Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

jiimii Onks nää liian rock? :p 1950s Dresses from Vivien of Holloway

asennosta piti kommentoida, mulla puoli-istuva on ollut ihan huippu, tosin ponnistusvaiheetkin on olleet lyhyitä, esikosta 8 minuuttia ja kuopuksesta vajaa 4 minuuttia. Se on siitä hyvä asento, että mun ei tartte miettiä, pystyykö mies tukemaan yms, kun pärjään siinä itekin. Kyljelläni taisin olla hetken jommassakummassa synnytyksessä, mutta tuntu pahalta. Esikoisesta tehtiin eppari, kun hartia jäi jumiin, mutta kuopuksesta ei tullu edes naarmuja. :D

Oon niin kade Casannalle noista kaikista vaihtoehdoista, täällä kaikki on niin kovasti lääketieteellistä ja kaikki luomuilu herättää osassa henkilökuntaa ihan kauhua. Tosin viimeks mulle osu TAYSissa niin luomu (ja aivan huippu) kätilö, että kesti hetken ennen kun se usko, että ottaisin nyt sen puudutteen kiitos. :D Sanoin siis jo heti alussa, että niin pitkään mennään ilman kun vaan kestän. ;)

Synnytystapa- ja kokoarvioita oon lukenu ihan mielenkiinnolla, täällä maalla kun se on mulla ollu aina "Tää tuntuu käteen ihan sievältä, eiköhän se ihan nätisti tuu alakautta". :D Koska mitään mittoja ja ultriahan täällä ei oo (Mutta on tää parantunu huomattavasti jo 20 vuoden aikana, mun äiti puhu, että vielä kun on oottanu mun nuorinta siskoa ihan 80-luvun lopussa, niin kuulotorvella on kuunneltu sydänäänet...)

Vaniljainen ihana tukka! Ja todella kaunis puku sulla, ei yhtään arvais että oot raskaana ainakaan ton kuvan perusteella.

Varmaan jäi taas tuhat asiaa kommentoimatta...

Niin joo, kiva että jollakulla muulla on sama nimiongelma kun mulla, kaikki kivat pojan nimet on jo käytössä. Tosin vielä hankalampaa se tulee oleen tytölle miettiä, kun on niin paljon vaihtoehtoja. No sit sen näkee, vaikka poikaan uskon vieläkin vakaati. Kastemekko on meillä mun äidin alunperin mulle tekemä, siihen on kirjailtu kaikkien kastettujen koko nimet sekä kastepäivämäärä.

p.s. Kruununprinsessa Victoriakin on raskaana, jos ette jo ehtineet ilta-sanomien lööppejä tarkistaa. :)
 
Viimeksi muokattu:
Tatadadatdadadaaa ärrinmurrin!!!!!:kieh: mie en saa nukuttua en sit yhtää,mentii pojan kans ennen 9 sänkyyn ja unen sain 11 aikaan ja heräsin ku mies tuli 10min päästä töitä ja odottelin taas unen tuloa,puolen tunnin pätkiä saanu nukuttua,vessassa kävin sen 5krt ja puol3 aikaan meni hermot ja pompin ylös,supistelluki mut vaan puolen tunnin välein vois neki oikeesti vaik muuttuu ihan säännöllisiksi ja jotain enemmän aikaasaaviks,vasen kankku kipee ja muutenki kolottaa alaruumista jne jne anteeksi valiVALI!!!!nyt mie vaan toivoisin kunnon yöunia,ei meinaan olis kiva lähtee näillä unilla synnärille(ku näitä taas tän vkn kestäny...)

Carlotta kiitti vinkistä mut en ihan noin rockabillya hae ;) tässä tämä mitä ite haluaisin mut punanen violettina ja edestä sais olla pidempi
BURLESKA | MOLLFLANDER-MEKKO [V
olis tuolla tuollainen ihan mustana et mietin jos sen nyt sit tilais jossai vaihees ku koon tietää ja siihen sit joku esim violetti bolero... =)
Jahas ja ulkonaki alkaa jo kirkastua,oikeen mahtavaa ku partsin ovessa ei ole pimentävää verhoa joten vissii turha ees lähtee unta yrittään..
Jos syökäsis jotai ja nappais paratabsin naamariin ja lähtis sitte kuite yrittään unta!
jiimii&poju 37+4
 
Jiimii: Tosi kurjaa tuo nukkumattomuus. Itsellänikin ollut tässä näitä huonoja öitä, mutta viime yö meni onneksi ihan hyvin. Ei todellakaan ole kiva mennä synnyttymään jo valmiiksi puolikuolleena (kokemusta nimittäin on). :(

Vaniljaiselle tosiaan onnittelut naimisiin menon johdosta! :flower:

Merkkari: Mullakin vauva ollut pitkään perätilassa, ainakin rv 26 neuvolääkäristä saakka, jolloin tarjonta tunnusteltiin ekaa kertaa. No, jospa saisin ainakin sen leikkausajan maanantaina, olisin siitä varsin hyvilläni, perätilassa en tosiaankaan halua synnyttää, varsinkin kun tuli eilen lueskeltua aiheesta vähän enemmän.. Millä viikoilla sulla muuten syntyi esikoinen? Mulla 39+3 (jolloin sit päädyttiinkin kiireelliseen sektioon), enkä kyllä usko, että tämäkään sitä ennen alkaa syntyä.

ON: Ah, mikä olo. Kauheen flunssan pukannut päälle. Viime viikolla oli kuumetta ja nyt sit uudestaan joku pöpö liikenteessä. Nyt tää tukkoisuuskin vielä hankaloittaa nukkumista, joten on kyllä aika hehkeä olo.. :D Muutenkin maha on ihan sekaisin ja vessassa saa ravata vähän väliä. Pahoinvointikin on palannut, joten ei kauheasti ruoka maistu.. Mutta varmaan hetkellistä taas, joten eiköhän se tästä.

Taidan lähteä käymään töissä, katsomaan mikä tilanne siellä on. Oonkin malttanut olla jo kolme viikkoa äitiyslomalla, enkä kertaakaan vielä käynyt siellä. :D

Raisu 37+5
 
Huono yö takana : / Muutama kipeä supistus piti hereillä ja sitten tietenkin piti käydä taas jääkaapilla ja pissalla vuorotellen :ashamed:
Onneksi toi pikkutyttö nukkuu mallikkaasti. Nytkin inahtamatta nukkui 21.30-9.45 :) Pitäisköhän se viedä tänään hoploppiin kun ollaan vielä kahdestaan lomalla pari viikkoa :rolleyes:

Jiimii Mä tilasin juhlamekon tuolta ja hinta-laatusuhde oli mun mielestä oikein kohdallaan! Mitä tykkäisit tämmöisistä?

Violett pitkä kukkakoristeltu iltapuku tafti organza 36-40 65.00 € - Iltapuvut ja juhla-asut - Vaatetus - Huuto.net (avoin)

Violetti pitkä iltapuku tafti irroitettavat olkaimet 36-40 M 73.00 € - Iltapuvut ja juhla-asut - Vaatetus - Huuto.net (avoin)

miirikki ja pööpö 36+1
 
Koetan tässä kännykän netin kautta kirjoitella kun eilen tultiin mökille miehen viimeistä lomaviikkoa viettämään,joten pahoittelen jo valmiiksi tätä pötköön kirjoitusta... Miirikki,meillä tosiaan samana päivänä eka hääpäivä ku teilläkin :) salaa olen toivonut lapsen syntyvän silloin :D Vaniljaisen puku nätti,sitä mahaa etsin itsekin ;) mulla tosiaan oli eilen neuvola,siellä turvotus oli kyllä lisääntynyt ja painoa tullut viikossa 1,2kg. Rr hyvä kyllä,pissa puhdas mutta täti halusi ens viikolle laittaa käynnin että tarkastetaan tuo paino ja rr ettei myrkytysvaaraa ole... Sitten mittasi sf ja oli 30. Ihmetteli sitä kun menee nyt hieman hassusti se käyrä,ja sai mut hiukan huolestuneeksi kun sitä siinä mietti että onneks käyt siellä polilla arvioissa. Mittaajia ny on ollut kolme eri siinä kun se käyrä on hassun näköinen,kai nyt sekin sekä vauvan asento mittaushetkellä vaikuttaa... Huoh. Mutta vointi on ihan ok. Voikaa muutkin hyvin ja jaksamista kaikille! Tömpsis,kiitti sympatiasta :)
 
( . ) 39 viikko lähti käyntiin ja huomenna neuvolaan. Edelleen särkee päätä, lantiossa tuntuu painetta, vihloo, masu löysemmällä, kuin aiemmin. Näyttää omaan silmään siltä, että masu olisi jotenkin tippunut tuonne alas (mutta ei sivuille kuitenkaan) :D Harmi, ettei ne kurkkaa tuota tilannetta tuolla alhaalla neuvolassa, joten ei voi tietää onko tapahtunut mitään.

innoM + Pulla 38+0 :heart:
 
Sadepäivän kuulumisia

Vaniljaiselle tervetuloa "naitujen" naisten kerhoon! ja miten sievä morsian!

