Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

ONNEEEEE PLUSSILLE :flower:

Ihana lukea kun on tullut plussia oikein ropinalla =)

Huomen aamul olis toinen ultra.Yritän ajatella positiivisesti ja toivoa että muniksia olisi kasvanut.Maanantain ultrassa kun ei mitään vielä näkynyt :( Nyt tämän isomman pistos annoksen myötä on tullut alavatsa kipuja ja ajoittaista pahoinvointia...herää toivo että Puregon tehoaisi kuitenkin.

Aurinkoista torstai päivää kaikille :wave:
 
Oikeen paljon ONNEA plussanneille, Ti-ki71, Au-rinko, Vadelmaunelma ja Electra!!!! :heart: :heart:

Kiitos Peppiina tsempeistä! Punktio meni hyvin kivun suhteen, parhaiten kaikista neljästä kerrasta ja tänäänkin on aika kivuton olo. Mutta mutta... 7 munasolua saatiin. Tänään soittivat klinikalta... 5 oli kypsiä mutta vain 2 hedelmöittynyt. Tiedän että ei tarvita kuin 1, mutta kun meillä on aina käynyt kova kato fragmentaation takia. Ja lisäksi tämä on kuin toisto viime kerrasta, silloin saatiin kans 7 munasolua josta vain 2 hedelmöittyi ja siirtopäivänä 1 oli siirtokelpoinen mutta fragmentaation takia huonointa laatua ja tuloksena nega. Tämä kuitenkin meidän neljäs hoito enkä tiedä jaksanko enää viidettä kertaa...
Huomenaamuna soittavat ja kertovat miten noiden kahden on käynyt, tuleeko siirtoa
vai ei...
 
turilainen, mulla on ollu tämän nostetun (200 UI) Puregon-annoksen jälkeen kans pahoinvointia, oksetusta, mahakipua ja "mahakuplintaa". toivotaan, että meillä molemmilla näkyy huomenna ultrassa iso lössi folleja!
 
StellaR VL klinikoilla käytäntönä hcg arvon katsominen oli kotitesti plussaa tai miinusta. Verikoepäivänä pp14 ja vastauksen saa jo samana päivänä. Itselläni arvo huimat 627 mutta siitä ei kuulema voi lähteä arvuuttelemaan olisivatko kenties molemmat sydänkäpyset matkassa. On siis maltettava ensimmäiseen ultraan 8.10.

-tiki & :heart: :heart: -
 
Sarma
On muuten suht hintava tuo verikoe VL:ssä. (varmaan ehkä samaa luokka kyllä muuallaki) Sen takia en ole menossa enää veritestiin, ellei joku ihme ja kumma sattuis, että tikkuun tulis joskus plussa.

Onnea kaikille plussanneille! :)
 
plastex, kyl huominen aamu jännittää niiiiiin paljon et saa nähdä tuleeko nukkumisestakaan mitään :D toivotaan että molemmilla olisi mukana muhkeat määrät folleja.
Olo ainakin on hyvinkin turpea mut sehän voi olla muutenkin :LOL:
Tsemitykset ja palataan huomen uusin tiedoin :wave:
 
Kiitos Peppiina nimen lisäämisestä listaan! Toivottavsti sun vihlailut johtuu kyytiläisestä!! =)

Turilainen, mulla kans Puregon aiheutti pahoinvointii ja nippailuja masussa, eli eiköhän ne sun munikset siellä kehity!!

Pidän Miimille kovasti peukkuja että pääsette tuoresiirtoon!! Voin kuvitella että tää päivä menee kovasti jännäilessä..

Mites Sarman fiilarit? Onko oireita suuntaan tai toiseen?

Mulla tosiaan luomujännäily meneillään ja testailen sunnuntaina/maanantaina jos ei menkat ala sitä ennen.. Ei nää luomupiinailut kyllä oo läheskään niin kuluttavia kun siirron jälkeen. Mitään kummempii oireita ei oo ollut (paitsi pp6 oli hieman veristä vuotoa)..

 
Tampereen VL:n klinikalla tuota hcg mittausta ei ainakaan automaattisesti oteta, kai kuitenkin joissain poikkeustapauksissa, on se testin tulos sitten plussaa tai miinusta. Käytäntö näyttää eri paikoissa tässäkin asiassa olevan erilainen.
 
Turilainen ja plastex Mulla on myös huomenna ultra ja jännitän sitä ihan kauheesti. Mahaa on nipistellyt, samoin kuin viimeksi. Siitä ei siis voi mitään päätellä mun tapauksessa. Tsempitykset teille molemmille huomiseen ultraan!

Uskomaton määrä plussia, toivottavasti aalto jakuu ja itsekin pääsee mukaan...

Meidänkään Väestöliiton klinikalla ei oteta automaattisesti hcg:tä. Testipäivänä kotitesti ja jos ongelmia tulee niin tarvittaessa hcg. Muutenkin kertaluontoinen hcg mittaus ei kerro mitään. Pitää ottaa kaksi arvoa jotta on vertailukohta ja nähdään arvojen nousevan normaalisti. Arvosta ei voi päätellä kuinka monta on tulossa. Mä en enää mittauta hcg arvoa vaan uskon kunnon raskaustestin plussaan.
Keskenmenon pelko on valtava, jos raskaus taas alkaa. Hcg mittaus lisää mulla sitä pelkoa. Jos eka arvo on ok niin panikoin toista. En osaa lopettaa panikoimista vaan alan miettimään, että jos arvo ei olekaan enää noussut ja voisin mittauttaa arvon vaikka joka toinen päivä. Nyt mietin testien tilaamista kotiin, taidan kuitenkin unohtaa koko asian koska sitten tulee vaan testattua TAAS tosi aikaisin. Toisaalta olisi niin kiva testata ja piinistellä. Täytyypi harkita vielä asiaa... =)
 
Hcg: arvosta.... itse olin väestöliitossa ja piti ite testata vaan kotitesti eikä ottanut mitään verikokeita ainakana plussassa....pyysivät soittamaan tuloksen.Itse oman mielenrauhan vuoksi pyysin neuvolan kautta hgc arvosta veritestin.
 
Inkku, oletkohan tulossa kipeäksi, kun lämpöilet. Lämpö ei tietääkseni kuulu "kuumiin alltoihin". Ne ovat ohimeneviä tuntemuksia. Mun kohdallani Synarela/Suprecur -sumuttelujen aikana punastelin herkästi, vaikka yleensä en sitä tee, ja silloin tuntuivat kasvot, tai oikeastaan koko pää kaulaa myöten, todella kuumalta. Tunne kesti ehkä joitakin kymmeniä sekunteja kerrallaan.
 
turilainen Eipä ollut viimeksi saalista. Ekassa ultrassa oli 12 follia joista isoin oli 2mm suurempi kuin muut eli oli ehtinyt muodostua johtofolli. Seuraavassa ultrassa olikin vain johtofolli ja yksi sen lisäksi ja hoito peruuntui. Mulla toimii oma kroppa liian hyvin. Johtofolli valikoituu vuodon ekana päivänä ja mulla se valikoituu ilmeisesti vähän liian hyvin. Nyt on isompi Gonal annos joten saa nyt nähdä, Zumenonia oli muutaman päivän ja sen piti laittaa munasarjat lepotilaan. Pahaa pelkään, että käy kuten viimeksi. Huomennahan sen kuulee onko joku folli reilusti muita isompi. Itku tulee, jos niin on!! :'(
 
Täällä sitä ollaan taas pinkeänä pimuna, vatsa pingottaa ja vielä pitäisi kestää maanantaihin eli meillä on maanantaina punktio. Keskiviikon ultran mukaan meillä on 20 munarakkulaa, joten saa nähdä miten monta niitä muniksia löytyy. Kaikki tärinä, bussissa ja autossa istuminen ottaa jo kipeätä alavatsaan...

Olen huomenna vapaalla että voin levätä tarvittaessa, unta kovasti tarvitsen!

Onnea kovasti plussanneille! Toivottavasti tuo plussatuuli tarttuu mahdollismman moneen. Meillä siirto vasta marraskuussa eli meillä menee kaikki mahdolliset valioalkiot pakkaseen.

Tsemppiä kaikille!

Saara
 
Mukana menossa perjantaina 18.9.2009




puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP13

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP11

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP11

kipsu : 4.IVF:n PAS, siirto 8.9, (2) PP10

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP9

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP9

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP8

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP8

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP8

Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP7

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP7

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP7

anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP4

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP3

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP2

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP2

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP1

Miimi78 4. ICSI, punktio 16.9., siirto 18.9., pitkä kaava, PP0

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

tvvo : 1.IVF, punktio vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

turilainen
 
Nele tsemppiä jatkoon!

Mulla taitaa olla sama tilanne. Tosin kunnon vuotoa ei ole vielä paitsi pientä rusehtavaa lugejen mukana. Mullahan ei vuoto ala lugen kanssa. Testaan huomenna.

Ihan mahtavaa miten paljon plussauutisia on jo pinossa. Tietysti sitä toivoisi, että olisi osunut omallekin kohdalle. Ihanaa kuitenkin nähdä miten monet onnistuvat. Antaa itsellekin voimia jatkaa. :heart:
 
Minulla alkoi eilen kanssa hentoinen vuoto, joten ei taida hoito tuottaa toivottua tulosta. Saa nähdä jatkosta mitä päätetään. Henkisesti alan olla jo aika kypsä.

Mutta plussanneita onkin ihanan paljon :) Onnea ja toivotaan että onni jatkuu loppuun asti!
 
rutistukset nelelle ja onnenkukalle... ja älä puskatäti heitä vielä kirvestä kaivoon!

tänään ultrassa ennalta arvattu tilanne.... eli kolme (tai mahdollisesti neljäs piilossa) follia. koot 16 mm ja limis 8 mm. oikea puoli (joka oli tyhjänä maanantain ultrassa) oli kehittänyt yhden pienen, mutta se ei ehdi tähän porukkaan. jotta näillä vähillä mennään tiistaina punktioon. vielä pistelen tänään ja huomenna puregonit nahkaan ja sunnuntaina pregnyl.

lääkäri kyllä meinasi, että kyllä näin vähilläkin on onnistuttu. mutta eipä tässä särkymävaraa juuri oo...

kuis turilainen ja tvvo tänään ultrissa?
 
plastex, kurjasti kävi :'( oikealla vasta yksi ja nyt jatkan puregonilla(300) viel pari päivää ja sit maanantaina taas ultraan. Lääkäri vaan tokas et "näil värkeil ei omia lapsia saada" joten seuraavana olis sitten luovutettujen munasolujen metsätys :ashamed: Elämä potkii päähän ja pahasti täl hetkel mut toivoa on viel kuitenkin nuo luovutetut munasolut :whistle: Onnea ensi viikolle ja toivotaan et siel on useampi kuitenkin piilossa :) Eihän niistä koskaan tiedä.

Mut voi muuten poistaa listoilta koska olen aivan varma että meidän hoidot loppuu tähän tältä erää.

Halauksia kaikille ja ihanaa plussaista syksyä :heart:
 
maailman isoin rutistus turilaiselle. :hug: :hug: :hug:

Jumapliut kuinka ajattelematon lääkäri! Uskomaton pässi kun päästää suustaan tuollaista! ei mitään empatiakykyä. olikos sulla aikaisemmin saatu kasvamaan? jotta kannattaako vielä yrittää vai siirtyä luovutettuihin? niiiin paljon voimia sulle toivottelen! toivottavasti löydät tiesi äitiyslomalle joko tätä tai luovutettujen muniksien kautta. :) :heart: nyt pakko lähtee koneen ääreltä töihin. ainakin fyysisesti...
 
Nele :hug: Siirsin sinut suoraan listalle lokakuisten joukkoon.

puskatäti ja onnenkukka: ei luovuteta vielä!!! Hentoinen vuoto on mahdollista.

turilaiselle :hug: ja pahoittelun typerän lääkärin sanoista, ne ei vaan ymmärrä, ettei tollaset unohdu.. :'(

).( PP7 ja yöllä pariin kertaan herätys kovaan kramppimaiseen kipuun, onneksi meni hetken odoteltua ohi ja illasta saakka palelin ihan hillittömästi. Mutta aamulla herättyä ihan normaali fiilis, onneksi ei ollut ainakaan flunssaa!

Mites Sannulin fiilikset?
 

Yhteistyössä