Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *helmikuussa*

Raskaushieronnassa käyty, aah <3 Suosittelen, jos vaan budjetti antaa myöten. En pysty enää olemaan vatsallaan niin tuo oli siitä hyvä, että hieronta tehtiin kyljellään sellaisilla erikoistyynyillä tuettuna. Alkoi veri kiertää paremmin hartioissa ym, jee!

Myötätuntoa keskenmenon kokeneille.
 
Nyt äsken kävin vessassa ja nyt paperiin pyyhittäessä tuli kirkasta verta... Aiemmin siis ollut vain vähän valkovuodon seassa... Eipä tuota nyttekään mitenkään paljoa ollut, mutta huomattavasti enemmän, kuin aiemmin... Inhottavaa tämä stressi, epätietoisuus, pelko ja jännitys :( ja ummetusta täälläkin, koko ajan mahassa outo olo, en tiedä mikä kipu ja outous on aina ummetusta ja mikä muuten vaan raskautta ja mikä mitäkin :D
 
Huomenta vaan! On ollut niin ikävä tänne kun olen siirtynyt facebookin asiakkaaksi :D jotenkin tänne ikävä kun muistan nimimerkit.facebookista en muista ketään.
Olo oli eilen ja toissapäivänä super huono.oksennus lentää ,eilen olin ihan kuumeisen ja kipeen oloinen mut eihän sitä lämpöä ollut eli vaan raskaus oloja mitä luulee et oikeesti tulossa sika kipeeks :) eilen otin yhden paracetamolin ja tänään yhden kun päätä särkee.En kuitenkaan aio ottaa enempää kun yhden päivässä vaikka kuinka särkis. Kahvin juonti jäänyt ja mitään ruokaa ei tee mieli mutta silti miwtin syönkö liikaa ,aika ristiriitaista :D hyvvää päivänjatkoa kaikille pikkumasuille <3
9+6 <3
 
Ootko Mama<3 ajatellut käydä tarkistamassa tilanteen ton verenvuodon takia?

Mul on nii kauheat päänsäryt päällänsä et en tie miten päi tän työpäivän vetäs.. Huhhuh.. En tie onko syy vai seuraus tää pahoinvointiki lisäksi. :|

t.Emeli 7+6
 
Pahoittelut km kokeneille :(

Eilen kävin otattaan lääkärin määräyksestä hcg:n joka oli 35 505. Alkuraskauden ultra tänään, mutta ei saanut mitään näkymään. Sanoi sen johtuvan eteenpäin kallellaan olevasta kohdusta. Oishan voinu tietty näkyäki jos ois ultrannu alakautta, mutta sanoi ettei ala sitäkautta ultraamaan kun odotan gynenpolille aikaa. Soitinpa sitten polille eikä ollu lähete mennyt perille. Onneks saivat äkkiä tk:sta laitettua uudestaan menemään ja lupasivat tänään polilta soitella. Jännittää ja pelottaa onko siellä enää ketään hengissä ja oikeessa paikassa. Tietysti pitää jännittää ensviikkoon :( Onneks se kohdun alrkuus on sentään kaikonnut minimiin.

Sain eilen kuulla että veljeni saa lapsen elokuussa, aivan mahtava sattuma :)

Napsi: Mun hedelmällisyyskoru on sellanen hopeinen, jossa on naishahmo.


Nenna rv 7+6
 
Ultrassa löytyi eilen yksi pikkuinen oikeasta paikasta<3 koko vastasi 8+2 viikkoa, eli humpsahdin kerralla yhdeksännelle raskausviikolle:D femedan ultraaja olavi ylikorkala on aivan ihana ja voin häntä suositella täydestä sydämestäni, jos joku vielä miettii ultraan menoa:)

Ilokarpalo, tuo raskaushieronta kuulostaa aivan ihanalta!:) toivottavasti itsekkin jossain vaiheessa pääsisin.

Paljon tsemppiä vuotojen ja muutenkin epätietoisuuden kanssa eläville<3

Hope 8+3
 
Kiitos kovasti tsempistä ja virtuaalihaleista :) On se eri asia saada vertaistukea täältä teiltä samassa alkuraskauden jännäysvaiheessa olevilta, kuin kavereilta, jotka eivät vielä oikein ymmärrä miksi tämä muka tuntuisi niin pahalta, kuin se nyt tuntuu.. Yllätyin itsekin miten nopeasti pieneen kiintyy ja rakastuu..

Toivon, että teistä kaikki saavat sen syysvauvan syliin elikkä paljon paljon tarrasukkia teille kaikille ja muutenkin mukavaa odotusaikaa :heart: :flower:

muoks. olihan se tarrasukkia? :confused: :D
 
Viimeksi muokattu:
Hei

Pieni on onneksi matkassa mukana edelleen pelkään paljon komplikaatioita.
Kokemus on 20+ keskenmenoa, ahdistaa mutta yritän pitää positiivisen mielen yllä ja vain toivoa! :)

Oireita on ihan kunnolla. Nytkin olen kotona jäin aamulla kun oksentamisesta ei tullut loppua ja nyt alkaa vasta rauhottua. Lisäksi närästää ja turvottaa mutta ei se haittaa :)

Viikonloppuna on tarkotus lähteä serkun häihin Lappiin, onneksi ei ole kovin juoma täyteiset juhlat.
Mutta tulen kirjoittelemaan paremmin myöhemmin.

Mirkku 10+0
 
Voimia piretti! :hug: Sinulle myös, Mama<3

berits, huh minkä matkan olette joutuneet käymään läpi. Minulle tulee aina paha mieli kun luen pidempään yrittäneiden tarinoita, kauheaa että jouk voi joutua odottamaan niin kauan. Sydämeni pohjasta toivon että teille nyt pieni suotaisiin!

peikkotytsy, tuosta "onko minusta äidiksi" tms... Luulen, että kaikki käyvät samanlaisia ajatuksia läpi, oli lapsi suunniteltu tai ei. Minusta ne ovat ihan normaaleja ajatuksia, oikeastaan oudommalta kuulostaisi, jos joku ei ollenkaan miettisi moista, olisiko sellainen ihminen lainkaan tietoinen tunteistaan tai muuten todellisuudessa kiinni? Lapsihan on valtava muutos ja tuo elämään varmasti niin positiivisia kuin negatiivisiakin asioita. Itse uskon että äidiksi kasvetaan sen lapsen myötä eikä kukaan ole ikään kuin etukäteen "valmis". :) Toki nämä ovat vain lapsettoman pohdintoja, ehkä joku muutaman maailman jo pyöräyttänyt osaisi vastata paremmin :D

Minulla on tippunut paino ihan törkeästi raskauden aikana. Kiloissa muutos ei ole suuren suuri, mutta kun on jo valmiiksi kukkakeppi, niin muutos tosiaan näkyy ja tuntuu. Painoin tänään aamulla 46,9kg, saman verran kuin joskus 13-vuotiaana! No, onneksi pahoinvointi on alkanut lievittyä, tai oikeastaan se on melkeinpä kokonaan loppunut, ehkä sitä saisi jotain alaskin taas. Tosin hermostuttaa hirveästi tuo pahoinvoinnin loppuminen, nytkö se sitten meni kesken? Voiko se jo näin aikaisin loppua? (Ruoka ällöttää kyllä jonkin verran vieläkin, mutta ei ole jatkuvasti sellainen olo kuin olisi auton kyydissä jossain mutkaisella pikkutiellä). Haluan oman ultrauslaitteen! Loppuisi tämä epätietoisuus :D

Fritang 8+1
 
Mulla tänään 7+0 tai 7+1. Noi laskurit antaa vähän eri lukuja. Joka tapauksessa uudella viikolla taas kerran! :) Nyt on ollut viime aikoina luottavainen olo, että hyvin tää menee. Neuvola ens viikolla ja sit ei pitäiskään enää olla kovin pitkä aika ekaan ultraan. Jee!
 
Minultakin on paino tippunut muutama kilo. Tänään meni 9. viikko käyntiin! Mulla on vasta ensimmäinen neuvolakäynti 17.2, silloin olen 10+3. Aika myöhää mun mielestä kun täällä luen että usein muut ovat jo käyneet ultrassa.

Voimia kaikille tarvitseville! <3

Ceceli 8+0
 
Suuresti haleja ja sympatiaa keskenmenon kokeneille. Ymmärrän todellakin, että on jo kiintynyt pieneen. Järkyttävältä tuntuu aina kun lukee uudesta :'(

Fritang, juuri se: "kuin olisi auton kyydissä jossain mutkaisella pikkutiellä"! Mulla on ihan koko ajan sellainen olo. Ja ihme kyllä niinpäin, että aamut on vielä ihan ok, mutta lounasajasta eteenpäin ihan hirveetä ja illat kaikista pahimpia.

Mulla kanssa on se sama juomaongelma, josta joku jo puhuikin. Koko ajan jano, mutta ei tee mieli juoda mitään. Entinen kahvijuoppo on myös joutunu jättämään kahvin ihan kokonaan pois, haju jo ällöttää.

Jee, tänään jo 9+0! Joku joskus puhui, että tää 10. viikko on kaikista pahin olojen kannalta, sitä odotellessa... :x

Aniko & pomppi 9+0
 
Kukkuu! Ultrassa käyty Ja löytyi ihan oikeasta paikasta pienessä "yksiössään" pikkuruinen asustelija, jonka sydän jumputti vimmatusti!!!:heart::heart::heart: Pieni siellä vähän heilutteli jalkojaan ja vähän kättäänkin vilautti tervehdykseksi. <3 Viikkoja olikin oletettua vähemmän, nyt siis 9+3 (oma arvaus oli n.10+2), Joten La määrittyykin nyt 9.9.2014,, siis PÄIVÄÄ ennen omia 22v synttäreitäni, mitä parhain synttärilahja siis tiedossa!!!!:heart: Varattiin uusi np-ultra aika 4.3, jolloin viikkoja on sitten 13+0. :)
Laskeskelin tuossa, että olen tästä pienestä siis ne haamuplussat saanut jo rv 3+3, hurjalta tuntuu että jo niin aikaisin! ;)

Phuuh, sydän pakahtuu onnesta, vähän väliä pakko vilkuilla noita mukaani saamíani kuvia pienestä..;)


Minulle voisi nyt siis päivittää tietoihin
KapuH/21v/2.lapsi/La 9.9/Js

KapuH & jiri 9+3.
 
No nyt loppu päivänä ei ole tullut yhtään vuotoa, aamullakin siis sen verran, että peukalonpään kokoinen läntti tuli verta. Sen jälkeen päivä on ollut muutenkin tosi hyvä, olo ei ole tuntunut ummettuneelta, ja jotenkin muutenkin hyvä olo. Tuollaiset pienet kivuttomat vuodot kuitenkin on yleisiä ja useimmiten vaarattomia, joten toivotaan parasta. Tiistaina on neuvola, joten ajattelin sinne asti olla, ja siellä kysellä niin vimmatusti vuodoista sun muista.
 
Paljon haleja menetyksen kohdanneille!

Päivitän lyhyesti (tunnen oloni niin itsekkääksi, kun en pysty keskittymään huonolta ololta teidän viesteihinne niin, että voisin vastata kunnolla), sillä oksennus on koko ajan kurkussa, eikä koneella voi olla kuin hetken kerrallaan. Eli siis, paha olo jatkuu ja sain ohjeita juoda appelsiinituoremehua elektrolyyttitasapainon ylläpitämiseksi, sillä ilmeisesti valkoiset ja mustat sahalaitakuviot, joita näen, ovat merkki tuon tasapainon järkkymisestä ja ilmeisesti se on vaarallistakin. En vain saa pysymään appelsiinimehua sisällä. Se sattuukin mahalaukkuun, joka on oksentelusta ihan arkana. Hampaatkin tuntuu inhottavilta, aivan kuin kiille olisi lähtenyt jo pois. Aion pyytää maanantaina uuden lääkäriajan ja lisää saikkua, ei tästä tule mitään.

Rinnat on yhä järkyn kipeät, ja alavatsassa tuntuu sellainen "möykky" jo. En käsillä saa sitä tuntumaan siis, vaan olo tuntuu seistessä siltä, kuin olisi greippi häpyluun takana. Eli kait siellä joku kasvaa. Mutta miten mä jaksan tätä oksentamista vielä ainakin sen kolme viikkoa??? Puolitosissani nyyhkin miehelleni yksi ilta, et "Tää on SUN vika!" :D

Pyrin olemaan aktiivisempi heti, kun koneella olo ei heitä päälle vessareissua, mutta sitä odotellessa...

Mimzy ja yksinäinen matkaaja th 11+0, vu 10+1
 
Voimia kaikille menetyksen kohdanneille!

Olo jatkuu krapulaisen ällöttävänä. Juuri tällaisen olon takia en itse paljonkaan käytä alkoholia ja nyt tätä on vaan kestettävä päivä tolkulla. Myös närästys vaivaa. Välillä vaikea keksiä syötävää, kun ei oikein keksi mikä menisi alas. Varsinkin juominen teettää ongelmia, kun mikään juotava ei maistu :-(

Tänään kävin siskon tytön kanssa kirpparilla. Hän odottaa kesävauvaa. En kertonut vielä itse odottavani myös, vaan iloitsin hänen odotuksestaan. Hypisteltiin vauvan vaatteita eikä kyllä yhtään vielä tuntunut siltä että itsekin niitä pitää pian ostella. Ihana oli kun pystyi olla avuksi, kun toisella ei ollut hajuakaan minkä ikäisenä vauvat käyttävät minkäkin kokoisia vaatteita :-D Kauppareissulla iski hirveä jano ja öklö olo. Kaupasta ei meinannut löytyä mitään syötävää tai juotavaa minkä olisi saanut alas. Päädyin smoothieen ja tuntui olevan oikea ratkaisu :)

Huomenna "poksuu" 7+0 ja tiistaina olis se ultra....

SuSette82
 
Jes. Viimeinkin päivä, jolloin ei oo niin krapulainen olo. On vähä saanu tuumaillakki että mitähän söis. :) otin itteäni niskasta kiinni ja kävin jopa lenkilläkin. :)

Äitin kans ollaan ny juteltu mimmone sen viime raskaus oli 13vuotta sitten kun mun pikkusiskoa odotti. Lähinnä kuinka se oli ollu niin pieni piste vain ku sydänäänet oli jo kuulunu. Sanoin että periaattees niitten pitäis mullaki jo kuulua, mut vasta kahen viikon päästä on neuvola. Se meinas ettei varhaisultraan kannata mun ny mennä, jos ei oo mitää vuotoja tai muuten epäilytä sikiön kunto. Tokihan se olis kiva nähä että siellä jotain on, mut onhan siellä ennenku toisin todistetaan. :) minkäänlaista vuotoa ei ole siis ollut.
Äiti muistutti hampaiden pesusta. :D jep... Äidit on äitejä, mutta öähinnä nyt kun vauva kerää kalkkia ja tekee omia luita ja hampaita niin multahan še ne vie jos ei muualta saa. :D ja mua ku etoo koko hampaiden pesu. Hyh..

Peikkotytsy 7+5
 
Tänään oli eka neuvola ja osasin jo teidän ja kälyn kertoman perusteella odottaakin, ettei siellä mitään tapahtunut, joristiin vaan, ja labraan tietysti passittivat... Saan kuulemma kotiin kutsun ultraan ja ajankohta olisi viikoilla 10-13 (tänään siis 7+6). Sydänääniäkään ei neuvolantäti kuunnellut vaan valitteli että siitä on vaan tullut niin monelle tippa linssiin ja pelko puseroon kun eivät ne vielä tässä vaiheessa raskautta yleensä kuulu.

Eli ei edelleenkään mitään hajua siitä odotanko taas kaksosia vai tällä kertaa yksöstä, tai varmistusta sille että kaikki on kunnossa... Oma olo on ollut kyllä yhtä yrjöämistä ja unisuutta, ja tissien arkuutta, oireet ovat sen kun vahvistuneet, kaikki hajut ällöttävät, joten en osaa olla huolissani, haluan ajatella että nämä ovat selviä merkkejä siitä että raskaus porskuttaa erittäin käynnissä. Senkin panin merkille että olen tosiaan uudelleensynnyttäjä eli neuvolassa tullaan käymään harvemmin. Yritän ajatella positiivisesti että sinänsä hauskaa kokeilla "vanhanaikaista" raskautta ilman jatkuvia nykyajan apuvälineitä sikiön tilaa koko ajan seuraamassa :) Sikiöseulonnoille sanoin ei, kuten viimeksikin.

Ja sitten, VOI EI, verenpaineeni oli aavistuksen verran koholla ja hetikös neuvolantäti kiiruhti kieltämään minulta salmiakin, suolakurkun sun muut suolaiset herkut joilla olen viime aikoina pitänyt kuvotusta kurissa... Varmaan siksi muuten olikin koholla kun aamulla yökötti niin etten pystynyt mitään muuta syömään kuin salmiakkia ennen neuvolaan lähtöä ;-)

Päiväunilla näin unta kaksi- tai kolmivuotiaasta tummakiharaisesta tytöstä, jonka kanssa leikin, ja kun katsoin häntä silmiin tajusin että ne olivat mieheni silmät ja että lapsi oli se jota odotan. Mutta jos tämä on enneuni niin sitten se kumoaa edellisen enneunen ;-) Viimeksi kun uneksin masuvauvastani, näin nimittäin unta kaksospojista!

Oletteko te muut "nähneet" masuvauvaanne unessa isompana? :-D
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon toivottoman väsynyt! Tuntuu, että raahaudun tilanteesta toiseen jossain ihme sumussa. Yöllä sit kuitenkin saatan heräillä ja valvoskella tunninkin. Ja sama ralli jatkuu aamulla seiniin törmäillen.

Pakko pyytää anteeksi ja vain pahoitella yleisesti niiden puolesta , joilla oikeasti on ongelmia vuotojen tai pahoinvoinnin kanssa. Nimimerkit ei vaan tässä olotilassa pysy mielessä. Noi todelliset raskauden ongelmat on kyllä hyvinkin tuttuja, joten tuntuu tylsältä valittaa väsymystä, mutta minne sitä purkautua, jos ei vaik tänne.

Huoh ja puuh, aurinkoisempia päiviä odotellessa!

Koikoi ja minimuru 10+3
 
Minä näen lähes joka yö unta olevani jossain juhlissa tms, ja juovani hirveät kännit, vaikka tiedostan siis unessakin olevani raskaana.. Ahdistavalta tuntuu kun siinä unessani en ole ikinä varma onko se unta vai todellista, kun on niin toden tuntuista.. :/
 
Heipat kaikille!

Täällä ilmoittautuu äippä (ikivanha,kääk 41 v. :))! Ennestään 8 vee tyttö. Nyt laskettu aika 2.9. ja voi mahdoton tätä vaivojen määrää :/. Melko vaivainen oli jo tuo eka raskaus ja sen helpommalla en taida nytkään päästä. Pahoinvointi,armoton turvotus/lihotus,päänsärky,iskias,sydämen tykytykset.. mutta tärkeintä toki että kaikki menis kunnialla ja hyvin loppuun saakka.

Onnea kaikille kanssasisarille :) !
 

Yhteistyössä