Syyskuun suloisuudet 2017

@Innih
me kerrottiin mun äidille(äidille kerron aina kaiken),veljelle,miehen porukoille ja sen siskolle samana päivänä kun verikokeiden tulos tuli. En olis jaksanut tekosyitä keksiä,miks en polta enään/juo alkoholia(vklp olis tarkotus lähtee heidän kanssa mökille ja siellä aina ollaan otettu) :)
 
Hei, täällä varovaisesti 4+3 viikoilla ilmoittaudun. LA 23.9. PKKS. Pregcheckin liuskoilla ja Clearbluen viikkonäytöllä tehty testit illalla ja aamulla. Varovaisesti pv kerrallaan, mutta tämä on hyvä kanava purkaa oloja ja lukea muiden samanoloisia tuntoja, kun ei raskautta yrittävissä enää halua raskausoloja käydä läpi plussaa toivovien seassa. Jokaiselle sinne plussaa kovasti toivon!

Oon siis 35 v ja toista lasta ajateltiin alkaa yrittää viime syksynä. Viime kesänä kuitenkin mulla todettiin synnynnäinen endo, joka onkin kurittanu tietämättäni koko elämän minua. Moni oire teinitytöstä (siitä alkaen ku menkat alko) asti sai syyn. Koska esikko sai alkunsa ekasta kierrosta, en osannut ajatella endoa kummemmin. Nyt endo oli kuitenkin kehitellyt, olikohan 4-5 cm kystan. Siitä seurasi viime syksyn kestänyt kierre gyneltä toiselle ja ultrasta toiseen. Joku väläytti alkuvaiheessa pahanlaatuista ja otettiin kaikenmaailman verokokeita sen vuoksi. Joka toinen gyne sanoi, että raskautuminen ei mahd, ja jokunen piti toivoa yllä. Itse toivoin, mutta en uskonut raskautuvani. Syksy meni itkiessä ja leikkausaika oli jo varattu, jossa olisi käytännössä poistettu kokonaan toinen munasarja. Se ei olisi vahvistanut hedelmällisyyttäni tässä iässä..N. Viikkoa ennen leikkauskontrollissa leikkausta tekevä lääkäri halusi kuitenkin laittaa kapulaa rattaisiin, kontrolloi vielä toiata lääkäriä ja perui leikkauksen ja sanoi, että koittakaahan nyt ensin kuitenkin yrittää raskautta ja palataan sitten maaliskuussa kontrollin merkeissä, jos ei raskautta kuulu. Emme siis "saaneet yrittää" edes, kun syksyn oli noita tutkimuksia toisensa jälkeen. Leikkaava lääkäri sanoi, että muuta ei ole tästä kystasta haittaa, kun että se raskautuminen ei ala, mutta jos onnistun raskautumaan, niin sen jälkeen kysta ei enää vaikuta.
Tässä sitä ollaan, ihmettelin tämän viikon todella outoa pökerryttävän pyörryttävää oloa, itkin autoillessa ihme biisien tullessa radiosta, rinnat oli tosi kipeät, enkä osannut edes ajatella kaiken jälkeen, että testi tulisi näyttämään ikinä plussaa. Odottelin vain menkkoja tulevaksi, koska nämä oireet oli kuin menkkaoireet, mutta toisaalta x 100, todella voimakkaat. Samathan ne oli kyllä esikoisestakin.
Tässä siis ilonitkua tiristetty toista vuorokautta ja mennään pv kerrallaan rauhassa, mukana ihana mies ja 6- vuotias poika.
Kenellekkään IRL en vielä uskalla kertoa, kun niin todella alussa olen vielä.
 
