Syyskuiset 2019

Hei kaikille! :)

Pikkuhiljaa alan kurkkimaan tälle puolelle, todella epäuskoisen onnellisena :love: eka haamu saatu toissailtana ja kivasti vahvistuneet. Ensiviikolla olis ollut käynti hoitojen alotukseen, elokuussa saatiin tieto miehen heikentyneestä hedelmällisyydestä ja joulukuussa ultrassa näkyi monirakkulainen munasarja. Nyt menossa menkkojen mukaan 3+5 vasta.
 
  • Tykkää
Reactions: forester
Nämä olisi ilmeisesti identtiset ja se taitaa olla sattumaa, että niin käy. Eli suvussa olevat kaksoset ei vaikuta, mulla kyllä mun suvussa kaksosia on myös. Saa nähdä miten tämä tarkentuu. Kuulemma myös moni raskaus voi alkaa kahdella ja sitten vaan toinen jää. Testasin plussan 3 päivää ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja muita testejä en tehnyt. Syksyllä ollut kkm kummitteli mielessä ja varhaisultrassa jännäsin eniten löytyykö syke ja onko oikeassa paikassa. Mieletön helpotus on nyt ollut päällimmäisenä ja ajatus kaksosista epätodellinen. Siis voisiko todella olla näin? ja uskallanko kuinka paljon sitä jo lähteä miettimään? Vaikka koko ajan sitä mietin Väsymys, palelu ja vatsan nippailut, pistellyt jne. on mulla melkeenpä ainoat oireet. Alavatsa tuntuu myös vähän pinkeältä ja vatsan toiminta selkeästi hidastunut. Välillä on sellainen olo kuin vatsataudin jälkeen, heikottaa, mutta pahoinvointia ei kunnolla ole tullut päälle.
 
@Mandel mun siskolla on ollu tosi vaikeita raskauksia, siis tosi voimakas oireisia. Hän sano, et sit taas kaksosten raskausaika oli tosi helppo ja vaivaton, vähäoireinen :LOL:

Onks kellään ollu raskausoireena kurkun kutina? Mulla on nyt 3 päivää ollu vähän väliä sellanen tunne, et kurkussa olis karvoja. Kutittaa ärsyttävästi. Mietin, et voiks liittyä raskauteen vai onkohan jotain muuta. :cautious::ROFLMAO:
 
@Rimaleli Mä nyt näköjään oon täällä tämä oireettomuuden soihdunkantaja, mutta siis älä huoli, mäkin oon porskuttanut alkunippailujen jälkeen nyt jo viikkokausia kuten ennenkin. Ja ainakin vielä maanantaina oli kaikki hyvin. :)

@Beibihaaveilija Tsemppiä ja jos jaksat, niin kerro kuulumisia. Ehkä se nyt vain on niin, että sun kroppasi on vain erityisen ärtsyllä päällä, ja se yksi möyrijä siellä jatkaa vaan möyrimistään. :)
 
Moi kaikki äidit

Ajattelin liittyä mukaan joukkoon.

Meillä raskautuminen on suoranainen ihme ja yllätys ihan puskista, vaikka en ehkäisyä ole käyttänyt niin sitä mulla ei viimeiseen 10
Vuoteen ole ollut ei samoin raskautumisia ja nyt pieni päätti yllättää meidät aivan täysin

Minä oon 30 ja mies 28 laskettua aika ei ole vielä tiedossa koska mun kierto on pitkä ja epäsäännöllinen mutta veikkaan syyskuun puoltaväliä.

Miehelle on yksi lapsi aikasemmasta suhteesta ja minulla itselläni on yksi sijaislapsi.

Olen tällä hetkellä seurannassa koska mulle ois pitänyt tehdä sähkösilmukka hoitoa, mutta ei päästy tätä tekemään raskauden takia vielä.
Ensi viikolla on ultra ja huomena soitto neuvolaa.

Ei tätä meinaa todeksi uskoa niin monta asiaa minkä perusteella meille ei vauvaa suotais juuri nyt, mutta näin se elämä yllättää.
Ollaan enemmän kuin onnellisia!
 
Olen suunnattoman iloinen teidän muiden tilanteista ja haluaisin kommentoida enemmän. Nyt en vain jaksa, enkä pysty.

