Syyskuiset 2019

@fiuh Toivottavasti pahoinvointi loppuisi pian ja pääsisit takaisin tolpillesi. Kuulostaa aika uuvuttavalta alkuraskaudelta.


Täällä porskutetaan entiseen malliin. Rinnat kipeytyvät iltaa kohden ja alavatsaa jomottelee aika ajoin pitkin päivää. Väsymys ei helpota edes päiväunilla ja öisin olen nukkunut koko alkuraskauden ajan melko levottomasti.
Tänään huomasin pienen vaaleanpunaisen viirun paperissa vessakäynnin yhteydessä, mutta mitään vatsakipuja ei ole ollut. Vähän se toki säikäytti ja googlailin taas keskenmenoriskeistä, mutta oli siis luultavimmin ihan normaalia.

Aika tuntuu matelevan todella hitaasti. Ensimmäiseen neuvolaankin vielä kaksi viikkoa ja ultraan pahimmillaan 1,5kk(?). En ajatellut käydä varhaisultrassa, jos sille ei tule mitään indikaatioita. Tuo vuoto vähän säikäytti mutta reagoin vasta sitten jos se alkaa lisääntymään.

Viltti-tossu 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Lyllis sulle tulee ryhmään kutsu (y) itekki mietin samaa liittyessä :)
Kuinkahan kauan ryhmään kutsua täytyy odotella?vai onko vain unohdettu laittaa?olis mukava sielläki keskustella.

Edit.sori!tais olla oma moka!en tajunnut painaa "liity"nappia ku luulin että sinne vain pääsee kun joku lisäänyt oon ryhmässä ja kaikki hyvin
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rosmariini86
@Hannaah minä teen yötyötä. Viime raskaudessa reilu 7 vuotta sitten olin yössä melkein loppuun asti, kk:tta ennen mammalomaa siirryin päivävuoroon. Nyt ajattelin vetää samalla kaavalla, sillä erotuksella että ennen mammailua pidän lomat pois eli käytännössä yössä loppuun asti. Itse koen tän yötyön fyysisesti helpommaksi muttei sitä tiedä mitä tässä eteen tulee että pystyykö valvoa loppuun saakka. Miten ite ajattelit asian kanssa?
 
Nyt jäin miettimään tuota epäidenttisyyttä.. niin enhän minä tiedä. o_O Mut siis eri lapsivesipussit heillä ainakin oli. Mun painajainen on, että seuraavassa ultrassa ultraaja sanoo että täällä se kolmaskin kasvaa.... o_O hassua, kun minä en mikään järin hedelmällinen ole, niin mitkä ihmeen hullut päivät mulla on tuonne alakertaan iskenyt, kun tuplat tulossa :LOL:
 
@TIpsutii :D Kaksosten todennäköisyyttä lisää hoidot, ikä, useat aiemmat lapset, perinnöllisyys ja äidin iso koko, osuisko jokin näistä sinuun? Mut sattuuhan sitä kelle tahansa et ovuloikin molemmista munasarjoista ja kumpiki tärppää :love:

En taida enää valittaa oireettomuuden aiheuttamasta stressistä :sick: Toissailtana etoi lievästi, kuittasin sen luulosairautena. Eilisiltana etoi jo ihan selvästi ja tänä aamuna piti kaivaa vati esille ja ottaa se mukaan keittiöön oksennuksen varalta. Eipä oo vielä tullu mut alkaa olo olla sellanen et ei koskaan tiiä :unsure: Yhä mietin onko tää vain luulosairautta koska tänään on 5+4 jolloin tää alkoi myös edellisestä :D Muoks. mahanvellomiskohtaus menikin samantien ohi ku sain hetken ooteltua ekojen suupalojen jälkeen :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Mullakin eka neuvola vasta 19.2... tuntuu tosi kaukaiselta. Jäätävä väsynys päällä, imettäminen sattuu, maha kipeä ajoittai, ihanaa :D

Ja oon ensiviikolla näyttelyssä, että saapi nähä mikä olo sitten. Kuhan ei yrjö lennä. Täytyy ottaa seabandit mukaan varulta. Mulla äiti mukana ja en ole kertonut, enkä haluaisi ennen ultraa kertoa (n) tulee mielenkiintoista.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelin tänne alkuketjusta ja sen jälkeen oon kyllä lueskellut kuulumisia, mutta kirjoittelu jäänyt.

Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille :unsure:

Mullakin takana siis marraskuussa 6+3 keskenmennyt raskaus. Tärppäsi nopeasti uudelleen ja viime viikolla kävin varhaisultrassa kuukautisista laskettuna 6+4, mutta ultran mukaan oli 6+2. Mikä tärkeintä, sydän sykki :)

Nyt on sitten ultran mukaan 7+2. Ihan jäätävä huono olo koko ajan. En oo oksentanut, mutta ällötysolo on aivan jatkuvaa. Hedelmät, leipä ja mehu menee parhaiten alas, lämmintä ruokaa pystyn vaihtelevasti syömään. Oireet on kyllä olleet jo monta viikkoa paljon voimakkaammat kuin tuossa keskenmenneessä.

Ite ajattelin käydä vielä toistamiseen ultrassa, kun tuohon np-neuvolaultraan on niin pitkä aika. Täällä pk-seudulla on tuo Perhe-Arte, sille vahva suositus kyllä (y)
 
Moi!

Täällä koetaan ellotusta, päivällä vähemmän ja iltaa kohti lisääntyy. Paino pudonnut kilon verran, mutta en ole oksentanut. Vähän huonosti meinaa ruoka maistua, mutta ihan riittävästi oon laskenut saavani.
Oon kyllä onnellinen näistä oloista, ainakin luulisi jotain kokoajan tapahtuvan :D
 
Moi!

Täällä koetaan ellotusta, päivällä vähemmän ja iltaa kohti lisääntyy. Paino pudonnut kilon verran, mutta en ole oksentanut. Vähän huonosti meinaa ruoka maistua, mutta ihan riittävästi oon laskenut saavani.
Oon kyllä onnellinen näistä oloista, ainakin luulisi jotain kokoajan tapahtuvan :D
Ei ollu muuten hauska mut toi vika lause :D Samat fiilikset ja tuntemukset, just noin aattelen iteki! Tässä kun etonu aina välillä tänään...
 
Täällä hirvee vatsakipu, vihloo vasenta puolta. Tissikipu lähes hävinnyt ja olen ihan hysteerinen melkeen :unsure::(
Mulla oli ovis vasemmalla puolella ja sitä puolta just on vihlonu... En tiiä mitä se on mut ei se pahenekaan eikä vuotoa oo ollu yhtään niin en usko että se on vaarallista. Tissit oli tosi arat aiemmin mut ei enää, rinnanpäistä ehkä vielä vähän mut ei muuten. Juttelin mun miehen kanssa ja itekseni mietin mun murehtimista (joka on usein täysin turhaa) ja mulla nyt sitte alkoi tuossa eilen jokin sellainen vaihe et päätin vain nyt luottaa siihen et kaikki on hyvin :) Mulla on jotenkin huono perusluottamus välillä asioihin ja jostain syystä se nyt on tehny tän alkuraskauden stressaavaksi mut aattelin etten halua et se pilaa tätä. Yritän vaan nauttia raskaudesta ja miettiä vaikka mitä kaikkea vauvalle pitäs hankkia. Löytäisitkö sä jonkun, jonka kanssa jutella sun huolista? Uskon että se auttais. Joka tapauksessa hurjasti tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Mulla oli ovis vasemmalla puolella ja sitä puolta just on vihlonu... En tiiä mitä se on mut ei se pahenekaan eikä vuotoa oo ollu yhtään niin en usko että se on vaarallista. Tissit oli tosi arat aiemmin mut ei enää, rinnanpäistä ehkä vielä vähän mut ei muuten. Juttelin mun miehen kanssa ja itekseni mietin mun murehtimista (joka on usein täysin turhaa) ja mulla nyt sitte alkoi tuossa eilen jokin sellainen vaihe et päätin vain nyt luottaa siihen et kaikki on hyvin :) Mulla on jotenkin huono perusluottamus välillä asioihin ja jostain syystä se nyt on tehny tän alkuraskauden stressaavaksi mut aattelin etten halua et se pilaa tätä. Yritän vaan nauttia raskaudesta ja miettiä vaikka mitä kaikkea vauvalle pitäs hankkia. Löytäisitkö sä jonkun, jonka kanssa jutella sun huolista? Uskon että se auttais. Joka tapauksessa hurjasti tsemppiä!
Selvisikö mikä kivun aiheutti? Keltarauhanen? Mulla edellisessä raskaudessa just kipua toispuoleisesti se oli sit keskeytynyt keskenmeno ei mitään vuotoja raskausoireet hävisi rv 9 ja 11+5 nt ultrassa sitten todettiin...se on jättänyt kyllä mulle nyt olon etten osaa yhtään luottaa ei juttelukaan enää oikein auta. Pakko mennä ultraan ensi viikolla, käytävä vaikka useamman kerran maksoi mitä maksoi :cautious::confused:
 
