Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

innoM
Mulla kakkosen kanssa alkoi vettä tihkua vuorokausi ennen syntymää. Vessassa käydessä tosiaan pissan jälkeen jotain lorahti hieman pönttöön ja tosiaan eri paikasta kuin pissa :) (Kuulostaa siis erittäin tutulta tuo sun kuvailema). Siteen laitoin eikä se pahemmin koko päivänä kunnolla kastuntu (vaihdoin siis joka vessa reissulla) Oli vaan koko ajan sellainen kostea olo. Illalla lähdettiin synnärille näytille ja kätilön tukiessa kalvot oli ehjät ja epäili ettei olisi vettä. No testi näytti vettä olevan. Aamulla 4 aikaan siis oli se lorahdus tullut. Lääkäri käski käynnistykseen seuraavana aamuna, illalla kun eivät ala käynnistelemään. Yöllä supistukset alkoivat kuitenkin itsestään ja poika syntyi seuraavana aamuna. Kunnolla vedet meni vasta salissa kun lääkäri kävi aamu kierrolla. Sihen asti tihkui jostain ylempänä olevasta reiästä.

Limatulppa oli tullut kaksi päivää ennen tuota lorahdusta.
 
Viimeksi muokattu:
R-M
Oijoi, taitaa innoM päästä pian tositoimiin! :) Vähän oon kyllä kateellinen! :D

Vaniljainen, huomasin fb:ssä että meillä on yhteinen kaveri! Oli hänet lisätty yhteen hääkuvaan, ja heti huomasin että onpa kuvassa tutun näkönen morsian! :)
 
innoM luki minun ajatukseni tänään ja kirjoitti omaa mieltä askarruttavat kysymykset ennen kuin itse niin pitkälle pääsin! Täällä on ollut tänään ihan täsmälleen samoja oireita ihan vessassa käyntiä myöten! Toivottavasti innoM odotuksen viimeinen etappi on siellä käynnistynyt ja pääset tosi toimiin =)

Itsekseni olen täällä miettinyt kuinka alas tuo maha vielä voi laskea ennen kuin kaveri päättää ulos tulla... Tässä käy vielä niin että vilkuttaa ennen ensimmäistäkään merkkiä synnytyksestä!! :D

Tsemppiä kaikille jännityksen vallassa oleville :heart:
 
kestoilusta Joku kyseli niistä fleeeistä... Mun käsittääkseni niitä on kahdenlaisia, toisia jotka päästää sen kosteuden läpi ja tuntuu ns. kuivilta eli hyviä kuivaliinoihin ja toisia jotka ei päästä kosteutta läpi ja kelpaa paremmin "kuoriksi". Mutta sen saa selville ihan sllä että ottaa palan kangasta ja lorautta päälle vesitilkan. Korjatkaa jos olen väärässä.
Meillä vessassa ollut sekä suljettu roskis jonka pohjalle heitin aina tipan sitä etikkaa sekä sitten tällä hetkellä ihan vaan ämpäri, mistä kippaan vaipat koneeseen kun täyttyy. Nyt en ole pahemmin etikkaa lisäillyt, tosin vaipat pesen vähintään joka toinen päivä (ja laitan mukaan muutakin pyykkiä, kastuneita ja tosi likaisia vaatteita, lähinnä.). Kuten joku totesikin, pissa se on mikä sitten alkaa haista. Ihan pienen vauvan maitokakka ja pissa eivät haise, mutta kun puhutaan jo kiinteitä saavasta tai jopa ihan taaperosta kuten meillä tuo nuorempi, niin kyllä se pissa varsinkin alkaa haista, jos pitkään on pesemättä.
En nyt muista kuka kaipaili sitä apua kestoilun aloitteluun, mutta itse aloitin aikanaan harsoilla ja ihan hyvin meni. Yöaikaan oon käyttäny meidän lapsilla kerttiksiä, mä kun olen laiska yöllä (ja kylässä) kestoilemaan, mutta päivät ovat kestoissa kulkeneet. Harsoja käytin niin pitkälle kun fiksusti sai laitettua että vauva ei pyörinyt karkuun ja sitten siirryimme taskuvaippoihin, joista iso osa kokoa L. Eli siis käytin pieniä vaippoja mahd. pitkään ja tavallaan hyppäsimme sitten yhden vaippakoon yli.

