Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*



PÄIVITYSPYYNNÖT SELVÄSTI EROTTUVALLA TEKSTILLÄ KIITOS!

FACEBOOK-RYHMÄÄN MUKAAN HALUAVAT VOIVAT LÄHETTÄÄ YKSITYISVIESTIÄ KapuH:LLE! Kerro viestissä nimesi ja kuvaus profiilikuvastasi niin KapuH pyytää sinut kaveriksi ja lisää ryhmään. Ryhmään päästyäsi voit poistaa KapuH:n kavereista. Ryhmä on suljettu ja liittymisesi ei näy muille eikä ryhmää löydy haulla.


LA
Nimimerkki/Ikä/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

27.8
-Brita-/26/2./-

28.8
Kaisa-Tuulikki/33/2./SeKS
Maikkki/25/1./SatKS
hiba/-/8./SatKS

29.8
Mimzy/38v/3./TAYS

31.8
aurora81/32/3./PHKS
Ihmemamma/34v/4. ja 5./OYS Kaksoset
babylove/22/2./LKS

1.9
lintetsa/27/2./PHKS
Hanipöö/28/3./SeKs
Tine/28/3./OYS poikalupaus
nurmo/29/2./K-SKS

2.9
Ihmemamma/34/4./OYS
SaaraN/34/4./TYKS
Iikku90/24/3./SeKS
Koikoi/33/3./-
mirkkunen_ /25/2./NKL
Sisso/41/2./-
Koska sitä punkkua saikaan?/33/1./K-SKS
maria-73/40/1./PKKS

3.9
susanna85/28/3./TAYS
Mei*/32/3./K-HKS
Ilokarpalo/34/1./KOS (tai NKL/Jorvi)

4.9
Sorel/30/2./NKL
Joiku/33/1./PHKS
Joannet85/28/2./SatKS
BertiS/30/1./KYS
Mimzy/38/3./TAYS

5.9
plussatuulia/28/3./Phks
Anskuikkeli/21/2./KYS
MirkkuF/41/2./Tyks

6.9
Titiu/34/3./-
Toiveilija/-/1./PKKS
Fyi/32/1./JS
-miude-/29/2./K-HKS
Lumi /77/-/-/K-HKS
-iitu_/24/2/LPKS

7.9
femmefatale/29/3./K-SKS
Hansteri/-/5./KAKS
EnniEmilia/28/3./-
Meelia/35/3./-
Keltakukka/30/2./TYKS

8.9
Elm4/24/1./OYS
Hämy22/22/1./OYS
Oktonautti/34/2./Jorvi
Hokkis/33/3/LS tai JS
eemiliah/23/1./KOS

9.9
Sasse/-/2./KOS tai JS
KapuH/21/2./JS
Simppu/24/2./NKL

10.9
eva-maria/31/5./Jorvi tyttöolo
RauRau/30/2./SEKS

11.9
Amanda-88/-/3./-
Lindacandy/20/2./KOS
Sniff/34/1./HUS
pikkuhiljaa/40/1./SatKS

12.9
pampulax/33/6./KAKS
Aniko/34/1./KOS
syyslauma/37/3./TAYS

13.9
viltsu92/21/1./TAYS
TiiKet/24/2./NKL
Minttu-Lilja/28/1./-
jennu91/22/1./KOKS
jaane/-/3./K-SKS poikaolo

14.9
Myssypingu/32/6./PHKS
Daesha/21/1./SatK
furu/26/1./HYS

15.9
Hanix/38/3./HUS
Johanna75/-/6./K-HKS
Mama<3/24/1./KOKS
anskk/23/1./PHKS
mother4/39/6./K-PKS

16.9
Manuli/24/2./K-PKS
nuorallatanssija/27/1./TAYS
Leijona2014/31/3./-
Crispy/31/4./-
*emppu*/-/1. ja 2./K-HKS Kaksoset
viksula/29/1./JS

17.9
mammaling/37/2./MKS
mimmu_/20/1./VKS
Sydäntähti/28/3./K-SKS

18.9
Kukkaislapsi/35/1./JS
Pöpö87/26/3./TAYS
Fritang/21/1./TYKS
Ape/28/2./EKKS
veramarika/25v/1./TAYS

19.9
Mimmu/28/2./TYKS
Lumihiutale/23/1./-
Ceceli/25/1./PHKS
Bhumi/34/3./KOS
Syyskuu14/-/1./TAYS

20.9
Sandri/24/1./-
HoPe22/27/2./-
Emeli-/23/1./SatKS
Lontoon rae/25/2./KYS
PikkuR/27/2./OYS
Bluemary/-/1./-

21.9
Avellan/24/1./-
Sinadrius/31/2./TYKS

22.9
Norppali/24/2./K-PKS
Hispula/30/1./OYS
Vuuti/29/2./KYS
Emppu80/34/3./HYS

23.9
babysen/-/1./TYKS
Hea/27/1./KOKS

24.9
Peikkotytsy/21/1./SeKS
pieniliekki/34/4./TYKS

25.9
Crocus76/37/6./OAS
aurinkoa83/30/2./JS tai KYS
mammaliini12/27/4./OYS
merivellamo/36/4./-
katariine/-/3./K-SKS
mmini/24/1./KOS poikaolo
Maaam/31/2./JS

26.9
Sara/28/2./TAYS
Napsi/31/2./HYS
Kirppu.81/32/2./TAYS
aroon/21/2./KAKS

27.9
Juliaana82/31/3./SeKS
Hepa_/25/2./TYKS
Cira-/36/3./-

28.9
Miumaukku/34/2./OYS
Pahkuratäti/26/2./K-PKS
Feebe/26/1./K-HKS

29.9
kadja123/25/2./HYS
muhvi/29/5./SeKS
Elea85/29/3./KOS

30.9
Carioca/29/3./JS
sunniee/25/3./TAYS
SuSette82/31/3./TAYS

2.10
Armis/33/3./PHKS

4.10
iita_82/2./KYS

5.10
Marjavatta75/39/2./TYKS

Menetyksen kohdanneet:hug: :
SalVe
Santrana
Maikkukoo
Emotar
h3n3
äitii88
nelHM
Tyydeli
Kalpeakuu
must.ikka89
Riekonmarja
piretti
Nenna81
seetri
pauliinali
norpu
Tuzzi
pahki

SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

Taidanpa minäkin uskaltautua tähän ketjuun. LA on 22.9. Ultrassa on käyty ja kaikki näytti olevan hyvin :heart:. Ensi viikolla on verikokeet ja 10.3. NP ultraan.
Pahoinvointia ei ole ollut oikeastaan yhtään. Kova väsymys sen sijaan on vaivannut ja tuntuu, että voisin nukkua koko ajan.
Voisiko joku päivittää tiedot listaan? LA 22.9. Syyskuu14/-/1./Tays

Syyskuu14 10+5
 
Hiuksien kasvusta joku puhui. Myös mulla hiukset tuntuu kasvavan nopeasti, kuten myös kynnet!

Mulla ei taas tuota väsymystä ollut kuin ihan alussa vk 5-7 tienoilla. Nyt on ollut virkeä olo useamman viikon, vaikkakin välillä ollut huonompia oloja ja kamalaa turvotusta eikä oo voinut paljon sen takia puuhailla. Näin yksilöllisiä nää oireet on. Voihan muillakin väsymys vielä myöhemmin tulla.

Leppoisaa lauantaita kaikille paksuna olijoille! :)

Ilokarpalo ja Pipana 13+3
 
Heippuli! Huomasin, ettei tietojani ollutkaan vielä listaan lisätty, joten jaksatko Fritang lisäillä

7.9. Keltakukka / 30 / 2. / TYKS


Jännä kuinka suuret erot noissa ultrissa on. Käytiin maanantaina yksityisellä np-ultrassa, jotta mieskin pääsi mukaan. Tuolloin lääkäri sai pää-perämitaksi sen verran, että oltiin viikoilla 11+6-12+4. Perjantaina kävin sitten vielä julkisella, jotta sain lähetteen seulontaverinäytteeseen ja tuolloin tuli mittaa 13+4 (eli 73mm). Mittasi vielä tosi moneen kertaan, kun kerroin tuosta eroavaisuudesta. Tuon seulontanäytteen kuitenkin lähettivät, vaikka olikin yli suositeltujen päivien.

No täälläkin oli nyt sitten se oksennustauti kuumeen kera. Onneksi meni nopeasti ohi. Kyllä niin kävi sääliksi niitä, jotka joutuu päivästä toiseen oksentamaan. On se vaan niin hirveetä puuhaa.

Keltakukka 12+6
 
Korkataas munkin osalta maaliskjuun pino :) Tulee luettua joka päivä ketju muttei vaan saa kirjoteltua :(

Hiukset ja kynnet kasvaa hyvin ja hiukset myös rasvottuu tosi äkkiä! Sama tilanne ollu aiemmissakin raskauksissa kyllä.

Meidän odotuksesta ei vieläkään tiedä moni. On tää niin vaikeeta kertoo tällä kertaa. Äitille sain sanottua eilen ja se on 6 viikkoo myöhemmin kun ennen. No, kohta sen näkeekin :)

Meillä np-ultra on 18.3 :) Jee. Mieskin onneksi pääsee mukaan.

Kirppu ja pähkinä 10+1
 
Tervetuloa uusille, ihana tarina sulla Marjavatta75 Meillä tää tyyppi ilmoitti olemassa olostaan kk ennen hormonipolin aikaa

Aamuoksentamiset on vähän helpottaneet, nyt oon oksentanut enää ehkä joka toinen päivä. Oon huomannut, että aikaiset herätykset ja varsinkin aamuvuorot ei oo hyvä juttu. Onneksi niitä ei oo paljon.
Mun hiukset rasvottuu ihan älyttömän nopeesti. Eikä edes kokonaan, vaan tohon päälaelle sellanen rasvanen läntti, yök!

Saunassa oon käynyt, mutta mulla tulee pää kipeeksi siellä, otsaan alkaa koskea. Samoin kuin liian kuumassa suihkussa, jos vesi osuu otsaan.

Äitiyspakkaus on todella hieno etuus Suomessa, siitä huolimatta ei aiota sitä ottaa. Meillä on paljon esikoiselta tavaroita, vaatteita ym. Viimeksikin vaatteet jäi muutamaa lukuunottamatta käyttämättä.

Huomenna vielä aamuvuoro töitä ja maanantaiaamuna lähdetään Kanarialle viikoksi Ihanaa päästä lomalle lämpimään

Kiva lukea hyvistä ultrakuulumisista! Meillä rakenneultra on huhtikuun puolivälissä, yksi neuvola taitaa olla välissä.

-Sorel 13+3
 
Voitaisko poistaa noi menetyksen kohdanneet? Itse en ainakaan nimeäni listalle haluaisi, vaikka tässä huonosti kävisikin.

Poikaolo "valitettavasti". Itse tietty toivois sitä tyttöä ja mies poikaa, mutta vaikka ensikertalaisena ollaan matkassa, niin tuntuu siltä, että siellä poika köllöttelee.
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne!
Käytiin nt-ultrassa, jossa kaikki oli hyvin! Pieni matkustaja liikkui ja oli hassua nähdä (kolmannen kerran) että ihan oikeasti siellä joku köllöttelee!

Laskettu aika muuttui 14.9 -> 11.9 :)

Mulla oli kohtu niin paljon eteenpäin kallistunut ettei ultraaja voinut tehdä tutkimusta alakautta (Tuolla sairaalassa nt-ultra tehdään normaalisti niin) :LOL:

Lindacandy ja Masupipu 12+2 :heart:
 
lindaCandy, ootko ottanut kuvaa sun vauvamasusta? Mietin, että vaikuttaako toi eteenpäin kallistunut kohtu esim. siihen, että maha on jo nyt iso? Itellä on siis kauhean suuri vatta suhteutettuna viikkoihin ja mietin, että tarviikohan tuota ultraa sitten tehdä alakautta, vai hoituuko mahan päältä.
 
Jee, uus kuukausi pyörähtänyt käyntiin ja uusi pino!! Kiitos Fritang kun jaksat ja viitsit päivittää pinoa :flower:

Ei mitään ihmeellistä mielessä, piti vaan tulla merkkaamaan uus pino :D Paitsi niin joo, nyt oon huomannut että ensin tulee aivan älytön pahoinvointikohtaus ja sen jälkeen meinaa lähteä taju, siis tulee niin kova väsykohtaus että tuntuu ettei silmät vaan pysy auki vaikka kuinka yrittäis. Kummallista. Ja ärsyttävää. Sitten kun olo menee ohi (voi kestää muutaman tunnin tai sit vaan hetken aikaa) niin olo on kun mitään pahoinvointia ei olis ikinä ollutkaan.

Niin ja vielä sellanen asia että mun mies oli tänään kertonut tulevasta vauvasta mun isälle ja äidille. Kovin olivat olleet iloisia asiasta :) Miehen vanhemmille kerrotaan (tai mies kertoo) sitten kun on pakko. Tai sitten meidän isoin lapsi 9v kertoo tai tiputtaa pommin :D Mua ei enää niinkään edes haittaa se että tiedän että appivanhemmat eivät ole iloisia vauvasta, harmittaa vain miehen puolesta. Ajattelen että jos ei osaa iloita toisten perheenlisäyksestä niin se kertoo jotain niistä ihmisistä... :whistle:

No joo, olihan mulla sittenkin asiaa ja paljon olikin :D

muhvi ja pätkis 9+5 :heart:
 
nuorallatanssija, ihan mielenkiinnosta kysyn miksi tuollainen sanavalinta, että "valitettavasti" poika ja tietty tyttö? Hipsut kyllä mutta silti vähän kalskahti korvaan. Omaa pikkupoikaani en kyllä tyttöön vaihtaisi mistään hinnasta enkä ole koskaan oletuksena osannut haluta tyttöä, tulee kumpi tulee ja yhtä rakas on minkämerkkisenä hyvänsä. Kunhan kummeksutti, älä loukkaannu.

Tänään doppleroidessa ihmeteltiin, kun samaan aikaan kun pieni ilmeisesti kenkäisi anturin lähellä, masussa tuntui ihme hipaisu ja sama tuntui kuulemma miehen kädessäkin joka sitä anturia piteli. Ei se Hyyppä nyt vielä voi potkuttaa noin vahvasti. Mikälie megailmakupla :p Mitähän se pääperämitta on näillä viikoilla, hädin tuskin 3cm?

-Napsi 10+1-
 
Napsi oletin että teksti sen perässäs (ja aiemminkin kirjoitettuna) olisi riittänyt kertomaan sanan tarkemman merkityksen. Siksi siinä oli heittomerkit, koska lienee ihan normaalia, että nainen toivoo sitä tyttöä ja mies poikaa ;) Hipsut? Ja voi jestas, mä varmaan nyt tarkoitinkin sitä, että lapset ovat sukupuolellisesti eri arvoasteikossa, voi hyvää päivää taas näitä mammapalstalaisia :D
 
  • Tykkää
Reactions: Emeli-
Jaa, lienen sitten itse epänormaali kun naisena en tuollaisia tunteita tunne enkä ole koskaan tuntenut. Siis jos olisi normaalia haluta tyttöä. Anteeksi, en jaa käsitystäsi asiasta. En myöskään täysin ymmärrä puuskahdustasi mammapalstalaisista, mitä sillä lienet tarkoittavankaan.

Minun puolestani aiheen voi jättää tähän, toivottavasti saat mitä haluat.
 
Uhhuh,maaliskuussa ollaan jo!Puoltoista kk ja ois rakenne ultra(16.4),TÄH???!!!Mihin tää aika on menny?Tuntuu et päivät vaan menee eteenpäin,toki on meillä esikon kanssa aina puuhasteltavaakin ettei ihme:)

Mulle voi päivittääLA 1.9.

Kovin on poikaolo vaikka oon aina nähnyt/tuntenut itseni tyttöjen äidiksi.En tiedä mistä tunne tulee,yhtälailla pidän molemmista esim.ystävien lapsista mutta itselleni toivoisin toista tyttöä.Mies on molempien kannalla,ei koe että hänen "olisi saatava poika"koska on itse mies.

Tiistaina oli jäätävä päivä.Esikoinen heräs viiden aikaan ja otin (kelloa katsomatta,viis ei ole meillä heräämisaika)tytön tissille.En ollu käyny koko yönä vessassa joten voitte kuvitella miltä tuntu tuollainen 11kg mönkimässä täyden rakon päällä...No,se aiheuttikin mielenkiintoisen kestosupistuksen joka hellitti vasta päiväunilla.Ja tietty voinnin kohenemisesta innokkaana lähettiin 8km vaunulenkille joka oli lievä virhe.Kestosupistus palasi ja hellitti vasta illalla panadolilla.(Jotain hyvää tässä oli kuitenkin että kun kohtu oli supistuneena ja mies vatsaa silitteli niin tunsi vauvan möyrinnät käteensä:).Tän jälkeen on välillä tullu kevyitä supistelun tuntemuksia mutta erikoista on se ettei ne a)liity imettämiseen tai b)tule urheilun aikana.Mut yks on varma joka aiheuttaa ni on se jos oon syöny liikaa,siis mahan ihan täyteen(tietty oltiin oltu edellisiltana ystäväperheellä syömässä ja siellä oli vaikka mitä herkkuja).

Vähän sellanen saamaton fiilis,oon kyl reipas jne mut esim.normaalisti meillä harrastetaan seksuaalista kanssakäymistä joka päivä ni nyt ei oo viikkoon paljoo kiinnostanu...Jos yrittäis saada esikon päikkäriaikaan jostain pontta ja mielenkiintoa...Mitä enemmän sitä harrastaa sitä enemmän sitä tekee mieli ja päinvastoin on ihan kyl totta....

Mammavaatteiden katselu varastosta on alkanut:D Masu on pomsahtanu esiin,kohta ei mee tuulihousutkaan jalkaan ku kiristää vyötäröstä....No,kävin ostaa lidlistä halvat,isommat tuularit lenkkeilyyn.S-koon vaatteet oon saanu jo laittaa pahvilaatikkoon odottamaan syksyä.

nurmo ja pikku-baby II 13+6,ou mai huomenna alkaa rv 15!
 
Tuosta "alta/päältä"-ultraamisesta, kohdun suunnasta ja mahan koosta: pelkän oman kokemukseni perusteella tosiaan niillä on yhteys. Aiemmissa raskauksissa mulla on ollut kohtu taaksepäin, ultrilla ei alkuvaiheessa ole näkynyt mitään vatsan päältä vaan on pitänyt tutkia sisäkautta, ja maha on pysynyt tosi pitkään piilossa (tosin mulla on ollut pienikokoiset lapset). Nyt se kohtu on syystä tai toisesta eteenpäin ja ultralla näkyi loistavasti mahan päältä. Samoin ehkä tuntuu, että maha on vähän isompi kuin aiemmin, tosin ei sitä vielä kukaan huomaisi. (Voi se tietty olla jo sen verran repsahtanutkin että putkahtaa siksi esiin :D. Olen kuitenkin normaalipainoinen, bmi 20).

12+2
 
Mä en voi kuin nauraa :D Musta tuntuu, että netissä on nykyään pistepörssi; jokainen saa aina pisteen, kun löytää jonkun tekstin, mistä voi loukkaantua, ottaa itteensä tai vetää herneet nenään. Mä en aina ihan oikeasti ymmärrä, miten kieroutuneesti voi tekstin lukea, että siitä pitää vetää herneet tai loukkaantua.. Ei se mitään, sainpahan ainakin aamun naurut täältä vaihteeksi.
 
Kyllä meilläki on niin, että mä vähän toivon tyttöä ja mies poikaa. :D Eikä sille nyt mitään voi, sillain meidän mielet nyt vaan toimii. Ei siitä VOI syyllistää ketään!

Olen jopa vähän yrittänyt voida sille jotain; olen yrittänyt toitottaa itelleni, että ihan sama, kumpi se on. Ja siis, niinhän se onkin. Ihan sama se lopulta on. Mutta vielä kun ei sukupuolta tiedä, niin päässä on jonkinlaiset odotukset ja ajatukset tulevaisuudesta. Ne on siellä eikä ne sieltä pois tule.

Jokaisen mieli toimii omalla tavallaan, toinen ei ymmärrä, miksi joku ajattelee noin, kun itse ei ajattele. Eikä kuulukaan ymmärtää, kun eipä meidän pääkopat samalla tavalla toimi. Toivoohan jokainen varmasti tervettäkin lasta. Mutta entä sitten, kun sieltä tulee sairas? Eiköhän siinäkin kuitenkin mennä tilanteen mukaan ja rakastetaan ja hoidetaan kaikesta huolimatta, eikä olla silleen "hei me toivottiin tervettä, eikä tää oo terve." ;)
 
Heipat täältäkin! Kiitos Fritangille uudesta pinosta.

Täällä kuumotellaan np-ultraa joka on ylihuomenna, vihdoin! nimim. tänään 12+5

Onko kellään muulla ollut päänsärkyä? Mulla jomottaa ohimoa ihan törkeesti nyt kolmatta päivää, tänään mentiin sen rajan yli et oli pakko ottaa särkylääke. En tiedä onko raskauteen liittyvää päänsärkyä, mut normaalisti mulla ei oo ikinä. Viimeks ottanu särkylääkkeen synnytyssupistuksia kellotellessa (niille ketkä ei tiedä, siinä vaiheessa ku se gramman panadol ei auta on synnytys ihan oikeesti käynnissä). Nyt odottelen josko toi lääke alkais vaikuttaan ja olisin taas elävien kirjoissa pääni kanssa.

Onks täällä puhuttu siitä et missä asennossa nukutte? Mä meen joka ilta kyljellään nukkumaan ja herään nykyään systemaattisesti selältään mikä on uutta mulle. Kaipa mun keho tajuu ite sitten kun selällään ei ole enää hyvä.

Mulle ei kanssa oo väliä kumpi tulee :) molempi parempi.

T. Simppu ja pikkumuru 12+5
 
Mulla tuli tosta mminin tekstistä mieleen ku luettiin esikon aikana joku juttu tosta asiasta ja sen jälkeen mies aina toitotti että ei ole väliä kumpi tulee, kuhan poika on terve :D No, poika sieltä tuli mut molemmat olis ollu yhtä toivottuja. Kai siinä on se että oma sukupuoli on itselle tietenkin tutumpi ja miettii että ei olisi niin kädetön jos saa sitä puolta mitä itse edustaa :) Eihän kaikilla näin ole, mutta kovin yleinen ajattelumalli ymmärtääkseni.
 
nuorallatanssija, jos sua toisten erilaiset ajatusmaailmat naurattaa, niin ei kai sille mitään voi. Kuka muuten veti herneen nenään? Pilkkaamalla ja nauramalla paljastat lähinnä oman tuohtuneisuutesi. Meidän käsitykset normaaliudesta tässä asiassa ovat erilaiset ja tuskin tulevat toisiaan lähentymään, joten annetaanko olla? Vai haluatko vielä jatkaa?

Te joilla on todettu taaksepäin kääntynyt kohtu ja olette joskus jo synnyttäneet, missä teillä tuntui supistukset? Itselläni ne tuntuivat ainoastaan selässä eivätkä ikinä siirtyneet vatsan puolelle tai muuallekaan ja raskausvatsakin oli tosi olematon. Mietin, että johtuisivatkohan nuo juuri tuosta takakenoisesta kohdusta.

Totesin, että loogisin selitys noille vatsanpohjassa tuntuville hipelöinneille lienee suolenmutkat, jotka etsivät uusia paikkojaan ja tuntuvat siksi erilaiseltakuin normaalisti. Eihän sillä pienellä ole vielä kuin vasta ihan pikkuruiset jalkojen ja käsien alut, ei niillä vielä ketään muksita :)

-Napsi 10+2-
 
Joo mä kyllä tiedän, että oma toiveeni johtuu ihan vaan siitä, että tytön jutut on vähän tutumpia kuin pojan! Ja siis tarkoitan ihan vaan esimerkiksi murrosiässä tulevia asioita. No, sen takia toi mieskin on olemassa. On sitten pojalle sellainen tukityyppi, joka itekin on elänyt pojan elämän.

Toisaalta taas siinä mielessä poikaa toivoisin, koska itelläni on ollut naiseuteeni liittyen paljon ongelmia, mm. erittäin aikasin alkanut murrosikä. Pelottaa, että oma lapsi perii samat "ongelmat" ja vielä kärsii niistä yhtä paljon kuin itse on kärsinyt. Tosin tiedänpähän, miten olla sitten aikuisena ja äitinä tukena, jos sille tulisi samat ongelmat vastaan. Pitää myös yrittää pitää mielessä se, että jos itselle joku asia on ollut ongelmallinen ja vaikea niin sitä se ei välttämättä ole omille lapsille.

Tämmöisiä ajatuksia näin aamutuimaan!

10+6
 
Heipparallaa! Kerronpa minäkin mielipiteeni. Mun mielestä toisten mielipiteiden vähättely tai niille naureskelu ei oo erityisen kohteliasta. Toisia kunnioittavasti kysellään toisten mielipiteistä ja niihin kysyjää kunnioittavasti/arvostavasti selvennetään omia näkemyksiä. :) Näin oon ite kokenut toimivimmaksi. Niitä näkemyksiä ja mielipiteitä nyt sit tietty on varmaan niin monia erilaisia kuin palstalla kirjoittajia.

Itse mietin, että jos jostain syystä tulisi yleiseksi käytännöksi nauraa toisten postauksille, en enää haluaisi palstaa lukea tai tänne kirjoitella.

Kirjoitetussa tekstissä ylipäätään on niin paljon väärinkäsitysten mahdollisuuksia, että herkästi keskustelupalstoilla voi mennä väittelyksi, dissaamiseksi tai provoiluksi, ellei näitä tietoisesti vältä.

Vielä ( . ) En enää muista, kuka puhui hartiajumeista. Mulla päänsärkyä ja kumia ollut alusta asti. Päänsäryt vähentyneet onneks parin vko:n sisällä. Paitsi eilen illalla tosi jumissa hartialihakset ja siitä seurannutta päänsärkyä. Yks mun lääkärikaveri sanoi kerran laivalla, että kun ahtaa buffetissa vatsan ähkyyn, siitä voi seurata hartiasärkyä ja jäykkyyttä, koska palleasta menee hermotukset hartialihaksiin. Mietin, voisko tää olla samaa ilmiötä. Eli vatsa turvonnut, vatsalaukku herkästi ylitäynnä hidastuneen ruoansulatuksen vuoksi -> hartialihasten jäykkyys?

Rentoa sunnuntain jatkoa ja sopivan paksuja vointeja kaikille! :D
 

Yhteistyössä