Syyskuun söpöläiset 2016

Äh. Mulla on tällä hetkellä niin "ei raskaana"-olo ettei mitään järkeä. Väsyttää, mutta johtuu ihan yövuoroista. Pahoinvointia, kuvotusta, ällötystä ei enää mailla halmeilla. Ruoka maistuu koko ajan kyllä :D

Alkuviikon turvotuksetkin on maltilisemmat nyt, niin "normaali" olo kuin olla voi.

Doppleria mietin kanssa, mutta sisko tyrmäsi ajatuksen saman tien sen "vaarallisuuden" takia. Joko hankin sen siskoltani salaa tai jätän hankkimatta. EI se itselle niin välttämätön olisi. Kai :D

9+4 Ninja
 
Mulla on nt-ultra parin viikon päästä, silloin viikkoja 12+5. Nyt vaan mietityttää, että kävinkö liian aikaisin niissä verikokeissa. Ohje oli, et noin 14 vrk ennen ultraa. Mä kävin niissä jo viime viikolla, et tulee kyllä enemmän kuin tuo 14 vrk. Viikkoja oli labran aikaan 10+0.

Neuvola oli myös viime viikolla, eipä siellä mitään ihmeellistä. Lappujen täyttelyä lähinnä. Verenpaineet oli koholla, joten niitä nyt sit joudun kotonakin mittailemaan.

Pikkuista kutsutaan jo sikiöksi, alkiovaihe on päättynyt. Pikkuruiset käsivarret yltävät koskemaan toisiaan rinnan yli. Toinen niin pikkuruinen ja minä näin turvonnut punkero. :eek:

Meibijees 10+4
 
Meibijees, miten mä muistelin, että ne verikokeet oisi tyyliin samalla viikolla kuin se ultra? Mulla on eka neuvola vasta 9+6 ja silloin saan ohjeistuksen verikokeisiin ja kai vasta sen jälkeen tulee se tieto siitä ekasta ultrastakin...

Dopplereista puhetta. Mulla on edellisestä raskaudesta tallessa tommonen joku angels sound ja tänään sillä kokeilin ja SAIN ne sydänäänet kuuluviin. Kolme kertaa ihan pieneksi hetkeksi. Tosi lyhyet tovit etten ihan saanut sataprosenttista mielenvarmuutta, mutta aikas kuitenkin. En ois uskonut että vielä kuuluisi, kun viikot vasta hmmm 8+5 (ultran mukaan päivän enemmän) mutta ehkä nyt oli helpomaa kuin ekasta, kun tiesi että miltä niitten pitäisi kuulostaa ja että mikä on se otollinen alue.. Vararavintokerrostakin tuossa on vähän ja silti kuulu! Oon ihan wou.

Cherrytomato, miten se sua pelotteli? Ei kai noista oikeasti pitäisi olla haittaa. Mielenrauhaa tuo kyllä, JOS vain löytää ne äänet. Viime raskaudessa välillä aina kuuntelin siihen asti, että alkoi tuntumaan liikkeet. Ekasta kuulin ne sydänäänet 10+0, kun laite tuli mulle vasta silloin ja liikkeet sitten taas alkoi tuntumaan varmasti 15+6..

Mulla on viime päivät ollut ihan älyttömän huono olo. Eilen oisin oksentanut, jos mies ei ois just silloin ollut vessaa varaamassa... Mielessä kyllä kävi et keittiön lavuaariin.. Vatsaa turvottaa ihan pirusti, ihan absurdia. Jos en ois käynyt siellä varhaisultrassa ni oisin aivan varma, että siellä on vähintään kaksi. Ehkä se on vaan läskiä, haha. Huonoon oloon nimittäin helpottaa syöminen. Aina sen hetken kun syö... :D

Esikoista imetin nyt toissapäivänä viimeisen kerran. On ollut vähän sad fiilis siitä. Kummallakin osapuolella. Ehkä tämäkin tästä..

Ootteko te täyttäneet ennen neuvolaa sellaista sähköistä esitietolomaketta? Mitäs mieltä olitte siitä?
 
Vieläkö ryhmään pääsee? Me odotamme tällä hetkellä esikoistamme. Raskausoireita on ollut todella vähän. Viikoilla 6-8 väsytti aivan hirmuisesti ja nukuin noin kahden tunnin päiväunia :D. Nyt väsymyskin on loppunut ja oireiden vähyys on alkanut pelottaa. Perjantaina päästään ensi kertaa ultraan.

6.9.
nvi/28v./1.lapsi/KOS
 
Meibijees, minulla on ultra tosiaan silloin olisiko 11+1 ja verikoe otetaan samalla käynnillä. Tietääkseni se pitäisi ottaa melko lähekkäin ultran kanssa, jotta seulan tulos olisi luotettavin.

Joko joku on uskaltautunut ostamaan vauvalle jotain? Itseä on houkuttanut vauvanvaatteiden hiplailu, mutta olen päättänyt etten osta mitään ainakaan ennen tuota ultraa.

Pahoinvointi on mielettömän kovaa ja jatkuu ympäri vuorokauden. Olin osannut odottaa jonkinnäköistä pahoinvointia, mutta tämä on kyllä yllättänyt minut täysin. Niin kokoaikaista paha olo on ja uuvuttavaa. Väkisin olen töissä käynyt, mutta välillä tekee mieli luovuttaa ja mennä kotiin nukkumaan. Toivottavasti tämä menisi pian ohi, ja hyvän asian puolesta tässä yökkäillään. :D
 
Mä kanssa odotan ekaan ultraan, ennen kuin uskallan ostaa tai tehdä vauvalle mitään. Yksi lipasto ostettiin muuten vain. Sen kaksi ylintä laatikkoa on varattu pikkuisen vaatteille.

Missä vaiheessa olette kertoneet raskaudesta sukulaisille tai ystäville? Olisin tuonkin asian suhteen halunnut odottaa ensimmäiseen ultraan, mutten millään malttanut :D. Kaikki omat sukulaiseni ja osa ystävistä tietää. Miehen puolelta vain muutama sukulainen ja yksi ystävä.
 
Mun puolelta tietää äiti ja siskot ja 3 ystävää. Miehen puolelta tietää varmaan koko suku ja ystävät jotka asuu muualla.
Äiti ei oo kommentoinut mitenkää asiaa. Oon ollu vähä allapäin sen suhteen, mutta sehän on hänen häpeänsä.
Muut ovat kyllä olleet iloisia <3.

Mun tekis mieli Katella vaunuja, mutta odotan ultra , joka on 11.3. Jotenkin tuntuu että kaikki ei ole kohdallaan. Varhaisultrassa koko nimittäin vastasi kaksi viikkoa pienempää. Tosin hedelmöittyminen on voinut tapahtua myöhemminkin.,en tiedä. Noh, 2,5vkoa jos vielä jaksaisi jännittää.

Panikoija ja pikkunen 9+0.
 
Noniin, tyhjä sikiöpussi siellä vain edelleen näkyy, ei ole ihmettä tapahtunut. Nyt odotan aikaa sairaalaan, lääkkeillä alotetaan ellei nyt sitten vuoto itekseen ala. Toivottavasti saadaan homma pian päätökseen. Olo surullinen mutta myös helpottunut, 2vk odotus oli aika kamalaa. Vauva-asiat nyt hyllylle, katsoo sitten alkaako keväämmällä hormonit vielä hyrrätä, ihan lopullista päätöstä ei olla tehty. Saa nähdä uskaltaako enää. Mutta kiitos teille :love:, hyvää jatkoa kaikille ja onnellista loppuodotusta :):love: ja ihania pikkuvarpaita sitten syksyllä!
 
Minä myönnän ostaneeni vauvalle jo yhden housut... Ne oli vaan niin älyttömän ihanat ja söpöt ja alennuksessa :D Ja kaveri vielä vieressä, että osta nyt kun mielesi tekee kuitenkin! Ja neuloin jo villasukat ja myssyn myös. Malttamaton kun olen.

Kaikista tärkeimmät ystävät tietävät, moni on jo ihan sieltä asti tiennyt kun positiivisen testin sain. Jos menee metsään niin tiedän ainakin, että keiden kanssa pystyn asiasta juttelemaan ja jotka on ollu odotuksessa mukana jo heti alusta. Myös siskoni ja isäni tietävät. Isälleni olisin halunnut kertoa myöhemmin, mutta millä pitää suunsa kiinni kun aina kertoo kaiken niin olihan se tämäkin :ROFLMAO: Ja esimies tietää sairasloman takia jo nyt. Todellakaan hänelle en olisi halunnut kertoa vielä tässä vaiheessa....

Ninja 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: panikoija87
cherrytomato, onko sinulla ollut niin pahaa pahoinvointia että olet ollut siksi sairaslomalla? Itsellä ollut sellaisia päiviä, kun koko ajan saa olla valmiina juoksemaan vessaan, että olen miettinyt millä verukkeella raskaus katsotaan hyväksyttäväksi syyksi olla pois töistä.. (n)
 
Viljaa, joo Aika alussa oli viikko aivan törkeää oksentamista ja kävin tipassakin pyörähtämässä sitten vähän nesteytymässä. Itse kun teen hoitotyötä niin ei oikein voi olla koko ajan juoksemassa vessaan oksentamaan kun työtkin pitäisi saada tehtyä. Joten esimies oli hyvin ymmärtäväinen kyllä tässä tilanteessa, että meillä ainakin pahoinvointi oli riittävä peruste sairaslomaan.
 
cherrytomato, ymmärrän hyvin. Toivottavasti voit jo paremmin. (y)

Itsellä oli alussa kaksi viikkoa sellaista, että kävin kesken työpäivän monesti oksentamassa, pyörrytti ja heikotti. Silloin mietin, kuinka kauan jaksan. Nyt olo on "enää" tasaisen huono, mutta siedettävä. Oksennuskerrat ovat harventuneet todella paljon ja toivon, että tämä pian helpottaisi jo enemmänkin.
 
KolmasKerta3, pahoittelut. :cry: Voimia tulevaan! Toivottavasti tyhjennys sujuu ongelmitta.

Viljaa ja PikkuneMyy, soittelin tänään poliklinikalle noista seulonnoista. Ihan oikeaan aikaan kävin verikokeessa. Ohjeen mukaan verikoe otetaan raskausviikoilla 9+0–11+6 ja ultra puolestaan tehdään 11+0–13+6. Itse kävin siinä verikokeessa 10+0 ja ultra onkin nyt sitten ensi viikolla 12+0. Eli ultrassa on jo nuo verikoetulokset käytettävissä ja saan riskiarvion samalla käynnillä. Jos verikoe otetaan samalla käynnillä, voidaan se yhdistelmäseulan riskiarvio antaa vasta myöhemmin.

Meibijees 10+5
 
Meibijees, tuota en tullutkaan ajatelleeksi! En pääsekään siis tästä epätoivon piinasta vielä ultrassa. Pitäisiköhän minun soittaa ja kysyä jos voisin käydä antamassa verikokeen jo aikaisemmin. Hmm.. (n)
 
Mahtuuko vielä mukaan :)?

Meillä on miehen kanssa eka lapsi tulossa ja plussattiin tammikuussa, ilolla odotetaan uutta perheenjäsentä <3!

Odotusaika ollut tähän mennessä suht helppoa vaivojen suhteen, vaikkakin pahoinvointi voi välillä kestää koko päivän ja välillä taas ei sitä tule edes aamulla.

Eka ultra (käytiin kyllä varhaisultrassakin ihan mielenrauhan vuoksi..) on ensi pe 26.3, toivottavasti kuultaisiin jo sydänäänetkin samalla kertaa :)

Ollaan kanssa mietitty dopplerin hankkimista.. Vähän kutkuttaisi, kun osaan olla aikamoinen stressaaja välillä :--)..
Minut saa kanssa lisäillä tuonne ryhmän "tieto kohtaan" jos mukaan mahtuu: LA 9.9/petitea/26.v/1.lapsi (en osaa maalata tätä kännykällä punaiseksi, joten menköön näin :'D sori..)
 
Viimeksi muokattu:
Mahtuuko vielä mukaan :)?

Meillä on miehen kanssa eka lapsi tulossa ja plussattiin tammikuussa, ilolla odotetaan uutta perheenjäsentä <3!

Odotusaika ollut tähän mennessä suht helppoa vaivojen suhteen, vaikkakin pahoinvointi voi välillä kestää koko päivän ja välillä taas ei sitä tule edes aamulla.

Eka ultra (käytiin kyllä varhaisultrassakin ihan mielenrauhan vuoksi..) on ensi pe 26.3, toivottavasti kuultaisiin jo sydänäänetkin samalla kertaa :)

Ollaan kanssa mietitty dopplerin hankkimista.. Vähän kutsuttaisi, kun osaan olla aikamoinen stressaavasta välillä :--)..
Minut saa kanssa lisäillä tuonne ryhmän "tieto kohtaan" jos mukaan mahtuu: petitea/26.v/1.lapsi (en osaa maalata tätä kännykällä punaiseksi, joten menköön näin :'D sori..)
Hups unohtui tuolta.. LA 9.9
 
Huomenta ja tervetuloa uusille, lisäsin teidät listalle :)

Pahoittelut KolmasKerta3 että tarina päättyi surullisesti. Voimia sinulle!

Täällä tulee kirjoiteltua enää harvemmin, kun kirjoittelee siellä fb ryhmässä. Sinnekin mahtuu vielä mukaan :giggle:

Pahoinvointia edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti. Aina kun luulen olleen hyvä päivä, sitä seuraakin kamalampi oksentamisen kera :sick: Tää ei varmaan lohduta aiemmilla viikoilla menijöitä :confused: Toivottavasti muilla jo helpottaa!

Oisin kyllä sitä mieltä, et jos on kamala stressaaja, ei dopleria kannata hankkia ainakaan aikakaisilla viikoilla. Aiheuttaa kummasti lisää harmaita hiuksia, jos ei saakkaan sydänääniä kuulumaan. Mutta toisaalta, kun ne kuuluu, se rauhoittaa kummasti :love:

Meillä raskaus ei ole enää salaisuus. Ja kerrotaan sitä tahtia kun ihmisiä nähdään. Mutta en kuitenkaan käy asiaa esille tuomaan erikseen, vaikka sen alkaa jo mahasta huomaamaan. Niin odotettu raskaus, ylpeydellä odotan isoa mahaa ja odotan tämän kasvamista :barefoot:

Lennis ja Pirkka 12+5
 
Palaan vielä kirjoittamaan tämän kerran. Kiitos teille tuesta :love: Meillä pikkuisen kehitys oli pysähtynyt viikolle 6+5. Toissapäivänä kävin hakemassa sairaalasta lääkkeet, ja siis vihdoin eilen, 8+6, alkoi tyhjennys. Kaikki meni hyvin vaikka kovasti pelkäsin miten tuo fyysinen puoli etenee. Henkisesti viimeinen viikko oli erittäin raskas, kun tiesin alkion kuolleen, mutta jouduin yhä kantamaan sitä sisälläni. Ja lisäksi kestämään raskausoireita, järkyttävä pahoinvointi ja väsymys ei todellakaan ollut enää mitenkään kestettäviä, henkisesti. Nyt on jo paljon parempi olo, ja pystyn jo hymyillä. Ja nostaa katseen kohti tulevaa - toiveemme olisi että tärppäisi pian uudestaan ja se kestäisi loppuun saakka.

Hiljenen nyt tähän ketjuun, mutta vinkkaan vain sen verran, että pidän blogia www.emmikoni.blogspot.fi, jossa tosin en puhu vauvakuumeesta/raskautumisesta ennen kuin olen tosiaan raskaana ja varmoilla vesillä. Toivottavasti siis kevään aikana....

Aivan mahtavaa odotusta teille kaikille! :love: Paljon ihania ja pieniä syyskuun vauvoja tulossa, toivotan teille kaikille hyvää ja huoletonta raskausaikaa!

Ja ihan hirveästi voimia KolmasKerta3. <3 Toivottavasti sinulla tyhjenys sujuu nopeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni kolmaskerta3 ja sissiko!:( Toivottavasti teillekin joku päivä ( ja mielellään pian) tulee se pysyvä tärppi!!

Täällä pahoinvointi vaihtelevaa, joku päivä oksennan kaiken ja joskus taas en kertaakaan. Ja jäätävä väsy on edelleen! Alotin jo rautatabletit syömään ku oli hemppa vähä laskenu mutta saa nähä millon tää helpottaa! Mietin jo että pitäskö mun hakee saikkua ku en mä saa kotona sitte tehtyä mitään töiden jälkeen ku ei jaksa! Eilen just viimeksi sitä miehelle itkin että ku oon niin väsy...:sleep::(

Meilläkin raskaus on jo julkista tietoa, viikonloppuna kerrottiin lapsillekin. Nyt varsinkaa isompi ei malta oottaa syksyä!:love:

Pikkupossu & rusina 12+6
 
Tervetuloa uusille mukaan!

Täällä tuntuu olevan kovin hiljaista, liekö kaikki muut Facebookin puolella?

Minkälaisia apukeinoja olette keksineet tähän jatkuvaan pahoinvointiin? Säännöllinen syöminen auttaa minulla asiaan muttei valitettavasti kovin paljoa. Alkaa käydä melko raskaaksi. (n)
 
Minua väsymys ei sitten taas vaivaa ollenkaan.

Vatsa on turvonnut kuin olisin jo pidemmälläkin, nyt vasta rv 11. Omat housut kiristää mutta en uskalla mennä ostamaan äippähousuja ennen kuin ultra on takana.
 
Minäkään en ole keksinyt apukeinoja tuohon jatkuvaan huonoon oloon ja vellomiseen. Alkaa tosiaan jo väsyttää tämä, kun mulla alkoi tämä olo jo ennen plussaa. Oksentaa ei sentään tarvitse kovin usein. Nyt on ajoittain jo ollut hetkiä, kun ei olo ihan niin huono olo. Silloin käyn taas välittömästi pelkäämään keskenmenoa. Huhhuh! Kuluisi nyt aika edes vähän nopeammin. :D

Malla 9+1
 

Yhteistyössä