Synnytyksen alkamisesta on ollut puhetta. Mulla molemmat synnytykset alkaneet säännöllisillä supistuksilla kello yhdeksän illalla. Enkä nytkään odota muuta. Tosin joku kun arvaili, että kun tulee toinen niin syntyisi aiemmilla viikoilla, meillä ainakin esikko syntyi 39+4 ja kuopus 40+5... ;) Että tolla kaavalla tää on sitten 41+6, hienoa, taitaa mennä jo lokakuulle... :p

Carlotta 36+6
 
Tosin joku kun arvaili, että kun tulee toinen niin syntyisi aiemmilla viikoilla, meillä ainakin esikko syntyi 39+4 ja kuopus 40+5... ;) Että tolla kaavalla tää on sitten 41+6, hienoa, taitaa mennä jo lokakuulle... :p

Carlotta 36+6
Meilläkin eka syntyi 37+4 ja toka 38+5 ja on naurettu miehen kanssa että tämä tulee varmaan 39+6 :D Kaava siis täysin sama kuin teillä :D

Täytyy toivoa että tämä kuitenkin tekee poikkeaman kaavasta ja tulee aimmin ;)
 
Niin, enhän mä löytänyt sitä liity-nappia kerhoon ennen kuin sisäänkirjautuneena menin noita kerhoja kattelee :D :headwall:

Innolla onkin jännät paikat! Meni äsken ohi =)

Synnytyksen käynnistymisestä esikoisen synnytys käynnistyi supistuksilla, niitä tuli vuorokauden verran säännöllisinä, 7-10 min välein, ennen kuin mitään alkoi tapahtua. Kävin näytillä kun supistuksia oli tullut 12 tunnin ajan, luulin olevani kipeä siinä vaiheessa. Kotiin laittoivat kuin 3 senttiä vain auki ja loppupelissä en mä niin kipeä vielä ollutkaan siinä välissä, mitä olin sitten seuraavien 12 tunnin päästä :D :xmas: 24 tunnin supistelujen jälkeen alkoi kotona olo olla tuskaa, päästiin sen jälkeen saliin, sain epiduraalin, kalvot puhki, vähän lisää oksitosiinia ja 5 tunnin päästä saliin menosta oli tyttö syntynyt! Suipistuksilla oletan synnytyksen tälläkin kertaa käynnistyvän, sitten ehkä loppukuusta :LOL: Vaikka mun puolesta saisi kahden viikon päästä vaikka jo syntyä!

Niin ja voi että mua ärsyttää toisten taivastelkut kun sanovat että toinen tulee aiemmin kuin ensimmäinen! :mad: :headwall: Ei se mitään merkkaa! Mun äiti varsinkin jaksaa joka kerran tuota sanoa, kohta se alkaa päivittöin soittelee että jokojoko?! :headwall: Lievää ärsyynnystä siis täällä ilmassa!

nessu ja pieni 35+4
 
Terkkuja äitipolilta ;)

Tuli vähän erilaista juttua tämän lääkärin suusta kuin sen edellisen. Huoh. Lapsi normaalin kokoinen (3kg!) ja vettä normaali määrä (n. 6cm lammikko oli suurin) eli kontrollikäyntejä ei jatketa vaan normaalisti neuvolassa käyn tästä lähtien. Seuraava neukkuaika onkin tasan viikon päästä maanantaina :)

Kohdunkaula oli lyhentynyt ja on nyt 2cm, vauva laskeutunut!! Ja pissan proteiinit yhdellä plussalla. Tämä kuulemma saattaa merkata sitä että synnytys käynnistyy kohtapuoliin (koska rr oli normaali eikä päänsärkyjä tai kovia turvotuksia ole) :O Käski hakee neuvolasta pissatikkuja ja aamuisin itse katsoa ne protskut. Jos menee kahdelle plussalle niin soittoa neuvolaan.

Siis tää vauvahan saattaa jopa syntyä :D Voi kun tulisikin nopsaan, en malttaisi odottaa. Mut oon mä ollukki normaalia kipeempi nyt pari päivää. Pitää vaan yrittää tuo mies saada innostumaan taas seksihommista ja lämmitellä saunaa joka ilta :) Ei kuulemma tarvitse ottaa yhtään rauhallisemmin vaan ihan saan touhuta miten haluan ja suppareiltani jaksan. Kiva lääkäri oli :)

Mut nyt mä otan päikkärit :)

Ruutinen ja Leo 38+2 (yhäkin)
 
innoM ja Hipsunen: Täällä on peukkuset pystyssä synnytysten käynnistymiseksi! Saapi laittaa peukut varmaan jo kestopystyyn, sillä taitaa tän listan jakautuminen olla kohta päivittäistä, jee!! Itselläkin aika kuluu nopeammin kun saa ensin jännätä muiden kriittisiä hetkiä :D

Kiippu ja kaumujunior (35+6)
 
InnoM ja Hipsunen tsemppiä ja toivottavasti pääsette tosi toimiin pian! Samaa odotellaan tapahtuvaksi täällä..

