Syyskuiset 2019

Hmm, homeessa oleva pähkinäsuklaa raskaana olevalle...? :sick::( Söin illalla pari riviä enkä huomannu mitään outoa makua ja sit äsken olisin syöny lisää niin se maistui oudolta ja syljin sen pois suusta ja mies ihmetteli et mikä siinä muka on mut ei oikein selvästi maistanu mut huomas sitte että levyssä näky hometta jossain toisessa kohdassa...! Siis apua, ehdin kuitenki syödä sitä ennen ku siitä tuli esille se pahalta maistuva kohta. Pikkasenko ahdistaa... :cry:
 
@Pioni_ ei ole vuotanut enää aamun jälkeen, jännittää joka kerta vessassa käynti ja hyvin on tuollainen tuonut lisästressiä.. Työpäiväkin mennyt ihan metsään, kun ajatukset harhailee murehtimaan ja syyllistyin sitten ajovirheeseen, jonka vuoksi tuli sitten itkukin:(

Edit taas tulee ruskeeta pyyhkiessä

Tuohon sähköpostiongelmaan kaipailisin kans neuvoa. .Toistaiseksi olen vaan merkinnyt kaksplussan viestit roskapostiksi joten eivät ilmoita eikä näy saapuneissa mutta mielellään olisin kokonaan vastaanottamatta niitä.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä olisi yksi tulossa mukaan jos vielä mahtuu? :) Kiva olisi saada juttuseuraa ja vertaistukea. Hieman hämillään ollaan eilisestä plussasta. Yritystä ei ehditty varsinaisesti kunnolla edes aloittaa, tarkoitus oli odottaa miten menkat tulee pillereiden jälkeen ja seuraavasta ovulaatiosta aloittaa yritys. Jouluaattona tunnistin olevinaan selvästi ovulaatiokivut jotka tulee aina. Viimeinen minipilleri 25.12. Ilmeisesti ovulaatio tulikin sitten juuri kun ehkäisyteho lakkasi. Menkat nyt viikon myöhässä ja kaikki mahdolliset raskausoireet alkoi viime viikolla. Rintojen arkuus, kivut (ja kasvu(y)) ja varsinkin nännien pistely, kahvi etoo, nälkä iskee nopeammin, unen kanssa ongelmia, väsymys, mieliala heittelee.. Erilaisia kipuja mahassa on ollut paljon, mitkä myös valvottaa.
La omien laskujen mukaan 19.9., minä 31 ja mies 35, toinen lapsi :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
Moikka! Täällä myös syyskuussa odotetaan syntyväksi toista lasta mieheni kanssa. La kuukautisten mukaan 9 tai 10.9. Esikoinen täyttää muutaman päivän päästä 2v Ensimmäinen neuvola kuun lopussa. Viimeksi pääsin kunnalliseen varhaisulttaan, joten nyt vähän jännittää kun joutuu odottelemaan sinne nt-ultraan asti, että tietää kaiken olevan hyvin. Tänään oksensin ensimmäisen kerran vaikka kuvotusta ollut jo pairi viikkoa. Ekasta oksensin rv 6- 16 joten sitä odotellessa... Toivotaan, ettei tällä kertaa olisi ihan samanlaista, tuolloin jouduin töistäkin olemaan pari kuukautta sairaslomalla.
Olisin kiinnostunut myös fb ryhmästä, jos vielä pääsee mukaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli
@topis mulla oli toisen lapsen alkuraskaudessa myös tollasta ruskeeta tuhruttelua useamman päivän. Ja kerran valahti jopa ihan kirkasta verta ja mä soittelin itku kurkussa neuvolaan, josta sanottiin sen olevan tosi yleistä. Et jos vuoto runsastuu tai tulee kipuja, niin uudestaan yhteyttä. Mut se loppui ja raskaus sujui ongelmitta loppuun asti. :)
Tollanen on kyllä tosi stressaavaa ja väkisinkin nostaa huolen. Tsemppiä:love:
 
Äh mullakin oli rusehtavaa vuotoa aamulla. Kyllä säikähdin. Tosi vähän, mutta silti. Syksyn kkm oli myös yhtenä päivänä ja sitten varhaisultrassa todettiin että kasvu oli loppunut. Silloin ei muita vuotoja tai kipuja. Saa nähdä miten nyt käy. Neuvola on ensi viikolla, mutta kahden sykkeen tarkistus ultra vasta kahden viikon päästä. Toivon, että tämä olisi vaaratonta ja kaikki jatkuisi hyvin. Tsemppiä kaikille! Varsinkin varhaisultraan menijöille
 
Tervetuloa kaikille uusille :)

Mitä porukka on mieltä hiustenvärjäämisestä raskaana?

Mulla on lähes mustalla värjätty ja juurikasvu on siis erittäin kamalan näköinen kun on harmaanruskea oma väri o_O mietin kuinkahan sitä sais pehmennettyä, tietysti raidoilla ainakin, mutta mietin onko mitään kevytvärejä kampaajalla mitä voisi käyttää juureen että sais vähän murrettua tota sävyä...?

Taidan kipasta tänään apteekkiin hakemaan testin ku on niin oireetonta... menis nopeasti nämä viikot että saisi huokasta edes vähän helpotuksesta :unsure:
 
Tervetuloa mukaan uudet! (y)

Eilen oli varsinainen oireiden päivä. Kuvotusta, kahvi ei maistu, ummettaa, turvottaa; varmasti myös ummetuksesta johtuvaa mutta myös jotain erilaista kivistystä, repäisykipuja myös. Ehkä tässä raskaana ollaan. Epätodelliselta kuitenkin tuntuu. Ja pissalla saa juosta ihan koko ajan, ja janottaa myös...

Odotan eniten, että pääsen lapsille kertomaan. En osaa arvata mitkä reaktiot tulee. 7 ja 10 vee kyseessä. :ROFLMAO:
Yhdelle ystävälle oon miehen lisäksi uskoutunut, muuten odotellaan ultran varmistusta. Aika matelee kun ei olla varhaisultraankaan menossa. Kerrotaan joka tapauksessa laajemmin vasta kun ”turvalliset” viikot.

Nyttenkin kivistää alavatsaa jostain tuolta keskeltä ja syvältä. Kaippa siellä termiitti tekee itselleen tilaa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Täällä oireetonta edelleen! :censored:

Te joilla jo ennestään lapsia, minkälaisia ikäeroja teidän lapsilla on? Mä oon miettinyt, et miten pahaan uhmakauteen mahdollinen sisarus syntyy. Meillä siis esikoinen silloin n. 2 vuotias.

@PiKKuiNeN- mä en ole värjännyt raskausaikana, mut esim just raidat ois yksi keino häivyttää värieroja. Mulla kävi niin hyvä tuuri, et just ennen ekaa raskautta ehdin kasvattaa ja värjätä mustaa pois. Oisin kyllä kans muuten joutunut pohtimaan mitä tehdä.
 
  • Tykkää
Reactions: PiKKuiNeN-
Kyllähän nykyvärit on usein erilaisia ku ennen. Varmaan kannattaa soittaa kampaajalle ja kysyä? Kotiväreihin en raskaana luottais :unsure: Ite lopetin värjäyksen jo yritysaikana, vaikka tuskin se mitenkään vaikuttaakaan mutta halusin olla ”naturel” jo valmiiksi ni ei tarvi stressata nyt sitte. Mulla extralyhyet hiukset aina ollu, nyt tuntuu että kasvaa hurjana! :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Pioni_
@Reirei85 esikoisella ja toisella on 1v 10kk ikäeroa ja tosi hyvin on yleisesti mennyt. Alku oli rankka toisen syntymän jälkeen, koska vauva nukkui TODELLA huonosti. Mut muuten ei ongelmia. Esikoisen uhma meni ehkä vähän siinä vauvasumussa, niin ei mulla siitä uhma-ajasta mitään pahaa muistikuvaa ole jäänyt.:LOL: Enemmän se unettomuus vaivas. Ihana ollut kyllä seurata, miten läheisiks he on kasvaneet. Esikoinen oli niin liikuttava, kun sillon vajaa parivuotiaana otti tärkeän isosiskon roolin. Nyt ovat siis jo 8 ja 6 vuotiaita.:love:

Tosta hiusten värjäämisestä. En oo aiemmissa raskauksissa värjännyt, nyt vähän mietityttää, ku on kirkkaan punanen tukka. Tästähän tulee ihan järkyttävä, jos en tee mitään koko raskausaikana:censored::LOL: Ajattelin kysellä kampaajalta, mut ehkä joku ns. luomu suoraväri vois olla hyvä vaihtoehto.
Oon kyllä kuullut, et ei kai se hiusten värjääminen vaarallista ole, kun jos siitä jotain imeytyy, se määrä on tosi pieni. Mut en sit tiedä.
 
