Syyskuun söpöläiset 2016

meici, Ei kun ovulaatiosta on nyt jo neljä viikkoa. Ovulaatio oli 2+0. Diginhän pitäisi näyttää viikkoja hedelmöityksestä, eli nyt pitäisi ihan reilusti olla jo se 3+... :( Mutta toki joo, yksilöllistähän tämä on. Silti saisi mielenrauhan jos olisi näyttänyt 3+.

6+0
 
Sissiko, äh, mun matikkapää ei nyt toiminut :) Kuitenkin, minullakin näytti sen 2-3 silloin kun hedelmöityksestä oli jo lähemmäs 4 viikkoa. Silti, varhaisultrassa koko vastasi viikkoja 6+5 ja kaikki oli niin hyvin kuin vain voi olla, sykekin vahvasti näkyi :) Helppoahan se on sanoa, mutta koita olla stressaamatta.
 
Heippa!
Tein plussatestin eilen. Viikkoja on kylläkin jo 7 paikkeilla, koska tilanteeni on sellainen, että kuopuksen syntymän jälkeen meni vuosi kun menkat alkoivat ja ne ehtivät tulla yhden kerran. En siis voi tietää, kuinka pitkä kiertoni olisi ollut. Toisaalta seksiä ollut tässä niiden menkkojen jälkeen vain kahdesti ja koska oirehdinta alkoi jo ennen sitä toista kertaa, niin on helppo vetää johtopäätöksiä, milloinka on alkunsa saanut :LOL: Oirehdinta oli alkuun vatsan kramppailua varsinkin sängyssä pyörähtäessä ja lievää heikotusta, joka painottui öihin (tällaista öistä pahoinvointia ei ole oikeastaan tässä määrin aiemmin ollut). En kuitenkaan uskonut täysin että raskaana olisin, sillä imetän, ja imetän jopa öisinkin vielä... Pahaolo kuitenkin voimistui, niin ostin testin.
Ja niin ei meillä oikein ollut suunnitelmissa vauvaa.. itse asiassa kuopus jo oli ylläri. Itse olen sitä mieltä, että jos tulee niin tulee, mutta miehelle asia on kovempi pala. Mutta olen hänelle ystävällisesti sanonut, että osta kumeja. Olen aikoinaan 8 vuotta syönyt nappeja ja niihin rahaa laittanut. Nyt on miehen vuoro. Ja aina hän sanoo "pitäisi ostaa..." :sneaky:

Noh jos nyt oikein laskin niin suurinpiirtein rv 7+1 on nyt, eli siitä sitten kyllä varmaan tulee muuttumaan. Ja laskettu aika olisi 20.9

Ikää miulla on 34 v. ja miulla on kolme poikaa, 1 v, 4,5 v, 6,5 v.
 
  • Tykkää
Reactions: panikoija87
Ultrauutisia! Ultrassa näkyi pieni 6 mm alkio kiinittyneenä hyvin kohdun takaosaan ja vahva sykekkin näkyi näytöllä :love: Viikoiksi vahvistui nyt siis 6+3. En tiedä mihin lääkäri perusti väitteensä, mutta sanoi että suurin vaara keskenmenolle olisi jo menny koska syke löytyy, Sanoi myös että suurinosa varhaisista keskenmenoista tapahtuu ennen sykkeen ilmaantumista o_O Mitäs mieltä palstalaiset olette tästä ?

Kyllä tuosta tiedosta jo sen 150€ mielellään maksoi, tilanne olisi varmasti eri jos kohdusta ei olisi mitään löytynytkään :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Meibijees
Helou!!

Nyt mäkin kävin ultrassa äsken ! Syke löytyi <3. Tosin vastasi viikkoja 6+2 vasta, vaikka menkkojen mukaan pitäisi olla 8+5. Noh, taas yks stressi lisää sit vain. Joko siinä on jotain häikkää että on jäänyt noin pieneksi, tai sitten hedelmöittymisajankohta on vain luultua myöhemmin.
Tietenkin pitää osata nyt olla onnellinen että syke löytyi .. Lääkäri kyllä käski olla varuillaan vielä.

Noh, toivottavasti kaikki kunnossa ja pirpana pysyy matkassa <3.

Onnea kaikille muillekin ihanille ultrauutisille.

Päivittää saisi, panikoija87 ja LA 27.9.

