Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Taikapapu Kiitos hirmusesti listan tekemisestä. Mulle tehdään nyt elokuussa 1. ICSI:n 1. PAS. Kiitos paljon jos jaksat päivittää listaa. :heart:

Huh huh, ollaan saatu tosi iso porukka mukaan! Hienoa! Ja toisaalta surullistakin, kun näin moni joutuu kokemaan näin raskaan elämänvaiheen. Mutta lopputulos on meillä kaikilla varmasti iloinen. :heart: Kaikille hurjasti tsemppiä.

Ja ensikertalaisille Kiva kun olette mukana. Tätä kautta saatte meiltä kaikilta kanssasisarilta hirmuisen tuen ja avun. Sekä vastauksia kysymyksiin. Täällä tuntee olonsa niin ymmärretyksi ja itseasiassa kukaan muu ei tiedä kokemuksista, kuin me, jotka sen läpikäymme. Vastassa on onnistumisia ja epäonnistumisiakin valitettavasti. Mutta lähdetään iloisella ja positiivisella mielellä liikkeelle! :heart:

).( Kesä on mennyt vaihtelevasti. Alussa tuli syvä masennus, liikakiloja, itkua, pahaa oloa, pettymystä, vihaa... Mutta nyt on alkanut helpottamaan. Aloitin taas jouksuharjoittelun ja pääsin nopeasti taas kuntoon. Saan ainakin jotain ajateltavaa. Mutta ei mene päivääkään etten haaveilisi raskaudesta ja laskisi päiviä millon voidaan taas yrittää uudestaan. Perjantaina pitäisi menkkojen alkaa ja sillon aloitan Zumenon-lääkkeet.. Elokuun alussa, viikolla 32 sit pitäisi siirtoon päästä. Mutta on se klinikastakin kai kiinni. Mulle kyllä luvattiin, että voin aloittaa tähän kiertoon lääkkeet ja siirtoon päästään kun klinikka aukeaa kesätauon jälkeen viikolla 32. Ja toinen on se, että selviääkö ne mun kaks ainoata huurunenää sulatuksesta. :| Jännää. Mutta olen alkanut valmistautuun jo uuteen ISCI:n. Osaako kukaan sanoa millä aikataululla voi tehdä uuden?

Hirmusesti vielä kaikille tervetuloa mukaan! Toivottavasti kaikkien kesä on mennyt mukavasti =)

P.S: Jos Huurre luet tätä, niin kirjoitteletko mitä sulle kuuluu. Ja jaksatteko vielä yrittää? On jo ikävä :hug:
 
Heippati vaan :wave:

Ilmottaudun mukaan minäkin tähän pinoon! Elikkäs ensimmäinen IVF elo-syyskuussa.
Hoidot olleet kesätauolla ja pikkuhiljaa aletaan heräillä taas uusiin koitoksiin.

Terve muuten vaan kaikki tutut muista pinoista, odotuksen odottajat-pinosta ainakin näkyy olevan tuttuja nimiä!
 
Heippa vaan kaikille.

Kesälomaa täällä vietetty ja reissattu ja oltuvain kotosalla. On yritetty unohtaa hetkeksi nämä vauvapuuhat ja nyt ois aika taas alkaa niitä pikkuhiljaamiettimään. Tällä viikolla alkaa varmaan menkat ja siittä sit 3vk niin alkaa sumut yms. punktio ajoittuu varmaan syyskuun alkuun. Onneks alkaa taas hoidot ku ei sitä luomu ihmettä taida meille tulla vaikka se voisi olla mahdollista.

"Mukava" kun meitä on täällä näin paljon niin voidaan vaihtaa kuulumisia erihoitovaiheista ja on kohtalotovereita =) Syksyllä tehdään pitkä plussa pino. Minä olen sen päättänyt.
 
No niin, tänä aamuna aloitettu sitten Synarelan sumuttelut. Ensin ajattelin, että eihän sieltä varmaan mitään tullut kun ei tullut sitä pahaa makua suuhun, josta olin lukenut, mutta tulihan se sitten vähän ajan päästä.
Nyt kun nämä rankemmat hoidot virallisesti alkoi mulle tulee välilllä sellainen pakokauhuienn olo. Haluis vaan juosta karkuun, eikä haluais kohdata sitä kaikkea ilman varmuutta siitä, että se edes tehoaa. Tässä koeputkihedelmöityksessäkin kun on niin monta kohtaa, jossa homma voi mennä pieleen; kasvaako muniksia ja minkä verran, hedelmöittyykö, lähteekö jakautumaan ja vielä se kiinnittyminenkin. Huokaus. Mutta silti haluaisi, että olisi jo viikko 34 tai jopa mieluummin jo testipäivä. Ja testissä tietysti +...
 
Moi vaan kaikille!

Ajattelin ilmoittautua tähän pinoon mukaan, kun hoidot alkaa olla pikkuhiljaa ajankohtaisia.

Meillä tarina tällainen: 2-v yritettiin lasta tuloksetta, lähdettiin tutkimuksiin ja hoitoihin, joiden myötä ICSIn tuoresiirrosta suloinen poika 10/08 . :heart: Nyt haluaisimme pojalle sisaruksen. Yksi huuru-ukko on pakkasessa, joten PASsilla aloitetaan syksyllä 09. Meillä on suunnittelukäynti elokuun lopussa, jossa tarkempi aikataulu selviää.

Plussatuulia kaikille tähän pinoon!
 
Hei kaikille,

Olen tässä lueskellut aiheeseen liittyviä keskusteluja, enkä ole aiemmin osallistunut/rekisteröitynyt keskustelupalstoille, mutta tässä asiassa vertaistuki on kyllä tarpeen. Haluaisin mielelläni ilmoittautua listalle, jos Taikapapu lisäisit minut myös siihen.

Taustasta sen verran että olemme yrittäneet esikoista 05/2007 asti. Olen 33v ja mieheni 38v. Menimme marraskuussa 2008 tutkimuksiin, odottaen että saisimme vastauksen siihen miksi emme ole onnistuneet aktiivisista yrityksistämme huolimatta, mutta diagnoosiksi jäi selittämätön lapsettomuus.

Tarkoitus oli vuoden alusta lähteä hoitojen pariin (jolloin kävimme klinikalla keskustelemassa ja sopimassa hoitomuodoista), mutta rehellisesti sanottuna emme "uskaltaneet" aloittaa hoidot, vaan halusimme jatkaa yrittämistä "perinteisin keinoin". Tosin nyt alkaa olla aika todeta ettei tämä ihan pelkästään meidän voimin taida onnistua, kun on yli 2v yrittämistä takana.

Eilen alkoi kuukautiset, joten Puregon pistokset olisi tarkoitus alkaa tänä iltana (aluksi 150 IU Puregon per ilta >> Pregnyl >> Lugesteron). Vielä jännittää, lähdemmekö todellakin tähän... Kipukynnykseni on korkea, joten en pelkää toimenpiteitä ja siihen liittyviä mahdollisia kipuja, mutta sen sijaan pelottaa mahdolliset komplikaatiot mitä mm. punktion yhteydessä voi tulla (uusia asioita on tullut ilmi luettuani näitä keskusteluja aiheesta), sekä myös lapsen puolesta, jos tulisi raskaaksi (vaikka tosin statistiikka osoittaa ettei pitäisi olla suuria eroja lasten terveydessä, vaikka on hedelmöityshoitojen tuloksena syntynyt). Onko kukaan muu käynyt läpi vastaavanlaisia pelkotiloja ja kysymyksiä?

Lyhyt 1. IVF hoito olisi siis tänä iltana vielä alkamassa, ja punktio näillä näkymin elokuun alussa Tampereen AVA-klinikalla. Jos muilla on kokemuksia kyseisestä paikasta, kuulisin mielelläni kokemuksistanne. Klinikoista puheen ollen, saako kysyä mihin klinikkaan olit Vadelmaunelma tyytymätön?

