Syyskuiset 2019

  • Tykkää
Reactions: topis ja Mandel
@forester kannattaa käydä tohtorin pakeilla ihan oman mielenrauhankin takia. Varsinkin jos vuoto jatkuu tai tulee kipuja.

Mulla alkoi toissayönä vuoto, aika reippaasti tuli ihan vanhan näköistä verta. Aamulla muuttui kirkkaan punaiseksi, mutta sitä ei tullut kun ”loraus” vuoto loppui kun seinään mutta kova vatsakipu alkoi. Olin aivan sata varma että kesken meni:cry:

Tänä aamuna sitten lähdin lääkäriin. Lääkäri veikkaili kohdunulkoista, mutta labrojen jälkeen muutti mielensä ja meinasi että olisko rypäleraskaus kun hcg on niin korkea.
Ei muuta kun odottamaan gynelle pääsyä. Kipu vatsalla vaan jatkui, mutta vuoto ei.
Lopulta maailman ihanin gyne haki mut äippäpolinpuolelle (ei halunnut alkaa päivystyksen ”huonoilla” laitteilla ultraamaan)
Siinä ultraa aloitellessa sanoi että katselee ensin ja kertoo sitten lopuksi mitä näkyy... ne minuutit tuntui tunneilta. Mietin jo että keskeytynyt km ja laittaa varmaan kaavintaan kun ei tule itsestään pois. Itkua pidättelin.
Kunnes lääkäri kääntää ultran näytön minuun päin ja aloittaa...”täällähän kaikki näyttää tosi siisteiltä ja viikot vastaa täysin sinun omaa arviostasi” meidän matkustaja oli kyydissä edelleen <3 syy kivuille ja vuodolle löytyi kyllä. Meidän matkustajalla oli ollut kaveri omassa ruskuaispussissaan, kaverin matka on tyssännyt heti alkuunsa ja jäljelle jäänyt ”ontelo/pussi” on kuihtunut ja vuotanut pois, jättäen ultrassa nähtävän hematooman jälkeensä.
Siinä surua ja iloa, tunteet sekavina melkein hyppäsin gynen kaulaan!
Tämä super ihana gyne päätti sitten että olen alkuraskauden seurannassa ja käyn polilla ultrassa viikon - kahden päästä. Uimisen, kylpemisen ja seksin kielsi toistaiseksi tulehdusvaaran takia.

Toiveikkaana eteenpäin :oops:
 
  • Tykkää
Reactions: Zuviih
@Kunpa helpotus oli varmasti iso vaikka toinen kyydistä jäikin! Ei miulla taida hermo pitää odotella kun ei mitään tapahdu, vuotoa ei ole tullut eilisen jälkeen, tänään vähän iltapäivällä jomotteli kun päivän riehuin tuon taapertelijan kanssa. Yritän ehkä huomenna soittaa nlaan, jospa saan lääkärin ultraamaan joku päivä.
 
Multa tulee näitä off-topic kyselyitä tänne väliin nähtävästi. Mutta onko kukaan ajatelkut laihduttavansa vaikka on raskaana? Mulla ylipainoa n.20kg ja paino ei ainakaan nousta saisi.. Ja jos jollain on hyvää tietoa raskausajan painonhallinnasta/pudottamisesta niin saa vinkata :)
 
Multa tulee näitä off-topic kyselyitä tänne väliin nähtävästi. Mutta onko kukaan ajatelkut laihduttavansa vaikka on raskaana? Mulla ylipainoa n.20kg ja paino ei ainakaan nousta saisi.. Ja jos jollain on hyvää tietoa raskausajan painonhallinnasta/pudottamisesta niin saa vinkata :)
Ei kannata laihduttaa. Voi hyvinkin tasaantua paino raskauden aikana. Itse menetin eka raskaudessa 15 kg painoa, syynä erinäiset vaivat ja ruoka ei pysynyt sisällä. Alussa motkotettiin ylipainosta mutta kun paino alkoikin laskea, muuttui ääni kellossa. Syömisiä voi tarkkailla ja kannattaakin.
 
@Kunpa ihanaa että kaikki tällä kertaa hyvin! Nyt vaan toivotaan paljon onnea loppuraskauteen :love:

@forester käy ihmeessä kysymässä, tommonen epätietoisuus on kamalaa :(

Eilen illalla ja nyt aamulla ollu tosi paljon tuolla haaruksissa särkyä, samanlaista mitä mulla on menkkojen aikana.
 
@Zuviih Laihduin viime raskaudessa ensin oksentelun takia ja loppuraskaudessa paino ei noussut. Joten välittömästi synnytyksen jälkeen olin kevyempi kuin koskaan ja sitten pari viikkoa synnytyksestä vielä kevyempi.
Mulla todettiin rv22 radi ja noudatin orjallisesti sitä ohjeistettua 1500 kcal dieettiä ja liikuin 1 h jokapäivä.
Tavoite on nytkin ettei paino nousisi.
 
@Zuviih mulla myös noin 20kg ylipainoa. Tietoisesti en ala laihduttamaan, mutta paino pudonnee koska raskaus todellakin motivoi syömään terveellisesti. Näin on käynyt kahdella edelliselläkin kerralla. Pahoinvointi kyllä laihdutti mua viimeksi - 8kg :ROFLMAO::ROFLMAO::sick:
 
@Zuviih Laihduin viime raskaudessa ensin oksentelun takia ja loppuraskaudessa paino ei noussut. Joten välittömästi synnytyksen jälkeen olin kevyempi kuin koskaan ja sitten pari viikkoa synnytyksestä vielä kevyempi.
Mulla todettiin rv22 radi ja noudatin orjallisesti sitä ohjeistettua 1500 kcal dieettiä ja liikuin 1 h jokapäivä.
Tavoite on nytkin ettei paino nousisi.
Vältitkö sillä dieetin noudattamisella insuliinien tai muiden lääkkeiden käytön? Toi radi saattaa nimittäin muakin odottaa, jos pidemmille viikoille tästä päästään..:unsure:
 
@Kunpa Ihanaa että kaikki oli hyvin ultrassa! :love: Hyvä juttu, että pääset uudestaan ultraan.

Mulla todettiin ennen esikoista km juuri ennen np-ultraa. Esikoisen raskausaikana viikkoa ennen np-ultraa holahti housut täyteen kirkasta verta ja olin varma, että sekin meni kesken. Päivystyksessä todettiin, että hematooma vaan vuotaa pois ja esikoisella kaikki kunnossa. Usein alkuraskauden verenvuodot on ihan harmittomia, vaikka tietysti pelästyttääkin. :unsure:

Mä käyn vähän väliä vessassa kyttäämässä, että eihän vuoto oo alkanu. Epävarmuus nostaa päätään vähän väliä vaikka yritänkin nauttia ja iloita täysillä.
Tein vielä yhden testin tänään ja lohdutti nähdä kuinka viiva yhä vaan vain vahvistuu ( https://aijaa.com/e8PXn6 ) :love::love:
 
@Kunpa Hui, mikä tarina! Varmasti säikäytti maata siinä gynen pöydällä. Onneksi pienellä kaikki hyvin, vaikka kaverinsa jäikin matkasta. :love:

@Olivia_ Hyvin kyllä vahvistuu viiva. (y)

@Zuviih Itse oman työni puolesta tiedän paljonkin noista ruokavaliohommeleista. Sanoisin, että koita syödä vaan säännöllisesti ja paljon kasviksia/vihanneksia/hedelmiä. Koita vältellä herkkuja. Tämä on hyväksi vauvalle ja toisaalta usein painokin lähtee putoamaan näillä pienillä elämänmuutoksilla. Mitään dieettejä yms. en kyllä lähtisi pitämään, enkä kyllä suosittele niitä yhtään kellekään. Usein ruokarytmi on se isoin ongelma, mikä ihmisillä menee metsään. :)

