Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Ruutinen: Ei näy kuvat mullakaan. Samaa meinasin sanoa kun Santtu että sen kun kirjoittelet ja purkaudut, sitä vartenhan tämä on :)

Kuivista paikoista: Mitä ne on? :whistle: Mä oon pohdiskellut tässä asiaa ihan toiseen suuntaan, kun tuntuu että on koko ajan kauheen "märkä" olo. Tiedän kyllä että valkovuoto muuttuu runsaaksi ja vetiseksi etenkin loppuraskaudessa, mutta välillä on niin kosteeta että olen useampaan kertaan pohtinut jo että tihkuttaako lapsivettä. Ajoittain myös tunne että jotain lorahtaa housuun, mutta sitten ei kuitenkaan mitään. Viikon verran ollut nyt tällaista pahempana... Kai mä oon vaan muuttunut ihan vainoharhaiseksi :LOL:
Alapääasioista puheen ollen, täälläkin siistiminen tehdään sokkona tottumuksesta, lopputuloksen SIISTEYDESTÄ en kuitenkaan menisi kovin takuuseen :D On se aika äheltämistä tän mahan kanssa! Ja sisätutkimuksen tekemisestä, pää tuntuu heti siinä matalalla, en ole edes muuta yrittänyt ronkkia.

Tömpsis hienoa että vauva oli itse kääntynyt oikein päin! Joko on kurkkukipu helpottanut?:hug: ja Marjalle tsemppiä toisen kurjan taudin kouriin!

Jännittävää odottaa kenellä se lähtö seuraavaksi oikein tulee. Merkkarilla ei ole ainakaan pitkään enää odotusta, täällä kateellisena toivois jo itsekin lähdön koittavan...

Jandhe ja pikku-ukko 38+5
 
Viimeksi muokattu:
Elossa ollaan... :wave:

Viime viikolla rv.34+6 tosiaan oli viimenen neuvolalääkäri :)
Siellä kaikki hyvin, niin mulla ku vauvallakin :)

Mulla oli hb laskenu nyt 126, tähän asti ollu yli 130 koko ajan. En oo kahteen viikkoon syöny vitamiineja ku en oo muistanu ostaa niitä apteekista niin luulen kyllä et se osaltaan vaikuttanu selvästi tuohon hb:n.

Raivotarjonnassa on mut ylhäällä kuulemma vielä...Vaikka välissä se pää oikeesti kyllä tuntuu seksiä harrastaessa :whistle:
Eikä ole ilmeisesti kiinnittyny ja niin itekki arvelen ku kuitenki tuntuu pyörivän mahassa...
Kohdunsuulla ei ole tapahtunu juuri mitään! 3cm edelleen jälellä, kiinni ja sano et no ehkä tää vähän vois olla pehmentyny. Esikoisesta tuo viimenen lääkäri oli 36+1 ja sillon oli paikat pehmeenä, kiinni ja sentin jo lyhentyny... Ja yli mentiin sillonki... Meneekö nyt sitten ihan käynnistykseen asti :D

Painoa tullu (jos nyt oikein muistan) niin n.9kg tähän mennessä :)

Vauvan painosta sano vain et normaalikokonen... Jos ya-kontrolliin asti menee raskaus niin sitten saa jotain tarkempia kilomääriäki... Näin oli ainaki esikoisesta.

Maanantaina on seuraava neuvola ja oon lihonu varmaan ku sika. Ihan järkyttävä nälkä koko ajan! :whistle:

Järkyttävä väsymys ollu, luulen et hb on tullu ryminällä varmaan alas... Ja omin nokkineni tänä aamuna otin obsidania ja voi luoja mikä olo!
Oksennus vain lensi aamulla :x Esikoisesta tuo sama valmiste kävi ihan hyvin, alussa oli vähän vaan mahavaivaa alottaessa mut se meni sitten ohi äkkiä.

Pojalla nokka vuotaa, saa nähä onko tulossa kipeeks... Toivottavasti ei...
Oon nyt ollu pojan kanssa kahestaan ku ukko lähti sinne työkeikalle... :|

Meillä poika ei meinaa välissä enää nukkua päikkäreitä niin silläkään en ole joutanu koneella käyä... Tai lukemassa oon pikasesti käyny aina välissä...

