Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

mmini sama ongelma on tuo että kaupassa käydessä on tosiaan mielikuvitus kovalla koetuksella. Mulle pitäisi myöskin olla mahdollisimman hajutonta ja mautonta ruokaa mutta sen lisäksi myös mahdollisimman sileää koska vaikka laatta onkin lentänyt vasta kerran niin mulla on tosi vahva muistijälki siitä miten karseeta on oksentaa kun on syönyt kunnon ruokaa. Eli en vaan saa syötyä sitten oikein mitään kunnon ruokaa enkä edes keitettyä puuroa koska sitä olen aiemmin oksentanut niin paljon.

Eilen söin vispipuuroa, jogurttia mukillisen, pilttisoseen (huom vaan vinkkinä muillekin, hedelmäsoseet verran sileää että menee helposti alas :D ) ja sitten illalla kotona perunamuusia ja lihamureketta hienonnettuna. Voi vaan kuvitella miten hirveä olo on koko päivän kun ei pysty syömään vaikka syömisellä se olo voisi edes hetkeksi parantua. Tänään on ONNEKSI vapaapäivä ja koitan tosissaan kotona tsempata sen kanssa että syön edes jotain.

Hajunsa puolesta kalaa en pysty syömään ollenkaan, enkä oikein keksi mikä vihannes ja missä muodossa (ehkä porkkanasose) voisi mennä alas. Hedelmät on ihan liian voimakkaita, banaani menee kun sen soseuttaa maidon kanssa pirtelöksi. Siihen sekaan voi sitten koittaa jotain avokadoa/mustikoita/tms ehkä seuraavaksi.

Mikään pullakaan ei sentään sitten mene alas koska sitäkin pitäisi pureskella joten eiköhän tässä taas paino laske pari kiloa, vaikka ei kyllä tarvisi.

tätä sitten seuraavat 5-6vk, jes..

C& 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Eilen katottiin miehen kans Erilaisia Äitiä... Ja joku amerikkalainen Meille tulee vauva ohjelmia. Miestä ei napannu yhtään ja se halus kääntää kanavaa, viimeistään synnytyssaliin mennes. :D yritin sille sanoa että tuoho meki vielä päädytään.. (Toki molemmis ohjelmis oli kaksosraskaudesta.) mies katto niitä kaksosvauvamasuja ja tuumas että oli kauhian iso. Siis paino sanalla kauhia. Kyl se sano tulevansa synnytykseen mukaan kun sen aika tulee.

Vauvakutsut. Onko se joku amerikkalainen tapa vai ootteko kuullu et suomes järjestetään? Mä en oo ikinä kuullu et suomes olis ollu jollaki vauvakutsut. Siinä amerikkalaises ohjelmas nainen kulutti yli 3000$ niihi juhliin. Ku piti saada ihan kaikkea. Rajua hommaa. :D

Mulla on alkanu jotenki pieni epäusko. Onko musta äidiks? Kai se on iha normaalia ja liittyy tähän ensiraskauden huumaan, mut välillä vaan tuntuu et onko tää huono olo mua varten? Kuullostan tosi karulta, mut ihan pakko on tämäkin tunto täällä purkaa... Vauva on siis toivottu, ei mikään ylläri. Kai siihe saa sitä varmuutta...eikai tää odottaminen muuten kestäisi 9kk:tta. :D

Peikkotytsy 7+4
 
Peikkotytsy, mulle järjestettiin pienimuotoiset vauvakutsut edellisessä raskaudessa. Olin menossa töiden jälkeen kaverin luo istumaan iltaa, mutta siellä odottikin isompi porukka kavereita ja olivat leiponeet herkkuja, tehneet vaippakakun ja ostaneet pieniä lahjoja vauvalle. Oli ihana yllätys! Ja tosta että "onko musta äidiksi", niin kyllä susta on ihan varmasti! Toi on semmoinen tunne mikä tulee aina vaan uudestaan ja uudestaan, esimerkiksi nyt kun esikoisella alkaa olla uhman merkkejä ilmassa ja itsellä ei meinaa hermo kestää niin välillä heikkona hetkenä tulee mietittyä että onko musta oikeasti tähän, että oonko ihan surkea äiti. Mutta se menee ohi ja tiedän olevani paras äiti lapselleni :)
 
Täällä ollaan vielä, vaikka keskusteluun en olekkaan aikoihin osallistunut! Laiskuus on todella huipussaan, kun en jaksa kirjautua edes tänne:D

Mielenkiitoisia keskusteluja täällä on kyllä käyty ja niitä olen kuitenkin päivittäin käynyt lukemassa.

Tsempit menetyksen kokeneille:( toivotaan, että ikäviä uutisia ei enää tulisi!

Tervetuloa uusille:)

Ai niin ja vielä kiitokset uudesta pinosta uudelle päivittäjälle!:)

No niin, muistinkohan kaikki...:D

Omaa napaa sitten seuraavaksi..huono olo on ja lähes koko ajan! Aamulla jouduin kyllä pari kertaa hengittelemään etten laatannut päiväkodin pihaan. Syöminen auttaa, mutta kun toisaalta aina ei tekisi mieli syödäkkään, mutta pakko pakottaa ittensä syömään parin tunnin välein.
Onko muilla ongelmaa juomisen kanssa? Mulla on jano, mutta mikään juominen ei tahdo maistua..töissä pakotan itteni juomaan vettä ja jos närästää niin sitten lasi maitoa menee, mutta muuten tiukkaa tekee.

Mulla on tänään varhaisiltra femedassa:) jännitti niin paljon tilata se! Mutta siellä oli taas niin ihana virkailija puhelimessa, että jännitys melkein katosi. Nyt tosin alkaa jännitys taas kohota...

Nyt jatkan töitä vielä hetken. Ja kait sitä pitäis taas kohta jotain syödäkkin:D

Hope 7+5
 
Kävin tänään siellä yksityisellä varhaisultrassa. Vuoto tarkoitti mun kohdalla, että kesken meni.. elikkä mut voi poistaa pinosta.. ei tuu sittenkään syysvauvaa tähän osoitteeseen

Oikein hyvää odotusaikaa kaikille ja tsemppiä näille raskauden alkumetreille :)
 
Hepa_ tiiän että pystyn siihen, mutta silti tulee välillä sellanen epävarmuus itestä. :S kai tää tilanne täs ressaa niin paljo, ku ei tiietä vieläkää koska päästään remontoimaan sitä meidän kodin vesivahinkoa... 3 kuukausi evakos alkaa jo tuntumaan. Ja ku tietää että lattioiden kuivatuski kestää jo ainaki 8viikkoa. Ei voi hankkia vauvajuttujakaan ku ei oo tilaa. :/

Piretti jaksamista ja voimia toipumiseen. :hug:
 
Jaksamisia ja haleja sulle piretti!! Toi on kyllä niin inhottava uutinen joka kerta! :( Toivottavasti enää ei tippuis enempää pois tästä ryhmästä, ihan liikaa menetyksiä jo nyt!

Hope22 tsemppiä ultraan ja heti sit kertomaan miten meni! :)
 
Voi ei Piretti <3

Omakin vuoto pelottaa, varsinkin kun täältä lukee kuinka moni on kokenut menetyksen, aina tulee niitä lukiessa tippa linssiin. Itselläni siis tulee valkovuodon seassa rusertavaa verta, ei siis paljoa, mutta n. puolilla kerroista pyyhkiessä tulee paperiin rusehtavaa, en siis varsinaisesti VUODA, mutta hmmmmh... Stressaa, pelottaa, ahistaa, mutta toivon parasta<3
 
Pahoittelut ja halit menetyksen kohdanneille:hug:.

Peikkotytsy, Mä taisin kattoo saman ohjelman, ton Meille tulee vauva. Pakko kommentoida, että oli kyllä hirvee se toisen pariskunnan mies, ei oikeen näyttäny siltä, että olis halunnu saada lapsen. Niiku tais sanookki siinä ohjelmassa et "vihaa vauvoja", hmm.. Toivottavasti oli pikkusen positiivisempi sitteku vauva synty. En nähny sitä loppua.
Sitten taas ne babyshowerit meni pikkasen yli, ymmärrän/ olis kivakin jos järjestetään jotain suht PIENImuotosta. Mut tollasen hääjuhliin verrattavat bileet ni ei kiitos :D.

Onko musta äidiksi, viime yöna just näin unta et olin laittautumassa baari-iltaa varten. Unessa mietin että kuinka hyvä ilta tuleekaa, kenen kanssa oon ja mihin me mennää. Sitte heräsin ja tajusin et juu eipä ollakkaa ihan vähää aikaa baariin menossa. Pakosti mietin vielä tota unta päivälläkin ja sitä, että kun heräsin niin tuntu ns. pettyneeltä.
Kuitenkin vauva on paljon isompi asia ja todella toivottu. Yritän siis sanoa, että varmasti meidän kaikkien päässä liikkuu ties mitä ajatuksia, eikä kannata tuntea niistä huonoa omaatuntoa :).

Mama<3, Meillä onkin näköjää sama synnytyssairaala, aattelin jo että näikö täällä on ketään muita samoilta suunnilta :)
 
Moi kaikille!

Ja alkuun haleja menetyksen kohdanneille ja plussatuulia lähikiertoihin tarrasukat matkassa! :hug:

Eli nyt uskaltaisin varmaan minäkin liittyä mukaan keskusteluihin, oon taustalla lukenu monen viikon ajan monesti päivässä ja tunnutte kaikki jo niin tutuilta! Eli näillä tiedoilla mennään:

LA 17.9/anskk/23/1.lapsi/PHKS


Kirjottelin tossa plussan (8.1.) jälkeen elokuisissa, edelliset menkat oli nimittäin ollut marraskuun puolella ja laskureitten ja neuvolan mukaan (jossa siis käytiin jo heti 13.1.) LA olis ollut 24.8. Lopetin pillerit siis lokakuussa ja yhdet luomumenkat tuli, kunnes parien välistä jääneiden menkkojen jälkeen ja juuri alkaneiden oireiden jälkeen tein positiivisen testin. :)
Mulle tuli kauhee oikeanpuoleinen hartiapistos, kun luulin olevani rv8+6, ja pelkäsin tietenkin keskustelupalstojen lukemisen jälkeen kohdunulkoista. Päivystyksessä ultrasivat tämän hysteerisen tulevan äidin ja näkyikin pelkkä ruskuaispussi joka näytti viikkoja 4+5 tuolloin. Epäili joko tuulimunaa tai vaan että kierto on enemmän sekaisin kun luultiin ja siinä sitten kauhunsekaisin tuntein odotin 5 päivää neuvolalääkärin aikaa ja tuomiota. Neuvolalääkärissä kaikki olikin ok ja näin jo pienen alkion ja sydämen sykkeen, viikkoja näytti 6+1. Ja tästä 2 viikkoa. Tänään käytiin vielä uudelleen neuvolalääkärissä ja pieni oli kasvanut melkein tismalleen päivien mukaan ja sydän sykki, nukkui vaan niin sikeästi että ei suostunut heräämään vaikka kuinka tökittiin. :D Viikkoja 8+0 mutta pysytään tossa 8+1 nt-ultraan asti.
Tänään sitten aamulla mies kertoi äidilleen ja isälleen, illalla mennään kertomaan mun vanhemmille. Saas nähdä mitä tulevat isovanhemmat sanoo! Vähän tossa jo ihmetteli kun soitin ihan yhtäkkiä että ollaan tulossa, jotain sepitin hätäpäissäni etukäteissynttärilahjasta (omalla isällä viiskymppiset marraskuussa ja äidillä 45 lasketun ajan tienoilla) :D Et pikkasen etukäteen mut kyl ne sit ymmärtää kun tajuu mistä kyse! Muut saavat sitten tietää vasta nt-ultran jälkeen.
Pahimmilta oloilta olen oikeastaan säästynyt, alkuun oli menkkamaisia alaselkäkipuja, nyt kestokrapula mutta oksentamiselta olen välttynyt, super hajuaisti, arat rinnat ja kauhea turvotus, seka kukkivat hartiat. Hyi. :D Normaalit lemppariruoat kuten kana tai banaani (yleensäkkin kaikki makea paitsi laskiaspullat ja mandariini :D ) lähinnä oksettaa, tekee mieli vaan lihaa! :D

Tällä kertaa nyt vaan tällästä omanapailua, seuraavalla kerralla sitten vähän muuta! :)


anskk 8+1
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei piretti, voimia! :(

Mullakin holahti eilen illalla ihan yhtäkkiä kirkasta verta niin että pikkuhousunsuoja tuli täyteen, mutta sen jälkeen ei oo tullut mitään. Toivottavasti oli jotain harmitonta ja oli ainoa kerta.
 
Carioca, kuulostaa sullaki kyllä aika hankalalta tuo syömispuoli. No toivoa sopii, että se odotettu keskiraskaus toisi mukanaan vähän toisenlaisen olotilan!

Piretti, voi ei miten ikävää! Voimia. :hug: Sullakin yritystä takana jo ihan tarpeeksi kauan.

Me kävimme tänään kurkkaamassa ultran kautta epämääräistä möykkyä. <3 Löytyi n. sentin mittanen elävä alkio. Nyt on keskenmenoriski jo tosi paljon pienempi, joten aika luottavaisin mielin tässä ollaan. :)

7+3
 
Voimia menetyksen kohdanneille, en osaa muuta sanoa :hug: niin ikävä aina kuulla näistä ja alkaa miettiä kuin haurasta tää homma on..

mmini: onnea ultrakuulumisista :) kauhia kun ne kasvaa äkkiä.. mulla piti olla 7+0 kun kävin ultrassa maanantaina ja tyyppi oli jotain 6,3mm (keskiarvo kahdesta mitasta), mutta lääkäri sanoikin, että näyttäisi olevan 6 täyttäviikkoa kasassa eli ovis on ollut kai myöhemmin.. no, sydän pumputti, pääasia :)

HoPe22: tulehan kertomaan ultrakuulumiset! :)

täällä on alkanut väsyttää.. ja menkkakipuja, onneksi lieviä, ollut tänään.. vähän huolettaa, oikeastaan paljonkin välillä, että voiko tämä nyt mennä hyvin, mutta oon sitte aatellu sitäkin, että eipä tässä voi ku odotella ja parempi kai se on nauttia ajatuksesta kuin stressata kokoajan! toisaalta hormoonit jyllää joten mieli muuttuu kokoajan, onneksi huomenna alkaa vkl ja voi nukkua kunnolla!

7+5 (vu 6+?) parempi kai laskee menkoista ja tarkentaa sitte np:n jälkeen.. en viittiny kintut levällään alkaa vaatia tarkennusta :D
 
Viimeksi muokattu:
Piretille pahoitteluni ja kovasti jaksuja!

Kaikille muille joilla on vuotoja tms ongelmia kovasti haleja!
Mulla on ollu kolmessa loppuun asti menneessä raskaudessa ollu vuotoja, yhdessä vuosin rv9-22 ja sitä tuli ihan hirveästi välillä, hematooma siellä vuoteli

Uusille tervetuloa! Muhville erityisheipat, jos muistat 10/12 porukasta

ON
Kävin eilen ultrassa, sydän siellä pompotteli mutta kovin oli pieni päiviin nähden 6+1 yhen mitan mukaan ja lopulta sai 6+4..epäili ensin että siellä ois kaks mutta ei sittenkään! Ihmetteli kovasti että miten oon tullu raskaaksi ku mun munasarjat on tooooosi huonossa kunnossa pco on vaan pahentunu lääkityksestä huolimatta..mutta pikkunen on siis oikeassa paikassa ja sydän lyö se on pääasia

C ja kullannuppu 7+0 poks täällä
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Tämäkin taitaa uskaltautua liittymään ketjuun.

BertiS/30v./1./4.9./Kys

Meillä on taustalla hieman pidempi tarina vauvahaaveiden suhteen. 6,5 vuotta yritystä takana, 4IVF hoitoa, 2 keskenmenoa, useita muita lääkehoitokokeiluja. Lokakuussa söin viimeksi letrozol-nimistä lääkettä ovulaation induktioon. Se oli kuudes ja viimeinen kierto sille lääkkeelle. Seuraavana suunnitelmissa oli munasarjojen rei'itys laparoskopiassa. Rinnat tuli kipeeks vähän ennen joulua, mut en uskaltanu toivoa et ois raskaana. Tammikuun loppupuolella mulla oli soittoaika lääkärille ja tein varmuuden vuoksi raskaustestin, joka olikin sitten yllättäen positiivinen. Sain heti muutaman päivän päähän varhaisultran lapsettomuuspolille ja siellä todettiin rv 8+4 silloin. Kovasti on oltu ihmeissään molemmat miehen kanssa ja sukulaiset myös. Kimpassa miehen kanssa on oltu 9 vuotta.

Väsymystä, palelua, huonovointisuutta on ollut tämä alkuaika. Hajuaisti on myös erityisen herkkä. Kova pelko ja jännitys on vielä, että kuinka käy. Voiko tämä luomuvauva nyt olla meille suotu vuosien yrityksen jälkeen...

Tänään kuitenkin jo 10+0 ja joka päivä varmempi olo:)
 
Voi Piretti sinäkin, tuli ihan tippa silmään kun luin viestisi. Jotenkin erityisen kovasti toivoin sinun saavan hyviä uutisia mutta kun ei niin ei. Alan jo vahvasti uskoa tuon 26.9 olevan jotenkin huono päivä vauvautumisen kannalta...

Täällä ei näkynyt tänään verta mutta päätimme eilisen jäljiltä tilata sittenkin ajan varhaisultraan ja nyt on uusi aika edessä 17.2. 6+0 todettiin syke päivystyksessä ja tuolloin olisi 8+3 joten jos siellä elämää vielä on niin varmasti se saadaan näkyviin.

Moni on valittanut ummetuksesta, mutta minä taidan olla porukan kummajainen kun olo on täysin päinvastainen. Maha on täynnä ilmaa ja ihan hirveitä vatsanväänteitä! Aina pelästyn että nytkö se tulee ulos mutta onneksi ulos tulee jotain ihan muuta...tuon lisäksi hirveä ripuli plussauksesta lähtien. Jee. ÖISIN. Minen tajua, kuka herää yöllä kykkimään pöntöllä, jopa monta kertaa. Noh, minä näemmä ainakin.

-Napsi 6+6-
 
  • Tykkää
Reactions: piretti
jennu91 joo sama jakso. Siinä ei viel näytetty, et se olis päässy synnyttää jonka mies oli nii vauvakammoinen. :D ehkä ens jaksossa.

Meillä mies tiskaa tiskiä tällä hetkellä. Iha tippa tuloo linssiin ku se jaksaa nii tehä kaikkea nyt ku mä en saa mitään aikaseks ja vaan valiran huonoa oloa. Toki se käy välillä värkkäämäs moottorikelkan kans, jotta saa muutaki aatella. Mut on se nii kiva. :) pakko hehkuttaa.
 
Ja taas pettymyksiä.. Piretille osanotot :(

Nyt sais luvan olla saldo täysi noiden uutisten osalta mun puolesta.

Siitä sarjasta. Mä katoin kans sen Meille tulee vauva-ohjelman. Tais ol brittiläisiä pariskuntia, ei siitä aksentista vaan voi erehtyä. Vaan hiuken meni yli ne vauvakutsut, mut mikäs siinä jos tykkää ja rahaa on. Mul menis järki jos olisin sen toisen pariskunnan miehen kans yhdessä. Ei oo todellista kuinka vastenhankanen se oli, ihme et oli siel synnärilläkä sitte :D Mut sulonen oli se toinen mies siin tilantees ku vauva putkahti ulos, sehän kyynelehti. Ja jatkuvaan kannusti sitä viimesee asti tällingissä olevaa naistaan jaksamaan. :)

Ei mullaka ummetust oo ku päinvastoin. En oo ees nii kiinnittäny asiaa huomiotaka :D

t.Emeli 7+5
 
Nyt vois kyllä loppua huonot uutiset jo! :(

Kertominen muille tuntuu enkelin jälkeen ihan hirmu vaikeelta. Molempien porukoille edelliset kerrottu heti, mut nyt ei tiiä kun mun pari ystävää. Vloppuna tarttis miehen vanhemmille kertoo ja kysyö esikoisen lapsenvahdiksi ens viikon neuvolan ajaksi...

Huono olo löysi jälleen tiensä tänne. En kyllä epäilly etteikö tälläkin kertaa löytäis :D Ajotus sama, kun ennen ja toivottavasti loppuis aiemmin.

Nukun yleensä kyljellään tai selällään eikä vielä oo asennon tai muutenkaan nukkumisen kans tullu ongelmia. Jos menee samalla kaavalla ko ennen niin jossain vaiheessa valvon aamuyöllä klo2-4 :(

Nyt vielä vikat iltapalat niin jaksaa aamuun

Kirppu ja pähkinä 7+0
 

Yhteistyössä