Kummemmin ei asiasta olla muille kerrottu, ja lähipiirin vauvauutiset tuntuvat kieltämättä välillä raskailta. Wattu, mainitsemasi tunne on siis erittäin tuttu. Asiaa ei auta että miehen sisaruksilla lapsia tulee tiuhaan tahtiin, ja hänen vanhemmat aina vaan jaksevat udella että "Koska teille tulee lapsia?", vaikka olemme kyllä kertoneet että kyllähän meillä lapsi(a) varmaan olisi, jos olisi onnistuakseen...

Eli tässä hieman ajatuksiani tällä hetkellä, vielä "onnellisesti tietämätön" mitä kaikkia pettymyksiä vielä mahdollisesti odottaa, mutta toivekkain mielin kuitenkin hoitoihin lähdössä.

Tsemppiä teille kaikille :hug: , ja ihanaa tietää että tämän asian kanssa ei todellakaan ole yksin (vaikka onhan se kurjaa että meitä näinkin monta tällä palstalla on).
 
Amelie, uuden icsi:n voi tehdä, kun pitää yhden kierron väliä ja munasarjojen annetaan toipua. Näin mulle on tehty. 4. icsi on pitkällä kaavalla kohtapuolin alkamassa. Sumuttelut alkaa reilun viikon päästä, jos saan suprecur-reseptin pohjoiseen lomareissulle puhelinreseptinä jonkun klinikan lääkärin toimesta. Klinikan päivystävä hoitsu lupasi hoitaa asian. :)
 
Lisäilin uudet listaan. Tervetuloa vaan kaikki. :flower: Kaksi viikko suunnittelukäynnille, jes! Oon aika varma, että meille tulee ICSI pitkällä kaavalla, mutta katsotaan nyt. Jos niin on, niin sumuttelut alkaa sitten ensi kierrosta, käytännössä tuossa elokuun lopulla. Ei enää pitkään tartte ootella onneksi.

Mullakin on ainoastaan yksi kaveri enää jolla ei ole ihan pieniä lapsia tai ole raskaana. Nyt on taas vaihe, että ei yhtään kiinnosta muiden vauva/raskausjutut. Jospa sitä ensi kesänä olisi itsekkin jo raskaana, ehkä jopa viimesillään. :D
 
Kiitos Electra tiedosta. Ajattelin sitäkin kun lääkekatto on vielä täynnä, joten ehditään sitten vielä tänä vuonna yritteleen ICSI:tä mikäli tämä PAS ei onnistu. Huomaatko kuinka luottavainen olen tulevan PAS:n suhteen? ;)

).(Tänään sitten alkoi menkat ja samalla Zumet. Kun vaan muistais ottaa ne :LOL: Laskin, että se olis sitten kp11 kun TAYS aukeaa tauon jälkeen, joten toivotaan, että saan sitten melkein heti ultra-ajan. Näin ne tosiaan lupasi kun kesäkuussa asiaa kyselin. :)

Mukavaa kesän jatkoa kaikille ja nauttikaa auringosta! Mulla loma on jo ohi :(
 
heips! täällä näkyy olevan useita sumuttelijoita (synarela) . mulla 11 sumu pv menossa ja elokuun puolivälissä icsi suunnitteilla. sumutteletteko kaikki 2su aamuin illoin piikkeihin asti? mulla vähän epäselvä ohje ja pkl kiinni..
 
Heippa hei

Meitähän on täällä jo hirrmuinen joukko =)
Me siirretään sitä passia tuonne syyskuulle,aluksi oli tarkoitus tehdä se jo elokuussa mutta mennään luomusti vielä.

Kaikki raskautuu mun ympärillä mutta mä en..jo 3 kaveria odottaa.
Mä ajattelin kokeilla noita nikotiinilaasteira kun jostain luin että se vois ehkä auttaa tuossa kiinnittymisessä.

Kaverini joka nyt tuli raskaaksi niin hän poltti ihan sikana ja tuli raskaaksi..hänellä siis vikaa ja ei pitänyt luomusti onnistua mutta niin vain onnistui.
Tottakai viel maanantaina soittelen klinikalle ja kysyn mitä mieltä ne on asiasta mutta kaikki keinot ajattelin kokeilla.
Polttamaan en halua ruveta mutta laastareita helppo käyttää.

Älkää nyt ajateltko että mä olen ihan pöhkö...epätoivoinen mikä epätoivoinen =)
 
Sormustin Juu, ainakin mulla oli 2 sumua aamuisin ja sama iltaisin, aina siihen asti kunnes aloitat piikittelyn. :) Kiva kun täältä saa apua kun klinikka on kiinni. Täällä ollaan jo vähän melkein kuin lääkäreitä näiden asioiden suhteen :LOL:

Shenda Kaikki keinot on sallittua mikäli niistä vaan on pienikin hyöty. :) Mäkin aloitin omenaviinietikan kierron alussa ja ajattelin lisätä "rohtoihin" myös vehnänalkioöljyn. Pakkohan sitä greippimehua ja tummaa sulkaatakin on jossain vaiheessa maistettava. Tosi paljon onnea luomuiluun. Toivottavasti nappais. :)
 
Amelie80
Mä yhdessä vaiheessa vedin greippimehua,monivitaaminia,vehnäalkioöljyä ja foolihappoa mutta päätin että en ala kikkailemaan.

No greippimehua aloin taas juoda ja huomasin että mua alkaa heti himottaa kun sitä lipittää =)

Hassulta tuntuu laittaa noita nikotiinilaastareita kun en koskaan ole polttanut.Niistä tuli vähän huono olo ja pää kipeeksi.

Joo me luomuillaan täysin.En aio edes ovista tikuttaa..jos vaan pystyn olemaan tikuttamatta.

Yritän myös luottaa tuohon luomuiluun kun meille ei kukaan ole sanonut etteikö se voisi niinkin onnistua.Usko vaan alkaa loppua kun nyt vuosi tahkottu erittäin aktiivisesti....Mutta jospa viel joskus.

Onnea myös teille niinkuin kaikille muillekkin =) =)
 
shenda Kyllä toi nikotiinilaastari kuulostaa aika rajulta. Näin entisenä tupakoitsijana antais vaikka vasemman kätensä ettei olis nikotiiniriippuvuutta ja olis tämä lopettaminen helpompaa... Sä tulet riippuvaiseksi niistä laastareista. Huono olo ja pääkipu on ikäänkuin myrkytystila. Jotkut lääkärit luokittelevat tupakan ja siinä vaikuttavan nikotiinin lieväksi huumausaineeksi. On muitakin, elimistölle vaarattomia, keinoja. Suosittelen kyllä niitä vanhoja terveellisiä konsteja ennemmin. Itse ainakin olen käyttänyt laastareita kauan viorutusoireisiin, eikä mitään tulosta tällä toivotulla rintamalla. Nyt yritän tuskissani niistä eroon!
 
Kommentoin nyt tänne sivusta.. En kyllä löydä mistään tietoa että nikotiini vois auttaa raskaaksitulossa, vaikka varmaan se voi niille olla pienempi paha kuin jotka muuten tupakois eikä pelkissä laastareissa saa niin monia myrkkyjä.

http://www.peda.net/verkkolehti/virolahti/virolahtilu?m=content&a_id=131
>Nikotiini: nostaa tilapäisesti verenpainetta ja sydämen sykintänopeutta. Sydän rasittuu enemmän kuin normaalisti ja pulssi nopeutuu. Nikotiinin vaikutuksesta veren virtaus valtimoissa kiihtyy, mutta lihasten verenkierto taas vähenee.> Näyttäisi siis vähentävän verenkiertoa (mikä lienee huono asia kiinnittymisen suhteen), kohtuhan on myös lihas.
www.tokem.fi/tervefiilinki/tupakka.../nikotiinireseptorit.rtf
>Nikotiini vaikuttaa naiseen suurelta osin samoin kuin mieheen. Epidemiologisten tutkimusten mukaan tupakointi heikentää hedelmällisyyttä, vaikuttaa raskauden kulkuun ja sikiön ennusteeseen huonontavasti. Kohdun seinämään syntyvän istukan verisuonisto on vaaravyöhykkeessä, koska nikotiini supistaa verisuonia ja "tuhoaa" hiussuonia sekä äidinpuolella istukkaa että sikiön puolella. Tällöin myös sikiön ravintoaineiden saanti ja erityisesti hapen saanti heikkenee ja kuona-aineiden poisto vähenee. Viimeaikaisissa tieteellisissä tutkimuksissa on arveltu tupakan myrkkyjen vaikuttavan paitsi tupakoivaan naiseen itseensä myös munasarjojen primaarimunarakkuloihin ja niistä muodostuvaan munasoluun haitallisesti ja saavan tätä kautta mahdollisesti aikaan tulevan yksilön perimään haitallisia vaikutuksia. >

Kun googlettaa sanoilla nikotiini ja hedelmällisyys niin missään ei löydy ainakaan hedelmällisyyttä lisäävää vaikutusta, vaan yleisesti tupakoinnista päinvastoin..
 
Mä jostain luin tuosta nikotiinilaastarista mutta en enää ollenkaan muista mistä.
No pitää lääkärille soittaa huomenna ja kysyä hänen mielipidettään....Mutta kun alkaa olla epätoivoinen jo niin sitä tarrautuu kaikkeen mahdolliseen.
 
Heippa kaikille!
Listan jatkeeksi tulen minäkin. Ensimmäinen ICSI takana, josta keskenmeno rv 11. Koska pakastettavaa ei ollut, olemme mihien kanssa sopineet että aloitamme koko rumban uudestaan mahdollisimman pian. En tiedä halutaanko yhdet kuukautiset väliin mutta jos näin on hoito ajoittuu todennäköisesti syys-lokakuulle.
 
Sade83
Heippa kaikille!
Haluaisin liittyä myös tähän pinoon. Taustasta sen verran että yksi inssi takana kesäkuussa 2009 ja nyt suoraan IVF lyhyellä kaavalla. Aloitan Gonal-F pistokset huomenna. Itselläni lievä PCO, miehellä alentunut hedelmällisyys.
 
Moikkista vaan tänne kaikille!

Ilmoittaudunpa minäkin mukaan tähän pinoon, kun hoidot alkaa olla meilläkin pikkuhiljaa ajankohtaisia.

Meidän taustasta: noin parisen vuotta yritettiin lasta tuloksetta, lähdettiin lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin, joiden myötä ICSIn 2. PAS siirrosta ihana poika 09/08 TAYS. Nyt haluaisimme kovasti pojalle sisaruksen. Meillä on varattuna suunnittelukäynti elokuun puolessavälissä AVA:lle. Toivoisin, että seuraavista kuukautisista päästäisiin hoidot aloittamaan ja siirtoon syyskuun puolella.

Kaikille paljon tsemppiä ja paljon plussapeukkuja! Kuulumisiin! :hug:

Kaneli-07
PS. kysymys, onko täällä kenelläkään näissä hoidoissa olevalla PAPA-kokeessa ollut luokkana kaksi, eli jos luokka yksi on täysin puhdas niin tämä siitä seuraava. Itellä aina ollut näyte puhdas mutta nyt hoitokertojen ja synnytyksen jälkeen tulos muuttui tällaiseksi. Lääkäri viime maaliskuussa sanoi, että tämä ei vaikuta lapsettomuushoitoihin mitenkään, mutta kontrollikäynti puolenvuoden päästä eli nyt syyskuussa jos en ole raskaana. Hermostuttavaa tällaiset kontrollit...
 
Tervetuloa kaikille uusille tänne. Harmi kun en osaa teitä lisätä listaa. No jospa joku ystävällinen lisää teidät sinne jonon jatkoksi =) Tästä pinosta tehdään plussapino!

Mullakin etenee hoidot kun torstaina on soittoaika lääkärille. Nyt menossa kp 4/29 ja kp 21 alkaa varman sumut ja sit syyskuussa punktio yms..

Lomat loppumassa ja arkikoittaa.
 
Pikkuhiljaa alkaa hoidot läheneen ja täälläkin on taas väkeä kirjoittamassa! =)

Sade83: Taidat mennä juuri viikon mun edellä. Meillä kanssa tehdään lyhyellä kaavalla ja pistokset alkaa varmaan sunnuntaina menkoista riippuen... Tsemppiä! Kyllä se kesä meni sittenkin nopeaan vaikka kesäkuussa aika hoitoihin tuntui niin tuskaisen pitkältä...

Muistaako kukaan oliko noissa gonal-pistoksissa joku rajoitus ettei saisi ihan pienten lasten aikana laittaa? Mulla on hämärä muistikuva edellisestä hoidosta että en suostunut näkeen juuri vauvautunutta kaveriani ollenkaan kun niissä olisi joku sellainen ollut.

Nalle76: Mitenkä sulla on pistely sujunut? Oletko vielä ollut rauhallisin mielin? Itsellä ei ole oikeastaan ollut pelkoja hoitojen suhteen. Ensimmäisissä keskusteluissa klinikalla lääkäri vakuutti että hoidoilla syntyneet lapset ovat ihan samassa asemassa luonnollisesti alkunsa saaneiden lasten kanssa ja komplikaatioiden riskit ovat samat ja päätin luottaa siihen. Ihan yleisesti kyllä pelottaa raskaaksi tulemisessa se onko lapsi terve. Onko sulla jo ollut seurantaultra?
 
Moikka pitkästä aikaa tähänkin pinoon, täällä onkin aika huiske :) Kiva, kun on taas kohtalosisaria ajatuksia jakamaan :wave:

Nalle76 meidän ekat hoidot (3xIUI, 2xIVF) tehtiin Treen AVAlla ja oltiin enemmän kuin tyytyväisiä. Oikein ihana paikka :) Lääkäreinä mulla oli Terhi Vainio ja Candido Tomas ja molemmille kyllä täys kymppi. Tokan IVF:n pasista saatiin poika 06.
Nyt Taysissa sit tehty tänä vuonna 2 IVF-hoitoa laihoin tuloksin, rv5 keskenmeno "paras" tulos :( Mutta ei mulla Taysistakaan mitään pahaa sanottavaa ole.
 
Tervetuloa kaikki uudet! =) Lisäsin teidät listaan. Hui, meitä onkin jo 40!

Elokuun lopussa alkaa mulla aktiivikirjottelu, vielä ollaan "hoitolomalla" ja elokuussa olen myös oikealla lomalla. Äsken tuossa testasinkin luomu ovisplussan, jee. Tod. näk. viimeinen luomukierto, eikä mitään uskoa, että onnistuu. Ei tosin ole paha mieli, kun hoidot on jo niin lähellä.

Kun tiedätte tarkempia tietoja hoidoista, niin laittakaa infoa, niin lisäilen listaan. =) En kyllä joka päivä täällä käy, mut voi joku muukin lisäillä, jos haluaa.
 
Terppa tuloa kaikki uudet!!!!

Mä soittelin tänään klinikalle ja maanantaina ultrataan että jos passin vois tehdä luonnolliseen kiertoon.Ja jos kaikki menee hyvin niin ens pe olis varmaan taas kaksi kyytiläistä mukana..tietysti jos ne edes selviää sulatuksesta.

Ovista olen yritelly tikuttaa mutta ei näytä mitään.
 
Tirlittan1968
Meitä onkin paljon täällä syksyn pinossa :wave: . Heippa kaikille uusille myös.
Mulla alkaa perjantaina Menopur 225 annoksella ja ensiviikolla on sitten seurannat.
Alkaa jo vähän jännittämään- ekasta IVF:stä emme saaneet pakkaseen mitään vaan pitkän hoidon & viljelyn tuloksena oli yksi alkio. Toivottavasti nyt saisimme 2 kyytiin.
 

Yhteistyössä