Syyskuiset 2023

Äsh, mun ainoa raskausoire, kohonnut syke, on eilen ja tänään tippunut. 😕 nythän olen sit aivan varma, että kesken menee. Noh, jos on menossa tai mennyt tässä vaiheessa kesken niin parempi siinä mielessä ettei menisi sinne rv12 ultraan ennen kuin huomattais. Toivotaan nyt kuitenkin, että kellossa olisi vikaa ja kaikki hyvin!
 
Äsh, mun ainoa raskausoire, kohonnut syke, on eilen ja tänään tippunut. nythän olen sit aivan varma, että kesken menee. Noh, jos on menossa tai mennyt tässä vaiheessa kesken niin parempi siinä mielessä ettei menisi sinne rv12 ultraan ennen kuin huomattais. Toivotaan nyt kuitenkin, että kellossa olisi vikaa ja kaikki hyvin!
En ole koskaa seurannut sykettä raskaudessa, nouseeko merkittävästi ja pysyy aina koholla?
Kahlasin ketjua taaemmas ja löysin sun tarinan. Toivon niin paljon, että kaikki menee hyvin ja tuo on turha huoli 🙏🏻❤

Mulla on ollut täysin oireettomia raskauksia, joten aina niitäkään ei tarvita. Ja sitten taas toisen ääripään raskauksia sekä sellainen määrä km, että tarvitaan kahden käden sormet laskemaan. Km en ole tiennyt kuin yhdestä, josta sykkeet lakkasi kuulumasta kotona rv 8+6. Silloinkaan oireet ei heti helpottaneet. pahimmat oireet oli tuulimunasta.Kaikki on yksilöllistä, mutta oman kokemuksen mukaan harvoin voi päätellä oireista tai niiden katoamisesta mitään. Sun kohdalla pakko olla sama, eikö ❤

Itse pissin aamulla taas tikkuun, just in case. Ja toki analysoin viivan punertavuusasteen, koska mä voin 🙋🏻‍♀️🙆🏻‍♀️
 
En ole koskaa seurannut sykettä raskaudessa, nouseeko merkittävästi ja pysyy aina koholla?
Kahlasin ketjua taaemmas ja löysin sun tarinan. Toivon niin paljon, että kaikki menee hyvin ja tuo on turha huoli

Mulla on ollut täysin oireettomia raskauksia, joten aina niitäkään ei tarvita. Ja sitten taas toisen ääripään raskauksia sekä sellainen määrä km, että tarvitaan kahden käden sormet laskemaan. Km en ole tiennyt kuin yhdestä, josta sykkeet lakkasi kuulumasta kotona rv 8+6. Silloinkaan oireet ei heti helpottaneet. pahimmat oireet oli tuulimunasta.Kaikki on yksilöllistä, mutta oman kokemuksen mukaan harvoin voi päätellä oireista tai niiden katoamisesta mitään. Sun kohdalla pakko olla sama, eikö

Itse pissin aamulla taas tikkuun, just in case. Ja toki analysoin viivan punertavuusasteen, koska mä voin
Kiitos sanoistani ❤ Toivotaan juu, että kaikki menee hyvin. 😊 En ihan tiedä miten syke toimii ja onko aina koholla, mutta oon vähän siinä ymmärryksessä, että on. 🤷🏻‍♀️ En ainakaan toivoisi nyt enää kolmatta kkm joka huomataan ultrassa sitten rv 12-13 paikkeilla.

Mä tein kans varmaan 5 testiä tällä kierroksella, ekan tosi aikaisin ja sain haamun, sit vikan vielä joskus 4+4 tai jotain sellaista. 😃 Koska oli testejä, mutta ei malttia. 😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Monka
Kiitos sanoistani Toivotaan juu, että kaikki menee hyvin. En ihan tiedä miten syke toimii ja onko aina koholla, mutta oon vähän siinä ymmärryksessä, että on. En ainakaan toivoisi nyt enää kolmatta kkm joka huomataan ultrassa sitten rv 12-13 paikkeilla.

