Syyskuiset 2018 <3 *kevät*

En jaksa odottaa omaa ultraa saatikka sitten muiden että pääse fiilistelemään :love: voitasko heittää tänne omia veikkauksia mitä luulette kumpi on tulossa olis hauska seurata sitten osuiko omat tuntemukset oikeeseen :)? Mitäs sanotte
Mä en kyllä osaa sanoa yhtään. Ei ole mitään fiiliksiä eikä tuntemuksia. Aina lapsesta asti kuvitelmissa mulla on ollut tyttöjä jos olen lapsia ajatellut, mut tässä raskaudessa ei mitään ajatusta kumpi olisi. Sykkeet 150-160 / 160+.
 
Fiilis ollut ihan hyvä jonkinaikaa. Maha kasvaa kivaa vauhtia ja tissit tursuaa. Äippävaatteet on ihan parhaat päällä :love: Ja ihan mahtavaa, että saa ilman häpeilemistä painella maha tönössä. Läskin unelma tilanne :D Painoa tullut ekan neuvolan jälkeen tyyliin 3kg, joten ei paha. Toki ois sekin voinut jäädä tulematta. 4vko tyksin rakenne ultraan. Nyt suurin paine on saada amk:n opinnäytetyö ajoissa tehtyä, että valmistuisi vihdoin tänä keväänä ja sit loppuajan saisi olla vauva huuruissa.
 
Onko teille np ultrassa merkattu johonkin istukan paikkaa tai sanottu siitä missä se sijaitsee?
Mulle ei siellä merkattu eikä sanottu. Viime viikon "muuten vaan"-ultrassa yksityisellä sanottiin että istukka jotenkin kiertää kohtua? Eli ei ollut selkeästi millään puolella. Kuulosti minusta oudolta mutta ultraaja ei kommentoinut sitä sen kummemmin...
 
Mulla on rakenneultra 21+1, lähinnä siksi niin myöhään, että olen reissussa nyt tämän viikon. Eli enää viikko jäljellä! Tunnen nykyään liikkeitä oikeastaan päivittäin, se on helpottanut kyllä paljon aiempaa epätietoisuutta.
 
Meille kerrottiin ekassa ultrassa tuo istukan paikka heti. Oikealla puolella. Ihan siksi juuri, kun oli sitä turvotusta ja lääkäri jo valmiiksi katseli miten helppo/vaikea on se istukka näyte ottaa. "helppo", koska just sivussa.


Onko muuten kellään tietoa onko jo uutta äitiyspakkausta alettu jakamaan? Onko siis 2017 jo jaettu loppuun?
 
Mulla ru on viikoilla 20+6 (y) ja vahvasti jotenkin veikkaan tyttövauvaa meille :whistle: esikoisen vierelle kyllä sopis poikakin :love:saa nähdä miten käy :) mulla on tulevana maanantaina lääkärineuvola ja ajattelin udella onko tyttö vai poika tulossa :whistle: tekee ultrauksen myös siellä :geek:
 
Pariin päivään ei ole nyt tuntunut mitään liikettä (19+2). Varmaan ihan normaalia vielä tässä vaiheessa mutta pelko nostaa taas päätään. Perjantaina oli neuvola ja silloin kaikki ok. Lähinnä mietin pitäisikö kuitenkin hankkia kotiin doppleri!?
Onko turha vehje ja tuleeko vain lisää stressiä jos laitella ei ääni heti kuulu?
Talvilomaa vietän niin aikaa näköjään aivan liikaa pohtia kaikkea ...
 
Mulle dopleri oli todellakin täydellinen apu. Helppo käyttää, erotan omani ja tytön sykkeen. Olen löytänyt melko hyvin joka kerta tytön sydänäänet. Juuri viimeyönä taas kohtu muljaili... tai likka remontoi yksiötään. Aamulla varmistin taas, että syke löytyy. Mielenrauha taattu ja voi jatkaa päivää rauhallisin mielin. Mä suosittelen. Lupasin kyllä miehelleni, etten joka päivä sitä käytä. Mutta ei mun hermokapasiteetti kestäis näitä kuukauden välein neuvola käyntejä pelkästään. Varsinkin, kun takana keskenmeno, mikä ei aiheuttanut mitään vuotoja tai muita oireita.
 
Onko teille np ultrassa merkattu johonkin istukan paikkaa tai sanottu siitä missä se sijaitsee?
Sitä ei kannata vielä määrittää Np-ultrassa, koska kohtu kasvaa vielä paljon ja samalla istukan paikka voi ikään kuin siirtyä. Mulla viime viikolla neuvolalääkäri tarkisti sydämen sykkeen ultrassa (ei löytynyt heti muuten) ja samalla kommentoi, että istukka takana. Rakenneultrassa muistaakseni sitten merkataan korttiin se istukan paikka.
Mulla rakenneultra 2.5. Ja en millään jaksaisi odottaa! Liikkeitä tuntuu tosi vähän, ja en edes ole ihan varma onko vauva vai jotain muuta. Edellisessä raskaudessa tuntui tässä kohtaa jo liikkeet selkeästi.
 
Meille kerrottiin ekassa ultrassa tuo istukan paikka heti. Oikealla puolella. Ihan siksi juuri, kun oli sitä turvotusta ja lääkäri jo valmiiksi katseli miten helppo/vaikea on se istukka näyte ottaa. "helppo", koska just sivussa.


Onko muuten kellään tietoa onko jo uutta äitiyspakkausta alettu jakamaan? Onko siis 2017 jo jaettu loppuun?

Sehän ei meihin vaikuta, kun me saadaan automaattisesti se 2018 pakkaus oli edellisen vuoden pakkauksia jälellä tai ei, kun meillä kesäkuun jälkeen LA. :)
 
Täällä varhaisultra 30.4., jolloin viikot 20+3. Ei siis kovin montaa päivää enää jäljellä, mutta liikaa kumminkin. :ROFLMAO: Nyt menossa siis 19+1. :barefoot:

Meille myös ekassa ultrassa kerrottiin, että on takaseinämässä istukka. Potkuja alkanut tuntumaan lähes päivittäin, aamuin ja illoin, kun rauhassa makoilen ja odottelen. :love:

Nyt on kiusana kauhee flunssa.. Nokka ihan tukosa ja kurkku kipeä.. :unsure: Toivottavasti lähtis tää pöpö kohta pois! Muuten ollut ihan mukava vointi nyt, masu alkanut kasvaa huimasti ja erottuukin jo tosi kivasti. :giggle:
 

Yhteistyössä