En oo käyny ultrassa niin en tiedä, toivottavasti se keltarauhanen... Yritän relata ja mennä sit myöhemmin ultraan, jos ei sitten mitään erityistä syytä tuu mennä aiemmin. Ennen raskautta olin itse asiassa aatellu etten mee ultraan ollenkaan koko raskausaikana :) Nyt oon näillä näkymin menossa sitte kuitenkin rakenneultraan. Jostain luin että kohtu on jo kaksinkertaistunu siitä mitä se oli ennen raskautta, ei se ihmekään jos jotain tuntuu :rolleyes: Jos saat järjestettyä niin mee ihmeessä ultraan aiemmin :)
 
Onnea ja tervetuloa taas kaikille uusille!
Vitsi mikä kaksosbuumi meillä on! Jostain katsoin että kaksosraskauksia oisi 1,5% raskauksista ja paljonkas meitä odottajia täällä onkaan..? Aika paljon isommalla prosentilla syyskuiset tuplaavat (y). Toki kaksosraskauteen liittyy omat hankaluutensa eikä varmaan helppoa ole mutta tuplatsempit teille!
Täällä kuvotus on pysynyt aisoissa, ehkä tuo bee on auttanut. Väsymyskään ei ihan älytöntä ole, onneksi saan vähän nukuttua esikoisen kanssa päiväunia. Mutta ilmaa riittää, leivän mussuttaminen pahentaa ilmavuutta mutta pakko on syödä jos ei muu maistu. Toki esim puhdas kauraleipä tuntuu sopivan paremmin. Kivaa kun se ilma sitten jää kiertämään suolistoon, yöllä varsinkin ja pitää hereillä. Saihan täällä avautua kaikesta, saihan? o_O
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa:)
Ja pahoittelut kun en ole ehtinyt kirjoitella, oon kyllä käyny välillä lueskelemassa viestejä:)
Ihanaa miten monet kaksoset tänne syyskuisiin on tulossa!:love::love:

Mulla vasta huomenna eka neuvola kun piti siirtää töiden takia. Kovasti tekis mieli mennä varhaisultraankin mutta ehkä maltan odottaa vielä 2-3 viikkoa jolloin olis 11-12 viikkoa täynnä:love:

Kerroin töissäkin yhdelle työkaverille mun raskaudesta ja reaktio ei ollut mitenkään mieleinen:( työkaveri vaan tokas että ” tosi huonoon aikaan oot kyllä raskaana ja eikös 4 lasta jo riitä”:( ja lopputyöpäivän oli puhumatta mulle mitään:( Jäi jotenki tosi kurja fiilis:cry:

Milloinkohan uskaltaisin kertoa esimiehelle raskaudesta?:unsure: Olen määrä-aikaisessa työssä ja sopimus on tehty 31.5 asti niin mietin vaan että ei sitten suunnittele mitään jatkoa mulle:unsure:
Tarkoitus oli muutenkin hakea nyt keväällä opiskelemaan jotain toista alaa mutta sekin tietty lykkääntyy:LOL:
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa:)
Ja pahoittelut kun en ole ehtinyt kirjoitella, oon kyllä käyny välillä lueskelemassa viestejä:)
Ihanaa miten monet kaksoset tänne syyskuisiin on tulossa!:love::love:



Mulla vasta huomenna eka neuvola kun piti siirtää töiden takia. Kovasti tekis mieli mennä varhaisultraankin mutta ehkä maltan odottaa vielä 2-3 viikkoa jolloin olis 11-12 viikkoa täynnä:love:

Kerroin töissäkin yhdelle työkaverille mun raskaudesta ja reaktio ei ollut mitenkään mieleinen:( työkaveri vaan tokas että ” tosi huonoon aikaan oot kyllä raskaana ja eikös 4 lasta jo riitä”:( ja lopputyöpäivän oli puhumatta mulle mitään:( Jäi jotenki tosi kurja fiilis:cry:

Milloinkohan uskaltaisin kertoa esimiehelle raskaudesta?:unsure: Olen määrä-aikaisessa työssä ja sopimus on tehty 31.5 asti niin mietin vaan että ei sitten suunnittele mitään jatkoa mulle:unsure:
Tarkoitus oli muutenkin hakea nyt keväällä opiskelemaan jotain toista alaa mutta sekin tietty lykkääntyy:LOL:
Hyi iihan kauhea työkaveri! Oikein pahalta tuntuu :devil::poop: Töistä viis sinäänsä ja nautit raskaudesta. Itse kertoisin vasta kun 12viikkoa on täynnä ja nt ultra tehty. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Papunen5 , no onpa tökerö kommentti (n) Ei tollasista kannata välittää. Ite aattelin kertoa tästä työnantajalle vasta sitte joskus, vaikka parin kk päästä, ei kai se ees pakko oo ku vasta pari kk ennen äitiyslomaa vai miten se nyt oli? Aiemmin tullu jäätyä äitiyslomalle opiskelijana niin vähän uus tilanne jäädä töistä äitiyslomalle :D
 
Heippa taas kaikille pitkästä aikaa:)
Ja pahoittelut kun en ole ehtinyt kirjoitella, oon kyllä käyny välillä lueskelemassa viestejä:)
Ihanaa miten monet kaksoset tänne syyskuisiin on tulossa!:love::love:

Mulla vasta huomenna eka neuvola kun piti siirtää töiden takia. Kovasti tekis mieli mennä varhaisultraankin mutta ehkä maltan odottaa vielä 2-3 viikkoa jolloin olis 11-12 viikkoa täynnä:love:

Kerroin töissäkin yhdelle työkaverille mun raskaudesta ja reaktio ei ollut mitenkään mieleinen:( työkaveri vaan tokas että ” tosi huonoon aikaan oot kyllä raskaana ja eikös 4 lasta jo riitä”:( ja lopputyöpäivän oli puhumatta mulle mitään:( Jäi jotenki tosi kurja fiilis:cry:

Milloinkohan uskaltaisin kertoa esimiehelle raskaudesta?:unsure: Olen määrä-aikaisessa työssä ja sopimus on tehty 31.5 asti niin mietin vaan että ei sitten suunnittele mitään jatkoa mulle:unsure:
Tarkoitus oli muutenkin hakea nyt keväällä opiskelemaan jotain toista alaa mutta sekin tietty lykkääntyy:LOL:
Miksi opiskelemaan haku lykkääntyy? Nythän sä ehtisit vielä rauhassa hakea opiskelupaikkaa, jos sulla ei ole vielä lapsia? Ja vanhampainvapaahan on pätevä syy lykätä opintojen aloitusta! Olis sitten opiskelupaikka valmiina jos saat paikan (y);)
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Papunen5 olipa kurja kommentti työkaverilta juuri kun itse haluaa paljastaa pikku salaisuuden niin vastaus on tuo:unsure: tulee väkisinkin mieleen onkohan hänellä taustalla negatiivisia kokemuksia asiasta, lapsettomuutta tms. Tai sitten on vaan perusjuntti :ROFLMAO: Onhan meitä moneen junaan.

Mun pahaolo on ollut joka vrk:n aika läsnä. Oksennus ei ole tullut muttei kaukanakaan. Viimeyönä töissä ja tänään tuntuu että aavistuksenko helpottaa kuvotus, alati saa olla syömässä ja vain tuoreet ja raikkaat maistuu. Kahvi on poissuljettu vaikka oon kahvikissa.

Haluaisin nauttia ihan joka hetkestä koska tämä tod näk viimeinen meille, kunhan tää ellotus häviää niin sitten:barefoot:
 
@Papunen5 Onpa ajattelematon kommentti työkaverilta. :cautious: Toisesta korvasta sisään vaan ja toisesta ulos tommoset. :) Työnantajalle pitää muistaakseni kertoa viimeistään 2kk ennen äitiyslomaa eli kiire ei ole.

Täällä ollut tänään hieman vellova olo, ei mitään ylitsepääsemätöntä, mutta kuitenkin ja tää kamala palelu, hurrrrr.

Tsemppiä kaikille omiin tilanteisiinsa. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
@Papunen5 varmasti tympeää kuulla tuollaista mutta kommentti kertoo siitä että työkaverilla on ehkä jotain käsittelemättömiä asioita tai tilannetaju pielessä.
Mulla on raskauksissa ollut ainakin yksi pahe, turkinpippurit! Niillä saa siirrettyä ällötystä ja pahan maun hetkeksi suusta pois. Ja joo, salmiakki on pahasta mutta ei yksi pastilli pahaa tee. Aamukahvista en ole vielä luopunut, samoin iltapäivällä pystyn vähän juomaan, onneksi. Makeaa (hedelmät esim) ei pysty kuin hyvin vähän syömään. Muutenkin ruoan pitää olla mahd mautonta ja yksinkertaista, paljas peruna voinokareella on joskus paras.
Tänään 9+1
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka

Yhteistyössä