Mä tein kans varmaan 5 testiä tällä kierroksella, ekan tosi aikaisin ja sain haamun, sit vikan vielä joskus 4+4 tai jotain sellaista. Koska oli testejä, mutta ei malttia.
Onhan sulla suljettu pois kilppari ja keliakia? Mulla esim tuo jälkimmäinen oli ilmeisesti syy peräkkäisiin km eikä mulla ollu ees oireita.
Mutta siis yleinen mielipide on toistaiseksi se, et sun kello on rikki ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan 🥰
 
Onhan sulla suljettu pois kilppari ja keliakia? Mulla esim tuo jälkimmäinen oli ilmeisesti syy peräkkäisiin km eikä mulla ollu ees oireita.
Mutta siis yleinen mielipide on toistaiseksi se, et sun kello on rikki ja kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan
Kilppari on tsekattu, mutta keliakia ei. Mulla on ollut ferritiinin kanssa ongelmia viimeinen vuosi ja nyt se on pikkuhiljaa paremmalla tasolla onneksi. 😊 Ja jatkan raudan syömistä koko ajan ettei enää pääse tippumaan tyhjiin. Mulla toki ikä painaa ja myös ylipaino, molemmat riskitekijöitä keskenmenoille.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Kilppari on tsekattu, mutta keliakia ei. Mulla on ollut ferritiinin kanssa ongelmia viimeinen vuosi ja nyt se on pikkuhiljaa paremmalla tasolla onneksi. Ja jatkan raudan syömistä koko ajan ettei enää pääse tippumaan tyhjiin. Mulla toki ikä painaa ja myös ylipaino, molemmat riskitekijöitä keskenmenoille.
Nyt on vahva luotto, et kaikki menee hyvin 🤞🏻🫶🏻 ferritiinin merkitys on kuitenkin niin suuri, että parempi arvo antaa suuremmat onnistumismahdollisuudet 🙌🏻
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: J-Annika ja 1984
En ole koskaa seurannut sykettä raskaudessa, nouseeko merkittävästi ja pysyy aina koholla?
Kahlasin ketjua taaemmas ja löysin sun tarinan. Toivon niin paljon, että kaikki menee hyvin ja tuo on turha huoli

Mulla on ollut täysin oireettomia raskauksia, joten aina niitäkään ei tarvita. Ja sitten taas toisen ääripään raskauksia sekä sellainen määrä km, että tarvitaan kahden käden sormet laskemaan. Km en ole tiennyt kuin yhdestä, josta sykkeet lakkasi kuulumasta kotona rv 8+6. Silloinkaan oireet ei heti helpottaneet. pahimmat oireet oli tuulimunasta.Kaikki on yksilöllistä, mutta oman kokemuksen mukaan harvoin voi päätellä oireista tai niiden katoamisesta mitään. Sun kohdalla pakko olla sama, eikö

Itse pissin aamulla taas tikkuun, just in case. Ja toki analysoin viivan punertavuusasteen, koska mä voin
Pissin kanssa eilen ja vieläkin näyttää ihan hyvältä analyysin kannalta 😅


Äsh, mun ainoa raskausoire, kohonnut syke, on eilen ja tänään tippunut. nythän olen sit aivan varma, että kesken menee. Noh, jos on menossa tai mennyt tässä vaiheessa kesken niin parempi siinä mielessä ettei menisi sinne rv12 ultraan ennen kuin huomattais. Toivotaan nyt kuitenkin, että kellossa olisi vikaa ja kaikki hyvin!
Tee testi? Minulla lähti se vaalenemaan muutamia päiviä ennen kuin vuoto alkoi. Sykettä en ole mitannut, mutta lämpöjä seuraan ja ne kanssa lähti laskuun 2-3 päivää ennen vuotoa.

Minulla oli kaksi ekaa raskautta ihan töysin oireettomia. Ekassa nyt oli ummetusta, mutta tokassa ei ollut mitään! Vatsakin tuli esiin vasta rv23.. olin ihan varma ettei siellä ketään ole…

Toivotaan että kaikki menisi hyvin ❤
 
Missä te olette käyneet varhaisultrassa? @jempppis kävi siellä arteella, mutta se on aika kaukana meiltä. Enkä haluais Helsingin keskustaankaan.. oikeastaan ainoastaan Mehiläinen ja Terveystalo olisi meille vaihtoehto - ottaisinko kätilön vai erikoislääkärin? 🤔

Mies haluaisi mennä katsomaan mitä siellä tapahtuu, mutta itse en ole jotenkin innoissani 😅 En tiedä miksi. En ole yhdestäkään raskaudesta käynyt, ja mietin että jaksaisko vaan odottaa sinne ekaan HUS:n ultraan… mulla on neuvola vasta rv10, joten sekin ultra voi mennä aika pitkälle - vai mitenköhän nopeasti siellä antavat aikoja..

Vaikeita valintoja 😁
 
Missä te olette käyneet varhaisultrassa? @jempppis kävi siellä arteella, mutta se on aika kaukana meiltä. Enkä haluais Helsingin keskustaankaan.. oikeastaan ainoastaan Mehiläinen ja Terveystalo olisi meille vaihtoehto - ottaisinko kätilön vai erikoislääkärin?

Mies haluaisi mennä katsomaan mitä siellä tapahtuu, mutta itse en ole jotenkin innoissani En tiedä miksi. En ole yhdestäkään raskaudesta käynyt, ja mietin että jaksaisko vaan odottaa sinne ekaan HUS:n ultraan… mulla on neuvola vasta rv10, joten sekin ultra voi mennä aika pitkälle - vai mitenköhän nopeasti siellä antavat aikoja..

Vaikeita valintoja
Me käytiin Lahden perhe artessa ja kaikki meni siellä ihan odotetusti. 😊 Tehtiin päätös tällä kertaa ettei mennä, kun antaa tilannekatsauksen vain sille hetkelle.

Mulla ei ole enempää testejä, laitan harkintaan jos huomenna hakisin töiden jälkeen pari. Toisaalta jos on käymässä huonosti niin se testi ei tee muuta kuin lisää ressiä. 🙈 Aattelin ens viikon jälkeen aikaisintaan soitellan neuvolaan jos saisin labraan lähetteet.
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Missä te olette käyneet varhaisultrassa? @jempppis kävi siellä arteella, mutta se on aika kaukana meiltä. Enkä haluais Helsingin keskustaankaan.. oikeastaan ainoastaan Mehiläinen ja Terveystalo olisi meille vaihtoehto - ottaisinko kätilön vai erikoislääkärin?

Mies haluaisi mennä katsomaan mitä siellä tapahtuu, mutta itse en ole jotenkin innoissani En tiedä miksi. En ole yhdestäkään raskaudesta käynyt, ja mietin että jaksaisko vaan odottaa sinne ekaan HUS:n ultraan… mulla on neuvola vasta rv10, joten sekin ultra voi mennä aika pitkälle - vai mitenköhän nopeasti siellä antavat aikoja..

Vaikeita valintoja

Mä oon ollu siinä käsityksessä että mehiläisessä ja terveystalossa on vaan lääkärien tekemänä ultria ja ne maksaa ihan hunajaa, kerran kävin ja muistaakseni se oli joku 250e💰 kaunis odotus on toinen mitä kattelin, niillä taitaa olla kaksi toimipistettä mutta matkaa niihinkin 🤔
 
Me käytiin Lahden perhe artessa ja kaikki meni siellä ihan odotetusti. Tehtiin päätös tällä kertaa ettei mennä, kun antaa tilannekatsauksen vain sille hetkelle.

Mulla ei ole enempää testejä, laitan harkintaan jos huomenna hakisin töiden jälkeen pari. Toisaalta jos on käymässä huonosti niin se testi ei tee muuta kuin lisää ressiä. Aattelin ens viikon jälkeen aikaisintaan soitellan neuvolaan jos saisin labraan lähetteet.
Niin, stressiä varmaan kaikki tuo tässä tilanteessa 😅. Itselle oli vain helpompaa nähdä että testi oli haalea ja sitten nega, kuin nähdä yllätyksenä verta housussa. Perjantaina testi näytti negaa ja su vuoto alkoi. Silloin olin jo käsitellyt suurimmaksi osaksi surun.