Kai se on uskottava, että raskaana tässä ollaan! Loppiaisena (menkat keskimääräisen kierron mukaan päivän myöhässä) tein ekan testin, jossa ei ollut edes hailukkaa viivaa, mutta viime to näkyi haalea viiva ja tänään sitten oikein kunnollinen. Ehkäisyn jätimme pois alkusyksystä ja joulukuun alussa alkoi tuntua, että koko ajan tupsahtelee raskausuutisia muilta enkä itse raskaudu millään, vaikka toki tiedän että muutaman kk yritys on lyhyt aika. Esikoinen (nyt 2v) tärppäsi heti ekasta, niin ehkä sitä ajatteli ettei tämä olisi sen vaikeampaa... Olin jo negatestin jälkeen asennoitunut, etten edelleenkään olisi raskaana, joten vähän tämä laittoi pasmat sekaisin. :D

LA siis 14.9. ja tiedot Yönseutu / 33 / TYKS / 2. lapsi

Oireina on ollut lähinnä tolkuton väsymys ja nyt viikonloppuna alkanut vellova paha olo, ei oikein tee mieli syödä mitään ja jotkut ruuat tekevät pahaa edes ajatella. Esikoisen kohdalla eka oire oli kipeät rinnat jo paljon ennen plussaa, mutta nyt ei siitä tietoakaan. Enkä sinänsä kyllä sitä oiretta kaipaa, taisi viimeksi mennä useampi kk kun tisseihin ei voinut edes koskea. o_O Neuvolaan soitin tänään, mutta ajan veivaaminen jäi ensi viikkoon kun käydään omalla terkkarilla esikoisen 2-vuotisneuvolassa. Onko nykyään muuten yleistä jättää seulonnat väliin? Puhelimen päässä ollut terkka kyseli jotenkin niin varovaisesti asiaa.

Fb-ryhmään liittyisin mieluusti mukaan! Viime kerralla olin niin myöhään liikkeellä, ettei facebookkilaisista enää kukaan pyörinyt täällä...
 
Olipa perjantain jälkeen tullut paljon tekstiä :)

Tervetuloa uudet ja onnea plussista :love:

En ehtinyt tänne perjantaina kertomaan uutisiani kun lähdimme heti alkuraskauden ultran jälkeen kauhealla kiitellä lentokentälle ja 3 viikon lomalle :cool:
Mutta meillä näkyi syke ultrassa viikoilla 6+2 ja tyyppi oli 6.5mm pitkä rakkauspakkaus :love:

Kuten jo aiemmin oli puhetta mielestäni face-ryhmä olisi hyvä tehdä vähän myöhemmin, niin että kaikki halukkaat ehtivät mukaan...

Täällä ei ole ollut oikein hyviä nettiyhteyksiä, mutta kirjoittelen aina kun ehdin ja on mahdollisuus!

Radi diagnoosia pelkään itsekin ja kun mulle tähän huonoon oloon auttaa sokerilimppari huomattavasti paremmin kuin vesi vaikka muuten nameja tms. olenkin koittanut välttää :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Skurre
@Innih Mulla on jotenkin vielä niin epätodellinen fiilis ettei olla kerrottu vielä kellekkään. Tosin nyt olis tarkotus lähipäivinä mennä käymään meille tosi läheisen ystäväpariskunnan luona ja kertoa heille uutiset! Pakko saada edes jollekkin kertoa. :ROFLMAO:
Miehen vanhemmille kerrotaan varmaan ar-ultran jälkeen ja omilleni ensi kuun puolessa välissä, kun nähdään (asuvat kaukana). :) Töissä kerron, kun alkaa näkyä tai jos vointi on sellainen, että vaikuttaa työntekoon niin sitten aiemminkin.

@MirriX Mä oonkin miettinyt mikä on, kun heräilee pitkin yötä mikä ei ollenkaan oo mulle normaalia, mutta eipä käynyt mielessäkään, että raskaus varmasti vaikuttaa. :LOL:
Tosiaan on ollut kyllä levottomia öitä ja hulluja unia täällä!

Täällä muuten edelleen olo melko normaali. Ehkä näkyvin ja kuuluvin oire on nälkä ja jatkuvasti kurniva vatsa. :p
Ja syömisen jälkeinen tajuton turvotus...
 
Tervetuloa taaa uusille ja onnittelut plussista! :love: Jossain vaiheessa @FreeZone81 taidettiinkin olla samassa kuumeiluryhmässä, ihana että asiat menikin teillä näin! :)

Onnittelut myös @BlackCat hyvistä ultrakuulumisista! Muutaman viikon loma tekis kyllä mullekin hyvää, ei tarviis edes olla mitään luksusta kunhan saisin nukkua! :ROFLMAO:
Mulla ei myöskään vesi oikein mene alas niin omatekemää mehua oon nyt koittanut litkiä. Tajusin äsken etten ole paljoakaan muistanut tänään juoda, täytyy tosiaan tsempata! Mulla kun turvotustakin tuppaa kertymään varsinkin loppuraskaudessa :notworthy:
 
Kiitos kaikille <3
Tervetuloa uudet :love::love: ja onnea plussista!

Mitä nyt tässä alkushokin jälkeen oon miettinyt ja lukenut tietysti muiden kokemuksia. Alan päätymään siihen että kaikki on hyvin :love:

Ihmettelen vaan miksi lääkäri ei kunnolla kertonut mitään, ei kertonut mittoja, ei antanut kuvaa ollenkaan, näytti meillekin ehkä 20sek sykettä, mittas kerran vaan sikiön mitan. Eikä muutenkaan kertonut mitään. Mutta kuitenkin sanoi että vahva hyvä syke näkyy ja kaikki just niinkuin pitää niillä viikoilla mitkä sai mitattua. Silti sanoo että toivotaan kaiken menevän hyvin. Missä se vika sitten on, miksi pitäis pelätä?? En ymmärrä..

Keskusteluistakin luin että tosi monella on ultrakuvassa vielä lukenut näillä viikoilla +-4 päivää. Oiskohan mullakin lukenut jos oisin kuvan saanut??

Ihme toimintaa, pakko sanoa. Sain outoa/huonoa kohtelua jo kun tehtiin lapsettomuustutkimuksiakin siellä. Eipä oo iso luotto mennä sinne samaan paikkaan taas uusiks.
Tekis mieli varata yksityiselle ultra..liian kallista vaan.

Viimeksi keskeytyneessä keskenmenossa heitti viikot vielä enemmän, olisko ollut 1,5vko pienempi kuin olis pitänyt ja sykekin oli suht heikko. Ja rv 6+3 oli viimeset mitat mitkä otettiin ennen kuin tyhjennyslääkkeet annettiin, ja nyt ollaan joka tapauksessa sekin etappi jo ylitetty..

Ai että miten jäi tyhjä olo, ollaan molemmat miehen kanssa ihan ihmeissään ja pyörryksissä että mitä nyt oikein pitäis ajatella..kuitenkin kaikki hyvin mutta sitten ei kai olekaan :confused::eek:
 
Facebookryhmästä: Ei mulle ole sinänsä väliä, kuka sen ryhmän perustaa, vaikka mä tämän pinon aloitinkin :) Mutta en vielä ollut perustanut sitä, koska niin moni oli sen kannalla, että ryhmä perustetaan vähän myöhemmin, jotta kaikki ehtivät hyvin mukaan. Jos nyt kuitenkin @Haaveilia(ko) on perustanut ryhmän, niin sinne vaan kaikki sitten. Kannattanee varmaan jossain vaiheessa sulkea ryhmä uusilta tulijoilta, jotta se pysyy ns. intiiminä paikkana? Sitten, kun listan häntäpää on tänne löytänyt. Vai mitä mieltä te olette? :)

Ei ole kyennyt edes tätä päivittämään, koska pahoinvointi on tullut taas rytinällä. Aamulla ja aamupäivästä on vielä ihan suhteellisen ok olo, mutta iltapäivällä alkaa tulla ihan kammottava yökötys, joka pahenee iltaa kohti. En saa yöllä nukuttua kunnolla, koska on niin merisairas olo :sick: Olenkin ihan hirveän väsynyt jo sinnittelemään töissä ja lasten kanssa näissä oloissa.