  • Tykkää
Reactions: Reirei85
Ite en uskalla värjätä raskaana ollessa... Ei millään tutkimuksella voi ikinä varmistaa ettei värjäämisestä oo mitään haittaa ja toisaalta on jo olemassa tutkimuksia joissa on todettu haittoja. Kuten muidenki kemikaalien kohdalla, on epäilty värjäysaineidenki altistavan nykyajan sairauksiin ja ongelmiin kuten allergioihin, autoimmuunisairauksiin, syöpiin ja miesten koko ajan pahenevaan hedelmättömyyteen. Hankalahan tollasia raskaudenaikaisia vaikutuksia on tutkia ja just siks oon sit ite aatellu et en halua ottaa riskiä vauvan terveyden takia. En haluu että ulkonäkö on mulle vauvan parasta tärkeämpi.

Ekat harmaat tekee tuloaan mut aion pitää pääni :D Mun äiti, joka on värjänny hiuksiaan yli 33 vuotta ja siis myös mua odottaessaan (btw, sattumaa tai ei mut mulla itellä on kolme eri autoimmuunisairautta ja lisäks allergioita o_O eihän sitä silti tiedä mistä ne johtuu) sano et hänestä on rohkeaa olla värjäämättä ja antaa hiusten harmaantua ja mä koetan aatella näin. Oikeestaan tykkään harmaasta väristä ja ootan että näen millaiset harmaat mulle sit joskus tulee :)

Huoh, onneks iltaisin on maha turvonnut ku näin päivällä ei tunnu mitään oireita. Raskaus tuntuu konkreettisemmalta ku jotain ees tuntuu :)

Miten teillä on mies suhtautunu vauvauutiseen? Oma mies oli eka ihan stressissä mut on sit jo relannu :D En tiiä miks kolmannen isä yhä stressaa... vai stressaako just siks että on kohta kolmannen isä :ROFLMAO: Onneks pahin on menny ohi ni saa iteki nauttii tästä mahdollisimman täysillä :)
 
Tervetuloa uusille! :)

@Veeja Mäkään en malta odottaa, että pääsen kertomaan lapsille! :love: Mun lapset on 9v ja pian 8v, ikäeroa 1v 4kk.

Täällä 6+1 ja alamahassa tuntuu kiristystä ja tylppää jomottelua. Alamahaa turvottaa paljon, töissä on aikamoinen homma piilotella turvonnutta kumpua. :LOL:
Valkovuotoa tulee paljon ja koko ajan täytyy ravata vessassa tarkistamassa et eihän oo verta..

Mies on reagoinut omalla tavallaan. Ei oo uskaltanu innostua vielä marraskuisen keskenmenon takia. Varmaan sitten kun päästään varhaisultraan niin asia konkretisoituu myös miehelle. :) Tosi ihanasti tukee kuitenkin.
 


Mun oli pakko tehdä testi vielä kun oli kaapissa jemmassa :rolleyes::love: en osaa ladata sitä tänne...

Mulle ulkonakö kyllä merkitsee, oon aina huolehtinut siitä ja tykännyt olla nainen ja laittautua, ei tietenkään niin paljon että lapsen terveys tms ois millää tasolla samassa vaaka kupissa. Mikään ei ole arvokkaampaa kuin pienet ihmiset ❤
mutta viihdyn paremmin itseni kanssa kun huolehdin ulkonäöstä.

Miehen suhtautuminen...
Täällä mies on aivan onnesta sekaisin ja todella malttamaton kaiken suhteen :D
Ihana nähdä kun hän on täysillä mukana ja niin rakastunut jo pikkuiseen :love:

Meillä miehen lapsi täyttää 3 toukokuussa ja sijaislapsi 2kk päästä 2-vuotta. Joten he tuskin mitään tajuaa ennen kuin vauva on täällä.
 
Moikka! Täällä kans yksi viime lauantaina positiivisen raskaustestin tehnyt ilmoittautuu! Lupasin kyllä että liityn keskusteluun vasta varmemmilla viikoilla, mutta tässä ollaan. Nyt siis menossa viikot 4+2 jos oikein olen osannut laskea ja esikoista odotellaan. Oireina vatsan nippailua ja jomottelua, kipeät rinnat ja armoton väsymys. Eilen oli ensimmäistä kertaa huonoa oloakin.
Olen niin kateellinen teille, jotka pystytte pitämään asian vielä näin varhaisessa vaiheessa salassa. Olen itse sairaanhoitajana leikkaussalissa töissä ja maanantaina ensimmäisenä piti mennä esimiehille sanomaan, että en pysty osallistumaan tiettyihin töihin. Hirvittää, kun työpaikka on täynnä sikiötoksisia aineita, kaasuja, tarttuvia tauteja, säteilyä ja veritartuntariskejä. Noh, toivotaan nyt pessimistisestä luonteestani huolimatta, että pieni ihmisen alku pysyy mukana

Viltti-tossu, esikoinen, rv 4+2, LA 25.9. Molemmat 30v
 
Hei! Uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan, vaikka yritän ottaa kovin coolisti marraskuisen varhaisen keskenmenon jälkeen. LA varhaisultran mukaan 6.9., rv 7+0. Kyseessä kolmas lapsi, isommat ovat 11- ja 8-vuotiaat. Äklötys ja uupumus ovat olleet seurana. Vatsan turvotus tuntuu viime päivinä hitusen laskeneen.
Kivaa perjantaita kaikille!
 
Kävin tänään varhaisultrassa, siellä oli ihan oikean kokoinen alkio sydämen sykkeellä. Vertakin näkyi kohdussa ja kyllä sitä sieltä sitten varmaan vielä vuotelee pois. Oli kuitenkin vissiin ihan hyvässä kohtaa kun ei ollut mitenkään istukan alla. Eli runsaasta vuodosta huolimatta kaikki voikin olla ihan hyvin :) Toki tässä vielä näitä riskialtiita viikkoja on runsaasti edessä, ainakin 5-6.

En ole koskaan elämässäni vielä värjännyt hiuksia, joten tuskin just nyt raskausaikanakaan tulee mieleen. Koitan vältellä liikoja kemikaaleja, mutta en hysteerisesti kuitenkaan. Hajusteita en siedä, mutta onneksi kaikkea saa hajusteettomasti.

@Viltti-tossu Mun työpaikalla on myös kovasti sikiötoksisia aineita, mutta onneksi pystyn niitä jossain määrin välttelemään ilman, että täytyy heti paljastaa kaikille. Nythän tavallaan ne tärkeimmät viikot kuitenkin niiden suhteen menossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86
@gemmy Ihana kuulla! :love::love: Oliko sulla mitkä raskausviikot tänään? Mua huolettaa kovasti, että mennäänkö liian aikaisin varhaisultraan... Viikkoja silloin omien laskujen mukaan 7+0, toki viikot voi olla vähemmänkin, kun tosiaan raskauduin heti uudestaan keskenmenon jälkeen.

Tervetuloa uusille! :)
 
Moni oli kysellyt fb-ryhmästä. Mukaan pääsee laittamalla esim. mulle privaviestillä oman nimen ja jotain tunnistetietoja omasta profiilista, että osaan lisätä oikean ihmisen kaveriksi. Pystyn lisäämään kavereita sinne ryhmään ja ylläpitäjä sit hyväksyy kutsut. :)
 
@Olivia_ Puhuit, että raskauduit km jälkeen heti. Jaksaisitko kertoa siitä enemmän? :) Nyt kun mulla tämä meni kesken 6+3. Vuoti spontaanisti ja seuraavan päivän ultrassa kohtu oli tyhjä, ei näkynyt raskausonteloa ja kohdun limakalvo 7mm. Vuotoa tottakai vielä tulee, nyt neljättä päivää. Kuulen mielelläni niin paljon sun kokemuksista, kun vaan viitsit/haluat kertoa.
 
Meillä eilen myös plussa. Ensimmäinen lapsi tulossa, minä 34 ja mies 38v. Suunniteltu ja toivottu yllätys, mutta ei tiedetä mistään vauvoihin liittyvästä (vielä) mitään! Tuskin paljoa kirjoittelen, mutta lueskelen taustalla ja tulen mielellään Facebookiin mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu

Yhteistyössä