Meillä on se perhe arte niin kaukana ja tässä ei ole mitään muuta kuin just noi perus Terveystalot sun muut 🤔🤔 ehkä jätän vaan menemättä..
 
Mä oon ollu siinä käsityksessä että mehiläisessä ja terveystalossa on vaan lääkärien tekemänä ultria ja ne maksaa ihan hunajaa, kerran kävin ja muistaakseni se oli joku 250e kaunis odotus on toinen mitä kattelin, niillä taitaa olla kaksi toimipistettä mutta matkaa niihinkin
Juu kaunis odotus ja perhe arte on selkeästi edullisempia kuin noi perus lääkärikeskukset, tein kans silloin joskus vertailua.
 
Niin, stressiä varmaan kaikki tuo tässä tilanteessa . Itselle oli vain helpompaa nähdä että testi oli haalea ja sitten nega, kuin nähdä yllätyksenä verta housussa. Perjantaina testi näytti negaa ja su vuoto alkoi. Silloin olin jo käsitellyt suurimmaksi osaksi surun.

Meillä on se perhe arte niin kaukana ja tässä ei ole mitään muuta kuin just noi perus Terveystalot sun muut ehkä jätän vaan menemättä..
Jep ja yhtä stressaamista/ epävarmuutta siitä asti kun plussa pärähtää raskaustestiin. Ei kuulemma helpota ainakaan kun lapsi syntyy. 😃
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mä oon ollu siinä käsityksessä että mehiläisessä ja terveystalossa on vaan lääkärien tekemänä ultria ja ne maksaa ihan hunajaa, kerran kävin ja muistaakseni se oli joku 250e kaunis odotus on toinen mitä kattelin, niillä taitaa olla kaksi toimipistettä mutta matkaa niihinkin
Aijaa 😯 No sit en varmaa mee ollenkaan. Oon nyt pihillä päällä, kun yritän säästää äitiyslomalle extraa 😅
 
Sen jälkeen, kun maksoin kerran tuulimunan toteamisesta 300, päätin, että odotan np saakka. Eihän siinä, jos olis nähty syke, mut 300 pahasta mielestä oli liikaa mulle 😂

jos täällä olis lähellä noita kätilön tekemiä edullisia, niin sitten kävisin kyllä kurkkaamassa😍 ihana kuulla muiden ultrakuulumisia 🥰
 
Ei kyllä.. lapset 11v ja 10v ja edelleen tarkistan öisin että hengittävät
Sama 🙈😅

Ja komppaan pihistelijöitä, mä myös mietin raaskinkonlaittaa roposiani varhaisultraan lainkaan.

Ahdistusta on monella alkuraskaudessa huomaan, mutta onko muille tullut sellaisia paniikin hetkiä vielä, että oliko tää nyt ihan järkevää 🙈 meille raskaus siis oli ylläri ja tosi inhottavaa, kun välillä nostaa päätään nämä ajatukset. Tulee syyllinen olo monestakin syystä. Mietin, että hormonitko ne laittaa näin sekaisin pään vai mikä.. välillä siis tuntuu, että oon liian vanha jo vauvarumbaan 🙈😅 ja oon kaikki 35v (tiedän sen olevan vielä kohtuu vähän)
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Mä odotan että masutyyppi olis sen kokoinen että dopplerilla pystyis kuuntelemaan, yleensä oon saanu jossain 10 viikon tuntumassa kuulumaan ja sillä saanu aina vähennettyä huolta ennen ku liikkeitä alkaa tuntua🙏 pitää vaan pyytää kaverilta mun doppleri takasin ku oli lainassa😅

Sain eilen syötyä tosi hyvin huonosta olosta huolimatta ja tänään on ollu paljon parempi olo 🙏 mut tää väsymys... Taapero herätti seiskalta normaalin puol 10 sijaan ja pysyin oleen tunnin hereillä ennen ku sammuin sohvalle ja heräsin puolentoista tunnin päästä 🥴 en ikinä normaalisti nukahtais tolleen... Se hyvä kyl tossa aikasin heräämisessä on että ei oikeestaan oo paha olo kun herää, normaalisti venyy se ruokaväli yöllä monta tuntia pidemmäksi nii sillon on kyllä heti herätessä paha olo🤔
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
Sama

Ja komppaan pihistelijöitä, mä myös mietin raaskinkonlaittaa roposiani varhaisultraan lainkaan.

Ahdistusta on monella alkuraskaudessa huomaan, mutta onko muille tullut sellaisia paniikin hetkiä vielä, että oliko tää nyt ihan järkevää meille raskaus siis oli ylläri ja tosi inhottavaa, kun välillä nostaa päätään nämä ajatukset. Tulee syyllinen olo monestakin syystä. Mietin, että hormonitko ne laittaa näin sekaisin pään vai mikä.. välillä siis tuntuu, että oon liian vanha jo vauvarumbaan ja oon kaikki 35v (tiedän sen olevan vielä kohtuu vähän)
Mä oon kanssa 35v ja stressaan ihan samoja asioita.. Meillä sentään tätä on mietitty jo monta vuotta.. silti tulee välillä fiilis, että oliko tää nyt järkevä valinta, kun lapset voisi muuttaa pois kotoa jopa jo 5-6 vuoden päästä pois opiskelemaan 😅 plus meillä on vain kolmio, joka pitää myydä kun vauva syntyy.. enkä haluaisi ostaa tässä elämäntilanteessa isompaa, kun korot alkaa olla jo 4%.. joten ei tiedetä mihin päädytään ja mitä tulee tapahtumaan. 🤔

Toivon todella että kaikella on merkityksensä ja tämäkin tulee menemään hyvin. Pelottaa vain 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: Effis
Eihän tää järjellä ajateltuna oo ollenkaan hyvä juttu, mut tärkeimmät päätökset tehdäänkin sydämellä❤

mulla ikää on enemmän, lapsia jo kolme. Me ei mahduta enää tavalliseen autoon, en tiedä kuin kroppa ja tili kestää, urakin menee taas tauolle ja harrastus myös. Mutta silti mä salaa hymyilen, koska tää on vika kerta ja olen onnekas, kun oon saanu tänään oksentaa käsille, lavuaariin sekä pönttöön 🫶🏻🙌🏻✨ muistuttavaa mua tästä, kun lisää listalle peräpukamat ja makaan palaverissa poski vasten kylppärin lattiaa.
 
Täälläkin mietityttää moni sama asia.
Ahdistus tilanpuutteesta tulee jo uniin eikä nyt uskalleta ostaa isompaa tässä maailman tilanteessa... Mutta kyl neliö, 87 neliötä on auttamatta liian vähän kuudelle ihmiselle etenkin kun kukaan ei ikinä ole yläkerrassa vaan pyöritään tässä alhaalla🤯 kesällä toki helpompaa kun lapset hengailee paljon pihalla.
Ja ehkä eniten ahdistaa se että jos tää raskaus nyt menee maaliin niin mulla tulee 10- vuotta putkeen kotiäitinä koska olisin siihen asti kotona että tämä täyttää kolme niin kaksi isointa ehtisi sitten käydä ekan luokan mun ollessa kotona🤔 pomo varmaan arvostaa ku taas ilmoitan että enpäs tulekkaan vieläkään🤣 en tiie osaanko enää edes tehä töitä tuolla, tuntuu niin kaukaiselta se kun oli töissä...
Autoa ei sentään tarvii vaihtaa kun se on valmiiksi 7- paikkainen 🙏
 
  • Tykkää
Reactions: J-Annika
vierailija
Oijoij tsemppiä kaikille olojen kanssa painiville!
Täällä hävisi tissien arkuus ja ei edes närästä (yleensä raskaana närästää aivan jäätävästi), mutta huippaa siitäkin edestä. 😵💫 edelleen reisiin sätelevät kivut jatkuu.
Kuopus valvotti viime yön ja tämä päivä mennyt vähän koomaillessa.
Menin eilen kokeilee kohdunsuuta ja se oli pehmennyt, ahdisti koko illan ja olin jo varma että se on menoa nyt. 😔 ilmeisesti kuitenkin uudelleen synnyttäjillä ihan normaalia..?
Pitää nyt työntää ajatus taka-alalle, vaan väsymys ja taipumus ahdistuneisuuteen kun ei oo mikään helppo kombo. 🥱😴
-R
 
Täälläkin mietityttää moni sama asia.
Ahdistus tilanpuutteesta tulee jo uniin eikä nyt uskalleta ostaa isompaa tässä maailman tilanteessa... Mutta kyl neliö, 87 neliötä on auttamatta liian vähän kuudelle ihmiselle etenkin kun kukaan ei ikinä ole yläkerrassa vaan pyöritään tässä alhaalla kesällä toki helpompaa kun lapset hengailee paljon pihalla.
Ja ehkä eniten ahdistaa se että jos tää raskaus nyt menee maaliin niin mulla tulee 10- vuotta putkeen kotiäitinä koska olisin siihen asti kotona että tämä täyttää kolme niin kaksi isointa ehtisi sitten käydä ekan luokan mun ollessa kotona pomo varmaan arvostaa ku taas ilmoitan että enpäs tulekkaan vieläkään en tiie osaanko enää edes tehä töitä tuolla, tuntuu niin kaukaiselta se kun oli töissä...
Autoa ei sentään tarvii vaihtaa kun se on valmiiksi 7- paikkainen
Jaiks! 10v putkeen poissa😯 se on pitkä aika se!! Itse olin opiskelija kun viimeksi olin kotiäitinä. Sain sitten sinä aikana opiskeltua alalle ja mentyä äitiysloman loputtua omalle alalle. Tuntuu ihan kivalta jäädä pois, kun tässä paahtanut ihan hulluna viimeiset 7 vuotta. Lomia ollut tosi vähän, kun vaihtanut työpaikkaa paremman palkan perässä jne 😅 No nyt saan ainakin vuoden oltua poissa.. yritän kyllä että lapsi menisi vasta 1,5v päiväkotiin, mutta sen kauempaa en kyllä pysty olla kotona. Varmaan sen jälkeen teen 6kk osa-aikaisesti ettei ihan kokopäiväisesti pieni joutuisi olla hoidossa 😭

Meillä on 75 neliötä ja oon saanut jaettua lasten huoneen kahtia isoilla vaatekaapilla, mutta tää kolmas… ei vaan mahdu mihinkään muualle paitsi meidän huoneeseen.. toki voitais siirtää sänky olkkariin, mutta Äh. Sitten ei ole enää yhtään yksityisyyttä…. No onneksi on vielä pari vuotta aikaa pohtia muuttoa 😁🤞
 
Oijoij tsemppiä kaikille olojen kanssa painiville!
Täällä hävisi tissien arkuus ja ei edes närästä (yleensä raskaana närästää aivan jäätävästi), mutta huippaa siitäkin edestä. ‍ edelleen reisiin sätelevät kivut jatkuu.
Kuopus valvotti viime yön ja tämä päivä mennyt vähän koomaillessa.
Menin eilen kokeilee kohdunsuuta ja se oli pehmennyt, ahdisti koko illan ja olin jo varma että se on menoa nyt. ilmeisesti kuitenkin uudelleen synnyttäjillä ihan normaalia..?
Pitää nyt työntää ajatus taka-alalle, vaan väsymys ja taipumus ahdistuneisuuteen kun ei oo mikään helppo kombo. 🥱
-R
En kyllä ole koskaan kokeillutkaan kohdunsuuta, joten en osaa ottaa siihen kantaa 🥺 mutta kyllä tässä välillä on kovia kipuja, varsinkin kun liikkuu enemmän! Eilen tein sellaisen 30min HIIR treenin ja muutaman tunnin päästä tuntui kaiken maailman nippailuja sun muuta 😊itselle km ollut täysin kivuton, joten en yhdistäisi näitä kipuja että km olisi alkamassa.. enemmänkin jos en enää tuntisi mitään….
 

Yhteistyössä