Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

Mä ajattelin kanssa tosiaan pitää ensin kesälomat (jo kertyneet + tämän vuoden lomat) ja jäädä suoraan äippälomalle. Meillä vaan saa olla sen neljä viikkoa putkeen, mutta toivottavasti tässä kohtaa nyt olis poikkeus ja sais pitää kaikki putkeen. Meillä saa lomia säästöön, max 20vrk. Itse en tosin halua niitä säästöön jättää. Toivottavasti kaikki menee lomien kanssa hyvin, niin ei tarvitse tässä työssä sitten olla ison mahan kanssa enää vaan pääsis lomille jo kesäkuun puolivälissä :)
Miehen lomia ei olla tarkemmin suunniteltu, kun tekee kuitenkin etätöitä niin paljon, että on ihan sama, missä välissä hän isäkuukautensa pitää :D Meillä on onneksi tuo hyvänä etuutena, niin saan itse nukkua tarvittaessa päikkäreitä päivällä tai muullalailla kerätä voimia. Ensin mietin, että mitähän raskaus ja vauva-aika tuo tullessaan, mutta mies on suhtautunut asiaan yllättävän positiivisesti ja on pohtinut noita etäjuttuja etukäteen, että oon kyllä hyvin tyytyväinen mieheen :)

Vielä huominen päivä ja sitten ultraan. Saa nähdä, meenkö tiistaina aamupäivällä pitkin seiniä, kun aika tuntuu matelevan..
 
Nyt menossa rv12+1, ja eipä edelleenkään kovinkaan paljoa kirjoitettavaa raskauden suhteen :--D Pahoinvointi loppunut ja tulevana perjantaina ensimmäinen ultra, se tuntuu ainakin mukavalta!

Lueskelin noista teidän sukupuolitoiveista niin me molemmat enemmän poikaa ajatellaan ja itselle tuntuu luonnollisemmalta kun on ollut enemmän poikalapsien kanssa tekemisissä. Jos mietiskelen vauvaa niin jotenkin vaan miellän sen pojaksi :--D Mutta eihän sillä ole oikeasti mitään merkitystä kumpi on, naureskelin joskus, kun joku kirjoitti jollain palstalla että on pettynyt lapsensa sukupuoleen ja monta kuukautta lapsen syntymän jälkeen on katkera kun lapsi olikin poika :-DD Oivoi
 
Sukupuolitoiveista, eli mies toivoo poikaa. Ennestään meillä on kaksi tyttöä <3 Ensimmäisen kanssa toivoin tyttöä oikeastaan siksi, kun kaikki muut toivoivat esikoiseksi poikaa. Niin, ja meillä oli ihana nimi sovittuna tytölle jo kauan ennen kun olin raskaana :D Tyttö tuli sitten, ja toisesta en oikeastaan välittänyt kumpi olisi. Hätäpaniikki pari viikkoa ennen synnytystä tuli, kun emme keksineet sopivaa tytön nimeä, pojan oli valmiina. Onneksi päästiin nimestä sopuun sitten, koska toinenkin oli tyttö. Muistan kun hän syntyi, että tuijottelin hölmistyneenä jalkojeni väliin ja ajattelin "oi, se on vauva". Kuulin kun mies sanoo vierestä "se on tyttö", ja silti uudestaan vaan ihan pihalla katselen ja mietin "se on VAUVA!". Johtuu siis varmaan siitä, kun esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, enkä nähnyt häntä kun vasta tunnin, parin päästä sektiosta, kun toivat sen vauvalasta. Nyt mies toivoo kiihkeästi poikaa, koska tämä lapsi jää viimeiseksi. Edelleen minulla ei ole mitään erityisiä toiveita, mutta miehen takia toivon, että vauva olisi poika. Tällä kertaa aiomme myös kysyä sukupuolta rakenneultrassa, emme jätä enää ylläriksi. Ja toisaalta, meillä ei ole enää mitään pienten lasten juttuja kotona, eli kaikki joutuu hankkimaan alusta... :)

Omaa napaa... Huono olo jatkuu lievänä. Eikö se koskaan helpota?? Hirveä huoli vauvasta, sillä mahaa on kivistellyt tässä jo viikon verran. Jos pissahätää yrittää yhtään pidätellä, koko mahaa särkee. Enkä ole mitään erityisiä tuntemuksia liikkeistä tuntenut enää niitten muutamien muljahdusten jälkeen. Suorassa istuminen tuntuu myös pahalta mahassa, maha ihan kuin "väsyy" siihen, pitäis olla löhöasento. Tietty huono olo ja oksennus kurkussa ei auta siihen, haha. Onko kellään muulla tällaista? Toki olen myös ylipainoinen, enkä edes kolmen viikon oksennusputkella muuta kuin sain itseni kuivumaan (tippaan) ja painon nousemaan 2kg... *huokaus*

Mimzy ja yksinäinen matkaaja 13+3
 
Mimzy: joo, mahaa särkee mullakin pissahätäisenä ja suorassa pitkään istuminen tai ylipäätään pitkään istuminen ei tunnu mukavalta ja saattaa aiheuttaa kivistystä/särkyä. Tekee mieli olla vähän takakenossa, niin vatsalla enemmän tilaa. :) Itse oon normipainoinen, mut silleen jakautuneena että pitkät jalat ja tosi lyhyt selkä. Vatsa oli pömppämallinen jo ennen raskautta, saati nyt. Äkkiä tulee ahtaaksi vatsa ja alkaa kasvaa eteen päin (siis ulos kropasta suuntaan). Mut ei se mitään, näillä mennään mitä on oman kropan rakenteeksi sattumalta tullut hedelmöityksen seurauksena kauan sitten. :)
 
Minulla on kaksi tyttöä jotka haluavat masuvauvasta "söpön siskon eikä mitään rumaa veljeä". Minä taas toivon poikaa koska minulla on jo kaksi tyttöä ja toivoisin saavani kokea myös pojan äitiyden, lisäksi nykyinen mies on stereotyyppisen miehekäs mies ja luulen että hänkin toivoo poikaa vaikka kieltäytyykin toivomasta ääneen ja väittää ettei asialla ole väliä. Hän kun aina välillä tuntee olonsa ulkopuoliseksi kun minä ja tyttömäiset tyttäreni teemme tyttöjen juttuja. Joten miehellekin toivon poikaa. Ja mehän jännätään edelleen onko siellä yksi vai kaksi kun jo yhdet epäidenttisen kaksoset saaneen naisen mahdollisuudet saada niitä lisää on niin iso, todennäköisyys 20 % per raskaus. Olenkin miettinyt että ongelmahan ratkeaisi kätevästi jos tulisi tyttö-poika -kaksospari =) No joo, sitten elämästä tulisi kyllä muuten ihan hullunmyllyä...

No, nämä nyt ovat vain toiveita, täytyy tietysti osata luopua niistä jos asiat eivät menekään niin kuin toivoo. Ja sukupuoli-identiteetin kanssa voi tulla yllätyksiä. Olen muuten monesti miettinyt, miten ihmeessä omista tytöistäni tuli tuollaisia prinsessatyttöjä kun itse olin pienenä tosi poikamainen ja pidin tyttöjen leikkejä monesti ihan tylsinä. Oma äitini taas harmitteli kun hänen ainoa tyttärensä oli mieluummin peikko tai merirosvo kuin prinsessa!
 
Liikkeistä: mun oma kokemus on ekasta vko 18+, tokasta 15-16 ja kolmannesta 13-14. Osittain varmaan kokemus opettanut tunnistamaan. Luulisin, että liikkeet alkaa tuntumaan tälläkin kertaa muutaman vkon päästä, kohtu on jo ulospäin möllöllään. Vatsa on sen näköinen, kuin ekassa raskaudessa joskus 20+ ja kohdunpohja tuntuu tosi korkealla.

Sukupuolesta: mun mielestä toivoa voi, eikä se tarkoita, ettäkö pettyisi jos toive ei toteudu. Mulla on ollut sama "hassu" syy toivoa esikoisesta poikaa, kuin minkä joku muukin tuossa jo aiemmin esitti, eli halusin, että mahdollisella tyttärellä olis isoveli. Aiemmin oon esittänyt aina toiveen, että jos valita sais, niin kumpiko olis toiveena. Tällä kertaa odotellaan rakenneultraan asti sukupuolineutraalisti :) Tosin SE OLO on yleensä tullut vasta puolivälin paikkeilla ja musta on ollut aina hauskaa seurata, pitääkö ihmisten sukupuoliolot paikkaansa. Ja jälkikäteenhän on aina helppo sanoa :D

merivellamo ja Kumpulainen 10+4
 
Piiiiiitkästä aikaa! Puhelimella ei jaksa näpytellä ja koneelle ei muka ikinä löydy aikaa.. :D

Hepalle ja Keltakukalle tervehdys! :wave: Eipä sieltä viime vuoden helmikuisista tainnut muita täällä olla?

