Syyskuiset 2019

Tsemppiä kaikille oireileville ja sairasteleville, ei sitä itsekään muistanukaan miten rankkaa tää on vaikka olis ehkä nyt kolmatta odottavana pitäny vähän muistaakin :rolleyes:

Mikä tilanne @Miliani? Toivottavasti on jo menny parempaan suuntaan! Piinaviikot ei todellakaan pääty testailuun ja jännäilyyn et onko tärpänny :unsure:

Mulla ei oo mitään mielitekoja, mikään ei maistu :sick: Toivottavasti alkais vähitellen maistua. Paino ei ole noussu yhtään vaan pudonnut puoli kiloa (n)

No, tänään neuvola, justiinsa oottelen mun aikaa täällä :) Iltapäivästä akupunktio.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Mites te joilla jo useampi raskaus takana? Onko vaikeutunut kerta kerralta? Tai onhan tää itellekki jo kolmas mutta edellisistä jo aikaa. Tuntuu että kaikki olot, etomiset ja mieliteot ja huono kuntoisuus on kovemmin esille nyt kun edellisissä.

Myös se perhanan synnytys arvelluttaa... pelkään että se tulee ennen ku kerkeen synnärille. Asutaan ihan korvessa...

Onko muita uusimaalta? Minne menette synnyttämään ja mitä kokemuksia. Kakkosen synnytin aikanaan Porvoossa. Tykkäsin siitä mutta nyt ovat lakkauttaneet sen.
 
Mulla on tosiaan myös kolmas ja korkeintaan vaikeutunut raskausaika uusien kierrosten myötä. Mitään helpotusta en ole huomannut. Ainut poikkeus on ylimääräinen vuotelu esikoisen raskausaikana, sitä ei oo ollu muissa. Nytkin on eilisillasta asti ollu niin etova olo että jos tän olotilan perusteella pitäisi päättää niin tähän kolmanteen jäis meidän lapsiluku, ei enää ikinä tätä kiitos. Tuntuu uskomattomalta miten tän voi unohtaakin niin pian, mun kuopus on vasta 3 :eek::ROFLMAO:

Mulla synnäriä ei tarvi paljoa valita, se on OYS, jonne ajaa meiltä alle puoleen tuntiin(y) Tosi kurjaa ku joillakin on ihan älyttömät matkat synnärille :( Mun eka synnytys kesti kaks vuorokautta mut toka enää "vain" 8 h ja tuskin tää kolmas ainakaan sen pitempään tekee tuloaan joten helpottaa hirveästi ku voi luottaa siihen et nopeesti ehditään tarvittaessa sairaalaan ja alun uskaltanee olla kotona.

Ai niin, neuvolakuulumisia :) Kaikki ok siellä siltä osin mitä nyt tsekattiin eli verenpaine ja pissanäyte. Lasketuksi ajaksi merkattiin menkkojen mukaan 15.9. mutta ei kyllä ole tuo vaan oviksesta laskemani 24.9. mutta ultran perusteella sitte virallisesti muuttuu jos muuttuu. Jotenki vois aatella että äitiäkin vähän uskoisivat mut kai se on niin rutiini merkata alku menkkojen perusteella vaikka mullakaan ei oo ikinä ollu millään tavalla säännöllistä kiertoa :ROFLMAO: Oikein mukava hoitaja kyllä muutoin :) Kiva ku osuu kohdalle sellanen jonka kans jollain tavalla synkkaa.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans yks jolle uppooa appelsiinit :p mutta mulla kun ei oo ällötystä niin pystyn syömään kyllä melkein mitä vaan...suklaa ja herkut ei uppoa enää niin hyvin (y) mutta ei ne vielä totaali nounou ole....sitä odotellessa :D

Toi imetys asia on kyllä sellanen mistä äideille saa pahan mielen teki miten päin vaan ja lapsen rytmit/rytmittömyys toinen ....ainiin ja sormiruokailu ...yms yms ..
Ihanaa jos täällä pystytään kysyä ja jutella asioista hyvässä hengessä :love: voi kun me äidit uskallettais luottaa siihen mikä itsestä tuntuu lapselle ja perheelle sopivimmalta tavalta :rolleyes: mutta kyllä kuulun itsekin mielensäpahoittajiin näissä asioissa :barefoot:

@Daisy85 siitä kotiavusta....niin käykö teillä siivooja erikseen vai olisko se tän mahdollisen kotiavun tehtävä myös? Kyllä mää varmaan sinuna suostuisin siihen vaikka se ois vaan lastenhoito apua (y) vois vaikka päikkärit nukkua jos sun yöunet on niin katkonaisia ja jos avistaja olis pojan kanssa vaikka pariki tuntia niin ehkä myös silleen sais imetystä vähenemään vaivihkaa jos haluat :rolleyes: mutta oliko se siis niin että avustaja muuttais teille ja olis 24/7 teillä? Saisiks sille omien toiveiden mukaan työtehtävät antaa ettei se kokoajan poikaa hoitais? Ajattelin että sitten ku vauva syntyy niin ois varmaan ihana jos olis jo tuttu apu paikalla (ottaen huomioon tuon kulttuurieron miehen roolissa hoitaa lapsia) :) niin ja sillä missä asuttekin niin jos tarkoitus on pysyä siellä niin maassa maan tavalla, eihän sun tarvi potea huonoa omaa tuntoa ulkopuolisesta avusta (y) veikkaan että kyllä täälläkin moni ottaisi vastaan jos se ois tolleen mahdollista :rolleyes:

Raskauksista tää on mulle neljäs ja ekan jälkeen olot paheni vähitellen mutta nyt tää tuntuu tähän asti olevan melkein yhtä helppo ku eka (eka oli alusta loppuun melkein täysin oireeton)....tässä raskaudessa vaivaa vaan nuo maha kivut .. eka lapsi on poika ja sit 2 tyttöä (joista huonoa oloa ja heikotusta) niin olisko tää nyt sitten poika kans :D mutta siis ei mulla näköjään menekkän sillä kaavalla että aina pahenee olot vaikka niin luulin käyvän (y)
 
Voi @Miliani tsemppiä! Toivottavasti on harmitonta!

Mä niin nautin tästä oireettomuudesta mutta tänään jouduin ekaa kertaa oksentamaan. Ristiriitaiset ajatukset, tunnistatte varmaan, ihanaa kun ei ollut pahoinvointia mutta silti nyt tuntuu helpottavalta kun on oireita enemmän :D

Mulla toinen raskaus oli pahin, 5vkoa ennen laskettua alkoi kamalat liitoskivut kun vauvan pää kiinnittyi, kävely ja portaat oli yhtä tuskaa ja taaperon perässä oli vaan pakko lyllertää :D Ekassa liitoskipuja oli vähän, jos kävelin vaikka pitemmän lenkin. Muut raskaudet on menneet tosi helposti vaikka kaikki nämä 3 viimeisintä yli 4kg vauvoja, ei liitoskipuja eikä supistuksia. Ainoa tämä pahoinvointi 24/7 ja oksentaminen. Ja jätti maha :ROFLMAO:

6+0 poks
 
@Veeja joo mullaki hirvittää vähän, että totunko mää omassa päässä ajatukseen pojasta ja sitten se tietty on tyttö :barefoot::LOL: mulle ois ihan sama, mutta mies kyllä toivoo poikaa (vaikka sanoi myös ettei sillä oikeasti ole väliä).
Me ollaan kaikista kysytty sukupuolta, mutta nyt vähän tekis mieli jättää itellekkin salaisuudeksi.....ei niin malteta :ROFLMAO:
 
Mulla on aina ollut tosi vahva toive tytöstä ja varmaan sen takia onkin hieman tyttöfiilis. 2 poikaa hoitaneena kyllä hirvittää et jos sieltä tyttö tuleekin, miten sitä puetaan saati vaihdetaan vaippaa?! :D:ROFLMAO:
 
Meillä on entuudestaan tyttö ja poika joten joka sorttia jo on ja sen puolesta kumpi vaan on tervetullut joskin mun tyttö (tästä raskaudesta tietämättään) toivoo kauheasti pikkusiskoa ja ehkä itekin toivoisin toista tyttöä :love: Olot ainaki viittaa vahvasti tyttöön.
 
Miliani mikä sulla tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin

Oli puhetta synnytys sairaaloista. Meidän lähin just lakkautettiin ja nyt lähin on 100km päässä. Synnytys pelottaa hirveästi ja kun ei tiedä ehtiikö sairaalaan asti. Edellinen oli tunnin päästä syntynyt kun oltiin sairaalaan päästy. Silloinkin vielä matkalla sanoin miehelle et olikohan turha reissu kun supistukset harveni mut oli kuitenkin aika kovia. Olin sit jo 4senttiä auki et onneksi ei käännytty kotia.
Täällä paha olo on tullut jatkuvaksi seuralaiseksi ja kaikki hajut yököttää. Pojista ei näin vahvaa huonoa oloa ole ollut joten olen myös vähän arvellut et olisko tyttö tulossa. Eilen sit etsin käsiini sen kiinalaisen syntymäkaleterin ja sen perusteella tyttö tulis poikien kohdalla ainakin osunut oikeaan et saapa nähä.
 
Mä kirjottelen harvoin mutta luen kaiken vähintään päivittäin.
@Miliani toivottavasti siellä on kaikki mallillaan!

Synnytyssairaalasta. Viimeksi synnytin Naisteklinikalla ja sinne varmaan nytkin suunnataan. Tykkäsin potilashotellista kun sai olla ihan rauhassa ja vieraita sai olla millon itselle oli paras. Toivottavasti päästäis taas sinne.

@Daisy85 tunnistin sun nimimerkin esikoisen ajan ketjusta. En sillon kirjotellut vaan lueskelin vain. Meillä on siis ihan saman ikäiset esikoispojat.

Mulla ei ole ollut vielä minkäänlaisia oireita tai tuntemuksia. Toisaalta ei ollut viimeksikään että voihan tämä mennä samalla kaavalla. Nyt kuitenkin jo rv 8+0!
Perjantaina on neuvola ja sen jälkeen pääsen varailemaan np-ultraa. Joillekin läheisimmille ollaan jo kerrottu raskaudesta mutta laajemmin varmaan sitten ekan ultran jälkeen kunhan siellä kaikki on hyvin.

Tsemppiä kaikille oloihin ja olottomuuksiin!

Saippuakupli 8+0 POKS
 
Samaa mietin tänään että mikä on @Miliani n tilanne?

Ja @mikii onko sulla jääny huono fiilis edellisistä synnytyksistä ku pelottaa kovasti?

@Saippuakupli Hui ku luulin että aloit sanomaan että tunnistit mut tekstistä :ROFLMAO: meneekö teillä arki hyvin 1v kans ja imetätkö?

Luin jostain että tytöstä tulis enemmän pahoinvointia niin heti mietin että tyttö tää on. Viimeks meille sanottiin sukupuoli jo ku oli vajaa 15vkoa ku jouduin käymään ylimääräisessä ultrassa, oli melkonen ylläri että pysty näkeen jo sillon.

@Rosmariini86 Meillä alkoi miehen vaatimuksesta käymään kerran viikossa lapsen syntymän jälkeen sen pitkäaikainen kotiapulainen (enneku asuttiin yhessä oli jo vuosia sille töissä) siivoilemassa vähä. Viime kuukausina oon hyödyntäny niin että oon lähteny ite käymään esim kahvilla ja ruokakaupassa, ennen ku poika oli pieni vein sen aina mukana. Se pari h hujahtaa ihan hetkessä että en ehdi pahemmin rentoutua, mutta luksusta olla hetki yksin. En osaa jotenki nukkua päikkäreitä vaikka oon kuinka väsyny o_O meen tietty joskus sänkyynki, mutta mahdotonta nukkua siksiki ku on niin pieni asunto että kuulen pojan äänen niinku ois vieressä jos leikkii ym. Ihan pian on muutto uuteen isompaan asuntoon niin se tulee kyllä helpottaan elämää. Ei täällä maassa ole tapana kotiapulaisen asua perheessä vaan miehen maassa, mutta kyllä täälläki on melko yleistä että käy esim pari kertaa vkossa apua perheillä. Saatan suostua että kävis joku autteleen vaikka aamusin sitte ku syntyy toinen jos tuntuu siltä. Toinen juttu on että täällä on normaalia että jo 4kk lähtien lapset on päikkärissä ja on vaihtoehtona olla vain 9-12/13 niin tuotaki voisin sitte harkita ku kodin vieressä ois yks paikka. Siellä tiiän että viihtyis ku on aina riemuissaan ku saa olla muiden lasten kans. Ja 3v alkaa jo koulu, pitkiä päiviä, niin ehkä ois hyvä totutella oleen hetkiä pois kotoa vähitellen jo aiemmin. :rolleyes:
 
Hirveä ahdistus ku oli pakko jäädä pois töistä tänään olon takia :( Eilen olo oli ihan järkky, tänään jatkunu mitenkäs muuten, maha ihan ripulilla ainakin viidesti päivässä ym. Vähän tuskaa yrittää olla töissä, varsinkin kun en tee mitään itekseni jossakin omassa rauhassa vaan hoidan muita, ei siinä oikein pysty olemaan tosi huonovointisena :sick: Kotonakaan ei saa mitään tehtyä kun on niin huono olo että enimmäkseen yritän pysyä paikoillani, siten kun on vähiten huono olo. Kauhea valitus, ei meinaa jaksaa tällasta, tää on pahempaa ku edellisistä :unsure: Akupunktiosta oli ehkä apua kuitenki, sinne siis uudestaan.

Tsemppiä kaikille :)
 
@Daisy85 Olisin tosiaan voinut kirjottaa toisella tapaa säikyttelemättä, näin jälkikäteen mietittynä :D Sori :p
Mä palasin aika pian takaisin työelämään ja imetys loppui n. 10 kk kohdalla, mun sairastellessa. Nyt lapsi on päivähoidossa. Odotan kyllä tosi kovasti kesää että saan jäädä sen kanssa kotiin ja nyt ehkä vähän pidemmäksi aikaa. Kun vaan päästään tän syyskuisen kanssa sinne asti :love:
Ja samalla pahoinvointilogiikalla ennustan tänne poikaa ;)

Etsin just tuon kiinalaisen syntymäkalenterin. Viime kerta ei osunut oikeaan. Jos se näyttää oikein 90% tapauksista, niin voisi kuvitella sen tässä raskaudessa osuvan oikeaan. Toisaalta jos minä olenkin se 10% jolle näyttää väärin.. eli vaikea sanoa :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Tyttöä siis ennusti viimeksi ja niin nytkin.
 
Hauskaa että monella on jo niin selvät olot sukupuolesta. Tai kaikilla itseni mukaan lukien tais olla joku arvaus asiasta. Meillä ennestään myös molemmat joten sen vuoksi ei ole toivetta suuntaan eikä toiseen. Aiemmin oli tytölle nimi valmiina ja tuskailin vähän ku kunnon poika nimeä ei tuntunut olevan mutta eilen lamppu syttyi eli sekin on kunnossa!
Onko muilla nimet valmiina?
Eikä tää meidänkään nimipäätös mikään varma varma varma ole mutta kun meillä on edelliset samalla alkukirjaimella niin sen vuoksi vaati vähän miettimistä kun tuntu et kaikki loput oli epäkelpoja:D
 
Hauskaa että monella on jo niin selvät olot sukupuolesta. Tai kaikilla itseni mukaan lukien tais olla joku arvaus asiasta. Meillä ennestään myös molemmat joten sen vuoksi ei ole toivetta suuntaan eikä toiseen. Aiemmin oli tytölle nimi valmiina ja tuskailin vähän ku kunnon poika nimeä ei tuntunut olevan mutta eilen lamppu syttyi eli sekin on kunnossa!
Onko muilla nimet valmiina?
Eikä tää meidänkään nimipäätös mikään varma varma varma ole mutta kun meillä on edelliset samalla alkukirjaimella niin sen vuoksi vaati vähän miettimistä kun tuntu et kaikki loput oli epäkelpoja:D
Mulla on lapsesta asti ollut paljon tyttöjen nimiä jemmassa odottamassa, mutta mun ehdottamat poikien nimet ei oo menneet miehelle läpi. Lähipiirissä syntyy nyt paljon poikia niin ei viitsi ihastua liikaa mihinkään nimeen ettei sitten harmita jos se ehtiikin mennä jollekin muulle.

Sukupuolella ei ole meille väliä, mutta voisi se olla kiva jos saisi olla myös tytölle äiti. Minua ei kyllä haittaa jos "joudutaan" tekemään paljon poikia ennen kuin tyttö tulee ;) Mies tosin on sitä mieltä että kaksi lasta riittää(n)
 
Moi! Vuoto jatkui vielä eilen, joskin vähäisempänä, ja päätin käydä yksityisellä töiden jälkeen tarkistamassa tilanteen (vaikka onkin kallista...)

Lääkäri ultrasi ja syke löytyi:) Myös kohdunsuu oli kiinni. Lääkäri arveli veren tulleen kohdunnipukasta, mutta sanoi myös että voi olla alkava keskenmeno. Hän kuitenkin kallistui enemmän siihen suuntaan, että kyseessä on emättimessä olevan tulehduksen aiheuttama vuoto. Kuulemma tulehdukset ovat yleisiä raskauden aikana.

Hän sanoi että jos en olisi tullut lääkäriin, tulehdus olis voinut aikanaan aiheuttaa keskenmenon. Sain lääkkeet mukaan ja nyt vaan mennään päivä kerrallaan:) Eli kannatti mennä yksityiselle.

@Lukka, hyvä että jäit pois töistä, niin saat levättyä. En itsekään menisi töihin jos olisi noin huono olo.

Te, joilla on isompia lapsia, milloin aiotte kertoa heille raskaudesta? Mulla on 9v. lapsi, joka varmaan ihmettelee väsymystäni, mutta vielä en ole uskaltanut kertoa mitään, ettei tieto leviä.
 
@Miliani Ihanaa, että kaikki oli hyvin. Taas yksi todiste siitä, ettei verenvuoto aina tarkoita heti keskenmenoa. :love:

Mulla on myös jotenkin tyttö olo nyt, esikoinen on poika ja hänestä ei ollut tällaista pahoinvointia kun nyt. Itselläni ei pahoinvointi ole kyllä kokoaikaista vaan painottuu aamuun ja iltaan. Monena aamuna joutunut pönttöä halailemaan.

Meillä oli tänään se lääkäriaika ja tosiaan mentiin sinne viikkojen tarkistuksen takia, neuvolahoitaja sanoi että lääkäri ultraa. No heti kun lääkärin luo mentiin niin hän kysyi tympeästi miksi tänne tultiin, ja kun selitin tilanteen niin hän sanoi että alkuraskauden ultraan tarvitsee lisäkoulutusta, jota hänellä ei ole ettei hän voi ultrata.. pettymys oli kyllä suuri, koko yön ja aamun jännitin tätä ultraa jota ei sitten ollutkaan ja ajettiin vielä kotoa kauempaan neuvolaan tätä varten, kun omassa neuvolassa ultrausajat olisi mennyt paljon pidemmälle. Muutenkin oli todellä tympeä lääkäri ja huono muisto hänestä jäi. Sisätutkimuksen hän teki ja sekin oli hyvin kovakouraista menoa, voi siis olla normaalistikin, mulle ei vaan koskaan ole sellaista alkuraskaudessa tehty. Heti jo kotiinlähdettyä mietin voiko se jotain keskenmenoa aiheuttaa, mutta ei ilmeisesti:LOL: sen verran lääkäri sanoi, että kohtu on hieman suurentunut, muuta ei käteen jäänyt. Varasin perjantaille yksityiselle ajan varhaisultraan, vielä siis muutama päivä lisää jännitettävää. (n)

Tänään 6+4
 
@Hannaah Ai kun kiva lääkäri. :confused: Mulla oli neljännestä ultra jossa katsottiin muistaakseni onko pää missä. Lääkäri ei koko aikana puhunu mitään, ei näyttäny vauvaa ja miestänikin komenteli . Lähtiessä vaan sano hyvää jatkoa ja siinä se.. ärsyttävä. Mulla oli toi sama lääkäri ennenkuin tein raskaustestiä ja määräs mulle keltarauhashormonia epäsäännöllisten menkkojen takia, ei tarvinnu onneksi hakea :) mulla on eka neuvola tasan 2 vko päästä. Jännittää kovasti. Sillo toivottavasti ultrataankin <3
 
@Hannaah olipa hölmö käynti jos sinne nimenomaan menitte viikkoja tarkistaakseen :eek:

@Miliani toivotaan että tämä parempi ennuste on oikea tapauksessanne.

Mulla siis 9v ja 7v ja kerromme sitten kun nt ultra takana ettei tule pettymyksiä ja varmasti myös pienempi ainakin lörpöttelis kaikille. Jänskättää kyllä miten ne suhtautuu. Tai jännitys on ehkä väärä sana mutta huvittaa jo valmiiksi mitkä tulee olemaan ilmeet ja kommentit. Pitäiski ottaa videolle :)
 
Kiva lueskella kaikkien kuulumisia täällä.

Itse olen edelleenkin sairaslomalla, mutta yritän mennä lähipäivinä jo töihin tai muuten tulen hulluksi täällä kotona sohvan pohjalla! Pahoinvointi ei olee enää niin jatkuvaa kuin alussa vaan on muuttunut aaltoilevaksi. Välillä saattaa olla heikotusta lukuunottamatta melko normaali oli ja yhtäkkiä löydän itseni halailemasta vessanpönttöä monta tuntia putkeen. Yritän lohduttautua sillä, että 2 viikon päästä tämä viimeistään toivottavasti loppuu. Mies on ollut ihan paras tuki tänä aikana ja hoitanut kodin ja koirat yms että minä ole saanut levätä. Toivotaan tietenkin molemmat todella paljon, että kaikki menee hyvin ja silloin kaikki tämä kärsimys varmasti unohtuu ja on sen arvoista.

NT-ultra on vajaa kahden viikon päästä ja sen jälkeen (jos kaikki on hyvin) voi vihdoinkin kertoa uutisista muillekin ja ehkä vähän huokaista helpotuksesta ja alkaa vihdoinkin nauttimaan tästä raskaudesta :)

Fiuh & Pätkis 10+3
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85 ja forester

Yhteistyössä