Synnytysasennoista. Minullakin kokemusta vain puoli-istuvasta ja kyljelleen ponnistamisesta,mutta siis olen tykännyt ja ovat toimineet. Ekassa meni 20min,tokassa 11min ja kolmannessa 6min. Mies vielä tukenut kyljellään ollessa ylempää jalkaa ja näin ollen ollut aitiopaikalla:whistle: katsomassa lapsen tuloa!
Mutta se säkkiin kontalleen nojaten kuulosti kyllä kokeilemisen arvoiselta. Tosin ponnistaessa ollut tunne että pääsispä ylös ja ulos ja karkuuun niiin tuskaa se on ollut. Kolmannen kohdalla ehdin saada elämäni ensimmäisen puudutuksen,spinaalin ja että oli heti helpompi ponnistaa,kun ei tarvinnut niiiiiiin siitä kivusta välitttää. Kätilö oli kyllä superihana,osasi olla aina hetken edellä ja oli sen spinaalilaittajankin tilannut ennenkuin joutui vauvan sydänäänien laskun vuoksi kalvot yllättäen puhkaisemaan. vauva oli ehtinyt kakata veteen ja siksi tuli kiire. Hieman olen katunut,kun saliin tultaessa kätilö jo tiedusteli että puhkaistaanko kalvot kun 5cm auki ja kalvot pullottaa,mutta kielsin kun mieheni ei ollut vielä töistä ehtinyt tulla koko touhuun mukaan....

Monella jo ihan viimeisiä päiviä viedään,huh kun jännittää! Lähtö voi olla koska vaan!

Me suuntamme perheen kanssa huomenna kohti ihan pohjoisinta
suomen kärkeä ja pohjois-norjaa. Mies pääsee kalastamaan isompien poikien kanssa erämaahan,mutta sen verran itsellä on suojeluvaistoa ettei enään sinne erämaahan itteänsä kampea. Jään kuopuksen kanssa kylille ystäväperheeni luo. Toki jos lähtö tulee niin hirvittää! Lähimpään sairaalaan n. 450km ja synnytykset kun kestäneet 2-3 tuntia eli jos samalla kaavalla menee niin en ehdi sairaalaan: / ainakaan suomen puolelle,en tiedä sitten missä norjassa on lähin? No yli l.a ne on aina menneet,joten roikun vielä lokakuussa täällä...

Vieläkö synnärit tarjoaa polikliinistä synnytystä? onko jollain kokemusta? Kiinnostaa kovin,jos siis kaikki menee hyvin itseni ja lapsen osalta.

klematis ja rv 34+4
 
Moikka!

Yö ei ollut täälläkään taas kehumisen arvoinen...Heräilin noin tunnin välein aina viiteen saakka ja kävin ainakin 5 kertaa vessassa. Viidestä seitsemään nukuin hyvin ja sitten soi miehen herätyskello. 7:30-9:00 sain sitten vielä nukuttua.

Eilen käytiin vähän ajelemassa autolla tuossa kylillä ja mies kävi nopsaan kaupassa. Ajattelin että hyvä että vähän totun taas autokyytiin kun tänään ajetaan sinne sairaalaan. Kyllä maha alkoi jo protestoimaan autossa ja suppareita tuli mutta ei mahda mitään. Tänään otan sairaalakassin jo mukaan jos näyttääkin siltä että synnytys alkaa...Toivottavasti nyt ei kuitenkaan!

Nyt muuten alkaa jo monet tietämään kylillä että mua ei haluta tänne meidän kaupunkiin synnyttämään ja kaikki on ihan shokissa lääkäreiden käytöksestä. Kun vauva on maailmassa niin sen jälkeen kirjoitan virallisen kirjeen sairaalan johtokunnalle ja jos se ei auta niin turvaudutaan luultavasti oikeuteen. Vähällä eivät nämä kyseiset lääkärit tule pääsemään, ovat nimittäin aiheuttaneet meille todella suuren stressin. Olin niin onnessani että synnytän täällä ja olen sitten synnytyksen jälkeen samassa sairaalassa kuin mies töissä-olisi päässyt silloin tällöin töittenkin lomassa vauvaa katsomaan ja poika olisi ollut sairaalan tarhassa eli myöskin ihan lähellä....No, joku oli sanonut että olla iloinen, ainakin voin nyt saada vesisynnytyksen jos haluan sillä täällä sitä ei lääkärit hyvällä katso eivätkä siis anna ammeeseen synnyttää. Sama on vissiin esim.akupunktiossa-eivät halua että sitä käytetään synnytyksessä. Joten ehkä parempikin mennä vaan sinne toiseen sairaalaan jossa enemmän vaihtoehtoja. No, tänään iltapäivällä sitten nähdään millaista siellä on!

Casanna 36+1
 
Hassel Nyt on supistellut jo muutaman viikon väliin tosi kipeesti. 1cm auki ulkosuu paikat pehmenneet. paino arvio nappulalla on tällä hetkellä 3,5kg että kaiketi sit käynistetään jos ei ymmärrä kohta alata tulemaan:D

muffi+ nappula 37+2
 
Viimeksi muokattu:
AAARGH, että alkaa riittämään jo pikkuhiljaa :( . Eilen illalla taas sama juttu ton refluksin kanssa ja nyt oon yrittäny, että saisin hetken levättyä ennenku käyn askareiden kimppuun, kun selkä on ihan sökönä niin ei tuu yhtään mitään! Selälleen kun oon, vaikka oonki melkein istuvassa asennossa niin alkaa huippaamaan kun painaa keuhkoja ja vatsa-aorttaa ja kun yrittää edes ajatella makuulle menoa kylelleen niin puklaan joka kerta...Oksennus maistuu suussa koko ajan ja ei voi juoda päälle kun se tulee vielä helpommin ylös...Seisoviltaanko tässä pitää vikat viikot nukkua :mad: ?!?!?!?!?

Hassel ja Tepsukka päivää vajaa täysaikasia 36+6
 
Poliklinisesta synnytyksestä kuopuksen kävin synnyttämässä poliklinisesti TAYSissa. Eli maanantaina aamuyöllä syntyi ja tiistaina puoliltapäivin olin kotona. Keskiviikkona piti käydä näyttämässä vauva vielä TAYSissa uudestaan näytillä. TAYSissa siis tuo ehto, että jos synnyttää poliklinisesti, niin sitten kahden vuorokauden iässä on vauva käytävä näyttämässä kätilölle. Olisin kyllä voinut omasta puolestani lähteä kotiin jo maanantaina. Ja muistaakseni ilmoitin jo esitietopapereissa tai synnärille tultaessa, että jos kaikki hyvin niin teen vain poliklinisen reisun, sehän on se sairaalassa oloaika siinä 6-36 tuntia ja ehtona myös että on uudelleensynnyttäjä ja aiemmissa raskauksissa ja synnytyksissä on kaikki sujunut hyvin.
 
Vieläkö synnärit tarjoaa polikliinistä synnytystä? onko jollain kokemusta? Kiinnostaa kovin,jos siis kaikki menee hyvin itseni ja lapsen osalta.

klematis ja rv 34+4
Ainakin HUS:n sivuilla tätä mahdollisuudesta kerrotaan nimellä varhainen kotiutuminen ja ajattelin itse tätä hyödyntää :D Kakkosen kanssa lähdettiin kun poika oli 1,5vrk ja nyt tavoitteena lähteä jo aiemmin. siis jos kaikki on hyvin ja päästävät.

Niin ja toisaan lastenlääkärin tarkistuksessa käytiin 3vrk iässä.
 
Viimeksi muokattu:
Enpä nyt ainakana vielä tästä turvotuksesta neuvolaan soita... Jalkojen ja sormien osalta mennään samoissa, ylävatsassa ei kipeiden vatsalihasten lisäksi tuntemuksia ole. Tänään käytin pojan puheterapiassa, ja samalla kuint erveysasemalla otliin niin mittasin paineet ja katoin pissa. Mitään ei ollut. Paineet 113/78. Täytyypi katella josko ensi viikolla kävisin mittaamassa paineet ja silleen seurata tilannetta.. Mummillani taisi kyllä mittari olla, hmm... Painoa tullut nyt ihan hirveesti, selvästi turvotus tehnyt tehtävänsä. Oon kuitnekin tällä viikolla liikkunut paaaaaljon enemmän kuin normaalisti, jotne luulisi painon normitilanteessa pysyvän suht samoissa.

Ei siis muuta kuin ananasta napaan renkaina ja mehuna, luulisi turvotuksen edes hivenen kaikkoavan ;)

-S 33+6 (huomenna poksuu ja sit enää 2 viikkoa kun aloitan häädön :D )
 
miirikki kuulostaapa kauheelta sun eka synnytys. Mulla kanssa laski ekasta sydänäänet, kontalleen ja alkoivat ottaa verinäytteitä... Kysyin, että meinaatteko leikata kun otatte näytteet ja sit tuli vastaus että joo. No, lapsi sit laskeutuikin niin vauhdilla niin kiskoivat imukupilla. Ymmärrän sun fiilikset oikeen hyvin. Oon melkeinpä helpottunut et tää on näin päin ja mun ei tarvii synnyttää alakautta... Pelkään niin, että jotain kävis taas. Meillä vauva sai pisteitä 3/6, oli viikon teholla toipumassa... Tiiän et lastenlääkärit oli ollu tosi vihaisia kun ei leikattu ajoissa, ekat kunnon laskut tuli käyrään jo nimittäin tosi paljon aiemmin. Mutta luojan kiitos, tuli ekalla vedolla imukupilla, eikä kuppi irronnut tms... Hui. Mutta siis, alatiesynnytys pelottais hulluna.

raisu meillä esikoinen syntyi 40+6. Se leikkausaika on nyt 39+3. Sanoivat et täällä leikataan 39+ viikolla suunnitellut sektiot.

kasvukontrolli takana edelleen kasvaa pienenä, alle 2,4kg nyt painoarvio ja leikkauksen aikaan n. 2,5kg. Saas nähdä, millainen sintti sieltä tulee... Huh. Vettä vähän naftisti edelleen, mutta ihan normaalimäärä vielä, vauva liikkuu hyvin ja kasvaa suunnilleen omalla käyrällään. toivottelivat sit vaan tervetulleeksi 1.5viikon päästä hakee vauvaa mahasta ulos :D Kysyin lääkäriltä et onks mahdollista et se vielä kääntyis, kuulema ainahan on mahdollista mutta epäili kovin, kun on niin alhaalla lantiossa peppu (+toinen jalka) ja pitkään ollut näin.

merkkari ja möhkis 37+6
 
Tänään kävin neuvolalääkärissä. Vauva oli lääkärin mukaan kääntynyt taas raivotarjontaan! Hyvä juttu! :) Se jäi ihmetyttämään, että lääkärin mukaan on varmasti raivotarjonnassa, koska sydänäänet kuuluivat alhaalta. Terkkari sanoi joitakin viikkoja sitten, että on varmasti perätarjonnassa, koska sydänäänet kuuluvat alhaalta. Eli oli miten tahansa, niin aina sydänäänet kuuluvat alhaalla ja aina se vahvistaa katsojan näkökannan. :rolleyes:

Painoa ei ole tullut lainkaan kolmeen viikkoon, mutta ei kai se mitään, kun sitä on muuten tullut ihan riittävästi ja maha on kuitenkin kasvanut normaalisti. Mitään kokoarvioita vauvasta ei meillä näköjään enää anneta (esikoisesta tehtiin joitakin arvioita käsikopelolla).

Mulla on arka kohtu. Melkein raivoan esikoiselle, kun ei saisi yhtään koskea mahaan (ei osaa olla riittävän varovasti). Mainitsin tästä lääkärille, mutta hän ei kommentoinut sitä mitenkään. Onko muilla samaa ongelmaa?

Kurpitsainen ja mörrimöykky 36+1
 
muffi- kiinnostuin tuosta sun kommentistasi,että vauvasta saadun painoarvion mukaan pääsisitte käynnistelemään jos ei lähde itsestään kohta syntymään.
Mulla seurattu vauvan kokoa juhannuksesta lähtien muutaman viikon välein yksityisellä puolella,koska alusta asti kanssa sf-mitta huidellut yläkäyrillä ja näin ensisynnyttäjänä en halua mitään karmaisevia ylläreitä sitten synnytyksessä :|. Nyt viimeisimmässä ultrassa tiistaina kokoarvio mulla viikolla 37+5 4080g ja sain "vaan" lähetteen synnytystapa-arvioon ensi perjantaille(!) ja kätilö oli sitä mieltä,että ei edes lähdettäisi käynnistelemään näiden isojen vauvojen kohdalla vaan niiden olisi vaan parasta tulla "luonnollisesti" jos mahtuu normitietä tulemaan.. Kauhuissani odotan kuinka isoksi vauva on päässyt ensi viikolla kasvamaan : /Mulla tosiaan ei mitään muuta perustetta tuolle kasvulle kun oma suhteellisen suuri syntymäpaino. Sokereissa tai raskausajankiloissakaan kun ei ole mitään tätä suurikasvuisuutta selittävää. "Lohduttavaa" lukea,että joku muukin painiskelee tämän kokoasian kanssa.

Jaksamisia kaikille tänne suuren odotuksen kanssa :heart:


Oliivimaria 38+1
 
Hassel: koita apteekista saatavaa Gaviscone -litkua!!! Se autto mulla kun Renniestä mitään hyötyä ollu... Toi närästys on niin helvetin karmee vaiva, voi että toivon et pääset siitä pian eroon! :hug:

Toivottavasti Casannalla on nyt kivempi sairaala ja lääkärit :)

Jiimii ja raisu: mäkin pelkään et synnytys käynnistyy esim aamulla kun oon nukkunu vasta pari tuntia. tai et vedet menee illalla ja ne käskee tulemaan sairaalaan aamulla, mä en nimittäin nuku muutenkaan öisin nyt saatika siinä tilanteessa. eikä tuu mitään jos joutuu ilman unia sinne menemään... :( Tsemppiä muillekin unettomille! :hug:

Aatelkaas muuten miten kamalaa ois olla prinsessa :D Tuolla se vaan edustaa eikä voi maata kotona kattomassa leffaa ja syömässä mässyä pahoinvointiin... :D :LOL: Ja puoli eurooppaa seuraa sen painonnousua ja kaikkea :D

huomenna aamulla sairaalaan tarkistamaan tarjonta ja sit ne kääntää sitä heti jos näyttää siltä...

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 37+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;24439169:
Aatelkaas muuten miten kamalaa ois olla prinsessa :D Tuolla se vaan edustaa eikä voi maata kotona kattomassa leffaa ja syömässä mässyä pahoinvointiin... :D :LOL: Ja puoli eurooppaa seuraa sen painonnousua ja kaikkea :D
:D Eikä riittäis että sukulaiset ja tuttavat tivaa lapsen sukupuolta ja nimivaihtoehtoja, vaan ihmiset pelaa niistä pitkävetoo.
 
  • Tykkää
Reactions: tömpsis
Onnea Leolle vauvasta!

Ja onnea Vaniljaiselle rouviintumisesta!

Kaikille kipeille ja muille hankalan olon omaaville kovasti jaksuja!

Poksumaan lähinnä tulin vaan, ja huomasin että toisilla on jo hurjasti viikkoja :) Mutta perästä tullaan, vaikka luulen roikkuvani täällä velä lokakuussa tosiaankin! Mutta niinpähän se syyskuulle jo kohta kääntyy, hurjaa!

Nessu ja pieni 34+0
 
Tömpsis, kiitos vinkistä. Tähän ei kuitenkaan mikään lääke auta. Jouduin jo sillon puolen välin tienoilla alottamaan lääkityksen kun epäilivät valtavat ylävatsakivut vatsakalvontulehdukseksi ja niillä lääkkeillä helpotti nopeasti, joten diagnoosi oli oikea. Sittemmin vaihdettiin lääke vatsahappoja neutraloivaan lääkkeeseen, eikä vatsavaivat ole vaivanneet eikä närästäkkään. Mutta vaikka tuo lääke auttaa siihen ettei satu eikä ruokatorvea korvenna niin vatsansisältö nousee silti ylös heti makuulle mennessä ja se tuntuu todella inhottavalta, kun painaa tosi pahasti koko matkalta ja pahiten tietty kurkunpäässä. Ihan kuin olisi ottanut kourallisen vitamiinipillereitä ja kaikki olis jääny jumiin puoliväliin :x . Pidetään peukkuja, että helpottaa tämä vaiva, kunhan tämä jääräpää diskoilija suostuu vihdoinkin telakoitumaan lähtökuoppiinsa!
Synnärille menosta, juu...tieto lisää tuskaa :headwall: . Mullakin oli niin rankka synnytys ison esikoisen kanssa, että jouduin toisesta käymään pelkopolilla selvittämässä mitä ekassa oikein tapahtu. Onneksi olivat niin ihania, että tilasivat edellisestä sairaalasta kaikki paperit ja käytiin ne kunnolla läpi ja muutenkin saivat vakuuttuneeksi, että tällä kertaa seurataan tarkemmin tilannetta. Kannattaahan sinunkin käydä juttelemassa kätilölle synnärillä etukäteen jos oikein kovasti pelottaa. Ja sitäpaitsi, kyllä sinä hyvin pärjään! Ihan varmasti :heart: !

Oliivimaria, jos on sopiva lantio niin ei varmaan mitään ongelmaa vaikka reippaan kokoinen lapsi. Mutta hyvä, että tekevät vielä synnytystapa-arvion. Kyllähän ne sitten leikkuri ajan antaa jos näyttee ettei mahdu tulemaan. Mutta pysy kuitenkin tiukkana ja kannattaa ennen arvioon menoa kirjoittaa kaikki kysymykset mitä tulee asiasta mieleen. Sinne kun pääsee niin pää tyhjenee kuitenkin eikä osaa kysyä yhtään mistään mitään...nimim. joka kerta käy tuo sama juttu...

Tunnin päästä täysiaikainen Tepsukka ja kärsimätön Hassel
 
Tömpsis en ois huolissani siitä, että joutuu väsyneenä synnyttämään :) Ainakin itse esikoisen kohdalla oli enemmän tai vähemmän valvonu 3 yötä, tosin sain mä päivällä nukuttua (mulla supisteli 3 yötä!) ja sit poika synty neljäntenä yönä puoli seiska aamulla... Mutta väsymyksestä ei ollu tietoakaan, hyvä et sain edes nukuttua koko seuraavana päivänäkään... Jossain vaiheessa sen univelan kai sit otti kiinni ;)

Oliivimarialle sanoisin samaa kuin Hasselkin. Tai ainakin minäkin oon kuullut gynekologilta, että monesti ois parempi kun iso vauva päättäs tulla itsestään maailmaan ilman käynnistystä, et sillon synnytys menee yleensä ihan hyvin eikä kuulema yli 4.5kg lapsikaan ole monestikaan ongelma... Et käynnistyksessä kaikki tapahtuu niin erilailla. Sanoi myös, että LA jälkeen painoa tulisi enää joitakin kymmeniä grammoja viikossa (kun ennen LA tulee enemmän), eikä siksi "yliaikaiseksi" meneviäkään pitäs niin helposti käynnistää. Ja tää siis kun äidillä ei ole sokereiden kanssa ongelmaa. Tää nyt oli tosin vaan yhden gynen lausumaa... Sä oot hyvässä seurannassa, meet sinne arvioon, kyselet paljon ja mietit sitten sen pohjalta eteenpäin :)
 
Hassel: toi Gaviscone on sellasta, että nimenomaan estää niiden nesteiden nousun kurkkuun, se tekee sellasen "kannen" sinne. mutta oot varmaan sitäkin siis ehtinyt saamaan. harmi ku ei tohon vaivaan oo mitään apua :( Ei mua niin kovin synnytys pelota kuin se vauva-aika... uusi elämäntilanne... väsymys... hormonimyrskyt... kokemattomuus ja kaikki sellanen. :ashamed: No okei, pelottaa se synnytyskin! :D Pelkopolilla oon käyny jo, eikä se juurikaan auttanut pelkoon. Kiitos tsempeistä :heart:

Merkkari: mä oon todella huono väsyneenä. mutta ehkä luonto hoitaa asiat hyvin synnytyksessä, kai sillon jostain löytää jotain ylimäärästä energiaa :)

Nyt kun vauvan yhet sukat on valmiit niin on mun sukkien vuoro... varpaita palelee jo, mihin ihmeeseen kaikki vanhat villasukat on kadonnu??? :p

Hyvää yötä,
tömpsis ja super 37+1
 

Yhteistyössä