Syyskuiset 2019

Niin tuli mieleen, kärsiikö kukaan muu todella kuivasta/hilseilevästä ihosta varsinkin kasvojen suhteen nyt raskausaikana?:eek: Kun vedän Lumenen kosteuttavan seerumin ja rasvan niin on ok ja taas kun pesee nassun ni kuivuus tulee esiino_O:ROFLMAO:
 
@BIMK mulla normisti tosi kuiva iho varsinkin kasvoilla mutta nyt tuntuu ettei ihan niin kuivakka ole. Hiukset pysyy oudosti useamman päivän puhtaina, ennen oli ihan pakko pakko vähintään joka toinen päivä pestä tukka mut nyt voi pitää pidempää väliä. Liekö sillä uskomuksella väliä että kun odotan poikaa niin säihkyn sen vuoksi, tyttö kun imee kaiken kauneuden äidistään.

Sorruin vauvan vaate ostoon. Kai niitä voi hiljalleen haalia. Meillä ei ole kerrassaan mitään jäljellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lukka ja BIMK
Mulla kans tosi kuiva iho naamassa. Muutenkin olen kuivaihoinen, talvisin varsinkin, mutta nyt tuntuu ettei apteekin hyvät rasvaiset rasvat auta vaan iho hilseilee pitkin päivää. Hiuksia ei tartte pestä niin usein minullakaan. Ennen joka päivä pestävä nyt voisi huoletta olla pari kolme päivää pesemättä.

Täällä kans kova yritys malttaa olla shoppailematta. Vielä pari viikkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: BIMK
@BIMK ja @Nyytti19 mä käytän kasvoille aloe veran propolis voidetta. On ihan ykkönen kun mullakin naama normisti niin kuiva et on semmosia kuivia läikkyjä. Ostan sitä naapurin mummelilta joka myy aloe vera tuotteita. Muista hänen aloe tuotteista en piittaa mut tätä propolista on pakko olla aina kaapissa.
 
Heippa pitkästä aikaa:)

En oo hetkeen saanut aikaiseksi kirjoittaa, oon kyllä teidän kuulumisia käyny lukemassa:D
Meillä on rakenneultra tiistaina, silloin viikkoja on 21+3. Kävin viimeviikolla neuvolassa lääkärillä alavatsakipujen takia, mutta ei kuulemma oo syytä huolestua, kaikki oli hyvin:) sain itelle taas vähän mielenrauhaa, kun on kauhea paniikki noiden kipujen takia ollut:(
Samalla käynnillä pyysin reseptiä omeprazoliin, kun närästys on niin järkyttävää. Mama-vitamiineja en oo pystyny syödä nyt ollenkaan kun ne pahentaa asiaa. No, eipä se lääkäri ollut sitä reseptiä laittanut, että pitää nyt uudestaan soittaa neuvolaan.

Tuosta ihosta ja hiuksista, mulla on yleensä tosi kuiva iho, etenkin kasvoissa. Nyt on kuitenkin rasvoittunut enemmän. Sellasia kunnon finnejä ei oo niin paljon ku yleensä, mutta pieniä näppyjä sitäkin enemmän. Hiukset taas rasvoittuu vähemmän, mutta on ohuemmat kuin ikinä. Lähtee ihan kauheasti hiuksia.. mulla on aina ollut tosi tosi paksut hiukset, nyt ne on ihan lirut. Mulla on joskus ollut niskasiili ja sivusiili, ja silloinkin ponnari oli kaks kertaa paksumpi:cry: mutta eiköhän ne tästä viimestään imetyksen jälkeen ala paksuuntua:ROFLMAO:

Liikkeitä on tuntunut kolmisen viikkoa, koko ajan voimistuen. Ulospäin ei vielä tunnu, on istukka ja oma rasvakerros edessä:ROFLMAO: iltasin tuntuu eniten, ja suosikki potkupaikka tuntuu olevan mun virtsarakkoo_O eilen illalla sanoin miehelle, että tulee niin kovia potkuja, että vois tuntua jos kokeilee, mutta tottahan pieni lopetti heti kun isi laitto käden mahalle:D

