Syksyn 2009 IVF/ICSI/PAS-hoitolaisia pinoon :)

Täällä pp10 ja oireet jatkuvat samanlaisina:kohdun seutuvilla paineen tunnetta välillä, välillä pientä jomotusta/juilimista. Paleltaa välillä, välillä hiottaa. Rinnat eivät ihan yhtä kipeät kuin aiemmin, mutta kipeät kuitenkin. Välillä alaselässä menkkatuntemuksia. Ja välillä ei yhtään mitään tuntemuksia! Ota näistä nyt sitten selvää, aika samat oireet kun viimeksi epäonnistuttaessa.
Millonkahan sitä kantsis testata, että testi tulokseen vois luottaa?Vai odottaako vaan veritestin tulosta, jonka tietää keskiviikkona, tiistaina, pp13 siis testi.
 
Mukana menossa sunnuntaina 20.9.2009




puskatäti 1.IVF, siirto 5.9, PP15

StellaR : 1. IVF, siirto 7.9., (2) PP13

onnenkukka : 2. ICSI, siirto 7.9, PP13

kipsu : 4.IVF:n PAS, siirto 8.9, (2) PP12

Inia : 1. IVF, siirto 9.9. lyhyt kaava, PP11

Pohtijatar : 2. IVF, siirto 9.9.,(2) PP11

minttu1 : 2. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9.,(2) PP10

eevi-antero : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP10

Irene80 : 1. IVF:n 1. PAS, siirto 10.9., PP10

Sannuli-81 : 3. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava,(2) PP9

Peppiina78 : 1. IVF, siirto 11.9., pitkä kaava, PP9

Sarma : 1. IVF 2. PAS, siirto 11.9., PP9

anna1979 : 1. IVF, siirto 14.9., PP6

Isis : 2. IVF:n 3.PAS , siirto 15.9 PP5

sebu08 : 2.IVF:n 3 PAS, siirto 16.9, (2) PP4

Ripe72 : 1. IVF, siirto 16.9., PP4

kirma : 2.IVF, siirto 17.9. (2) PP3

Miimi78 4. ICSI, siirto 18.9., pitkä kaava, PP2

plastex : 1.IVF, punktio 21./22.9, PP-

nippe81 : 1.IVF:n 2 PAS, vko 39, PP-

tvvo : 1.IVF, punktio vko 39, PP-

Maribel : 1. ICSI, vko 40, PP-

Elenia : 1. IVF, VKO 40, PP-

verve : 1. IVF, vko 41, PP-

Rosetta : 1. IVF/ICSI, punktio vko 41, PP-

Inkku83 : 1.IVF, punktio vko 41, PP-

Sharlin : 1. ICSI, punktio/siirto vko 41, PP-

Silja-Leena : IVF:n PAS, vko 41, PP-

idaliina : 2. ICSI, vko 42, PP-

hemu80 : 1. IVF, vko 42, pitkä kaava PP-

kolmisin: 2. ICSI, vk 42, pitkä kaava pp-

Paiju :1 IVF, vko 45, pitkä kaava, PP-

Pelkkää kriisiä : 1. IVF, vko 46, PP-

fifiris : 1.IVF:n 1.PAS, lokakuu, PP-

Nele : 1. IVF:n PAS lokakuu, PP-

Plamsu75 : 2. IVF, heinä-elokuu, PP-

Jannika07 : 2. IVF:n 1.PAS, elokuu, PP-

vaana : 1. IVF, syyskuu, PP-

Tytti82 : 1. IVF/ICSI, lokakuu, PP-

sininata : 1. IVF/ICSI, syyskuu, PP-

Kaneli-07 : 2.ICSI, syyskuu, PP-

SaaraX : 2. IVF:n PAS, marraskuu, PP-

pirpana74 : 1. IVF:n 1. PAS, lokakuu, PP-

Äititär : 1. IVF, marraskuu, PP-

dreamer78 : 2. ICSI, marraskuu, PP-

Linnia : 1. IVF, syksy, PP-

Bluemami : 1. ICSI:n 1. PAS, syksy, PP-

annamaria83 : 2ICSI, syksy, PP-



Plussanneet

Taikapapu Luomu :heart:

viksi : 1. IVF :heart:

aitiliini83 : 1. ICSI :heart:

Minni79 : 1. IVF :heart:

Eena : 1. IVF :heart: :heart:

wattu : 1. ICSI :heart:

tiki-71 : 3. IVF :heart: :heart:

aurin-ko 1. IVF:n 2. PAS :heart: :heart:

Vadelmaunelma : 1. IVF/ICSI :heart: :heart:

Electra : 4. ICSI :heart: :heart:



Myöhemmin onnistuvat :hug:

sade83 1.IVF

shenda81 1.IVF:n 1. PAS

Nalle76 1.ICSI

Amelie80 : 1. ICSI:n 1. PAS

Nipsu74 : 1. IVF:n 1.PAS

Pikku-Tintti : 2.ICSI

Kristiina76: 4.IVF:n PAS

paa-pu : 1. ICSI

astrid : 1. ICSI

Duffy: 1. ICSI

Piiuli-74 : 1. IVF

JäsenJ :1. ICSI

turilainen

 
kipsu, onnenkukka, stella, puskatäti miten menee, miltä tuntuu??

irene80, meillä oli just sama tilanne toukokuussa! Menin suunnitellun pas:in kontrolliultraan kp12 ja lääkäri ei ollut varma, että olinko jo ovuloinut tai sitten oli tullut kysta. Joka tapauksessa rakkula oli 'epämääräisen muotoinen', joka kielii siitä, ettei ovis ainakaan ole enää edessä päin. Lääkärin mielestä hyviä alkioita ei kannattanut siirtää epävarmana ajankohtana ja käski testailla vielä pari päivää varmuuden vuoksi. No testiin tuli melkein yhtä tumma viiva joka siitä vaan hiipui, että olin jo silloin ovuloinut, ehkä just sinä päivänä kun ultrassa kävin. Pas:iin ei päästy.
Toisaalta olsi ollut ihan sama, vaikka alkiot oltaiskin silloin sulatettu, kun eihän ne selvinneet Olis sairaala maksanut sulatuksen ja viljelyn, nyt meille tuli 300?:n lasku siitä.

sebu, ripe, miimi, samoilla päivillä kun melkein mennään, niin mikä olo?
Mulla vähän jomottelee vielä kohtua, varmaan punktiosta johtuvaa. Luget väsyttää, tissit on tosi kipeet ja aineenvaihdunta sekasin.
Viimeksi oon pp5 kirjottanut, että ei tunnu mahassa yhtään mitään, että ei sinne mikään ole tarttunut. Nyt sitten hulluna pelkään, etä jos nämä jomottelut taas loppuu. Voikohan ilman kohtutuntemuksia plussata :/ ?
 
kirma, mä en osaa nuihin kohtutuntemuksiin sanoa muuta kuin, että edellisessä ivf hoidossa mulla oli kohtutuntemuksia lähes testipäivään saakka(tais lakata joskus pp10 jälkeen) ja nega paukahti. Nyt samat tuntemukset jatkuu, siis kohdussa paineen ja viiltelyn tunnetta välillä, en uskolla näistä mitään päätellä. Eli varmaan voi plussata ilman niitä, onhan niitä oireettomia plussaajia ollut montakin, ja taas oireiden kans voi saada ihan puhtaan negan.
 
Kirma:
sebu, ripe, miimi, samoilla päivillä kun melkein mennään, niin mikä olo?
Olo on tosi normaali ja välillä jopa onnistun unohtamaan piinapäivät. :) Johtuu varmasti edellisestä pettymyksestä, joka oli vasta kolme viikkoa sitten. Silloin passin jälkeen vatsassa oli koko ajan jotakin tuntemusta, vihlontaa ja juilimista. Ennakoivat menkkakivutkin jäivät pois (mitkä taas olivat normaalisti toukokuun passissa) joten olin tosi toiveikas, varsinkin kun on kaksi alkiota siirretty... tulos oli kuitenkin nega.

Tämä on meille viides siirto ja tuntuu siltä että kaikki kerrat ovat olleet erilaisia. Yhden plussan olemme onnistuneet samaan, ja silloin muistaakseni minulla ei ollut erityisemmin mitään tuntemuksia. Mitään vuotojakaan ei ole koskaan ollut. Yritän tällä hetkellä nauttia elämästä, syödä hyvin jne. En tiedä että johtuuko siitä ettei mitään tuntemuksia olekaan, kun en koko ajan muista niitä ajatella. Ihmettelen itsekin että miten pystyn suhtautumaan tällä kertaa niin tyynesti asiaan, silti myös tosi skeptisesti (alkiot eivät olleet mitään huippuja). Ehkä tämä on itsesuojelua, kun edellisestä epäonnistuneesta siirrosta on niin lyhyt aika.

Tosin mitä enemmän päiviä kuluu, niin sitä tietoisemmaksi sitä tulee tilanteestaan. :)
Toivottavasti joku meistä kuitenkin plussaa!
 
Täällä ei ole mitään tuntemuksia, miksi olisikaan, oon niin satavarma ettei oo tärpänny. Siis rinnat tuntuu välillä progejen jälkeen, mutta sekin tasaantuu niitten välillä, eli tuskin siellä mikään pitää niitä pinkeenä muu kuin lääke. Ehkä testaan huomenna, muttei oo niin väliä. Keskiviikkona virallinen testipäivä. Mutta katse on jo seuraavassa ivf:ssä, joka toivottavasti on joskus marras-joulukuun tienoilla. Pohtijatar, milloin sä aattelit testata?
 
sebu, ripe, miimi, samoilla päivillä kun melkein mennään, niin mikä olo?
Heips, kiitos kysymästä!
Mulla siis pp4 ja eka ivf, joten ei ole mitään vertailukohtaa. Punktio muistutteli vielä ainakin eilen itsestään, mutta ei enää tänään oikeastaan tunnu. Olen kyllä ottanut vaan hyvin iisisti, lähinnä lueskellen koko viikonlopun.

Muista tuntemuksista, niin musta tuntu että alko oireet jo sillon tiistaina ennen punktiota kun aloin käyttään lugeja. Rinnat kipeenä ja jo silloin tuli sellaista menkkamaisen tapaista juilintaa! Että kaikki tuntemukset ovat varmaankin lugeista. Että eipä tässä osaa ounastelle mitään, kroppa sen verran sekaisin, hoidoista ja hormoneista. Eilen illalla nippaili alavatsasta, mutta tiedä sitten mitä oli. Mitenköhän tosiaan sen kiinnittymisen ajankohta sattuisi, että mille pp:lle? Kun ottaa huomioon, että hedelmöittyminen on tapahtunut jo ennen siirtoa...

Aiottekos muut piinailijat käyttää jotain poppakonsteja??
Mulla ei mitään erityistä. Ens viikonloppuna olis parit synttärit, jotka voin ihan hyvin juhlia kuskina, tuskin kukaan mitään alkaa epäilemään.

Mutta kyllä tämä aika menee hitaasti, vielä olis 10 päivää! Jos ei sitten se täti tule ennen sitä. JA mulla testauspäivänä 30.9. olis tiedossa mahdollisesti superpitkä työpäivä, pitää ainakin varautua olemaan poikkeuksellisesti myös ilta töissä! Voi olla että testaus siirtyy eri päivälle.

Oikein hyvää vointia ja pitkiä hermoja piinailijoille ja tsemppiä kaikille!!
:wave:
 
Huhhuh... nyt on niin pinkeä olo, henkeä jo ahdistaa. Onneksi huomenna on punktio! Folleja oli noin 20 kpl, saa nähdä miten ovat kasvaneet. Nukuttanut on tänään aivan mielettömästi ja tärinä ja portaissa kävely ottaa kipeätä. Mutta mitä sitä ei kärsisi tämän asian tähden! Ollaan me kaikki naiset jotka joudumme nämä hoidot läpikäymään vaan aikamoisia naisia. Kyllä toiset pääsee helpolla! Mut voi suosiolla laittaa tuohon myöhemmin plussanneiden joukkoon kun multa vain keräillään solut tällä kertaa ja pistetään pakkaseen hyvät alkiot jos niitä tulee, toivon mukaan edes yksi!

Toivottavasti ei ota kovin kipeää huomenna. Viimeeksi oli hankalan puoleinen punktio.

t. Saara
 
Ripe Mietin samaa tuosta kiinnittymisestä ja Vadelmaunelma vastasi minulle näin: "Mun käsittääkseni kiinnittyminen tapahtuu joskus 5-6pv siirrosta, mut kait pidempäänkin voi mennä :/ Mulla kuitenkin tuli ilmeisesti ns. kiinnittymisvuotoa pp8".

Aiottekos muut piinailijat käyttää jotain poppakonsteja??
Itse olen juonut pienen määrän punaviiniä ja syönyt tummaa suklaata iltaisin. Jos ei auta mihinkään, niin olenpa ainakin saanut nauttia ja rentoutua iltaisin. :) En usko että sinun tarvitsee huolehtia ensi viikon juhlista. Kestäähän siinä aikansa ennen kuin alkio alkaa saada ravintoa napanuoran kautta. En kyllä itse joisi kuitenkaan suuria määriä alkoholia, ihan varmuudeksi.
 
Itse olen ollut pistosten ajan juomatta mitään ja polttamattakin. Ennen saatoin polttaa joku päivä yhden ja sitten toisina en ollenkaan. Ja olen ajatellut samalla linjalla mennä loppuun asti. Oma päätös vaan.

Muistelin, että punkusta ja tummasta suklaasta täällä on puheltu. Mites ne auttaisivatkaan? Onko jotain tietoa vai onko vaan kokemuksen kautta tullutta? ;)

Hitsi, ei ollenkaan nyt jaksattais taas ens työviikko! Toisaalta hyvä, että on tekemistä, mutta nyt tuntuu että miten sitä taasen jaksaa...

Mutta eteenpäin sanoi...
Hyviä iltoja ja öitä! :wave: [/quote]

 
Itselläkin ollut aikaisemmin totaalilinja hoitojen aikana. Luin kuitenkin että pieni määrä punaviiniä lisää pintaverenkiertoa, myös kohdussa, joka auttaisi alkion kiinnittymistä. Enpä kuitenkaan jaksa uskoa että lipittäminen auttaisi aisaa sen kummemmin, kaikkea olen kuitenkin valmis kokeilemaan. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirma:
kipsu, onnenkukka, stella, puskatäti miten menee, miltä tuntuu??
Kiitos kysymästä, ei erikoisempia... Menkkatuntemuksia aika ajoin. Testasin viime torstaina pp9 negan. Se on kuitenkin 14 päivää punktiosta (blastoviljely) eli verraten luomuun 14 päivää ovulaatiosta. Anteeksi, että olen pessimisti ja pilaan taas kaiken, mutta pakko purkaa; Mulle sanoi laboratorion biologi, että 14 päivää punktiosta voi tehdä luotettavan testin. Käytäntöjen ja ohjeistuksen yhtenäistämiseksi sekä ennenaikaisen testauksen ja lääkkeen lopettamisen vuoksi kaikille kuitenkin määrätään sama testipäivä eli 14vrk siirrosta. Oli alkiot kuinka vanhoja tahansa. Eli miikka tuli, tuskin se plussaksi muuttuu enää. Virallisesti pitäs testata tuon ohjeen mukaan vasta tiistaina, mutta aion testata toisen testin jo huomenna, kun alkiot ovat jo 18 päivää vanhat. Haluan, että menkat alkaa ennen etelään lähtöä...

No, palaillaan tästä aiheesta ja uutta siirtoa odotellessa... :|

Onnea kaikille plussanneille!

---

muok: miten tää nyt näin meni tänne laatikkoon...
 
Hyvää huomenta arvon naiset! Uusi viikko ja uudet kujeet.
PP11 meitsillä menossa ja vähän parempi mieliala taas palannut. Huomenna olisi sitten tuomiopäivä, saas nähdä kuinka naisen käy. :heart:
Inia, mulla on ihan sama juttu että noi lääkkeet selvästi nostaa tuntemuksia, joten en uskalla luottaa omaan kroppaani ollenkaan.

Nyt töihin - hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :flower:
 
kipsu: hah - miten saitkin tuon tekstin tonne laatikkoon?! :LOL:
vai negaa? - et sitten sen torstain jälkeen oo testannut? oho. :hug: mä oon ihan samaa mieltä noista testauksista: kyllä se raskaus aika aikaisilla pp-päivillä näkyy jos raskaus on alkanut. tietenkin pitää huomioida se, jos on pistänyt Pregnylin sekä alkoiden siirtoikä. Tietenkin kahden päivän iässä siirretyt tai 2-soluiset alkiot varmasti kiinnittyvät myöhemmin ja silloin plussa voi hiukan odottaa, mutta kyllä pp10 on jo aika varma testipäivä silloinkin; jotain silloinkin näkyy jo.

eevi-anterolle toivotan plussatuulia huomiseksi. - ja tietenkin muillekin tällä viikolla tuomion saaville! :heart:
 
Huomenta! Eilen oli pakko käydä ostamassa pari testiä, ei voi olla hullu jännityksessä enää kauempaa.. Tänä aamuna piti testata, mut yöllä heräsin 2 jälkeen niin kovaan pissahätään, että tein testin jo silloin. Testi oli clear blue +plus, ja ohjeen mukaan sillä voi testata jo 4 päivää ennen kuukautisten odotettua alkamispäivää. No nyt hullu joutuu elämään entistä isommassa jännityksessä, koska testi näytti haaleen vaaleeta plussaa!! Varmaan pakko huomenna testata uudestaan, paitsi jos koittais odottaa keskiviikkoon.. Ei nyt sitten vielä mitään onnitteluja, oli se viiva niin haalee. Niin se oli kyllä esikoisestakin pp11.
Niin ja siitä punaviinistä, mäkin join sitä ja söin palan tummaasuklaata varmaan pp5 asti joka ilta, sitten punkku loppui enkä ostanut toista pulloa kun en siitä niin kovasti välitä. Myös esikoisen piina-aikaan join punkkua.

-minttu ja pikku-Toivot :heart: :heart: pp11
 
Minttu: vau - ihana uutinen. toivottavasti viiva vahvenee: sinuna en malttais olla testaamatta huomenna, sillä eihän se siitä testaamalla negaksi muutu - kyllä siihen ihna muut asiat vaikuttaa.

itse "luotan" kans punaviiniin ja tosiaan aioin ottaa sitä seuraavaksi jo pistettäessä hiukan joka ilta.. ja tietenkin siirron aikaan ja jälkeen. tiedä sitten paljonko auttaa, mutta onpa ainakin kokeiltu; viimeksikin otin siirrosta 4-5 pv pienen lasillisen. eipä se auttanut mutta olen sitä mieltä että silloin meni kyllä pieleen monet muut asiat: mä luotan enemmän tuoresiirtoon kuin PAS-siirtoon. ja mun ei meinannut limakalvo kasvaa mitenkään vaan jatkoin melkein viikon pidempään zumeja; eikä sitä limakalvoa edes sitten enää tarkitettu. :( - ja jotenkin nyt tää vuoto oli tosi niukka vrt luomu- ja tuoresiirron jälkeisiin menkkoihin. tiedä sitten merkkaako se mitään.
 
plussatuulia alkuviikon testaajille! ja huitsihui minttu! vahvistuksia sun viivaasi toivottelen!!! =)

huomenna punktio! niitä muutamaa vaivaista follia saalisteltais. aamukuudelta lähdetään köröttelemään. meidän oman sairaalan ohjeistuksen mukaan rakko tulisi olla täysi. saa nähdä kuinka ajomatka onnistuu. toivottavasti kipulääkkeet on tehokkaat,minä ja kipuherkkäkroppani jännitämme kovasti...... :/
 
Toivottavasti viivasi vahvistuu minttu! Oikein isot onnitteluhalit täältä! :heart:

ON: Itse en ole vielä uskaltautunut testaamaan, eikä mulla ole muuten edes testiä vielä :eek:! Saas nähdä pitääkö tänään mennä apteekin kautta kotia, AAARGHHHH. Rupee pelottaan. :kieh:

Irene pp11
 
:hug: kaikille =)

Viikonloppu meni ohitse pika vauhtia ja nyt taas arki palailee. Kohta olis viimeinen käynti lääkäril ultrassa ja tuntuu niiiiiin turhalta mennä sinne :ashamed: Miehen kanssa päätimme että ei nyt heti ainakaan viel lähdetä jonottelemaan luovutusmunasoluja. Tämäkin kokemus on ollut rankka niin täytyy kerätä voimia niin fyysisesti kuin henkisestikin.
plastex, hyvin se huominen menee ja upeat saaliit sieltä tulee,usko pois =)
 
Tällä testattu aivan puhdas nega :( Tuntuu siltä, etten varmaan näe sitä plussaa ikinä! Nyt sitten pitäisi miettiä seuraavaa siirtoa.

Te joille on tehty useampia IVF-hoitoja, milloin voi tehdä seuraavan?

Meillehän kävi niin, että 8 hedelmöityneestä vain 2 oli 2. luokkaa (jopa 8-soluisia), ne siirrettiin mut ei sit näköjään kiinnittynyt, pakkaseen ei jäänyt mitään, koska loput oli fragmentoituneita.

Todella turhauttava oli...

Onnea silti kaikille muille, joillakin aina onnistaa!
 
Teille hyvät naiset:
"Elämä on liian lyhyt pelkkään valitteluun.
Rakasta niitä jotka ovat sinulle ystävällisiä.
Unohda ne jotka eivät sitä ole.
Kaikki asiat tapahtuvat jostain syystä.
Jos saat uuden mahdollisuuden, tartu siihen
molemmin käsin.
Jos se muuttaa elämääsi, anna sen tapahtua.
Kukaan ei sano, että elämä on helppoa vaan se
on elämisen arvoista."

Tsemppiä kaikille jatkoon.

Poistun listalta.
 
Voi kaameuksien kaameus! Pitää tulla johonkin avautumaan: Rv 5+0 uhkaa muuttua rv 0+0. :'( Vuoto on vähäistä ja kivut vaimeita. Klinikalla yrittivät rauhoitella ja passittivat uuteen hcg -mittaukseen. Olen niin huolesta soikea. Jos tämä nyt menee harakoille, on kysessä jo 3 varhainen keskenmeno. Mullahan on siis 2 biokemiallista raskautta saatu aikaiseksi clomeilla...Pelkään, että mikään elävä ei vaan pysy sisälläni :( Taidan olla kyllä hirveä ämmä! Ja onneksi alkaneen päivän pelasti vielä fb-sivustolle lähvähtänyt vetoomus, jossa kerrottiin vastasyntyneen vauvan raiskanneesta ja pahoinpidelleestä isästä. Mihin ihme osoitteisiin ne vauvat oikein menevät? :headwall:
 
Voi Vadelmaunelma :hug: ! Toivon kuitenkin, että se vuoto ois harmitonta alkuraskauden vuotoa! :heart: :heart: Toivottavasti pian saat selvyyden kuitenkin asiaan ettet joutuisi epätietoisuudessa kauaa elämään. :hug:
 

Yhteistyössä