Synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Ensikertalainen
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Maura:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä sen sitten huomaa kun ne on niitä oikeita synnytyssuppareita, silloin et pysty täällä kirjoittelemaan.
Onnea synnytykseen !
tääkin on vähä nii ja näi.. se on nii siitä kipukynnyksestä kiini. jos sattuu olemaa korkee ja sitkusttaja luonteella ni... nimim. sisko ei saanu kun housut pois just ja just ku sairaalaan asti meni
Mulla ei ihan noin nopea ollut, mutta kun mentiin miehen käskystä esikoisesta laitokselle, kohdun suu oli 8cm auki...

Mulla tuli supistuksia, jotka ei ollut kipeitä, ja sitten oli kipuja, joita en tajunnut supistuksiksi kun oli ihan erilaisia kuin ne, joista maha kovettui... :ashamed: :whistle:
 
visitor
Täällä monet ensikertalaiset odottelee lapsiveden menoa, ennen kuin arvaavat sairaalaan lähteä. Mulla on 3 lasta ja koskaan ei ole vedet menneet ennenkuin lääkäri tai kätilö on kalvot puhkaissut. Keskimmäinen olisi kuulemma syntynytkin kalvot ehjinä, jos kätilö ei olisi ponnistusvaiheen aikana niitä puhkaissut. Eli jos kunnolla supistaa, niin älkää niitä vesien menoja odotelko...
 
Ensikertalainen
Hetko.. perjantaina tulppa, yöllä synnärille kun supistelu äityi niin pahaksi et tuntu ku koko keskiruumis menisi poikki. Siitä sitten lauantaina aamulla tuli ulos maailmaan pieni poikavauva. Joka on kyllä maailman suloisin..! Eli juu, synnytys käynnistyi lopullisesti sen perjantai-illan aikana ja tänään kotiuduttiin.
 
Ensikertalainen
Ja niin, kun päästiin synnärille olin 3cm auki. Kalvot puhkaistiin jossain vaiheessa ja 5cm:iin asti avautuminen oli todella hidasta, mutta sen 5cm auettuaan oltiinkin jo yhtäkkiä kokonaan auki ja 5 minuutin ponnistus alkoi.
 

Yhteistyössä