Koko päivän vuoti kuin sangosta kaataen. Hirveät krampit ja jossain välissä hulahti iso köntti ulos. Vauva? Joo. En tiedä vielä, mutta eiköhän ollut juurikin se. Huomenna mennään taas Naistenpolille, mutta uskoisin, että kesken meni.

Oireettomuus ja oma epäusko oli niin voimakasta, että vissiin tämä ei ollut vahva yksilö jatkamaan elämäänsä missään vaiheessa.

Vielä ei tietenkään ole toivoa täysin menetetty. Eilen nähtiin syke ja kaikki hyvin.. Tänään matto jalkojen alta ja mahd.keskenmeno. Ei löydy sanoja.

Palaan kun tiedän enemmän.
 
Hirveästi voimia @Beibihaaveilija, kamala tilanne odottaa


Tervetuloa uusille ja onnea sykkeistä kaikille niitä löytäneille!

Ei täälläkään juuri oireita ole, kylmä ja väsymys vähän vaivaa, mutta taitaa vaivata aina tähän aikaan vuodesta..
Lauantaina ultraan katsomaan mitä löytyy. Ärsyttää kun menin siirtämään aikaa peläten että oon liian ajoissa menossa :geek:
 
@Beibihaaveilija hurjasti voimia tuohon tilanteeseen ja epätietoisuuteen, kuulostaa tosi raskaalta tuollainen, niin epäreilua :( Toivotaan että tilanne on sama ku eilen ultrassa!

@PiKKuiNeN- , onnea hurjasti! Vähitellen tässä itse kukin hahmottaa ja ymmärtää omaa raskautumistaan, itellä ainaki oli ekat päivät plussasta aivan puulla päähän lyöty olo vaikka raskautta oli tietoisesti toivottu ja yritetty :D Mut kyl sitä pikkuhiljaa alkaa käsittää asiaa :)
 
@Beibihaaveilija Jos nyt vielä toivotaan, että se oli jotain muuta. En halunnut masentaa aiemmin, mutta mun vuodon tullessa neuvottiin klinikalta odottamaan väh. 24h ennen ultrausta, koska usein jos heti ultrataan niin voi näkyä vielä elävä alkio, joka on kuitenkin tulossa ulos :cry::cry:
Tsemppiä. Mä vielä toivon puolestasi.
 
@Beibihaaveilija :cry::cry: Paljon voimia isoon suruun. Voin luvata että saat täältä syyskuisten ketjusta edelleen tukea jos haluat jutella, ei sun tarvi minnekään heti lähteä paitsi jos ite haluat. Kyllä täällä saa käydä tuollaisiakin asioita läpi. Hurjan surullista ja toisaalta hurjan liikuttavaa että ehditte nähdä teidän pienen ultrassa. Toivotaan että toivut pian ja uusi raskaus saa alkaa pian. Isot halaukset!
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä minäkin jo uskaltaudun tänne syyskuisiin. Tein positiivisen raskaustestin viime viikolla. Laskujen mukaan nyt rv 4+5. Pelottaa kovasti, että onko tuolla masussa joku mukana.Varhaisultraan meinasin varata ajan heti kun siellä voi nähdä jotain.Neuvolaan en ole soittanut vielä.Epätodellinen olo, että tämä ylipäätään on nyt totta <3 kahdeksan vuotta yritystä takana enemmän ja vähemmän. Kolme lasta ennestään.Tämä on siis neljäs raskaus.
 
@Beibihaaveilija osanottoni :cry:

Tosta oireettomuudesta ja oireista, en laskisi niiden varaan mitään koska mulla oli tm joka otettiin pois rv 10 ja kyllä oli jos jonkin näköistä. Nyt oireita on enemmän. Mutta että oireiden puuttumiseen ei kannata laskea mitään. Mullakin mennyt muutama alkuraskaus, joista elävä lapsi tosi hyvin ilman oireita!

Ja sitten mulla toisesta lapsesta tuli alussa ruskeaa vuotoa alkuraskaudessa. Kolmannesta mulla repesi istukka rv 12, oli ilmeisesti kohdunsuulla ja vuosin just niinkuin ämpärillisen. Ja vuoto kesti rv 20 asti, istukan alle jäi joku kohta joka vuoti.
No synnytyksessä istukka olikin niin kiinni, että käsinirrotukseen , ei ois muuten lähtenyt. Kaikkee voi olla :)
 

Yhteistyössä