Syyskuun Sydänkäpyset *elokuu*

Pirun tyhmä kysymys, mutta kun tuli mieleen. Eli normirintsikat alkaa olee liian pienet pikkuhiljaa ja imetysliivejä taas ei viitsis vielä ostella, kun ei tiedä millaisiksi turpoaa... Eli kannattaako tässä välissä hankkia vielä isommat tavalliset rintsikat, ts. kuinka kauan hinkit pysyy tässä jumbokoossa kun jossain vaiheessahan ne kai imetyksen lähdettyä käyntiin jne. niin tasaantuvat taas? Itse kun meinaan pitää imetysaikanakin ihan tavallisia rintsikoita imetysliivien ohella, joten onko ihan rahan hukkaa hakea kokoa isommat tavikset kaupasta...? (Changesta tosinsais kahdet yksien hinnalla ;) )...
Vinkki:

https://www.mamidea.com/webshop/carriwell-seamless-nursing-p-127.html venyy ja paukkuu! Ostin kohdassa 80B mentäessä ja nyt on 85c/d ja vieläkin venyis...

Toiset ihanat: Riemuli: ja nääkin antaa hyvin vielä periksi....
 
  • Tykkää
Reactions: Zophie
Onko muuten jo synnyttäneillä kokemusta, että onko tuo kohdussa riehuminen suoraan verrannollinen lapsen vilkkauteen? Esikoinen oli aikamoinen potkukone ja edelleen aika vilpertti, joten kyllä se meillä paikkansa piti :D
 
Mökinakka Se ennustaako masuliikkeet vauvan vilkkautta on varmaan yhtä verrannollinen kun nämä mistä ennustetaan vauvansukupuolta (onko poikamaha jne.). Toisilla vilkas vauva mahassa on vilkas synnyttyäänkin. Mulla esikoinen oli kauhee mahamyllääjä ja rauhallinen vauva tuli. Keskimmäinen ja kuopus taas rauhallisia mahassa ja tosi vilkkaita vauvoja. Mutta onhan se hauska fiilistellä ja miettiä vauvan persoonaa noiden liikkeiden kautta. Piti muuten jo aiemmin ihastella kun keritset itse viillaa ja väsäät niistä vauvalle kaikkea kivaa. Sulle on kyllä onnekas pikkunen kun saa äidin tekemiä "luomu" vaatteita.

Zophie[/B Kyllä varmaan kantsis ostaa jo yhdet imetysliivit. Ota semmonen venyvä malli jossa on kasvunvaraa ja ota liivinsuojat mukaan kaupoille että nekin mahtuu. Koska rinnat voi ruveta vuotamaan jo sairaalassa ja tarttee pitää liivinsuojia. Muutenkin imettäessä se kuppikoko vaihtelee päivän aikana riippuen siitä onko rinnat täynnä vai tyhjät (ei tietty kaikilla, mutta useimmilla kuitenkin). Niin ja se kuppikoko voi olla eri kun lopetat imetyksen tai ainakin rintojen suunta voi olla valitettavasti enemmän alaspain jolloin vanhat rintsikat ei sovi enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mädchen;24522228:
Onko muuten jo synnyttäneillä kokemusta, että onko tuo kohdussa riehuminen suoraan verrannollinen lapsen vilkkauteen? Esikoinen oli aikamoinen potkukone ja edelleen aika vilpertti, joten kyllä se meillä paikkansa piti :D
Mulla esikoinen oli todella vilkas mahassa, tällä puolen on haaveilija ja rauhallinen kuin mikä. Masussa eletty rytmi oli muutaman kk päällä eli aktiiviajat oli hereillä/nälkäinen tälläkin puolen. Toka oli vilkas kuin mikä ja sitä on tälläkin puolen. Tää kolmas oli kova liikkumaan, mutta kuitenkin rauhallinen ja tällä puolen aktiiviajat masussa ovat siirtyneet selvästi vuorokauteenkin, saas nähdä kuinka pitkäksi aikaa. Kova on ottamaan kontaktia jo nyt, rakastaa pepun silittelyä ja jalkojen näpräilyä kuten mahassakin ;) ja radio rock on se mikä kelpaa, ääntä muutenkin kaipaa ympärilleen (taisi tottua meitin 6-henkisen perheen älämölöön kunnolla :D ) rauhoittuakseen päivisin ;)
 
Casannalle onnittelut pojasta!!

Ja isot tsempit kaikille, jotka täältä piakkoin poistuvat jakautumaan :)

Täällä sama meno jatkuu, kuin aikaisemminkin. Ei supistuksia tai särkyjä - vain huonosti nukuttuja öitä!! Torstaina äitipolille koon arvioon ja toivottavasti saisin käynnistysajan, jos pelot lapsen isosta koosta pitävät paikkansa. Muuten tämä ei varmaan synny ikinä : /

Palataas asiaan, kun olen asiasta viisaampi,
Marsa ja 37+0 POKS!!
 
tömpsis :wave: täällä ollaan kaikissa ruumiin ja sielun voimissa vielä =) Kauhean laiska oon ollu nyt vaan kirjottelemaan, vaikka aina päivittäin useempaan kertaan käyn täällä lueskelemassa. Mutta kiva että joku kaipaa ;) Casannalle myös täältä, paljon onnea :flower:

Synnytystapa arvio oli meillä 15.8, viikkoja oli sillon 36+5. Pikku iivari oli sillon 3 kilonen. Ja lantiota kun mallailivat, niin hyvin pitäisi kuuluma mahtua syntymään. Että nyt sitten vaan odotellaan! Enää alle 10 päivää laskettuun aikaan, mutta jotenkin tuntuu, että yli menee. Ei vielä mitään synnytykseen viittaavaa, no muutaman kerran päivässä supistaa, se siitä. Aika turhauttavaa tämä loppuaika, mutta pitää vaan tsempata itseään, että kyllä se tästä! Olo on jo niin kömpelö, että makuulta noustessa pitää ähistä ja puhista kun maha ottaa vastaan.

Synnärille käytiin myös tutustumassa tuossa parisen viikkoa sitten, mukava käynti oli. Toivottavasti vaan sitten vaikka vauvakerhon tms. kautta oppisin tuntemaan lapsiperheitä täältä paikkakunnalta missä asutaan, en tunne nimittäin vielä yhtäkään. Toki muualla asuu tuttuja lapsiperheitä, mutta olis se mukava, että lähelläkin ois vertaistukea. Äippiä joitten kanssa käydä yhdessä vaunuilemassa =)

Ei kai siinä muuta, kun tositoimia odotellessa. Tsemppiä kaikille, joilla ne alkaa olla käsillä!

Laura ja iivar 38+6
 
Miuski, kiitos, Emma Janet näytti olevan sopivasti tarjouksessakin, joten josko sitä kokeilisi niitä ainakin kotioloihin :) Sulla vissiin ne on ja on hyvät?

ansuliinulle paljon onnea tytöstä :)

Lääkärissä käyty, ja minivauva olisi tulossa.... Painoarvio nyt 2570g :O Hiukan huolestutti itseä ja lääkäri halusi kontrolliajan 2 vkon päähän. Sanoi, ettei hämminkiä, että kasvu on kuitenkin ollut tasaista, mutta halutaan varmistaa että kaikki on ok. Jos tuo arvio pitää vaan paikkaansa, niin ei tuo laskettuna aikanakaan varmaan yli 3kg painaisi...
Kohdunkaulaa jäljellä 1,5-2cm, auki sormelle ja pehmeät. Kysyin, kauanko tässä nyt sitten voi mennä, sanoi että puolesta vuorokaudesta viikkoihin, aika laaja skaala ;) Osaako joku teistä sanoa, kauanko on vastaavassa tilanteessa mennyt?
Lapsi voi kuitenkin hyvin, oli vilkas, lapsivettä normaali määrä, istukka pelasi. Hiukan jäi hassu olo, mutta kai se tästä...

Zophie+murunen 37+0
 
Onnea kauheasti kaikille vauvautuneille :heart:
Jännää miten jotkut pääsee jo nauttimaan vauvantuoksusesta arjesta ^.^

Joku kyseli tosta tissien kasvamisesta, mulla on kasvanu C:stä F:ään :eek: Oli pieni järkytys käydä ostamassa uusia rintsikoita :D

Täällä oon kyllä ahkerasti lueskellu, mut jotenki ei vaan saa kirjotettua mitään. Eikä selkä kestä istua koneella niin kauan, kun tarvis kirjottaa :D

Meillä muutenkin yhtä murhetta ollut nyt viime viikot tän pienen kanssa, lakannut oikeastaan kokonaan liikkumasta, neuvolassa sykkeet oli tosi matalat, eikä th saanut tökkimälläkään kaveria oikein liikkeelle.
Nyt sunnuntaina sitten oli pakko soittaa jo päivystykseen, kun tuntui kolmatta päivää siltä, että pyörtyy pian, näkökenttään tuli häiriöitä ja päänsärky ei hellittänyt millään. Äitin kanssa sitten mentiin käymään, ja oli pieni ylläri, kun yläpaine oli kohonnut neljälläkympillä viikossa :O
Ja pissassa protskut kahdella plussalla.
Tänään sitten neuvolakontrolli ja torstaina neuvolalääkäri viellä, jos tarvitsee.


Santtu81 ja Gepanderi, samat fiilikset täälläkin :D Luin tota elokuisten pinoa pienellä kateudella, ku tiesi että ite joutuu kuitenki vielä oottelee. Nyt kun täälläkin porukka jakaantuu, niin usko nousee siihen, et kyllä mekin vielä! :D

Mutta palaan vielä illemmalla kommentoimaan lisää, nyt suunta kohti Jakomäen neuvolaa! :wave:

Jemmiksi ja toivottavasti raskausmyrkytön Omppu
 
Santtu, no ei me ihan kauheen kaukana toisistamme sitte kyllä asuta :D Ties vaikka tietämättämme oltais törmätty jossain!

Oon kattonut sitä ketjua kyllä! Oon monta kertaa miettinyt, että olis ihana osallistua, jos liikkuminen olis yhtään helpompaa. Viimeistään sitten kun tuo meidän masunasu syntyy! ^.^
Onks sulla neuvolana Jakis vai Tapuli/Puistola? (En ikin tiedä et kumpi on oikeemmin sanottu, puoliso sanoo aina et Tapuli mut kaikki muut Puistola :D)
 
Santtu, no ei me ihan kauheen kaukana toisistamme sitte kyllä asuta :D Ties vaikka tietämättämme oltais törmätty jossain!

Oon kattonut sitä ketjua kyllä! Oon monta kertaa miettinyt, että olis ihana osallistua, jos liikkuminen olis yhtään helpompaa. Viimeistään sitten kun tuo meidän masunasu syntyy! ^.^
Onks sulla neuvolana Jakis vai Tapuli/Puistola? (En ikin tiedä et kumpi on oikeemmin sanottu, puoliso sanoo aina et Tapuli mut kaikki muut Puistola :D)
Rohkeasti mukaan vaan!! Voithan sä ensin jutustella ketjussa ja sitten tulla mukaan kun kunto sallii. Ei kaikki vielä ole paikalle päässyt.

Me asutaan Tapanilan puolella niin neuvola on Malmilla :O Sinne siis joutuu aina rahtautumaan :(

Puistolan terveysasema se kyllä on ;) vaikka siis Tapulin puolella onkin. Puistolaahan se Tapulikin oikeasti on.
 
Hassel Eiköhän me molemmat täällä roikuta yli tuon lasketun ajankin. Ainakin itsestä tuntuu, ettei mitään ole hetkeen tapahtumassa. Täällä mies kans reissailee työjuttujen perässä ja on taas huomenna lähdössä yönyli työmatkalle, huoh : / No eipä Wövvi näytä kyllä syntymisen merkkejäkään vielä...

Onnea Ansuliinille :heart:

Kauhulla katselen noita teidän rintojen paisumis lukuja. Itselläni kun on lähtökoko I (Changen mitoituksen mukaan) niin saan varmaan käydä jossain purjekaupassa ostamassa imetysliivejä :LOL:

Freundin + Wövvi (38+4)
 
jeeni
Rinnat Itse ostin parit imetysliivit valmiiksi, mutta sitten kun maito nousi niin saikin heti tilata parit lisää. Normikokoni on E, tilasin ensimmäiset imetysliivit F:nä ja ne meni pari päivää sairaalassa, nytkin jos ihan pakottava tilanne tulee ja muut likasia. Nyt parhaimmat liivit ovat kokoa 70H/J :D Sitten on parit G:t. Vähän mallista riippuu. Mutta tuollaset juuri, mitkä vähän joustaa siinä kuppikoossa ovat osottautuneet parhaiksi.
 
Onnea ansuliinille pienestä prinsessasta!! :heart:

Ja Miau:lla taitaa myös jo olla pikkuinen maailmassa? :heart:

Jemmiksi Voi ei, kuulostaa ikävästi raskausmyrkytyksestä, toivottavasti saat neuvolasta nyt lisätietoa, että miten edetään! :hug: Tsemppiä!!

Zophie En usko, että sulla on syytä huoleen, jos ei lääkärikään vaikuttanut huolestuneelta! :hug: Kaikki on kuitenkin muuten kunnossa! Yritä ajatella positiivisesti, että tuohan on varsin mukavan kokoinen synnytettävä ainakin! :) Uskoisin, että lääkäri olisi passittanut heti lisätutkimuksiin, jos tarvetta olisi! :hug:

Mä nukuin viime yönä mahtavasti! Jouduin käymään vessasakin vaan kahdesti ja nukuin pitkästä aikaa sikeästi ja unta tulikin vedettyä palloon semmoiset makoisat kymmenen tuntia :whistle: Olen päättänyt, että nukun hyvällä omalla tunnolla nyt niin paljon kun ikinä pystyn, joten kun mies lähtee aamulla töihin niin minä otan meidän ison koirulin mun viekkuun ja me vaan tyytyväisinä käännetään kylkeä :D

Tänään meinaan pakata sairaalakassin ainakin vauvanvaatteiden osalta :) Selkää jomottaa ja vatsassa tuntuu kaikenmaailman tuntemuksia, mutta supistuksista ei ole kyllä tietoakaan...|O Tilaa on tullut ihan hurjasti enemmän rintojen alle ja masu on pudonnut ihan silmissä! Tulis jo torstai ja synnytystapa arviointi, niin tietäisi vähän missä mennään!

Vaniljainen ja "Peppi" 36+2 :heart:
 
jeeni, kiitos. Taidan nuo Emma Janet tilata kokeeksi, jotka Miuski linkitti.

Onko jollain kokemusta tästä: Riemuli: Kantov, eli Patapum kantorepusta? Verraten esim. Ergoon/Manducaan? Hintaeroa kun ainakin on....
Pienen tutkinnan jälkeen eipä tuo käynytkään ihan vauvoille edes... : /
 
Viimeksi muokattu:
Paljon Onnea ansuliinu =)

Kyllä tämä toiveita herättää omallekkin kohalle, kun vauvoja alkaa syntyä! Täällä takana 10km pyöräilyä tälle päivää! Nyt pikku tauko ennen kuin pitää taas lähteä!! Aikamoista paineen tunnetta on ollut kun on fillarilla syyhkinyt menemään koko päivän!! Nyt hetki lepoa ennen nuorimman vanhempainiltaa =)
 
Nopea neuvolapäivitys tähän väliin!
Paineet oli "kohtuu ok", mutta ylävatsan kiristävä tunne, päänsärky ja huimaus ja proteiinien KOLME plussaa sai sitten neuvolatädin kirjottamaan lähetteen Kättärille. Joten tässä sitten odottelen äitiä, että lähtee mun kanssa käymään siellä näytillä :)
Miehen ennemmin haluaisin mukaan, mut intti on intti ja intistä ei ton takia pääse pois -.-'

Santtu, ihan varmasti vielä tuunkin mukaan noihin! Itellä ei oo kauheesti tuttavia täällä, lisääntyneistä tuttavista puhumattakaan :D

Ja Vaniljainen, ihanaa että joku nukkuu hyvin! Ja vielä sanoo, että "nukun hyvällä omalla tunnolla niin paljon kun pystyn!"
Ite myös nukun aina toisinaan makeasti kymmenenkin tuntia, välillä jopa vaan yhden pysähdyksen taktiikalla!

Sitten onkin öitä millon valvotaan enemmän.. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä