Syyskuun söpöläiset 2016

Voi että, haavelapsi, täällä sama homma! Järjetöntä arpomista välillä että onko tässä raskaana lainkaan, ja maanantaina pitikin hakea testi töiden jälkeen rauhoittelemaan mieltä. Nyt pari viimeistä päivää on kyllä ollut sen verran etova olo, että ei ole tarvinnut enää pohtia. Pahoinvointi on nyt alkanut ja ilmenee pitkin päivää.

Mä huomasin eilen, että liikunta auttoi pahaan oloon. Meinasin jättää jo treenin väliin kun oli niin oksettava olo mutta lähdin kuitenkin ja tunteroinen kahvakuulien kanssa paransi oloja hurjasti!

Mieliteoista: eilen töissä palaveriin laitettiin Runebergin torttuja tarjolle ja siinä iski kyllä sellainen himo sitä torttua kohtaan että huhhuh! Ikinä oo Runebergin tortuista liiemmin pitänyt mutta nyt olisin voinut vaikka tapella yhden tortun tähden!

Varhaisultraan vielä viikko ja pari päivää. Sitä ei malttaisi odottaa! Me ollaan päätetty, että kerrotaan vanhemmille sen jälkeen. Tällä hetkellä tästä tietää meidän lisäksi ainoastaan mun sisko, mun hyvä ystävä ja mun PT. Laajemmin asiasta ehkä kuitenkin kerrotaan vasta vk 12 jälkeen.

Nyt smoothien kimppuun, muu ei alas menisikään. Taas ällöttää ihan kunnolla heti aamusta!

Meksiko & Pulla 5+6
 
Haavelapsi tiedän niin ton tunteen! Voithan sää varhaisultran varata, saat hieman mielenrauhaa :) Itse meinaan varata varhaisultran, enkä meinaa malttaa odottaa, että sinne pääsee, meille tulossa kolmas ja aiemmissa raskauksissa samat tunteiden heitot :unsure: nyt kun sain plussan, niin joka aamu oon testannut, että vahvistuuhan viiva, mies kysyikin, että meinaatko kuluttaa koko kylän r-testit :D
 
Huh en olekaan yksin :LOL:

Nyt alkaakin kova pohtiminen tuon varhaisultran suhteen.. Ajattelin tehdä maanantaina taas testin ja jos se näyttää edelleen vahvaa plussaa niin varaan ajan. Vaihtoehtoina olisi joko 28.1. tai sitten 3.2. Jokohan sitä uskaltaisi mennä ensiviikolla.. Siihen olisi enää vajaa viikko :love:

Viikkoja nyt kasassa ehkä se 5+1-4 eli 28. olisi 6+2 ja 3.2. 7+1 ? Kumpaa viikkoa suosittelisitte ?

Tänäaamuna onkin ollut todella etova olo eikä mikään ole mennyt alas... Leivästäkin söin vain päälliset :rolleyes:

Onko kellään muulla tullut rintoihin näin varhaisessa vaiheessa repeämiä? Minulla tuli jo teininä jonkun verran lantionseudulle ja rintoihin, mutta eilen huomasin rintojen sivulla pari uutta punertavaa viirua jotka erottuu vanhoista jo vaaleista arvista todella hyvin :eek:
Voin vain kuvitella kuinka raidallinen olen loppuraskaudesta :D jos tämä nyt sinne asti pysyisi matkassa. <3

Minulla ruokahaluttomuuden kaveriksi on ilmaantunut kamala kaakaon himo... :D Suklaata ei tee mieli mutta kylmä kaakao maisutisi kokoajan. Onneksi ei ihan ylitsepääsemätön himo ole :p

Miksi miehet eivät ymmärrä tätä jatkuvaa testailua! Olin tehnyt vasta yhden positiivisen ja halusin varmistaa asian aamulla niin mieheni oli asiasta huvittunut "etkö jo usko että se on plussa" :LOL:
 
haavelapsi, et tosiaan ole yksin noiden ajatusten kanssa :) Viime viikolla tein jo alustavasti surutyötä sen suhteen, ettei tämä matkassa pysy. Välillä taas uskon olevani raskaana ja nautin olosta, mutta nämä hetket on tosi harvassa.

Minullakin on selkä juilinut välillä tosi paljon, muttei mitenkään ylitsepääsemättömästi. Menkkamaisia tuntemuksia, joita menkkojenkin aikaan selän puolella on. Kohdun asento lukemani mukaan vaihtelee naisilla ja voi näin vaikuttaa selän puolellekin. Huomenna varhaisultra, ajankohta on näin aikainen siitä syystä että tää kätilö jää lomalle kuukaudeksi huomisen jälkeen. Katotaan, saadaanko mielenrauha.

Tänne kirjoitteli joku toinenkin joka oli je:n ottanut, minnehän katosi vai olenko sokea? Mielelläni olisin jakanut kokemuksia.

Mielitekoja ei täällä erikoisemmin ole, mutta suolaista tekee hulluna mieli. En ole aiemmin ollut sipsien ystävä mutta eilen niitä tuli vedettyä ihan urakalla nassuun :ROFLMAO:
 
Moi! Täällä myös uusi odottaja, mutta voisin listoille tulla vasta ensi viikon varhaisultran jälkeen jos aihetta on. Takana vakavan kehityshäiriön vuoksi tehty keskeytys 11/14 sekä kkm 10/15. Epävarmoin mutta odottavaisin mielin tässä siis ollaan liikkeellä, mutta toistaiseksi kaikki hyvin.

Meillä suositeltiin varhaisultra niin että on täynnä 6+0 mutta mieluiten vähän yli. Itse menen 7+1.

Oireita on tosi vähän, välillä repäisykipuja esim aivastaessa ja selkää särkee välillä. Väsy ja ummetus, ei paljo muuta :D odotan siis toista nyt, esikoisen (6/13) odotus meni hienosti lähes oireettomana. Ekat 12vk ei tainnut olla juuri mitään oireita. Oikeastaan noi kaksi edellistä huonostipäättynyttä ovat oireilleet enemmän, mm rintojen kivistystä. Sitä ei ole nyt joten pidän sitä muka hyvänä merkkinä
 
Sheldon, pahoittelut ikävistä kokemuksista. Saanko kysyä, millä viikoilla mennyt kesken? Mulla meni 9+ ja raskaus alko hurjalla pahoinvoinnilla ja lamauttava munasarjakipu tuli ennen km. Rintojen kivistely kuulunu mulla aina oireisiin. Nyt nautin suht vähäoireisesta olosta, onneks vähän kuitenkin tuntemuksia .
 
Kiitti. Tuo keskeytys tehtiin rv13 ja kkm todettiin rv8, tosin oli keskeytynyt jo 6+5 noin. Välissä vajaa vuosi tyhjiä testejä. Nyt km jälkeen tärppäsi kolmannesta kierrosta. Saapa nähdä, niin kovasti jo haluaisi päästä nauttimaan odotuksesta taas. Onneksi on mahdollisuus varhaisultraan niin näkee missä mennään. Vaikka mies totesikin, että sehän on vain sen hetken tilanne. Niinhän se on kyllä..
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi, joka toivoo, että plussa pysyisi matkassa! :love:Ensimmäinen raskaus kyseessä, nyt rv 5+1.

Vielä on kovin epätodellinen olo ja ajatukset samankaltaisia kuin Haavelapsella ja muilla mietiskelijöillä.

Olen lähdössä kahden viikon matkalle rv 6+0 ja pohdin kuumeisesti, kannattaako varhaisultraan mennä vielä rv 5+6 iltapäivällä? Onko joku käynyt noin aikaisin? Toisaalta on pieni todennäköisyys, että saisi varmistusta oireilleen, toisaalta jos syke ei näykään, menee matka pilalle. (n)

En saa puhelimella punaiseksi tekstiä:
Viljaa, 28 v, la 23.9, 1. lapsi
 
Viljaa, ehkä itse kävisin siinä myöhemmässä ultrassa, sillä jos alkio ei vastaisikaan viikkoja (hedelmöittyminen epäselvä) niin kuten sanoit, sykkeen näkymättömyys aiheuttaisi turhaa huolta.
Nauti vaan matkasta ja ajattele kaiken olevan hyvin! :)
 
Lennis Noin minäkin sen järjellä ajattelen, mutta houkutus aikaisempaan ultraan on valtava. :D Ja tokihan tiedostan senkin, ettei sekään mitään takaa, jos siellä olisi kaikki kunnossa.

Olen tikuttanut ovulaation (lasta yritettiin yli vuosi), joten hedelmöitysajankohta on melko tarkka.
 
Huomenta kaikille!
Täällä pahaolo rupeaa helpottamaan, ainakin osittain nyt on jo toinen aamu ilman pahoinvointia.
Väsymys on edelleen kuvioissa, päikkärit on maailman parasta .

Tervetuloa kaikille uusille ja toivotaan että kukaan ei enää joutuisi poistumaan.

-Äiti kera Pikku Apulaisen rv 7+4 (kai)
 
Viljaa, ymmärrän niin nuo fiilikset. Meilläkin pitkä yritys ja kun sitä ultraa ooteltiin, oltiin tulisilla hiilillä. Odotusaulassa meinas lentää oksennus jännityksestä :LOL:

Täällä mennään taas sängyn pohjalla. 2 tuntia heräämisestä oli hyvä, mutta nyt taas niin huono olo. Tuntuu et olossa ei oo koskaan muuta sanottavaa, kuin että oksettaa :sick:

Lennis ja Pirkka 8+1
 
Tervetuloa uusille ja toivottavasti te kaikki ootte vielä syyskuussakin täällä!:love:

Mulla on ihmeellistä tää mun ällö olo..:confused: toissapäivänä kävin varmaan lähemmäs kymmenen kertaa oksulla ja eilen oli aivan loistava olo! Tänään on semi-olo...ällöttää muttei okseta :confused: ja väsymys, voi luoja! Nyt se iski sitte kunnolla!:sleep:

pp & rusina 8+0 *poks*:love:
 
Ultraterveisiä täältä! Hui kun jännitti tuo käynti... kätilö löysi pavun ihan päältä ultrattuna heti, oli kuulemma hyvin oikealla paikalla ja koko vastasi viikkoja 6+5. Kaikki oli niin hyvin kuin voi vain olla ja sydän sykki niin vimmatusti ruudulla :love:

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnista kärsiville, täällä ei toistaiseksi mitään pientä aamuetovuutta lukuunottamatta, mut katotaan mitä tulevat viikot tuo tullessaan.
 
Moi! Täältäkin yks ilmoittautuu syyskuisiin.. Tein tänään pari testiä ja eka oli haamu ja toinen digitaalinen testi "raskaana 1-2". Meillä on esikoinen nyt 10,5kk. La olis joku 27-29.9.. Tarkkaan en tiedä kun on edellisen raskauden jälkeen kierto mennyt vähän miten sattuu. FB ryhmään haluaisin myös?
 
Meici, hienot ultrauutiset! Toivottavasti me saadaan samanlaiset uutiset kun mennään ultraan reilun viikon päästä :)

Väsymys on täällä aika kovaa, eilenkin nukahdin kolme kertaa sohvalle kun yritin katsoa hiihtoa päivällä.. Kaikkea suolaista tekee mieli, mutta muuten on välillä aika etova olo. Kahvi vielä maistuu.
 
Voi pirkkaa minkä tekee äidille!!o_O
Onneksi rusina (tai pikkupikkupossu..:rolleyes:) on nyt ollu pari päivää vähä suvaitsevammalla tuulella niin ei oo tarvinnu oksentaa (y)

Ja meicillä ihania ultrakuulumisia!:love: laittakaahan kuvia nähtäville..:rolleyes:
 
Varmistuksen kunniaksi tää aamu on ollutkin sitten heikommanlainen, alas ei mennyt kuin leipä ja ananaspaloja, pöydässä tuntui että pökrään siihen. Pitää vissiin iltaisin alkaa syömään enempi jotta aamulla pääsee sängystä ylös.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)
 
Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia meici :love:

Tänä aamuna tein taas testin sekä pregchekillä että RFSU n testillä pregchekin testin testiviiva oli paljon tummempi kuin viikko sitten eli kyllä sielä vissiin vielä matkassa ollaan. Oireiden vähyys ihmetttää, mutta jos olisinkin niin onnekas että menisi melko oireettomasti tämä alku.. :D

Alan jo jännittää ultraa! :LOL: Olisin päässyt jo tämän viikon torstaina mutta halusin siirtää aikaa vielä ensi viikolla jotta varmasti olisi viikkoja niin että jotain voisi nähdä. 3.2. on nyt varattuna ulta ja silloin viikkoja olisi 6+5 - 7+1

Oletteko muut raahanneet miestä mukaan varhaisultraan ? Meillä aika niin että mieskin pääsee paikalle, haluan ihan itesenikin takia että mies on vierellä jos sieltä tuleekin huonoja uutisia. Ja tietysti jos uutiset ovat hyviä haluan että mieskin pääse ne kuulemaan heti tuoreeltaan ja näkemään mahdollisesti pienen sykkeen <3

Voisko saada nuijanukutuksen täksi yhdeksäski päiväksi että jaksaisi odottaa.. :p

marily koska sinulla on ultra ? Päästäänkö jännittään yhdessä :D
 
haavelapsi, syke näkyy sellaisina valkoisina tiheinä liikkeinä ruudulla. Meillä ei edes koitettu sitä kuunnella, varmaan sitten ekalla neuvolakäynnillä?

Mulla oli mies mukana ja vaikkei siinä nyt kovin kummoisesta ollut kyse niin kyllä hänkin näytti vähän liikuttuvan :) Ilman muuta kannattaa ottaa alusta lähtien mukaan!
 
M.Aili
Mä olisin halunnut miehen mukaan ultraan, mutta kun noi ajat on keskellä päivää, ni pitää sitten päättää minkä takia missaa töistä. Eli ei tullut mukaan varhaisultraan, koska päätettiin että tärkeempää päästä mukaan tohon ekalle terkkakäynnille. Mä ku en tiedä sen perhehistoriasta yhtään mitään ja saa sitten kaikki ohjeet suoraan sieltä, niin että mun ei tarvi kaikkee muistaa. Muisti kun ei ole parhaimmasta päästä. Nytkin muistin, että jotain pitää sit tossa käynnissä muistaa, mutta ei hajuakaan mitä. Onneks mies muistaa.

Jatkossa tarkotus, että mies tulee myös ultriin mukaan. Meillä on ilmeisesti viikossa yks päivä ku ultra on iltasin auki ja sit ovat alottaneet kuulemma ultraamaan myös lauantaisin. Näin pääsee isukkikin mukaan, ilman et pitää ottaa koko päivää vapaaks töistä.

Mun ultrassa se näky näytöllä sellasena sykkeenä. Ääntä ei kuulunut. Ja multa otetiin ultra sisäkautta.
 
kiitos vastauksista :)

Tajusinkin mennä youtuben ihmeelliseen maailmaan ja siellähän on pilvin pimein videoita varhaisultrasta. Jenkeissä ilmeisesti kuunnellaan sydämen sykkeet samalla koska monesas videoissa niin tehtiin. :)

Onneksi olen yksin kotona kun itkeä pillitän toisten varhaisultravideoille... :LOL:
 

Yhteistyössä