Onko teillä muilla raskaus vaikuttanu omaan unirytmiin? Mä oon aina vapaapäivinä vedelly unia helposti 11-12 asti, vaikka olisin menny ajois nukkumaan. Kun ei oo lapsia ennestään, muutaku miehen lapset täälä silloin tällöin, niin on saanu rauhas nukkua. Nykyään herään vapaapäivinäkin viimeistään kaheksan aikoihin, eikä väsytä enää ollenkaan:alien: mutta en valita, kivempi kun jää päivään enemmän tunteja:)

Annimaria & möhis 21+1:love:
 
Mulla on alkanut nyt raskauden aikana kasvojen iho kuivumaan tosi pahasti: poskissa on punaiset, kuivat, hilseilevät läikät ja suupielet halkeilee koko ajan. En oo keksinyt hyvää ratkaisua asiaan ja toistaiseksi rasvailen naamaa useasti päivässä. Ennen raskautta mulla rasvottui naama ja hiuspohja tosi herkästi. Nyt kääntynyt päälaelleen. Muualta kropasta iho on aika samanlainen kuiva kuin aiemmin. Mitä oon huomannut, että mulla on kynnet ihan älyttömän vahvat ja kauniit nyt odotusaikana ja hiukset kiiltää. Jotain hyvääkin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: annimaria93
@annimaria93 minähän olen "opetellut" jo vauva-arkirytmin. Herään joka aamuyö ja useimmiten jään valvomaan. Monesti pikkuinenkin valvoo kanssani ja tekee kärrynpyöriä seurakseni. Joskus saan onnekkaana vielä unen ennen, kun kello soi töihin. Vapaapäivinä nukun sitten aamusta johonkin yli yhdeksään. Eihän tämä kivaa ole mutta luontokohan se valmistaa minua taas vauvan tarpeisiin :)
 
Kellään tullut jo nyt suonokohjuja? Mä ihmetellyt, kun alapää kipeänä ja yllätys, sinnehän on tullut suonikohjut :confused: joo ei satu yhtään :cry: No näköjään tämä raskaus on nyt sitten haastava kaikin tavoin, mutta sitäkin kiitollisempi, että ollaan raskaana kaiken jälkeen!
 
Mulla ei oo ihon kanssa mitään erityisiä ongelmia, normaalisti hoidan sitä. Alan kyllä taas epäillä että tää tyyppi onkin miespuolinen :D Mun tyttöparka jos saakin toisen veljen ja sisko jää ikuisesti haaveeksi kuten itellä :oops: Muuten olis ihana saada toinen poika, mieluiten saisin molempia vielä yhden :love: Mut ei taideta enää neljättä alkaa...
 
@Nyytti19 sitä taitaa mullakin olla, kun väkisin vuorokausirytmi alkaa muuttua:love: mä heräilen myös yöllä, mutta onneksi saan unenpäästä uudelleen kiinni. Mies aina kadehtii mun unenlahjoja:LOL:

@Ninnu118 voi ei! Mulla on kans välillä alapää kipuillut, mutta toistaiseksi oon suonikohjuilta säästynyt, toivottavasti ei sullakaan pahene!(n) musta tuntuu että oon kyllä muutenkin päässyt tosi helpolla koko raskauden kans tähän asti, ja toivottavasti sama jatkuu loppuun asti(n) voipi olla että vauva on sitten haastavampi tapaus, ainakin jos mun luonteen perii:D mutta toivottavasti sullakin alkais helpottaa!

@Lukka never say never;) mä oon kans aina toivonu siskoa, kun oon veljen kans kasvanu, mutta sain sitte 8-vuotiaana elämään isäpuolen tyttären, niin siitä tuli tosi tärkeä:love:
 
@Lukka meidän neiti odotti kovasti siskoa ja poika (joka vanhempi) odotti luonnollisesti poikaa. Sitten kun selvis että kikulihan se sielä jalkovälissä lepatti niin neiti heitti uutisen kuullessaan lippiksen maahan ja rupes ulvoon ettei halunnu veljee :ROFLMAO: ei siinä voinut kun nauraa.

