Syyskuun söpöläiset 2016

Moikka

Hämmennys, pelokkuus, mietteliäisyys ja tunnemyrskyt, sellainen oli minun joulu!

Eilen ajoin lähimpään apsille ja toivoin että siellä myydään raskaustestejä. 21.12 tuli todella voimakas tunne raskaudesta, en siihen niin paljoa keskittynyt. 23.12 etova olo koko työpäivän ja päätä särki. Jouluaattona jouluruuat tökki ja aloin miettimään tosissaan raskauden mahdollisuutta ja sellainen mahdollisuus on joskin epätodennäköistä. Joulupäivä mahaa kivisti ja vuotoa tuli pari tippaa ajattelin että sieltä ne menkat nyt tulikin. Se kuitenkin loppui. Eilen kivisti taas ja päätin hakea testin ja yllätykseksi se näytti plussaa, tunteet on nanosekunneissa hyppinyt siirä lähtien
Raskaus on saanut alun tosiaan yhden illan jutusta joten fiilikset pomppii, sen tiedän että mikäli raskaus jatkuu pidän taatusti vauvan!
Tämän miehen kanssa ei tosissaan oltu kuin se yksi ilta, nyt mietin että pitäisikö häntä etsiä ja kertoa, olen aivan sekaisin.

LA on 1.9 ja 1 lapsi
Mulla hiukan samanlaista tilannetta!
 
Heippa kaikki! Hetken nuolin haavojani, mut halusin tulla teille ilmottamaan, että tämäkään vauva ei pysynyt matkassa :( 31.12 testi näytti jo täysin negaa ja uuden vuoden aloitin runsaalla vuodolla :( Aika paska olo edelleen, kun viivat lupaavasti vahvistui ja olin luottavaisin mielin, että tää pysyy matkassa :( Elmässä nyt kaksi ensimmäistä keskenmenoa/kemiallista ja peräkkäin...täytynee soittaa lekuriin ja käydä sokerirasituksessa mitä oon tässä kohta kolme vuotta vältelly! Kuulun diabeteksen riskiryhmään ja nyt luin et hoitamaton diabetes voi aiheuttaa keskenmenoja! Tsemppiä teille kaikille ja toivottavasti olen ainut listasta poistuva!

Pahoinvointiin vinkkinä jäädytetyt hedelmät...viinirypäleet, mansikat jne. Sit kun oon tällänen vauva hullu, niin oon jo 2014 syksyllä pillereiden pois jätön jälkeen valkannu rattaa mihin saa hyvin kaksi pientä lasta...kohta ei ole tarvetta enää edes niille, kun kuopus täyttää kohta jo kolme. Te kuitenki kellä on tarvetta käykää tsekkaa baby joggerit city select :)

Mulla ois ollu neuvola jo nyt 8.1 ja ultra 21.1, ku täti epäili, et ois voinu kuitenki pysyy matkassa se viime kuun kemiallinen. Nyt tarvis huomenna perua neuvola ja en tiiä miten pääsen soittamaan esikoiselta salassa, ku ollaan kaikki kuumeessa kotona...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille, lisäsin listalle! :)
Kuun ensimmäinen päivä näyttää olevan suosittu :giggle:

Ei voi olla totta Tiuhti! Oon tosi pahoillani :cry: Ehkä hyvä, että dm tutkitaan, ettei se ole ainakaan syy menetyksiin. Toivottavasti saat pian kestävän plussan!

Täällä lensi eilen illalla jo oksu. Vaikka oisin seisonut päälläni, ei ois voinu estää :confused: Kuitenkin oireista edelleen tyytyväinen, varsinkin sen vuodon takia.
Eilen tuli enää ihan vähän vuotoa, ehkä ennemmin rusehtavaa valkovuotoa. Toivotaan että ollaan siinäkin voiton puolella.
Viikko vielä ultraan. Sitten selviää tämä kohtalo.
 
Tiuhti jaksamisia sinulle. Itselläni ei ole kokemusta keskeytyneistä/ kemiallisista raskauksista, mutta ei se kyllä ole mukavaa kuultavaakaan ole kun niin käy :(:unsure:.

Tänään pitäisi mennä hammaslääkäriin hammaskiven poistoon ja voi että kun pelottaa niin vietävästi :confused: niin karmea hammaslääkärin pelko että se voittaa jo synnytys pelonkin.

Eilen myös tunteet heitteli kuin hyrrä ees sun taas. Ensin aamulla olin iloisilla mielin liikenteessä ja tyytyväinen, (osana se että kylmien ilmojen kunniaksi löysin vihdoinkin sopivan pitkän toppatakin) Päivällä mentiin kireän tiuskimisen ja hilpeän tunnelman molemmissa ääripäissä. Ja illalla sitten itkettiin ja oltiin shokissa, kun kuulin ystävän joutuneen sairaalaan. Mutta ei siitä sitten sen enempää.

Menkkamainen juiliminen on tullut takaisin lisänä oikean tissin outo vihlominen, vasemmassa ei ole mitään :alien: ja välillä tuolilta noustessa vihlaisee. Onko ne nyt niitä repäisy kipuja vai mitä ovatkaan.
 
Hei, täällä uusi syyskuinen, eilen aamulla plussannut.
Yrittäminen aloitettiin lokakuun alussa ja vielä ei oikein ymmärrä että näin nopeasti tärppäsi. Esikoista yritettiin vuosia....

Tämä olisi kolmas lapsi meille, vanhemmat lapset on tyttö 08 ja poika 10.

äiti ja lotta la laskurin mukaan 7.9 , kolmas ja synnäri kättäri
 
Eea
Tervetuloa taas kaikille uusille plussanneille! (y)

Uskaltauduin soittamaan tänään neuvolaan ja varaamaan ekan ajan. Se olis 27.1., eli viikkoja olisi silloin 8+1. Nyt tuntuu, ettei olisi pitänyt vielä varata, kesken tämä menee kuitenkin. :unsure: Eli niin luottavaisin mielin täällä ollaan liikkeellä.

Eea 5+3
 
Voi ei tiuhti!!:cry:Tiiän varsin hyvin mitä käyt läpi mutta jospa se seuraava kierto ois teijän!! Pahoittelut ja tsempit sulle!!

Tervetuloa taasen uusille!(y)

Mulle on iskeny väsy!:sleep: Eilen ja tänään on ollu pakko ottaa pikku unoset, tosin mulle on tullu ruuan jälkeen niin järkky olo ettei oo halunnukkaa olla muuten ku maaten!:confused: pitäs muistaa syyä vähä ja usein niin ois paras:cautious:

Hipetin, mullaki on niitä "menkkakipuja"!:cautious: tosi ärsyttäviä..

Onko teillä tullu vielä tämän raskauden myötä mitään muutoksia elämään? Mulla on kahvin juonti jääny aika vähään, samoin kaikki makean syönti. Ei vaan maistu..:censored:

pp & rusina 5+4
 
Hipetin, voin niin samaistua! :LOL: Aivan järkyttäviä mielialanvaihteluita, et ei oo tosikaan. Pääasiallisena fiiliksenä kaikki ketuttaa koko ajan. Sit välillä jo naurattaa oma käytös :LOL:
Täälläkin tissin vihlomista, tosin vasemman :D

Äiti ja Lotta lisätty listalle. Tervetuloa! Haluatko vielä iän lisättävän listalle?

Pikkupossu, täällä seisoo suklaalevy kaapissa. Ei vaan kertakaikkiaan uppoa makea.Perin outoa tämmöselle sokerihiirelle.

Oon huomannut, että tää pahoinvointi voimistuu iltapäivällä aina iltaan kohti. Päivä meni suht ok, mut nyt on taas järkky kuvotus :sick:
Naama oli kyllä poikkeuksellisen valkoinen tänään töissä, ihmiset asiasta huomautteli. Katsoin itsekin peilistä et näytän kummitukselle, vaikka normaalistikin olen kalpea.

Ja tänään ei oo ollu vuotoa! Jee! Pysyiskin poissa mokoma, en jää ikävöimään. :devil:
 
Mulla on kanssa ollut ihan järjettömät mielialanvaihtelut eilen räjähdin miehelle jostain ihan pienestä ja sormukset lenteli. Ei normaalia mulle. Lisäks itku tulee tosi herkästi ja ihan hassuista jutuista

JeniJRiver ja Pilkku 6+0
 
Minä oon ollu kans erityisen veemäinen viimesen viikon, ottaa päähän ihan kaikki! Ja pahoinvointi alkaa hiipiä tännekin, päivät menee just mutta iltasin tää alkaa oleen kaamea, ei meinaa unta saada.
 
Heippa vaan kaikille :)

Täällä siis tehty testi eilen ja tänään, plussaa näytti molemmat :) Ensimmäinen lapsi kyseessä, joten jännittää kamalasti ja fiilikset hyppii laidasta laitaan (pelkkiä positiivisia tunteita).
Viikkoja nyt noin 5+3 eli alussa vasta ollaan. LA luultavastakin syyskuun alkupuolella (06.09.-16). Raskautta emme yrittäneet sen koommin. Ajateltiin vain, jos pikkuinen sieltä tärppää niin onnellisia olemme. Ja nyt toivottavasti tärppäsi.
Raskausoireita ollut viime kuusta asti. Menkat jäi viime kuussa poies, muutaman kerran oksentanut, väsymystä ollut ja rinnat aivan hemmetin kipeät.
Ikää miulla 20 vuotta ja vakituisessa parisuhteessa olen :) ryhmään olisi mukava päästä, jos vain suinkin se olisi mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Hei vain kaikki uudet minunkin puolestani :) Huomasin että minuthan voisi ehkäpä lisätä listalle? eli meneekös se kutakuinkin näin että

Hipetin/26v./1.lapsi/KOKS

ja se laskettu aika laskureiden mukaan 7.9 :)

Tänään ei näin aamulla ole ollut mitään ihmeellisiä oireita. Pieni juiliminen jatkuu. Nyt koputetaan puuta ''kopkopkop'', mutta onnekseni ei ole ollut mitään pahoinvointia ja aamulla kupillinen kahviakin maistuu entiseltä. :ROFLMAO: Ja vaikka kahviahan ei suositella juotavaksi raskausaikana tolkuttomia määriä, (enkä kyllä juokkaan päivässä kuin kaksi kupillista) niin nyt olisi koko aika ihan hirveä himo juoda kahvia. :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Arabitar
Voi ei Tiuhti :(

Mä voisin listailla tähän vähän oireitani..

Rv5
- menkat jäi pois
- haamuplussa
- nälkä ja älytön jano!!
- alamahanippailut

Rv6
- päänsärky (usein muutenkin)
- painontunne alamahassa ja nippailut + tissejä "repii" välillä
- jano!!
- pissalla ravaaminen + ummetus (yleensä maha löysällä)
- loppuviikosta iski vilu sisällä! (yleensä mun on aina kuuma)
- iskias :( (ei ole vaivannut pariin vuoteen)
- lievää etovaa oloo
- lievä väsymys
- tukkonen olo

Rv7
- samat kun rv 6...

Arabitar ja peikko 6+1
 
Jaahas. Mulla alkaa pahat olot hiipiä ilmeisesti ihan kunnolla kuvioihin :sick: tänään sai ruokatunnilla väkisin syödä puolet ruuasta ja ruuan jälkeen tuli sellanen olo että potkaseeko kaiken syödyn takaisin :sick::sick:
Lisäks pari pvää ollut kamalat päänsäryt, en vaan tiedä onko ne raskaudesta johtuvaa vai johtuvatko migreeninestolääkkeen alas ajosta. Kunhan nyt vaan pian loppuis, oli ne kumpaa tahansa

JeniJRiver ja Pilkku 6+1
 
Tänään se sitten alkoi, pahoinvointi. Ekasta en kärsinyt ollenkaan pahoinvoinnista ja toisesta lievästi mutta vasta vähän myöhemmillä viikoilla. Ja toinen oire haluaisin vain nukkua...

Tähän kaiken keskelle vielä myytiin asunto ja ostettiin isompi.

Äiti ja vielä nimetön 5+2 vai 3
 
  • Tykkää
Reactions: Tiiv1taav1
JeniJRiver, päänsärky on peestä. Toivottavasti helpottaa pian! Nää raskaushormonit ja migreeni ei varmasti oo yhtään toimiva kombo :(

Onnea Äiti ja Lotta asuntokaupoista! :giggle: Oisko nyt tulossa eri sukupuolta kun pahoinvointi alkaa jo ajoissa

Täällä kans pahoinvointi pahenee. Aamukahvitkin sai kierrättää vessanpönttöön. :poop:
Sit vast alan olee onnellinen tästä pahasta olosta kun saan todisteen et joku siellä kasvaa :)
 
Hyvää huomenta!
Täällä jatkan yksin keskustelua :LOL:

Onko kukaan hankkimassa/hankkinut dopleria kotiin sydänäänten kuunteluun? Tästäkin on varmaan monta mielipidettä :rolleyes:
Itse hankin jo sen aiemmin ja toivon, että tällä kertaa sille olisi käyttöä. Edellisessä ryhmässä moni oli saanut jo tosi aikaseen sydänäänet kuulumaan, mutta tähänkin kun vaikuttaa moni asia.
Olisi vaan niin ihana ultran lisäksi saadan raskautta konkreettisemmaksi miehelle myös, vaikka sekin tuntuu toimivan kun makaan naama valkosena sängyssä :ROFLMAO:

Eilen oli jopa hyvä ilta, vain pientä etomista. Ei edes lentänyt laatta! Ja heti alko epäilyttää et hiipuuko nää raskausoireet :cool: Kuinka voikaan olla epävarma tästä tilanteesta.
Vajaa viikko ultraan! Sitten vasta jännittääkin!

Odotan jo kovin uusia mukaan ketjuun! Jos siellä taustalla kurkitte niin liittykää ihmeessä! :)

Lennis ja Pirkka 6+0
 
  • Tykkää
Reactions: ninas_
Huomenta vaan!
Mä just mietinki etä onko täältä kaikki siirtyny faceen ku on niin hiljasta..:confused: älkää menkö!!!:D

Lennis, tuo pahoinvointi on toisaalta ihanaa ku tietää että ne hormoonit jyllää mutta on se myös kamalaaki! o_O mulla tulee paha olo jos on nälkä ja sitte ku syön..:cautious: eli teki niin tai näin..
Eilen meinasin pyörtyä iltapala pöydässä (n) mittasin sitte verenpaineet niin 90/60.. ei ihme että huimaa ja väsyttää ku normisti 120/80o_O eli pitää lähtee ostaan salmiakkia:whistle::LOL::p
Kovasti oon koittanu miettiä kävisinkö ultrassa vai en..kattoopi ens viikolla vaikka sitte sen neuvolan jälkeen.

Hyvää lauantaipäivää kaikille!:)

pp & rusina 5+6
 
Huomenta täältäkin,
Mä mietin ekan kanssa olisiko dopplerin hommannut mutta ei tullut ostettua. Toisen kanssa raskaus tuntui todelliselta vasta puolen välin jälkeen kun kuuli tulokkaan sydänäänet. Pk-seudulla kun uudelleen synnyttäjille on paljon vähemmän neuvolakäyntejä.

Kuinka moni aikoo selvittää sukupuolen? Me jätetään tälläkin kertaa sukupuoli selvittämättä , onpa sitten jotain jännitettävää synnärille.

Äiti ja pikkuapulainen 5+3
 
Eea
Mie saan doplerin kuulemma miun ystävältä. Muutamassa rakkaudessa sellanen onkin ollut ja tuohan se mielenrauhaa ennrn kuin liikkeet alkaa tuntumaan. :)

Täällä olo on tosi oireeton. (n) ehkä vähän liiankin.... Saapas nyt nähdä. Rinnat on kasvanut, repäisykipuja on ja hajuaisti on herkistynyt. Siinä oikeastaan ainoat selkeät oireet. Iltaisin paleltaa ja väsyttää.

Eea 5+4
 
Heipsan, täällä rv 5+4 meneillään, väsymystä, heikotusta, etovaa oloa, tissit arat, maha nippailuja ja väsymystä oireina :)
Hirveän epätodellinen olo tästä kaikesta. Ei voi vaan vielä ymmärtää, että meille on oikiasti tulossa (toivottavasti) vauva <3 varmaan pakko vielä tehdä muutama testi varmuudeksi :D
Mukavaa lauantaita kaikille^^
 
äiti ja lotta me ei luultavimmin kysytä sukupuolta. Mies ei halua, niinku ei halunnu aikasemmissakaan eikä mulle oo niin väliksi. Ehkä ku on jo molempia meillä niin se sukupuoli ei oo niin tärkeä.:)
Eea vielä ne oireet ehtii!;) toki uskon huolettaa mutta jospa se vauva ois teille tarkotettu!
Mä just heräsin ihan pikkusilta parin tunnin päikyiltä :whistle: ihan vähä väsytti! Ja illalla nukahan luultavasti kesken leffan ku tänään tulee madagaskar 3 telkusta niin lupasin lapsille leffaillan..nooh, jos sitä sitte huomenna jaksas siivota ku nukkuu kunnolla :rolleyes:
 
Olipa Pikkupossulla matalat paineet! Toivottavasti korjaantuu.

Luulen kans Eea, et ne oireet ehtii vielä hyvin tulla kun ollaan niin alussa. Itsellä se phv alko jo liianki ajoissa. Enkä silti oo varma.

Piti laittaa mies hakemaan kauppaan polar-juustoa ja piimää :D Ne mielihalut :love:
 

Yhteistyössä