Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Freundin: joo :) Ollaan asuttu siellä muutama vuosi aikoinaan.

Mulla on tänään eka päivä kun tuntuu, että tää vois ehkä kohta syntyäkin! Käveltiin lasten kanssa kauppaan ja tuntu, että alapää tippuu justiin! Jokunen napakka supistuskin tuossa tuli, niitä ei muuten edellisissä raskauksissa ollut ennen kuin ne varsinaiset synnytyssupistukset alkoivat. Kohta saunaan, jos sais lisää potkua tähän :D

M :heart: 37+3
 
Hain pojan hoidosta ja tietenki heti alkaa tuntua että josko kohta lähtö tulis,supistellu tyyliin 10 minuutin välein ja kävely sattuu alas,koko pvn muutenki ollu vatsa jotenki kipeä...tää on taas sit vaan tietty tätä toiveajattelua,äiti olisi huomenna tulossa joten jos lähtö tulis siihen mennessä niin hän vois sit ottaa pojan hoitoon...mut katellaan,varmaan nää supparit vielä katoaa: /...
Mitenkähän merkkarin sektio on mennyt...ja jokohan on jollaki muullaki tositoimet käynnis...elämme jännittäviä aikoja!!!
 
Omaa napaa vaan, sori :ashamed:
Heräsin pikkupäikkäreiltä juuri, oikealla kyljellä nukuin 1/2h ja kauheat kivut! Ihan hulluna sattui oikealle ja selkään ja aaltomaisia kipuja. Kesti jonkun aikaa ennen kuin pääsin edes ylös :O Selkää särkee... Ne hirmukivut poistui, mutta nyt särkee jalat eikä todella ole mikään hohdokas olo... Pitääkö tässä soittaa varmuudeksi synnärille...?
 
Minullekin tuli kiire, kun alatte perustamaan ryhmiä :D Alusta asti teitä monta kertaa päivässä lukeneena on viimeistään nyt pakko liittyä seuraan! Jotenkin oon vaan niin arka kirjoittelemaan näin "julkisesti", kun oon sellainen lörppäsuu, että turhan äkkiä vuodattaisin koko elämäni tänne...

Esikoista odottelen, VKS on sairaala ja nyt Jepanderille on kertynyt viikkoja jo 36+3. Ja poikalupaus. Laskettu aika 23.9.

Kaikki mennyt "vaihtelevasti", mutta nyt huomaa vertaistuen tärkeyden. Eihän kukaan enää jaksa kuunnella mun juttuja, kun päässä soi 24/7 vauvavauvavauvavauvavauva....Tänään Jepanderi on porannut päätään alaspäin oikein urakalla ja oon niin väsynyt koko ajan!

Eli siitä FB-ryhmästä olisin kiinnostunut! Tulisi vaan enemmän käytettyä, kun siellä muutenkin jatkuvasti norkun :)

Gepanderi + Jeparderi 36+3
 
Zophie Kuulostaa lupaavasti supistuksilta! :) Millä viikolla menitkään? Kantsii varmuuden vuoksi soittaa synnärille, ainakin jos oireet jatkuvat!

jiimii :) Sielläkin kuulostaa lupaavalta!! Tsemppiä! :)

R-M Hmmm..Hittolainen, en keksi ketää tarkoitat :D Varmaan joku siitä kimppukuvasta? :D

Mitäköhän tuolla munkin masussa tapahtuu.. ;) Alavatsaa ja alaselkää jomottelee, ei kyllä mitenkään supistele..Ja nivuset ja häpyluu vihloo niin hemmetisti!
 
Heippa! Taas on tullut uusia, tervetuloa mukaan! :flower: Olisitte kyllä voineet tulla aikasemminkin, suurin osa kuitenkin katoaa jonnekin pian vauvansa kanssa... Olisi ollut kiva lukea teidänkin ajatuksia jo monta kuukautta. ;)

Mä niin inhoan tota lapsivesiongelmaa! Mullakin tänään lorahti jotain heräämisen jälkeen vessasta tullessani, ja koko ajan vähän märkä olo... mutta valkkarilta se ainakin housuissa näyttää, nenä on niin tukossa, että mitään en haista :snotty: :LOL:

Lauraa ei ole näkynyt aikoihin, missäs luuhaat??? Ja moni muukin taitaa olla jossain... huhuu! :whistle:

Ruutinen: kiitos :heart: Tänään ainakin oon tosi kaunis kun hiki vaan valuu! ;) :D :D

Voikaa hyvin,
tömpsis ja super 38+4
 
kaz
Heippa pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille :)

Tänään oli käynti polilla rd:n kokoarvion muodossa ja vauva oli kasvanut kirkkaasti keskikäyrällä eli ei olisi sokerivauva tulossa. Painoarvio 2870 g viikkotilanteessa 36+4.

Yllätyksiltä ei tosin vältytty, mikä ei sinänsä ole uusi asia. Vauva oli siis vaihtanut pt:laan ja kääntö ei yrityksestä huolimatta onnistunut. Sectio on siis tulossa ellei vauva nyt jostakin syystä hoksaa kääntyä ennen sectiota 16.9. En uskalla ottaa riskiä normaalisynnytykseen, koska mulla on tosi tiukat paikat ja tiedän muutoinkin repeäväni synnytyksestä. Eniten on pelottanut, että synnytys ei etenisi ja joka tapauksessa olisi sectio edessä. Suunniteltuna kuitenkin parempi kun osaa siihen varautua. Tietysti jos vauva päättää ottaa varaslähdön niin sitten vain pikana sairaalaan.

Paljon onnea kaikille tuleviin synnytyksiin :)

Kaz 36+4
 
Hei kaikille!

Kyllä, täällä ollaan jakaannuttu=)
Sori tulee ihan omanapa-viesti, mutta käyn kyllä lukemassa teidän jutut tilaisuuden tullen!
Lauantain ja sunnuntain välisenä yönä (rv 37+4) tuli lähtö synnytykseen kun lapsivedet menivät n. klo 00:30 käydessäni nukkumaan. Sairaalassa oltiin joskus yhden jälkeen ja poika syntyi 05:50. Ainoana kivunlievityksenä kuumavesipullo ja kaurapussi-en olisi ikinä uskonut että musta on siihen! Kivut olivat järkyttäviä varsinkin lopussa mutta onneksi ponnistusvaihe kesti vain 5 minuuttia. Kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta kunhan kerkeän. Oli kyllä aivan mieletön synnytys, en voi jotenkin vieläkään uskoa todeksi!

Pojan mitat: 3540g ja 52 cm, päänympärys 35cm. Apgarin pisteet 10/10/10. Repesin jonkun verran mutta en niin paljoa kuin esikoisesta. Viime yö oltiin koko perheen voimin perhehuoneessa (esikoinen muuten nukkui tässä huoneessa synnytysyönä ja meillä oli itkuhälytin synnytyssalissa jos olisi sattunut heräämään=)) ja tänään pääsin keskipäivän jälkeen kotiin. Kätilö kävi tänään ensimmäisellä kotikäynnillä ja tulee nyt joka päivä 10 päivän ajan.

Nyt sitten nautitaan ja ihmetellään tätä kahden lapsen perheen arkea ja tietenkin uutta tulokasta joka on aivan ihana. Olen erittäin väsynyt tällä hetkellä mutta myös erittäin onnellinen:heart:

Casanna ja poika 2 pvä
 
Voi, että!! :heart: Ihan älyttömästi onnea Casanna pienen pojan johdosta!! :heart: Aivan ihanaa ja todella urheasti selvisit ilman lääkkeillä tehtyä kivunlievitystä!! :)

Nautihan elämästäsi pienen prinssin kanssa!! :heart:
 
Onnea Casanna!!! :heart:

Käykö kätilö joka päivä jostain erityisestä syystä vai onko asuinpaikassasi tällainen ihan rutiinia? :)

Lapsivesiasia on ärsyttävä, jos ei tiedä onko siitä kyse. Esikoisen kohdalla olin ihan varma ja oltiin jo yli LA:n, niin ei se mitään ollutkaan! Mikä pettymys ja jopa häpeän tunne :( Teillä kyllä kuulostaa ihan lupaavalle, voi hyvinkin olla vettä ja parempi tarkistaa!

( . ) Mieletön väsy ja selkäkipu. Tänään oltiin pojan kans kerhossa (huomenna saa uskaltautua jäämään ilman äitiä sinne) ja kaatosateessa tuli kärryjä työnnettyä aikamoista tahtia ilman sadevarusteita. Kotona sen kyllä tunsi! Päivällä supisti muutaman kerran jo puolilupaavasti ja oikeesti säikähdin, että ei tää vauva ole vielä edes valmis ja kaikki pakkaamatta! No, kuten arvata saattaa, ne supistukset lopahti alkuunsa, mutta jospa vain olis paikat kypsyneet torstain synnytystapa-arvioon mennessä :) Onko kellään muulla kuumia aaltoja? Itsellä aivan järkyttäviä, ei oo ennen ollu! Oon kyllä luullu, että ne liittyy vaan vaihdevuosiin... ;)

Kunhan tuo poju nukahtaa kunnolla, hipsin tallennuksessa olevan Good Wifen pariin. Ai niin, meillä on jäätelöäkin... :D

Voikaahan hyvin!

Mayah ja Pupu 36+4 :heart:
 
Mayah: ihan hirveitä hormoonihikipuuskia! Ja ihan puun takaa tulevat.
Mullakin muuten lupaavat kivut ja supparit jäivät saunaan...hmph! Vaan tulipahan semmoinen fiilis, että tässä joskus mahdollisesti pääsee synnyttämäänkin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah

Yhteistyössä