Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Heippa taas. Onpas ollut raskas päivä...

neuvolassa sain sitten huonoja uutisia, tai ainakin murheita, kun itellä kuului rytmihäiriöitä ja Superilla oli syke liian alhainen, josta neukkutäti huolestui :( Ja niin sitten minäkin! :( Jos ei olisi ollut tiedossa muutenkin polikäynti niin olisi laittanut käyrille.

Tää oli tosi kiva uutinen, kun oli yöllä nukkunut pari hassua tuntia ja kärsi kauheesta migreenistä ja väsytti jo valmiiks ihan liikaa :(

Mentiin käyrille, jossa syke oli mun mielestä yhä alhanen, mutta kätilöt sano, että ok. Lekuri ihmetteli kun kasvua ei ollu tullu juuri ollenkaan, mut sit tarkisti paperinsa ja sanoi, että 10 päivää väliä on minimi, että ees kannattaa tarkistaa kasvua - eikä mitannu kokoa loppuun asti :O No, Super olikin sitten yllättäin kääntynyt raivotarjontaan jossain välissä!!! Eli ei joudutakaan/päästäkään sektioon! :) (uutta ajateltavaa taas tääkin sitten herätti...) No, kommentoin lekurille heti, että just kun olin tottunut sektioajatukseen, niin sitten se onkin kääntynyt - lääkäri totes, että "ei mitään sektioita, kyllä se alakautta ois tullu..." eli mähän tiesin, että siellä ois painostettu synnyttämään alakautta perätilasta huolimatta!!! :headwall: Onneks ei tartte sitä enää murehtia, ellei toi vänkyrä käänny taas... ;)

Ei ollu kauheen kiva päivä, ei todellakaan... mieskin on kipeä ja väsynyt ku mikä, ja nyt päikkäreiden jälkeen sit huomasin, että mullahan on karmee flunssa. :( Kurkussa kasvaa piikkisika! :kieh:

Jäi huolettamaan noi sykkeet - ja koko ajan mietin, että liikkuuko se nyt tarpeeks...- vaikka sanottiin ettei pidä murehtia, mutta kun se huoli on istutettu päähän niin sinne se jäi. :( Ja toi kasvukin on pysähtynyt, sf-mittakin oli sentin vähemmän, mutta siitäkään ei pitäis huolehtia...

Eli sellasta täällä, suht kurja olo. Onneks sain nukuttua jo pariin otteeseen, vähän ees helpottaa. Ja ainakin se vesienmeno-ongelma on nyt ratkastu, lääkärin mielestä vaakatasossa ei tartte enää venailla kun pää on alaspäin. :)

Sori oma napa, mut eipä tullu mieleen mitään kommentoitavaakaan :D Hermotkin näköjään kiristyy, mut se johtu siitä, että mies sit päätti katsoa jotain helevetin jalkapalloa telkkarista kun mä oisin halunnu kattoa dokkaria toiselta kanavalta.................. :headwall: vttu!!!!!

Voikaa hyvin :)
tömpsis ja super 38+0
 
Voimia Tömpsis! :hug: Mutta olipa kuitenkin hienoa, että vauveli oli kääntynyt! =)

( . ) Ihme kipuja alamahassa, vauvakin liikkuu jotenkin tosi vähän ja täällä olen ihan huolestuneena tietenkin. Ja nyt kun muka ajattelee olevansa jo lähellä h-hetkeä, tuli mieleen, että esikoinenhan syntyi 42+2 ja tässä voi olla vielä KUUSI VIIKKOA jäljellä! :O No, kunhan kaikki menisi hyvin...

Jaksuja kaikille mahojenne kanssa! :)

Mayah ja Pupu 36+0 *poks* :heart:
 
Mädchen: joo niin se varmaan on :) mutta kun ultrassakaan ei ollut kasvua havaittavissa, niin kyllä tää väsynyt mieli tänään vääntää joka asiasta jotain murehdittavaa... :( ja varmaan muutenkin vääntäisin.

Mayah: mä sanoin tänään miehelle, että voi mennä vielä vaikka kuukausi, nyt kun kun ei saatukaan sektiopäivää tänään, ei se oikein tahtonu uskoa, että vois mennä niin kauan :D :D

Kiitos sympatiasta molemmille :heart:

Aikasemmin ihmettelin sitä kun ihmiset kyselee ja siihen ymmärrettävästi sit hermostuu, no tänään meille soitteli kaveripariskunta vuorotellen :D :D kun meillä ei ole kotona kenttää ollenkaan, niin nehän oli tietenkin siellä jotain päätelleet siitä, että meidän puhelimet on "kiinni" :D :D :D

lisää teetä ja valkosipulia........ :p
 
  • Tykkää
Reactions: Mayah
Mayah, ei saa pelotella! Tolla laskuopilla täälläkin voisi olla vielä 4viikkoa jälellä ja siinäkin on puolet AIVAN liikaa :x . Toivotaan että nää syntyis edes la:an tienoihin.
Liikkumisen vähentyminen taitaa olla ihan normaalia, kun tila alkaa käydä ahtaaksi.

Tömpsis, hienoja uutisia! Mahtavaa että oli kääntyny itestään, jes! Oliko sama mittaaja ku edellisellä kerralla? Voi olla mitat mitä tahansa, ei tosiaan kannata ottaa moisesta mitään ressiä, kun noin vähän edellisestä mittaus kerrasta. Nyt voidaanki sit päästä samaan aikaan ponnistamaan. Tuskaillaan sitten yhessä :D
Noista sykkeistä, näillä viikoillahan vauveli jo nukkuu huomattavasti pidempiä jaksoja ja myös syvempää unta ja sen takia myös syketaso saattaa olla alempana kuin aiemmilla kerroilla. Näin on täälläki todella monella ollut. Itellä kans tytöstä hidastu vikoilla viikoilla ja mitään vikaa hänessä ei ole. Reipas viis vee :) . Huoli pois ja vaan murehtimaan millon nää TULEE ULOS TUoLTA?!?!? Kuhan nyt ei kauheen paljon ainakaan menis yli....

Tuikku, Voi peeveli mitä lekureita noihin synnärisairaaloihin sattuuki! Tuntuu että on enemmän sääntö ku poikkeus, että vähintään joku lekuri jolle joutuu on täys uuni :kieh:. On vaan kai tässäkin taas todettava, että lekureille pitäis olla vähintään kymmenen opintopisteen opinnot asiakaspalvelusta ja ihmisen huomioon ottamisesta. Joku sympatia koulukaan ei tekis pahaa. Ja niiiin monta tapausta tuntien sanon kyllä, että et YHTÄÄN ota ittees ressiä miten miehes ja äitees pärjää sillä aikaa kun oot synnyttämäs ja sairaalassa! Ajatteleppa asiaa toisinpäin...jos sulla vaikka olis käsi ja vaikka jalkakin kipsissä ja joutusit yksin hoitaa tytöt kotona viikon ajan, kun miehes olis vaikka jossain leikkauksessa sairaalassa niin miten pärjäisit? Joo, vaatii ehkä hieman enemmän ponnistelua kuin normaalisti mutta sä klaaraisit sen kuitenki! Miks siis miehes ja äitees ei pärjäis ja niiden panos asiaan olis yhtään sen isompi kuin sun? Sulla on täys oikeus levätä ja hoitaa uutta vauvaa sairaalassa aivan rauhassa ilman, että kellään on siihen mitään sanomista, se on teidän kaikkien etu. Nautit siitä, että saat olla vaan vauvan kanssa ja nukkua ja levätä ja olla passattavana sen aikaa kun sairaalassa joudut olemaan. Olet sen ansainnu! Olethan säkin kärsiny koko raskauden yksin ja hoitanu tytöt siinä samalla :kiss: . Tulipahan saarnattua, mutta ite oon kans aina kantanu niin paljon huonoaomaatuntoa jos joku joskus joutuu tekemään jotain "mun takia" ylimäärästä tajuamatta, että HEI meitä on tässä sopassa kaksi ja hommat kuuluu myös toiselle osapuolelle siinä missä mullekkin. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja ens kerralla polillakin positiivisempaa palautetta.

Liinukka, no siinä taas toinen lekuri joka oikeessa paikassa oikeeseen aikaan :O ! Mistä noita puupäitä oikein sataa?!?!!?

Hipsunen, tsemppiä vuokralaisen häätöön :D

Zophie, jos yhtään lohduttaa niin en edes muista millon olisin käyny kävelyllä :ashamed:. Talvella kävin tanssimassa ja joogassa yms, kun vaan pahoinvoinnilta pystyin mutta keväällä jo huhtikuun tienoilla kävi liikunta tosi vähiin, olin liian väsy. Nyt liikun vaan kun meen kauppaan, neuvolaan tai shoppailee...heh. Kunto kohillaan...hyi mua!

Täällä IKKUNAt on joka ikisestä huoneesta auki. Pitäisin tota sängyn päädystä parin metrin päässä olevaa takaoveakin auki, jollei sieltä tulis niin pirusti kaikkea kissaa pienempää sisään. Ja siis tosiaan ne kissat oli aikasemmin pahin riesa. Oli kiva kun oli kamalat helteet ja oli pakko pitää ovia auki niin sit yöllä heräs siihen että naapurin kissa hiippailee pitkin kämppää...murrr....Mutta ikkunat ei auta, nukun kans ilman peittoa ja pelkissä pikkareissa ja herään yöllä aina nassu, kaula ja rinta hikeä tippuvana, ei kiva.

Seksistä samoilla linjoilla Lunean kanssa. Asioista pitää puhua asioiden oikeilla nimillä niin ei jää kelleen epäselväks, että miten asiat oikeesti on. Ei jää miettimään, että "oonko mä ainut jolla on asiat näin , oonko mä joku friikki..." .
On kyllä sellasta sirkusta koko touhu, että vaikka kuinka maistuis niin jotenkin muuten se on hoidettava kun perinteisesti. Vehkeet on niin turvoksissa, että hyvä että sinne mitään ylipäätään mahtuu! Miten sieltä pitäis vielä muksu saada ULOS?! Ei oo kiva kun häppärit sojottaa mihin sattuu kun tavara tursuilee ulos ja valkkaria tulee lorisemalla niin houkuttele siinä sitten miestä touhuilemaan jotain! On se onni, että toi maha on tossa tiellä, ettei tarvii ite kattoa moista härpätintä. Onneks mies sentään leikkeli ja siisti paikat tänään, kun ei kertakaikkiaan enää ite yletä kunnolla. Kyllä silläkin vähän silmät pyöri päässä, että on "vähän paikat sulla turvoksissa" ja että "kaikkeen sitäkin joutuu..." :LOL:. Ikinä ei oo niin siisti torttu ollu kyllä kun nyt. Kyllä nyt kelpaa mennä synnärille! Kuhan ei mee sitä neljää viikkoa ennenku suostuu syntymään, muuten saa taas kaivaa viikatteen esiin, että saa ton puskan harvennettua.

( . ): Suppareita tullu vähän harvemmin ku aiemmin. Itse tehty sisätutkimus oli täysin toivotonta, kun on niin ylhäällä kohdunsuu ettei sieltä erottanu kuin pehmeetä löllöä. Pistin sitten miehen tutkimaan ja tuli samaan tulokseen. Eli se siitä edellisen lekurin mielipiteestä, että kolme senttiä, kiinni ja kiintee, PYH sanon minä! Ei siellä ole enää juuri mitään jälellä ja paikat alkanu avautumaan. Vähän jäi vaan epäselväks, että mihin "kovaan" mies tuolla törmäs...? Epäiltiin jopa että onko vauvan pää :O . Hmmm....
Eilen illalla oli tosi pitkään menkkamaista kipua nivusissa ja lantiossa, mutta meni yön aikana ohi. No, saa olla vielä tän viikon sisällä, että ehtii tehä loput valmistelut. Ens viikolla sitten vois alkaa jo syntyä...

Hassel ja Tepsukka jotka sanoo POKS 40minsan päästä viikoille 38!
 
  • Tykkää
Reactions: Lunea ja JiiMii82
Mä en näköjään osaa kirjottaa ku romaaneja :O ... Valtaan aina puolet yhestä sivusta...no yritänpä sitten kirjottaa vähän harvemmin :D . Ja uuni on muuten uuno! Uuno lääkäri. Joo en osaa enää kirjottaakkaan...

Paree siis mennä nukkumaan, että jaksaa taas rampata yön vessassa...

Muoks...etten ny heti kolmatta kirjota putkeen...

KYSSÄRI: Onko muilla nälkä kasvanu? Mä kun en oo syöny juuri mitään koko raskauden aikana, muuta ku ihan pakolliset kun ei vaan ole ollut nälkä niin nyt on nälkä koko ajan! Oon jo viikon verran heränny yölläkin siihen, että olis pakko mennä jääkaapille :p ...
 
Viimeksi muokattu:
tömpsis en mäkään ois huolissani tosta sf-mitan laskusta, yleensä se on isompi kun vauva on pt. Sit kun kääntyy rt ja laskeutuu alemmas, niin mittakin pienentyy. Ja muutenkin loppuraskaudessa saattaa mitta pienentyä kun vauva laskeutuu lantiossa alemmas!

hassel mä tunsin kans esikoisen pään ihan selvästi tuolla alhaalla kun tein itselleni sisätutkimusta :D Siis oikeesti, sellanen puolipyörea kova pallo siellä perällä tuntu, niinku lekurikin oli sanonu et pää on alhaalla... Niin todellaki oli :D Nyt en oo jaksanu tunnustella,, odottelen vaan et tulis maanantai ja leikkausaika! Muutamia supituksia tulee välillä, mutta ei vielä onneks mitään kovin kovia. Jospa tyyppi nyt pysys kyydissä vielä muutaman päivän!

zophie en oo minäkään liikkunut enää aikoihin paljoo muualle ku jääkaapille :D Mulla alko järkyttävät liitoskivut jo vkon 20 tienoilla, sen jälkeen jäi liikkuminen. Nyt ei enää liitoksia säre, mutta supistaa aika herkästi... Ja kun vauvaa ei nyt alakautta häädetä ulos niin en oo viitsinyt supistuksia kerjäämällä kerjätä :D Kunto on varmasti täys nolla! Odotan kyllä niin paljon et pääsen taas liikkumaan. Kunpa toipuis nopeaa!

Tsempit kaikille loppumetreille! Mulla enää 4 yötä... Alkaa jännittää! Miten muuten aiemmin sektiolla synynyttäneet on toipuneet? Kestikö esim liikkeelle pääseminen, kivut yms pitkään?

Merkkari ja möhkis puolen tunnin päästä 39+0!!! KÄÄK!
 
Sektiosta toipuminen vei mulla ainakin suht. kauan. Olin kyllä kahden päivän oksitosiini-supistusten takia jo kipeä, kun sektio tehtiin sitte lopulta kiireellisenä. Pahimmat kivut oli sängystä nouseminen ja alas laskeutuminen, aina kyljellään sen tietty hoiti. Yskiessä ja nauraessa ym. painoin neuvolan ohjeiden mukaan tyynyä mahaa vasten. Kun pääsi liikkeelle, ei mielellään menny takas maate sairaalassakaan, koska se oli tuskaisinta. Se pahin kipuvaihe oli muutama päivä leikkauksen jälkeen, mutta tuo sänkyyn meneminen ja nouseminen teki kipeää ehkä pari viikkoa. Kyllähän sitä haavaa sitte varoi muutenkin, mutta kyllä siitä toipuu :) Tsemppiä Merkkarille maanantaille!!! :)
 
siis mimmosia pitkäsormisia tai sirkustaiteilijoita te oikein ootte kun yletätte ittellenne sisätutkimuksia tekemään??? :O :LOL: Hyvä ku mä pyyhkimään vessassa yletän... :p Mä oon karvoja ajellu sitten ihan sokkona, eli siellä on joka toinen pitkä ja joka toinen lyhyt :D Hemmetin mies ei ikinä saa aikaseks autettua... :kieh:

Hassel: ei nälkä sinänsä, mut vähän enemmän tekee makeeta mieli, suklaa ei enää kuvota... huonompi homma :p

Merkkari: voi kääk, joko se päivä koittaa! Tsemppiä :) :hug:

heräsin kurkkukipuun, au au au ja koitan saada juotua kuumaa mehua, mut AU!

tömpsis ja super 38+1
 
marja76, aa, okei. Ja äitipoleilla(ainakaan meillä) ne ei kauheesti ylimääräistä tee...
Tömpsis, Höh :( Mitä ne sykkeet oli? Meilläkin on olleet pari viimeistä kertaa nyt 136 suunnilleen, vauva on tainnut olla päikkäreillä. Kurjaa vaan tollanen lisästressi. Ja se sf-mitta tosiaan lopussa voi laskea kuulemma kun vauva laskeutuu alemmas.

Hassel ja merkkari Lohduttavaa kuulla, ettei kaikki muutkaan ole rehkineet liikunnalla... Alkaa kyllä itsellä pää hajota, kun tekee mieli kulkea ja liikkua jo reippaasti. Mikään himoliikkuja en ole ollut, mutta kun nyt tallilla pääsis kulkeen ja ratsastamaan jo kuten ennenkin. Ja kävelylle, tekee niin mieli kävelylle, oikein hikikävelylle :D

Hassel
, oikeastaan huomasin juuri, että ei ole enää niin nälkä, kuin ennen ja pärjää
pitempään ilman välipaloja. Liekö maha täynnä jotain muuta :LOL:

Mä ajattelin kans pistää miehen sheivailemaan osan alapäästä, että edes sais siistiksi jonkun kohdan ;) Lupaili jo puolittain(ja toivoi varmaan että unohdan asian :D)...
Mä en kyllä kans yletä mitään sisätutkimusta itselle tekemään, heh, onneks ti on lääkäri!

Nyt tarttis lähteä 160km päähän veljen valatilaisuuteen. Joten murunen pysyköön kiltisti matkassa tämän viimeisen ns. pitemmän reissun. Iltapäivällä takas kotiin kyllä jo. Eilen oli niin hiljainen vauva, että piti dopplerilla ihan kuulostella, onko kaikki ok. Syke löytyi ja doppleriakin tönäistiin. Onneksi :heart: Mukavaa päivää, naiset!

Zophie ja murunen 36+3
 
Zophie: neuvolassa 100-120, käväisi pari kertaa nopeasti yli 200 :O Käyrällä 110-120, mulle siis tosi alhanen kun aina on ollut 140 tienoilla, mut noiden mielestä täysin normaali käyrä... paljonko sulla on normaalisti, jos 136 oli päikkärisyke? :) Niin ne vaan on erilaisia ne sykkeet, tiedätkö sä kumpi on tulossa? Tämä kätilö taas oli sitä koulukuntaa, että alhaiset sykkeet on pojilla :) No, kohta tiedetään kumpi oli se totuus meidän kohalla :)
 
R-M
Nälkä, todellakin! Pakko oli tänäänkin nousta syömään tuossa neljän jälkeen ku mies oli lähteny töihin.. Toinen kerta tällä viikolla. Jos ei tankkaa itteesä ihan täyteen just ennen nukkumaan menoa, niin nälkä kurnii mahassa jo aamuyöllä eikä nukkumisesta meinaa tulla mitään. Päiväsaikaan ei oo silleen niin usein/helposti nälkä, varsinkin jos on vaan kotosalla niin ei se nälkäkään tule niin helposti. Välillä huomannu tyyliin illalla, että enpäs muuten oo syöny mitään "oikeeta" koko päivänä.. :ashamed:

Eilen kävin taas mittauttaa paineet neuvolassa ja sain nyt kotiin mittarin niin ei tarvi siellä enään ravata ku sen kerran viikossa. Turvotus on aivan valtavaa, muuten kyllä olo ihan ok. Ei oo ees tukala olo tän mahan kanssa, vaikka eilenkin sain isäukolta ja omalta mieheltäkin palautetta, että masu on taas kasvanu ihan silmissä! Voi kauhee jos tää vielä kasvaa parikin viikkoa tähän tahtiin niin en mahu enää ovesta pihalle :D Lupailihan se neuvolatäti ettei tätä päästetä ainakaan paljoa yli...

Jos sitä lähtis kokeilemaan tuleeko uni enää silmään.

R-M, 38+4 (Jos tää ipana ois äitiinsä tullu niin se syntyis huomenna! Oon siis ite syntyny 10päivää ennen laskettua aikaa)
 
Nälkä on täällä kans astunut kuvioihin.. tosiaan jos ei illalla tuu syötyy mitää ni aamulla maha kurnii ja on jopa huono olo :/

Viime yö oli suorastaan yhtä helvettiä.. Hikisenä pyörin ja kierin sängyssä enkä löytäny hyvää asentoa ja sitte ku vihdoin sai unen päästä kiinni niin alkoi NÄRÄSTYS! sitte oliki koko yö yhtä valvomista kun paikat huus ku sattu niin pirusti kääntyä ja närästys kiusas.. argh.. ja "reippaana" 5.30 ylös...
 
Alkuperäinen kirjoittaja tömpsis;24494352:
siis mimmosia pitkäsormisia tai sirkustaiteilijoita te oikein ootte kun yletätte ittellenne sisätutkimuksia tekemään??? :O :LOL: Hyvä ku mä pyyhkimään vessassa yletän... :p
Nyt on kyllä pakko yhtyä tähän tömpsiksen ihmettelyyn.. Välillä kun tuntuu että akrobatia temput on tarpeen jotta tosiaan edes ylettää pyyhkimään :O Peseminenkin on mallia "jalka pöntön päälle ja suihkuta" Mä millään varrellisella harjala ala tuolta pesemään :LOL: Mutta kun ei yletä niin ei!
 
Siis mikä ihme siinä on että aina jonkun osan kropasta on keksittävä jotain jottei saa nukuttua pitkää pätkää!! :kieh: Kävin vessassa vaan kaksi kertaa, mutta jalatpa sitten päätti krampata ainakin nejään kertaan ja tietenkin eri aikaan! Joten se taas niistä unista! No onneksi on perjantai, huomenna täällä ei soi herätyskello!!

Nyt ei jaksa enempää, jos vaikka myöhemmin...

Ai niin!!! *POKSPOKS* 35+0 :D
 
POKS 39! Kauhistus!

Ja voi elämä millaisia tumpeloita tääl muillakin on ollut lääkäreinä! Hitto kun olis etukäteen tiennyt, niin en paljoa neukkulääkäreillä olis käynyt, ja vastaisuudessa muuten en käy. Luottogyne hoitaa jälkitarkastuksesta lähtien vastedes kaiken mun pyhimpääni liittyvän. Sain tälle neuvolahoitsultakin jo amenen, ja meidän neuvolasta joutuu eräs lekuri mun takiani puhutteluun. Kannattaa siis ainakin joskus valittaa, jos saa epäammattimaista kohtelua.

Tömpsis, kuunneltiinko sulta ne vauvan sydänäänet selinmakuulla? Mulla vissiin masu painaa sen verran selän isoja suonia, että selällään ollessa syke on alle 120, vaikka aina on ollut 140-160. Vaavan hapensaanti siis heikentyy kun mamilla ei veri kierrä. Arvaa vaan nukuinko viime yönä kun hoitaja mulle tämmösiä arveli! Kylkiasennot on niiiin puuduttavia ja oon tähän saakka ollut kiitollinen, kun olen selälläni viel pystynyt halutessani nukkumaan.

Niin ja mullahan kans sf dippas viikko sitten 2cm. Nyt oli viikossa taas, tosin eri mittaajalla kasvanut sentin, mutta edelleen alempi kuin neljä viikkoa sitten mitattuna. Johtopäätös; meidän mini on nyt laskeutunut ja tiukasti myös kiinnittynyt. Ja mä olen ihan varma, ettei teilläkään Tömpsis ole mitään aihetta huoleen. Voimia väsyneen mielen kanssa taisteluun! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
*POKS* 37+0

Täysiaikasuus saavutettu :) Nyt vaan odotellaan, että vauva tajuaa tulla maailmaan... Viiden viikon päästä :p

Miks ei ihminen osaa mennä ajoissa nukkumaan?! Viime yönäkin meni yhteen ennen kun sänkyyn asti pääsin. Aamulla heräsin kuudelta vessaan ja sitten ei enää nukuttanutkaan. Huojun tässä valveen ja kooman välimaastossa ja ihan omaa hölmöyttäni! :headwall:

Noista matalista sykkeistä, mulla kans kun tällä viikolla neuvolassa vauvaa kuunneltiin niin tuloksena oli semmoiset 125 sykkeet, kun ennen aina pyörinyt 150 tienoilla. Ei tokikaan kovin iso pudotus, mutta näillä viikoilla vauvat aika paljon lepäävät ja keräävät voimia tulevaan koitokseen.

M :heart: 37+0
 
36+0 *pokspoks* :heart:

ei jaksa enää.. tulis jo... kiukuttaa!! :kieh: selkä on ruvennut nyt kipuilemaan ja yöllä herään aina iskias-kipuun.. ei kivaa. :'( myös sellasta menkkamaista juilimista alavatsalla/selässä, terkkari sano et synnytys saattaa käynnistyy sellasilla kivuilla tai sit vaa pehmittää paikkoja... no, toivottavasti siel nyt jotain tapahtuis, koska mie en jaksa enää odottaa!! :D
 
Menkkamaisia kipuja on täällä ollu jo kauan aikaa,niinkuin myös supistuksia,mutta eipä tuo kaveri tuolta ala tulla,lääkäritki sano sillo rv35 et ei loppuunasti sisällä pysy mut mie alan oleen kohta eri mieltä|O tuntuu et ei tolla mikään kiire ole ja toisaalta tulee sitte ku on valmis..MUTTA kaikkeni teen että tulisi jo,alkaa tympiin jo nää joka päiväiset supistelut..
Ja alakerrasta sen verran et olen mieki kokeillu tonne,ei ole maha niin tiellä vielä ja kyllä täälläki tuo pää tuntuu,varsinki seisaalleen kun on niin painuu oikeenkin alas..
sheivailut onnistuu täällä kyllä ihan sokkonakin,enkä mie kehtaa miestä ees siihen hommaan pyytää vaikka varmasti alkaiski mut ite suoriudun tuosta hommasta monen vuoden kokemuksella..
Marja voi ei nyt se on sitte sullaki ja varmasti olo on ihan kauhee ku ei oksennus tule!tsemppiä sinne!!!
Merkkarilla päivät vähenee,toisaalta on varmasti helpottavaa ku tietää ajan milloin vauva on sylissä mut tietty pelottavaa ku sektiossaki on aina riskinsä(niinku synnytyksessäkin mut isommat) ja se et miten siitä paranee sitte..maanantaina on peukut pystyssä ja tulehan kertomaan tänne kun jaksat miten meni!!
Hassel ei romaanikirjotukset mitää,kiva lukea =)ja purkautumista/ajatustenvaihtoo jne. vartenhan tää palsta onki =)

Neuvolakuulumisia tältä aamulta eli 38+5;
RR 128/72(OHO!lähtö/normiarvot 100/57,noin korkeet ei ole ollu vielä,tarkkailla tilannetta)
paino yht. +17,5kg:ashamed: viime viikkoinen pudotus tullu siis takas.
HB 127
Pissa -/-
Sf-mitta 33cm (+0,5cm eli vauva kasvaa ja veikkas et sellanen reilu kolmekilonen on,mie veikkaan syntymäpainoksi 3,4kg ellei mene hirveesti yli,esikoinen oli 3,6kg)

Eilen oli hirvee olo päivällä,huimasi,hikoilutti meni pari tuntia et meni ohi sit,aikasemminki ollu tollasta huimausta mut ei noin kauaa,tuntuu et taju lähtee...onko muilla tollasta ollu?toista jalkaa aika ajoin aina juilii,siis tuntuu et vetää suonta,siellä ilmeisesti hermo meinaa jäädä vähän jumiin.Mutta nyt mie lopetan valitukset ja alan tehokkaaksi!olen aamulla jos siirtäny tietokonepöydän toiselle seinälle ja järjestäny yhen huoneen,illalla käyn kyllä lenkillä!katotaan... ;D

*muoks* niin ja vielä noista verenpaineista,että monillahan verenpaine nousee ennen synnytystä,sen teki minullakin esikoisesta joten toivoa sopii että nyt olisi sama homma,ja silloin kävin illalla kävelyllä joten samat mieles tänään,siihen viel seksi,sauna päälle niin kaikki on tehty,niin joo ja nännien hierominen aiheuttaa täällä supistuksia...;D
 
Viimeksi muokattu:
Moi moi!

En oo kuullut lääkäristä vieläkään mitään:( En sit tiiä mistä taas kiikastaa. Oon taas ihan tuuliajolla kun en tiiä miten eteenpäin. On tääkin kun ensin tyyliin asennoistuu keskosvauvaan ja sitten kuuleekin että on jättivauva tulossa. Iloinen olen tietty että kaikki on mennyt hyvin mutta mun pää on kyllä ihan pyörällä. Vauva kun kasvoi ihan maltillisesti mun mielestä ja oli pienempi mitä esikoinen ultrissa, siis tähän viikkoon asti. Ja nyt on alkanut ahdistaa sekin että lääkäri näki tiistaina että istukka on jo aikas kalkkeutunut...Vaikka ei se huolestunut siitä kun muuten sydänkäyrä vauvalla oli hyvä ja napavirtaukset kanssa. Alan vaan kyllästyä tähän tietämättömyyteen ja odottamiseen.

Tömpsis: Hyvä että vauva oli kääntynyt raivotarjontaan!! Ja jos vauva tosiaan nukkui ja sillä oli sen takia matalammat sykkeet..? Mutta ymmärrän kyllä että huolettaa, mua huolettaa tällä hetkellä kanssa niin monen monta asiaa...

Mä oon tehnyt nyt koko ajan enemmän kaikkee, kotityöt teen ihan normaalisti, siivoon, käyn kaupassa, esikoinen on päivät mun kanssa...Luulis että vauva ois sieltä näillä tekemisillä jo tullut mut ei, mulla vähenee vaan supparit sitä mukaan mitä enemmän teen:LOL: En sit tiiä oisko tuolla hiivalääkityksellä osuutta asiaan-jos se tulehdus aiheuttikin nuo mun supparit.

Esikoisella on ollut nyt kahtena yönä kuumetta ja se yskii..Päivällä kuumetta ei ole ja sillä menee ihan hyvin. Mies käyttää sen kuitenkin tänään lääkärissä ennen viikonloppua että saavat kattoa korvat ja kuunnella keuhkot. Pojalla oli tammikuussa keuhkokuume ja sitä en tosiaan enää halua!!!

Casanna 37+2
 
38+0 JEAH POKSPOKS :D
Enää siis neljä viikkoa jälellä.... : / ?

Onnellinen ja odottava, otan osaa. Kuulostaa ihan meikäläisen öiltä. Just mietin, että mikä olis turvallisinta käyttää tän loppu ajan: Zolt (lekuri sano että on ihan ok, mutta selosteessa ei suositella raskaana oleville ja sivuoire lista melko hurja), Alsucralia (ei sais yli neljää viikkoa syödä, sisältää alumiinia. Lekurin mielestä "Senkun pistelet menemään vaan") vai ihan vaan Rennie...? Lonkat romuna...ihanaa olla raskaana :O . Raskaana oleminen on naisen parasta aikaa...joopa joo...

Zophie, Hmm... toi voi ollakki syy nälkään. Kun ei tosiaan kyllä mahu kerralla kuin ihan pikkiriikkisen niin sit on senki eestä nälkä koko ajan. Kunhan ei taas kävis niin, että synnytyksen jälkeen iskee järkky nälkä ja paino nousee imetyksen aikana laitokselle meno kiloihin :/ . Imetyskö muka laihduttaa ja pyh!

Merkkari, vau, okei, eli voi olla että se oli vauvan pää. Tarkottas sitä, että tääkin alkaa olla jo aika alhaalla vaikka kyllä melko syvältä saikin kaivella :D .
Huuuuh, hurjaa! Kolme päivää enää! Tsemppiä ja lepäähän nyt oikeen kunnolla ja anna muiden palvella sua kuin Kuningatarta, että jaksat sitten ens viikolla alottaa vauva-ajan :heart: !


Tömpsis, Täällä kans huomannu, että suklaa ei enää töki ja vetäny jo kaks isoo tuplaa tällä viikolla, vaikken normaalisti syö suklaata juurikaan. Voih, nytkö se paino alkaa nousemaan?!?! Sais äkkiä syntyä ennenku paino karkaa käsistä :O. Ei se kaivelu helppoa ole. Mä yletin just ja just toteamaan vaan, että kaula on kadonnu ja on pehmeet paikat, muuta en yltäny. Se on melkein tehtävä kyykyssä, kun muuten ei kyllä taivu :D. Hmm...tosin on mulla aika pitkät sormetkin, kun pitkä olen muutenkin.

( . ): Nyt on selkeesti vauveli painunu alaspäin kun närästys ei ole enää niin paha ja kun venyttelee niin tuntee vaan kuinka painuu tonne persuuksiin asti :O . Välillä tuntuu, että istuu toisen päänpäällä kun oikeen venyttää itteensä. Voi kun ei menis kauheesti yli la:n. Ens viikolla vois tulla...jookosta pookos ananas ja kookos?!?!!?

Hassel ja Tepsukka siis todellakin tänään 38+0 pokspokspoks!
 
Moikkelis

Köllöttelen tässä sohvalla kärsien huonosta olosta :( Eilen ryhdyin vauvanhäätöhommiin mm. imurin kera ja kyykistelin ja kumartelin ihan antaumuksella vaikka supisteli ihan armottomasti. Pyykihuoltoa tuli tehtyä kans ja jos jonin sortin pikkupuuhaa jossa sai liikkua ihan reippaasti. Pyyhin myös seiniä "koirien korkeudelta" kun ne sotkee kivasti kaikkeen rapaan kodin pinnat tohon 80cm korkeuteen asti :D

Nyt sitten on ollu tosi äklö olo aamusta asti eikä ole edes tehnyt mieli syödä mitään. Puoliväkisin työnsin kitusiini miehen tekemän ruisleipäsiivun :/

Vauvan sykkeistä olitte puhelleet. Mulla oli eilen neuvola ja poika nukkui vielä siinä vaiheessa kun terkkari alkoi kuuntelemaan sydänääniä. Sitten herra heräsi ja alkoi tekemään jos jonkinmoista jumppaliikettä niin että terkkaa ihan nauratti. Sanoi sitten että sykkeet ovat aivan loistavat. Unessa oli 130 ja liikkeessä huiteli 150-160. Eli vaihtelua on ja pitääkin olla että tilannetta voi kuvata normaaliksi.

Sisätutkimuksen
pystyn minäkin itselleni tekemään koska olen pitkä ihminen itse (180cm melkein) ja massu aika "pieni". Joskin pyrin välttämään sitä ylenpalttista ronkkimista. Muistakaa pestä kädet hyvin ennen kuin kokeilette kohdunsuuta. Sormukset pois ja kynsiharjalla kynnenalukset puhtaiksi. Tulehdusvaarahan siinä on kuitenkin.

Niin ja en muista onko ollut puhetta mut meillä (KaKS) on tosiaan ohjeena myös että ambulanssilla mennään sairaalaan jos lapsivedet menee. Ja kyljelleen heti eikä siitä saa enää nousta ennen kuin ollaan synnärillä. Kysyin eilen neuvolassa että miksi näin. Hän selitti mielestäni oikein hyvin sen. Sääntö on olemassa siksi, että jos jotain ikävää tapahtuu, niin äidin ei tarvitse jossitella ja syytellä itseään. Mitä jos olisinkin soittanut ambulanssin? Olisinko itse voinut estää napanuoran esiinluiskahtamisen?

( ^ ) Niin, siis eilen oli neuvola. Eipä siellä kummempia tutukimuksia tehty. Ne sydänäänet kuunneltiin vain. Hemppaa ei otettu kun kävin tuossa välissä labrassa ne tarkistuttamassa kun väsytti niin kovin. Sf -mittaa ei otettu koska siirryin sinne äitipolille ja siellä kuulemma seurataan vauvan kasvua. Oisihan se kyllä kiinnostanut, mutta en viittiny alkaa siinä vaatimaan.

Mun paino oli laskenut eikä terkalla ollut taaskaan mitään siitä sanottavaa muuta kuin että "kokonaispainonnousu on hyvä". Siis n. 10kg on tullut ja siitäkin suurin osa ennen puoltaväliä. Itseä tuo asia kyllä häiritsee, koska nythän sitä painoa pitäisi tulla ja vielä kun on tämä lapsen kasvun hidastuminen yms. niin mietityttää. Onneksi maanantaina pääsee sinne äitipolille kontrolliin niin nähdään että miten poika on saanut kokoa vai onko saanut ollenkaan.

Nii joo! Raivotarjonnasa on kiltisti ollut jo hyvän aikaa, mutta mitäs tänään.. Aamusta jo ihmettelin että hikka kuuluu kyllä ihan väärästä kohdasta :O ja sittenpä beibi alkoikin potkimaan. Vasempaan kylkeen!! Mitäs tämä tällainen on kun potkut on tuntuneet jo viimeiset 2kk melkein poikkeuksetta oikealla puolella. Toivottavasti on kääntänyt vain kylkeä eikä kiepsahtanut pyllylleen. No tämäkin asia selviää tietty maanantaina.

Onko muilla kuivat limakalvot? Siis tuolla alhaalla. Mä rasvailen toosaa joka päivä ja taas on lactal -kuuri menossa kun syyhyttää jatkuvasti. Hiivaa ei siis pitäis olla vaan ihan kuivumisesta johtuvaa kutinaa. Yöllä saattaa tulla rapsuteltua unissaan ja aamupesun jälkeen kun laitan vähän bebanthenia niin ihan polttaa aluksi :(

Sit uutena juttuna on paine ulkosynnyttimissä. Häpyhuulia välillä ihan polttaa kun tuntuu että räjähtävät käsiin. Vauva ei edes ole laskeutunut vielä. Samoin kävellessä tuntuu että hävyn alueella hinkkaa jotkut luut toisiinsa. Tosi kivuliasta siis välillä. Varmaan kuuluu ihan asiaan, mutta tuumailen vain tässä että onkos muilla samanlaisia tuntemuksia :)

Ja sitten lopuksi vähän henkistä :headwall: Oikeesti mä alan olla itteni kanssa ihan paniikissa. Musta tuntuu siltä etten mä jaksais millään lähtee synnyttämään vaan haluaisin vain mursuilla peiton alla koko ajan. Laiskottaa niin paljon etten haluais koko vauvaa tuohon vielä sotkemaan mun päivärytmiä :ashamed: Siis mä haluaisin tän mahan ja nämä vaivat pois, mut vauva sais odottaa vielä vähän aikaa että pää pysyis näissä asioissa mukana. Tosi oudolta varmaan kuulostaa (vai kuulostaako?) ja tuntuukin siltä. Ehkä tämä on vain jotain normaalia henkistä valmistautumista vauvan tuloon, mut onhan tämä nyt vallan outoa. En ole pakannut sairaalakassia enkä tehnyt mitään toivelistaakaan synnytystä varten kätilöille luettavaksi. Jotenkin lykkää nuita hommia kun sittenhän lapsen syntymästä tulis todellista ja se saattais jopa syntyäkki :O:xmas:

Vauvan vaatteet on kuitenkin jo pesty ja lajiteltu ja viikattu kaappiin. Samoin kestovaipat odottavat valmiina. Niin, ja petasin jo äippälaatikon sängynkin valmiiksi ja kudoin villavaippahousut (toiset puikoilla tulossa). Niin ja kastetöppöset tein myös tuossa yksi päivä :) Minäpäs laitan parit kuvat niistä.



Äitiyspakkauksen laatikko siis sänkynä. Tuon reunuksen tein siihen jo esikoiselle :)



Nuo ylemmät housut on mun tekemät ja alemmat meidän mutsin. Samoilla silmukkamäärillä ja samalla ohjeella :D Äidillä oli vaan yhtä kokoa isommat puikot ja "vähän" löysempi käsiala. Pakko nuo isommat huovuttaa vähän pienemmiksi, koska poika tuskin eka luokalla enää vaippoja käyttää :LOL:



Ja siinä kastetöppöset. Tumput oli tarkoitus tehdä kans samaan malliin mutta en ole saanut aikaiseksi. Enkä aloita kyllä nyt kun on jo kaksi neuletta puikoilla puolivalmiina. Ne pitää saada valmiiksi ensin ennen kuin aloitan uuden. Niin ja yksi virkkauskin on kesken. Se pitäisi nyhrätä loppuun vaikka nopeestihan sen tekee. On tulossa pehmolelu -kilppari uudelle tulokkaalle :D

Neulomista on viimeisen viikon ajan hidastanut vasemman käden puutuminen :mad: Välillä kiukuttaa sekin ihan älynä ja jatkan vain neulomista siitä huolimatta :headwall: sit kun alkaa olla olkapäätä myöten tunnottomana koko käsi niin vasta lopetan.

Joo, just tän takia mä kirjoitan tänne niin harvoin. En vaan osaa kirjoittaa lyhyitä tekstejä. Ja nolo kun vaan omaa napaa aina suurin osa vaikka oon kyllä hengessä mukana muidenkin huolissa. En vaan osaa kommentoida jos ei ole mitään oikeestioikeesti sanottavaa :whistle:

Huomenna poksahtelee viikot

Ruutinen ja Leoloinen 37+6

Ihanaa helleviikonloppua kaikille. Mä kiroon ne lämpöasteet alimpaan *** mut nauttikaa te muut :D (kunnon kiukku mulla päällä tänään, sori)

Näkyykö nuo kuvat teille kun mulla ei näy ja img:t näyttää olevan muokkauksessa kohdillaan :confused:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jemmiksi

Yhteistyössä