Syyskuun söpöläiset 2016

Heippa :)

Tännehän on tullut taas hurjasti uusia, tervetuloa! :)

Oli jossain vaiheessa puhetta niistä pahoinvointirannekkeista, ja hommasin ne. Ja ne on kyllä toiminu mulla!!! Lieko lume vaikutus mutta ihan sama, mikä toimii niin kelpaa. :ROFLMAO: Pahoinvointi pysyny niiden kanssa aisoissa joten kuten. Välillä etoo, ja esim jääkaapin avaaminen on tuskaa kun haisee niin voimakkaalle. :sick: Sen lisäks oon niin väsyny, että ei mitään rajaa... Jos erehdyn koulun jälkeen istumaan alas, niin ylös ei enää meinaa päästä ja väsymys on sitä luokkaa etten todellakaan jaksa edes puhua. Onko tää ihan normaalia siis tollanen täysin lamauttava väsymys :eek: Tänään siis 6+0. :love:

Teillä oli puhetta niistä digitesteistä, niin mulla kävi niin että rv 4+0 clearbluen digi näytti vielä että ei raskaana, mutta siitä viikon päästä näyttikin aamulla jo raskaana 3+. :) Joten eiköhän se ole just aika yksilöllistä se hcg:n nousu. Vaikka mäkin varmasti murehtisin kun kaikki pelottaa, joten voimia teille!:love:

Oon niin kaikki heti mulle - ihminen, että ärsyttää kun ei saa tietää meneekö tää raskaus kesken vai ei. Haluisin niin kovasti tietää jo että tuleeko meille vauva syyskuussa!:love:

violett & pähkinä 6+0
 
Heippa :)

Tännehän on tullut taas hurjasti uusia, tervetuloa! :)

Oli jossain vaiheessa puhetta niistä pahoinvointirannekkeista, ja hommasin ne. Ja ne on kyllä toiminu mulla!!! Lieko lume vaikutus mutta ihan sama, mikä toimii niin kelpaa. :ROFLMAO: Pahoinvointi pysyny niiden kanssa aisoissa joten kuten. Välillä etoo, ja esim jääkaapin avaaminen on tuskaa kun haisee niin voimakkaalle. :sick: Sen lisäks oon niin väsyny, että ei mitään rajaa... Jos erehdyn koulun jälkeen istumaan alas, niin ylös ei enää meinaa päästä ja väsymys on sitä luokkaa etten todellakaan jaksa edes puhua. Onko tää ihan normaalia siis tollanen täysin lamauttava väsymys :eek: Tänään siis 6+0. :love:

Teillä oli puhetta niistä digitesteistä, niin mulla kävi niin että rv 4+0 clearbluen digi näytti vielä että ei raskaana, mutta siitä viikon päästä näyttikin aamulla jo raskaana 3+. :) Joten eiköhän se ole just aika yksilöllistä se hcg:n nousu. Vaikka mäkin varmasti murehtisin kun kaikki pelottaa, joten voimia teille!:love:

Oon niin kaikki heti mulle - ihminen, että ärsyttää kun ei saa tietää meneekö tää raskaus kesken vai ei. Haluisin niin kovasti tietää jo että tuleeko meille vauva syyskuussa!:love:

violett & pähkinä 6+0
Mäkin oon niin hermona... Haluiisn heti varmistuksen, että tässä tosiaan ollaan äidiksi tulossa syksyllä :D Mutta ei. Alkuraskauden ultra viikon päästä niin tietää että onko siellä edes ketään.

Väsymystä kanssa aika lailla ilmoilla ja snadia pahoinvointia. Onneksi ei vielä ole tarvinnut oksennella. Ja samoilla viikoilla mennään ;)
 
Moi kaikki:)!

Täällä "uusi" kolmannen odottaja, alkutaipaleella, nyt kai 4+2. Km oli lokakuussa 15, nyt jalat maassa mutta luottavainen, rauhallinen olo:). 7+ ajattelin ultran varata, katsotaan mitä tuleman pitää.

Varma olin jo 3+3, kun alavatsan turvotus jotain käsittämätöntä istumatyössä. Paria päivää aiemmin oli jo kohdun sivuilla vihlontaa asentoa vaihtaessa. Oikeastaan ovulaatiosta asti rinnat kipeät, kiinnittymiskivut oletan tunteneeni parin tunnin menkkakipuna, jotenki sitä vain aavisti:geek:.

Perheessä on 10 ja 12 syntyneet pojat ja mies, synnäri Kys. La menkkojen mukaan 27.9.

Hyviä oireita kaikille <3
 
Onko täällä muuten muita, jotka tekee istumatyötä 8h päivässä? Mielenkiinnolla kuulostelen mitä oireita sen kanssa alkaa ilmaantumaan selkään, lonkkiin tms. Entä onko muita vaivannu raju flunssa heti plussauksen yhteydessä? Tästä kun tokenis niin pääsis vähän liikkumaan taas.

Mites näkyykö se fb-ryhmä kavereille, että kuuluu semmoseen, jos siihen liittyisi?
 
Hei te muut joilla laskettu syyskuun lopulla. Minkälaisia oireita teillä on ollut? Itselläni on "vain" rintojen aristusta, vatsan nipistelyä välillä aika kovaakin, vatsa on sekaisin ja iltaan mennessä alavatsa näyttää kuin olisin syönyt jalapallon, aamupala eikä mikään muukaan ruoka meinaa mennä alas ennenkö vasta joskus klo 12 jälkeen. Yleensä minulla on kiljuva nälkä heti aamulla (n) Kahvia ei tee yhtään mieli! Tavallisesti kahvia menee monta isoa mukillista päivässä, nyt olen juonut alle 1 dl päivässä pakon edessä kyläreissuilla ja kun joku on ollut meillä käymässä ettei epäilykset vain heräisi :LOL:

Onko kaikki menossa varhaisultraan ja millä viikolla ? Osaatteko sanoa millä viikolla "varmasti" pitäisi jotain näkyä, että on oikeassa paiassa? Minulla kun tuo kierto on aika epäsäännöllinen. Kuinka paljon teillä on varhaisultra maksanaut ? Keski-suomessa ainakin tuntuu olevan yllättävän isoa vaihtelua hinnoissa.
 
Kiitti Emböy, pitää liittyä fb ryhmään varhaisryhmän jälkeen.

Haavelapsi, la 27.9.kai, aika samat oireet kun sulla, myös tuo kahvi. Se haiseekin palaneelle, pelkät porotkin, yleensä tuoksuu taivaalliselta. Lisäksi mulla "lepatusta" ja jännää kuplimista mahassa, ja niinku ois vatsalihaksia tehny(en tod oo:LOL:).

Kait ultrassa jo tosi aikasin näkyy onko kohdun sisällä, mut syke varmuudella kai 7+. Kuopiossa omavastuu kai alk.150eur alkuraskauden ultrassa.
 
Kiitti Emböy, pitää liittyä fb ryhmään varhaisryhmän jälkeen.

Haavelapsi, la 27.9.kai, aika samat oireet kun sulla, myös tuo kahvi. Se haiseekin palaneelle, pelkät porotkin, yleensä tuoksuu taivaalliselta. Lisäksi mulla "lepatusta" ja jännää kuplimista mahassa, ja niinku ois vatsalihaksia tehny(en tod oo:LOL:).

Kait ultrassa jo tosi aikasin näkyy onko kohdun sisällä, mut syke varmuudella kai 7+. Kuopiossa omavastuu kai alk.150eur alkuraskauden ultrassa.
...varhaisUltran jälkeen siis..
 
  • Tykkää
Reactions: Emböy
Ihanaa että meitä on näin paljon ❤ mulla ei auttanut ne pahoinvointirannekkeet pätkän vertaa, nyt on monena päivänä ollut pää pöntössä, eikä lämmin ruoka maistu ):

Tänään oli meidän varhaisultra. Hinta täällä oli 100e. Siellä meidän MiniMyy porskutteli ja syke näkyi ja kuului. Mittojen mukaan mentäis 7+6 viikolla, kun menkoista laskettuna olis 7+3. LA aikaistui muutamalla päivällä, 2.9 mut en usko et tarvii sitä tohon listaan päivittää :) laitan nyt Emböy sulle viestiä tulemaan, enköhän uskalla liittyä fb-ryhmään :) jos on tuttuja siellä niin ei saa käräyttää!

Trianna & MiniMyy 7+6, kaiketi :D
 
Niin tietysti ! Myös hajuaisti on herkistynt kahvin haju on paha, jotkut pesuaineet tuntuvat tunekutuvan aivoihin asti kun haju on niin vahva... Tänään haistelin paistinpannua pesun jälkeen että haisee vieläkin niin pahalta ja likaiselta... Mieheni ei tosin mitään haistanut :LOL:

Ehkä nyt vaan kannattaisi nauttia tästä, eikä pelätä aina pahinta. Ensimmäinen raskaus enkä yhtään tiedä miltä PITÄISI tuntua (n)
Oireethan vissiin vaihtelee samallakin odottajalla eri raskauksissa ? Eli mitään tiettyä tarkkaa kaavaa oireista, niiden vähyydestä tai paljoudesta ei ole...

Soittelin tuosta varhaisultrasta pariin paikkaan ja sain vastauksia: "Ei se yli 140€ tuu oleen" ja toisessa vastattiin: "varmasti menee yli 200€" Huoh. Kohtuullisen iso raha, mutta ei se toisaalta paljon paina jos saisi tiedon että kaikki on hyvin, tai jos olisikin ulkoinen niin saisi senkin asian järjestykseen.

Oletteko kertoneet raskaudesta muille kuin puolisolle ? Meillä oli alunperin tarkoitus kertoa lähimmille ihmisille heti kun plussa pärähtää, mutta eipä sitten Uskallettukaan. Nyt olemme ajatelleet että jos kävisimme varhaisultrassa ja jos syke löytyisi ja paikka olisi oikea voisimme kertoa... mutta en tiedä :unsure: Taitaa käydä niin että uutinen kerrotaan sittenkin vasta viikon 12 ultran jälkeen... Salaaminen on tosin vaikeaa koska vietämme aikaa paljon perheidemme kanssaa ja jos turvotus jatkuu samanlaisena kun nyt niin.... o_O

Toisaalta ajattelen myös niin että jos tässä käy huonosti, niin sitten käy, olisi ehkä jopa helpompi olla kun voisi avoimesti puhua läheistensä kanssa asiasta.
 
Mulla nuo pahoinvointirannekkeet auttaa (tai sitten kuvittelen). Ja olo muutenkin vaihtelee tosi paljon. Koko eilinen päivä ja ilta oli ihan painajaista. Koko kroppa tuntui raskaalta ja väsyneeltä ja olo oli ihan kaamea. En saanut oikein koko päivänä syötyä mitään. Tänään taas on ollut ihan ok päivä. Ja heti kun on vähän parempi olo, miettii onkohan kaikki hyvin. Ja mulla on tosiaan joka ikisessä raskaudessa ollut ihan hirveä väsymys. Ekaa odottaessa nukuin kaikki illat heti kun pääsin töistä. Joskus viikolla 15 helpotti. Toisen kanssa ei pystynyt nukkumaan, kun esikoinen oli hoidettavana. Ja tän kolmannen kanssa vielä vähemmän.

Millä viikoilla teillä on varattuna eka neuvolakäynti? Mulla vasta 9+4.

Painoa ei mullekaan saisi juuri tulla. Tuosta -12 syntyneestä tytöstä kaikki kilot jämähti paikoilleen.

Mites teidän muiden työt? Mulla aika raskas työ, jossa joutuu omaa fysiikkaa käyttämään ja välillä nostelemaankin painavaa. Viimeks meni loppuraskauskin tosi hyvin, mutta olin kyllä itsekin paljon kovemmassa kunnossa (ja nuorempi). Hirvittää siis vähän miten fysiikka kestää. Töissä en kyllä halua heti kertoa.. Vasta sitten joskus nt-ultran jälkeen.