Neuvola kuulumisia tältä päivältä

Painoa tullut koko rasuaden aikana 12kg
rr 122/68
prot&gluk -
B-hb 110
sf 34
painoarvio käsikopelolla 3,3kg
sykkeet + 140

Vauva laskeutunut mutta kuullemma vieläkin saa heiluteltua päätä..
Mainitsin supistuksista ja selkäsäryistä niin neuvolatäti kuittas vaan että " Lisää näitä :)"
No nytten vaan odotellaan että alkais tapahtua..

O&O+ pikku jäppinen 38+2
 
Jaan todellakin tuon ärsytyksen kyselijöistä nessu86 kanssa! Tuntuu ettei enää uskalla kenellekään soittaa kun kaikki luulee ensimmäisenä että kyse on synnytyksestä. Mökkiydyn siis kotiin enkä soittele kenellekään :headwall: Vielä kun ihmiset tajuais et ilmoittelen kyllä kun ilmoitettavaa on niin loppuis se jatkuva kysely et joko tapahtuu jotain... No, jos yrittää ajatella positiivisesti niin onhan se kiva kun on näitä kanssa elijöitä :)

(.) Täällä tuntuu, että tyttö ei halua tulla ulos ollenkaan. Pienesti sievästi suppailee silloin tällöin, mutta ei merkkiäkään tosi toimista. Ei taida Wövvi olla vielä kunnolla laskeutunutkaan kun närästelee lähes jatkuvasti...

Mädchen onko sinulla jotain yhteyksiä Saksaan kun sinulla on sakasalainen nimimerkki? Mielenkiinnosta vain kyselen kun itselläni on puoliksi saksalainen mies ja olemme lokakuun aikana muuttamassa osittain Bayeriin =)
Freundin + Wövvi
 
valivalivalijasuurtakitinää:stick: Kaikesta supisteluista ja limatulpan tulemisesta(nyt siitä on 10 päivää: /) huolimatta edelleen yhdessä kasassa:O Eilen supisteli jo niin kipeesti että ajattelin että varmaan täytyy yöllä lähteä...mutta eih ne loppu sitten yön aikana ja alko uudestaan heti aamulla osa on kivuttomia..ja osa ihan hiton kipeitä: /
no torstaita äippäpolia odotellessa...nyt on kaks lääkäriä sanonut että yli ei päästetä että kaiketi sitten käynistykseen ensviikolla

Kaikkille jaksuja loppuaikaan...:heart:

muffi+ nappula 38+6
 
R-M, no kappas! Nyt heräsi mielenkiinto, että kukas se yhteinen tuttu sitten onkaan! Synnytyssairaalasi perusteella kyseessä voisi olla yksi mun kaasoista? ;)

O&O Hyvän kuuloisia neuvolakuulumisia, toivottavasti pian pikkuisen pää kiinnittyy :)

Ja tuo kysely- ärsytys! Mun äiti tekee sitä ja soittelee oikeesti päivittäin ja kyselee vointia! Ollaan kyllä muutenkin tosi läheisiä ja hän on koko raskauden ajan soitellut ja kysellyt miten jaksan, mutta kieltämättä nyt synnytyksen lähestyessä en jaksa aina niitä uteluita ja hokemisia, että "kohta se tulee, se voi tulla ihan koska vaan jo!"..:headwall: Me ollaan miehen kanssa päätetty, että ilmoitetaan sille sitten vasta kun ollaan sairaalassa, että nyt ollaan tositoimissa ja soitetaan sitten uudestaan kun vauva on maailmassa ;) Jos kerron sille monta päivää etukäteen ennakoivista supistuksista niin se kyllä saa mutkin hermostumaan sillä panikoimisella, miehestä puhumattakaan :whistle:
 
Pystyssä näkyy ryhmä nyt olevan, ja kaikki jäsenenä olevat saa lisättyä sinne uusia. KAverina tosiaan vaan pitää olla...

Kiitos JiiMii!!!

Helsingin ja lähiseudun mammalomalaisiin kuuluvat voi vaikka laittaa mulel viestiä niin lisään kaverihin ja sitä kautta tonne ryhmään. Me kun suurinosa siitä porukasta ollaan jo tuttuja ja suurin osa meitä syyskuisia :D
 
Viimeksi muokattu:
Joko Casanna on päässy jakautuun? Mulla on ollu ihan sellanen olo koko päivän. :D Toivottavasti.

Niin ja sitten piti udella, että onko kukaan käyttäny kestositeitä ite, kun mietin et jos saisin aikaseks hankkia/ommella jälkivuotoa varten. Mulla kun noi kaupan muoviset aiheuttaa enemmän ja vähemmän ärsytystä ja kuukuppi onkin ollu käytössä jo vuosia siitä syystä. (Tosin isomman osan kupin omistamisaikaani oon tainnu olla raskaana tai imettäny... ;) ) Lähinnä siis käyttäjäkokemusta kaipaisin...
 

Yhteistyössä