 
Heipsis!
Ultraanhan se oli minunkin sitten kiirehdittävä, kun en onnistunut malttamaan mieltäni. Ultran perusteella ajankohta täsmäsi omiin laskuihini, 9+0, ja laskettu aika 8.9. Kokoa oli 2,3 cm, syke säännöllinen ja pikkuinen osoitti muitakin elon merkkejä liikehtimällä. Helpottunut fiilis! :) Tosin olotila on pahoinvoinnin vuoksi niin hirveä, etten tiedä itkeäkö vaiko nauraa...

LA 8.9.
Jennuli/29v./1.lapsi/TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Koko tää viikko ollu ihan kamalaa pahoinvointia ja oksentelua, tosi heikko olo :cry: tuskin edes vielä hetkeen loppuu. :censored: Pelottaa miten koulun käy, ku nyt en oo pystyny pariin päivään menee ollenkaan.. Ja haluisin todellakin saada tän jakson kurssit suoritettua. Muuten ei haittais jäädä saikulle, mut oon joutunu olee tosi paljon saikulla näissä opinnoissa ja haluisin ne mahd hyvään vaiheeseen ennen kun vauva tulee (toivottavasti tulee siis). Epätoivo iskee :cry: kuhan ei nyt mikskään hypermereesiks yltyis, se tästä puuttuisi..

Tänään poksahti taas viikot 8+0 :) mut jotenkin vähän epätoivo et vielä samanlainen aika jälellä tätä keskenmenon riskiä kun mitä nyt oon tähän mennessä tienny raskaudesta. Keskenmenon pelko on suuri vaikka mulla ei edes mitään taustaa ole.. Kilpirauhasen vajaatoiminta vaan lisää sen riskiä. Tulipa valitusviesti anteeks, tää oksentelu vaan sumentaa aivot :unsure:
 
Viikko sitten ultrassa sydän sykki, tänään sitten 6+5 täynnä. Odotus on kova, että viikot menevät eteenpäin ja pääsee taas ultraan. Malttamattomuutta... Pitkät viikot edessä syksyyn asti!

Ens viikolla tiistaina tosiaan jo eka neuvola, 7+3 silloin. Millään jaksais käydä läpi kaikkea mitä saa tehdä, mitä ei saa tehdä ja plaa plaa. Ei innosta yhtään! Kun kuitenkin jo tietää aika hyvin kaikkea oman työn ja "harrrastusten" puolesta :D

Voi apua tätä oloa, niin malttamaton!
 
Onnea panikoija87 ja jennuli_2! Panikoija87, kaikki on varmasti ihan hyvin ja ovulaatio laskettu vain väärästä kohdasta alunperin. Kuitenkin syke näkyi ja se oli kaikista tärkeintä! (y)

Täällä myös malttamattomuutta! Ultra 10.2. eli vielä viisi päivää kärvisteltävää... o_O Huoh! Ja esikoinenkin oli korkeassa kuumetaudissa, toivotaan ettei tartu.

6+2
 
Onko meitä muita kun minä joilla ei juuri ole tai ole ollu 6+0 juuri mitään oireita? Tissitki on takas melkein normissa. Vuotoa ei ole tullu lainkaan joten olen tosi luottavaisin mielin mutta kun lukee et porukalla oksettaa jo 4+jotain ja ite vetelen mitä haluan naamaan millon haluan ja vaik ensimmäisen kerran puolenpäivän jälkeen :eek: Ei tosiaankaan tartte miettiä et jos en heti herätessä syö alkaa oksettaan...
Mietin siis et onkohan kaikki ok vai ei ja jos on niin koska se ällötys alkaa vai onko tää vaan tätä loppuun asti :cool:
Kertokaapa kokemuksia näillä viikoilla(y)
Ultra vasta 7+4 jaksaa jaksaa odottaa...
 
PikkuPöllö, mä olin esikoisen aikaan täysin oireeton koko raskauden :) ja terve ihana pieni prinsessa synty oikeaan aikaan, eli nou hätä! sä vaan oot onnekkaampi ku me jotka ollaan tiiviissä yhteistyössä vessan kanssa ;)

Ja onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille! Mulla on tasan 2 viikon päästä np-ultra!:love: Iiks!!:love: ootan kyllä enemmän ku innolla!