Tänään tosiaan jäljellä 28.päivää laskettuunaikaan! :heart:
Masukuvaa voisin tietenki ottaa tältä päivältä :)

Nyt lueskelemaan tarkemmin mitä ootte täällä jutellu... :wave:

Talvicci ja Torsti rv.36+0 :heart:
 
tömpsis
Hienoa että pikkunen oliki ite hoksinu kääntyä! :flower:

Matkaa synnärille on melkein 90km :whistle:
Tuo matka tuntu kyllä ikuisuudelta ku piti esikoista oottaessa mennä ampparilla verenvuodon takia... Onneks mitään ei sitten kuitenkaan ollu mut säikähettiin kyllä...

jeeni
Tosi kiva juttu! Kyllä niitä yöunia osaa arvostaa sillon ku ne on vähissä... :whistle:

Sairaalakassia en ole vielä pakannu... Listan olen kyllä tehny... :D
Ne pehmoset imetysliivit yöks on vielä hankkimatta... Mietin vaan sitä kokoa et mikä kannattas ottaa... :confused:

En muista enää mitä piti kommentoija... :D

Ai niin nukkumisesta...
Sitä valvomista jostain viiestä puoli seittemään on aina välissä... Ja sitten pari kertaa pitää aina vessassa käyä. Jos tuo toinen reissu sattuu just jonneki viien aikaan olevan niin sitten en osaa nukkua...
Kylki/lonkka tai joku meinaa kans puutua välissä yöllä ja kylkee pitää vaihtaa tuon tuosta... :whistle:

Toissa yönä tais olla ekat kunnon supistukset... Selkään ja mahaan jomotteli ilkeesti...
 
Viimeksi muokattu:
Huh, reissu tehty, ja oli kyllä viimeinen noin pitkä automatka mulle :O Ihan hyvin jaksoin kyllä muuten seisoskella valatilaisuuden ajan, sitä edeltävän ja jälkeisen ajan yhteensä sellaiset 4h. Jalat oli kyllä tajuttoman turvonneet, ei oo tämän näköiset olleet ennen ja sormet on ku nakit...

Tömpsis, vauvalla on yleensä huidelleet sykkeet siinä 150 molemmin puolin, muistaakseni, neuvolakortti ei ole nyt hollilla. Tiedetään kumpi tulee ;)

Ruutinen, ihanat nuo kastetossut, tollaset haluaisin kans :) Osaako joku sanoa, saako tuollaisia ostaa jostain ihan kaupasta vaikka?

Sheivauksesta vielä, onnistuis tuo varmaan, jos ottais vaan rajat mutta oon tottunut ottaa kaikki pois enkä uskalla sokkona lähteä haavoittamaan itseäni :D

Ja valitellaan ihan rauhassa oloja vaan, täällä saa jutella mistä vaan ja kaikki varmasti ymmärtää ahdistuneet ja kypsyneet olotilat :) Mä olen ainakin jo aikasta valmis tähän odottamiseen ja vielä pahimmassa tapauksessa viis viikkoa jäljellä....

Zophie+murunen 36+3
 
O&O: Mulla ei piimät auta. Ja vissyä en juo. Mitään hiilihapollista ei muutenkaan voi juua kun alkaa sit illalla nostaa ilmaa takas ylös ja sit siin samal tulee kaikki muukin mitä sinne päivän aikana on pistelly menemään :O . On sitä joo tullu nähtyä kyllä sellasta lääkäriä ja mitä on kuullu kamuiltakin niin huh huh!

Matkoista, Zophie: Mä ajoin itekseni tänään 300km "lenkin" ja olin siitä niiiiiiiiiiiiiiiiin loppu, että makasin takas tultua reilu tunnin aivan reporankana vaikken varsinaisesti nukahtanutkaan. Ei vissiin toi ajaminenkaan enää ole hyvästä tän mahan kanssa. Oli melkosen tuskanen matka kun kans jalat turpos, pakko oli ottaa kytkin jalan kenkä pois jalasta ja painella paljain jaloin kun niin pahaa teki ja huippas välillä ja ties mitä. Tosi turvallista...

Matkoista vielä lisää: Nyt ne soitti sen vikan ajan koko arvioon ja se on just ens tiistaina, kun mies lähtee kolmen päivän työreissuun 5h ajomatkan päähän :O. Mitäs mä nyt teen? Olin aatellu, että lähtisin mukaan sairaalakassin ja turvakaukalon kanssa, koska mä en todellakaan lähe yksin synnärille! En edes pääse muuta kun lanssilla tai taksilla jos mies ei oo paikalla!
Mitä mun ny si pitäis tehä?!?!!? Peruu ultra ja lähteä mukaan vai ottaa riski ja jäädä kotiin odottelee miten käy? Että pitääki aina just tällästä sattua väärään aikaan. Kun ei oikein voi mies sitä peruakkaan siltä varalta, että JOS sattuu syntymään, kun ko. paltsu peruttu jo pariin kertaan kun joku ulkomaan tyyppi ei ookkaan päässy osallistumaan ja ties mitä. ÄH, auta pelasta yyyyh!

Santtuko se valitteli, että ei halua vielä vauvan syntyvän?! Täällä sama fiilis! Haluisin, että synnytys lähtis käyntiin vaikka HETINYTKAIKKIMULLE, mutta en halua tulla sen muksun kanssa kotiin....Se sairaala-aika vielä menee kun passataan ja ruoat tulee sänkyyn ja saa olla ihan rauhassa vauvan kanssa, mutta sieltä arkea pyörittämään kotiin vauvan kanssa...?!?!!? Ei houkuta yhtään...:ashamed: . Että hävetään täällä sitten yhessä...Mäkin tahtoisin vaan nukkua...ihan vaan vaikka talven yli ja katellaan sit ens keväänä asiaa uudemman kerran, okei?

