Syyskuun söpöläiset 2014 <3 *maaliskuussa*

Minullakaan ei koskaan ole sen kummempia toiveita ollut sukupuolen suhteen. Poika ja tyttö meillä on, kuopuksen synnyttyä tosi moni sanoi, että onpa hyvä että äidillekin tyttö syntyi. Ihmettelin aina tuota, että miten niin pojat syntyy isille ja tytöt äidille, mutta siitä päätellen aika yleistä on. Toki toivon lapsen syntyvän terveenä, mutta erityislapsen äitinä sekään ei todistetusti ole maailmanloppu. Eräs kaverini joskus sanoi, että ihan sama onko lapsi terve vai ei, kun se on oma. Jäi vaan mieleen :)

Jännityksellä odottelen keskiviikkoista np-ultraa! Tekemistä kyllä riittää, kouluhommia hirveästi ja lomatkin loppuu, huomenna taas töihin.

Sydäntähti 10+6 (kohta alkaa olla ihan hyvillä viikoilla)
 
Päivitetty, ainakin päivämäärät sun muut! Jos ihmiset haluaa nuo poika/tyttöolot listaan niin voisitteko laittaa esim. "minulle voi päivittää poikaolo" tms. koska en tiedä onko tuo väri ikään kuin tekstin tehokeino vaiko päivityspyyntö. :)

Mitä muut ovat mieltä tuosta menetyksen kohdanneiden poistamisesta?

Minä en ole pitänyt outona sitä jos toivoo enemmän jompaa kumpaa sukupuolta. Sehän voi liittyä monenlaisiin asioihin omassa sukupuoli-identiteetissä, suhteessa omiin vanhempiin jne. Me toivomme kummatkin tyttöä, mies vähän vielä minuakin innokkaammin. Hänellä itsellään ei käytännössä ole isää, joten pojan saaminen tarkottaisi palaamista niihin omiin vaikeisiin tunteisiin... Luulen, että siksi tyttö olisi hänelle "henkisesti helpompi" vaihtoehto. Mutta totta kai lapsi on yhtä rakas, oli hänen jalkojensa välissä mitä tahansa.

Ihmeellinen tämä pahoinvointi. Saattaa kulua monta päivää ilman ja sitten yhtenä iltana se taas iskee. :headwall: Luulisi että tämä olisi jotenkin hormonien tasosta riippuvainen, mutta ei kai ne sillä tavalla voi heitellä?

Nyt on tullut myös perinteisiä tai vähemmän perinteisiä "onko minusta tähän" -ajatuksia. Tällä kertaa ne herätti kaupungilla ollut n. 10-vuotiaiden muodostama porukka jossa kaikki polttivat antaumuksella tupakkaa. Miten omaa lastaan voi suojella moiselta? :< Ihan avuton olo. Onneksi hän on pieni vielä monta, monta vuotta...

Fritang 11+3
 
nuorallatanssija, jos sua toisten erilaiset ajatusmaailmat naurattaa, niin ei kai sille mitään voi.
Oikeasti, ota silmä käteen ja lue. Eikai tässä kukaan ole toisten ajatusmaailmoille nauranut? Ei se mitään, aina on mukana joku, jonka tehtävänä on vetää ne herneet nokkaan. Kai mulla on myös oikeus vastata, kun itse puutut toisten kirjoituksiin? On melkoisen typerää kommentoida toisen kirjoituksiin, olettaa toista idiootiksi ja sen jälkeen sanoa "vieläkö haluat jatkaa". Oletatko oikeasti, että voit kommentoida muiden asioita niin, että kukaan ei siihen enää vastaa takaisin?
Relaa hei vähän.
 
Minä en ole pitänyt outona sitä jos toivoo enemmän jompaa kumpaa sukupuolta. -- Mutta totta kai lapsi on yhtä rakas, oli hänen jalkojensa välissä mitä tahansa.
Näin juuri. Oon huomannut, että usein se menee niin, että just se nainen toivoo sitä tyttöä ja mies poikaa. Ei se, tai toisin ajatteleminen, kenestäkään kai huonompaa tee? Tästä asiasta on ihan turha lähteä vetämään herneitä nenään tai ottamaan siitä itteensä :) Eiköhän jokaiselle se lapsi ole ihan täsmälleen yhtä rakas, oli se sitten kumpaa sukupuolta hyvänsä.
Mulle se on ihan sama, kumpiko sieltä tulee. Toivoa kai silti voi? Mies toivoo sitä poikaa, minä sitä tyttöä. Tyttö voi olla alkuun helpompi ja saahan sille ne omat rinsessamekkonsa lahjotettua ;) Poika taas voi olla "riskialttiimpi", kun pakkaavat puuhailemaan vähän rajumpia leikkejä, mitä tytöt. Toisaalta taas jos se on tyttö, toivon, ettei sen murkkuikä ole samanlainen, kuin itsellä oli :D
 
Doppleri tuli perjantaina vihdoin ja viimein postissa, ja sitä silloin samantien testailin ennen töiden alkua, mutten saanut kuuluviin kuin istukan (?) äänen. Eilen sitten katsoin youtubesta vinkkejä ja heti kun laitoin laitteen masulle, pari senttiä karvarajan yläpuolelle, kuului nopea jumpsutus! Ja sen verran nopea oli ettei voinut olla oma sydän, laskettiin ainakin 150/min eikä niin nopeissa laskuissa meinattu pysyä mukanakaan! <3 Luukutan niin ton dopplerin puolesta kyllä, kyllä se ne epätoivonhetket "onko siellä edes ketään?" poistaa. Omasta va:sta melkein neljä viikkoa ja nekin vähäiset oireet mitä mulla oli, on ollut muutaman viikon tipotiessään, joten alkoi jo olla se pelko perseessä. Mutta äänet mielessä jaksaa sen 5 päivää kunnes perjantaina on ultra! :)

Aina saa sukupuolesta haaveita olla, kaikki tietää että kukaan ei toivottua lasta yhtään sen vähempää rakasta vaikka sukupuoli ei olisi se minkä toivoi olevan, eiköhän kaikille pääasia ole se lapsen terveys ja jos sekään ei mene niinkuin toivoisi, opitaan sen kanssa elämään.
Meillä mies toivoisi poikaa ja vitsailikin edellisessä ultrassa näkyvää napanuoraa että "eihän se mikään napanuora ollut vaan joku ihan muu!", mutta on miettinyt silti innoissaan jo tytön nimiäkin. Itse haluaisin ensimmäisen lapseni olevan poika, ja jos siunaantuisi myöhemmin toinen, sen olevan tyttö. Olisi "pikkusiskoa suojeleva isoveli" :D Mutta tykkään kaikista tyttöjen jutuista ja tiedän luonollisesti naiseudesta enemmän, olisi siis myös tyttö ihana. Joten en kyllä osaa edes oikeasti päättää ja onneksi se ei olekkaan meidän päätettävissä. Rakas sieltä on kuitenkin tulossa! <3

Piti nopeasti tulla vain hehkuttamaan dopplerista mutta sainkin taas enemmän tekstiä aikaan. Pahoittelen mahdollisia virheitä, kännykällä kun oon. Palailen ultran jälkeen asialle, ihanaa tulevaa viikkoa kaikille ja tsemppiä ultriin niille keillä niitä on tulossa! :)


anskk 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Onko täällä mammoilla vähän hormoonihuurteinen aamu ;) ei vaiskaan, väistämättömästi kai niitä erimielisyyksiä joskus tulee tällaisilla palstoilla.. pääasia ettei ne jäis kaivertaa :)

Mul ei ole oikeastaan tyttö- tai poikaoloa.. tytön hoitaminen/kasvattaminen näin alkuun saattaisi äkkiseltään tuntua tutummalta oman sukupuolen takia, mut en mä kai erityisesti toivo jompaa kumpaa.. tuntuu kaukaselta ajatetukselta, nyt lähinnä vaan mietin, että oispa kaikki hyvin, kun tämä oireettomuus vaan jatkuu ja välillä on taas kipukohtauksia.. voi perjantai, tule pian niin päästään näkemään pieni..

Mä tässä nyt kovasti mietin kesätöitä.. valmistun tänä keväänä hoito-alalle ja mietin kovasti minne hakisin.. nykyiseen harjoittelupaikkaan ei kesäsijaisia oteta, kun toimintaa ajetaan alas kesällä muutamaksi viikoksi.. vakituisia paikkoja nyt tuskin on heti tarjolla muutenkaan, mutta eipä kukaan varmaan palkkaisikaan viimeisellä kolmanneksella olevaa mammaa.. noh, ootan sen np-ultran ja sitten laitan töpinäksi :)

Sandri 11+1 (vu 10+?)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Maikkki
Jatketaan toki. Minä en ole sinua olettanut enkä haukkunut idiootiksi joten siitä et voi syyttää. Olen asiallisesti kysynyt syytä sanavalinnoille "valitettavasti" poika ja tietty tyttö, koska ko. viestissä en kyennyt vitsiä löytämään rivien välistä. Samalla kerroin oman käsitykseni asiasta. Tiedän tämän olevan tulenarka aihe ja tasan ei ole viimeinen.

Olen Ilokarpalon kanssa samalla linjalla, jos tästä tulee palstan tapa niin ehkä tämä siinä vaiheessa ottaa enemmän kuin antaa.

Noista poispudonneista sanoisin, että jokainen saa sanoa jos ei listalle halua ja ei sinne sitten tietenkään tule kirjattua.

-Napsi-
 
Luukutan niin ton dopplerin puolesta kyllä, kyllä se ne epätoivonhetket "onko siellä edes ketään?" poistaa. Omasta va:sta melkein neljä viikkoa ja nekin vähäiset oireet mitä mulla oli, on ollut muutaman viikon tipotiessään, joten alkoi jo olla se pelko perseessä. Mutta äänet mielessä jaksaa sen 5 päivää kunnes perjantaina on ultra! :)
Voi et tiedä kuinka tän lukeminen helpotti oloa... mulla on ollut tosi oireeton raskaus ja oon miettiny kaikkea keskeytyneestä keskenmenosta ymymym, kun varhaisultrassa oon käyny kk sitten.. tää antaa lisäpontta ajatella, että kaikki on yksilöllistä! :)
 
Sandri minullakin on ollut hyvin oireeton raskaus, ja pelkäsin myös pahinta. Mutta torstaina oli np-ultra ja kaikki oli hyvin, siellä se pieni nukkui ja välillä vähän käännähti ja vastasi omia laskelmieni viikoista ja niskaturvotus oli normaali. Itse en siis käynyt vu:ssa ollenkaan, joten ensimmäistä kertaa näki konkreettisesti, että kyllä siellä joku mönkii, ja voih kun kuuli ne sydänäänetkin, itkuhan siinä tuli, kun olin niin onnellinen. Mies istui vain hiljaa ja tuijotti ruutua koko ajan, myöhemmin sanoi kotona, että olihan se aika maaginen hetki <3 Joten eiköhän sinullakin ole kaikki kunnossa, vaikkei oireita olekaan :) Nyt ultran jälkeen olen vain koittanut nauttia miltei oireettomassa raskaudesta, ja vähän väliä tulee katsottua niitä ultrakuvia <3
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Tervetuloa uusille!:wave:

Fritang kiitos uudesta pinosta!

Päivittäin tulee luettua kuulumisia, mutta tämä väsymys on jotain ihan järkyttävää. Muuten ei ole kyllä minkäänlaisia oloja,että olisi raskaana. Paitsi turvotus 24/7. :LOL:
Miltähän sitä näyttää kesällä kun nyt on jo kunnon ronsu.:D
Meille on myös ihan sama kumpi tulee, mutta ensimmäinen kun on tyttö niin olisihan se kiva jos sieltä poika tulisi. Itsellä alkaa olla kyllä vähän tyttöolo.

Ultraan pari viikkoa. Menispä aika nopeasti! Itsellä on myös doppler käytössä ja sain sillä kuulumaan sykkeen,mutta mietin,että voiko se olla oma? Sain sen kuulumaan ihan alavatsalta keskikohdasta, mutta mielestäni se kuulosti vähän hitaalta... en tiedä. Pitää kuunella uudestaan.

Fritang oon miettinyt kans,että miten saisin pidettyä omat lapset pois noista ympyröistä ja varsinkin toivon,että saisin opetettua lapset kunnioittamaan muita ihmisiä. Itse olen saanut tiukan kasvatuksen lapsena ja en näe sitä huonona vaihtoehtona. En ole saanut koskaan piiskaa, mutta kotiarestissa olin senkin edestä. =)

pahki 11+0 POKS
 
Sukupuoli haaveista näköjään on keskusteltu. :) meil on molemmilla toiveissa poika, mutta kuitenkin kummatkin on tervetulleita. Tilanne on sinällään hassu kun mulla on kaks siskoa ja miehellä kaks veljeä. Eli mies varmaan turvautuu siihen "tuttuuteen" haaveiden kans. Mä taas siihen et oon ite ollu aina vähä poikamainen ja oikeestaan tyttöjen kans huonommin toimeentuleva. Mulle "tyttöjen" jutut on aina ollu vieraampia. Ja nimi vaihtoehtoja tulee enemmän mietittyä pojalle kuin tytölle. Jotenki ajattelee koko ajan että se on poika, mut eihän sitä voi vielä tietää. :) onneksi tämä odotusaika on näin pitkä, niin pystyy totuttelemaan molempiin ajatuksiin. :) rakastettu vauva tulee, oli kumpi tahansa.

Peikkotytsy ja pömppis 11+0 POKS!
 
Fritang: Kiitos pinosta!

Ilokarpalo: Loistava teoria hartiaseudun jumituksista. Oonkin ihmetelly, et miten tässä juuri raskauden aikana voi jumittaa näin, vaikka kuinka yrittää liikkua yms. Eli kevyttä ja hyvin sulavaa ruokaa vaan syömään. Niinhän se vaan on. Ja se veden juonti samaan reseptiin.

Täällä pikkasen ahdistaa. Monikin asia. Huomenna pitäisi mennä töihin viiden vuoden tauon jälkeen. Lääkärineuvolassa todettiin hiivatulehdus. Oon syönyt taas kaikkea muuta kuin terveellisesti. Tänään närästää ekan kerran oikein kunnolla tässä raskaudessa. Lisäksi kuopus on kipeä. On tässä taas pureskelemista.
 
Aijuu, lomista. Onko teillä jo kesälomatoiveet vetämässä? Mullakin haaveissa nyt pitkä kesäloma, kun oikeastaan vielä koskaan en ole moisia pitänyt. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja saan pitää kesälomapäivät kaikki putkeen eikä muutaman viikon jaksoissa.

Dopplerista huusin käytettyä, mutta koska korotusta tuli muilta käyttäjiltä sen verran, etten viitsinyt hinnalla enää käytettyä ostaa, jäi doppleri hankkimatta. Välillä mietin, että se olis must, mutta toisaalta mulle se voi aiheuttaa lisää ressiä.. Mulle riittää, että tiistaina päästään ultraan katsomaan, onko varmasti kaikki kunnossa. Mitään vuotoja ei ole ollut, ei edes vähäisiä viiruja. Toivottavasti siellä vilkuttaa kaikilta osin terve muksu takaisin :) En malttaisi odottaa, mutta onneksi huomenna on paljon puuhaa ja päivä menee nopsaan.

11+5. Hurjaa, ensviikolla alkaa 13. raskausviikko!
 
tervetuloa syyskuu14 :wave:

lomista mä aattelin pyytää loman mammalomaa ennen eli siis lomalta sit jäis mammalomalle. meillä yleensä saa pitää putkeen sen neljä vko. siihen ainakin pyritään mutta poikkeuksiakin on jos moni toivonut samaa...
mutta luulen kun mun tilanne on tää niin toivetta kuunnellaan nyt ilman mukinoita, toivottavasti! porukkaahan on siis talossa todella paljon ja aina niistä vääntöjä tulee, ei käy kateeks pomoja!
ajattelin että pistän toiveen ultran jälkeen kun varmistuu tuo LA, eli tietää sit tarkkaan koska mammaloma alkaa...
tosin eihän sitä edes tiedä kuinka pitkään töitä voi tehdä (kun nyt edes pääsee joskus töihin!), mutta näillä mennään ja näin olin ajatellut :)

*emppu* 11+3
 
Kannattaa noista lomista ottaa sellainenkin asia selville, että saatteko jättää talteen lomapäiviä tulevaisuuden varalle. Minulle tuli yllätyksenä, kun HR sanoi, että saan jättää täydet lomat säästöön työhönpalaamista odottamaan. Eli, vanhempainvapaallahan lomat kertyy normaalisti, hoitovapaalla sitten ei. Sitten jos esim. päätätte pitää isäkuukauden jossain välissä, äidinhän täytyy olla jossain muualla kuin kotona/hoitovapaalla, siis ainakin paperilla. Me teimme niin, että olin sen kuusi viikkoa palkattomalla vapaalla ja isä vietti isäkuukauden putkeen, enkä joutunut koskemaan noihin vanhempainvapaalla kertyneisiin lomapäiviin. Nyt minulla odottaa siis 30 päivää lomaa, mutta aion ottaa seuraavankin pätkän palkatonta.

En tiedä onko tuo jokin ala/liittokohtainen juttu, mutta kannattaahan se ainakin tarkistaa.
 
sukupuoliasiaan munkin on kommentoitava. Mustakin on ihan luonnollista et toivoo etukäteen tiettyä sukupuolta, mut ei tietenkään voi yleistää. Varmasti se oma persoona, menneisyys ja kokemukset vaikuttaa siihen mitä asiasta ylipäätään ajattelee.

Esikoisesta toivoin tyttöä, ehkä just siksi että ne tyttöjen jutut ja leikit tuntui tutummalta ja luonnollisemmalta ja ajatteli et olis ihana kaivaa esiin ne omat Barbie ja ponit ja leikkiä ja tehdä tyttöjen juttuja. Mies ei ottanut silloin mitään kantaa asiaan mutta kun sukupuoli selvisi ultrassa, oli mun mies niin innoissaan menossa jo ostamaan jääkiekkomailaa et olin onnellinen et lapsi olikin poika. :)

No esikoisen jälkeen poika taas tuntuikin tutummalta ja toisesta toivoinkin ehkä poikaa. Ja poikahan meille syntyi. Kolmas poika olisi kyllä tervetullut , vaikka toki välillä haikailen tyttöä että sais jatkaa niitä tiettyjä perinteitä mitä itsellään on ollut. Lähes kaikkea sitä tosin voi tehdä poikienkin kanssa, sukupuoli ei enää tunnu niin tärkeältä kuin ensimmäisen kohdalla.
 
Kukkuu!! Tervetuloa uusille & kiitoksia Fritangille uudesta ketjusta! Ja tietenkin onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista! :)

Täällä olisi Ylihuomenna vihdoin nt-ultra ja pääsee pirpanaa taas kurkkimaan!! :) Harmikseni mies ei töiltään taida ehtiä mukaan.. :/ Meillähän ultrattiin viimeksi tämän viikon ti, mutta silloin en itse saanut edes näytöltä nähdä pikkukaveria, lääkäri vaan sanoi että kovasti täällä viikkoja vastaava tyyppi jumppailee..

Huomasinpa tuossa juuri jäsenlistaa kurkkiessani, että meitähän on paljon Jorviin aikovia synnyttäviä lähekkäisinä päivinä, olisipa kiva kun sattuisi täältä joku "tuttu" samaan aikaan synnärille, 8-10.9! ;) Esikoisesta synnytin tosiaan Kätilöopistolla, mutta nyt päädyttiin Jorviin, kun on tässä meidän lähellä, helpompi kaikkien kannalta synnyttää lähellä.. :)

Täällä taas parina päivänä tuntunut pientä kuvotusta, vaikka useampi viikko ollut jo parempaa vointia pahoinvoinnin saralta..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

KapuH & jirppa 12+5 (viime ultran mukaan 13+0, katsotaan nt:ssä kumman mukaan virallinen LA määrittyy)
 
Viimeksi muokattu:
Uudesta pinosta kiitos ja poispudonneista sanoisin, ettei mihkään. Erikseen ovat ilmoittaneet kaikki ne, jotka eivät ole listalle halunneet. En oo vielä koskaan muutaman vuoden aikana törmännyt pinoon mistä se olisi poistettu. :O

Öö mitäs sitte. Sukupuolitoive löytyy täältä (toivoisin tyttöä mutta poikaolo löytyy). Asiaahan ei minulta tosin kysytä joten molempi yhtä tervetullut ja rakas.

Saunastakin oli ollu puhetta. En oo nyt kauheesti joutanu/jaksanu saunoa mutta esikoisesta sekä toisesta on ollut vaikeaa olla saunassa (tyttö sekä poika löytyy).

Huomenna uusi ultra yksityisellä! Ihanaa päästä näkemään murunen kunnolla. Mies vaan ei pääse joten pitänee mennä yksin.

Mitä lomia missä. Eipä tässä mitään lomaa oo ollu esikoisen odotuksen jälkeen. Tosin oon mie pitäny äitiysloman jälkeen ennen hoitovapaata kertyneet lomapäivät. Nyt vaan en oo enää töissä joten ei kerry lomaa mitään.

Tervetuloa uusille! :wave:

Omassa navassa maha kasvaa ja väsymys ei väisty. Tissit on iltasin arat. Ruoka on alkanu maistumaan paremmin joten ehkä tässä on jo vähän painoakin neukkutädin mieliksi kertyny. :LOL:

Tine ja Eemeli 13+6 :heart:
 
Mä kävin esikoisen aikana psykalla juttelemassa ku oli niin helvatan vaikee raskaus että pää meinas hajota. lopulta käynnistettiinki sen takia kun kätilö ja lääkäri oli sitä mieltä ettei enää tartte päivääkään jaksaa.
Esikoista kun odotin toivoin todella tyttöä, mies taas poikaa, kuulemma tosi normaalia. Ei kaikki tietenkään, mutta monesti se menee just noin,
Tottakai rakastaisin kumpi vaan tulisi, mutta olin itseni nähnyt pienestä pitäen pikkutytön äitinä, jotenki ne munat pelotti :p Saattaa sekin vaikuttaa että meijän sukuun ei ollu syntynyt ku tyttöjä, poikavauvat oli jotain iiiihan outoa. No ultrassa selvis että tulee poika. Ja mä aloin itkee kotimatkalla, toisaalta voisi sanoa että petyin (vaikka poikaolo oli ja osasin odottaa), mutta ei kyllä mennyt ku ehkä se päivä ja aloin odottaa poikaa innoissani. Tota asiaa sitten puitiin myös sielä psykalla. Ja lopulta tultiin siihen tulokseen etten "periaatteessa" ollut pettynyt, vaan se mitä kävin läpi, ne kyyneleet jne oli sellanen luopumisjuttu. kun olin aina itselläni esikoisena nähnyt tytön ja ns. suunnitellut ja sitten se vetästään pois, niin kyllä siinä haikeeks veti. Se jutun juju on että pääsee siitä tunteesta yli ja innostuu siitä pojasta sitten. :)
Meille siis tosiaan esikoiseksi tuli poika joka on niin mun rakas aarre <3 tuntuu hassulta miten joskus oon voinut olla pettyny. mutta kaikki tunteet on sallittuja. Tokaks saatiin tyttö ja oli sekin ihanaa, nyt on molemmat ja ties kumpi nyt tulee.
Äitiydessa paska juttu on se että on ihmisiä joiden mielstä negatiivisista tunteista ei saa puhu, vauvalehdetki tuppuuttaa sitä ihanaa äidinrakkautta ja auvoa joka tulee saman tien kun lapsen saa rinnalle. No... asiat ei todellakaan aina mee niin. nyt kun oon omista tunteista puhunut niin tosi moni on tullut kertomaan samaa.. on vaan ihmisiä joiden mielestä siitä ei saisi puhua koska pitäis vaan olla kiitollinen siitä että voi ylipäätään tulla raskaaksi ja plaplapla. äitiyteen kuuluu sekä negatiivisia että positiivisia tunteita. sääli että negatiivisista tunteista varsinkin näillä mammapalstoilla ammutaan alas samantien monesti ihan vaan että sais jollekki vittuilla ku ei päin naamaa uskalleta sanoa.
Pieni avautuminen,... tsori. :p enkä nyt tarkota että nää ihmiset täällä meidän ryhmässä ei uskaltas, sitä ei voi tietää kun en ihmisiä tunne. tää oli tällanen yleinen avautuminen.

enkä jaksa kirjotusvirheitä korjata. pitää mennä perheelle laittaa ruokaa <3
 
Np-ultrassa näkyi viikkoja vastaava pieni vauhdikas kaveri!! :heart: ultra tehtiin vatsanpäältä koska olen uudelleen synnyttäjä. kyllä oli tarkat laitteet! Rakenneultrakin on nyt sitten jo varattuna, ihanaa :D

Voi että mikä väsymys mua vaivaa....tää on ihan järkyttävää!! Pakko varmaan kohta kertoa töissäkin kun haukottelen jatkuvasti enkä jaksaisi tehdä oikein mitään...

lomista en vielä tiedä, mutta yritän saada ne samaan putkeen mammaloman kanssa :D

Nyt ei jaksa kirjotella enempää.... Leijona 11+5
 
Sandri itselläkin oli jo kaikki mahdolliset kauhukuvat maalattuna, vaikka äitinikin kertoi odotuksensa olleen täysin oireeton. Silloin 80-90 luvun taitteessa oli ensimmäinenkin ultra ollut rv 19, miten sen huolen mitenkään kesti siihen asti! :D Oon tällänen huolehtija ollut aina, säälin jo etukäteen jälkeläisiäni. :D En tuu lopettamaan varmasti sittenkään kun lapset on keski-ikäisiä :D

Mutta tosiaan, huoli pois, kaikki varmasti kunnossa ja pikkunen vaan nauttii siellä oloistansa, meiänki pitäis varmaan oppia nauttimaan oireettomuudesta! (miten? :D)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandri
Mun kans piti kirjottaa vielä poispudonneista, että ehdottomasti lista saa mun mielestä olla. Erikseen voi ilmottaa, jos listalle ei halua ja itse kolme kertaa tipahtaneena olen tykännyt, että joku jälki on minusta ketjuun jäänyt. Käyn muutenkin esim. lukemassa säännöllisesti tuota maaliskuun pinoa, varsinkin nyt kun vanhat tutut siellä synnyttää jo pian.
 
Kiitoksia uudesta pinosta!

Itse olen pitänyt hiljais eloa, alkuraskaus on ollut erittäin hankala ja vointi on ollut todella huono, nyt olo on jo menossa parempaan päin.
Sairaalassa olin 2 viikkoa sitten, 4 päivää olin suonensisäisessä nesteytyksessä pitkään jatkunur oksentaminen oli vienyt minusta kaikki ravinto-aineet.
Vähä väliä on.verta tihkuttanut ja aina saa olla peloissa, vaikka keskenmenoja on takana paljon ei ikinä pelko häviä ja niin.kauan tätä on yritetty. :)

Lomia erityisemmin en ole pyydellyt. Kesäkuussa on yksi viikko lomaa ja 2 viikkoa heinäkuussa
Äitiysloma alkaa sitten kun alkaa :D Vielä en lomaa edes kaipaa. Ja valitettavasti sairaslomalle jouduim jo viikoksi.
Vointi on ollut nyt kohtalainen ja oksentaminen on vähentynyt huimasti. Paino on miinus 1kg, verenpaine on 103/68 ja hb on ollu 103 joten.rautaa on popsittu.

Mitäs tässä, työpäivä huomenna. Nyt taidan lähteä tekemään iltapalaa :)

Voikaa hyvin! :)

Mirkku ja 13+2
 
Sukupuolitoiveista täälä ollut puhetta. Täytyy sanoa että itselläni ei taaskaan ole toivetta, mutta uskoisin että poika tulee. Meillä on nyt neljä lasta ja niistä kolme on poikia, joten olisi varsin luonnollista että tulokas on myös poika :) Mutta sitten myös mun mielestä on ihan ok jos joku toivoo tyttöä tai poikaa. Meille sanottiin toisen lapsen syntymän jälkeen että "nyt teidän ei tarvi tehä enää lapsia kun on jo tyttö ja poika" Hormoonihuuruissani siitä sitten ärsyynnyin ja tuumasin että "Me ei tehdä tyttöjä tai poikia. Me halutaan lapsia, sukupuolesta ei väliä." Ja nyt olis tosiaan lapsi nro 5 tulossa :D

Fritang tuo pahan olon aaltoilu liittyy juuri tuohon hormoonitason muuttumiseen ja sitten kroppa tottuu siihen tiettyyn tasoon ja taas kun taso nousee voi tulla huono olo. Näin mulle selitettiin neuvolassa kun marisin tästä olotilasta.

muhvi ja pätkis 9+6 :heart:
 

Yhteistyössä