Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

*Poks* 37+0

Kärtty Minäkö? :rolleyes: :ashamed: Joo tuntuu että pinnaa kiristää ihan kaikki. Ehkä se on tämä pikkuhiljaa ilmassa hiipivä jännitys ja kärsimätön odotus?

Itkuinen Minäkö? :rolleyes: :ashamed: Eilen oli tippa linssissä moneen kertaan ja tosiaan ihan hassuista jutuista. Mm. kaksplus-lehden lukemisesta ei meinannut tulla mitään (luin kertomusta eskareista...hmmm.) ja illalla kaveri laittoi fb-hen että joutuu viemään vanhan marsunsa viimeiselle matkalle. Voi sitä kyynelehtimistä :D

Lunea Kerran mä itse vaan käkätin kädet silmillä kun toinen lykki menemään ja huitoi pahimpia käryjä kauemmas :LOL: :LOL: Hahhah, voin sieluni silmin nähdä ton tilanteen :D

Mun mahan kokoa kommentoitiin viimeeksi eilen pihalla, yläkerran äidin toimesta. Sanoi että on nyt ottanut kasvuharppauksen. Niinkuin onkin! Ainoa taputtelija on ollut mun sisko ...siis miehen ja esikoisen lisäksi tietenkin, enkä pistänyt sitä pahakseni, ihan siskon tyylistä toimintaa :)

miirikki ja pööpö
 
Kiippu meilläkin esikoinen välillä toteaa kyllästyneellä äänellä jotain, että "äiti älä huuda" tai "äiti, ei saa huutaa iskälle" :D Voi reppanaa... :D

Seksistä mä oon jo oikeestaan luovuttanut :D Meillä peitot heiluu varmaan seuraavan kerran sitten, kun vauva on maailmassa... Nyt on tosiaan hankala löytää mitään asentoa, maha on tiellä, mua häiritsee kun tyyppi alkaa potkia kesken hommien, supistelee ja oma olo ei todellakaan ole kovin hehkeä tai seksikäs, oon niin kömpelö! Ennenmmin tuntuu, että on vaan surkuhupaisa näky! :D

Lunea ei kai kela tarvitse kuin sen raskaustodistuksen, minkä saa kun raskaus on kestänyt 154(?) päivää ja sitten sen jälkitarkastuksessa annettavan todistuksen? Näin mä oon käsittänyt., ei siis mitään vaatimuksia sisätutkimuksista tms. Ei mulla ollu ekassa raskaudessa neuvolalääkärikään kuin viikolla 12, millon tutkittiin. Sen jälkeen ei ois ollu mitään ellen olis päässy äitipkl:n asiakkaaksi :D Kyllä mä tiedän ihmisiä, jotka on kieltäytynyt sisätutkimuksesta jos on esim paikat kipeenä muutenkin tms ja en tosiaan oikeen näe syytä, miksi niitä edes pitäs tossa vaiheessa enää ronkkia!? Eipä se paljon kerro synnytyksen käynnistymisestä kuitenkaan mitään (mun ensisynnyttäjä kaverilla esim oli paikat pitkään pehmeet, lääkärit sano sille että ei mee LA asti. No vauva synty 41+5! :D)

mahan taputtelijoita ei o onyt kauheesti ollut, sillon kun olin vielä töissä niin pari vanhempaa työkaveria tuli taputtelee. Ärsyttävää! :D
 
Hyvin ootte tekstiä suoltaneet :D En ees muista mistä kaikesta oli puhe ja kommentoin nyt mitä mieleen juolahtaa.

Meiltä synnärille matkaa 50 km.

Ostin Emmaljungan käytetyt yhdistelmät ja pesin kankaat koneessa hienopesu ohjelmalla ja laitoin 1/3 pyykkiainetta normaalimäärästä. Hyvin lähti pölyt ja kankaat ihan moitteettomat. Emmaljungan kankaat kestää kyllä tosi hyvin pesua ja pyyhintää, mutta ei kannata runnoo mihinkään 60 asteeseen.

Vähän rupee jo pukkaamaan loppuraskauden kremppoja niinkuin muillekin. Teen jokapäivä saman kävelylenkin ja nyt rupee jo puolivälissä masu painamaan (vaikka on tukivyö) ja mä puuskuttamaan. Samoin seksin jälkeen kyllä huomaa että jotain on tehty. Mutta tää on ihan hyvä niin on mukavampi lähtee synnyttämään kun rupee maha kypsyttään.

Tähtitaivas Kiitos kommentista. Nää painoasiat on mutkikkaita ja aina ne jotenkin aiheuttaa huolta, mutta uskon että nyt kaikki ok. Tosi hyvä että sä luotit omaan intuitioon ja kävit yksityisellä olis ollut todella ikävää jos tota ei olis huomattu jo raskausaikana!

maximilian ja tyttö 38 (!!!)
 
Täällä taas eilen illalla saunan jälkeen jalkasärkyä ja jotain juilimista selässäkin. Sitten nukkumaan ja siihempä ne säryt asettuikin. Olisko vaan edelleen lenkkeilyn syytä. Nyt taas ihan kivuton olo. Muutama kivuton supistus tuli eilen illalla myös, mutta siihen ne jäikin. Sukkapuikkopistoja tulee päivittäin kans.

Kärttyisyyttä toisinaan on joo. Sitten aina tulee paha mieli kun toisille kiukuttelee :(

Seksiä ei meilläkään ole ollut nyt useampaan viikkoon, jotenkin on vaan niin norsuolo ettei huvita alkaa mitään virittään, samalla lailla mentiin esikoisestakin loppuaika. Enemmän on kuiteski nyt tässä raskaudessa ollu seksiä kuin silloin esikosta. Supisteluja ei ole mulle tullut näistä petipuuhista. Kaipaan tosiaan minäkin sitä "vatsatonta" seksiä. Nyt kun mikään asento ei tunnu mukavalle.. Mut sitten aikanaan kun on vauva maailmassa ja paikat kestää...

Itkuisuutta on ajoittain, varmaan sen takia kun ei oikein mihinkään kykene ähkimättä ja puhisematta. Sit viel se kun paljon oon päivisin yksin, kaikki töissä ja koulussa, mut toisaalta nautin yksinolosta kun saa lepäillä ja tehä mitä haluaa. Ihaninta tässä on kuitenkin se että saa olla KOTONA!!


Ä 38+4
 
Täällä vieläkin yksi mattimyöhäinen ilmoittautuu mukaan! Minäkin olen pidempään seurannut taustalta teidän juttuja... :ashamed: =)

Eli la 4.9., toinen tulossa (esikko 5v.) ja poikalupaus

Ensiksi paljon onnea jo kaikille vauvautuneille! :flower:

Itsellä raskaus sujunut hyvin, neuvolassa kaikki arvot ok, painoa tullut sellaiset 10 kg, sf-mitta viime viikolla 34 cm, tässä lyhyesti. Ennenaikaisia supistuksia oli paljon, olin sairaslomalla muutaman viikon enne äippälomaa ja sain jo pienokaiselle keuhkoja kypsyttävät kortisonit, mutta nyt kun lupa olisi jo tulla niin tuntuu että supistukset sen kuin vähenee :kieh: Kyllä tässä jo kovasti odottaa ja toivoo lähdön tulevan....

Merkkari mä luulen kanssa että sä olet oikeassa tossa kohdunsuu-asiassa. Kohdunsuun tilanne ei välttämättä yhtään ennusta synnytyksen käynnistymistä, etenkin uudelleensynnyttäjillä. Totuushan on että kyllä se synnytys käynnistyy sitten kun on käynnistyäkseen, oli kohdunsuu sitten sillä hetkellä vielä kiinni ja kiinteä tai jo valmiiksi pehmennyt ja auennut.

Neuvolalääkäri on täällä kyllä kanssa ihan yhtä tyhjän kanssa. Ei osannut viimeksi edes kunnolla mitata sf-mittaa!

Matkaa meiltä synnytyssairaalaan on vajaa 2 km että matka ei ole pitkä. Tästäkin on ollut varmaan jo aikaisemmin puhetta, mutta onko kukaan muu menossa yksin synnyttämään? Meillä todennäköisesti on sellainen tilanne että ei saada tyttöä mihinkään hoitoon, joten mies jää hänen kanssaan kotiin. Meillä vähän sukulaisia lähellä ja kaikki vielä työelämässä. Mutta ainakaan vielä minua ei yhtään ahdista lähteä yksin synnyttämään, olen jotenkin asennoitunut niin päin että se on vaan positiivinen lisä jos sitten jotenkin onnistuukin miehen mukaantulo :)

Kärttyisyyttä ja itkuisuutta on täälläkin ollut ilmassa. Minulla valitettavasti tuntuu tuo kärttyisyys ja lyhytpinnaisuus purkautuvan tuohon esikoiseen, kun ollaan päivät kotona :ashamed:

Vauvalle on täällä kaikki laitettuna valmiiksi, laitettiin 35 viikon jälkeen kun oli "lupa" syntyä. Ja sairaalakassikin on pakattuna, koska sitä tarvittiin pariin otteeseen tuolla 32-34 viikolla. Lähtiessä sinne täytyy lisätä vaan omat hygieniavälineet, kamera ja kännykkä!

Kommentoin nyt mitä muistin, palailen myöhemmin kirjoittelemaan lisää!

Jandhe ja pikku-ukko h 38+3
 
Tervetuloa uudet! :)

Neuvolassa taas käyty. Kaikki ok, kuten edelliselläkin kerralla. Paino tippunut 800g edellisestä kerrasta (perjantaista) (yht. tullut 11kg). Viikon päästä sinne taas, jos ei vauva ole vielä syntynyt (epäilen, huoh). Samalla tutustuminen lastenneuvolaan :)

Sairaalakassi on pakattuna, samoin kameralaukku kolmella akulla ja kahdella muistikortilla (riittääköhän varmasti? :D ) :) Mies tuo sitten mitä "puuttuu/tarviin".

Sairaalaan on matkaa noin 35km, eli moottoritietä noin 25-30min(?).

innoM + Pulla 38+6
 
heinäneito::hug: täällä niin samanlaiset fiilikset, turhauttaa ja tuntuu ettei tämä vauva synny kun vasta sitte, kun käynnistävät...Supistelee kyllä aika ajoin...Meillä on kyllä kaikki lapset tätä ennen syntynyt ennen laskettua aikaa tai sit viimestään la.päivänä! Sitä niin malttamattomana odottaa että saa vauvan jo syliin!=)

Kärtyisyyttä: Täällä sitä on ihan liikaa ollu jo pitempään, liekkö tuokin osasyy, kun selkä ja lihakset niin kipeenä!

Tsemppiä kaikille loppu raskauteen ja synnytykseen!:hug:

Rv 39+1
 
Jandhe: Mä olen asennoitunut, että mies on mukana synnytyksessä.. ..mutta, meil on vähän sama tilanne kuin teillä. Kaikki sukulaiset on muutaman sadan kilsan päässä ja ystävät tietty töissä. Mun äiti on luvannut ottaa ensimmäisen lentokoneen meille, sitten kun soitan, mutta en haluis soittaa kuin vasta sitten kun tietää synnytyksen oikeesti käynnistyvän. En kyllä jaksais kahta viikkoa äitiäni meillä katella, vaikka ihana onkin. Ja varsinkinkin jos sitten isäkin änkis mukaan..

Mun yks tuttu joutu lähtemään illalla synnyttämään ja saivat sitten yöksi (työssä olevan) kaverin hoitamaan 2vee esikoista, jotta mies pääsi mukaan. Tuttu synnytti yön aikana ja aamusella hänen kaverinsa vei esikoisen sairaalaan. He olivat saaneet perhehuoneen ja siellä sitten viettivät viel yhden päivän ja yön koko perheen voimin. Oli mennyt kuulemma hyvin silleen. Itse vähän mietin, et jos samanlainen järjestely onnistuis, tosin ei sitä ikinä tiedä esim. perhehuoneiden tilannetta.. Ja sit meidän kaks vee tylsistyy aika helpolla ja sen perässä saa juosta ja juosta :eek:

Kiippu & kaumujunior (35+1)
 
Kärtyisyyttä enenevissä määrin, muttei nyt ihan hirveästi vielä. Kiukuttaa kun sattuu ja on vaikea olla...
Itkuisuutta ei ole ollut enempää kyllä.
Mahantaputtelijoita, no, kaikki muut kuin mies on ylimääräisiä!! Mä en tykkää kun mun mahaan kosketaan, ja onhan noita ollut jotka on yhtäkkiä vaan kätensä siihen laittanut. Äiti kokeilee usein enkä kehtaa sanoa, ettei koske, kaikkoan vaan nopeasti paikalta.

Tuttu Kelan työntekijä lupas selvitellä mun äitiyspäivärahojen viivästymistä... Ihme kauan kestää kyllä....

Uusille tervetuloa!

Sairaalakassia pakkasin eilen ja lapsen kotiintulovaatteet myös...

Blaah, olin sitten sekoittanut päivät. Neuvola olis ollu eilen...noo, ememn puhelintunnilla käymään tänään. Noloa. Täti oli luullut että oon synnyttämässä ;)

Eilisilta ja viime yö oli kamalia. Alapäätä ja nivusia särki koko ajan ja asennon vahdot yöllä teki tosi kipeää. Edelleen sattuu ja kävely ei ole ihan helpoimmasta päästä...

Tänään sitten tulee se lasten neuvolan täti. Saas kattoa, mikä homma tää on...

Zophie+ murunen 36+1
 
Heippistä kaikille ja tervetuloa uusille :wave:

Täysiaikaisuus saavutettiin sunnuntaina ja nyt on jostain syystä alkanut tuo jatkuva siivoominen ym kiinnostamaan :whistle: Sisustus vimma on iskenyt ja huonekalut ovat menneet vaihtoon ja järjestyksiä muuteltu... Eilen illalla purettiin esikoisen kanssa kirjahylly, siirreltiin sohvia, pakastinta, ym roinaa ees taas ja voin sanoa, että missään ei tuntunut eikä tunnu vieläkään... Ei tämä kaveri täältä häätö yrityksillä ainakaan synny : /

Sairaala matkasta oli puhetta... Täällä on matkaa 340 metriä!! Luulisin ehtiväni aika hienosti ja suunnitelmissa on kävellä tuo matka, jos vaan suinkin se vaan on mahdollista!!

Täällä alkaa vähän jännittämään lähteminen!! Lähdön varalle on suunnitelmia ja varasuunnitelmia ja varasuunnitelman varasuunnitelmia, mutta silti vähän painaa mieltä!
Siskon pitäisi lähteä synnytykseen mukaan, jos se suinkin on mahdollista... On ollut puhetta, että tulisi meille hoitamaan lapset ja koirat siksi aikaa, kun sairaalassa olen! Nyt kun on nuo kaksi koululaista niin ei voi oikein hoitoonkaan laittaa ja vielä kolme koiraa mitkä eivät ole oppineet käymään vessassa tarpeillaan :D Kyllä joskus on hankalaa olla yksin, mutta eiköhän tästä jotenkin selvitä!!

Kärttyisyyttä Hmmm... Tunnustan! Ei tarvi olla iso asia, kun tuntuu menevän yli minun sietokykyni! Tulee liiankin helposti sanottua lapsille ihan turhista asioista!! :ashamed:

Nyt siivoamaan lasten huone, kun lapset vielä koulussa... Saa nähdä mitä kaikkea on jäljellä, kun palaavat :whistle:

Hauskaa päivää kaikille!! Hipsunen ja Vuokralainen 37+3 :heart:
 
Moikka!

Eilisiä lääkärikuulumisia:

Sf-mitta 36
Mahan ympärysmitta: 120
Pissa puhdas
Verenpaine134/84

Lääkäri totesi kun mut näki että luuli että tulen synnyttämään, on kuulemma niin iso maha:LOL: No siinä mulla hymy hyytyi kun lääkäri mittasi vauvan ultrassa...Pään koko vastasi jo yli laskettua aikaa ja sen ympärysmitaksi saatiin 35 cm. Reisiluu ja vatsanympäryskin olivat suuret ja vauvan painoarvio olisi nyt min.3300 g ja max. 3900 g. Viime tarkastuksessa (n.2,5 vko sitten) toinen lääkäri sai painoarvioiksi n.2400 g. Tämä lääkäri oli sitä mieltä että joku tässä mättää ja ottaa tänään yhteyttä mun entisiin lääkäreihin että saadaan tähän asiaan jotain selvyyttä. Alkoi kyllä pelottaa ja keisarinleikkauksestakin oli jo puhetta-varsinkin jos vauva vielä viihtyy mahassa pidempään. Tai sitten käynnistetään jos ei ite käynnisty, en tiedä. Saan puhelun lääkäriltä tänään jossa päätetään jatkosta. Onko muita täällä joilla vauvan päänympärys on todettu suureksi ultrassa?

Multa löytyi myös ärhäkkä hiivatulehdus johon sain nyt lääkkeet. Katsoin labrapapereista että mulla on ollut hiivaa jo pari kertaa raskauden aikana mutta en nähtävästi saanut mitään lääkkeitä siihen. Mielenkiintoista että viikkoa ennen kun jouduin sairaalaan supistusten takia multa oli löydetty hiiva mutta sitä ei hoidettu. Alan todellakin olemaan iloinen että vaihdoin sairaalaa...

Kohdunsuu oli edelleen 1 cm auki ja kohdunkaula lyhentynyt ja oli nyt ultralla mitattuna n.1,2 cm josta 0,7 cm kiinni ja loput auki. Että kyllä ne supistukset on siellä jotain aiheuttanut mutta on niitä tuhansia ollutkin.

Eilen alkoi sairaalareissun jälkeen supistella niin kovasti että. Kahden minuutin välein ja teki kipeetä selän puolella varsinkin ja sai keskittyä supistuksiin ja hengittelemään vähän eri tavalla. Onneksi ei tullut lähtöä kuitenkaan, sillä juuri eilen illalla tuo tie alas olisi ollut pari tuntia liikenteelle kiinni jonkun ison kuljetuksen takia. Ois ollut niin mun tuuria kyllä että oltais just silloin jouduttu lähtemään.....

Tömpsis: En tiiä käykö ne Ainun pullot tuohon Aventin sterilisoijaan. Luulen että ne on hieman liian kapeita niihin pulloille tarkoitettuihin "reikiin" mutta en ole varma kun mulla ei ole yhtään Ainua...Me ollaan oltu tuohon sterilisoijaan tosi tyytyväisiä koska esikoisen kanssa meni tosiaan niin että alussa jouduin kaiken maidon pumppaamaan ja hermothan mulla olisi mennyt jos olisin aina pulloja ruvennut keittelemään. Tuttejakin voi sterilisoida tuossa koneessa, rintakumeista en tiedä?? Onko jollakin tietoa tuosta, sitä mietin nimittäin itsekin.

Me otetaan varmaan esikoinen mukaan sairaalaan kun lähdetään synnyttämään. Tosin siitä tulee varmaan sellaista että mies sitten vahtii poikaa jossain ja minä synnytän yksin. Saatetaan kylläkin saada perhehuone jo siinä vaiheessa kun synnytän joten esim. yöllä voidaan yrittään saada poika sinne nukkumaan ja ottaa itkuhälytin mukaan mutta katsotaan nyt.

Nyt siivoilemaan, heippa ja jaksamisia kaikille!

