Syyskuun söpöläiset 2016

Panikoija87, kaveri sanoi että oireet helpottanee viikolla 12, tai sitten jatkuu ihan loppuun asti kuten hänellä. Toivon mukaan olen onnekkaampi. Rinnat on myös turvonneet ja tosi kipeät, kroppa ei tunnu jotenkin enää ollenkaan omalta :D

Viljaa, minä tein viime viikolla googlessa liikaa seikkailtuani yhden päivän oikeasti surutyötä, olin ihan satavarma että tämä raskaus oli tässä ja odottelin vaan, milloin alkio minusta poistuu. Ihme mielialanvaihtelut, seuraavana päivänä toivo tuli takaisin ja nyt olen tosiaan vain koettanut nauttia tästä olosta. Toivottavasti sinullakin on kaikki hyvin ja kaveri matkassa <3
 
Moikka!
Minäkin aattelin teidän seuraan liittyä huutelemaan, kun muutama viikko sitten tuli tehtyä positiivinen testi! :) Täällä ilostuttamassa on jo 2,5v tytär, ja nyt olis toinen lapsi tulossa. On kyllä odotettukin, kesäisen keskenmenon jälkeen.
Itse olen 21-vuotias, kohta valmistuva opiskelija.
Kovasti jännitän, onko masussa asukkeja yksi vai kaksi - tää turvotus on jotenkin aivan järjetöntä! Parinviikon päästä sekin sitten selviää.. Kuukautisista laskettuna viikkoja löytyy täältä 5+5 ja laskettuaika olis 23.9.2016 :D Huisia!
 
Toivotaan kuitenkin vielä parasta viljaa :unsure:

Mulla kävi niin etten kerenny syödä foolihappolisää vasta kun 2 kuukautta kun tärppäsikin heti toisesta kierrosta. Mutta minisunin mamassa on 500 mikrogrammaa ja sitä olen syönyt nyt siis koko alkuraskauden ajan. Voisiko todella lievä pahoinvointini johtuakkin tuosta foolihapon syönnistä? :)

Osaltaan juuri tuon nopean tärpin takia en meinaa uskoa testien tuloksia. Ja olen vaeovaisen varautunut ettei meillä voisi olla niin hyvä tuuri että kaikki menisikin kerrasta nappiin. Aika sen näyttää..En edelleenkään varmaan usko raskautta todeksi ennenkuin pieni on sylissä :D
 
kolmaskerta3 mulla ei oo ollu niinkään jännittynyt tunne, vaan semmonen outo kutittava tunne jossain tuolla kohdussa.

Pelkään taas kauheesti kaikkee huonoo tapahtuvaksi, kun tänään ollu tavallista kovempia juilimisia vatsassa vaihteleavsti eri puolilla. Välillä vaan iskee semmonen jännä menkkamainen jomotus ja menee yhtä nopepasti ohi kun on tullutkin.. Onko muilla tämmöstä ?

Voi kumpa vois vaan hypätä nää riskiviikot yli ja päästä vähän varmemmille vesille :(

En tajunnut kun raskautuminen oli vielä haaveissa että tää onkin näin "stressaavaa" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Huomenta leidit, täällähän on jo paljon porukkaa. Onnea matkaan ihan jokaiselle! (y)

Voisin liittyä varovasti joukkoonne. Plussatesti tehty tammikuun alussa ja ekassa ultrassa käyty viime viikon perjantaina. Ultrassa näkyi syke ja arvio viikoista oli silloin 6+1, mikä pitää paikkansa myös menkoista laskettuna. Ekan neuvolan varasin eilen ja se olis sitten kolmen viikon kuluttua, katsellaan päästäänkö sinne asti.

Taustalla kohdunulkoinen viime keväältä ja sen myötä vasemman munatorven poisto sekä syyskuussa tuulimunaraskaus, jossa lääkkeellinen tyhjennys ja MVA-imu polilla. Positiivista tällä kertaa on se, että raskaus oikeassa paikassa ja sykekin on jo nähty. :) Mutta kovin alussahan tässä vielä ollaan.

Oireina täällä jäätävä tissikipu, väsymys ja 1-2 päivää viikossa koko päivän huonoa oloa.

Meibijees, 37 v, la 15.9. 2.lapsi

Meibijees 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: KolmasKerta3
Täällä ollaan nyt vuorostaan vähän skitsona. Juuri eilen, kun tästä samasta itsekin täällä rauhoittelin, kävi sitten niin että vessapaperiin ilmestynyt valkovuoto oli osin rusehtavaa. Hyvin niukasti, mutta muutaman kerran silmällä havaittavissa. Siitä asti on nyt sitten ollut sekopäinen huoli päällä. Tunnostelen koko ajan oireita ja välillä olen ihan varma, että mitään oireita ei enää ole, välillä taas raskauden merkit aivan selvät.

Tällä hetkellä mitään vuotoa ei tule, eikä tuota eilistäkään ihan vuodoksi voi sanoa millään, se oli pientä rusehtavaa tuhrua valkovuodon seassa. Koko päivän sitten käytin terveyssiteitä, ei jälkeäkään.

Jospa yrittäis rauhoittua ja malttaa maanantain varhaisultraan. Mutta on tämä stressaavaa, voi hyvänen aika. Yöunetkin jäivät tyngäksi tällä erää. Toivottavasti kaikki on hyvin ja huolet turhia.

Meksiko & Pulla 6+4
 
Voi Meksiko, toivotaan että tuo eilinen oli jotain ihan harmitonta, niinkuin varmasti olikin! Se on kuulemma tosi yleistä että jossain vaiheessa raskautta jonkin näköistä harmitonta vuotoa tulee. Mulla tuli viimeksi 8+ viikolla, ikäänkuin silloin kun seuraavien menkkojen olisi "pitänyt" alkaa. Oli ihan järkyttävää ja olin ihan varma että kesken menee, mutta ei mennyt :) Ihanaa että sinulla on kohta ultra, niin ei tarvitse pitkää stressata.

Onnea ja tervetuloa milymary ja Meibijees!

5+0 (jee, vihdoin nelosilta pois!)
 
Huh, täällähän käy keskustelu aktiivisena! :)

Meksiko, miulla oli sitä ruskeaa vuotoa kans. Kysyin gyneltä siitä, se sanoi et on tosi yleistä ja voi johtua esim istukan kiinnittymisestä. Ultrassa ei löytynyt syytä.
Toivotaan et sinullakin ihan harmitonta!

Onneksi täällä voi jakaa näitä huolia ja murheita :barefoot:

Eilen en päässyt päikkäreille, kun oli niin pitkä päivä. Mut eipä tullut huonoa oloakaan illasta niin voimakkaana! Olin niin onnellinen, kun ruokakin maistui normaalisti. :giggle:
Tänään en varmaan uskalla nukkua, jos se vaikuttaa noin graavisti huonoon oloon. Tai sit oli vaan tuuria :D

Tänään pitäs muistaa mennä ekaan neuvolaan. Tuntuu et pää on nykyään ihan laho kaikesta mitä pitäis muistaa.

Lennis ja Pirkka 8+4
 
Mä sain työn puolesta rokotuksen. Ei siitä haittaakaan ole. Nyt on liikkeellä paljon sikainfluenssaa eli a-influenssaa. Rokote suojaa siltä melko hyvin. Tosin kestää 2 viikkoa ennen kuin se suojaa kunnolla. Hyvä käsihygienia tekee jo paljon. Ja se että kanssaihmiset osaisi yskiä hihaansa :-D
 
Täällä oireettomuus vaan jatkuu ja tuntuu siltä, että peli on menetetty. Ei minkäänlaisia tuntemuksia minkään suhteen.

Varasin juuri huomiseksi illaksi ajan varhaisultraan. Silloin rv 5+6 ja jos päivät pitää paikkansa, sykekin kai pitäisi jo hyvillä laitteilla näkyä jos on näkyäkseen. Jos sykettä ei näy, mitään varmuutta en tietysti vielä saa mihinkään. Täysin itsensä kiusaamista siis mutta en voi olla menemättäkään. (n)
 
Meksiko tsemppiä (y) oon kans kuullut, että olis normaalia tuommonen, vaikka varmasti tuo on pelästyttänyt.

Meici meillä on koko perhe rokotettu. Tosin ressaan silti :unsure: toivon niin ettei sitä meille tulis, eihän se rokote täyttä suojaa anna, se voi tulla lievä oireisempanakin, mutta vois kyllä pysyä pöpöt nyt poissa.

Voi Viljaa, olisit malttanut vielä viikon tai kaks odottaa ensimmäiseen ultraan menoa, tiedän kyllä tunteen, kun pelottaa :( aika oireetonta ollut mullakin, välillä jotain ollut, kyllä ne oireet ehtii sullekkin vielä tulla tai sit voi olla, että on kokonaan oireeton raskaus. Mulla esikoisesta näkyi syke vasta rv 8 tienoilla. Nytkin mietin, että varaanko ekaa ultraa rv 7 vaiko rv 8.

Tervetuloa uusille :)
 
:love::love:Sandys Mulla siis oli pari viikkoa oireena todella kipeät ja turvonneet rinnat. Oireet loppuivat kuin seinään yhdessä yössä, minkä vuoksi pelkään pahinta.

Olen lähdössä perjantaina kahden viikon matkalle, enkä yksinkertaisesti malttanut mieltäni. Pohdin jopa, pitäisikö matka perua, jos tyhjentyminen alkaakin sitten siellä..

Tsemppiä kaikille muille tuskailijoille! :love:
 
Meici, mä tossa pari päivää sitten just puhuin influenssasta. Kävin siis perjantaina ottamassa rokotteen, ja se hoitaja oli itsekin raskaana ja sanoi että kehottaa ehdottomasti kaikkia raskaana olevia ottamaan rokotteen! Toivottavasti kerkeää vielä vaikuttaa, pelkään influenssaa kamalasti.. Aikasemmin en oo rokotetta ottanu.

Lennis, mulle tulee kauheen paha olo päikkäreistä! Hyhhyh... Mut oon niitä silti aika usein nyt nukkunu ku minkäs teet ku ei vaan pysy hereillä. :oops:

Täällä edelleen jotenkin tosi epämukavassa olossa... :confused:

Violett & pähkinä 6+6
 
Täällä liittyy joukkoon vielä yksi syyskuun odottaja <3 plussasin vasta alkuviikosta, koska edellisestä raskaudesta johtuen kuukautiset ovat vielä epäsäännölliset. Meillä siis ennestään poika 01/15 ja itse olen 30 vuotias, mies minua muutaman vuoden vanhempi. Takana myös km (rv10+6). La on näillänäkymin 22.9. Oireina täällä on vain jäätävä tissikipu ja menkkajomotus, toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa loppuun saakka <3
Vieläkö fb-ryhmään otetaan mukaan porukkaa? Olisi mukavempi siellä jutella ja tutustua muihin odottajiin, vertaistukea myös kaipaan :) ja siis mihin pitää lähettää oman profiilin linkki? Olen tämän kaksplus-keskustelupalstan uusi käyttäjä, joten ei ole tuttu paikka :D

Nupppu / 30v / La 22.9 / 2.lapsi / OYS
 
Heippa,

en ehtinyt vielä kaikkia kommentteja lukea, mutta kirjoitan kuitenkin jo.

Tänään tehty yllätysplussa. Todella hämmentynyt fiilis :O Meillä on jo kaksi lasta 3v poika ja 1v tyttö. Suunnitelmissa oli katsoa kolmannen lapsen tuloa noin viiden vuoden päästä. Nyt kuitenkin menkat oli myöhässä. En ollut huolissani koska imetän vielä kuopusta ja kierto saattaa heitellä. No kävin kuitenkin ostamassa varmuuden vuoksi 2,5e liuskatestin, ettei tarvi pohtia raskauden mahdollisuutta. No yllätyksekseni plussa pärähti testiin.

Tässä on koitettu sulatella uutista ja melkoista tunnemyrskyä on vielä. Mahtuuko meidän asuntoon? Mahtuuko autoon? Entäs ruokapöytään? Tarviiko kaksostenrattaat? Aloitan työt ensi maanantaina ja lapset aloittaa tarhan. Mitä töissä tästä mahdetaan tuumata? Huhhuh

Mua kiinnostaa FB ryhmä onko jo perustettu?

Maisa + ylläri
 
Kivaa että täällä on porukkaa!

Meibijees, ollaankohan porukan vanhimpia, minä 38. Saas nähä toipuuko tästä hommasta yhtä helposti kun aiemmin? Tosin matka on vielä pitkä. Toki iän tuoma km-riski myös mielessä käy, vajaa 4kk sitte kun meni kesken 9+ viikolla.

Pahoinvointi täällä yllättävän vähäistä. Kohdun kannattimien repäisykipuja on, rintamus sinisillä verisuonilla ja arat, ikävin oire närästys. Jostain kuulin että manteli auttaa, pakko testata.

Tsemppiä kaikille!
 

Yhteistyössä