Onnea @BlackCat hyvistä ultrakuulumisista! :love: Ja @haaveilija-31 kovasti tsemppiä ja voimia kontrolliultran odotteluun! Ei kannata missään tapauksessa luopua vielä toivosta. Mä olen ymmärtänyt, että ar-ultrassa ei voida vielä _niin_ tarkkaan ikää määritellä, ja että tuo +-4 päivän heitto on ihan normaalia :) :love:
 
Huh mä oon niin surkee käymään täällä "netin" puolella Facebookissa aina vaan surffaan :D
Onnea uusille plussille!
Mä en oo vieläkään soittanu neuvolaan, ja oireet on hyvin vähäiset mitä kolmesta edellisestä. Väsymys on järkkyä, nälkä ja koko ajan on kylmä mut siinä ne. Tosi outoa koska se etova olo on täs vaihees ollu muista jo mukana :D
Facebookkiim tuun kans enemmän ko mielelläni ku siellä oon aktiivinen! :)
 
Moi tänne kaikille,

Teiltä on jäänyt yksi päivä huomaamatta tuossa syyskuun alussa, joten taidan ottaa sen sitten. Eli mulla olis laskettu aika 4.9.2017 ja rv 7+0 tänään, melko tarkka arvio, koska kyseessä hoitoalkuinen raskaus ja hedelmöitys tarkkaan tiedossa.

Voisin kanssa jossain vaiheessa liittyä face-ryhmään. En tiedä kuinka ahkerasti tässä ketjussa jaksan seurata, kun nyt on jo niin paljon mittaa tällä, että en ehtinyt kaikkea lukea. Selaillut olen kyllä koko ajan tätä. Nyt uskalsin ilmoittautua, kun ensimmäinen ultra takana. Syke löytyi ja kaikki hyvin. Tyypillä oli pituutta 9,5 mm ja vastasi laskettuja viikkoja 7+0.

Niin ja onnea tosiaan plussanneille.
Ja rivini on siis:
Hupsu Haave/43/TAYS/1.lapsi
 
Olen samaa mieltä siitä että jossain vaiheessa suljetaan faceryhmä. Viimeksi mun nuorimmasta lapsesta ryhmä oli yli sadan ihmisen kokoinen ja eihän siellä kukaan tutuksi ole tullut :unsure: Esikoisesta meillä oli parinkymmenen ihmisen ryhmä ja ollaan jo monta vuotta oltu jutuissa ja nähty.
Täällä myös neuvola vieläkin varaamatta. Jotenkin en sitä niin kovasti odota kun ei siellä mitään niin ihmeellistä tapahdu :D
@haaveilija-31 Mustakin kätilöt on ultrissa sanoneet että pieni heitto ihan normaalia, ja laskettu aikakin siirtyy vasta jos heitto olisi yli sen neljä päivää suuntaan tai toiseen. Oottelet rauhassa vaan, hyvältähän siellä näytti! <3
 
Mijau: Nimimerkkisi kuulostaakin tutulta. Mukava, että kuumeilijoistakin sattui ihmeen kaupalla samalle kuukaudelle :love:.

Kiitos kaikille onnitteluista. On kyllä ristiriitainen olo, puolet iloitsee ja on ylitsevuotavaisen kiitollinen ja toinen puoli epäuskoinen ja pelokas. Täytyy vaan keksiä muuta puuhaa, ettei tule miettineeksi ja pääsisi pian ultraan sitten, kun oikeasti jotain on nähtävissä.
Raskausoireet on kyllä vahvat,
Syssynen mainitsi merisairaan olon, sepä se kuvaa miullakin. Esikoisesta alkoi samalla viikoilla pahoinvointi eli reilu 4 vk ja kesti viikolle 16. Saas nähdä miten nyt käy..
En tiedä miten Joensuussa enää ultria on ja olenko oikeutettu sitten varhaisultraan, kun on tuo endo/kysta/peruttu leikkaus taustalla. Luulisin että on, koska kystaa täytynee seurata. Voi kun muistan viimeisimmän lääkärikäynnin, kun saikun leikkaava lääkäri sanoi, että toivottavasti nähdään täällä osastolla sitten muissa merkeissä. (Eli siis äitiysasioissa eikä leikkuuasioissa)
Mullehan oli to-del-la kova paikka, kun ne tutkimukset leikkausta varten oli siellä mihin tuoreet äidit tuli uusien nyyttien kanssa. Olin ihan rikki sillon sen tiedon kanssa, mitä mulle oli annettu siinä vaiheessa. Ja itkit siinä vastaanotollakin. En tiedä missä kohtaa uskallan soittaa sinne saikulle ja perua mulle maaliskuun loppuun annetun kontrolliajan, jolloin oli tarkoitus sitten se leikkaus, jos ei raskautta olisi kuulunut ja ilmoittaa, että olisinkin tulossa toisessa tarkoituksessa sinne. :love::barefoot::cry:
 
N93
Mäkin varasin 9.2 varhaisultran. ja 21.2 neuvolaan:) onko tää totta! En voi uskoa vieläkään!:p yritän olla stressaamatta, ku ei tää oo omissa käsissä tää asian eteneminen.
 
M89
Moikka! Täältä kans varovasti ilmottaudun. Meillä toinen lapsi tulossa (esikoinen kohta 4-vuotta).
Minulta otettiin kierukka pois 15.11 ja olin siitä kierrosta heti raskaana. Se kuitenkin meni kesken ennen kuin kerkesi kunnolla alkaakaan. Nyt siis yk2 taas raskaaksi. Rankkaa olla kokoajan raskaana kun oireet on kovat :D Käytännössä kunnollisia luomumenkkoja ei ole edes tullut.
Edellisessä kierrossa haaleat viivat alkuun vahvistu ja sitten lähti haalistumaan ja lopuksi alkoi vuoto.
Nyt siis testailen kuin hullu oman mielenrauhan takia (tai sit päinvastainen vaikutus). Hieman pelottaa vielä, että käykö samanlailla tässäkin.
Mielelläni liityn myös fb-ryhmään.
Oireina täällä; paineen tunnetta mahassa, jäätävä turvotus, pahaolo, kylmä varsinkin kädet kuin jääkalikat, nälkä, repäisykivut, 5min välein pissaaminen, rintoja vihloo välillä.... ja paljon muita!

LA 27.9/M89/27v/Jorvi?/2.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: VernaMaria ja Mijau
Mies oli sitä mieltä että mennään muualle ultraan tarkastamaan tilanne. Niin jäi kaikki kaihertamaan mieltä kun kohtelu oli mitä oli ja muutenki jäi jotenki olo ettei kaikkea joko kerrottu tai jätettiin vähän tyhjän päälle.
Joten perjantaille varattu perhe arteen aika, toivottavasti päästään perumaan kontrolliultta eikä tartte ikinä mennä enää samaan paikkaan.
 
Kohtahan on syyskuulle kaikille päiville jo vauvoja, ihanaa! :love:

Oon muutenkin ollut vähän kahden vaiheilla tuon facebook-ryhmän kanssa niin en viitsi sitten liittyä jos siitä satojen ihmisten foorumi muodostuu. Jos @Syssynen pistääkin intiimimmän ryhmän pystyyn? Ei kai se haittaa vaikka niitä parikin on? :) Olisi tosiaan mielestäni kiva saada mahdollisesti ihan kavereitakin ryhmästä ja se tuntuu mahdottomalta tällaiselle hiljaiselle hissukalle jos ryhmä hirveesti paisuu :rolleyes: En edes muistaisi kuka on sanonut mitäkin :D:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Skurre
Olin esikoisen aikana kans facebook ryhmässä. Alkuun meitä oli enemmän,mutta aikas nopeesti sieltä karsiintu suurin osa pois ja lopuks jäi sitten 30henkilöö :)
Ja siis tottakai voi toisenkin ryhmän perustaa :) kerroin vaan mikä kokemus itsellä on vauvaryhmästä
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä