Syyskuun Sydäntenmurskaajat *HuHtIkUuSsA*

Alkuperäinen kirjoittaja Helinä83:
Nöttiäinen kyseli aiemmin, että miksi päädyttiin syksyllä keskeyttämään raskaus. Sikiöllä todettiin ekassa ultrassa suuri omfaloseele (napatyrä ), jossa siis vartalon ulkopuolella on pussissa meidän tapauksessa vatsalaukku, suolet, maksa ja kai siellä jotain muutakin oli, lisäksi aivoissa näkyi tyrä. Myöhemmin vielä selvisi, että keuhkotkaan eivät olleet kunnossa. Kromosomit olivat normaalit, joten kyse oli siis keskilinjan epätäydellisestä sulkeutumisesta ja suoraan sanottunat huonosta tuurista.
Voi että! :hug: Myös meillä oli vähän vastaavaa, mm. massiivinen gastroskiisi. Vatsan ulkopuolella pussukassa oli enemmän tavaraa kuin vauvan masuun olis mahtunu mm. suolisto, maksa, olikohan perna jne.. En enää edes muista. Ja sit oli kaikkea muitakin juttuja. Meilläkin kyse oli erittäin huonosta tuurista, ts. raskauden aikana sattuneesta onnettomuudesta. Uusiminen samalla henkilöllä erittäin epätodennäköistä.

Mutta silti sitä pelkää kaikkea!! Toivottavasti niin teidän kuin meidän kuin kaikkien muidenkin pienet on nyt tarkoitettu syliin saakka saataviksi. =)
 
Hienoa inka85 että kaikki hyvin! :heart: =)

Onpas monelle tulossa poika!! :heart: :D Saas nähä mitenkä täällä sitten.. Tosin me varmaan ollaan jännityksessä loppuun saakka, jos ei nyt "vahingossa" itte selvästi 4D:ssä sukupuolta nähä. :D
 
huomenia!

onko porukka ostellut jo vaunuja?
Me päädyttiin ostamaan Bora Kombi yhdistelmät Lastentarvikkeesta.
Ne on semmoset musta/valkoiset joissa kukkia.... Tuolla ne nököttää pakkaus
pussissa varastossa ja kauhee hinku ois päästä ne laittaan kasaan :D

Tänään saan neuvolasta raskaustodistuksen, jotta pääsee Kelalta hakemaan pakkausta/avustusta. Me otetaan se nyt rahana. Ootan kyl innolla et ne rahat tulee
ja pääsee shoppailee!

esmeralda- + Jamppa 21+2
 
huomenta kaikille.
jännityksellä odotan kun kohta pitäis lähtee rakenneultraan... jännitykselläei ole rajaa viime yönä tuli nukuttua vajaa 4 tuntia kun ei oikein tuo uni tullut silmään... lupaan tulla kertomaan kuulumiset heti kunhan olen kotiutunut tuolta...
 
Aamupäivää :)
Olettepa kirjoitelleet ahkerasti.. Mä pidin sunnuntaina vapaapäivän tietokoneesta, kun täällä töissä istun tämän ääressä kaiken päivää, no melkein ainaki.. Ja työpäivät on taas venyny tällä viikolla, joista sitten seuraa se, että alavatsaa jomottelee iltaisin. Seuraavaan neuvolaan vielä kaks viikkoa, mutta täytyy varmaan hakea sairaslomaa aikaisemmin.. Jomotus kyllä menee ohi, kun malttaa makailla rauhassa.. Vauvan liikkeet on onneksi alkanu tuntua paremmin, että edes niistä tietää asukin voivan hyvin. Semmosta myllerrystä liikkeet lähinnä on, potkuja en vielä tunne.. Se omasta navasta!
Tikrutar82, jännitän kovasti rakenneultraa sun puolesta ja muidenkin.. :) Oma vasta 19.5. Poikia näyttää olevan paljon tulossa. Täytyypä sitten loppukuusta pukata tyttäriä tähän maailmaan :LOL: En ole vielä päättänyt haluanko tietää vauvan sukupuolen etukäteen. Toisaalta haluaisin, mutta toisaalta olisi kiva jännittää loppuun asti.. Onpa tuohon ultraan nyt vielä aikaa miettiä.
Esmeralda, vaunuhankinta täällä vielä edessä. En oikein osaa päättää millaiset haluaisin :) Meillä on kaksi poikaa ennestään, mutta vaunut olen myynyt nuoremman pojan ollessa parivuotias. Pehmeällä kantokassilla varustettuja yhdistelmiä olen katsellut, kun niillä kuitenkin pitkä käyttöikä eikä tarvitsisi eri osia säilytellä, Mutta toisaalta esim. Brion Happy-yhdistelmä erillisellä kopalla ja ratasosalla houkuttaa silmää myös. Kokemuksia saa kertoilla!! Pojilla oli Emmaljungan Coronadot erillisellä kopalla ja ratasosalla, ihan toimivathan nekin oli ja nyt kyllä vähän kaduttaa niiden myynti... Muitakaan hankintoja en ole vielä tehnyt. Joko muut ovat ostelleet kovasti vaatteita ym. tarvikkeita?
Täytyypä vähän töitäkin tehdä.. Aurinkoisia masunkasvatusviikkoja kaikille ja kertokaahan niitä ultrakuulumisia!!

-Micade 16+5
 
Huomenia!

Onneksi inka85 sulla kaikki hyvin... :heart: Mitäs ne sit sano? Liitoskipuja vai tuliko mitään selkeää syytä sitten???

esmeralda- Vaunuista kyselit... Mä oon Emmaljungaan ny tykästyny mitä oon katellu... Ne Edge Duo -yhdistelmät... Sellanen metsänvihree olis aika kähee väri :heart: :heart: :) Mut kattoo ny viel sit ku lähetään ihan kaupoille kiertään.

Tiiä sit mikä olis Tampereen suunnalla paras.. Tai varmaan tulee kierrettyy kaikki, Lielahdessa ainakin se Lastentarvike... Ja tuossa Prisman vieressä joku VauvaPop tms... mitä lie. Täytyy joku vklp mennä miehen kans ajelee ne kaikki läpi :LOL:

Tänään poksuukin sitten 27 *poks* .... Ja näin olen taas vuoden vanhempi :D :headwall:

Roona&Tahvo 20+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
onko porukka ostellut jo vaunuja?
Meillä on yhdistelmät esikoisen jäljiltä, ABC Design. Tumman harmaat, joissa sinistä ja limenvihreää tehosteena. Ihastuin sillon aikoinaan väritykseen ja olivat vielä alessakin sillon ku käytiin ostaa ne joulualen aikaan että saatiin vielä erittäin edullisesti. =) Hyvin on asiansa ajanu. Nyt ne on jemmassa lämpimässä varastossa.
 
heipsan taasen.
kiva lukea hyviä kuulumisia täältä, pariin pv en ole käynytkään kun on ollu niin karsea olo..
migreeni vaivannut useita pv putkeen flunssan jälkeen ja siitä mul alkaa aina sitten kaikki nousemaan ylöski ku ei panadolil kipu lähde.
no, se on jo melkein ohitse.
huomen olis vapaapv ja pääsis tuhlailee jos tahtois..mitähän? :)

vaunuista... mä ostin jo vaunut, yhdistelmät..nyt en niitten merkkiä muista mutta vallan ihanat beige-mustat lastentarvikkeesta, sain niin hyvän alenki ja vaunut miellytti ku mahtuvat meiän hissiinkin..(7krs ja vanha talo ni hissi on pieni eikä vaunukellaria tms.) :)

hei jee, enää kotva ni pääsee neuvolaan..välil epäuskonen kun tuntuu ettei masukaan kasva ..ni koko ajan miettii onko siel viel joku kasvamassa oikeasti? olis paree olla ku töissäkin jo tietävät. Neuvola siis tasan 2vk päästä ja rakenneultra 1vk siitä.


dada ja rakkahin 17+3
 
heips

Rakenneuä:stä kotiuduttu :) Tyttö olis tänne tulossa (ei tosin ihan 100% varma). Kaikki oli suht hyvin eli aivot + raajat + selkärankasysteemit + suolisto yms. oli ihan kunnossa. Näkyvyys oli valitettavasti huonohko, joten sydäntä pitää katsella parin viikon päästä tarkemmin. 4-lokeroinen rakenne kuitenkin näkyi, joten mitään hyper-vakavaa ei pitäis olla. Lähinnä jotain suonia lääkäri haluaa katsoa, kun niitä ei kunnolla nähnyt. 1 kysta löytyi, mutta se kuulemma kuihtuu itellään pois, eikä siitä tarvi välittää mitään.. Siis ihan hyvin kait meni :) Ai niin ja vauva oli symmetrinen ja siro, painoa 290g :heart:
 
J84
Heipsan kaikille :)

Äsken kotiuduttiin TAYSsin keikalta. Ultrassa kaikki oli niinkuin piti, aivot, raajat, vatsa, munuaiset, kasvot ja sydän, että sen osalta voisi jo sulkea 18 trisomian pois, mutta kuitenkin päädyimme vielä lapsivesipunktioon, koska sydän oli niin pieni ja sitä ei saanut kunnolla tutkiskeltua niin lääkärikin oli sitä mieltä, että kannattaa ottaa varman päälle ja odottaa tuloksia se 3 viikkoa. Punktio ei sattunut, mutta pieni paineen tunne siitä tuli. Tänään saa sit oikein luvan kanssa löhvätä eikä saa nostaa mitään ym. Pääperä mittaa kullalta löytyi 12,9cm ja istukka sijaitsi ylhäällä etuseinämässä, joten ei ole ihmekkään, että potkut eivät tunnu kunnolla.

Aurinkoisin terveisin J84 17+5
 
Ihanaa Jellona84, toihan kuulosti jo paljon positiivisemmalta!! Toivottavasti sieltä lapsivedestä nyt ei mitään hälyttävää... Mutta siis jos kaikin puolin ihan ehjä kaveri siellä masussa köllii, niin ainahan se on jo positiivista kuultavaa!! :heart: :flower:

Kiits kakkukahveista :p

RAIVOKOHTAUS:
Mulla täällä meneillään kauhee vaaterumba... Kiskonu koko vaatehuoneen ylösalasin ja raivonnu yksinään... Kun ei oo, niin ei oo... HOUSUJA siis!! Menee hermo kun ei oo mtn kivaa.. Parit sellaset puuvillaset lököttelyhousut, maastohousut ja tuulihousut... Mut mikään niistä nyt ei oikein oo kiva laittaa kaupungille ja ravintolaan kun mennään miehen kanssa syömään... Yhdetkään mun farkut tai mustat housut ei enää mahdu! En varmana pistä tuulihousuja!!!! :$ :headwall: :kieh: :'(
Kai täs on pakko mennä viel kattoon hameet läpi... ei vaan oo kovin kesäinen fiilis, vaikka aurinko paistaakin... Tekis mieli soittaa miehelle että v**ut me mihkään ravintolaan mennään.... mutta.... Ehkä mä nyt jotain keksin....


**rkeleen hormonit.... ja perseki kasvanu.....

 
Ihanaa Jellona84 että kaikki näytti hyvälle!! Toivotaan että se veriseula ois vaan ollu turhahäly (eli seula ei ois sun kohalla nyt toiminu oikeen) ja punktion tulokset olisivat normaalit. =)

Roona82: Sama vika tahtoo olla, ku ei oo enää mitään kunnon housuja mitä laittas kaupungille mennessä päälle.. :kieh: Kaikki mammamallitkin mun makuun aika kamalia et en mene niitä ostaan..... Tulis kesä ni vois edes pitää hameita ku voi olla että muut ei päälle mahu.
 

RAIVOKOHTAUS:
Mulla täällä meneillään kauhee vaaterumba... Kiskonu koko vaatehuoneen ylösalasin ja raivonnu yksinään... Kun ei oo, niin ei oo... HOUSUJA siis!! Menee hermo kun ei oo mtn kivaa.. Parit sellaset puuvillaset lököttelyhousut, maastohousut ja tuulihousut... Mut mikään niistä nyt ei oikein oo kiva laittaa kaupungille ja ravintolaan kun mennään miehen kanssa syömään... Yhdetkään mun farkut tai mustat housut ei enää mahdu! En varmana pistä tuulihousuja!!!! :$ :headwall: :kieh: :'(
Kai täs on pakko mennä viel kattoon hameet läpi... ei vaan oo kovin kesäinen fiilis, vaikka aurinko paistaakin... Tekis mieli soittaa miehelle että v**ut me mihkään ravintolaan mennään.... mutta.... Ehkä mä nyt jotain keksin....


**rkeleen hormonit.... ja perseki kasvanu.....

[/quote]
Pakko muokata,ku tää läväytti ton Roonan tekstin noin,eli yllä oleva lainattu Roonan kirjoitelmista...


Mä olen paininut ihan saman asian kanssa,kun piti lähteä ravintolaan ja leffaan ja meinsin koko homman perua,koska kaapista ei löytynyt mitään päälle pantavaa.Kun ei mahtunut niin ei mahtunut,yhistä housuistakin nappi vaan lenteli ku koitin saada kiinni.Argh!
Niin ja onneks olkoon!

Tänään sitten alkoi sairasloma.Nyt on energia varastot totaalisen loppu.Hemppa onneks alkanu nousee satanen paukku rikki(siis ylös päin),eli eiköhän se olokin ala tästä pikku hiljaa korjaantumaan.Viikoksi pisti lepäämään.Töissä ei oikein riemastuttu...Pääsiäisenä alkoi ekan kerran supistella,lievästi onneksi vain ja ei ollut mitään aiheuttanut,kun lääkäri tilanteen tarkasti.Nekin voi kuulema johtua tosta hempasta ja tästä väsymyksestä..Tai sitten kuulema kolmannessa raskaudessa helpommin huomio supparitkin.Oon vaan paniikissa heti,ku viime raskaudessa jouduin melkein 2kk olemaan vuodelevossa,varhaiset supparit oli hoitanut hommasa liian tehokkaasti,liian aikasin.

Lääkäri kurkki ultrallakin,oli niin ihana nähä pikkuinen vilpertti.Ja sellainenhan se sielä masussa taas oli,ei hetkeäkään paikallaan :) Painoarvoiksi tuli 230g :)
Tänään varaamaan 4d ultraan aikaa,ajanvaraus vain iltaisin(omituista).

Aurinkoisia odotuspäiviä!!

Virttis ja Vilpertti rv 18+3

 
ultra kuulumisia täältä. yläpaineet koholla,mutta meni huonosti nukutun yön ja jännityksen piikkiin. painoa tullu edellisestä neuvolakäynnistä 900g ja edellin neuvola oli 19.3. eipä sitte selvinny kumpi tuolla masussa porskuttaa, toivottavasti selviää n. 6 viikon päästä seuraavassa ultrassa. täällä näköjään käydään 3 kertaa raskauden aikana ultrassa, tuli yllätyksenä. no odotellessa sit seuraavaa neuvola käyntii joka on 4.5 ni siel saa sit ajan uuteen ultraan ja siel toivottavasti siin sit selvii kumpi tuol masus on...
 
Kiva kuulla parempia uutisia Jellona84! =)
Roona82 :flower: =)

Nämä liitoskivut alkavat jo vähitellen ahdistamaan. Töissä joutuu kävelemään melko paljon ja se kyllä tuntuu. :x Kätilö ehdotti akupunktiota. En kyllä tiedä haluanko neuloja tökittävän alapäähän. :snotty: Eipä tässä kyllä ole enää kuin pari kuukautta töitä ja sitten helpottaa kummasti.

Ensi viikon lomaa odotellessa,
Muffa 20+0 =)
 
nöttiäinen sulla on tosi söpö masu ja ihan tyttömasun oloinen....... :heart:

Meillä ei ole vaunuja eikä kaukaloa eikkä pinnasänkyä.... ei mitään...kaikki on myyty pois pari vuotta sitten... nyt sitte hirmu mietintä päällä et mistä ostais ja mitä. Ollaan mietitty Britax Vigour 3+ tai 4+ ratasosaa sopivalla vaunukopalla ja yhteensoopivalla kaukalolla. Raskisi vaan ostaa..... Mitkä muut vaunut olis sellaiset että mahtuu pieneen tilaan ts. aika littanaksi?

Naksos
 
Hienoa Jellona84 että oli parempia uutisia ja Roona82 onnea :flower:

Mulla kaikki ok muuten,mutta ei oikein nuo liikkeet tunnut.En tiiä johtuuko siitä,että päivät on niin kiireisiä,että ei ajattele asiaa vai onko joku vialla.Aikaisemmin on tuntunut muutaman kerran,mutta nyt ei tunnu mitään :/
Ultra on 6.5 että kai se sitten selviää.Sydänäänet kyllä kuului neuvolassa 14pvä.

Parvon vasta-aine tulokset tulee ensi viikolla,kun tuo keskimmäinen sairastui pari vikkoa sitten siihen.Nyt tullut se ihmeellinen punainen ihottuma takaisin,voi kuulemma viikkojenkin jälkeen palata esim.auringosta tai rasituksesta,ihme tauti |O

Huomenna esikon kanssa lähdetään kyseleen kävely lupaa,kun operoitiin kk sitten sen jalka.Ajattelin shoppailemassa käydä,mutta ei uskalla vauvan vaatteita oikein ostaa kun ei vielä tiedä kumpi tulee.Ei kiinnosta neutraaleja vaatteita hommata,jos se tyttö sattuisi kahden pojan jälkeen tulemaan,paitsi että ei taida kuin poikia tehdä enää tuo mies :LOL:

En muuten muista (taas) että onko ollut kyselyä painosta,että paljonko aina raskauden aikana nousee ja paljon on noussut tähän mennessä..
Itsellä tullut kaikilta kolmelta 30kg ja nyt on noussut 8kg :LOL: että hyvinkin kerkeää tulla loput kilot.Lähtee ne onneksi vuodessa poiskin ja viimeksi kahdessa viikossa lähti 18kg synnytyksestä,että taitaa lopussa nesteitä kertyä aika paljon.

Mut nyt iltapalaa laittamaan
Aavalan tyttö ja napero 17+2
 
moro moro!

HUPIA ARKEEN:
Vaate jutuista...
Me lähettiin kaupungille pari päivää sitten. Oli jalassa H&m mustat puuvilla housut. ostettyu käytettynä..istuin autoon ja kuulu KRÄTS!
ja koko sauma perseestä halki 30 cm matkalla se sauman kohta!
sit oli vielä 5 eri kauppaa käymättä. ja koti 10km päässä...no minä sitten kekseliäänä
tyttönä laitoin hupparin vyötärölle niin että perse ei näkynyt. JA ei kun menoksi! :LOL:

:LOL:

Oli hiton tuulinen päivä ja perse oli sit aika jäässä pihalla ollessa.. Piti vain hupparista pitää kiinni, jotta ei kävis Marilynit :p

esmeralda- + Jamppa 21+2
 
Vatsan toimimattomuuteen itselläni on yksi hyvä vinkki. Kannattaa syödä aamulla tai illalla pelkistä kauraleseistä valmistettua kaurapuuroa. Makukin on parempi mielestäni, kuin tavallisessa kaurapuurossa. Leseitä löytyy ainakin Myllyn parhaalta luomuversiona (vihertävä pahvipakkaus), pirkalta ja nyt myös elovenalta. Kaikissa niissä on ohje puuron valmistukseen mikrossa. Itse ainakin huomaan aina kun taas tauon jälkeen alkaa syömään tuota puuroa, että toimiipas se suoli vauhdikkaasti, alussa saattaa olla liiankin vauhdikas, mutta muutaman päivän jälkeen yleensä tasaantuu mukavasti. Ja jos tulee liikaa vauhtia, niin osan leseistä voi korvata tavallisilla kaurahiutaleilla.

Toivottavasti auttaa jollakulla ongelmaan, olisi kiva kuulla, jos jollain tämä auttaa.

Olen jo ehtinyt ostaa kaupasta yhdet äitiysfarkut ja kirppareilta olen löytänyt useat housut ja paidat, niin ei ole tuota housuongelmaa. H&M:n mama-malliston farkut maharesorilla on tosi mukavat päällä.

Helinä 19+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Naksos:
nöttiäinen sulla on tosi söpö masu ja ihan tyttömasun oloinen....... :heart:
Oi kiitos!! :heart: Samanlainen masu tuo on ku aikasemmissakin raskauksissa, toisessa tuli toista merkkiä (esikoinen) ja toisesta toista (keskeytetty raskaus). Mulla saattaa vaikuttaa toi kohdun rakennevika masun muotoon, en sit tiedä.
Mutta nyt on sellaset tyttöfiilikset päällä et saas nähä.... :heart: Jännitys säilynee kuitenkin syksyyn saakka. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
moro moro!

HUPIA ARKEEN:
Vaate jutuista...
Me lähettiin kaupungille pari päivää sitten. Oli jalassa H&m mustat puuvilla housut. ostettyu käytettynä..istuin autoon ja kuulu KRÄTS!
ja koko sauma perseestä halki 30 cm matkalla se sauman kohta!
sit oli vielä 5 eri kauppaa käymättä. ja koti 10km päässä...no minä sitten kekseliäänä
tyttönä laitoin hupparin vyötärölle niin että perse ei näkynyt. JA ei kun menoksi! :LOL:

:LOL:

Oli hiton tuulinen päivä ja perse oli sit aika jäässä pihalla ollessa.. Piti vain hupparista pitää kiinni, jotta ei kävis Marilynit :p

esmeralda- + Jamppa 21+2

Mua se vaan toi juttu jaksaa naurattaa
:LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä