Syyskuiset 2019

@Ninnu118 hmm, laskinko väärin viikot :D Mulla LA 24.9.

@Nyytti19 mullakin rasitus laittaa supistelemaan... :unsure: Jospa se tästä. Hyvä että sulla helpotti!

@BIMK ihana mies :) Musta on just ihanaa jos mies on noin hyvin mukana. Oma ei kyllä oo, tai ei ainakaan osaa ilmaista sitä ulospäin. Mut suojeleva sekin on, mainitsinkin vain ohimennen et ihana kevät, olis ihana mennä rullaluistelemaan niin mies heti tokaisi et no et kyllä mee enää minnekään sellaiseen :rolleyes: No en olis mennytkään kunhan haikailin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytti19
Huomenna olis täällä rakenneultra eli 19+5.

Tänään siis 19+4

Hurjasti odotan ultran kuulumisia, en kauheesti tunne liikkeitä joten se vähän huolettaa. Uskon että turhaa huolta kun harvakseen kuitenkin jotain töytäisyjä on mut huolettaa niin huolettaa. Mulla kans rasituksessa supistellut, ei kuitenkaan kipeesti mut sit rivakasti kävellessä on tullut semmosta jännää kirvelevää tuikkimista tonne jonnekin kohdunsuulle oletan. Haluaisin et huomen tarkastavat ton alakerran tilanteen myös.

Vatsa kyllä tuntuu kasvavan. Hankala töissä piilotella. Ei kyllä ole järkevää syytäkään piilotella mut jotenkin oon halunnut rakenneultraan asti pitää vähän matalampaa profiilia vaikka kaikki tutut tietysti tietääkin jo.

On tää kyllä spessua aikaa. Varsinkin kun tietää tavallaan ennestään mitä tää on nyt ei sillai jännää ku ekojen kanssa nyt vaan yritän nauttia ihan joka päivästä kun tiedän et tää on melko varmuudella vika:love:

Tsemppaus täältä kullekkin tilanteisiin. Toivon kovasti ettei tule mitään kurjia ylläreitä vaan mennään kaikki täältä loppuun asti.
 
@tikkunekku90 täälläkin annetaan ru aika vasta 21+ viikoille.

@Ninnu118 Oli joo, alkoi vuotaa ihan yhtäkkiä 14+0, menin polille ja ultrassa näkyi kohdunkaulan kanavassa jotain tulossa ulos, kohdussa ei ollut mitään erikoista. Hematoomaa silti veikkas

Täällä tuli aamulla kiire ottaa jalat alle kaupassa, heviosastolla oli tuoreita basilikaruukkuja :sick: voisko tää loppua jo niinku kokonaan..

Miina & Pätkis 17+0 POKS :love:
 
Täällä päin rakenneultra tehdään rv 20-21. Mulla on aika varattuna 9.5., jolloin 20+2. Ei kyllä mitenkään malttais odottaa. :)

Täällä on olot alkaneet helpottaa silleen, etten enää oksentele, mutta etova olo ja huippaus jatkuvat vielä. Josko pian helpottais kokonaan. :) Liikkeitä tuntuu jo monta kerta päivässä. Tänään 17+1. :love:

Tsemppiä kaikille! ❤
 
Mä oon hetk ihan hysteerinen, jos ei tunnu liikkeen liikettä. Yölläkin valvoin ja mietin, että miksei se liiku. Mutta taisi nukkua. Koska aamulla tuntu pari muljahdusta. Tätä tää verenvuotelu tekee, paniikki meinaa tulla kaikesta. No täytyy yrittää vaan olla rennosti ja ressaamatta. Ensiviikolla ultra. Se tuntuu ikuisuudelta
 
Aivan älytöntä ollut taas tänään supistusten kanssa, soitin ja varasin soittoajan lääkärille huomiseksi. Haluaisin kyllä saada tietää mistä nää johtuu ja miten paljon rasitusta pitäs välttää. Ihan pikkuasioistakin saattaa alkaa supistella, huoh... Olis ees kymmenen viikkoa enemmän raskautta takana mut tässä vaiheessa tää ei oo muuta kuin hirveä stressi :unsure:

Luin tänään jostain lööpistä että Ellen Jokikunnas kärsinyt vuosia lapsettomuudesta :cry: Tuntui ihan supersurulliselta sen puolesta. Mut he aikoo adoptoida ja se on kyl ihana vaihtoehto.
 