Pikkupossu ja rusina 9+5
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
PikkuPöllö, mä oon ollut tosi oireeton kanssa. Ainoastaan ihan pientä kuvotusta välillä, sekin voisi mennä ihan tavallisten olojen piikkiin. Ei mitään jomotuksia vatsassa tai rintojen kipuilua. Eli ei mitään mitä esikoisen raskaudessa. Toki viikkojakin vielä niin vähän etten ole mitenkään huolissaan :) Viimeksi aloin voimaan todella pahoin 6+0 ja oli koko ajan kaikennäköisiä oireita.
Sanoisin myös kuten pikkupossu, että oot vaan onnekkaampi jos ei oo mitään kummempia oireita :)
6+2
 
Panikoija, toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa, vaikka vastasi pienempää kokoa.

Pikkupossu, meilläkin Nähdään pian!-ultra pian! Vajaa 2 viikkoa siihen! Jännää!

Onneksi tuo oireettomuuskin voi olla normaalia. Itse oksentanut jo rv 5 lähtien ja edelleen lentää.
Housuihinkin piti virittää levennyt kuminauhasta ja napista, kun ei mene enää nappi kiinni ja ihan ahdistaa, etenkin kun syöt jotain. :confused:

Lennis ja Pirkka 10+0
 
Heips, mie soittelin tänään neuvolaan. Kerroin että yhä imetän nii täti meinas että olis hyvä lopettaa kun voi aiheittaa keskenmenon. Olen kyllä tiennyt siitä riskistä mutta ajatellut että en ole ainoa raskaana oleva imettäjä. Ja imetänkin vain 3 krt per vrk. Illalla ja yöllä/aamuyöllä.
Ekan neuvola-ajan sain ens keskiviikoksi.

*Unis* & minimuru rv 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Mähän sit malttamattomuuttani tilasin sen dopplerin ja hain sen postista eilen. Olin tosi epäileväinen taas koko raskauden suhteen kun ei ole ollut mitään kummempia oloja väsymystä lukuunottamatta (ja kauheita mielialanvaihteluita!), ne alun vatsan ja selän nipistelytkin on jääneet pois. Noh, eihän sieltä mitään kuulunut kun eilen aloin heti testaamaan. Valmistajan lupaa että vasta 14 viikolla ja mulla niitä on kasassa 8 ja risat.

Äsken kokeilin kuitenkin uudestaan ja ihan alhaalla kuului pienesti se höyryjunan tuk-tuk-tuk-tuk :love: :love: :love: voi miten onnellinen voikaan tuosta äänestä olla!!!

Eilisen kuuntelin siis vain omaa pulssia, joten siihen en tätä sekoita :)

Ja tänään kävin sit hmn mammaosastolla. Onpa ne mamafarkut mukavia! Aamulla iski kriisi kun en voinut enää mennä kollareissa töihin...

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
Äh. Tulin nyt sitten kipeäksi ja yskin koko ajan limaa. Ja yhdistettynä etovaan oloon... Niin, oksentaa on saanut ensimmäistä kertaa koko raskausaikana! Ruoka ei maistu sitten nimeksikään. Koko ajan yritän jotain näykkiä, sitten yskittää ja ei muuta kuin oksentamaan.

Jaksaakohan tänään tehdä sittenkään yhtään mitään...

7+0
 
Imetysasiaan mullakin sanottavaa. Minähän myös vielä imetän esikoista. Mun käsityksen mukaan imetys ei ole haitallista uudelle raskaudelle, jos se ei aiheuta supistuksia. Nyt saatan puhua ihan pölöjä, mutta imetyksen aikana erittyy samaa hormonia kuin seksin aikana ja mikäli ei joudu seksikieltoon, ei imetyksestäkään pitäisi olla haittaa. Tai vähintään jotain sinnepäin. Eikö ollutkin tieteellistä faktaa taas...

Mun muisti ei ehtinyt toipua edellisestä raskaudesta ja imetyksestä ja mun kaikki muistikuvat asioista on aina jotain "sinnepäin". Eh. Tästä on hyvä jatkaa seuraavalle kierrokselle...
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Moikka! Täällä on kivan vilkasta. Oon seurannu kyllä taustalla, kirjoittaminen jäänyt arjen pyörityksen keskellä. Tuntuu että hermot kiristyy nyt pienimmästäkin, haluisin vaan olla omissa oloissani töitten jälkeen, enkä millään jaksaisi 3- ja 5-v uhmia. Tuntuu että pakko hellittää kodin hoitamisesta, että saisi hetken hengähdystauon ennen lasten iltarumbaa. Väsymys on todella kova. Tänään 6+4, ja ti olisi alkuraskauden ultra 7+0. Uskon että kaikki hyvin, vaikka syksyisen km:n muistot nostaa päätään.

Kolmaskerta3, joka haluaisi talviunille.
 

Yhteistyössä