Syyskuun söpöliinit <3 Tammikuu

  • Viestiketjun aloittaja aikamoinenjuttu
  • Ensimmäinen viesti
Varhaisultassa jälleen huonoja uutisia. Minut saa poistaa listalta

Kolmas perättäinen km tulee nyt tähän vajaaseen pariin vuoteen, jälleen kehitys ei ole alkanut kunnolla, sykkeitä ei tällä kertaa ollut näkyvissä.

Me lähdetään nyt isompiin tutkimuksiin miksi nämä menee näin ja toive elää että saisimme toisen pienen vielä joskus.

Onnea muiden odotukseen.
 
Voi ei Surusilmät :(. Tuntuu pahalta sun puolesta..
Toivottavasti tutkimuksissa selviää syy miksi näin on käynyt. Jaksamisia sinulle :hug:

Täällä sitä samaa kuin aiemminkin. Väsyttää ja nippailee.

Joline & Muru 6+4
 
Voi ei Surusilmät!! :( Kurjia tuollaiset uutiset.. Kovasti jaksamisia!

Omaan napaan ei ihmeempiä. Tissit turvoksissa ja nännit aristaa, välillä nippailuja. Ei muita tuntemuksia ja jännityksellä itse odotan ensiviikon varhaisultraa.

kiskisnami ja napero 7+0!
 
Voi ei surusilmät voin vaan kuvitella miten raskasta tommonen jos jo 3. Kahden vuoden sisään.

Mä varailin neuvolan ja sainkin sen jo vajaan kahden viikon päähän eli omien laskujen mukaan silloin on vasta 6+3 menossa. varasin sitten sen varhaisultrankin. En myöskään malta odotella rv12 asti, ja jos siellä ei olekaan elämää niin ehtii sitten asennoitumaan. Sinne mennessä viikkoja onkin jo kasassa 7+6 eli pitäisi sydämen toimintakin jo näkyä!

On tämä jännää. Mulla ollut vain tosi lievää aamupahoinvointia eli hajut aamuisin etoo ja syödä pitää ettei heikota. Muuten oireina vain rinnat tosi arat ja alavatsan nippailuja + hirvittävä ruokahalu ja näläntunne. Millaisia oireita teillä muilla on? :)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kesto pahaolo ja sen lisäks noin pari kertaa päivässä maha kääntyy ympäri. Töissä tää pahoinvointi hankaloittaa salaamista ja oon paljon yksin:/ Hyvä olo on vaan kun syö, eikä sitäkään voi tehdä kokoajan.
 
Hui, mulla tuli tänään tumman keltaista valkovuotoa alushousuihin, ehkä hieman rusehtavaa. Ei siis jäänyt enää paperiin tai mitään, mutta vähän kyllä säikäytti. Toivottavasti jää nyt tuohon ettei tarvitse enempää ressata, pitänee varmaan käydä huomenna testiostoksilla jotta näkee vieläkö siellä plussa pilkottaa.
Onko kenelläkään kokemusta alkuraskauden vuodoista?
 
Oireista: palelu on vaivannut jo viikosta 3+. Viime raskaudessakin mun varpaat meni jääkylmiksi heti tärpin jälkeen, joten nytkin mies sanoi, että "oot varmaan raskaana, kun sulla on noin h*lvetin kylmät varpaat" - ja oikeassahan se oli, viikko meni plussaan ;) Myös edellisessä raskaudessa vaivannut närästys alkoi jo 3+4, kun mua ei yleensä närästä yhtään. Esikoista odottaessa närästys alkoi myös jo viikolla 4+ ja loppui pojan synnyttyä. Vaikka närästystä väitetäänkin loppuraskauden vaivaksi, niin mulla se kesti ainakin ihan läpi raskauden ja kestää näköjään tälläkin kertaa... Rintoja aristaa sivuilta ja nännit ovat turvonneet, mutta nyt turvotus ja kipuilu ei ole niin pahaa kuin esikoisen kohdalla, kun tissit ovat ilmeisesti imetyksen jäljiltä jo niin venähtäneet :D Viime raskaudessa ei ollut pahoinvointia ollenkaan, joten saa nähdä, tuleeko tällä kertaa. Muutama ällötysruoka oli viimeksi alkuraskaudessa, mutta toistaiseksi ei ole mitään sellaista ollut, mutta vielähän tässä ehtii, kun viikkoja on niin vähän.

Tällä kertaa mennään vähän luottavaisemmin mielin tämän raskauden kanssa, kuin mitä edellisen. En aio enää koskaan pelätä 24/7/9kk vauvan menettämistä, en nimittäin osannut nauttia esikoisen odotusajasta yhtään ja se tulee varmaan harmittamaan ikuisesti. Nyt aion olla huonoista kokemuksista huolimatta huomattavasti ensimmäistä kertaa rennompi, kun on yksi hyvin päättynyt raskaus takana.

Miramei, ai no, sitten mä sekotan sun lasketun ajan johonkin toiseen :) Mutta sun tarinan muistan erittäin hyvin muuten - ja oon iloinen tutusta nimimerkistä samassa odottajien ketjussa!

Surusilmät, otan todella paljon osaa. Vaikka mitkään sanat eivät lohduta, niin toivon, että löydätte tutkimusten myötä syyn ja oikeanlaisen avun - ja tietenkin käärön syliinne vielä :heart: Kaikilla ei ole rohkeutta lähteä tutkimuksiin, joten nostan hattua rohkeudellenne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittyisin mukaan.
29.9/jalkkisäiti/32/5/TAYS

Oireita ei pahemmin ole vielä. Ihan pieniä repäisykipuja silloin tällöin ja pientä kuvotusta. Päätä on särkenyt monena päivänä ja samana päivänä kun plussasin iski kauhea kuumeflunssa. Se on onneksi jo ohitettu. Kauhulla odotan sitä monen kuukauden oksentelua,mikä mulla on joka kerta aiemminkin ollut. Se on ainakin 2 edellisellä kerralla alkanut 6+viikolla. Viikko ois vielä armonaikaa :)

Toivottavasti täälläkin ois aktiivista keskustelua,koska facebookia en käytä.

Jalkkisäiti rv 4+5
 
Minäkin haluaisin liittyä mukaan sekä tänne että faceen! :)

Tänään plussattu, eikä mitään kummoisia oireita ole. Ei kyllä ollut esikoisenkaan kohdalla mitään, että toivotaan että tämäkin raskaus olisi suh samanlainen. :D

24.9/BabsBunny/25/2/K-HKS
 
Kivaa, että saadaan uutta porukkaa syyskuisiin :) mulla oli ehkä viikon verran jo hyvä olo tässä välissä ja nyt on ihan kauhee olo ja flunsaa päällä myöskin. Väsymys on kamala, mutta en tiedä johtuuko enemmän raskaudesta vai tästä kohta viikon kestäneestä flunssasta. Jaksamisia kaikille oireiden kanssa :) syksyllä sitten ei enää jaksa muistella näitä alun oloja ;)

Vipinä ja pötkylä 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Pahoitteluni Surusilmät. :( Toivottavasti tutkimusten myötä löytyisi vastauksia, miksi raskaus ei lähde alkua pitemmälle. Voimia!

Luru32: minulla tuli esikoisesta koko raskausajan runsaasti valkovuotoa. Väriltään oli juuri kellertävää. Lääkäri sanoi, että on ihan luonnollista. ja jos ei tosiaan muutu kokkareiseksi ja pahan hajuiseksi, niin ei huolta.
 
Pahoitteluni Surusilmät! :( Voimia tutkimuksiin, jospa sieltä löytyisi apua.

Luru32: Minulla oli esikoisesta kellertävää vuotoa runsaastikin. Raskauden aikana valkovuodon määrä lisääntyy ja on ihan luonnollista. Kurjaa se tietty on, olla koko ajan pikkuhousunsuoja housussa. Niin kauan kun vuoto ei ole pahanhajuista tai kokkareista, niin ei huolta.

Nyt tänne on rantautunut jäätävä väsymys. Voisi vaan nukkua ja nukkua. Nälkä tulee myös usein ja sellainen lievä ellotus. Että oireita pukkaa kyllä. Jotenkin vaan ei jaksaisi odottaa sitä 12 viikon ultraa. Ensi perjantaina pääsen neuvolaan, mutta eipä siellä vielä mitään ihmeempää tapahdu, kuin vasta rv13 aikaisintaan voidaan sydänääniä kuunnella. Ja meidän neuvolassa ei mitään ultralaitteita ole.
No eiköhän nämä viikot tästä pikkuhiljaa lisäänny ja väsymyskin lopu.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille.
Miukula ja pipana rv 8+1
 
Moikka kaikille!
Täälläki ois yks varovasti innokas keskusteluihin osallistuja. 15.1. plussattu, ihan eka raskaus ikinä joten olo on vieläki vähä pöllämystyny. Ekasta kierrosta tärppäs joten en oo oikein vielä osannu sisäistää sitä että oon raskaana, mut onnellinen olen, toivottavasti kaikki sujuu hyvin <3 Eka neuvola 16.2. ja jännittää ihan hirveesti että näkyykö sydänääniä, apuva!

En tiiä oikeen miten tää keskustelu homma ja ryhmään liittyminen toimii, mutta tässä näitä mun tietoja kuitenki: LA 24.9.2015/KataH91/23/1./OYS/
Faceen en vielä vihti tulla mutta kyllä varmaan jossaki vaiheessa sinnekki pakko tulla lörpötteleen :)

Oireita ollu plussaaminen jälkeen menkkamaisia kipuja, nyt nekin tosin vähentyneet, välillä vaan jomottelee. Tissit ollu kipeenä muutamana päivänä...ei muita oireita vielä. Kuulostaa oudolta, mutta oikeestaan tässä oottelen "innolla" sitä klassista aamupahoinvointia, ja väsymystä, että tää raskaus konkretisoituis enemmän :)

Hyviä vointeja kaikille odottajille! <3

KataH91 rv5+4
 
Täälläkin olisi uusi mukaan änkeämässä :) haamu tuli testiin 10.1 ja selvät viivat pariinkin testiin sen jälkeen 15.1. Kuudes raskaus. Oireita ei ollut ja nyt ne on alkanut ilmaantua. Hajut, pahoinvointia ja palelu. Neuvolaan aika parin viikon päästä ja ultraan olisin mieluiten soittanut vasta neuvolakäynnin jälkeen, mutta käski jo helmikuun alusta soittaa.
Paremmalla ajalla tulen lukaseen kaikki läpi niin tiedän missä mennään.

Talitintti2015
 
"SHM"
Moikka! onko teillä ollut menkkamaisia mahakipuja tai alaselän kipuja? Täällä kärsitty vkl ja yritän olla soittamatta neuvolaan huomenna.. ensikäynti vasti 9. viikolla.. kamalasti pelkään km tai tuulimunaa :( tänään sai vähän mielenrauhaa kun clearbluen testissä hcg tasot ainakin nousseet viime viikosta
 
SHM Kyllä mulla on ollut sellaisia menkkamaisia tuntemuksia alavatsalla, tosin paaaljon lievempiä kuin ne varsinaiset menkkakivut, jotka mulla on siis aina niin kovat että kippurassa pitää mennä ja särkylääkkeitä napsia jatkuvasti.

Kiitos lohdutteluista ton vuodon suhteen. Se siis oli vain se yksi kerta kun tuli sellaista ja tänään taas tippa housuihin. Siinä on ehkä aavistus jotain verta, että sen verran rusehtaa. Mutta lueskelinkin jo eri sivustoilta että kohtu kun mukautuu uuteen tilanteeseeen niin saattaa tiputella vertakin.

Viikon päästä olis jo se neuvola. Nyt rv5+3 ja tänään ollut ekat järkyttävät kuvotukset, oli aikamoista sinnittelemistä töissä kun olen hammashoitaja ja huoneesta ei niin vain juoksennella vessaan kakomaan. Oireet oli kuin pahimmista närästyksistä, jatkuva pala kurkussa ja polttelee nielussa ja rinnassa. Ei valitettavasti jäänyt aamuun, eikä syöminenkään oikein helpottanut. :| ja tää väsymys, nukuin päikkärit ja nyt ois suuntana taas jo yöunet. :D
 
Mullakin oli alkuun menkkamaisia tuntemuksia. Varauduin menkkoihinkin jo kun lähdin kyläileen, mutta ne menkat ei sit tosiaan onneksi koskaan tulleet ja kaikki on mennyt tähän asti hyvin :) Pahoinvointi sen sijaan jatkuu.. välillä on parempia päiviä, välillä huonompia. Oksennusta ei tule, mutta koko ajan kuvottaa, tyhjällä mahalla enemmän. Ei auta kuin tottua siihen ja odottaa 2/3 alkua, jolloin oireiden pitäisi helpottaa :)
 
Onko kukaan ollut pahoinvoinnin takia töistä pois? Itse ajattelin nyt loppuviikon olla. On sen verran kiusallista olla potilas kontaktissa ja nieleskellä oksennusta koko päivän. En kyllä millään haluaisi monta viikkoa tämän takia saikuttaa, joten ensi viikolla palaan varmaan töihin ja kerron työparilleni, ja sinnittelen pala kurkussa.
 
Mä hain just eilen sairaslomaa pahoinvoinnin takia. En vaan kykyne tällä oksentamis rytmillä hoitamaan mun töitä ja pysymään järjissäni. Tänään kotonakin oon jo kahdesti joutunut kestämään mahan ympäri kääntymisen.
 
Hyi, kauheelta kuulostaa nuo teidän pahoinvoinnit, tsemppiä teille :/ Enpä sittenkää taida "toivoa" ittelleni sitä oiretta...mut ku ei tunnu yhtään et ois ees raskaana, ku nuo menkkakivutki on aikalailla loppuneet...tissit vaan kipeet tänäänki.

KataH91 rv5+5
 

Yhteistyössä