Täällä odotellaan kauhulla tunnin päästä olevaa ultraa, perjantaista asti vuotanut verta enemmän ja vähemmän, sekä menkkamaisia kipuja ollut koko viikonlopun.. Noh, kohtahan se selviää onko kaikki ok. Jotenkin itsellä vaan alusta asti ollut semmoinen olo etten edes olisi raskaana, kun ei sitä oloakaan ole ollut..

Palailen vielä illan aikana, toivottavasti hyvin uutisten kera

norpu
 
Kovin haikeaksi vetivät norpun uutiset. Niin pitkälle jo päästiin... Nämä keskenmenot auttavat meitä onnekkaita muistamaan, ettei lapsia saa pitää itsestäänselvyytenä, tuntemaan nöyrää kiitollisuutta.

Olenkin nyt tällä hetkellä tosi kiitollinen siitä että viime viikolla minulla oli se verenvuotoepisodi, ja sain sen seurauksena kuulla vauvan sydänäänet (veri olikin omaani). Tietää että todistettavasti ainakin vajaa viikko sitten masussani oli elävä vaavi ja silloin elettiin jo yhdettätoista viikkoa joten ennuste on jo tosi hyvä.

- Bhumi ja sykkiväsydäminen, rv 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Tsemppiä norpu! :( Olihan siinä ketjun viimeiset huonot uutiset?!

Mulle iski sitten eiliselle oksennustauti ja ai että kun minä niin tykkään siitä oksentamisesta!! Onneks se menee yleensä 12h ohi. Inha tauti.

Minä en muista toivoinko esikoisesta tyttö vai poikaa vai miten se meni, mutta poika tuli ja on ollut ihana päästä seuraamaan poikien maailmaa noin läheltä. Toisesta toivoisin melkein tyttöä, että esikoinen saisi olla perheen ainoa poika, äitin poika, ja haluaisin myös päästä kokemaan sen tyttölasten maailmaan kasvattamisen ja saada käyttää lapsella mekkoja jne. Esikoinen toivoisi kyllä pikkuveljeä. Miehestä en tiedä mitä toivoo vai toivooko mitään. Toisaalta jos tulis poika, niin kaikki vaatteet ja lelut kävis semmosenaan. Itellä tyttöolo, kosks olo on ollut tosi paljon huonompi kuin poikaa odottaessa.

Mulle vois päivittää (oon puhelimella enkä osaa värjätä punaiseksi):

22.9. Vuuti/29/2./Kys

Vuuti, 10+4
 
voi norpu... aivan kamalaa... :( voimia ja jaksamista!

itselläkin ollut tuo km paljon mielessä nyt, kun viimeksi tuli näillä päivillä se km...
mutta täytyy vaan pysyä positiivisin mielin ja kun on noita oireitakin eikä ole vuotoja ollut tms...

*emppu* 11+4
 
Voi ei norpu, just olin tulossa toivottamaan onnea ultraan :/ Jaksuja sinne, tosi kurja juttu!

Täällä on olot vähän parantuneet, mutta edelleen se kakkavaipan vaihto on jotain ihan kamalaa kun koko ajan yökityttää. Onneksi oon saanut aika hyvin delegoitua ne miehelle, vaikka tuo neiti aikamoinen kakkamasiina onkin. Viikonloppuna vietettiin tytön 1-vuotis synttäreitä, en voi vieläkään käsittää miten nopeasti tää vuosi on mennyt.

Liikkeitä aloin esikoisesta tuntea joskus rv 16+ muistaakseni.
 
norpu :hug: olen pahoillani. Mutta oikeassa olet; naisen/äidin vaisto tietää kun jokin on pielessa. Itselläni ollut tuo tilanne vähän yli kahdeksan vuotta sitten ja silloin sanoin heti plussan saatuani että jokin ei ole hyvin ja tämä ei pääty siihen että meille tulee vauva. Oikeassa olin, ei tullut vauvaa vaan oli myös keskeytynyt keskenmeno. Alkion kehitys oli loppunut noin rv 7 ja tyhjennys tehtiin lääkkeillä rv 9+5 kun vuoto ei alkanut itsekseen. Raskasta tuo oli joten voimia toipumiseen.

Toivottavasti pinon huonot uutiset on nyt vihdoin ohi, en kenellekään toivoisi mitään tuollaista.

Jännittää aivan älyttömästi oma nt ultra vaikka siihen on kaksi ja puoli viikkoa aikaa. Meinaa tulla uniin että tulee huonoja uutisia :( Noh, pitää yrittää pysyä positiivisena.

Ja uusi viikko taas pyörähtänyt käyntiin, yhdestoista raskausviikko alkanut vihdoin :)

muhvi ja pätkis rv 10+0 :heart:
 
Jokohan se mieki uskaltautuisin tänne itteni ilmottautua alusta asti olen teijän juttuja lukenu melkeen joka päivä..Aluksi pahottelut menetyksen kohanneille toivottavasti ne ois nyt ohi ne menetykset.. Takana itellä 4 km niin sillä vähän varovaisin mielin..mutta eiköhän tämä nyt pysy kyydissä viime viikon to kävin np ultrassa ja kätilö sano että pikkusella siellä on kaikki niin hyvin ku voi vaan olla.. :) seuraava ultra ois sitten 2.5.. :) itellä aikasemmasta suhteesta poika joka syntyny 4/09 ikä eroa silläki tulee tuo 5v kun esikon syntymästä jäi niin kauheat traumat että oon ollu sen jälkeen että ei ikinä enään yhtään lasta mutta tässä sitä ollaan ja tukea saanu onneks heti alusta asti saanu tukea niin ei pelota tämä toisen lapsen syntymä..sukupuoli toiveista ootte jutellu niin ite toivoisin ehkä tyttöä mutta mies taas poikaa..mutta itelle aivan sama kumpi tullee kunhan on vaan terve.. :) Oloista sen verran että 10 viikon tietämille oli järkyttävvää pahhoinvointia jos et kokoajan syöny jotaki ja rinnat on niin herkät et huh hijaa..onko teitä muita vaivannu huonosti nukutut yöt? Itellä ihan alusta asti ollu ihan ihme unia ja kunnon painajaisia ja heräilly aina tunnin parin vällein ja saattanu pyörii tunnin kaks ennen ku saanu unenpäästä kiinni..mutta nyt onneksi saanu nukkua suhteellisen hyvin viikon verran..
Mutta tässäpä nämä mun tieot: 6.9. -iitu_/24/2/LPKS PUNASEKSI EN NIITÄ SAANU/OSANNU TÄLLÄ TABLETILLA LAITTAA.. :/
-iitu_+pikku veikko 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mukaan -iitu_!! :)

Huonosti nukutut yöt, mä normaalisti nukahdan illalla nopeesti ja nukun koko yön, aamulla nukahdan uudelleen vaikka joku herättäs, niin nyt viime viikkoina on kyllä se muuttunu, illalla välillä pyörin hetken (varmaan sen verran ku normaalisti ihmiset pyörii) ja öisin herään painajaisiin, näen muutenki tosi lennokkaita ja mielikuvituksellisia painajaisia, ihan kauheita, en tajua mistä ne tulee.. ja siitä voi olla hankala nukahtaa uusiks, sekä aamusin ku mies lähtee töihin ni en nukahda helposti välttämättä uudelleen. Mitään kipuja tms ei oo eli ainoa syy on tää raskaus.. :D Mut en tosiaan nytkään mitään tunteja pyöri muutakun just aamusin ku yritän saada unen päästä kiinni uusiks.

Niin ihanaa kun on alkanut tulla näkyvämpi vauvamasu, vaikka pieni pömppö se on vieläkin. :) Olin jo vähän harmissani että taidan olla lähipiirissä ja kavereista ainoa joka oottaa nyt, mutta viikonloppuna paljastuikin oikein jymy-yllätys kun näin pitkästä aikaa kaveriporukkaa, meistä on (osa läheisempiä ja osa vähemmän) AINAKIN 5-6 raskaana tällä hetkellä, ja KAIKILLA laskettu aika heinä-elokuussa!!! Vähän olin kyllä että MITÄÄÄÄH!!!??? :D Niin hienoa! Ja yhellä kaverilla tosiaan on vain päivän ero lasketussa ajassa mun kanssa! :) Olen ihan innoissani, saa ainakin meidän eka lapsi samanikäsiä kavereita/tuttuja heti!!

Maikkki & minimöö 14+4
 
Nukkumisesta, itse olen taas ennen ollut sellainen, että iltaisin oli hyvä jos tunnissa nukahdan, usein meni pidempäänkin. Nykyään nukahdan yleensä alle 10 minuutissa :D ja nukuin kuin tukki, unia kyllä näen, niin kuin ennenkin aina :) mie voisin nukkua vaikka koko ajan, eilen illalla olin sängyssä 19.50, kun ennen olisin valvonut 22 tai 23 asti :D

Mama ja mahis 11+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
mua ei vieläkään näy listassa =) eli 30.9/sunniee/25/3./TAYS
ja mitäs tänne,tänään poksuu 10+0 :heart: sydänääniä taas kuunneltu aamulla,ai että mikä puksutus =)

liikkeistä esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv 15,kuopuksesta rv 12,ja nyt vielä odotellaan tämän kolmannen ensimmäisiä hipaisuja :) ei malttais odottaa!


sukupuolesta enpä oo millään kerralla toivonut kumpaa sukupuolta lapsi olisi,nyt kun on poika ja tyttö siunaantunut niin ois vaan kiva ainakin tietää kumpi on tulossa,että osaa varustautua oikeanlaisilla vaatteilla =)) vaikka eipä sen niin väliä minkä väristä pienellä on päällä synnyttyään :)

sunniee ja pähkis 10+0 <3
 
Tänään se paljon kaivattu ultra. Norpun viestiä ei olisi ehkä kannattanut nyt lukea, tuli hirveä olo ja hätä siitä, että onkohan meilläkään kunnossa asiat.. Kunpa siellä nyt vain puksuttais terve vauva iloisena! Tästä päivästä tuulee vielä piiiiitkä.

Nuorallatanssija heps 12+0
 
Nuorallatanssija: mulla on nyt ihan sama olo. Meilläkin tänään ultra ja jänitän aika paljon. Olin ostanut dopplerin viime sunnuntaina mut en saanut mitään kuulla :( Stressasi vielä lisää. Noh, saa nähdä kahden tunnin päästä.

Ceceli 11+4
 
Ceceli; Juuri tuon stressin takia mietin uudelleen sitä Dopplerin hankkimista. Yksi syy lisää stressata, jos ei kuulukkaan mitään (mikä taitaa olla suht yleistä vielä tässä vaiheessa). Mulla on muutenkin ollut oireet niin minimissä, että senkin takia vähän jänskättää.. No mutta ainakaan mitään vuotoa ei ole tullut, se on hyvä merkki. Kai sitä olisi jotain edes tuhrua tullut, jos kaikki ei olisikaan kunnossa? (tai okei, älkää vastatko, uskon siihen, niin on levollisempi mieli) :D

Meillä on ultra vasta päivällä, että tässä ehtii jännittää vielä useamman tunnin. Onneksi mies tulee mukaan <3
 
Päivitetty

Tsemppiä kaikille (ensimmäiseen?) ultraan! Itse näen pienen ensi maanantaina kolmatta kertaa ja vasta nyt ei enää keskeytynet keskenmenot jännitä. Toivottavasti teillä olisi kaikki hyvin :)

Olisi kivaa nähdä kuvia masuistanne ja vähän verrata omaan! Tässä on oma aamumasu viime perjantailta eli 11+1. Painoa on tippunut kilo ja olin kyllä vielä muutama viikkoa sitten aamuisin ihan litteä. Mutta saattaapi tuo silti olla turvotusta :rolleyes: Eilen tuli vihdoin kameran uusi laturi, saadaan otettua virallinen masukuva talteen, jee!

Fritang 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: sunniee

Yhteistyössä