Syyskuiset 2019

Täällä on pää sekaisin.
Kävin siinä tarkistusultrassa, ja siinä todettiin minun odottavan kaksosia. Kolmaskin näkyi, sellainen kohta, johon olisi ehkä voinut tulla jotain, mutta ei ole alkanut kehittyä. Eli kahta odotellaan.

Raskausviikot muutuivat nyt sinne reilun 6 tienoille....
Huh.... uskotteko että olen ihan kujalla??

(ja moi tutut jos tunnistatte. )
Huhhuh...! :eek::rolleyes::love::p Olisin itekin ihan kujalla tuossa tilanteessa! Melko ylläri! Tuplasti onnea :love: Milloin sun pitää mennä uudestaan ultraan, eikö kaksosia seurata tiiviimmin? Miten muuten, onko sulla erityisiä oireita? Vois jotenki aatella et kaksosia oottava vois oireilla enempi mut sit taas osa ilneisesti on tosi oireettomia. Miten vanha sun esikoinen muuten on, listan mukaan tää olis sun toka - tai siis nyt myös kolmas? :D Onko mies vielä aivan shokissa? Sori utelu, mua vaan kiinnostaa itteä hirveästi kaksoset :geek:
 
@TIpsutii Onnea kaksosista! :love::love:

@Waunu lle myös tsempit huomiseen, kohta nähään meidän pikkuiset! :love:

Jos tuonne fb-ryhmään haluaa mukaan ni ei tartte murehtia että tutut näkis, se on täysin salainen ja näkyy ainoastaan jäsenille. :)
Mä pelkään että joku teistä on tuttu tai tutun tuttu :p Esikoisesta kävi niin että sana levisi eikä jäänyt montaakaan kenelle olis päässyt kasvokkain itse kertomaan raskaudesta.
 
Täällä on pää sekaisin.
Kävin siinä tarkistusultrassa, ja siinä todettiin minun odottavan kaksosia. Kolmaskin näkyi, sellainen kohta, johon olisi ehkä voinut tulla jotain, mutta ei ole alkanut kehittyä. Eli kahta odotellaan.

Raskausviikot muutuivat nyt sinne reilun 6 tienoille....
Huh.... uskotteko että olen ihan kujalla??

(ja moi tutut jos tunnistatte. )
Vau! Saako kysyä onko jokin lääkkeellinen kierto ollut tai suvussa kaksosia?
 
Rose25, itellä kans la neuvolan mukaan 15.9. Tää tuli meille aika yllärinä, ei oo vielä kerenny ihan pää mukaan. Vaikee uskoo todeksi, vielä kun ei noita oireitakaan oo. Aiempi kkm selvis vasta rv12 ultrassa. Olin käyny rv7 varhaisultrassa ja siellä sykki sydän. Et oli aikamoine järkytys. Nyt en sen takia ees aio mennä.
Mulla kävi sama paitsi eka ultra oli rv 6+2 silloin oli kaikki hyvin ja nt ultrassa 11+5 todettiin keskeytyneen =(
 
@TIpsutii Ihan mahtavaa, onnittelut! :D

8+0 tänään kasassa ja luulin jo välttyneeni raskauspahoinvoinnilta yms, mutta tänään etoi ekaa kertaa useampaan otteeseen. Mielenkiintoista nähdä, kehittyykö tästä vielä varsinaiseksi pöntönhalailuksi. Finnejäkin alkanut ilmestyä naamatauluun.

Paljon uusia taas liittynyt: onnittelut plussista ja tsemppiä kaikille vaiheisiinne. :)
 
Minä täällä taidan eniten olla shokissa, mieskin vain myhäili onnessaan :) Nämä on ihan luomusti saaneet alkunsa, molemmmin puolin suvussa kyllä on tätä kaksosuutta. Mun puolella ei kovinkaan lähellä.

Ja ne oireet... kun mullahan ei niitä oikein ole ollut! Lievänä kaikki, eniten ehkä huimaus. Etenkin kun töissä välillä hektistä ja saa juosta niin huomaa että päässä heittää. Kyllä mä luulen, että joudun kohta töissä sanomaan, kävi miten kävi.

Riskiraskaus tämä on, ja seurataan tiiviisti. Olisi ollut muutenkin, minulla oli edellisessä raskaudessa paljon ongelmia ja olin silloinkin äitipolin asiakas. Neuvolaan alan ilmoittelemaan myös näistä, ilmeisesti sielläkin seurataan tiiviimmin.

En tiedä, pää on ihan sekaisin kyllä... nyt tekis vaan mieli mennä johonkin lomalle eikä töihin huhkimaan. Unetkin on alkaneet mennä aika kevyiksi ja heräilen jo aamuyöstä murehtimaan, miten me tästä kaikesta selvitään.o_O

Raskausviikot on nyt vauva A:lla 6+4, ja vauva B:llä 6+3, eli meni vähän laskut uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: topis
@TIpsutii, ymmärrän kyl ton, onhan toi iso juttu! Mut nauti kun mies osaa ottaa tuon asenteen, tuosta on sulle eniten apua ja tukea :) Olis vain lisää stressiä sulle jos mieskin stressais. Suurin osa kaksosraskauksista sujuu oikein hyvin ja alussa on rankkaa yhdenkin vanhemmilla mut vähitellen löytyy rutiinit. Kyllä te selviitte! Onko teidän esikoinen jo sen ikäinen et vois olla vauvoille ainaki seurana? Sekin monesti auttaa jo tosi paljon. Mun esikoinen oli vähän alta kaks tän toisen syntyessä ja oli iso apu, kun vauva viihtyi esikoisen touhuja seuratessa ja kun esikoinen toi välillä vauvalle leluja ja kävi halimassa :love:

Eka hankinta plussan jälkeen tehty vauvaa varten, ostin Manduca-kantorepun :geek: Tokan kans se oli ihan valtava apu, ehdottomasti ostan tälle seuraavallekin. Sattui vielä löytymään torista ihana väri edullisesti niin en malttanu jättää ostamatta :p Eilen hypistelin myös aiemmin vauvakuumeisena ompelemiani vauvanvaatteita :love: Näiltä kahdelta lapselta jääneitä vauvanvaatteitakin on kätevimmät jäljellä (kietaisumallin bodyt oon säästäny kaikki) niin mitään suurta määrää ei kyllä tarvis ostaakaan.

Yhä ainoat oireet kasvanu rintavarustus sekä ajoittainen väsymys, pissatus ja paineen tunne alavatsalla... Rv 5+2 nyt.
 
Syyskuiset 2019

LA
Käyttäjä / oma ja miehen ikä / monesko lapsi



LA 31.8
forester / 40v / toinen

LA 2.9.
Josephina / toinen
Mandel / minä 37, mies 44 / esikoinen
kadja123 / minä 30, mies 33 / kolmas

LA 3.9.
Zuviih / minä 25, mies 29 / mulle toinen ja miehelle ensimmäinen
Teka / minä 24, mies 30 / esikoinen
sabbe / toinen

LA 4.9.
Kunpa / minä 39, mies 31/ mulla 5 ja miehellä 2, ensimmäinen yhteinen
kerttttu / molemmat 28 / esikoinen
Tupuli / 38, 40 / esikoinen

LA 5.9.
Kindness / minä 22, mies 23 / toinen
.A. / toinen

LA 6.9.
gemmy / minä 34 / toinen
Mindi1 / minä 25v, mies 29v / esikoinen
Kerttuli83 / minä 35, mies 43 / toinen
PalomaP / kolmas
Lion97 / minä 21, mies 23 / esikoinen

LA 8.9.
Vala / minä 34, mies 39 / toinen
Papunen5 / minä 33, mies 35 / viides
Laima / minä 30, mies 29 / esikoinen


LA 9.9.
TIpsutii / toinen
Suppinen
Unetonna / minä 30, mies 32 / esikoinen
Waunu / minä 30, mies 39 / esikoinen

