Syyskuun söpöläiset 2016

Eea
Miulla kaikki raskaudet on ollut tosi oireettomia ja helppoja. Ainoastaan edellisessä (joka meni puolessavälin kesken), kärsin pahoinvoinnista. Oksentaa ei koskaan oo tarvinnut. Sinällään oireettomuus on siis miulle ihan normaalia, mutta mieluummin oksentaisin vaikka kerran päivään. :) Olis edes joku merkki siitä että kasvattaa uutta elämää.

Saa nähdä millainen tästä raskaudesta tulee. :geek:
 
Mulla taas oli raskaudet niin erilaisia ku vaan voi olla! Esikolta ei ollu mitään oireita ja olin kokoajan tosi hyvällä tuulella, ainut oli vaan sillonki verenpaineet, jotka oli kokoajan tosi matalat. Tokan kohalla alusta loppuun oksentelua ja pahoinvointia ja ärtyneisyyttä.
Nyt on ilmeisesti sekotus molemmista raskauksista
 
Minäkin voisin liittyä joukkoon, jos mahdun. Hämmentyneenä plussasin pari päivää sitten menkkojen ollessa myöhässä, luulin että kroppa taas sekoilee. Keväällä olisi päästy lapsettomuustutkimuksiin. Toista lasta ollaan yritetty 1,5 vuotta ilman pienentäkään plussaa, ja nyt se sitten pärähti. Ilmeisesti jouluntaikaa jälleen, esikoinen nimittäin syyskuussa syntynyt myös. ;) Eli LA 13.9 /24v /2lapsi /KYS
Oubou rv 4+5
 
Tervetuloa Oubou! Se jouluntaika on todella ihmeellistä! :love:

Täällä alkaa hormonit heitellä niin et otetaan joka päivä jostain typerästä miehen kanssa yhteen. Häästressi alkaa myös nostamaan päätään, joten jos en muusta keksi niin häistä sitten sanomista :D

Käytiin eilen saunassa ja olin niin säälittävä että istuin alimmalla lauteella :LOL: Oon huomannut, ettei tuo saunominen onnistu kun alkaa kuumassa huimata. Ja niin kuin siitä tykkäisin! :barefoot:

Sukupuolesta. Varmaan selvitetään kumpi tulossa, vaikka väliä ei olekaan. Ensin mies oli sitä mieltä ettei halua tietää, mutta katsotaan nyt. Melko varmuudella se on poika kuitenkin.
Tuttu sai poikavauvan, vaikka oli veikattu tytöksi. Yllätystä kerrassaan! :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Mulla on ollut iha järkyttävä pahoinvointipahoinvointi taas.. Ja se kestää ihan koko päivän :/ eilen en saanut syötyä mitään fiksua ja nytkin aamupalan jouduin vaan ankea suuhun siinä toivossa että olo helpottaa. Nyt taitaa kyllä olla hieman pahempi olo ku söin :( huoh kunpa tää loppuis
 
Eea
Sukupuolen kysymisestä en osaa vielä sanoa. Esikoisesta ei kysytty. Oletin silloin, että poika tulee, mutta olikin tyttö. Muista on kysytty ja aina on veikkaus pitänyt paikkansa. :) Mies varmaan tahtois pitää sukupuolen salassa.

Tervetuloa Oubou! :)

Eea 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Huomenta kaikille :p

Täällä oireettomana jaksellaan ja jatkellaan. Ainoa on vaan että tissit on tosi pinkeät. Ei edes vedä vertoja sellaiselle menkkatissi turvotukselle. Mutta eivät silti ole kipeät :notworthy: MIes oli eilen rilluttelemassa ja mä läskeilin sipsipussin kanssa ja katsoin puolet madagascar leffasta. :ROFLMAO:

Huomenna tulisi tasa viikko täyteen eli rv6. Mietiskelin myös tässä että missä vaiheessa sitä oikein uskaltaisi työnjohtajalle mainita asiasta. Olen ammatiltani rakennusmaalari ja pitäisi jossain vaiheessa varmaan keskustella työnjohtajan kanssa siitä etten saisi käyttää enää öljypohjaisia maaleja yms. Ja tietysti miten siitä sitten eteenpäin jos mukula pysyy matkassa mukana vielä ja maha rupeaa kasvamaan. Pitänee varmaan jäädä sille erityismamma lomalle, vai mikä se nyt olikaan. Työni on aika rankkaa mutta silti niin rakastan sitä :p mutta pitää tietysti ajatella itseni ja mukulan parasta. Ettei käy vahinkoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Tervetuloa oubou! Teillä on tosiaan ollu jouluntaikaa!:love:

Hipetin, mä oon kans miettiny että pitääkö munki jäähä sille erityisäitiys vapaalle ku mä työskentelen myös kemikaalien kanssa.. saas nähä mitä iso pomo sanoo ku saa huomenna tietää mun"tilanteesta" .

Jospa se pahoinvointi kohta helpottas emböy! Oliko sulla ensimmäisessä samalla lailla?

Lennis, ettei vaan sullaki ois alhaset paineet? Saunahan laskee niitä muutenki..:confused:

Eea, meillä kävi esikoisen kans samalla lailla, olin sata varma pojasta niin eiii...pienen pieni prinsessa!:love: Ja toinen kysyttiin..

Mä en oo enää niin poikafiiliksellä ku viikko sitte.. verenpaineet ja finnit viittais tyttöön ku taas paha olo poikaan..no, eihän tässä oo enää ku maksimissaan 36 viikkoa siihen että varmaksi nään sen sukupuolen!:LOL::ROFLMAO:

pp & rusina 6+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Moikka

Esikoista kun odotan niin kaikki tulee olemaan niin uutta ja ihmeellistä, jopa nyt jo huomaa ihan uusia oloja ilmaantuneen itselle.

Itse selailin noita dopplereita äsken netistä, niitä oli niin paljon erilaisia.. SUOSITTELISITTEKO JOTAIN TIETTYÄ? En tiedä sitte saisinko tämän oman varakerroksen alta mitään kuuluviin.. Mutta aina voi toki yrittää.

Viikonloppu on mennyt huonovointisena, oksettaa koko-ajan,samalla yrittäen hakea uutta työtä jota on heikonlaisesti tai uusia koulutuksia. Mielialat on kyllä aivan sekaisin, itken lähes mistä vaan ja milloin vaan!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Venla 6+4
 
Heippa! Täällä varovasti yksi tänä aamuna plussannut..:) en liity ehkä vielä kunnolla mukaan, koska en voi uskoa vielä tämän olevan totta ja että kaikki menisi hyvin! Mutta pakko päästä jonnekkin purkamaan tunteita, toivottavasti joku jaksaa lukea. :whistle:

Nyt olisi siis ilmeisesti 4+3 menossa. Toissapäivänä tein illalla digin, näytti vielä että ei raskaana. Tänä aamuna apteekin oma selvä plussa ja digi päivällä raskaana 1-2. Toivottavasti olisi ollut vaan myöhäinen ovis, kun näin myöhään vasta näkyi testissä ja hedelmöittymisestäkin vaan 1-2? Luulin kyllä tunnistavani oviksen joulupäivänä eli yli 2 vko sitten. :cry:

Raskaus ei ole varsinaisesti suunniteltu, mutta erittäin toivottu :love: suurena huolena mulla onkin kilpirauhasen vajaatoiminta, juuri viime viikolla kävin testeissä ja arvot oli huonot. Lääkitystä lisättiin. Vajaatoimintahan lisää keskenmenoriskiä ja voi vaikuttaa kehitykseen, niin hirveä huoli päällä :cry: jos olisin tiennyt arvojen olevan noin huonot, olisin varmaan huolehtinut ehkäisystä paremmin... Onko kellään kokemusta?(n)
 
Pikkupossu tää raskaus on ihan päinvastainen esikoisen odotusaikaan verrattuna. Alku oli sillon tosi oireeton ja pahoinvointi+oksentelu alkoi vasta noin rv12...

Tervetuloa Violet ja toivottavasti siellä on kuitenkin kaikki hyvin ja saatte myytin syliin syyskuussa!
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Noniin, kai sitä voisi tännekkin ilmoittautua! Digi tehty tänään parin päviän liuskahaamujen perään ja näytti 1-2vkoa, lisätestit tilattu ja niitä odotellen :whistle: Vielä en kannata minua listalle laittaa, pessimisti kuin oon. Varovaisesti iloinen :)

Kuukautisten mukaan olis mukamas 4+6, mutta oikeammaksi veikkaan enemmin 4+1-3 :) Että alussa alussa. Lisätestit, tulkaa jo!

Kovinkaan paljoa oireita ei ole ollut muuta kuin jatkuja jano (ja jatkuva vessassa ramppaaminen....) ja seksi sattuu. Eilen teki ihan pahaa... Iho on normaali ja tissit ei sen kipeämmät kuin ennenkään, kosketusherkkyyttä enemmän. Huonoa oloa ei juurikaan, vähän ällötystä ollut. Ja turvonnut olohan on aina :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: ninas_
M.Aili
Tervetuloa uusille!

Viikonloppu ollut aika erikoinen oireiden suhteen. Perjantaina eka töissä tuli sellasta värinää, että huomasin jopa omasta äänestä että vähän on sellasta tärinää ja sit palaverin jälkeen vähän huippas. Illalla sit kotona kun pedattiin puhtaat petivaatteet miehen kanssa sänkyyn ni tuli taas sellasta tärinää, vähän huippas ja sit tuli sellanen fiilis ettei saa happee. Se sit aiheutti paniikkikohtauksen, joka lisäs sit vielä sellasta tunnetta ettei saa happea. Edellisestä paniikkikohtauksesta on useampi vuosi aikaa ja nyt kun on raskaana, en halua syödä lääkkeitä. Täytyy toivoo, että näitä ei nyt sit raskauden aikana rupee tulee...

Sit la/su yöstä lähtien ollut tosi pahoja mahakipuja. Ne saattaa johtuu myös jostain ruoka-aineesta, mutta silti sitä vähän huolestuttaa. Mitään vuotoa ei onneks oo...
 
Mulla tuli valkovuodon mukana rusehtavaa. Näytti siis vaan ruskealta valkovuodolta. Pientä jomotusta/menkkamaista kipua ollut.. Kai se voi olla normaalia? HCG ainakin on noussut koska sain tänään digiin 3+.
Pelottaa.....
 
Moikka!

Varovasti liittyisin joukkoonne! :) Pahoittelut teille, joilla raskaus on keskeytynyt! :(

Digi tehty aamulla ja tänään siis 4+2 omien laskujeni mukaan. Täällä kuitenkin myös ihan minimaalista ruskeaa (ja välillä punaista) vuotoa, joka kummastuttaa... :/ Aiemmissa raskauksissa ei ole tällaista ollut. Ei kai auta kun mennä päivä kerrallaan. Mietin onkohan mahdollista päästä alkuraskauden ultraan tuon vuodon takia, jos tosiaan kaikki menee hyvin, eikä ala enempää vuotamaan..?
 
Toivotaan, että kaikkien kyytiläiset nyt pysyisi mukana! Ja pahoittelut Arabitar! :unsure:

Uskomaton tunne, taidan mä olla raskaana :love: voi kun kaikki menis hyvin. Eli 21v esikoisen odottaja täällä, mies 22v. :) raskaus ei siis ollut oikeastaan suunniteltu mut molemmat kovasti lapsi haluttais. Nuoriahan me ollaan ja jännittää, mutta tiedän että kyllä me tultais selviytymään.

Pahoinvointia alkanut pukata tänään :sick: jännä kun tää tuntuu mun mielestä ihan erilaiselle pahoinvoinnille kun oksennustaudissa tai migreenissä. :LOL: Alavatsakipuja ja tuntemuksia onkin ollut jo viikon ainakin.. Tissit kans tosi herkkänä. :LOL:

Mietin pitäiskö ostaa pahoinvointirannekkeet. Onko kukaan muu täällä niitä miettiny, vai onko ihan huuhaata? Toinen kysymys, onko sinne alkuraskauden ultraan mitään vaatimuksia, jos yksityiselle menee? Vai saako sinne mennä kuka vaan jos vaan haluaa ja itse maksaa? Tyhmä kysymys varmaan. :p

violett & pähkinä 4+4
 
Venlaana, itsellä on angel sounds dopler ja toivon sen toimivan. Monen oon kuullu sitä käyttävän.

Pahoittelut Arabitar :cry: Tämä laittaa miettimään, että mitä kaikkea tässä voikaan vielä tapahtua (n)

Kolmas<3, miullakin oli vuotoa ja kunnalliselle ei ultraan pääse. Eikä edes sitten vaikka vuotas kunnolla. Aikaisilla viikoilla ei edes voida sanoa mitään tiputtelusta. Täytyy vaan toivoa että liittyy normaaliin alkuraskauteen.

Violett, kirjoitin tuossa aiemmin niistä pahoinvointirannekkeista. Melko hintavat siihen nähden, että toimiiko kaikilla vai ei. o_O
Yksityiselle ultraan voi mennä kuka vain. Varhaisultraan kannattaa toki mennä vasta viikoilla 6-7 jotta sykkeet näkyisivät varmasti. Sekään tosin ei takaa muuta kuin hetkellisen mielenrauhan.(n)

Täällä ei mitään uutta. Edelleen vellomista. Eilen en sentään oksentanut.
Menis vaan tää viikko nopeesti! Töissä aika jaksaminen kun väsyttää ja on huono olo.
Sitä turvotusta odotellessa-vielä ei mitään merkittävää.
Joko muilla on alkanut maha paisua? :)

Lennis ja Pirkka 6+2
 
Heipsan naiset, long time no see! Taas on tullut paljon uusia, tervetuloa! Tiuhti ja Arabitar ajatukset ovat siellä <3 voimia ja tsemppiä uusiin yrityksiin.

Mä oon voinut ihan käsittämättömän huonosti :( ihan pitkin päivää, mutta oksennusta ei tuu. Alkoi kunnolla viime viikolla. Mikään ruoka ei oikeestaan mee alas, hedelmät ja kurkku on melko pop tällä hetkellä. Se ei tiettykään paranna oloa, kun ei juur mitään syö. Töissä on hirveen vaikee olla paljastamatta itseään raskauden osalta kun naama valkoisena puuskuttaa menemään. Hurjaa että voin sanoo, että ens viikolla on varhaisultra <3

Mites muut voi?

Trianna ja Mini-Myy 6+0
 
Eea
Arabitar olen niin pahoillani teidän puolesta. *halaus* :cry:

Oma olo on edelleen suht normaali. Ei pahoinvointia, vain armoton väsymys. Eilen nukahdin sohvalle kahdeksan aikaan. Palelu on myös aivan mahdotonta.

Tänään sattui silmään facebookin "Sinulla on muistoja"- kohta ja sieltä oma päivitykseni kamalasta väsymyksestä viisi vuotta sitten. :D Silloin odotin meidän poikaamme ja taisin olla näköjään ihan yhtä väsynyt. Hänen laskettu aikansa oli 25.8.

Eea & Nyyti 6+0
 
Hei naiset, minä liityn joukkoonne mukavaan! =)

Toista lasta yritetty tarkalleen 3 vuotta (esikko täyttää huhtikuussa 6v) ja viime maaliskuussa oltiin jo lapsettomuustutkimuksissa ja vasen tuuba todennäköisesti tukossa mutta lykättiin hoitojen aloitusta vuodella ja tänään pärähti plussa testiin ensimmäistä kertaa koko kolmeen vuoteen! :love:

Olin tästä kierrosta aivan varma, ettei tärppää kun ovulaatio tapahtui juuri tuolla tukossa olevalla puolella, mutta kun menkkojen piti alkaa niin alkoikin hyvin vähäinen rusehtava vuoto jota mulla ei ole kun menkkojen lopussa, niin ajattelin jo silloin, että varmaankin raskaana.
Täällä on siis hyvin epäuskoiset ja toisaalta helpottuneet fiilikset, mutta nyt jännätään, että onko kuitenkin kohdunulkoinen kun ovis tukkoutuneelta puolelta. :(
Tänään soittoa neuvolaan ja kyselyä, että koska pääsisi varmistamaan, että raskaus on siellä missä pitääkin.

Oireita on ollut rintojen turvotus (aina ennen menkkoja)sekä pieni kihelmöinti, ruskeaa tihuttelua kun menkkojen piti alkaa (ei ikinä vuodon alussa), kova jano lähestulkoon koko ajan ja viimesenä merkillisenä oikean jalan puutuminen makuuasennossa (???). Oikealla kyljellä ja selällään rupeaa jalka menemään tunnottomaksi ja kihelmöimään, pakko liikutella jalkaa koko ajan.

Täällä olis tiedot La kaiketi 16.9, toinen lapsi, 24v ja HYS mikäli alkio kohdussa ja pysyy matkassa.
 
Viimeksi muokattu:
heippa kaikki! Hyppään mukaan. Eilen illalla tuli tikkuun selkeä plussa. Toinen lapsi siis olisi tulossa, esikoinen on tällä hetkellä 2v 8kk, joten n. 3,5v tulee ikäeroa heille. Ensimmäinen raskaus alkoi heti kun ehkäisy jätettiin, mutta tätä toista odoteltiinkin lähes vuosi. Hieman epäuskoiset fiilikset siis vielä, että onko tämä nyt varmasti totta.

Salainen fb-ryhmä kiinnostaa, mutten halua kyllä identiteettiäni tehdä julkiseksi vielä tässä vaiheessa raskautta. Onko tällä foorumilla mahdollista vaihtaa jotain yksityisviestejä vai miten tietojen vaihto onnistuisi anonyymisti?

Ohessa tiedot:thirtythree, la 14.9, toinen lapsi, ja KOS.
 
heippa kaikki! Hyppään mukaan. Eilen illalla tuli tikkuun selkeä plussa. Toinen lapsi siis olisi tulossa, esikoinen on tällä hetkellä 2v 8kk, joten n. 3,5v tulee ikäeroa heille. Ensimmäinen raskaus alkoi heti kun ehkäisy jätettiin, mutta tätä toista odoteltiinkin lähes vuosi. Hieman epäuskoiset fiilikset siis vielä, että onko tämä nyt varmasti totta.

Salainen fb-ryhmä kiinnostaa, mutten halua kyllä identiteettiäni tehdä julkiseksi vielä tässä vaiheessa raskautta. Onko tällä foorumilla mahdollista vaihtaa jotain yksityisviestejä vai miten tietojen vaihto onnistuisi anonyymisti?

Ohessa tiedot:thirtythree, la 14.9, toinen lapsi, ja KOS.
Mulla la 16.9, samoilla mennään =) Ja onnea plussasta!
 
Moikka !

Oon seuraillut teidän keskustelua jo alusta saakka, niin jospa sitä uskaltaisi vihdoin itsekin tulla keskusteluun mukaan. Ensinnäkin tosi suuret pahoittelut Arabittarelle ja Tiuhtille kyytiläisten menettämisestä:unsure:

Minä plussasin 27.12. Aavistin kuitenkin jo viikkoa aiemmin, että tärppi on käynyt kun rinnat kipeytyi ja olo oli jotenkin erilainen. Normaalisti kun mulla suunnilleen ei mitään hormonitoimintaa ole eikä kuukautiskiertoon liittyviäkää vaivoja. Taustalla siis tosi hankala PCO, jonka vuoksi esimerkiksi kuukautiset ovat edellisen kerran olleet seitsemän vuotta sitten :cautious: Tuossa välissä raskaus vuonna 2013. Se kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka todettiin nt-ultrassa. Eloton alkio vastasi viikkoja 9+1.

Kaiken tuon :poop: ja hankaluuksien jälkeen vaikea luottaa siihen että kaikki sujuisi hyvin mutta toivotaan parasta. Lapsi olisi meidän perheeseen enemmän kun toivottu:love:

Laskettua aikaa on tosiaan vaikea sanoa kun en kerennyt koko kuukautiskierron käynnistymistä tajuamaan, mutta 25.12 tehty testi oli vielä negatiivinen. Kovin pitkällä tässä ei siis vielä olla, rv 6+jotain on oma veikkaus. Onneksi sain neuvolaan soittaessa ajan lääkärille, jonka kanssa katsotaan vähän että missä mennään :) Aika onkin jo ylihuomenna, jännittää aika hitokseen.

Oireista sen verran että koko ajan öklöttää mutta onneksi vasta muutaman kerran joutunu oksentamaan:sick: rinnat edelleen arat ja vessassa saa juosta tavallista ahkerammin. Yöllä ei myöskään meinaa saada unta, vaikka normaalisti nukkuisin kellon ympäri. Saattaa olla oire tai sitten oon niin innoissani etten malta nukkua:whistle:

Onnea kaikille odotukseen ! Ihana tää tämmönen ryhmä.

Teklis22/22v./LA ?/1. Lapsi/ MKS
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä