Syyskuun söpöläiset 2016

Meinaa jännitys alkaa nousta pikkuhiljaa kun tiistaina nt-ultra. Olo on niin normaali että pelottaa mitä jos ei siellä ookaan ketään. Tai mitä jos saadaankin taas huonoja uutisia. :/ mutta yritän ajatella että aika pieni mahdollisuus että jotain kamalaa nyt enää kertaa meidän kohdalle osuisi.

Onko muita joilla ei juuri mitään merkkejä että edes on raskaana? Mulla jäätävä iltaturvotus on melkeinpä ainoa merkki nyt.
 
Mulla kanssa tiistaina nt-ultra, ja olo myös liiankin normaali... En oo ees saanut dopplerillakaan enää ääniä kuuluviin, ja oon jo valmistautunut pahimpaan, olo on tyhjä ja surkea (vaikkei vielä ole kyllä syytäkään), katotaan mitä tiistaina selviää. Muutenki koko raskauden ajan ollut tosi surkea ja väsynyt olo, mikään ei innosta ja mitään ei jaksa..
Oubou rv 12+4
 
Täällä nyt rv 11+5 ja kuvotus ja väsymys jatkuu. Ehkä hieman lievempänä, mut silti... Ja torstaina siis on miullaki sit ultra.. Kauhee paniikki jo...
Alkanut ahdistaa kun en oo syönyt alkuraskaudessa foolihappolisää vaikka sitä suositellaan... Sanokaa että tekään ette kaikki oo syöneet. Ja hedelmät ja kasvikset on jääneet ja maito... Ei tee mieli... Onkohan pikkunen saanut tarvittavia aineita kun vetelen pitsaa, suklaata ja sipsejä...
Tämmösiä su illan pohdintoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Kiitos kaikille doppleri ongelmaaan vastanneille hyvistä vinkeistä :)

NYT ne äänet sitten löytyi! tänään siis rv 11+0 - 11+5 Aivan samasta paikasta löytyi mistä olen joka kerta kuunnellut, hyvin alhaalta hieman oikealta, ne ei vaan ilmeisesti aikasemmin halunnu kuulua. Selvä sikiön sydänääni oli kun sitten vielä vertasin youtubesta löytyviin videoihin :love:

Perjantaina onkin sitten se kauan odotettu nt-ultra :) Ihana kun löysin sykkeen, vähän rauhallisemmin mielin odotan ultraa. Onhan nyt jo viikkoja kasassa niin paljon että keskenmenon riski on laksenut. Nyt en uskalla ennen ultraa kuunnella, jos en vaikka löydäkään ja panikoin taas :LOL:

Äityspakkauksesta en tykkää ehkä aivan niin paljon kun edellisestä, mutta aijotaan kyllä ehdottomasti ottaa. Jotku vaatteet ovat kivempia kuin viimevuonna ja jotku vähän turhan "poikamaisia" kun vielä ei tiedä kumpi sieltä tulee ;)

Pehmolelu/uniriepu on kiva uutuus mutta miks ihmeessä siihen on pitänyt prodeerata Kela-kerttu! :mad:
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Hei kaikki panikoijat, muistakaa että on noin 100 kertaa todennäköisempää että kaikki on hyvin kuin että ei olisi. :)
Joku tietysti aina osuu siihen onnettomaan prosenttiin tai pariin mutta se on melko epätodennäköistä. Pidän peukkuja teille kaikille!

Täällä toivotaan, että paha olo jo helpottaisi. Voin pahoin aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Vain hetki ruokailun jälkeen on hyvä, mutta en voi koko aikaa syödäkään. Töissä on tosi raskasta, mutta sinnittelen hyvän vuoksi. :love:

Mulla nyt 11+6.
 
Voi ihanuutta! Se pahoinvointi meni sitten vihdoin viimein ohi! :) Nyt enää pientä kuvotusta tyhjällä mahalla ja iltaisin. Ei siis mitään verrattuna edeltäviin kahteen kuukauteen. Eikä enää vaivaa se jäätävä väsymyskään. Ja mä kun olin niin varma, että kuulun siihen onnettomaan joukkoon, jolla jatkuu huonovointisuus koko raskauden. Nyt hymyilyttäisi, jos ei olisi muita murheita mielen päällä..
Tsemppiä Viljaalle ja teille muille, joilla olotila vielä huono. Toivottavasti helpottaa pian! :)

Jennuli 13+4
 
Täällä myös kärsitään pahoinvoinnista samalla lailla kuin Viljaa. Mulla olo vaan pahenee iltaa kohti, edes syöminen ei oikein auta. Tai kyllä se ihan hivenen helpottaa oloa ainakin juuri sillä hetkellä, kun syö. Jennuli antaa hieman toivoa, että ehkä parin viikon päästä olo voisi mahdollisesti jo helpottaa.

Vaikka olo on huono niin silti jännitän ihan järkyttävän paljon nt-ultraa, että löytyykö sieltä mitään enää elossa. Viime kesäinen tuulimuna kummittelee edelleen mielessä, vaikka nyt kävinkin varhaisultrassa, joten tuulimuna on poissa laskuista. Vielä pitäisi odottaa 1,5 viikkoa, että saa jotain selvyyttä, sillä mulla on ultra vasta ensi viikon perjantaina.

Malla 10+5
 
Tämän vuoden äitiyspakkauksesta. Minä otan sen ehdottomasti ihan siksikin että on niin mukava tutkia mitä kaikkea siellä on. Ja onhan siellä paljon kaikkea tarpeellista.

Itse pidän neutraalimmista väreistä sekä klassisemmasta tyylistä ja esim nuo kirkkaan keltaiset yms samankaltaiset vaatteet annan kyllä heti eteenpäin tutuille. Tai jos vaikka täällä on jollain tarvetta niin mielelläni postitan kaiken ylijäävän niitä tarvitsevalle. :)

Taitaa mennä vielä aika tovi ennen kuin tuota edes voi saada...
 
Hei vaan kaikille :)

Hei onks ok jos tuun tänne keskusteleen teidän joukkoon vaikka la aika mulla jo elokuussa :) Tuo Elokuun Ryhmä ihan hiljentynyt ei juttu enään luista siellä, tainnu kaikki siirtyä tuonne facebookkiin keskusteleen :) Tosiaan mulla La aika 4.8!
Lapsia löytyy jo ennestään neljä :)
Pojat 11 v, 9 v, 2 v
Tyttö 7 v

Hei tuo uusi äippä pakkaus ihan jees, parista vaate kappaleesta en niin pitänyt, mutta en meinaan muutenkaan ottaa. Otin 2013 vuoden pakkauksen ja siittä kaikki tallessa joten otan rahan koska sille enemmän käyttöä pari juttua pitää tulevalle hankkia :)
Haluisin sen 2016 pakkauksesta sen makuupussin vain, ihana kuosi siinä :)
Tsemppiä kaikille Raskaudessa <3
 
Tällä viikolla onkin paljon ultria tiedossa. Tsemiä ultraan ainakin Sheldon, Oubou,eka<3, *Unis*,haavelapsi ja panikoija87 (y). Mulla oli ihan samat olot ennen ultraa, ihan kuin ei raskaana olisi ollutkaan. Oireetkin oli jo helpottanut.

4xmamma86, tervetuloa joukkoon! :) Mä ajattelin ottaa sen pakkauksen, niin saa ainakin vaunuihin lämpimän makuupussin. Esikoiseltakin se on tallessa, mut sen verran liru jo ettei mahda enää lämmittää.

Täällä vaivana aamuyön heräily ja unettomuus, järki meinaa mennä. Tänäänkin 2:33 tikkana ylös, ihan zombie olo... :coffee:

Ihanaista naistenpäivää leidit! :love:

Meibijees 13+1
 
  • Tykkää
Reactions: Oubou
Tällä viikolla täälläkin nt-ultra. Se mietityttää kyllä, mutta en ihan kauheesti osaa sitä jännittää, ehkä hyvä niin :) Tosin varmuutta on kyllä tuonut se doppler, melkein päivittäin tullut kuunneltua elämää :)

Oireita ei tosiaan ole oikeastaan mitään, väsymyskin alkaa (?) vähenemään jo. Lähinnä pientä paineen tunnetta alavatsalla, ja repäisykipuja ajoittain. Oliskohan ehkä jotain pientä tunnetta liitoskivuistakin jo? Taitaa olla kuvitelmaa :p

Jos nyt ultrassa saadaan hyviä uutisia, niin sitten raskaus alkaa olla julkista tietoa :love:

Marily 12+ 3
 
  • Tykkää
Reactions: panikoija87
Mä olen kertonut vain yhdelle työkaverille, kun hän asiaa kyseli. Raskauteni ei siis näy, vaan puhuimme hänen raskaudestaan ja tulevaisuudesta ylipäätään. Yksi työpaikan lapsista kyllä ihmetteli hyvin korkeita housujani. Paita oli rullautunut selästä ylös ja mammahousujen resori näkyi :D Esimiehelle haluaisin kertoa mahdollisimman pian, mutta työsuhdettani saatetaan jatkaa. Koitan viivyttää kertomista sopimuksen allekirjoittamiseen asti. Hirveä omantunnon tuska tuosta :(


Äitiyspakkauksen aion ottaa, vaikka värimaailma ei omaa silmää miellyttänyt. Tykkäsin värikkäistä housuista, makuupussista ja unilelusta, joka on kuin kopio koirastamme :) .


Marilyn, mitä ovat repäisykivut? Kuulostaa pelottavalta :O Joku kyseli tunnetaanko täällä vielä potkuja. En usko potkuja tuntevani, enkä varmaan niitä tunnistaisikaan :D Välillä tuntuu, että kohtu kasvaa...tai venyisi.


Dopplerin hankkiminen kiinnostaisi, mutta olen kuullut niissä olevan jotain haittavaikutuksia. Onkohan haitat liioiteltuja vai uskaltaako sellaisen hankkia?
 
Täällä tuntuu aina välillä jänniä muljahduksia alavatsalla. En muista, että suolentoiminta olisi aikaisemmin ihan tältä tuntunut, näin jotenkin voimakkaana outona tunteena :D Nivusissa ollut välillä särkyä.

Ja yöllä tulee käytyä se kerta ainakin vessassa ja huomaan heräileväni useasti kun jotain kohti kolottaa... Nyt vasta 12+4 niin, että mitä sitten tulevaisuudessa...
 

Yhteistyössä