Syyskuun söpöläiset 2016



SYYSKUUN SÖPÖLÄISET 2016

1.9

Venlaana/22v./1.lapsi
Joy9/25v./3.lapsi/TAYS
Trady/24v./1.lapsi/TAYS
Juliaana82/33v/4.lapsi/Seks
JeniJRiver/28v./2. lapsi/TAYS
Pikkupossu/32v./3.lapsi
Vilperiinapertti/37v./2.lapsi/KOKS

2.9
Emböy/23v./2.lapsi
Lennis/31v./1.lapsi
Bounty/40v./3.lapsi/TAYS
Kerttuliina/24v./2.lapsi/SatKS

3.9
Chevy/3.9./25v/1.lapsi/SeKS

4.9
star_of_life/ 31v/tuplat:3. ja 4. Lapsi /TYKS.

5.9
Trianna/26v./1.lapsi
AnnikkiMaria/26v./1.lapsi/EKKS
MJMJ/3.lapsi

6.9
Eea/28v./5.lapsi/PKKS
Pinki32/3.lapsi
Nvi/28v./1.lapsi/KOS

7.9
Äiti ja Lotta/35v./3.lapsi/KOS
Hipetin/26v./1.lapsi/KOKS

8.9
Jemina24/27v./2.lapsi/EKKS
Jennuli/29v./1.lapsi/TAYS

9.9
Petitea/26v./1.lapsi
Turkinpippurinen/26v./1.lapsi

10.9
Helmut/28v./3.lapsi/OAS
Jebujee/31v/3.lapsi/NKL

11.9
Helma89/26v./2.lapsi/K-SKS
M.Aili/29v./1.lapsi/HYS
Chocomoro/27v./1.lapsi/TYKS

12.9
Carna/27v./2.lapsi/KOKS
Meibijees/37v./2.lapsi
Tsn80/36v./3.lapsi/SatKS

13.9
Ouboy/24v./2.lapsi/KYS
Meici/28v./1.lapsi/OYS
Sheldon/28v./ 2.lapsi/SEKS
Jaarma/31v./6.lapsi/OYS

14.9
Thirtythree/2.lapsi/KOS
Lyyli/31v./4.lapsi/TYKS
Vimpuska/31v./1.lapsi

15.9
Mminttu/23v./1.lapsi/OYS
Punainenomena/29v./1.lapsi

16.9
Violett/21v./1.lapsi/K-SKS
Ninas_/24v./2.lapsi/HYS
Cherrytomato/24v./1.lapsi/K-SKS
Lumihiutale87/1.lapsi/LKS

17.9
Marily/30v./1.lapsi/JS
Maanu/34v./3.lapsi/LS
Lillifee/25v./2.lapsi

18.9
Eka<3/21v./2.lapsi/K-SKS
Meksiko/33v./1.lapsi/OYS

20.9
*Unis*/34v./4.lapsi
Viljaa/28v./1.lapsi

21.9
Angel_86/29v./2.lapsi/TYKS

22.9
Pohjina /25V./1. lapsi/JS?
Umnina/31v./1.lapsi

25.9
Gygnet/33v/1.lapsi
Ninniz/33v./1.lapsi/JS

26.9
Memmuli84/31v./3.lapsi/HYS

27.9
Sannahan/26v./4.lapsi/TYKS
Panikoija87/? Adalmiina/31v./3.lapsi/KYS

28.9
Kaisuliilii/27v./2.lapsi

29.9
Haavelapsi/22v./1.lapsi/K-SKS
Jonskuli/30v./2.lapsi/HYS



Menetyksen kohdanneet:
Tiuhti83, Arabitar,Sissiko, KolmaKerta3

Synnytyssairaalat:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos.
 
Viimeksi muokattu:
Tein nyt syyskuisille kokonaan uuden ketjun, kun sitä ei vielä ollut. :)

Meille siis odotetaan pitkään tehtyä esikoista, ya 11/2014. Nopeasti sitten tärppäsinkin, mutta oli tuulimuna 4/15. Siitä nyt 8kk odoteltu.
Mentiin jo lapsettomuuspolille, jossa lääkäri ilmoitti, ettei hoitaja vielä aloiteta, koska ei vuotta vielä tuulimunasta. Ihmetys oli, miksi edes ottivat vastaan.
Kp19 ultrassa siellä ei ollut tapahtunut ovulaatiota, taaskaan. Pco epäily, johon ei tarkempaa vahvistusta saatu. Olin jo heittänyt hanskat tiskiin projektin kanssa.
Nyt kuitenkin, aaton aattona plussasin haamun, josta tunnollisesti joka päivä edelleen kaksi viivaa vahvistuen, eikä vieläkään meinaa uskoa. :rolleyes:
Vauva on siis enemmän kuin toivottu meidän perheeseen, yllätys oli uskomattoman onnellinen ja tuli aivan puun takaa.

Nyt mennään 4+0 ja edelleen vaihtelevin fiiliksin. Muuta ei ole kuin mahaa nippailee kuin menkkakivuissa, pitää vähän väliä tarkastaa et joko menkat alkoi :LOL:

Onko muilla jo oireita?
 
  • Tykkää
Reactions: Ninniz
Kivaa Lennis että teit! Varovasti minäkin liityn mukaan. Aaton aattona myös tehty haamujen haamu on tässä päivien myötä vahvistunut pikkuhiljaa. En malta uskoa, mutta toivon että kaveri olis olemassa ja pysyis kyydissä <3

Minut voi kans lisätä listaukseen, luulisin LA:n olevan menkkojen perusteella olevan 5.9
Trianna/26v./1. lapsi
 
Niin ja oireet. Löytyy! Nippailua alavatsalla ja vihlontaa molemmin puolin alavatsaa. Hikoilen ku pieni sika vaikkei oo varsinaisesti kuuma. Jano on kokoajan ja pissallakin ramppaan sitten ihan mukavasti. Ruuan jälkeen on usein paha olo, tosin saattaa johtua myös tästä joulun ajan mättämisestä :LOL: en tiiä voiko näin aikasessa olla oireita, voi olla että myös haluaa niitä tuntea.
 
Täällä kans yks plussannut! Aika haalea viiva on kuitenkin vielä. Testaan maanantaina uudestaan.
Tänään on ovulaatiosta laskettuna 4+0 ja laskurilla LA ois 5.9 menkkojen (hed. Ajankohdasta laskettuna 3.9).

Me asustellaan pk seudulla ja yksi lapsi jo ennestään.

Oisko kiinnostuineuta jo salaiseen fb ryhmään? Mä teen semmoisen :)
Jos kiinnostaa niin laita linkki omaan profiiliin niin lisään kaveriksi ja sitten ryhmään
 
Viimeksi muokattu:
Pienellä pelolla ilmoitan itseni syyskuisiin!:)
Takana yks km ja pari kemiallista ja jospas se nyt ois tarrannu kunnolla! Ekan haamujen haamun sain pari päivää ennen aattoa ja aattona annoin miehelle joululahjaksi digin jossa luki raskaana 1-2:love:
La ois oviksen perusteella 4.9.2016 ja kolmatta ootelaan.
Mullaki on menkkanippailuja ja pitää tosiaan pöksyjä käyä välillä tarkistelee ku v-vuotoa tulee sen verran paljo ja tissit on tosi kipeet ja turvoksissa! Mieski niitä eilen ihaili..:ROFLMAO:

4.9.2016/Pikkupossu/31v./3.lapsi
 
Emböy, olen kyllä ehdottomasti kiinnostunut facebook-ryhmästä. Hienoa jos voit sellaisen perustaa! :)
Ihan en vielä uskalla liittyä, kun on se km taustalla ja epäusko tähän raskauteen vielä :confused: Mutta kerätään tänne ensin porukkaa, varmasti tulossa lisää vielä!

Ihanasti pikkupossu yllätti miehensä jouluaattona. Minä en malttanut oottaa ees sitä yhtä päivää :LOL:
 
Emböy mä hyppään myös fb-ryhmään mukaan kunhan varmistuu ensin että kyydissä on joku ja paikka on oikea :)

Täälläkään ei maltettu oottaa edes haamujenhaamun tuloksesta, samantien piti ilmottaa :D haluaisin niin paljon jo kertoa perheelle tästä, mut mies (ymmärrettävästikin) painaa jarrua. Menkatkaan ei oo viel myöhässä. Mut en malttais :(
 
Pitikin kysyä Emböy, että rajataanko sitä fb-ryhmän kokoa jotenkin? Otetaanko mukaan vain täällä kirjoittelevia ja johonkin tiettyihin viikkoihin asti? Itsestä ois ainakin mukava, että ryhmä ei ois kamalan suuri, jotta uskaltaa jakaa kaikenlaisia asioita siellä. Hormonit kun heittää niin suuressa ryhmässä voi tulla helpommin sanomista :rolleyes:

Onhan miulla muutakin oiretta kun vatsan nippailut- tissit on pirun kipeet! Senkun pahenee päivä päivältä! Sillon tm raskaudessa ei ollut näin aikaseen kipeet. Eli aikaset oireet voi olla tässä tapauksessa hyvä juttu, kaikillahan se varmaan on yksilöllistä. :p
Sitä pahoinvointia pelkään, miten saan työt suoritettua ja pidettyä raskauden salassa :sick: Kun ei siitäkään oo kokemusta, kun tm oireili niin vähän ja tyhmänä luulin pääseväni vaan helpolla.:cautious: Ei ole esikoisen odottajalla helppoa :LOL:
 
En tiiä kumpaan mun pitäis purnata, tähän vai himotestajiin, mut valitsen nyt tän :) Oon tosiaan tehny aatonaatosta saakka joka pvä testin ja odottanut viivan vahvistumista. Tänään tein aamuseiskalta silmät ristissä testin kun ei enää pystynyt pidättämään. Pissa oli kyllä haalean väristä (join eilen aikas paljon vettä), ja tässä lopputulos kuva. En tiiä mitä pitäis ajatella, onhan se selvästi vaaleampi kuin eilen. Mah, tää on tyhmää tämmönen epätietoisuus :(
 
Trianna, kyllä tuo ihan plussalta edelleen näyttää. Ei miullakaan viiva vahvistunut kauheeta vauhtia, pientä eroa vaan oli.
Onko siulla menkat jo kuinka myöhässä? Se on tää himotestaajan vika :D Nimimerkillä tänään en sentään testannut. :LOL:
Onko edellinen testi vielä tallessa? Laita vierekkäin niistä kuvaa niin voidaan vertailla! :)
 
Lennis onhan mulla, kaikki kuvat 23. pvästä eteen päin :D Olin laskenu kiertopäivät aikaisemmin väärin, nyt on kp 28/27-28, eli täti voi tulla viel vierailulle. Tää himotestaaja on aloittanut testailun jo hyvissä ajoin :D
Tässä siis meitsin testit, en ollutkaan tallentanut jouluaaton testiä :D
23.12 http://aijaa.com/VfwVje
25.12 http://aijaa.com/aSJQGq
26.12 http://aijaa.com/JC7nJH
27.12 http://aijaa.com/TDl6XA

ps. ihan sairaan ärsyttävää kun kuvat on noin isoja, täytyyki alkaa muokkaamaan niitä pienemmiks!
 
Viimeksi muokattu:
Lennis kyllä mä sitä rajaan ettei olisi suuri nimenomaan sen takia että siellä voi sitten helpommin vaihtaa kuulumisia ja jutella henk.koht asioista. Ajattelin ottaa jäseniä nt ultraan asti.
Joko liitytte mukaan sinne? :D :D on kovin hiljaista
 
Moikka

Hämmennys, pelokkuus, mietteliäisyys ja tunnemyrskyt, sellainen oli minun joulu!

Eilen ajoin lähimpään apsille ja toivoin että siellä myydään raskaustestejä. 21.12 tuli todella voimakas tunne raskaudesta, en siihen niin paljoa keskittynyt. 23.12 etova olo koko työpäivän ja päätä särki. Jouluaattona jouluruuat tökki ja aloin miettimään tosissaan raskauden mahdollisuutta ja sellainen mahdollisuus on joskin epätodennäköistä. Joulupäivä mahaa kivisti ja vuotoa tuli pari tippaa ajattelin että sieltä ne menkat nyt tulikin. Se kuitenkin loppui. Eilen kivisti taas ja päätin hakea testin ja yllätykseksi se näytti plussaa, tunteet on nanosekunneissa hyppinyt siirä lähtien
Raskaus on saanut alun tosiaan yhden illan jutusta joten fiilikset pomppii, sen tiedän että mikäli raskaus jatkuu pidän taatusti vauvan!
Tämän miehen kanssa ei tosissaan oltu kuin se yksi ilta, nyt mietin että pitäisikö häntä etsiä ja kertoa, olen aivan sekaisin.

LA on 1.9 ja 1 lapsi
 
Trianna, vaikea nyt sanoa noista onko se tän päivän haaleampi vai ei, mutta nou hätä jos on vielä noin aikasilla päivillä :)

Tervetuloa myös Venlaana! :) Saanko vielä iän tuohon niin lisään listaan?
Niin niitä lapsia tulee yllättäen, itse en vielä ehkä kertoisi tälle isälle, vaan odottaisin ensimmäisen ultran, kun olet varma että haluat pitää lapsen :giggle: Ei kukaan sitten voi yrittää pyörtää päätöstä.
 
Emböy mä tuun heti fb-ryhmään kun tää konkretisoituu, eli toivottavasti tammikuun alussa vu:n jälkeen.

Voi Venlaana, ymmärrettävää että on ollut vähän tunteiden aallokkoa. Komppaan Lennistä, et oottaisin vielä ennen kun kertoisin.

Kiitti Lennis, oon psyykannu itseäni tänään että jos en ookkaan raskaana ni sitten vaan jatketaan harjoituksia. Jos kaveri pysyy matkassa, ni koen että se on ihan älytön lahja koska yrittämistä ei takana ole juur ollenkaan. :) Mies on vaan ihan "hälläväliä"-meiningillä, jotenki harmittaa kun itse on jo varovaisesti huumassa. Uskon, toivon ja luotan että ehkä hänkin tosta vielä innostuu, kunhan tulee jotain konkreettista.
 
Juu ikää on 22v

Niin ajattelinkin että antaa viikkojen kulua ja sitte myöhemmin mietin tätä isä asiaa :) Siitä olen varma että haluan lapsen pitää, muutama vuosi sitten todettiin PCOS joka haittaisi raskautumista ja nyt kun kävi näin niin..
 
Minä kanssa varmaan ehkä mahdollisesti liityn pinoon. Viime kierrossa eka raskaus mikä ei mennyt loppuun asti, vaan päätty kemialliseen. Nyt testi näytti joulupäivänä taas viivaa, mutta aiemmin ollut itsevarmuus on tipotiessään ja pelottaa ihan kamasti, että vahvistuuko se viiva vai ei nyt tällä kertaa!! Himotestaaja olen ja nyt on menossa kp29/28-30 (haamujen haamu tuli kp26 ja selkeä vaalea viiva kp27). Tänään hain kuusi testiliuskaa lisää :D Ostin myös mama vitamiinit, josko niistä ois apua. Kotona vaihdoin ne vanhaan purkka purkkiin, et kukaan ei nää purkkia :D

FB ryhmä kiinnostaa myös, mutta ei ihan vielä ja täytyy miettiä uskaltaako sitä omalla naamalla, jos samaan ryhmään eksyy joku tuttu...

LA 4.9
Tiuhti83/32v/3lapsi/TYKS
 
Viimeksi muokattu:
Venlaanalla kyllä ollu tunnemyrskyinen joulu! Aivan mahtavan lahjan sait kyllä ku sulla se pcos on siinä vielä lisänä! Tää on niin tarkotettu juttu!;)
Ja Tiuhti ja Trianna sovitaan että nää meijän rusinat pysyy matkassa!!:barefoot:

Siitä tuliki mieleen, onko teillä vielä mitään "työnimiä" rusinoille? Kuten ehkä huomaatte, meillä käytetään rusinaa:ROFLMAO:
Ootteko vielä kertonu muille? Mun on toisaalta hirveen helppo olla kertomatta suvulle ku töissä mun on kerrottava heti niin sitte siellä voi puhua suht vapaasti asiasta mutta se on ahistavaa että mun työkaverit tietää aiemmin mitä mun vanhemmat!:confused: mutta onneksi oon nyt lomalla niin saa vielä viikon pitää omana tietona asian..:)
 
Viimeksi muokattu:
Väittäisin Venlaana et tää on tarkoitettu :) nyt vaan paljon tarroja kaikkien meidän pienien jalkojen alle, jotta pysyvät <3 Ja Tiuhti83, mahtavaa että viiva vahvistuu!

Meillä ei oo vielä mitään nimiä edes mietitty, saatikka yhdessä pohdittu. Koiralle on jo keksitty niin monta lempinimeä että uskoisin että tällekin kaverille saadaan työnimi.

Mä kerroin heti haamujenhaamu-testin jälkeen mun parhaalle ystävälle. Nyt viivojen vahvistuessa oon kertonut kahdelle siskontytölle (ovat mulle kuin pikkusiskoja) ja hyvälle ystävälle. Mies oli vähän nihkeenä kertomisesta, mutta totesin että haluan kertoa sellaisille, joille voin kertoa myös keskeytyneestä raskaudesta :)

Haluaisin kertoa mun vanhemmille ja sisaruksille äkkiä, on kuitenkin niin suuri asia. Aattelin että vanhemmille vois kertoa uudenvuodenaattona. Menkat on sillon 4 päivää myöhässä, mutta mulla ei oo koskaan kierto kestänyt niin kauaa. Toki olis varmaan ihan fiksua odotella ja varmistua et ei oo tuulimuna tai ulkoinen. Enpä tiiä, sitä on niin kahden vaiheilla.
 

Yhteistyössä