhteensä Vili nukkuu päivällä...?

meilläkin ilmakylpyjä harrastetaan harva se päivä, kun näyttää selvästi viihtyvän paremmin nakkepellenä kuin vaatteet päällä... B)

Ainiin Roona, tota mainitsemaasi riisivelliäkin on ihan puurona, eikös se olisi hyvä iltapuurona...vinks ;)

Äippä ja Kielo 4kk ja 2 pv :heart:
 
schnuller
Nukkumisesta:Meillä nukahdetaan klo 21-22, ja nukutaan nyt vellillä sinne klo 4.Sitten alkaakin levottomampi uni, jossa heräillään aina välillä kätiseen.Nukkuu noin 7.30 asti.Tänä aamuna heräs jumppaamaan sänkyyn klo 5.30.
Päivällä nukkuu 0,5h aamupäiväunet, 2,5-3h päiväunet, 0,5h iltapäiväunet ja 0,5h iltaunet, eli yhteensä 4-4,5h.Yöllä nukkuu sen 8-10h.Mä kuuntelen aina kateellisena kun muilla nukkuu vauvat 8-12 tuntia syömättä........... :heart:


Meillä kans herätään siihe tutin tippumiseen joskus, mutta yleensä sen puutteeseen, koska yösyötön jälkeen nukahtaa yleensä ilman tuttia.

Kukas se mainitsi siitä Lapsi-kirjasta?Mulla on se omana, ja ihan hauska kirja se on.Joskus kun sitä lukee niin tulee hyvä mieli siitä, että ei mun tartte olla täydellinen äiti!Ja ei vauvoille tartte keksii niin paljon virikkeitä, vaan normaali perhe-elämä riittää! :flower:

Kerros Nuppu09 niistä tassuista?Mistä saa ja mikä on toimintaidea?

Mä sain just pakastettua perunasoseen.Ensi viikon uusina makuina ostin parsakaalta ja omenaa.Saas nähdä miten suu pannaan..... :p
 
Meillä käytössä vaipoista Liberon 3 koko, neloseen varmaan siirrytään kyllä parin paketin jälkeen :whistle:

Tuosta unen määrästä... Hirmu paljon toisten vauvat tuntuu kyllä nukkuvan :eek: Meidän pimu nukkuu yöt n.22-8 yhdellä tai kahdella syötöllä eli sellaset 10h. Päikkäreitä nukkuu silti vain sen 10-20min muutaman kerran päivässä, max. 4 kertaa :whistle: Toisinaan vetelee kyllä tunninkin unet liikkuvissa vaunuissa, kun ulkoillaan, mutta sielläkin kyllä heräilee, jos pysätään liian pitkäksi aikaa. Virkeä ja tyytyväinen vauveli on muuten, mutta iltaisin kitisee väsymystään kyllä. Ei vaan nukahda kunnolla aiemmin, saattaa kyllä torkahdella tissillä. Taitaa tulla äitiinsä ja vähempikin unimäärä riittää :whistle:

Palailen minäkin taas paremmalla ajalla (ihan kuin sellaista joskus olisi) :wave:
 
Brio keinutassut
Vyssan Lull -keinutassut muuttavat pinnasängyn kehdoksi tukevat kierrejousitassut ruuvataan kiinni puisen sängyn jalkoihin näin voit rauhoittaa levotonta lasta keinuttamalla tassut keinuvat jonkin verran myös lapsen omien liikkeiden mukana ja auttavat häntä nukahtamaan

Kuvat: En saanut kuvaa nyt onnistumaan...mutta löytyy lastentarvikemyymälöistä kautta maan

musta
pinkki
valkoinen
vihreä

Kielon Äippä :heart: :hug:



 
Mäkin meinasin ostaa noi Brion keinutassut, kun yöt muuttivat katkonaisemmiski kehdosta pinnikseen siirtyessä. Kaapolla oleva pinniksessä kun vaan on vähän paksummat jalat, ei ne kumitapit mahdu niihin. Ja pinniskin on vuonna 1932 Alrvar Alloon suunnittelema nykyään jo harvinaisuus, joten ei viitsis sitä vaihtoon laittaa pelkkien tassujen takia... :p

Onneksi joka yö pinniksessä menee paremmin, viimeyönäkin nukuttiin putkeen 21-8 ja koko perhe noustiin ylös 11.30 ... :D
 
Ilmakylpyjä me harrastetaan toooosi paljon, useamman kerran päivässä. E suorastaan rakastaa potkia ja mellestää peppu paljaana joten vaippa aina veke kun vaan siihen mahdollisuus :kieh: . Mä käytän niitä Muumin kertakäyttö alustoja. Okei, ei kaikkein ekologisinta mutta en haluu enää yhtään enempää pyykkiä :eek: Ja kun pisukohdan taittelee veke niin yhdellä sellaisella alustalla pärjää n. kolmen pisun verran, riippuen siis tietty mihin kohtaan neiti pissansa päästää :D

Meillä käytössä Muumivaipat ja koko 3. En usko, että vielä pitkään aikaan tarvii isompaan kokoon vaihtaa, neiti kun kuitenkin vielä alle 7 kiloa. Oon tykännyt niistä Muumeista ja se kotimaisuus niissä painaa aika paljon. Ja se, että siitä paketista saa sitten bioroskiksen samalla :LOL:

Tänään käytiin toista kertaa vauvauinnissa. E oli jälleen innoissaan vaikkakin huomattavasti rauhallisempi kuin ensimmäisellä kerralla. Ohjaaja testasi E:n sukellusrefleksit ja sanoi, että hyvin toimii. Ensi kerralla päästään sitten sukeltelemaan, hurjaa. Taitaa äitiä pelottaa enemmän kun lasta ;)

Meillä herätään edelleen se kaksi kertaa yössä. Mutta ei se musta oo ollenkaan paha, antaa mennä sillä vaan. Siinä saa kuitenkin nukuttua itse sen kolme-neljä tuntia ja sitten vaan pikainen syöttö ja takaisin unille. E nukahtaa öisin heti syötyään 120ml joten ei siinä kauaa nokka tuhise. Kaiken kaikkiaan yöunet kestävät 11-12 tuntia joten itsekin saa ihan hyvin nukuttua eikä univelkaa pahemmin keräänny, onneksi *kopkop*.

Huomenna taas muskariin, jipii!!! Viime viikolla oli tosi kivaa - vaikka neiti nukahtikin kesken laulujen :LOL: Ihan mukavaa kun on vähän ohjelmaa eikä tarvitse enää vain kotona kökkiä. Olen yrittänyt niin, että joka toinen päivä oltaisiin kuitenkin rauhallisesti kotona ettei ihan hulinaksi mene. Tosin su ja ma on nyt harrastukset putkeen mutta sitten ollaankin aina ti kotona rauhoittumassa. Ei 4 kuukautinen kuitenkaan jaksa vielä ihan samalla tavalla olla seurallinen kuin äitinsä :kieh:

Joku kommentoi [/b]kiljumisia. Meillä myös äänenkäyttöä harjoitellaan kovasti ja yleensä se tulee kovaa ja korkeelta. Ehdotinkin, että voitaisiin ottaa T. Holopaiseen yhteyssä josko tarvitsevat bändiin uutta kotimaista laulajaa... sen verran hienolta neidin huudot kuulostaa :LOL: :kieh:

Hoitovapaalle meinaan kyllä jäädä mutta en vielä tiedä kuinka pitkäksi aikaa. Vanhemmalla iällä kun on kerennyt tottumaan tiettyyn elintasoon (jo 15 työvuotta takana) niin on vähän hankala heittäytyä lähes nolla tuloille. Mutta sitten taas toinen puoli on se, että nyt on ainut ja viimeinen tilaisuus olla kotona ennen eläkettä. Joten enköhän mä yritä sinnitellä himassa ainakin ensi vuodenvaihteeseen ja jos mahdollista niin vieläkin pidempään. Tai sitten jos pääsisi tekemään puolikasta viikkoa... täytyy jubata pomon kanssa asiasta keväällä. Ainakin toistaiseksi edes ajatus työnteosta puistattaa :/

Nyt koisimaan jotta jaksaa ottaa uuden viikon taas pirteänä vastaan, öitä!
 

Yhteistyössä