Casanna 37+0 *täysiaikaisuus saavutettu!!!*=)
 
R-M
Lunea, kiitos, piristit aamua kummasti!! "Kerran mä itse vaan käkätin kädet silmillä kun toinen lykki menemään ja huitoi pahimpia käryjä kauemmas" :LOL: Pitkään nauroin tuolle mielikuvalle.. :D

Kärttyisyyttä ei oo enään läheskään niin paljoa havaittavissa mitä oli aiemmin! Johtunee täysin siitä, että mies on nyt töissä ollu eikä kotona pyörimässä.. Lomautuksia kun oli, huhtikuusta viime viikkoon oli JOPA kaks viikkoa töissä, muuten kotona. Nyt onkin sit viime keskiviikosta asti ollu aamu neljästä ilta kasiin saakka töissä, joten ei oo paljoa tarvinnu sitä kotona kattella... Illalla noin puoltoista tuntia ehitään viettää aikaa yhessä ennenku mies lähtee unille, joten siinä ajassa en yleensä kerkiä kauheesti kiukustua sille jos ei nyt ihan urakalla ala sotkemaan tms :D Oon siis kovasti nauttinu yksinolosta, vaikka toki jännitän hirveesti sitä että jos jotain sattuu ja mies on niin kaukana.
Yks kaveri kysy tuossa yks päivä, että eikö mulla pää sekoa ku oon päivät yksin kotona et hänellä kyllä leviäis pää. No hitto soikoon, miks ihmeessä mun pitäis juosta paikasta toiseen ja tehä kaikkea mahollista, kun mieluummin lepäilen ja rentoudun kotona vielä kun voin! Kun ihan semmonen perustouhuilukin (=ruuanlaitto ja vaikka leipominen) vie aika hyvin voimat, niin eipä mulla oo paljoa voimia tai kiinnostusta lähteä enään mihinkään. Kun en ajokorttiakaan omista, niin linkillä paljoa kiinnosta kulkea eikä kävellen jaksa, eikä mulla kyllä olis päivisin autoakaan käytössä vaikka kortti oliskin. Ja se, että oon kaikille kavereille sanonu että MEILLE voi tulla koska vaan, mut kai mä oon itsekäs laiskapaska kun mä en juokse joka kaverin tykönä vähän väliä ja ajattelen näin et mun kavereitten on vähän "helpompi" tulla meille.
Ohoh, jopa tuli purkautuminen! :D Olenkohan mä sittenkin hieman kärttynen?? ;)

Tänään ajattelin pitää löhöpäivän ja katella vaan elokuvia.. Vaan mitenhän onnistuu, kun oon jo kaikenmaailman pölyjen pyyhkimistä sun muuta jo suunnitellu :D Ikkunatkin ois kyllä pestävä...

R-M & Eemeli 38+2 :heart:
 
Äitiyspoli terveiset!

Lääkäri ja kätilö ei ollutkaan omia ja niin tympeitä että pisti sapettamaan:(
Vauvan kasvu pysähtynyt sitten kokonaan. Saman kokoinen kun 4 vkoa sitten ja välissä kumminkin tehty ultra myös...Ensin rupesi mulle väittämään, että varmaan mittausvirhe ollut ja sanoi, että tulet 2 viikon päästä uudestaan, mutta kun naputteli koneelle mitat, niin sanoi, että näköjään kasvua ei ole tapahtunut kahden viime käynnin jälkeen...Sitten perui puheen ja sanoi, että ensivkolla pitää tulla. No munhan piti mennä sinne vauvan käännöstä varten, mutta nyt ei uskallettu ruveta kääntämään kasvun pysähdyksen takia. Pitää varrota ensvkoa, että 36 rv tulee täyteen ja torstaina sitten uudestaan.
Mun mielestä vauvan sykkeet oli tosi alhaset, kun normisti ollut 140-150, niin nyt vaan 120-130 kokoajan...Liikeseuranta ohjeet tuli nyt sit ja ohje, että jos vedet menee niin ambulanssilla sairaalaan ja kotonakin heti vaakatasoon, ettei luiskahda jalka tai napanuora pihalle.

Marja ja maha-asukki 34+6
Sanoi, että on niin iso sektion mahdollisuus kääntöyrityksen yhteydessä, että haluaa sen 36 rv.
 
Kiitos kiittämästä naurajille! Tästä loppuraskauden seksistä voi oikeesti alkaa pitään jotain huumoriblogia, tipahtais kaikki sievistelijät takaisin maanpinnalle. Mahaseksissä kun on erotiikka kaukana, pelkkää työtä se on kun tämmösen pallon kanssa koittaa asentoa hakea. No onneks lopputulos on useimmiten suht palkitseva, aina ei vain pysty omilta mielikuviltaan oikein keskittymään, ja tokihan tuo pienikin siihen jynkytykseen useimmiten herää ihmettelemään. No heräis kai sitä itsekin, kun olis ahdingossa jossain limapussissa luiden välissä, ja sit joku tulee omaa jalkaa isommalla tatilla hakkaamaan päähän. Tsiisus!
 
Täälläkin poksahdellaan eli vk 38 täynnä =) Supisteluja on ollut enemmän ja vähemmän, varsinkin iltaisin on ollut melko kipakoitakin versioita.
Siivousvimma on pahimmillaan, eilen järkättiin makuuhuone kohdalleen + tulipahan samalla käytyä kaikki laatikot ja vaatehuone läpi, samalla vauhdilla.
Kirppareilta löytyi amme ja ihan täydessä iskussa oleva sitteri!! Ihan loistavata :)
Tänään vielä iltapäivällä neuvolaan, saas nähhä mitä sieltä tulee tulokseksi.
(.) Olo on hyvä, jopa loistava, vähän liiankin, kun tulee touhuttua vaikka sun mitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Hei pitkästä aikaa ja paljon onnea vauvansa saaneille! :)

Kesä on mennyt niin vauhdilla, etten ole ehtinyt/jaksanut edes taustailla. Nyt syksyn tultua on taas aikaa äitiysloman ratoksi myös palstailla.

Miten teillä, joilla yksi lapsi ennestään, on reagoitu vauvan odotukseen? Meillä esikoinen syksyllä 3 v ja on toki innoissaan, mutta myös mustis. Haluais omistaa äidin, itkee pienistäkin asioista ja useita kertoja päivässä haluaa lukea aiheeseen liittyvän lastenkirjan, jossa poika saa pikkuveljen. Aikaisemmin lapsi ollut perhepäivähoidossa, mutta nyt koko kesän mun kans kotona, kun olen ollut lomalla. Ensi kuussa olis tarkoitus palata osittain hoitoon, jotta rohkaistuis taas vähän pois äidin helmoista. Mielenkiinnolla kuulisin muiden kokemuksia aiheesta. :)

( . ) Olo on jo aika paksu ja kömpelö. Eilen piti nöyrtyä ottamaan sormukset pois ja hyvä kun enää sain ne irti :p Synnytystapa-arvio 1.9. rv 37+0 ja siellä toivottavasti selviää jotain. Esikoisen synnytys käynnistettiin ja kahden päivän tuskailun jälkeen todettiin pysähtynyt synnytys ja tuli sektiotuomio. Kunpa vaan tää syntyis alakautta...!

Tsemppiä viimeisiin viikkoihin kaikille tasapuolisesti! :)

Mayah ja Pupu 35+6 :heart:
 
Casanna, täällä myös lapsella iso pää!!! Oli jo rakenneultrassa isoin kaikista mitoista mutta sitten ultrassa 31+2 pää vastasi neljä viikkoa isomman sikiön päätä. Pysyi käyrillä mutta yläkäyrällä aika tarkalleen. Sain tämän takia sitten uuden ultran, joka on vasta 1.9 ja sitä kauhulla nyt odotan. Muuten pojalla mitat hieman keskikäyrän yläpuolella, reisi enemmän ja vatsanympärys vastasi lähimmäksi viikkoja silloin. Kovasti lääkäri lohdutteli, että hänen kaikilla lapsilla on ollut juurikin neljä viikkoa isomman pää ja hyvin ovat tulleet mutta kyllä se kovasti pistää miettimään.. Toivottavasti saat tänään lääkäriltä puhelun, joka on sinulle mieluinen. Muista olla napakkana!! Itse meinaan vaatia käynnistyksen ennen laskettua, jos pojan kasvu jatkunut samalla tahdilla... Pelottaa niin synnyttää liian isoa lasta!!

Lunea :LOL:

Kärttyisä en juurikaan ole ollut - ihme! Välillä meinaa pinna mennä jostain pienestä mutta ei mitenkään pahasti vielä.

Matkaa synnärille on jotain 15-20 min. Mutta elän siinä uskossa, että menen käynnistykseen, joten ei tuolla niin väliä.

Mä en vieläkään ole pongannut ensimmäistäkään supistusta :confused: Tämä ei siis ehkä synny ikinä ainakaan itsestään! Huomenna neuvola, meinasin kysellä jos osaisi käsikopelolla antaa jotain arviota lapsen koosta.

Marsa 36+1
 
Tervetuloa uusille!!

Täällä yritetty siivoilla ja laittaa ruokaa.. pinnasänkykin tuli sitte vihdoin laitettua kuntoon mutta edes touhuumalla en saa supistuksia aikaan.. 2 yötä niitä oili ja sitte ne katos ku tuhka tuuleen.. kaipa ne vielä tulee.. on vaan niin valmis siihen että pääsis eroon tästä mahasta kun on niin tukala olo koko ajan..

Lunea :LOL: *tirsk*
 
Lunea :LOL: Kiitos päivänpiristyksestä :D

Tervetuloa Jandhe :)

Hipsunen, ihanks tosiaan ajattelit kävellen mennä? Mulla loppuu nytkin kunto puolivälissä matkaa ja siihen sit vielä supistelut päälle niin aika sissi oisit! :D

Kärttyinen
akka ilmoittautuu! Tälläkin hetkellä olen äreä kuin persuksiin ammuttu karhu :mad: Väsyttää ja v*tuttaa suoraan sanottuna.

Hassel:
Patjan löysin perjantain kauppareissulla Prismasta, oli ainoa ja kokoa 110x58... Sängyn pituus on kai 115cm, mutta laitanpa vaikka peitonreunan patjan alle tukkimaan rakoa. Parempi noin, kuin edellisistä olen leikannut 5cm palan pois :p

Kamala nälkä, tänään vähän lounas myöhässä, makaroonilaatikkoa odotellessa...

M :heart: 36+5
 
Lunea :LOL:

Mädchen Kyllä mä aattelin olla rohkea... Paitsi, jos joudun ihan yksin lähtemään niin huutelen varmaan naapurilta apua!! Luulis et ton mäen kiipeeminen auttais synnytystä etenemään mukavasti ja aina taksi porsaan sairaalalle ajaa jos kunto loppuu kesken mäen... Se olin sit minä ketä sitä konttas ylöspäin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie ja Mädchen
Voi elämä sun juttujas, Lunea :LOL:
Hipsunen, odotan innolla lehtiotsikkoa: "Synnyttäjä konttasi mäkeä ylös sairaalalle" :D Sit voi huutaa kaupassa, etä mä tiedän kuka se oli :D

Neuvolassa käväisin, pissa puhdas, RR kunnossa, painoa viikossa 1,1kg ja turvotusta plussan verran edelleen. Muksu paineli karkuun doppleria, syke 137. Viimeksi 136, kauhean matalia olleet hänen normaaliin n.150 verraten. Mutta on kyllä tainnut olla nokosilla molemmilla kerroilla. Lastenneuvolan tätikin kävi, se oli siis tutustumiskäynti, jossa kuulemma tutustutaan hiukan odottavaan perheeseen ennen kuin alkaa sitten käynnit hänen luonaan. Ja ilmeisesti siinä samalla tarkastavat olosuhteet, joissa ei tuntunut olevan moitittavaa kun ei kurkkinut edes muihin huoneisiin kuin sinne missä istuttiin, eli oh+keittiö ;) Kiva täti oli kyllä.

Hei muuten, kuuluuko teillä muilla mahasta napsumista? Mulla on eilen illalla ja nyt äsken kuulunut mahasta sellainen NAPS-ääni. Mikä ihme ääni se on? Oon kuullu et vesien menossa joskus kuuluu, mutta ei mulla ole eilen eikä nyt valunu vettä mistään ;)

Hauskaa muuten, mulla otettiin sitä saamaani virkaa varten verikokeet, kun ne otetaan aina kun tarkastetaan hoitajan ja lääkärin luona onko tarpeeksi terve työhön, noo, kolesteroliarvot oli ihan yhtä tyhjän kanssa ottaa raskausaikana, raskaus kun nostaa niitä voimakkaasti, ja jos ne tollaset oliskin oikeesti, voi luoja :LOL: Hb 134 onneksi, nousee vaan.

Onko teillä muilla olleet leukkarit veressä koholla? Mulla on koko ajan, sekin lienee kyllä raskausaikana normaalia...
 
Merkkari, hui! Joko se jakautumis päivä on ens maanantaina?!?!? Mihin tää aika oikeen katoo? Helpottavaa tosiaan kuulla, että muillakkin hommat "vähän vaiheessa" ;). Meillä pohja seisoo pinnistä vasten tekemättömänä. Tulee vaneripohja, johon pitää ajaa ilmaraidat ja koivuvaneri reunat ja sitten lopuksi hioa ja käsitellä kosteusvaurioiden varalta. Koko pinnasänky on tehty kasasta ikivanhoja raaka puita, missä oli alussa reunoilla kuoretkin melkein paikoillaan. Täytyy myöntää, että hetken epäilin, että meinaako se mies kasasta oikeasti saada jotain valmista aikaiseksi, mutta tunnusta, että on hienompi kuin kaupasta saatavat *ylpeenä* :saint:..
Joo suppailee kyllä aikas usein. Viime yönä heräsin siihen, että oli mieletön jumppa päällä joka laukas tosi kipeän supparin ja siihen päälle vielä henki salpautu ja tuli sellanen puolittainen ponnistus olo. Kyllä pikkasen nosti pulssia, että "ei kaa tää nyt tähän synny tosta vaan" :O

Carlotta, paikallisten "ammattilaiset" osaa kyllä yleensä olla parhaimpia vitsin vääntäjiä :D . Kiva kuulla, että joku muukin on "huudellut" raskaudestaan vähemmän. Meillä ennen masun näkymistä tiesi vain pari lähintä ystävää, muut ovat saaneet tietää sitä mukaa kun ovat masusta itse asian huomanneet. Eikä tosiaan kaikkia ole edes nähty, joten eivät tiedä vieläkään. Esim. fb:ssä en ole asiasta sanallakaan maininnut...

Miirikki, onnea täysiaikaisuudesta :) .

JAndhe, tervetuloa vikoille viikoille :D

Ansuliini, huh, sulla viikot alkaa olla jo todella vähissä ihan virallisestikkin! Voin lähetellä täältä näitä suppaireta vähän antamaan lisävauhtia, kun niitä täällä tuntuu riittävän! Ei muuta kuin lähtösäteitä vain~~~~

Hipsunen, täällä samoissa tunnelmissa! Tosin sisustamisen sijasta oon purkanu turhaa tavaraa laatikoihin kellariin vietäväks tulevaa muuttoa odottamaan. Pesty vauvan vaatteita, järkkäilty paikkoja ja siivottu nurkkia. Taitaa vihdoinkin pesänrakennusvaihetta pukata :D .
Aivan mahtavaa! Tosin luin ensin että sulla sairaalaan matkaa 340km ja meinaat kävellä :D !!! Kun mä mietin niitä just joilla pari kilsaa sairaalaan, että tekis varmaan hyvää mennä kävellen, jos vaan ehtii/kykenee. Itekkin sen tekisin, niin ei tarttis kävellä sit sairaalaa ympäri, mutta tosiaan matkaa on autolla yli puoli tuntia. Kilsoina ei ole tullu mitattua. Kai jotain 50-70km...

Casanna, oletpa ollut hyvässä hoidossa ja tarkassa syynissä. Meillä lopulta taisi juuri keskimmäisen pään koon takia käynnistys päätös tehdä, kun aattelivat että on tosi iso. Syntyessään olikin 38cm ja repeämiähän tuo tiesi, mutta lopulta painoa oli kuitenkin "vain" vähän vajaa 3900g, vaikka veikkasivat jo vähintään 4,5kg! Meillä sisaruksia ei saa ottaa mukaan ollenkaan sairaalaan, ei edes perhehuoneeseen :( . Siis yöksi. Edellisessä olisi saanut, mutta sulkivat mokomat koko sairaalan :mad:. Onnittelut täysiaikaisuudesta!

Marja76
, erikoista että ensin olis ollut todella iso ja nyt lopettanut kasvun. Toivottavasti vaan edellisissä ollut mittausvirheitä. Mä en rehellisesti sanottuna luota sinnepäinkään noihin varsinkaan jos joka kerta eri lääkäri mittaamassa. Kahessa viimesessä kun mullakin seurattiin tosi tarkkaan painoa ja kävin vikoilla viikoilla varmaan kolme neljä kertaa ultrassa niin seurasin ite silmäkovana miten ja mistä kukakin mittas ja kommentoinkin heille siitä, että mittaavat ihan eri kohdista. Kun esim päätä mitatessa yksi mittasi kallon sisäreunasta ja toinen ulkoreunasta ja vartalonympärystä mitatessa joku mittaa koko ympäryksen vetämällä viivat mahan muodon mukaiseksi ja toiset mittaa vaan suunnilleen ympyräks sen, jolloin mittaamatta jää aika paljonkin, kun ei se maha ole symmetrisen pyöreä. Sama kuin huomasin joskus, että nlatädit mittää fundusta niin, että toiset mittaa häpyluun korkeimmasta kohdasta aina rintalastaan ja toiset häpyluun reunasta sinne mistä korkeimman kohdan löytävät. Nytkin ma multa mittas puolesta väliä kylkeä fd:n kun sano, että pylly on siellä :O ! Ja sykkeisiin vielä sen verran, että jospa vaavi nukku mittauksen ajan? Sehän laskee just ton verran sykettä. Ja itse just vertailin kaikkien lasten nlakortit ma käynnin jälkeen ja huomasin, että kuopuksesta kävi just samalla tavalla sykkeet kun sulla nyt. Hmm....tosin sillon myös väitettiin että kasvu oli pysähtynyt ja lopulta synnytys käynnistettiin. Lopputulos oli se, että prinsessa oli ihan hyvän kokoinen eikä muutenkaan mitään "vikaa" löytynyt. Tsemppiä kovasti! Onneksi tää tietämättömyyden piina on kohta ohi viimeinkin!

Kärttyisyys
, mun mielestä mä en oo kärttynen, mutta mies taitaa olla toista mieltä. Väsynyt olen kyllä ja siitä muksut huomauttelee kun nukun päikkärit muutamana päivänä viikossa. Välillä kyllä huomaan, että vähän päätä kiristää ja jonkun verran tulee tiuskittua, mutta en myönnä, että olisin mikään pirttihirmu.
Mädchen, Hih, meillä kans mies jo mietti, että ostetaan joku iso patja ja leikellään sopivaks. Hassua että on niin vaikee löytää just oikeen kokosta! Tuolla kodinykkösessä olis ollu just ton kokonen patja mitä sä etit. Mä taas tosiaan sit eilen löysin prismasta oikean kokosen eli 60x120cm. Kun koko pinnis tehtiin sen mukaan, että on sitten helppo löytää oikean kokonen patja siihen :O . Makaroonilaatikkoa....mmmm....tahtoo...slurps :p

( . ): Tosiaan taas heräsi yöllä kamalaan mylläykseen, josta kipeä suppari. Tästä henkisalpautui niin, että tuli puolittainen "ponnistus" sellainen ponnistamisen tarve. Onneksi vain tuo yksi, mutta kyllä herätti, että "ei kai tää nyt tuu tosta vaan tähän?"
Eli edelleen tulee napakoita ja välillä aika kipeitäkin suppareita. Nyt tätä...tosin melkoseksi romaaniksi jo venynyttä tekstiä kirjotteassakin on jo kolme kertaa supistanut. Aikaa on tainnut mennä 45minsaa suunnilleen. Kyllä voi olla, että jossain vaiheessa alkaa tää touhu kyrsiä, jos näin jatkuu vielä viikko tolkulla eikä mitään ala tapahtua....
 

Yhteistyössä