Hassel ja Tepsukka joka sit kuitenki päätti heittää vielä volttia... 38+0
 
Perjantai terveiset puusavotasta. Komiasti tehtiin takkapuita tulevien talvien varalle kun vaan ruvettiin hommiin . Pienen lisäjännityksen hommaan toi lapset joista keskimmäinen harjoitteli kirveen käyttöä ja esikoinen halkoi tunkilla, nneksi ollaan kaikki ihan sormet ja silmät tallella.

Piti semmonen tässä mainita että mun mielestä on kiva lukee juuri noita omanapa tilityksiä. Niistä saa yleensä parhaan vertaistuen ja muutenkin kun huomaa että joku pohtii samaa asiaa niin ei se ressaa itseä enää yhtä paljon. Paljon oon myös saanut "vastauksia" itseä mietityttäviin asioihin kun joku on käynyt lääkärissä ja raportoi sitten tänne.

Ja laitanpa perään omat neuvolaterveiset: Terkka sano heti että vauva on laskautunut vielä entisestään ja SF mittakin on varmasti laskussa ja niinhän se oli tippunut 2 cm ja on tosiaan ihan ok kun vauva on täysin lantiossa. Jouduin myös vannomaan kautta kiven ja kannon että jos lapsivesi menee lähden heti sairaalaan. Vauva on kuulemma niin alhaalla ja kyseessä neljäs synnytys että ei saa jäädä odottelemaan suppareita vaan heti matkaan. Terkka oli kyllä niin vakavissaan että pakko "totella" ja passitakoon synnäriltä kotiin jos tulen liian aikaisin. Toivottavasti alkaa kuitenkin suppareilla.

Yöllä heräsin flunssaan (jollain muullakin oli siili kurkussa ja on inhottavaa) ja mahan kiristelyihin. Oli pakko nukkua loppuyö istualteen sohvalla (onnistuu multa mainiosti) kun ei voinut pitkällään olla. Aamulla oksensin taas vaihteeksi ja taas mahan kiristelyjä. Kävin kuitenkin päivällä lenkillä josko olis ollut jotain synnytykstä enteileviä suppareita, mutta ei päinvastoin olo helpottui lenkin jälkeen. Niin ja turvottaa voi tsiisus kun naamakin pöhöttää :kieh:

Nyt meil on koko muu porukka pihalla ja mä lämmitän lämpötyynyn ja muhin sen alla, ihanaa..
Maximilian ja tyttö 38+
 
Ensiksi suuri kiitos kaikille kommenteistanne :flower: otitte tosi kivasti taustailijan mukaan joukkoon vielä loppuvaiheessakin :hug:

marja76, Mä en nyt muista sun taustoja, joten vastasiko sun vauva kuitenkin viikkoja silloin viime tarkistuksessa? Ja nyt olis kasvu pysähtynyt kuukaudeksi? Ja vauva on ilmeisesti perätilassa, kun olet ambulassi/makuuohjeet saanut? Kyllä sun kirjoitus taas tuo omat kokemukset mieleen ja alkaa todella sapettamaan :kieh: ihan sun puolesta. Että just tympeyttä ja epätietoisuuttahan se odottava äiti loppuraskaudesta kaipaakin! ÄÄÄrrsyttävää :headwall: Me ollaan nyt ravattu polilla 2 x vko ultrassa ja käyrässä (SGA-vauva) ja nimenomaan on sanottu että sitten jos vauvan kasvun todetaan pysätyvän, niin välitön käynnistys!! Nyt pikkuinen oli kasvanut vain 31-45g/vko, mutta kun mittaus marginaalin pitää olla vähintään 10päivää, niin maanantaina katotaan tilanne uudelleen ja sitten tehdään vasta päätös. Mutta viimeksi myös sanoivat että jos lapsiveden määrä tippuu (oli edelliskerralla AFI 8) niin silloin mennään jo niin vähäiseen määrää, että on pakko miettiä käynnistystä...No nyt viimeisellä kerralla oli AFI 5,5-6,8, mutta "jos katsotaan sitä sitten viikonlopun jälkeen uudelleen"! Eli noissa ohjeissa ei ole päätä eikä häntää, ja luotto hoitoon on täysi NOLLA :( Toivottavasti teillä marja76, seuraava kohtaamanne lääkäri ottaa asian tosissaan ja osaa ystävällisen ja luottavaisuutta herättävän asiakaspalvelun jalon taidon :flower: . P.S toivotaan että teidän pieni vielä kääntyisi itsekseen, sillä meidänkin perätilavauva heitti kuperkeikan 35+4, vaikka aikaisemmin ei ollut mitään merkkiä siitä että kääntyisi itsekseen :)

Mayah, täällä lensi eilen myös sormukset nurkkaan.. tai no paremminkin kaulaketjuun :whistle:

Kaikille joille on povattu isoja vauvoja , niin lohdutukseksi voin sanoa että meillä syntyi esikoinen kännistyksellä 42+0, ja kokoa oli juhlalliset 4410g ja 52cm. Ja täytyy sanoa, että synnytys meni loistavasti!! Kesto 5h 10min, josta ponnistus oli noin 15min. Eikä yhtään tikkiä tai imukuppia tms!! Eli mulle ainakin tosi hyvät fiilikset ekasta synnytyksestä.

(.) Miksi mun kroppa ei tajua, että on raskaana??? Mulla ei ole edelleenkään tullut YHTÄÄN supistusta! Ei toki tullut esikoisestakaan kun vasta kalvojen ja tipan avustuksella :headwall: Kanavaa ei ole enää yhtään jäljellä ja on sormelle auki ponnistettaessa, ja vauvan päätä ei pyty enää kunnolla ultraamaan kun on häpyluun "sisällä"......mutta mitään muuta ei sitten tapahdukkaan :kieh:

Tuikku83, tsemppiä polilla ravaamiseen ja pidetään peukkuja OSAAVAN lääkärin puolesta :xmas:

Tömpsis, meitähän on täällä nyt useampiakin kellä on huoli vauvan pysähtyneestä kasvusta, harmi että myös sulla :( Ota vaan tiukka asenne, ja vaadi käyrät vähintään 2krt/vko, sekä ultraus jossa katsovat napanuoran virtaukset, istukan kalkkeutumisen ja lapsiveden määrän. Ja tietenkin se kasvu vähintään 10pvän päästä. Se veden määräkin on jännä, että mulla oli viimeeksi 4pvä aikana vähentynyt aika reippaasti.. JA vauvan liikkeet on kyllä sen myötä muuttuneet aika kivuliaiksi :| Joten itse pitää nähtävästi olla tosi vaativa ja tarkkana, jotta mieli pysyy rauhallisena ja tärkein :heart: asianmukaisessa hoidossa... Mulla muuten löydettiin alkuraskaudessa oma rytmihäiriö joka tutkittiin sitten sillä "vuorokausi"-seurannalla, tuloksena noin 650 vaaratonta rytmihäiriötä per vuorokausi :D

Nyt on pakko lähteä sohvan nurkkaan köllöttelemään ja tuuppimaan pikkuinen taas hereille liikelaskentaa varten... Voi pieni raukka on syntyessään varmaan aivan väsynyt kun ylihuolestunut äiti on pakkottanut olemaan masussa jatkuvasti hereillä :ashamed:

Tähtitaivas 37+1
 
Komppaan edellisiä, minustakin täällä just saakin tilittää! Ja toisten kokemuksista saa hyvää vertaistukea. Että ei kun antaa palaa vaan! :D

Tähtitaivas oli synnyttänyt ison lapsen onnistuneesti, lohdullista! :) Toivottavasti myös tämän vauvan synnytys menee hyvin ja saatte tarpeeksi seurantaa lapsiveden ym. suhteen. Tsemppiä kaikille saman asian kanssa painiville! :hug:

( . ) Käytiin saunassa ja kyllä huomaa, että pitää tulla aika usein suihkuhuoneeseen penkille istumaan, kamalan huono olo iskee. Onko muilla päänsärkyä? Mulla aivan kamalaa joka päivä, verenpaine kumminki hyvä. Varmaan hartiat ihan jumissa myös, pitää laittaa mies illalla hieromaan :)

Leppoisaa viikonloppua kaikille! :)

Mayah ja Pupu 36+1 :heart:
 
tähtitaivas: hui kauhee, en mä tollasia osaa vaatia... :( enkä varsinkaan kuten itse totesit, ei oikein luota niiden sanaan... ja nyt huolestuttaa taas. onneksi vettä oli normaalisti ja istukkakin kai ok, mutta olisin kyllä halunnut sen katsovan ne virtaukset viimeks... mitenköhän sitä kasvua sit seurattais jatkossa, jos neuvolassa vaan katotaan sf...eikä varmaan sen takia saa lähetettä ultraan? ei oo kiva saada tässä lopussa tälläsia murheita :( Tsemppiä loppumetreille ja vauvalle jaksamista jatkuvan tökkimisen kanssa ;) :heart:
 
Ison vauvan synnyttäminen: Itsellä ei taas onnistunut niin hyvin. Esikoinen oli 4kg ja synnytys venähti 25tuntiseks ja lopulta tuli imukupin avustamana pihalle tunnin ponnistamisen jälkeen. Mutta kuka tietää oliko se vaan mun kroppa joka teki tenän kahen vuorokauden suppailujen ja valvomisen jälkeen? Koska keskimmäinen oli kuitenki vaan sata gramma pienempi, mutta pää kolme senttiä isompi ( se on PALJON se, kattokaahan mittanauhalla millanen ympyrä tulee 35cm vs. 38cm!) ja tuli ihan "itestään" vaikka repeämiä tulikin. Onneksi kuitenki ekan jälkeen onki tarkkaan seurattu painoa, eivätkä kai ekan synnärin takia anna mennä ainakaan isommaks kuin esikko. Mutta kuitenkaan esim. lantion kokoa ei koskaan oo mitattu, että minkä kokonen sieltä mahtuu tulemaan...Merkillistä...

Suppareista, mulla tuntuu kans että mitä pidemmälle mennään niin supparit senku harvenee vaan :O ! Melko reilua etten sanois...

Ja teppana ei sitten suostunutkaan jumittumaan paikoilleen, vaan on taas heittäny volttia akselinsa ympäri tai sitten on todellinen akrobaatti kun potkii selkärankaan ja sitten taas suoraan napaan!

Nyt testaamaan minkälainen lepakoiden yö tästä taas tulee...

Kauniita ja levollisia unia kaikille!
 
Tähtitaivas viikot suunnilleen piti nyt paikkansa, mutta kahdella aikaisemmalla käynnillä rv oli 4-6 vkoa enemmän vatsanympärys ja pää n. vajaa 2 vkoa. Kumminkin vauvalle painoa pitäisi tulla se ainakin n.200g viikko ja mulla tosiaan tullut 4 viikossa 100-200g. Epikriisi tuli eilen ja siinä lääkäri oli laittanut, että kasvua ei kahteen edelliseen ultraan ei ole tullut ollenkaan. Vauva menee kumminkin lähellä +2 käyrää edelleen..Mä vaan mietin,että mullahan oli sitä niskaturvotusta 4,8mm alkuraskaudesta ja epäiltiin kaikkea mahdollista, mutta mitään ei ole löytynyt. Kukaan muista lapsista ei ole ollut perätilassa ja tää on ollut kaikissa ultrissa. Nytkin siis TÄYDELLINEN perätila. No torstaina sitten äitiyspolille ja toivon, että tää mun omalääkäri on sielä.
Tää lääkäri meinas, että perätilavauva tulee ulos tosta vaan, kun olen kanssa synnyttänyt kaksi isoa lasta (-94, 4520g ja -97, 4170g) Ero vaan on siinä, että en isoa ole ajatellut kyllä synnyttää perätilassa enkä kyllä ehkä pienempääkään, koska riskit on isot. Isojen synnytysten jälkeen toipuminen on ollut paljon rankempaa ja limakalvo ongelmia ollut pitkään.
Täällä mahatauti rupee helpottamaan ja kuumekkin lähtenyt laskemaan. Tsiisus mikä tauti.
Jonkun verran tuli supistuksia, mutta ei kauheesti. Eilen soittelin äitiyspolille ja kyselin Litalginin ottamisesta, kun niin hirveet palleakrampit oli. Sain luvan ottaa ja sanoivat, että herkästi tulla näytille ja seurata vauvaa ja omaa vointia. Illalla kyllä ajattelin, että kuolema korjaa sadon, mutta taisi olla vaan kuumeesta johtuvaa. Vauva ainakin oli yli vilkas kokopvän ja ei kyllä helpottanut mahavaivoihin, kun päätä nosteli kipeään palleeseen ja potki minkä kerkes tonne alakertaan...
 
Hassel: Mulla meni esikoisen (4,3kg)synnytys suht samoilla sävelillä kuin sullakin, tosin kesti "vain" 17 tuntia. Lopulta tunnin ponnistamisen jälkeen imukupilla ulos. Toinen (4,2kg) tuli viidessä tunnissa 10 min ponnistuksella ja pienellä nirhaumalla. Tuo kakkosen synnytys onneksi paikkasi ekan synnytyksen "traumoja", joten hyvillä mielin olen menossa tätä kolmatta synnyttämään, kun vaan pääsis!!!

Marjalle :hug: ja hyvä kun olet jo paranemaan päin. Ja pidä vaan pääsi synnytyksen suhteen, ei ketään pakottaa voi perätilavauvaa alateitse synnyttämään, varsinkaan isoa!

( . ) Onpa ihanan levännyt olo kun sai nukuttua kunnon 8 tunnin unet! Toki mä heräsin kerran vessaan, mutta uni tuli sen jälkeen nopeasti. Kädet vaan vaivaa aina vaan :( Oikea käsi on melkein käyttökelvoton. Kahvimukia ei jaksa kauan kannatella ja esim. leivän voitelu sattuu ihan julmetusti. Jotenkin siinä käsi joutuu just huonoon asentoon, auts! Eikä tää mun erittäin ergonominen sivuttaisasentoni tässä sohvalla koneen ääressäkään ole omiaan tilannetta parantamaan :p

Tänään vihdoin haetaan pinnis varastosta ja kasataan! Eihän tässä ole vielä edes kiire ;) Voisin myös kaivaa vaunujen kantokopan osat kaapista ja pestä kankaat. Ja sain vihdoin haettua kankaan reunasuojuksen tuunaamista varten, sen ompelua ohjelmassa siis myös.

M :heart: 37+1
 
Täällä herätetty jo ties kuinka aikasin ku ei uni vaan tullu enää vessareissun jälkeen...
Sängyssä vaan pyörin ja pyörin... Ja sitten on alkanu aamuyöstä supistelemaan kai... Pitäs vissiin tietää ku on yhen pyöräyttäny :D

marjalle paranemisia :hug:

Sheivaaminen ei ole onnistunu aikoihin... En tajua miten esikoista oottaessa sain paikat pidettyä siistinä... Olikohan se maha sillon sitten tosissaan niin paljon korkeemmalla että jotenki seki homma muka onnistu...


Joku se täällä tais tuolla vähän kauempana kirjotella että nyt tietää millasia ne liitoskivut on ku alapäähän tökitään... Mun mielestä ne kuulostaa enemmänki niiltä sukkapuikkosupistuksilta :whistle:

Talvicci ja Torsti rv.36+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Poks 39+0

Viime yö oli taas mitä oli :( Ravasin wc:ssa varmaan 100 krt, tuntuu välillä et rakko ei tyhjene kerralla kunnolla, kun koko ajan täytyy olla menossa pissille. Sitte jalkoja särki TAAS vaihteeks ja menkkakipuja oli, muttei mitään muuta mainitsemisen arvoista. Siis tosi huonosti nukuttu yö takana, täytyy varmaan yrittää nukkuu päivällä jos mahdollista.

Tämmöstä tällä erää, VÄSYTTÄÄ, josko kävelylle jaksais : /


Niin ja NÄRÄSTIKIN niin pirusti yöllä että, rennietä menee!!!
 
Viimeksi muokattu:
Lääkäreistä ja neuvolahenkilökunnasta: Mulla on ollut erittäin välinpitämättömän ja ammattitaidottoman tuntusta porukkaa tässä tokassa raskaudessa pahaan mieleen asti (kuten monella muullakin täällä).. Siksi nyt mielessä onkin ekan raskauden hyvä neukun täti! Elikkäs mun teki mieli vaan sanoa/kysyä, että kai joillakin vielä sellasia loistotyyppejäkin on hoitamassa raskausasioita? Mulla kun ekassa raskaudessa kaikki eteen tulleet jutut otettiin tosi vakavissaan ja asiantuntevasti, mutta kuiteskin lempeesti =) Oli mukava asioida tk.n kanssa.

on: Mitä ne supistukset on? Täällä ei vielä olla koettu ainuttakaan.. Koko ajan on kauhea väsymys ja paha olo, aargh. Mutta eihän tässä oo enää pahimmillaan kuin vajaa kuutisen viikkoa jäljellä. Jiihaa. Mun käsityönmaikkakaveri oli muutes saanut kirjailtua meidän esikoisen nimen hänen kastemekkoonsa ja se oli aivan ihku! Harmi, ettei hänellä ole kiireiden keskellä aikaa kirjailla kakkosen nimeä mekkoon.. ..pääsenpähän toteuttamaan taiteellista osaamistani, o-ou :whistle:

Voimia kaikille!
Kiippu & kaumujunior (35+5)
 
Saako valittaa? :D valitan silti, heh. Hitto, mikä olo! Meninkin just toissapäivänä sanomaan, että ei mulla varsinaisesti oo kiire päästä mahasta eroon kun ei ahdista enää kauheasti, on ollut aika hyvä olla. No joopa joo! Mietin jo onks vauva kääntynyt pää alaspäin kun lantio on nyt "täynnä" ja painaa alas, mutta ei kai se oo, kova pää(?) mokkula painaa kyllä ylös. Ihan järkyttävä yö oli, supisti, selkää särki, kusetti, juoksin vessassa kai 3 kertaa 6h aikana... Nukahdin kai puoli kolmen kieppeillä, närästyslääkettäkään ei löytynyt. Nyt väsyttää!! Onneks miehet lähti ulkoilemaan, makaan sohvalla ja taas närästää. Toivottavasti tää nyt ois yhä perätilassa, en jaksa enää kauaa!!! :D ( ja ois oikeesti kauheeta jos tää kääntyis, menis kaikki miehet vapaat yms uusiksi, jos nyt vaan mennään alkuperäisellä suunnitelmalla vauvam, jooko!)

marja76 ymmärrän kyllä, ettet halua synnyttää perätilaa. En synnytä minäkään (vaikka kuinka vauva on siro jne). Eikä ketään voi pakottaa siihen! Mulleki selittelivät mm. että ei oo enempää riskejä kuin normisynnytyksessä, huh! Millähän ne tollastakin väitettä perustelee... Onneks se "päättävä lääkäri" oli asiallinen, eikä varmaan ois edes suositellu pt synnytystä vaikka olisin itse ollut halukas.

tömpsis jos sua huolettaa vauvan vointi niin liikelaskentaa kannattaa tehdä, jos liikkeet vähenee niin sit meet vaan äippäpolille tarkastukseen, siellä ultraavar sitten vauvan. Mullakin oli vauvan sykkeet yks kerta 120 tienoilla pitkään, laski sit 110 välillä... Yleensä on ollu 130-140 kieppeillä. Mutta jouduin olla sillon ravinnotta, lääkäri sano et vauvakin on varmasti siksi vähän unelias. Sit vaan annettiin ohjeeksi tuo liikelaskenta tarvittaessa.

Voiii, miten voi olo olla näin kamala. Ihan järkyttävä närästys... Pitäs jaksaa lähtee kyläpäivillekin, huoh. Ja varmaan apteekkiin kun ei oo yhtään rennietä, mutta sinne on 10km enkä vaan jaksais. Täytyy laittaa kaverille viestiä et tois rennietä jos sillä sattus olee kun nähdään siellä päivillä! Ja vauva painaa tolle alas, tuntuu niin kurjalta. Miten se voikin painaa sekä ylös, että alas...?! Ei sen nyt niin iso pitäs olla :D Joo ja mies lähtee illaksi töihin, mitähän keksin tolle pojalle tekemistä kun en jaksa itse mitään... Varmaan leffailta :D (vaikka ulkonakin ois ihana keli!)

merkkari ja möhkis 39+1 (2 yötä!!!)
 
Viimeksi muokattu:
Päivääätä kaikille!

merkkari vain kaksi yötä!! Kyllä käy kateeksi toivottavasti suunnitelma säilyy!!!

Täällä eilen pari napakkaa supistusta ja siihen se sitten taas jäi! Vaaveli on todella alhaalla!! Alkaa tuntua jo pahalta ja vessassa käyminen suorastaan tuskaa!!! Liikkeet ovat kyllä selkeästi vähentyneet viime päivien aikana, olisiko siis toivoa jo pikku hiljaa päästä synnyttämään :D

Se olisi TAAS siivous päivä (näitä on jostain kumman syystä ollut joka päivä) ja josko saisi tänään myös ne viimeiset vauvan tavarat ja systeemit valmiiksi laitettua! Ja ei muuta kun hommiin :D

Hipsunen ja Vuokralainen 37+6 :heart:
 
Äärimmäisen flunssaista huomenta kanssasisaret!

Kiippu: mä valitan vaan neukkulääkäristä, mulla on ollu eläkkeellä oleva yleislääkäri koko ajan, eikä herätä mussa luottamusta, sekä äippäpolin lekureista. Mutta oma neuvolatäti on tosi kiva ja aika kauniisti suhtautuu mun asioihin ja kätilöt sairaalassa on olleet kans aika kivoja yleensä :) Kuuluukos lääkärien koulutukseen joku kurssi, että "miten menetän ystävällisen otteen ja hymyn asiakaspalvelutilanteessa"?

Kasvun pysähtymistä ehtisin yöllä miettimään moneen kertaan: eikä siis siitä voi mun kohdalla vielä puhua, kun ei se lekuri mitannu niitä mittoja loppuun asti! Se kysy reisiluun kohdalla yhtäkkiä, että "milläs viikolla nyt ootkaan?" (pää on paljon isompi ku viikot, ja muut mitat taas paljon pienempiä) ja sit katto papereista, et alle viikko sitten mitattiin viimeks, ja lopetti mittaukset siihen... eli eipä mulla oo oikeeta tietoa kasvusta... mut kyl toi huolestutti toi yhtäkkinen viikkojen ihmettely. Tsemppiä teille jotka joudutte tota miettimään vielä enemmän :hug: Pikkasen tiedän nyt miltä teistä tuntuu :hug:

Onpas meillä ollu surkee yö monella! :hug: Mä oon kärsiny flunssan takia, ihan hirvee olo! ja sit iski migreeni taas, oujee, mutta onneks ei alkanu päätä särkemään... ja en tiedä sainko sit jonkun ahdistukohtauksen väsyneenä vai mistä oli kysymys, mutta tuntu todella että pää hajoo yöllä! :( Ja yhtäkkiä oikean käden sormet puutu tosi pahasti, sitäkin sitten sain pelästyä... No, VilliPeruna sitten päätti joko kääntyä taas, tai muuten vaan potki aivan hulluna - sain muuta ajateltavaa ja ahdistus meni pois, kiitos Äidin pieni kulta :) :heart: - en nyt oo yhtään varma missä asennossa se on, mutta viimeks ku se käänty perätilaan niin oli just tollasta hullua mylläystä, auts!

Mies on lähteny aamulla sit kalaan, onhan se kiva joo, että hänellä on omia harrastuksia jep jep... mä alan olemaan vähän katkera siitä, että mun "viimeset ajat" ennen perheenlisäystä menee siivotessa, valmistellessa ja siivotessa... toinen sitten pääsee tuulettumaankin aina sillon tällön. no jos hän on tänään noin hyvässä kunnossa jo, niin vois ees auttaa tänään vaikka kotitöissä.... äh! kiukuttaa ku toisella on elämää kodin ulkopuolellakin! :(

Hemmetin flunssa, nenään sattuu! :snotty:

Voikaa hyvin - tämä on käsky!!! :D
tömpsis ja super-VilliPeruna 38+2
 
Eikö tää ketju oo just sitä varten, että tänne saa myös valittaa, kun siltä tuntuu? :D

Eilinen päivä oli yhtä "helvettiä" kipujen (supistusten) suhteen, mutta ei niin kivuliasta kuitenkaan, kuin varmaan pitäisi olla. Huoh. Yö meni ihan ok vessassa ravaten (olkaa siis onnellisia jos "ravaatte" siellä vain sen kolme kertaa, koska täällä ravataan tunnin välein ja enemmänkin!). Tänään taas tämmöistä "ei niin kipeetä", mutta jatkuvaa supistelua. Hetki sitten tyhjeni suoli ja se onkin toiminut ihmeen hyvin nyt parina päivänä. Närästyksen saan edelleen pois ihan vain maidolla, joten kokeilkaa muutkin! Hammastakin meinaa särkeä ja synnytyksen jälkeen onkin viisaudenhampaan leikkaus edessä.

Kiippu, kyllä sä ne supistukset vielä tuut kokemaan ;) Ei mullakaan niitä noilla viikoilla ollut (kai), joten odota ihan rauhassa vaan :)

innoM + Pulla 39+2
 
Pikaisesti vain omaa napaa

( . ): Valitusviestien pinoon jatkoa ;) . Mä sain kans unta vasta joskus yhen jälkeen yöllä ja ehin torkkua ehkä puolisen tuntia kun heräsin TAAS aspirointi-kohtaukseen! Hyvä, että tässä kohta uskaltaa mennä edes nukkumaan, kun ei tiedä millon sitä tukehtuu kokonaan! Yli puol tuntia yskin vessassa vatsahappoja ulos keuhkoista ja sit olikin kurkunpää ja keuhkot niin kipeenä ja hellänä, ettei nukkumisesta tullu mitään. Istuin melkein tunnin tasaamassa oloa kohtausken jälkeen ja mies vaan kuorsas vieressä...saan heittää siis henkeni ihan kaikessa rauhassa, ei edes ukko herää auttamaan!
Aamulla oli sit 37,9 lämpöä mut on nyt laskenu vähäsen. Katon nyt huomiseen ja mietin sitten että tarviiko lähtee taas päivystykseen, jos kuume nousee. Vieläkin on kurkku hieman arka ja ärsytystä keuhkoissa, kutisee/yskittää. Puol neljän aikaan pääsin vasta nukkumaan ja kasin jälkeen jo ollu hereillä.
NYt pitäis sit alkaa siivoamaan ja ties mitä kun tulee vieraita...huoh....
Ja entäs Teppana sitten? Kyllä se on täälläkin heittäny volttia. Kai se on pääalaspäin edelleen, mutta potkii millon kumpaankin kylkeen, napaan ja selkärankaan ja nivusiin ja palleaan...Kääntynyt vai todellinen akrobaatti? Kipeetä tekee joka tapauksessa....Laskeutuis nyt vaan kunnolla, kiltisti. jooooookos?

Hassel erittäin väsy ja Teppana the tasmanianpaholainen... 38+1
 
Voi merkkari, enää kaksi yötä! :) Oon vähän kateellinen. :ashamed:

Jaksamisia kaikille, joilla huonosti nukuttu yö takana tai muuten vaan tukala olo!

ON: Nyt on pakko kyllä itse kehaista tätä olotilaa, sillä nukuin oikein makoisasti 8,5 tuntia viime yönä ja olo on muutenkin kerrassaan mainio. Sinänsä hienoa, että olo on näin hyvä, mutta synnytysrintamalla se ei kyllä lupaile kovin hyviä.. :whistle: Tai siis se ei lupaile mitään. :D

Mut täytyy nyt sit yrittää edes tästä hyvästä olosta nauttia. Ajelin just nurmikon tältä vajaa hehtaarin tontilta, tosin päältä ajettavalla leikkurilla, joten sekään ei kovin rasittavaa puuhaa ollut ja seuraavaksi varmaan suunnattava ton kukka(rikkaruoho)penkin kimppuun, kun kerrankin energiaa tuntuu siihen hommaan riittävän.

Raisu 39+0 eli tänään vaihtui viikotkin.. Ja vaihtuu varmaan ensi viikolla ja vielä sitä seuraavallakin..
 

Yhteistyössä