Suosittelen todellakin kuivaturpasille sitä propolista. Auttoi mua silloinkin kun olin roacuttan kuurilla ja naama kuivui todella pahasti.

Joku kirjotteli aiemmin että janottaa, mua kans ja ihan koko aika, silti virtsa melko tummaa vaikka juon kyllä helposti pari litraa päivässä. Pitänee vissiin vieläkin lisätä.

Ja närästys yrittää vaivata. Yritän selvitä ilman mitään lääkkeitä, ainakin vielä.
 
@Veeja heh noin vois käydä meilläkin :ROFLMAO: Tosin tänään aamulla samoin mun tytölle että saatan päästä aiemminkin ultraan ja sitte mietittiin että näkyisköhän siellä onko vauva tyttö vai poika niin tähän mun tyttö sanoi että sitäkin tärkeämpää onko vauva tyttö vai poika on se että meille TULEE vauva :love::cry::love: Hellyyttävää 5-vuotiaan suusta. Toivottavasti neiti osaa asennoitua noin jos selviää että tää todella on poika :whistle:
 
@Lukka ja @Veeja meidän isosisko toivonut sisarusta nyt 10-vuotta eli täällä hänen puolesta kumpi vain tervetullut:LOL:

Sitten toi jano homma, totta janottaa enemmän koko ajan saa olla juomassa ja vessassa ja silti virtsa tosi tummaa ja voimakkaan hajuista:eek: tulehdusta ei siis ole:p

Minä olen ollut tosi herkkä koko tämän raskauden, ihan pieni asia niin rupeen vollottamaan:cry::ROFLMAO:
 
@BIMK sama homma että haisee myös pissa melko voimakkaasti vaikkei tulehdusta mullakaan. Tuntuu kyllä et koko alapään eritteet on kovin voimakkaita. Ei tulis mieleenkään jättää pesemättä:ROFLMAO:

Minä olen myös tooosi tunneherkkä nyt, katsoin selviytyjiä kun ne sai kotoa kirjeet ja itkin niin että oli pakko niistää kunnolla välissä, vaikkei ne ollut edes mitään järjettömän liikuttavia kun nyt mietin.

Nyt alkaa tuntua etten millään malta enään odottaa että saan pienen syliin. Alkaa kärsivällisyys loppua vaikka vointi hyvä onkin.
 
Mullakin alkaa raskaus kyllästyttää mut lähinnä näiden vaivojen takia :unsure: Mahan kasvu alkaa tuntua ja olo on vähän raskas. Väsyttää. Supistelee. Välillä edelleen etovaa oloa kiusaksi asti. Selkä alkanut särkeä. Huimaa. Mitähän muuta :ROFLMAO::whistle:(n) Ei kyllä kannata keskittyä liikaa vaivoista valittamiseen ja niiden miettimiseen, se ei auta ollenkaan, yritän keskittyä muuhun... Mut onhan tää olo vähän tällainen eikä raskaus ole vielä edes kunnolla puolivälissä :eek: Koska tää on mahdollisesti mun viimeinen raskaus niin yritän nyt nauttia silti koko "rahan" edestä, todennäköisesti kaipaan tätä aikaa vielä kun tästäkin raskaudesta haaveilin monta vuotta. Toisaalta oon tyytyväinen ettei lykätty tätä myöhemmäksi - jos 31-vuotiaana tää on mulle näin raskasta niin en ehkä ite pystyisi tähän enää yli viiden vuoden päästä... Ja nyt tuntuu siltä että helposti voin luopua neljännen lapsen haaveesta, en taida jaksaa enää yhtään raskautta ku tää on ohi :unsure: Huono omatunto tulee tuosta mut siltä tuntuu...

Joten minäkin oikein ootan että syyskuu tulee ja vauva syntyy ja saa siirtyä uuteen vaiheeseen :love: Me muutetaan uuteen kotiin elokuun lopussa joten en kyllä toivo vauvan syntyvän hitustakaan etuajassa :D Olis melko paljon helpompi muuttaa vauva yhä masun puolella. Äitiysloma menee kyllä muuttaessa mut ei se mitään, se on mukavaa puuhaa kunhan muistaa lepäillä. Enkä siis todellakaan aio kantaa mitään, kunhan laitan tavaroita sitte paikoilleen ja sisustan :)

Rv 18+0 :love: Liikkeet ei edelleenkään tunnu...
 
  • Tykkää
Reactions: Daisy85
Täällä yksi malttamaton, tuskassa odotan rakenneultraa! Tänään 19+2. Ite oon tuntenut liikkeitä jo rv 16 alkaen, vaikka olen ensimmäistä kertaa raskaana. Mulla ilmeisesti istukka selkärangassa kiinni niin tuntuu helpommin. Aluksi olin epäileväinen noiden liikkeiden suhteen kun en tiennyt että miltä niiden kuuluisi tuntua, mutta nyt kun olen tuntenut niitä ihan käteen saakka ja nähnyt jopa kerran kun vatsa liikahtaa :) niin alan niihin uskoa. Tuntuu muuten aika mielenkiintoiselle kun muljuaa navan kohdalla :D

Painoa tullut tällä hetkellä noin 2,5 kg ja maha selkeästi kasvanut, mutta pieni kuitenkin vielä. Kaipa tuo kuitenkin siellä kasvaa. Mulla kesti tosi pitkään ennen kun maha pullahti esiin, siihen asti ei mitään näkyvissä ja sitten yhtenä aamuna ei mennyt enää mitkään housut kiinni :D

Oon yrittäny rasvailla hyvin ihoa etenkin mahan ja lantion alueelta josko voisin jotenkin välttää raskausarvet. Hyviä vinkkejä?
 
@tikkunekku90 Raskausarpia ei pysty välttämään , jos niitä alkaa tulemaan. On alttiutta. Mä en usko mihinkään voiteisiin tms. Mulla maha pysyny siistinä ilman arpia, mutta tissit ja pylly ei. Tosin ovat kosmeettisia . Aluksi sika kipeitä, mutta kipu helpottaa, kun ne ovat aikansa arvet siinä olleet. Mulle tuli kaikki arvet ekasta ja ei ole enää tulleet. Mutta oisiko syy ollut siinä, että yhtä äkkiä painoa tuli +20 kg :/

Mulla on huomenna ultra. Jännittää ja pelottaa. Toivottavasti hematooma on lähtenyt imetymään kudoksiin. Kyllä sitä vuotaa koko ajan vähän, mutta pelko pyllyyn iskee heti, kun tulee reilummin siteeseen. Tosi ärsyttävää/pelottavaa. Yön kaveri kyllä riehui mahassa, enkä meinannut saada unta. Joten jotain positiivista tähän kaikkeen.

Istun ulkona ja katon, kun 3v leikkii. Syyhyttäiai ihan hirveästi haravoida, mutta ei saa. Pakko vaan ummistaa silmät
 
No niin, nyt on ultrassa käyty. Heti, kun laitto anturin mahan päälle, niin ensiksi näkyi iso hematooma 10 cm x 3 cm.. kyllähän toi hiljaiseksi vetää. Lääkärikin sanoi, että on todella massiivinen ja toivoi, sen alkavan vetäytyvän kudoksii. Toivotaan, ettei ala enää vuotamaan vaan imeytyy kudoksiin. Istukka näytti hyväktä ja vauva potki kovasti. Painoa Toukalla nyt 274 g. Ei auta ressata vaan elää hetkessä. Lääkäri sanoi, että ennenaikaisuuden riskiä saattaa lisätä, mutta nyt pidämme peukut pystyssä, että kaikki sujuu hyvin raskauden loppuun asti. Hematooma alue on erillään istukasta ja on siis tuossa navasta häpyluuhun ja tosiaan napaani vasten. Mä niin oisin toivonut, että se ois pienentynyt.
Seuraava ultra 3-4 vko päästä
 
@Ninnu118 voi kurjuus tuota hematoomaa... Varmasti stressaavaa oottaa vuotaako vai ei. Mut superihanaa että vauvalla on edelleen kaikki hyvin :love: Jospa se siitä. Meet vaan nyt ultra kerrallaan. Tsemppiä!

Itekin kävin näytillä tänään, ei vaan enää kestänyt pää näiden supistelujen kanssa, näitä on yhtenään :unsure: Onneksi turha käynti siltä osin että kaikki olikin aivan mainiosti! Supisteluihin ei löytynyt mitään syytä eikä niille voi mitään tehdäkään siis. Mut sama se nyt sitten. Istukkakin oli onneks siirtynyt kohdunsuun päältä jo korkeammalle etuseinämään, siksi ei liikkeetkään tunnu vaikka siellä se tyyppi huitoi menemään. Näin tosin vauvaa ihan vain vilahdukselta, naisten polin lääkäri ultrasi tosi nopsaan ja pääpaino oli kohdunsuun tilanteessa. Kanavaa yli 5 cm ja supussa joka suunnasta joten antaa supistaa... :rolleyes::D Tai no, voinnin mukaan pitää mennä mut ei siis tarvi muuten stressata ja varoa. Rakenneultrassa sit kontrolloidaan tilanne taas, siihen on kolmisen viikkoa. Kaipa se äkkiä tulee, näkee sit mieskin vauvan ja itekin kunnolla :) En oo ees uskaltanut touhuta miehen kans nyt yhtään ku oon stressannu supistelua ja etistä istukkaa mut tänään vois vaikka ehdotella miehelle jotain :whistle::p
 
Mulla oli rakenneultra jo nyt, kun ois ollu muuten ensi viikolla. Se aika peruttiin ja uusi aika myöhennettiin. Mulla yksi lääkäri ultrasi niin nopeaa, ettei siinä ehtiny vauvaa paljon ihastella. Kätilöt ultraa tietty vanhempi ystävällisemmin, mutta lääkäri tutkii vaan sitä mitä haluaa ja kuuluis nähdä.

Mä nyt yritän ottaa kaikki ilon irti kaikesta huolimatta tästä raskaudesta. Vaikka mulla hankalaa niin onneksi vauva porskuttaa .

@Lukka hyvä, että kaikki hyvin! Kyllä noi väkisinkin ressaa!
 
Kiva lukea muidenkin ultrakuulumisia ❤ Ompa kyllä iso hematooma Ninnulla Toivottavasti se katoaa itsekseen.

Mullakin oli tänään rakenneultra. Mies on työreissulla, joten kävin yksin. Ultran suoritti todella ammattitaitoisen oloinen lääkäri. Katsottiin myös 3D (tai 4D)-kuvaa. Kaikki näytti olevan ok, tytöltä näytti ultrassakin, niinku myös nipt kertoi. On vähän pienehkö, keskikäyrän alapuolisella käyrällä mennään. Kyllä tuli tippa linssiin kun näin 3D:nä kultsin kasvot ❤ Sitten lääkäri katsoi kohtuvaltimovirtaukset, ja ne oli koholla?? En tiedä mitä tarkoittaa, eikä kertonut tarkemmin, kun ne kuulemma monesti normalisoituu. Mutta saattaa myös aiheuttaa verenpaineen nousua, ehkä raskausmyrkytystäkin (Google kertoi). Siksi joudun vielä pariin ylimääräiseen ultraan. Seuraava ultra on 7 viikon päästä. Myös sokerirasitukseen joudun, kun mulla on ollut sytostaateista aiheutunut haimareaktio, niin vissiin se saattaa vaikuttaa sokereihin, emt.

Me ei olla vieläkään kerrottu edes läheisille raskaudesta. Töissä on pakko kertoa viimeistään kesäkuun alussa, mutta haluaisin eka kertoa omille muksuille.. Toisaalta ois kiva pitää kaikilta salassa kunnes itse huomaavat. Mutta pomon kautta saattaa juttu kulkea, kun meillä on jonkin verran yhteisiä tuttuja. Eihän se sais kertoa, mutta ei varmaan osaa olla hiljaa.

Tsemppiä kaikille tuleviin ultriin ja muutenkin raskauden toiselle puolikkaalle, aika menee vauhdilla, ja kohta saadaan nyytit kainaloon❤

Mamapöö 20+6
 

Yhteistyössä