Mut voi kans lisätä listalle, tosin millään punaisella en niitä tietoja saa laitettua kun
Operoin puhelimella

Jebujee/10.9/31v/3.lapsi/NKL
 
Meillä ensimmäinen neuvola on rv 7+6 tai 8+0 kerroin neuvolan tädille epäillyn hedelmöittymisajankohdan ja edellisten (omituisten) kuukautisten alkamispäivän ja hän varasi ajan 10.2. Tuskin aikaisesta ensimmäisestä käynnistä on haittaa jos siellä vain täytellään papereita ja saadaan opastusta ja lehtisiä? (n)

On tää niin jännittävää kun raskaus on ensimmäinen eikä tiedä mistään mitään... :LOL: Tietysti paljon on tullut luettua odotusajasta ja kaikesta, mutta kun ei ole omakohtaista kokemusta :rolleyes:
 
Nyt mullakin hankittu diginäytölliset testit, toisen teen 4+4 ja toisen 5+4. Odotettavasti tulokset olisivat 2-3 ja 3+. Tänään tein taas liuskatestin ja ihanasti oli viiva vahventunut :love: Tuntuu että nuo viivat on ainoa todiste raskaudesta kun oireita on niin vähän.

Kolmaskerta3
: Tervetuloa ja onnea! :)
Mä teen istumatyötä. 3pv/vko 8h toimistolla ja 2pv/vko kirjastossa lukien. Viimeksi ei ihan hirveästi vaivannut raskaus istumatyötä, liikun muuten aika paljon. Loppuraskaudessa toki oli jo vähän raskaampaa olla töissä :ROFLMAO:
Mulla oli nyt ja viimeksikin plussauksen aikaan ja jälkeen tosi flunssainen olo, sellainen että kuume nousee vaikkei noussut. Tsemppiä flunssan nujertamiseen! (y)

Trianna: Onnea ultrakuulumisista! :love:

haavelapsi: Mulla oli viimeksi neuvola 7+0, nyt en oo vielä varannut. Mulla ei ihan hirveästi oireita ole ollut, kaikkea pientä. Satunnaista pientä etovuutta, vatsan satunnaisia jomotteluja, pientä turvotusta iltapäivisin ja iltaisin vatsassa, Kahvia ei tee munkaan mieli! Aamupalan kanssa menee alas, mutta töissä siirryin kokonaan vihreeseen teehen. Mielialat vaihtelee :rolleyes:
Varhaisultran aattelin varata 7+ viikolle. Muistaakseni 6+ tai jopa 5+ viikoilla näkyy jo jotain mutta syke on todennäiköisempää nähdä vasta 7+ viikolla. Viimeksi maksoi ultra n. 120e pk-seudulla,

4+2
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Haavelapsi, kyllä kaikki raskaudet olleet ainakin itsellä erilaisia ihan alkutuntemuksista asti. Esikoisesta herkistelin ennen muita oireita, joulunavauksen ilotulitus sai mut vuolaisiin kyyneliin. Sitte tuli klo 02 yöpissakäynnit, mistä arvasin raskauden. Pahoinvointi ym.huimaus tuli vasta rv9-10. Toisesta plussa tuli vasta myöhemmin, maito alko maistumaan pahalle, japahoinvointi nosti päätään kans myöhemmin. Keskenmennyt raskaus sitten alkoi tosi rajuilla oireilla ennen plussaa, huimaus, paha olo, kylmä ym. Meni kesken rv9+. Tämä raskaus nyt sitten tuntuu laimeaoireiselta edelliseen verrattuna, mut ihan hyväkin niin.

4d ultraakin mietin, vai saakohan Kysillä katsoa 4d:llä? Nyt taidan pyytää ekan neuvolan vasta ekan ultran jälkeen.

Onhan tämä aina iso ihme,vaikka lapsia jo olisikin.

Sissiko, kiitos pakkohan se oli jonnekkin liittyä:love: näitä jakamaan ja pohtimaan.
 
Onpas tullut tekstiä :) Tuosta oireilusta, mulla alkanut edellisistä vasta rv 7 jälkeen muistaakseni ja nyt ihmettelen, kun on ollut lievää etovaa oloo jo muutamana päivänä, tulee sillain yhtäkkiä ja lähtee yhtäkkiä oon aatellut että josko on närästyksestä johtuvaa, mut enpä tiedä, molemmissa aiemmissa raskauksissa on ollut todella huonoa oloa ihan 24/7, en kyllä onneksi oksentanut ole, mieliteotkin vaihdellut laidasta laitaan, tytöstä ehkä enemmän ja väsymys on ollut molemmissa melkoista. Kahvin juonnin oon kans lopettanu aiemmissa raskauksissa, kun on tehnyt pelkkä hajukin pahaa :D Nyt ennen menkkojen alkua oli enemmän ja vähemmän jomottelua, nyt ei oo taas ollut, vaihtelee sekin, rinnat on kyllä kipeät ja turvonneet. varhaisultraa aattelin varata rv 7-8 välille, ollaan käyty 4D:ssä molemmista lapsista ja jos nyt kaikki hyvin menee, niin tästäkin mennään. Neuvolaa en ole vielä varannut, aattelin ens viikolla sen varata. Meillä on -10 ja -14 syntyneet lapset, joten kotona olen. Itse on kans malttais odottaa, haluisin niin jo päästä ekaan ultraan, että näkisi onko kaikki hyvin.
 
Moikka pitkästä aikaa :) mä joutusin muutamalla työkaverille kertomaa. Kun sellasia asiakkaita joiden luokse en nyt voi mennä. En olisi halunnut mut minkäs teet. Olen siis kotihoidossa töissä.
Mulla tuntuu rinnat vaan kasvavan ja särkyä on ajoittain. Tänään olis tullu ekan kerran oksennus jos jotain olis ollu mahassa. Keskenmenneessä oireet oli lievempiä ja alkoivat myöhemmin. Toivon niin että nämä oireet lupaa vain hyvää. :)

Nyt 5+2
 
Moikka!
Nyt on rv 4+3 ja neljättä lasta odotan. :)
Varasin tänään ajan alkuraskauden ultraan Mehiläiseen 16.2. ja silloin viikkoja tasan 8.
Raskausoireita ei ole paljoa, mahassa kuplii, huimaa sekä tänäaamuna oksetti.
Laskurin mukaan la 27.9.
2014 toukokuussa oli alkuraskauden ultran hinta 129,90 e Salon Mehiläisessä.
sannahan/27.9./26v. /4.lapsi/TYKS

Ja vielä piti muokata, että mä myös tahdon facebook-ryhmään!:D
 
Viimeksi muokattu:
Moro!
Täälä "mattimyöhäänen" haluais kans liittyä joukkoon.
Tuntuu, että teillä muilla on jo kaikki niin selvää ja itte oon aivan kuutamolla. :LOL:

Meillä sellanen tarina, ettei kumpikaan ole haluamalla halunnut vielä lapsia (vaikka ollaan jo 25/27 ja naimisis pian 5 vuotta). Aina toki oon ajatellu etten pystyisi tekemään keskeytystä, jos sellanen tilanne vastaan tulisi. No nythän se tuli. Maanantaina tein testin ihan sen vuoksi kun piti aloittaa dieetti ja olo oli niin outo (rintojen arkuus, vatsan nipistely jne). Olin ottanu je:n ja siis aivan varma, ettei mitään tälläistä voi tapahtua, mutta kaksi viivaahaan sieltä tuli. Olo oli tosi epätodellinen ja pelotti, sain neuvola-ajan jo torstaiksi jossa sitten ultralla selvis että tottahan se on. :eek:
Nyt jo hieman sisäistäny asiaa, mutta edelleen vielä paljon mietityttää ja hirvittää. Mies on ihan onnessaan ja innokas. :)

Ja faceryhmään kans halu liittyä. :ROFLMAO:

Chevy/3.9./25v/1.lapsi/SeKS
 
Voi ihania uuutisia täälläpäin, ja varsinkin jotka jo ultrassa nähneet että kaikki hyvin <3.
'
Itteäni pelottaa ja jännittää ihan hirveästi. Mulla on niin kovat nämä menkkakivun tyyliset oireet alavatsalla ja selällä sekä heijastaa reisiin, että koko ajan vain pelkään millon vuoto alkaa. Ei ekassa raskaudessa ollut todellakaan mitään tämmöistä... :( .. Ei kyllä varmasti enteile hyvää.
 
M.Aili
Moi,

Ajattelin esitellä mun ultra kuvaa.... http://aijaa.com/AEuhC5 Eli laskurin mukaan laskettu laskettuaika olisi pitänyt oikeestikki aika hyvin paikkansa. LA 11.9 Eli päivällä aikastu. Syke näky ultrassa ja viikkoja oli 6+5. Lääkäri oli sama ku joka poisti mun kapselit ja muisti mut vielä. Totes että nopeeta toimintaa oli :) Kävin tän jälkeen hakemassa itelleni kirjastokortin ja lainasin käsityölehden. Ajattelin, et jos tekis jonkun kivan vaatteen valmiiksi... Mulla on aika paljon lankoja kotona ja löysin yhen kivan haalarin, jota meinasin et vois kokeilla tehdä.

Mä teen myös istumatyötä. Tosin välillä pääsee vaihtaa neukkarista toiseen :). Mun työ sisältää myös jonkun verran matkustamista ja nyt näyttäs siltä, että keväällä on jonkun verran ulkomaan matkoja tiedossa. Töissä en haluis kertoa, ennen ku huhtikuussa. Näyttäs siltä, että olis niihin aikoihin mahdollista neuvotella palkankorotuksesta, mutta se tuskin onnistuu jos tietävät että oon raskaana. Mies vaan totes, että tuun paisumaan ku pullataikina, etten voi siihen asti kuitenkaan tätä salata. Saas nyt nähä.

Onkos muut jo töissä olevat ruvennut katselemaan, että miten pitää kesälomat ja alottaa mammaloman? Mä olin jo tehnyt suunnitelmia ja nyt kun toi laskettuaika ei aikastunutkaan niin paljon ku oletin, ni mulla on kesäloman ja mammaloman väliin jäämässä 4 työpäivää... Pitää varmaan siirtää loman alotusta vähän myöhemmälle....
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Tänään on ollut taas parempi päivä onneksi :) vähän väsyttää vaikka yöllä nukuin 11h ja tunnin päikkärit. Tosin yöuni oli aika katkonaista kyllä.

Tänään ois 8+0!!! :)

Tervetuloa uudet ja FB ryhmään pääsee kun laittaa mille yv viestiä :)
 
Uusia nyt lisäilty, toivottavasti tuli kaikki kun oli niin ruuhkaa kerralla :LOL:
M.ailin la myös muutettu :)

Panikoija, toivottavasti ois vaan kasvuun liittyviä kipuja, eikä enteilisi huonoa! :barefoot:

Emböy, pitää kysyä, että millä laskurilla lasket kun tänään tasan 8? Kun katsoin et etusivun listan mukaan siun la on 2pvä miun jälkeen ja miulla nyt 7+6. Oonko laskenut väärin jotenkin?

Jännää kun osa käynyt jo ultrassa ja osa odottelee! Piinaavaa! :rolleyes:

Täällä edelleen Pirjo, Yrjö ja Purjo kyläilee. Oireet ei ole muuttunut miksikään. Ensi vkl ois miehen työkaverin isommat juhlat, jonne on kutsuttu. Lähinnä mietityttää et kuinka selviän pahoinvoinnin kanssa, kun siellä on ruokatarjoilut. Muuten alkon kanssa ei ongelmaa salata. :ninja:
 
Voi tätä jossittelun määrää! :mad: Tuntuu kuin oireet olisivat häviämään päin :( Aamulla on toki hieman kuvottava olo, vatsa on pinkeä, rintoja varsinkin nännejä aristaa ja vatsassa tuntuu välillä nyt jo paljon harvemmin kuin muutama päivä sitten vihlaisevaa kipua, tunteet heittelevät paljon laidasta laitaan: nauran herkemmin ja itken todella paljon herkemmin. Onko muilla oireilijoilla olleet rinnat aamulla kipeämmät ? :LOL:

Nyt yhtäkkiä onkin sellainen olo että en ole raskaana...:cry:Pitäisi kai varata aika sinne varhaisultraa. Toisaalta varhaisultan jälkeenkin voi tapahtua ihan mitä vain. Joten olisiko sittenkin järkevää odottaa sinne viikolle 12... ? Sittenkin tietysti voi vielä tapahtua vaikka mitä.Help me ! :confused:

En ymmärrä miksi ei vain voi olla onnellinen että edes näin hyvin on asiat. miehellä siittiöissä virtaa, munasolu hedlmöittyy ja kiinnittyykin ainakin niin että viikon ajan plussa vahvistui ja on tähän asti pysynyt samana. ÄSH ! (n)

En varmaankaan usko raskautta todeksi ennenkuin saan pienen nyytin rinnalleni... :D
 

Yhteistyössä