@Lukka mulla on ollu kans nyt pari päivää aika paljon supistuksia. Täysin kivuttomia, mutta tuntuvat kestävän aika pitkään. Tulee heti jos yritän liikkua vähänkin enemmän. En oikein tiedä pitäskö näistä nyt jotenkin huolestua vai ei. Sanotaan kylläkin, että kivuttomat harjoitussupistukset ovat ihan normaaleja.. Kerro mitä he sanoi sulle neuvolassa.
 
@tikkunekku90 äitiysneuvolan hoitaja ei ehdottanu sen ihmeempää kuin sisätutkimusta mihin en suostunut koska istukka oli viime ultrassa kohdunsuun päällä. Soitin sitten eilen lääkärille soittoaikaa ja tänään sieltä soiteltiinkin, neuvolalääkäri laittaa mulle lähetteen sairaalan äitipolille, oon superhuojentunut tuosta! Luotan että osaavat siellä tutkia oikein, ultrata tarvittaessa ja huomioida etisen istukan paremmin kuin tää neuvolan täti johon en luota kuultuani siitä niin huonoja kokemuksia... Saa nähdä kauanko saa odotella aikaa tuonne polille. Onneksi noita jomotuksia ja juilimisia ei tunnu joka supistuksesta mut silti oon niin onnellinen et tuo tutkitaan. Kyl mä sitten lepään jos on tarve mut en viittis turhaan välttää rasitusta koska sit saan olla käytännössä melkein vuodelevossa.
 
Olen seurannut ihanan vilkasta keskustelua kyllä, mut vähemmän itse kirjoittanu. Pitkästä aikaa vähän uutisia: meillä oli rakenneultra ja siellä kaikki hyvin. :love: Sukupuolikin saatiin tietää, mut se taitaa vielä olla (poikaystävän mielestä) top secret. :LOL: Hassua kyl tos sukupuolen kuulemisessa: mullehan tärkeintä oli, että vauva on terve, ja etukäteen aattelin, että sukupuolen tietäminen auttaa siinä, että tää raskaus alkaa tuntua konkreettisemmalta (niinku auttoi). Mut sit kun kuulin sukupuolen, niin olinkin haikea, ettei se ollut se toinen. Ja samalla tajusin, että ihan sama, kumpi sukupuoli, niin olisin ollu haikea, ettei se ollut se toinen. Ihan hassua.o_O Kaikkea ei voi saada.:LOL:

Tsemppiä @Ninnu118 Toivottavasti rauhottuu vuoto, tärkeintä tietty, että vauva porskuttaa edelleen.

Mä en tosiaan vieläkään voi sanoa tuntevani liikkeitä. Oon alkanu kyllä silleen tajuta, että jotain tuolla on, esim kun jotkut asennot epämukavia tai yhtäkkiä alkaa kummasti rakkoa painaa, ja ehkä pari kertaa tuntunu sellanen ilmakuplan poksahtelu. Mut mitenkään erityisen tiedostavaa ei tää mun liikkeiden tunteminen ole. Lisäksi lainasin kaverin kotidoppleria viime viikolla, enkä mä saanut kyllä sykettä (muun kuin omani) mun läskimahan läpi sillä kuulumaan. Siksi oli myös tosi helpottavaa nyt ultrassa nähdä, että vauvalla kaikki hyvin. Tosi rauhalliselta tyypiltä se kyllä vaikutti, ei mun mielestä paljoa pyöriskellyt. En tiiä, johtuuko siitä, että mun ultrat aina ollu lounaan jälkeen, minkä takia se köllii siellä lounastorkuilla, tai onko sieltä tulossa sellanen hirmu yökyöpeli (kuten äitinsä) :alien: vai super aamuvirkku (kuten isänsä) :coffee:, jolloin vilkkaimmat geimit on käynnissä silloin, kun mä vielä koisin. Istukka on joka tapauksessa takana, joten pitäis ilmeisesti alkaa pikku hiljaa tuntua. Mut hirmuisen pikkuinenhan toi vielä on - oliko pään halkaisija korvasta korvaan jotain 4cm ja reisiluu 3cm - niin ei nyt ihme, ettei ne muksautukset mitenkään kovasti tunnu.

Niin ja siis mulle kätilö sanoi nt-ultrassa, että olis hyvä olla 20 rv:a täynnä ennen rakenneultraan menoa, jotta näkyis mahd hyvin. Ja niin nyt sit olikin.

Mut joo, tervetuloa kaikille rakenneultran tälle puolelle. :) Nyt jotenkin tuntuu, että vaikka loppuun asti tietty vähän jännää ja murehtii kaikkea, mikä voi pieleen mennä, niin nyt tässä siirtyy sieltä alkujännityksen puolelta varsinaiseen odottamiseen. :love: Ja varmaan kohta tuntuu siltä, että aika loppuu kesken kaikkien valmisteluiden/hankintojen tekemisessä, koska mitäänhän ei tietenkään ole vielä aloitettu.:barefoot::D
 
  • Tykkää
Reactions: BIMK
Oi että, sanon vaan vieläkin että tulen hulluksi tämän ultran odottelun kanssa:barefoot:

Haluis niin kovasti jo mennä ostamaan ja katselemaan kaikkea mutta kun haluun sen ultran ensin pois alta:) ja sitten tietysti jos se sukupuoli sielä näkyis ni tietäisi vähän otanko ä-poksin vai en ja minkä väristä tavaraa ostelis:love::p

Vanuissa teinkin jo valinnan eli Emmaljungan super viking(y) Hinta on kyllä kauhea:eek:

Sitten mietin ettei ole mitään käryä siitä että missä se istukka on kun ei sitä selvitetty vielä niskapoimu-ultrassa:confused: ilmeisesti ei kuitenkaan edessä koska liikkeet tuntunu jo rv15 lähtien:rolleyes: niin ja sitten toi ultra kuva ku sain silloin ni siinä näkyy vauvan kasvojen profiili ja sit siin edessä menee taaksepäin joku nauha(napanuora?) ni ehkä siitä vois olettaa että olis takana ylhäällä ”melkein valmistunut lääkäri”:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Ai niin noista supistuksista: siis miltä ne tuntuu? Mä esim eilenkin aattelin, että mun lievät säryt oli liitoskipuja. Eli miten teillä supistukset eroaa liitoskivuista?
Supistus tuntuu koko kohdun alueella ja kohtu tuntuu sellaiselta vähän kovalta, niin ku jännittyneeltä lihakselta. Liitoskivut tuntuu häpyluun päällä, ei kait muualla. Ne vaan on erilaisia tuntemuksia. Mä luulen että jos ei ole ennen supistellut niin on hankala hahmottaa millasta se on mut sitten ku ekan kerran on tuntenut supistuksia niin sitten tietää. Mulla synnytyssupistukset tuntu lähinnä kokonaisvaltaisen kipeiltä, ainakin sitten kun synnytys oli kunnolla käynnissä. Ja se kipu ei tuntunut niinkään kohdussa vaan alapäässä ja selässä, nää harkkasupistukset taas tuntuu lihasjännityksenä kohdun alueella ja välillä tosiaan mukana tota jomottelua ja juilimista alapäässä. Synnytyksen alussa oli enempi tällaista mitä nyt, selvästi voimakkaammin vain. Hankala selittää näitä juttuja kun sen tietää vasta sitten ite kokemalla, eri ihmiset voi kokea nää niin eri tavalla.

Btw, vähän jännittää jo synnytysasiat :D Johan siihen on enää 5 kk tms. :ROFLMAO:
 
Hei, millaisia ohjeita ootte saanut aikoinaan nt-ultraan? Varasin tänään aikaa, ja alkoi jälkikäteen ihmetyttään, kun nainen puhelimessa selitti, ettei tehdä jos oon kuumeessa ja ”saattajat” ei saa tulla paikanpäälle mukaan jos on vähänkään flunssaa tai muuta infektiota. Aloin miettiin, että varasiko se nyt oikean toimenpiteen, kun ei kai ultrassa mitään infektioriskejä jne ole? (n):LOL: Vai onko kyse vaan koko ”osaston” puhtaana pidosta ja varmistelusta.. paikkana siis Tampereen Terveystalo.
 
Täällä myös rakenneultra takana ja tänään tosiaan 19+5 Kaikki näytti olevan mallillaan ja poika tulossa. :love: Mulla oli niin kovasti tyttöolo että pisti ihmetyttämään. Molemmat kuitenkin ennestään jo on joten kaikki käy.

Kohdun suuta ei ronkittu kun ultralla vaan todettiin sen olevan supussa vaikka vähän valittelin supistuksista.

Liilkeistä olen ollut huolissani mutta turhaa ilmeisesti sekin, ei vielä tarvii tuntua edes päivittäin, kuulemma vaikka uudelleen synnyttäjä niin ei ole sanottua että välttämättä tuntuu sen aiemmin, tosiaan hentosiahan ne vielä on ja jos on niin päin ettei potki eteen. Istukka oli takana eli ei sekään iskuja ole vaimentamut vaikka niin järkeilin.

Hyvillä mielin eteen päin! Hullultahan se tuntuu että sielä se pieni täydellinen ihmisenalku valmistautuu maailmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytti19
Tsemppiä kaikille! Pitkästä aikaa tänne vaivauduin kirjautumaan, kun tää pää unohti salasanan:LOL: vielä kolmisen viikkoa rakenneultraan:rolleyes: pahoinvointi helpottanut pääosin mikä on mahtavaa!
Huolena tälle aamulle ollut, että unissani käännyn vatsalleen nukkumaan. Nukuin ennen raskautta usein mahallaan, nyt pitäs oppia toisin. en nyt koko yötä niin, mutta nyt huomasin heti herätessä ettei nyt tunnu mukavalta kohdun seudulla :( pelko tuli heti voiko olla jotain haittaa. Oon tuntenut kyllä liikkeitä ja tunsin nyt aamullakin mut se kipuilu huolestuttaa tietenkin:( onko muilla tällaista ongelmaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka
Itse laittanut tyynyn jalkojen väliin, niin en pääse kääntymään mahalleen ja en kyllä oikein pääsekkään. Pullottaa nyt niin tuo maha .

Vuotoa ei eilen tullut juurikaan, mutta tänään taas. Ei pysty olemaan ilman sidettä, kun ei tiedä koska lirahtaa :(
 
Minä nukun paljon edelleen puolimahalleen eli alempi jalka suorana ja ylempi koukussa. Ja mulla vatsa estää jo sen enempää kääntymisen. Täytyisi ostaa pitempi helmaisia paitoja, meinaa nuilla normipaidoilla vilkkua pian jo napa :D

Ru täällä vasta rv 22. Isoja eroja näyttää olevan paikkakunnittain. Pikkunyytti on vilkas tapaus ja ilmoittelee itsestään aamusta yömyöhään, joten sen avulla jaksaa ja malttaa odotella ultraa rauhassa.

Jano vaivaa edelleen paljon. Janottaako teitä muita paljon? Minulla se alkoi jo ihan alkuraskaudessa ja päivittäin tulee kunnon janotuskohtauksia. En muista ollenkaan aiemmista raskauksista tällaista mutta niistä on kyllä pitkä, joten voi olla ettei muisti riitä näihin päiviin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minniines
Mua janottaa.. ja edelleen väsymystä. Mä oon aloittanut syömään rautaa nyt pienen pätkän, kun löyty kaapista ihan varulta. Täällä ne ei sitä rautavaradtoa seuraa jos hb hyvä. Sehän ei kerro välttämättä mitään
 
@Minniines Ihan alkuraskaudesta lähtien ollut vaikea nukkua vatsallaan(mikä siis lempinukkumisasentoni) mutta ei pysty:confused: ehkä just puolittain mutta yleensä en sitäkään. Esikoisen kanssa kyllä nukuin melkein koko raskauden vatsallaan että ei sekään vaarallista ole, pointti on se mikä tuntuu hyvälle itsestä:rolleyes::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Minniines
@Minniines Mä oon aina ollut kylkinukkuja, ja viime vuosina tykänny selkävaivasyistä nukkua tyyny jalkojen välissä. Mut mäkin tykkään aamuisin käännähtää kyllä just tollaseen puolivatsa-asentoon, tuntuu kivalta selällekin, eikä ainakaan ihan vielä oo alkanu pahasti vatsa painaa. Se vatsamakuu on muuten se ainoa asento, jossa on toistaiseksi niitä ilmakuplia tuntunu. Aina kun sit käännähdän selälleen, että jes, nyt silittelen mahaa ohjeiden mukaan ja vauva reagoi siihen ja sit tunnen niitä liikkeitä... Nada. :cautious: Eli ainakin mulla se puolimahallaan asento on tän hetken lemppariasento sattuneesta syystä. :whistle: Kahmin vaan kaikki sängyn peiton ja vapaaksi jääneet tyynyt siihen syliin niinku tueksi, niin teknisesti siinä taitaa lopuksi tulla aika vähän painetta mahalle, kun vielä tuntuu ihan hyvältä.
 
  • Tykkää
Reactions: Minniines
Kiitos kommenteista :) joo pääosin mullakin puolimakuultaan mut nähtävästi luonnistuu tuo täysin mahallaan olokin täällä vielä:confused: mut nyt oli yön tyyny jalkojen välissä joten ei tuntemuksia! (y) Kiitos vinkistä! Mulla ei ole kavereissa yhtään synnyttänyttä ja esikoinen siis meille, niin hyvä kun täällä voi kysellä. :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: BIMK ja Lukka

Yhteistyössä