Mä oon tosi huolissani, että onko mahassa nyt kaikki ihan hyvin. :( Kokeilin toissapäivänä sen raskaustestin ja viivat on ihan super-vahvat, joten kaikki pitäisi olla ok. Nyt kuitenkin ollut 3 päivää melkein oireetonta. Pahoinvointi on kadonnut kokonaan, vatsat oireet melkein tiessään... Ainoastaan tissit on nyt aremmat kuin aiemmin. Onkohan normaalia, että oireet näin häviää/vähenee. :unsure: Mitään vuotoa ei onneksi ole ollut. Siitä varmasti säikähtäisin kyllä hulluna. :confused:
 
Hei kaikille!

Pitkän harkinnan jälkeen minäkin uskaltaudun tänne. Ensimmäisen haalean plussan tein 31.12. Nyt on viiva onneksi tummentunut tasaisesti ja LA olisi 8.9. (joskin kierto ollut viime aikoina tosi epäsäännöllinen). Raskaus on ihan suunniteltu ja kovin toivottu, mutta siltikin pienoinen yllätys. Olin jo hieman toivosta luopunut, koska yritystä oli ehtinyt olla jo melkeinpä 1,5 vuotta.
Minulle lapsi on toinen, mutta miehelle ensimmäinen. Edellisestä raskaudesta on kuitenkin jo tosi kauan aikaa, joten välillä tuntuu kuin kokisi tätä kaikkea ihan ekaa kertaa. :)

Minutkin voi siis listalle lisätä:
Vala/ minä 34v., mies 39v./ toinen/ la 8.9.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Hajuaisti ihanasti herkistynyt:sick: Eilen aamulla ruuhkabussisa kyllä haistoi dödöt ja pesemättömät kainalot... aamulla yökkäyttää ja eilen huimasi muutaman kerran. Työpäivän jälkeen nukahdin sohvalle.
Mulla kans hajuaisti ihan järkyn herkkä. Työpaikan kahvihuone on tällä hetkellä tuskallinen paikka, kun kaikki haisee pahalle eikä ole muuta paikkaa syödä lounasta. Äskön meinas heti ruuan jälkeen lentää laatta, kun oma ruoka alko maistumaan kamalalle ja muiden ruokien haju vielä siihen päälle. :sick:
 
Huh. Mielenrauha! :love: Lääkäri soitti mun torstain ja eilisen verikokeista ja sanoi, että raskaushormoni on noussut huomattavasti ja kaikki etenee hyvin. Oli ollut torstaina jtn 400 ja eilen 2000, eli on nyt sitten nelinkertaistunut kuten pitää. Nyt viitsii vähän huokaista. Sanoin lääkärillekin näistä huolistani oireettomuuden suhteen. Onneksi lohdutteli ja sanoi kuuluvan asiaan. :rolleyes: Innolla odotan 24pv olevaa varhaisultraa. :barefoot:

Tervetuloa uudet!
 
  • Tykkää
Reactions: Tupuli ja Laima
Täälläkin vähän huolettaa oireettomuus. (n) Rinnatkaan ei tunnu nyt aroilta, se oli kaikkein selkeimmin tuntuva oire aiemmin. Mutta ehkä tämä voi olla ihan normaalia, ei ole mitään vuotoja tai kipujakaan.

Näinköhän sitten on että kohta päädyn kuitenkin itsekin varailemaan varhaisultraa, että sais jotain varmistusta. :whistle: Mies on kyllä sitä mieltä, että ei ennen neuvolaa, mutta en ihan ymmärrä miksei, kun eihän siellä neuvolassa välttämättä mitään varmistusta asialle saa jos ei kuunnella sydänääniä tai mitään.
 
Tervetuloa uusille :)

Mä kerroin tänää esimiehelle, tuli sopiva hetki. Tietääpähän sit miks oom poissa jos kesken menee ja ei ainakaan tarvi piilotella pahoinvointia, jos tulee :ROFLMAO: Oli ihanaa miten reagoi, halas ja nauro ja onnitteli. Jäi hyvä fiilis :)
 
Mulla on koko iltapäivän ollut etova olo, toistaiseksi ei oo tarvinnut pönttöä halailla. Lähipiirissä tosin on vatsatautia ja mies alkoi juuri valitella pahaa oloa, onkohan sittenkin joku tauti tulossa... :eek:
 
Tänne iski ihan kamala pahoinvointi ja närästys :sick:
 
Tsemppiä pahoinvoivat! Mie meinaan huomenna käydä apteekista b6-vitamiinia, josko siitä olisi apua. Onko kokemusta niistä tai pahoinvointirannekkeesta? Nää olot lamauttaa henkisestikin enkä yhtään jaksa olla onnellinen että oireita on :alien:
 
@Karvakorvat Voi eii.. toivottavasti ei jatku pitkään huono olo!

Mulla vasta 5+1 niin ei edelleenkään juuri oireita satunnaisten, lähinnä nukkumaanmennessä tulevien mahakipujen lisäksi. Viimeks oli kauheasti vetistä valkovuotoa ihan ovulaatiosta synnytykseen asti niin odotin sellasta nytki. Onneks ei ku siinä sai juosta aina vessassa tarkasteleen tuliko verta o_O toivon todellaki että vältyn taas pahoinvoinnilta (perheessä ei ole ollut muillakaan naisilla sitä) ku en tiiä miten selviäisin ton villin 1v kans huonovointisena. Nytki menee yleensä yöt ihan olemattomilla unilla, ku poika heräilee tunnin välein aamuyöhön ja sitte ei suostu nukkuun yksin, otan lopulta viereen ja on tosi rauhaton koko loppuyönki :(
 
@Kunpa Hui, mikä tarina! Varmasti säikäytti maata siinä gynen pöydällä. Onneksi pienellä kaikki hyvin, vaikka kaverinsa jäikin matkasta. :love:

@Olivia_ Hyvin kyllä vahvistuu viiva. (y)

@Zuviih Itse oman työni puolesta tiedän paljonkin noista ruokavaliohommeleista. Sanoisin, että koita syödä vaan säännöllisesti ja paljon kasviksia/vihanneksia/hedelmiä. Koita vältellä herkkuja. Tämä on hyväksi vauvalle ja toisaalta usein painokin lähtee putoamaan näillä pienillä elämänmuutoksilla. Mitään dieettejä yms. en kyllä lähtisi pitämään, enkä kyllä suosittele niitä yhtään kellekään. Usein ruokarytmi on se isoin ongelma, mikä ihmisillä menee metsään. :)

Mä oon tosi huolissani, että onko mahassa nyt kaikki ihan hyvin. :( Kokeilin toissapäivänä sen raskaustestin ja viivat on ihan super-vahvat, joten kaikki pitäisi olla ok. Nyt kuitenkin ollut 3 päivää melkein oireetonta. Pahoinvointi on kadonnut kokonaan, vatsat oireet melkein tiessään... Ainoastaan tissit on nyt aremmat kuin aiemmin. Onkohan normaalia, että oireet näin häviää/vähenee. :unsure: Mitään vuotoa ei onneksi ole ollut. Siitä varmasti säikähtäisin kyllä hulluna. :confused:
Jos yhtään lohduttaa, niin kuulostaa ihan samalta kuin mulla - nännitkin lakkasi olemasta herkät eilen - ja sä taidat tulla viisi päivää mun perässä. En nyt sit tietenkään tiedä, onko tää oireettomuus mitenkään hyvä juttu, mutta toi sun hcg oli kyllä niin vahva, että vahva peukku sinne! :)
 

Yhteistyössä