LA 10.9.
Dawn00 / minä 24, mies 28 / esikoinen
Daisy85 / minä 33, mies 38 / toinen

pikkupeikko85 / neljäs

LA 11.9.
Emmae / molemmat 25 / esikoinen
topis / minä 25, mies 26 / esikoinen

LA 12.9.
Olivia_ / minä 29, mies 29 / ensimmäinen yhteinen
Adii / minä 25, mies 28 / kolmas
Maailmanmatkaaja / kolmas

LA 13.9.
Rimaleli / molemmat 31 / esikoinen

LA 15.9.
Rose25 / esikoinen

LA 16.9.
Saippuakupli / minä 29 / toinen

LA 17.9.
Rosmariini86 / neljäs
viskula / kolmas

LA 18.9.
PiKKuiNeN- / minä 30, mies 28 / ensimmäinen yhteinen

LA 19.9.
nibsu / minä 31, mies 35 / toinen

LA 21.9.
LeenaT / molemmat 33 / mulle viides, miehelle toinen
Mmirak / minä 26, mies 29 / toinen

LA 22.9.
Reirei85 / minä 33, mies 39 / toinen

LA 23.9.
Lyllis / neljäs

LA 24.9.
Lukka / kolmas

LA 25.9.
noodeli96 / minä 22, mies 29 / esikoinen
Viltti-tossu / molemmat 30 / esikoinen
Helmiina90 / minä 28, mies 31 / esikoinen

LA 26.9.
Pioni_ / minä 26, mies 32 / kolmas, miehen ensimmäinen

LA 27.9.
Miina- / minä 30, mies 35 / kolmas/esikoinen

LA 28.9.
Miliani
Emeny / minä 34, mies 35 / neljäs

LA 29.9.
lillium / 32v. / toinen
Sitä tossa listassa mietin, että pitäisköhän @Mandel ille päivittää esikoiSET ja @TIpsutii lle toinen ja kolmas?:D

TIpsutii, antoiko muuten lekuri arviota siitä, onko kyseessä identtiset vai epäidenttiset? Aika mielenkiintoista varsinkin, jos siellä tosiaan oli viitteitä kolmannestakin. Mietin siis, että pystyyköhän noita identtisyyksiä ultrassa havaitsemaan ja jos juu, niin miten.

Ai niin: vauva A ja vauva B. En kestä, kuulostaa jotenkin niin ihanalta!:love:
 
Minäkin voisin tänne mukaan liittyä. Viikko sitten plussattu ja hyvin testit vahvistunut, laskettu aika 27.9 eli 4+6 menossa nyt. Toista lasta odotellaan. Kolme keskenmenoa taustalla, kaksi niistä viime kesältä/syksyltä, joten hieman varovaisin mielin vielä ollaan. Jotenkin kuitenkin sellainen luottavainen tunne, että tästä 5. raskaudesta meille vihdoin jo toinen lapsi syntyisi :love:
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, vihdoin oire mut ei tippaakaan sellainen jota toivoisin (n) Samanlaista pistävää kipua kuin ovulaation aikaan... Todennäköisenä vaihtoehtona pidän keltarauhasta, koska kipu samanlaista ku oviksessa, tuntuu mut menee siinä sivussa (kirjaimellisesti) arkiaskareita tehdessä. Seuraavat vaihtoehdot on jokin suolistoperäinen syy kuten ummetus, jota mulla ei tietääkseni ole, tai kohdunulkoinen. Eikö sen pitäis aiheuttaa kuitenki myös vuotoa ja kivun ylipäätään pahentua tosi kovaksi?
 
Minäkin voisin tänne mukaan liittyä. Viikko sitten plussattu ja hyvin testit vahvistunut, laskettu aika 27.9 eli 4+6 menossa nyt. Toista lasta odotellaan. Kolme keskenmenoa taustalla, kaksi niistä viime kesältä/syksyltä, joten hieman varovaisin mielin vielä ollaan. Jotenkin kuitenkin sellainen luottavainen tunne, että tästä 5. raskaudesta meille vihdoin jo toinen lapsi syntyisi :love:
Voih, raskaamman kautta ootte joutuneet kulkemaan, kovasti toivotaan et vastoinkäymiset on ohi ja nyt on vauvan aika :love: Onhan sulta tsekattu ettei oo kilpirauhasen vajaatoimintaa? Se voi mun käsittääkseni olla joskus syynä tollaseen mut on sit onneks aika helposti hoidettavissa. Muakin tehtiin neljä vuotta ennen kuin joku lääkäri keksi tutkia mun äidiltä kilpirauhasen vajaatoimintaa ja kun se oli hoidossa saivat minut :D
 
@Emmae, kiitti, todella toivon et mullakin se johtuu tuosta. Tuntuu vaan molemmilla puolilla nyt, enempi toisella mut toisellaki tuntuu. Tosin samalla tavalla tuntu oviskin, enempi toisella mut myös toinen puoli juili. Ja hei, mä vinkkaisin tuohon pahoinvointiin akupunktiota! Kävin kakkosen raskausaikana ja joka kerta sain selvemmän hyödyn :)
 
@Lukka Viime kesänä on kontrolloitu kilpirauhasarvot muun verikoekontrollin yhteydessä ja silloin ainakin olivat kunnossa. Perinnöllinen tukostaipumus minulla kylläkin on, mutta olin sen takia nyt tämän raskauden alussa jo neuvolaan yhteydessä ja gynekologi oli sitä mieltä ettei olisi näiden keskenmenojen syynä, koska keskenmenot ovat tapahtuneet kaikki rv 6-10 välisenä aikana ja kaikissa ei olla keretty nähdä elävää alkiota. Voi siis olla, että vain huonoa tuuria on ollut. Ja onneksi nyt tutkimuksiin sitten pääsisi jos kesken menisi, mutta toivottavasti niihin tutkimuksiin ei tarvitse koskaan päätyä :rolleyes:
 
Lueskelin keskustelun läpi ja huomasin, että kovin monella syyskuisella odotus oli päättynyt murheellisesti. Pahoitteluni kaikille keskenmenon kokeneille. :( Nyt toivotaan, ettei tule enää yhtään huonoa uutista ja kaikki saavat pienet kääröt syliinsä. ❤

@Lukka Mulla on ollut kuvailemasi kaltaisia kipuja kummallakin puolen. Yleensä pahentunut iltaa kohden. Keltarauhasta mä oon ainakin toistaseksi syytellyt. Tietysti, jos kovasti pahenee niin lääkäriinhän se on mentävä tai ainakin neuvolaan soitettava kysyttävä.
 
@TIpsutii tupla onnea teille :love: ja ollut ehkä kolmaskin, wau!!

Mulla olleet kovatkin ala maha kivut alkaneet helpottaa ja enää tulee pääasiassa vaan niitä repäisykipuja eikä nekään käy enää tuskasen kipeää (y) oon tosi onnellinen ettei ole oireita, mutta kyllä myös hirvittää että miten ei mitään :eek: saapa nähdä kuin tässä käy (n) jänistin neuvolaan soitostakin :barefoot: en tiiä mikä siinäkin jännittää :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Hei vaan kaikki. Hetken tässä itse hiljaiseloo pitäneenä, uskallan taas keskustella. Alkoi tossa viime viikolla jo kauhea ahdistus ja pelko, että onko omalla pienellä kaikki hyvin, vaikka mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut. Oma pää vaan teki tepposia.

Tänään oli varhaisultra ja siellä se pikkuinen näkyi ja syke. :love: niin nyt olo helpotti ja ajattelin taas tänne aktivoitua. :)
Viikot nyt itsellä vieläkin vähän hakusessa. Itse ja lääkärikin laski, että 7+1 tänään ja mittaus näytti taas 6+6. Noh, päivä sinne tai tänne. :D neuvolan sain tasan kahden viikon päähän ja sitä tässä nyt innolla taas odotellessa.

Onnittelut kaikille uusille plussaajille ja jaksamiset huonoja uutisia kuulleille. <3
 

Yhteistyössä